Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Урок уведення в тему. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід «Пісня про школу»

Урок уведення в тему. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід «Пісня про школу»





Сторінка1/5
  1   2   3   4   5


І СЕМЕСТР. Розділ 1. ТИПИ МУЗИКИ (8 год)

Урок № 1. ЖИЛИ-БУЛИ ТРИ МУЗИЧНІ КИТИ

Мета:

•    навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення учнів; розкрити поняття «музика вокальна» та «інструментальна», «пісенна», «танцювальна», «маршова»;

•    розвивальна: розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати;

•    виховна: виховувати в учнів вокальні, виконавські навички, прищеплювати зацікавленість музикою, співом.

Музичний матеріал: Д. Кабалевський «Три кити», «Пісня про школу».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет Д. Кабалевського.

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок уведення в тему.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Пісня про школу» Д. Кабалевського).

1.    ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

♦    Пригадайте, за яких обставин відбувалися ваші зустрічі з музикою. (Учні розповідають про літні музичні враження.) Де можна почути музику?

♦    Чи може природа мати свої звуки?

Учитель. Про де ми дізнаємося сьогодні на уроці.

3.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

♦    Що таке музика? (Мистецтво звуків, що зображує життя людей та навколишній світ)

*    Із чого складається музика? (Із музичних творів)

♦    Хто потрібен для того, щоб музика жила? Допишіть пропущені літери.

К__П О _ ИТОР    С__ХАЧ    В_____ВЕЦЬ

*    Якими бувають музичні твори?

♦    Хто виконує музику?

Гра «Шумить, співає, грає»

Учитель називає предмети або явища природи, а учні мають швидко відповідати, що роблять ці предмети або явища природи. Наприклад: ліс... (шумить), оркестр... (грає), хор... (співає).

Бандура... Дощ... Соловей... Гітарист... Гусак... Літак... Джміль... Співак... Потяг... Вокаліст... Піаніст...

(Гру можна продовжити, замінивши словесні відповіді на імітацію звуків або рухів.)

4.    ОСНОВНА ЧАСТИНА

Робота з поняттями

Музичні твори для співу називають вокальпими, а твори, що виконують на музичних інструментах, називають інструментальними.

Слухання музики

Учитель. За прадавніх часів люди вважали, що Земля схожа на диск, який посеред великого океану тримають на спинах три кити. Я згадав (-ла легенду тому, що в музиці існують свої «три кити». Звісно, вислів «три кити є умовним. Це — три основних жанри музики.

♦    Що це за жанри? Як звуть цих трьох музичних «китів» ?

♦    Яка музика зустріла вас сьогодні, коли ви заходили до класу?

Так, це була пісня. Ось ми й назвали першого «кита» музики — пісня.

Ім’я другого «кита» ви впізнаєте швидко. На святі звучать не лише пісні,а й інша музика — танцювальна. Упродовж століть народи світу створюваві свої пісні й танці. Давні танці поступилися місцем новим, хоча деякі з поміж них популярні й досі (наприклад, вальс, полька, гопак, хороводи). Про інші танці (наприклад, гавот, контрданс, менует) ми знаємо лише завдяки їх описам та найкращим зразкам музики. Сучасні танці, що доволі швидко змінюють один одний, живуть поряд зі старими.

Ім’я третього «кита» назвати також нескладно. Пригадайте: спортсмени перед початком змагань ідуть стадіоном із прапорами, або на параді чітко крокують солдати, попереду — великий військовий оркестр.

♦    Яку музику ви уявляєте?

Так, це — марш.

Ми назвали трьох музичних «китів» (пісня, танець, марш) і визначили, що музика може бути пісенною, танцювальною та маршовою.

♦    Прослухайте музику російського композитора Д. Кабалевського та скажіть, які «кити» музики прозвучали.

Слухання музики («Три кити» Д. Кабалевського),

обговорення особливостей кожного фрагмента

♦    Позначте пісенну музику плавними рухами рук, танцювальну — оплесками, а маршову — крокуванням на місці.

Повторне прослуховування музики («Три кити»Д. Кабалевського) з відповідними рухами

Вокально-хорова робота

Учитель. На початку уроку, коли ви заходили до класу, вас зустріла пісня. Послухайте її ще раз. Про що вона розповідає?

Слухання «Пісні про школу» Д. Кабалевського

♦    Чи відома вам ця пісня?

♦    Який настрій вона викликає?

Художник малює портрети,    Вірші — то вже пишуть поети.

Письменник складає історії,    А музика? Хто її створює?

Людина, яка створює музику,— це композитор.

Цю пісню написав російський композитор Дмитро Кабалевський. Зараз ми вивчимо її, адже ця пісня — про всіх, хто йде до школи, а отже, і про вас також.

Розучування «Пісні про школу» Д. Кабалевського [робота над поставою, початком співу, плавністю та м'якістю звуковедення)

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда

♦    Що таке музика?

♦    Якою буває музика та хто виконує музичні твори?

♦    Яких «трьох китів» музики ми сьогодні згадали?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Пісня про школу»

Д. Кабалевського).

Урок № 2. НА ГОСТИНИ ДО ПІСНІ

Мета:

• навчальна: визначити з учнями багатогранні можливості музики;

• розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів; удосконалювати співацькі навички;

• виховна: прищеплювати учням зацікавленість музикою.

Музичний матеріал: Л. ван Бетховен «Бабак», Д. Кабалевський «Пісня про школу», по- співка «Бім-бом».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети Л. ван Бетховена, Д. Кабалевського; репродукція картини А. Ватто «Савояр із бабаком».

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

ХІД уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Пісня про школу» Д. Кабалевського).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Що таке пісня? У якому стані людина хоче співати? Які пісні вам подобається слухати або підспівувати, коли маєте гарний настрій? А коли сумуєте? Завдяки пісням людина може виражати свій настрій або стан, тобто те, що в неї на душі. Пісня передає різні почуття, звеселяє та заспокоює, розважає, змушує замислитися... Сьогодні Пісня запросила нас на гостини та пообіцяла відкрити свою таємницю — чому всі люди так люблять співати.

3. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Слухання музики

Учитель. Сьогодні па уроці ми разом з Піснею вирушаємо у подорож до Німеччини, де зустрінемо хлопчика, який грає на шарманці.

Розгляньмо репродукцію картини А. Ватто «Савояр із бабаком». У руках хлопчик тримає старовинний механічний музичний інструмент — шарманку. Обертаючи її ручку, шарманщик міг виконувати 6—8 записаних на механізмі інструмента мелодій. Саме цим бідні діти заробляли собі та своїм рідним на життя. їм допомагали дресировані бабаки, які їх супроводжували. Савоярам доводилося мандрувати, адже життя безпритульних дітей було дуже важким. У XVIII столітті у художників замовляли картини, що зображують савоярів. Картина Антуана Ватто «Савояр із бабаком» — одна з найкращих прикрас зібрань французького живопису в Ермітажі у Санкт-Петербурзі (Росія). Картина вражає як якістю живопису, так і виразністю образу хлопчика років дванадцяти з простакуватим, відкритим обличчям. На ньому скромний одяг, призначений для далекої подорожі. З ним — флейта, скриня та вчений бабак, що вміє «гадати», витягуючи «білети щастя».

♦ Поміркуйте, якою має бути музика, що розповідає про бідного хлопчика та його друга бабака.

Понад 200 років тому видатний німецький композитор Людвіг ван Бетховен написав пісшо, у якій ідеться саме про такого хлопчика, який мандрував зі своїм вірним другом.

Музику до пісні «Бабак» Бетховен створив ще юнаком. Пісня виконується від імені маленького хлопчика-савояра, що заробляє в Німеччини піснями з дресированим бабаком, та розповідає про нелегке життя мандрівного музиканта, з яким ділить горе і радість його маленьке звірятко — бабак. Вслухайтесь у зміст цієї скромної, але внутрішньо багатої пісні!

♦ Прослухайте цей твір і скажіть, чи розкриває музика картину життя біднго хлопчика.

Слухання пісні «Бабак» Л. ван Бетховена

♦ Чи саме такою ви очікували почути музику?

♦ Схарактеризуйте музику, користуючись словничком (обираючи необх; характеристики).

Радісна Весела

Сумна Печальна

Повільна Туждива

Спокійна Яскрава

Ласкава Красива

♦ Звучанням якого музичного інструмента Л. ван Бетховен передав пісню шарманки? (Фортепіано)

Пропоную погратися у музичну гру. Об’єднаймося у дві групи: перша група — це «виконавці», які імітуватимуть гру на шарманці, а друга — «диригенти», які намагатимуться диригентськими рухами передати настрій і характер. твору. \

Повторне слухання пісні «Бабак» Л. ван Бетховена із пластичним інтонуванням

♦ Порівняйте настрій музики і картину, яку ми бачимо. Чи відображає музика настрій картини?

Вокально-хорова робота

Учитель. Для багатьох саме пісня — найулюбленіший вид музики. Головною в ній завжди є мелодія, яку може прикрашати супровід.

♦ Із яких звуків складається мелодія? (Високих, низьких, довгих, коротких)

Розучування та виконання поспівки «Бім-бом» з показом рукою руху мелодії Продовження розучування «Пісні про школу» Д. Кабалевського

4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда

♦ Які пісні лунали сьогодні на уроці та хто їх створив?

♦ Про яку таємницю пісні ми дізнались?

♦ Чому більшість людей люблять пісні?

Учитель. Існує багато пісень, що розповідають про навколишній світ, відображують різні події, стосунки між людьми. У них виражено радість і смуток, мужність і доброту, тобто душевний стан людини. Отже, пісня — це музика душі людини.

Учні виходять із класу під музичний супровід («Пісня про иіколу>>

Д. Кабалевського).



Урок № 3. У КОРОЛІВСТВІ СПІВУЧИХ МЕЛОДІЙ

Мета:

навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення;

розвивальна: розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати;

виховна: виховувати в учнів вокальні, виконавські навички, зацікавленість музикою, співом.

Музичний матеріал: Я. Степовий «Лугом іду», поспівка «Бім-Бом», Ф. Колесса «Школяр».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети Я. Степового, Ф. Колесси.

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Лугом іду» Я. Степового).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Музика відкриває нам загадковий, чарівний світ наших вражень, почуттів. Кожна людина відчуває різні настрої. У цьому світі панує співуча мелодія, яка і поведе нас сьогодні стежинами свого Королівства. Отже, вирушаймо подорожувати!

3. ОСНОВНА ЧАСТИНА Слухання музики

Учитель. Багато чарівних мелодій лунає на уроках музичного мистецтва. Ми їх чуємо і в вокальній музиці, і в інструментальній. Мелодії українських пісень завжди приваблювали та надихали композиторів своєю наспівністю, виразністю. Український композитор Яків Степовий захоплювався народною піснею та зробив обробку пісні «Лугом іду». Послухайте її та дайте відповідь на запитання.

♦ Хто виконував мелодію: голос чи інструмент?

Слухання твору Я. Степового «Лугом іду»

♦ Про що вам розповіла мелодія?

Гоа «Упіймай у долоньку»

Оберіть слова, що відповідають характеру прослуханого твору: наспівний, суворий, мелодійний, рішучий, мужній, сумний, плавний.

♦ Послухайте ще раз та поміркуйте, якими кольорами можна зобразити цю музику.

Повторне слухання твору «Лугом іду» Я. Степового з пластичним інтонуванням

Вокально-хорова робота

Учитель. Після милування красою рідної природи та відпочинку, що подарувала нам пісня, настає час працювати. Для вас, школярів, основна праця — це добре навчатися й гарно поводитися.

Розспівування

Повторення поспівки «Бім-Бом» із підкресленням пульсу, плесканням у долоні (на 1-й та 5-й рядки поспівки) та відбиванням ритму ударами по колінах (на решті рядків) або з використанням дитячих музичних інструментів — трикутника та бубна

Схема використання дитячих музичних інструментів





Z Z

П I

I Z

I Z




I I

Z Z

I Z

I Z

♦ Які пісні про школу вам відомі?

Сьогодні ми розучимо пісню українського композитора і дослідника народної творчості Філарета Колесси. Для дітей він створив збірку пісень «Шкільний співаник», у якій уміщено народні твори та пісні українських композиторів. Ми вивчимо пісню «Школяр».

♦ Прослухайте її та скажіть, чого навчається малий школярик у школі.

Слухання пісні«Школяр» Ф. Колесси

♦ Як ви вважаєте, це старовинна чи сучасна пісня?

Цю пісню школярі співали дуже давно, майже сто років тому, але відтоді завдання учнів не змінилося: школа навчає читати, писати, рахувати.

Розучування'пісні «Школяр» Ф. Колесси, повторення правил співу,

робота над диханням, одночасним початком співу, м'якістю звуковедення

4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда

♦ Яку таємницю своєї привабливості розкрила нам мелодія?

♦ Хто створює пісні?

♦ Які пісні лунали сьогодні на уроці?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Лугом іду» Я. Степового).

ДОДАТОК ДО УРОКУ № З

Гра «Піжмурки»

Троє учнів виходять до дошки і стають обличчям до класу. Четвертий учена пише на дошці ритмічний рисунок коротенької пісні або поспівки. Увесь клас мовчки його запам’ятовує. Потім запис на дошці витирають і діти, які сидята за партами, проплескують ритмічний рисунок по пам’яті. Перший з учнів, які «жмурилися», проплескує ритмічний рисунок, другий — називає його ритмічними складами «та» або «ті-ті», третій — записує рисунок на дошці.

Гра «Естафета»

Учні об’єднуються у дві групи і шикуються у дві колони. Останній учень в кожній колоні тихенько простукує нескладний ритмічний рисунок по плечу товариша, який стоїть перед ним. Той «передає естафету» далі. Учень, який «приймає естафету» останнім, має записати ритмічний рисунок на дошці. Перемагає команда, яка першою завершить гру й правильніше передасть початковий ритмічний рисунок.

Вправа-гра «Телевізор»

Уважно погляньте на екран уявного телевізора. Запам’ятайте «передачу» Проплескайте і запишіть.

ПІПI IПIZ
  1   2   3   4   5

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Української мови та літератури, класний керівник 5-б класу, учні 5-б класу
...

Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Ознайомлення восьмикласників...
Лексикологія І фразеологія: засвоєння прислів’їв І приказок, крилатих висловів тощо з різними способами вираження в них підметів

Урок засвоєння нових знань. Організаційний етап Привітання учнів,...
Очікувані результати: учні називають загальні ознаки класу Птахи, риси відмінності будови птахів І плазунів; учні характеризують...

Урок засвоєння нових знань
Обладнання: таблиці «Технології хімічних виробництв», зразки металів, сплавів, полімерів, кераміки, роздатковий матеріал, музичний...

Тема уроку
Обладнання для вчителя: Зразки лінійно конструктивної побудови, репродукції архітектурних будівель, вислови теоретиків, комп'ютер,...

Уроку з фізики 11 класу на тему „
Тим самим намагаємось скоротити час на записи теоретичних відомостей під диктовку. Закріплення вивченого матеріалу також відбувається...

Урок вивчення нового матеріалу. Форма проведення: віртуальна екскурсія....
«Індійська художня культура», візуальний ряд (світлини, репродукції, ілюстрації), твори музичного мистецтва, фрагмент фільму, презентація...

Відділ освіти Жашківської райдержадміністрації Павлівська загальноосвітня...
Обладнання: малюнки птахів, осінні пейзажі, сигнальні картки, звуки птахів, музичний супровід фізкультхвилинки, матеріали презентації...

Урок розвитку зв’язного мовлення. Хід уроку І. Організаційний момент...
Мета: поглибити знання учнів про твір-опис, познайомити з особливостями опису портрета за картиною; повторити ознаки художнього стилю;...

Учитель-методист
Методичні рекомендації: урок українського позакласного читання в 4 класі. Напередодні уроку учні добирають І вчать вірші про квіти...

Класних батьківських зборів учнів 11 класу
Присутні: батьки Братійчук О., Будняк О., Поправська О., Міщук О., Нечипорук Л., Павлюк Г., Панасюк О., Ромасюк Г., Ткачук С., учні...

Наказ
Про затвердження Положення про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та...

Урок у 5 класі на тему: «Подорож у світ уяви та фантастики головних...
Всі учні стають в коло, беруться за руки, повертаючись один до одного бажають всього найкращого

Уроку Вставка об’єктів в текстових документах
Учні переважно достатнього та високого рівнів, швидко йдуть на контакт, виконавча дисципліна на високому рівні. Учні вміють гарно...

Урок засвоєння нових знань. Хід уроку І. Організаційний момент Розминка «Комплімент»
Біганина, стрілянина, джемпер, Коліївщина, промовець, джаз, бюджет, дрімота, гидотна, скорбота, чабан, базар, парча, викладач, коваль,...

Урок рідної мови. Ласкаво просимо ми вас На урок-свято до нас. Звучить пісня «Наша мова»
Мета: розкрити красу І неповторність рідної мови, поняття про мовну скарбницю українського народу, сприяти осмисленню ролі рідної...

Урок читання у 4 класі. Тема. Людина починається з добра. В. Сухомлинський «Усмішка»
На сьогоднішній урок може одержати перепустку той, хто назве авторів І їх твори, з якими ми познайомилися на минулих уроках ( Олександр...

Урок Дата проведення: Тема уроку
Обладнання: стінні фізична та політична карти Південної Америки, атласи та підручники для 7-го класу, роздатковий матеріал, фотографії...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт