Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»









Олена Мороз,

приватний нотаріус Хмельницького міського нотаріального округу

Новий законодавчий 2013 рік

(огляд змін у нормативно-правових актах, до яких повинні бути готові нотаріуси з 01.01.2013)

Майже кожен новий рік знаменується для нота­ріусів суттєвими змінами ключових нормативно-правових актів — 2013 рік не стане винятком. Так, з 01.01.2013 набирають чинності зміни до низки нормативно-правових актів, якими у своїй роботі керуються нотаріуси: Цивільного та Земельного кодексів України, Закону України «Про нотаріат», Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» тощо. Ця стаття має на меті узагальнити основні зміни та систематизувати їх таким чином, щоб був зрозумілим порядок підготовки нотаріуса до зустрічі нового законодавчого року. Для більшої зручності та наочної систематизації стаття поділена на відповідні тематичні блоки.

Державна реєстрація прав на нерухоме майно

Найсуттєвішим нововведенням з 1 січня 2013 року буде, звісно, нова для нотаріуса роль державного реєстратора речових прав на нерухоме майно, яка вносить кардинальні зміни в орга­нізацію процесу вчинення нотаріальних дій.

Перелік основних нормативно-правових актів з відповідними змінами, що регулюють порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, прийнятими на час подання статті до друку, є досить значним:

  • Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV;

  • Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно» від 04.07.2012 № 5037-VI;

  • постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно» від 22.06.2011 № 703;

  • постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно» від 26.10.2011 № 1141;

  • постанова Кабінету Міністрів України «Про інформаційну взаємодію органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та органу державної реєстрації прав» від 22.02.2012 № 118;

  • наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку доступу нотаріусів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно» від 02.08.2011 № 1936а/5;

  • наказ Міністерства юстиції України «Про впорядкування відносин, пов’язаних із державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 17.04.2012 № 595/5;

  • наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження форм рішень державного реєстратора прав на нерухоме майно та вимог до їх оформлення» від 26.12.2011 № 3601/5;

  • наказ Міністерства юстиції України « Про затвердження зразка та опису печатки державного реєстратора прав на нерухоме майно» від 22.11.2011 № 3360/5;

  • наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку передачі документів між органами державної реєстрації прав» від 20.01.2012 № 111/5;

  • наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку прийняття і розгляду заяв про внесення змін до запису та заяв про скасування запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно» від 12.12.2011 № 3502/5;

  • наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження форми та опису відмітки державного реєстратора прав на нерухоме майно на заставній» від 12.12.2011 № 3503/5;

  • наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Положення про порядок постачання, зберігання, обліку та звітності витрачання спеціальних бланків документів інформаційної системи Міністерства юстиції України та внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України» від 14.07.2004 № 67/5;

  • наказ Міністерства юстиції «Про затвердження Плану заходів із запровадження системи державної реєстрації прав на нерухоме майно та реалізації Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно» від 22.08.2012 № 776/7 (далі — План заходів);

  • проект Закону України «Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів Украї­ни «Про державне мито» щодо ставок за проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно» від 24.10.2012 № 8296-д, прийнятого 20.11.2012.

Далі за текстом статті вже згадувані нормативно-правові акти будуть наводитись лише за їхнім номером (крім Наказу № 776/7).

Крім того, для вивчення суто технічних аспектів роботи Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі — ДРРП) нотаріуси можуть скористатись «Інструкцією користувача. Реєстратор речових прав. Версія 1.5.0»1.

У вересні цього року всі нотаріуси мали змогу отримати через реєстр нотаріальних блан­ків оновлення для встановлення учбової версії ДРРП та здійснювати його дослідну експлуатацію. Загалом принципи роботи у цьому реєстрі несуттєво відрізняються від звичних для нотаріусів інших Державних та Єдиних реєстрів. Але при дослідній експлуатації у нота­ріусів виникали й виникають багато питань як практичних, так і теоретичних. Наприклад: як здійснити реєстрацію права власності в ДРРП на ім’я спадкодавця з відкриттям розділу при зверненні спадкоємців за видачею свідоцтва про право на спадщину; чи можна здійснити відкриття розділу, якщо за вчиненням нотаріальної дії (на­приклад, дарування) звернувся лише один співвласник, а відомостей про інших співвласників немає; як максимально повно здійснювати пошук за реєстром перед вчиненням нотаріальної дії та відобразити це в єдиному документі, в тому числі в друкованому вигляді; як здійснювати перенесення та погашення записів зі «старого» реєстру до «нового» тощо.

Варто зазначити, що при здійсненні навчання по роботі з ДРРП не зайвим буде скористатися напрацюваннями колег, які розміщено в темі «Державний реєстр речових прав» на Малому форумі «Юридичний радник»2. Крім цього, там Ви зможете знайти та завантажити розроблені колегами алгоритми реєстрації, в тому числі відкриття розділу, реєстрації права власності, обтяжень, іпотек, інших речових прав, внесення змін, припинення обтяжень, закриття розділу, а також знайти відповіді на деякі питання, які виникають під час реєстрації, побачити колективний аналіз відповідних нормативно-правових норм. Звісно, остаточне вирішення всіх суперечливих і незрозумілих питань повинні дати відповідні нормативно-правові акти, прийняття яких Кабміном та Мін’юстом ми всі так очікуємо. Залишається сподіватись, що ця робота буде виконана в строк і новий робочий рік розпочнеться з практичного відпрацювання затверджених норм.

Згідно з п. 1.2.3 Плану заходів передбачається внесення змін до наказу Міністерства юстиції України № 3360/5, з чого можна зробити висновок, що опис печатки державного реєстратора, яку будуть виготовляти для виконання цих функцій нотаріуси, буде відрізнятися від нині існуючого опису. Таким чином, необхідно запланувати виготовлення до Нового року такої печатки.

Це стосується і бланків для видачі витягів із ДРРП. Постачання, зберігання, облік бланків здійснюється на підставі наказу Міністерства юстиції України № 67/5. На сьогоднішній день відповідні регіональні філії Інформаційного центру Мін’юсту розіслали всім нотаріусам листи про необхідність здійснити замовлення вищевказаних бланків до кінця 2012 року.

У процесі реєстрації прав власності на нерухоме майно необхідно буде робити сканкопії документів, тому необхідно перевірити працездатність та налаштування сканерів, а ті нотаріуси, які не мають ані сканерів, ані багатофункціональних пристроїв (далі — БФП), повинні потурбуватись про їх придбання.

З 29 грудня 2012 по 1 січня 2013 року жодні електронні реєстри працювати не будуть, про що зазначено в пунктах 9.2, 9.3 Плану заходів, а тому доцільним буде розмістити в приймальнях відповідні оголошення для громадян, аби вони не зробили собі передноворічного «подарунка». Крім того, варто й самим нотаріусам про це не забути та не вчинити нотаріальну дію у зазначені дні — не буде можливості використати спеціальні бланки нотаріальних документів, і навряд чи відсутність доступу до реєстру буде достатньою підставою для уникнення відповідальності за невчасну реєстрацію витрачання бланків. Якщо при підготовці річного статистичного звіту Ви користуєтесь даними електронних реєстрів, то не забудьте підготувати звіт до вечора 28-го грудня.

20 листопада 2012 року Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» щодо ставок за проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно», проект Закону № 8296-д. Так, за проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно стягуватиметься державне мито в розмірі 7 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 119 гривень; за державну реєстрацію іншого речового права на нерухоме майно, обтяження права на нерухоме майно — 3 неоподатковуваних мінімуми доходів громадян, тобто 51 гривня. Державне мито буде сплачуватися до Державного бюджету України. Відкритим залишається питання щодо розміру плати за надання інформації з реєстру та внесення змін до записів реєстру.

З 01.01.2013 внесення відомостей до Державного реєстру правочинів буде припинено. Раніше п. 4 ст. 334 Цивільного кодексу України визначав: «Якщо договір про відчуження майна підлягає державній реєстрації, право власності у набувача виникає з моменту такої реєстрації». З 01.01.2013 п. 4 ст. 334 буде діяти в новій редакції, а саме: «4. Права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону».

Зміни до Закону України
«Про нотаріат»

З 01.01.2013 набирає чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про нотаріат» щодо державного регулювання нотаріальної діяльності» від 06.09.2012 № 5208-VI. Зокрема, найсуттєвіших змін зазнають положення щодо статусу помічника нотаріуса, обов’язкового страхування професійної відповідальності, професійного самоврядування нотаріусів. Крім того, Закон № 5208-VI вносить наступні зміни: в рамках державного регулювання нотаріальної діяльності передбачається встановлення правил професійної етики нотаріусів (ст. 2-1), а обов’язком нотаріуса визначено дотримання ним цих правил (ст. 5), причому неодноразове порушення правил професійної етики буде підставою для анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю (ст. 12); збільшується розмір стажу роботи у сфері права для осіб, які мають намір стати нотаріусами — з 3 до 6 років, з них 3 роки на посаді помічника нотаріуса або консультанта державної нотаріальної контори (ст. 3); визначено, що нотаріус не несе відповідальності в разі, якщо особами, що звернулись до нотаріуса, була подана неправдива інформація та/або недійсні, підроблені документи, особа не заявила про відсутність чи наявність третіх осіб, прав чи інтересів яких може стосуватись нотаріальна дія (ст. 27); якщо раніше Головне управління юстиції необхідно було повідомляти про відпустку чи лікарняний, які тривали більше тижня, то тепер цей строк скоротився до трьох днів (ст. 29-1); зняття заборони знову не нотаріальна дія, як, власне, і накладення заборони щодо відчуження транспортних засобів (ст. 34); із тексту Закону України «Про нотаріат» видалені останні згадки про такі нотаріальні дії, як видача свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя на підставі спільної заяви, посвідчення тотожності громадянина з особою, зображеною на фотокартці, прийняття чеків для пред’явлення до платежу й посвідчення неоплати чеків.

1. Статус помічників

Законом № 5208-VI вносяться зміни до ст. 13 «Помічник нотаріуса» Закону України «Про нотаріат», яка раніше називалася «Стажист нотаріуса». Так, з 01.01.2013 приватний нотаріус зможе мати лише одного помічника. Помічником нотаріуса може бути громадянин України, який має повну вищу юридичну освіту, володіє державною мовою, має стаж роботи у сфері права не менш як три роки. Не може бути помічником нотаріуса особа, яка має судимість, обмежена у дієздатності або визнана недієздатною за рішенням суду. До помічника нотаріуса ставляться такі ж вимоги, як і до нотаріуса, з приводу іншої оплачуваної роботи, дотримання нотаріальної таємниці, підвищення професійного рівня. Помічник нотаріуса може працювати виключно на підставі відповідного трудового договору. Однак необхідно зазначити, що встановлені вимоги до помічника не забороняють нотаріусу мати інших найманих працівників: консультантів, секретарів тощо.

2. Обов’язкове страхування професійної відповідальності

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно» від 04.07.2012 року № 5037-VI вносяться суттєві зміни до ст. 28 Закону України «Про нотаріат» стосовно розміру обов’язкового страхування професійної відповідальності приватних нотаріусів. Якщо раніше він дорівнював 150 мінімальним заробітним платам, тобто на кінець 2012 року — 170100 гривень, то з 01.01.2013 ця сума враз виростає до 1000 мінімальних заробітних плат. Конкретну суму страховки наразі визначити неможливо, оскільки на час подання цієї статті до другу Закон України «Про державний Бюджет на 2013 рік» ще не прийнято, але однозначно можна сказати, що ця сума буде не меншою за 1134000 гривень.

Крім того, важливо звернути увагу також на зміни, внесені до Закону України «Про страхування». Так, тим же Законом № 5037-VI страхування цивільно-правової відповідальності приватного нотаріуса внесено до переліку видів обов’язкового страхування (ст. 7 Закону України «Про страхування»), отже, на такий вид страхування розповсюджуються вимоги ч. 2 ст. 7 Закону України «Про страхування», а саме: «Для здійснення обов’язкового страхування Кабінет Міністрів України, якщо інше не визначено законом, встановлює порядок та правила його проведення, форми типового договору, особливі умови ліцензування обов’язкового страхування, розміри страхових сум та максимальні розміри страхових тарифів або методику актуарних розрахунків».

Залишається лише сподіватись, що на 01.01.2013 ми будемо мати чинний типовий договір, ліцензовані страхові компанії та визначені тарифи, інакше приватні нотаріуси опиняться у ситуації «стратити не можна помилувати» (без чинного договору страхування працювати не можна, та й укладення договору страхування суперечить законодавству). Якщо все ж таки на 01.01.2013 не будуть затверджені відповідні нормативно-правові акти, то краще вже бути зі страховкою, оформлення якої не врегульоване законодавством, ніж взагалі без неї, оскільки відсутність страховки на визначену Законом України «Про нотаріат» суму є підставою для зупинення нотаріальної діяльності.

3. Професійне самоврядування та правила професійної етики

З 01.01.2013 ст. 16 Закону України «Про нотаріат» значно розшириться й матиме назву «Професійне самоврядування нотаріусів». Отже, всіх нотаріусів буде об’єднано у Нотаріальну палату України, членство й, відповідно, членські внески у якій будуть обов’язковими. Професійне самоврядування нотаріусів функціонуватиме також на засадах обов’язковості виконання рішень органів професійного самоврядування, прийнятих відповідно до їх компетенції. До повноважень Нотаріальної палати України будуть належати: представлення інтересів нотаріальних палат та нотаріусів у державних та інших установах; забезпечення захисту соціальних та професійних прав нотаріусів; участь у проведенні експертиз законопроектів з питань, пов’язаних з нотаріальною діяльністю; забезпечення підвищення кваліфікації нотаріусів та їхніх помічників; контроль за дотриманням нотаріусами правил професійної етики та інші повноваження. Зокрема, до інших повноважень буде відноситись і право вносити подання на анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю у разі неодноразового порушення нотаріусом правил професійної етики. Водночас встановлення Міністерством юстиції України правил професійної етики нотаріусів відтепер буде частиною державного регулювання нотаріальної діяльності.

4. Витяги, виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців

Законом України «Про внесення змін до де­яких законів України щодо необхідності обов’язкового надання витягів та виписок з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 02.10.2012 № 5410-VI вносяться зміни до ряду Законів, у тому числі й до ч. 4 ст. 44 Закону України «Про нотаріат» — «витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» замінити словами «інформацією про неї, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців».

Поки залишається незрозумілим порядок отримання нотаріусами такої інформації та/або порядок підтвердження отримання такої інформації. Найбільш логічним вбачається варіант офіційного підключення нотаріусів до Держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців з метою безпосереднього отримання відповідної інформації під час вчинення нотаріальних дій, але без права видачі такої інформації з іншою метою третім особам. Також, зважаючи на особливості здійснення нотаріальної діяльності, важливо, щоб отримана нотаріусом інформація мала певну форму в друкованому вигляді. Що ж, органи виконавчої влади мають строк у 3 місяці з дня набрання чинності Законом № 5410-VI для приведення нормативно-правових актів у відповідність до нього. Будемо чекати, тим більше, що нам не звикати до цього.

Ставки державного мита та збору до Пенсійного фонду (далі — ПФ) при відчуженні транспортних засобів
(далі — ТЗ)

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення оподаткування при відчуженні транспортних засобів» від 02.10.2012 № 5413-VI вносяться зміни до Податкового кодексу Украї­ни, Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування», Декрету «Про державне мито». Зміни до Податкового кодексу України набирають чинності з 01.01.2013, інші — 03.12.2012.

Отже, державне мито за посвідчення договорів відчуження ТЗ буде становити: діти, подружжя, батьки — 17 грн., інші — 85 грн. Збір до ПФ утримується лише при первинній реєстрації ТЗ, тобто при придбанні нового ТЗ із магазину (салону, підприємства-виробника тощо), при цьому встановлюються диференційовані ставки збору (від 3% до 5%) залежно від вартості (від 165 до 290 та більше розмірів прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб).

Про державний земельний кадастр та продовження мораторію

З 01.01.2013 набирає чинності Закон України «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011 № 3613-VІ. Так, державна реєстрація земельних ділянок з безоплатною видачею витягу з Поземельної книги буде здійснюватися Державним кадастровим реєстратором протягом 14 днів за відповідною заявою:

особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;

власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об’єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;

органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок, відповідно, державної чи комунальної власності).

У зв’язку зі здійсненням нотаріусом функцій державного реєстратора важливо ознайомитись із змістом ст. 30 цього Закону «Інформаційна взаємодія органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та органу державної реєст­рації прав». Крім того, із Земельного кодексу України виключено ч. 4 ст. 86, а саме: «4. Право спільної власності на землю посвідчується державним актом на право власності на землю», та внесено зміни до ст. 126: «Стаття 126. Оформлення речових прав на земельну ділянку. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

20.11.2012 Верховною Радою України прий­нято Закон України «Про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо обігу земель сільськогосподарського призначення)» (законопроект № 11315), яким продовжується мораторій на відчуження земель товарного сільськогосподарського призначення ще на 3 роки, тобто до 01.01.2016. Звісно, нічого не завадить Верховній Раді нового скликання зменшити цей строк, але однозначно можна говорити, що в 2013 році мораторій ще буде діяти.

Питання, які підлягають вирішенню та/або контролю станом на 01.01.2013 року

Приведення у відповідність до законодавства оформлення трудових відносин із найманими працівниками.

Укладення договору страхування відповідальності приватного нотаріуса відповідно до змін щодо розміру страхової суми.

Перевірка встановлення та працездатності Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Наявність та працездатність сканера та/або БФП.

Наявність бланків для видачі витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Виготовлення печатки державного реєстратора прав на нерухоме майно.

Підготовка алгоритмів дій нотаріуса при вчиненні нотаріальних дій та їх відпрацювання у зв’язку з виконанням нотаріусом функцій державного реєстратора прав на нерухоме майно.


1Режим доступу: http://informjust.ua/files/RRP_1.5.0.pdf

2Режим доступу: http://www.yurradnik.com.ua/forumbb/

MEH № 6 2017 г. - -

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Закон україни про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію...
Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (Відомості Верховної Ради України, 2010 р.,...

Методичні рекомендації розроблені з метою належного виконання нотаріусами...
Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та напрацювання єдиної практики щодо формування...

Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень
Відповідно до статті 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" Кабінет Міністрів...

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно...

Методичні рекомендації щодо передачі нотаріусами реєстраційних справ,...
Порядку формування та зберігання реєстраційних справ (відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав...

Міністерством юстиції винесено на громадське обговорення зміни до...
За словами Міністра юстиції Олександра Лавриновича, проект розроблено Міністерством юстиції за власною ініціативою з метою вдосконалення...

Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
Невід’ємною складовою частиною Державного реєстру прав є база даних про реєстрацію заяв І запитів та реєстраційні справи

Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо...
З питань у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

Приватний нотаріус Краснодонського міського нотаріального округу Луганської області
Закону України «Про іпотеку», ст. 73 Закону України «Про нотаріат», ст. 4 Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на...

Україна новокаховська міська рада херсонської області виконавчий комітет р І шення
Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та обтяжень» статтею 40 Закону України «Про місцеве самоврядування...

Алгоритм державної реєстрації права власності з відкриттям розділу на об’єкт
Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (тобто за правилами, що діяли під час виникнення...

Наказ
Відповідно до пунктів 6, 7 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, пунктів 8, 9 Порядку надання витягів...

Рішенням Методичної ради з питань нотаріату при Головному управлінні юстиції
«Закон №1066»). Цим законом внесено зміни до Земельного кодексу України (далі – «ЗК»), Законів України «Про землеустрій» та «Про...

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»
Частиною 3 ст. 331 Цивільного кодексу України визначено, що до завершення будівництва (створення майна) особа вважається власником...

Затверджено наказ Городенківського районного управління юстиції Івано-Франківської області
Послуга: внесення змін до записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у зв’язку з допущенням технічної помилки не...

Виправлення технічної (або іншої) помилки в державному реєстрі речових...
В державному реєстрі речових прав на нерухоме майно під час вчинення реєстраційних дій

Міністерство юстиції україни наказ 12. 10. 2010 м. Київ №2480/5 Зареєстровано...
Кабінету Міністрів України від 14. 11. 2006 №1577, пункту 3 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 11....



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт