Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Уроках фізики. Тема «Теплові явища»

Уроках фізики. Тема «Теплові явища»





Досвід вивчення проблем енергозбереження

на уроках фізики.

(Тема «Теплові явища», 8 клас)
Фізика посідає особливе місце серед шкільних дисциплін. Як навчальний предмет, вона створює в учнів уявлення про наукову картину світу. Але по результатам анкетування ТІМSS 2007 лише чверть опитаних українських школярів пов’язують те, що вивчають на уроках фізики, з повсякденним життям!

Слід навчити учнів упізнавати в навколишньому світі явища, розглянуті на уроках, і ми отримаємо потужний стимул для подальшого розширення знань. Треба дещо відвернути увагу учнів від дошки та направити її на повсякденне життя.

Шкільний курс фізики має широкі можливості для освіти школярів з проблеми енергозбереження. Саме робота над цією темою і дає можливість показати зв’язок життя з теорією, вчить безпосередньо застосовувати набуті знання.

Під час вивчення теми «Теплові явища» у 8 класі, є можливість для формування в учнів знань і вмінь раціонального використання енергетичних і природних ресурсів України.


Тема. Як зберегти тепло в квартирі?!
Мета уроку : узагальнити й систематизувати знання учнів з теми «Теплові явища». Розвивати вміння самостійно, в логічній послідовності робити висновки , застосовувати на практиці здобуті знання. Виховувати економічне мислення, прагнення до поповнення знань. Формувати розуміння життєвої необхідності дбайливого використання енергії , вміння знаходити шляхи зменшення втрат теплоти в квартирі , класі , школі .
Мета досягається шляхом реалізації таких задач:

1. Виявлення причин втрати енергії .

2. Визначення шляхів збереження енергії .

3. Формування потреби у дбайливому використанні енергії.
Тип уроку : урок узагальнення й систематизації знань.

Урок – гра.
Обладнання : узагальнююча табл. « Теплові явища», схема « Циркуляція енергії в будинку». Картки із завданням , комплекти матеріалів, залікові листки команд. Клас прикрашений плакатами « Бережіть тепло в квартирі! », «Споживаймо енергію розумно! », малюнками, доповідями на тему енергозбереження .
Методичні поради : Урок проводиться у вигляді ділової гри, з використанням елементів телевізійної передачі «Квадратний метр». Клас ділиться на 5 бригад майстрів , склад 5 - 6 чоловік: бригадир , 4 – 5 членів бригади. Групи комплектуються з учнів , які мають різні навчальні досягнення. В залежності від здібностей учнів класу, темпу роботи учнів, план уроку можна змінити. Якщо учні працюють повільно, то під час перевірки компетентності груп, можна обмежитися лише розв’язуванням якісних задач, розрахункові задачі запропонувати на попередньому уроці в якості домашнього завдання.
Орієнтовний план і методи проведення уроку

1. Організаційний етап ( 6-7 хв.) 1.1. Актуалізація опорних знань учнів ( технології «Мікрофон»).

1.3. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку, повідомлення умов гри.

2. Використання учнями набутих знань (28-30 хв.)

2.1. Перевірка компетентності груп :

а) Розв’язування якісних задач ;

б) Розв’язування розрахункових задач .

2.2. Практичне завдання: визначення шляхів збереження енергії в квартирі (Робота в малих групах).

3. Заключний етап. (10 хв.) 3.1. Підсумок уроку.

3.2. Домашнє завдання.
« Економія обходиться зовсім не дешево – але це дешевше, ніж не економити ! »

Хід уроку
1.1 Актуалізація опорних знань учнів

Метод роботи: технологія «мікрофон»

Учитель: Вітаю Вас на нашому уроці!


До цього уроку ви готувались протягом усього часу коли ми вивчали тему «Теплові явища». Сьогодні підсумковий урок, на якому маємо повторити вивчений матеріал, а головне ви повинні показати як ви можете застосовувати набуті знання в своєму житті.

Актуалізація опорних знань здійснюється за допомогою технології «Мікрофон»: кожен учень озвучює елемент узагальнюючої таблиці.
1.2. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми і мети уроку .

Учитель. Своїми відповідями, ви мене переконали, в тому, що кожний з вас має певний теоретичний багаж знань з теми. Слід ще додати ваш життєвий досвід. Ви вже готові спеціалісти для участі у телевізійній передачі « Квадратний метр». Але ще не кожен з вас відчуває себе впевнено. Я вірю в Вас і тому стану вашим першим замовником

Я мешкаю в старому будинку, кутова кімната, старі рами на вікнах, дешеві шпалери, холодна підлога, тепленькі батареї . Ви не в змозі відремонтувати мою квартиру за урок, це зрозуміло, але ви можете:

  • виявити причини втрати енергії;

  • визначити шляхи збереження енергії;

  • дати мені практичні поради для забезпечення.

Я хочу мати теплу і затишну квартиру !
2. Використання учнями набутих знань(20 -25 хв.)

Метод навчання:

  • актуалізація опорних знань;

  • робота в малих групах;

  • постановка проблемних дослідів з подальшим їх аналізом;

  • самостійне розв’язування задач;

  • самостійна робота з роздатковим матеріалом;

Інтерактивна технологія. Робота в малих групах.

Учні об’єднуються за власним бажанням в «бригади»:

  • отримують конкретне диференційоване завдання й інструкцію щодо організації групової роботи;

  • отримують картку завдання, набори матеріалів (подано в Додатку);

  • виконують експериментальну роботу, роблять спільні висновки, готують поради спеціалістів.


Завдання для малих груп: користуючись роздатковим матеріалом, дослідними завданнями, які надаються для всіх, кожна бригада повинна надати свої практичні поради, рекомендації; спланувати шляхи зменшення втрат теплоти в квартирі.
Вчитель. Прошу сісти бригадами за відповідні столи . Кожен вид роботи буде оцінений балами. Мета кожного члена бригади заробити якомога більше балів для себе, для своєї групи. Наприкінці уроку, за отриманими балами, ми визначимо саму кваліфіковану бригаду.
2.1. Перевірка компетентності груп:

а ) Розв’язування якісних задач.

Кожна будівельна, дизайнерська бригада, перш ніж почати роботу, надає своє резюме замовнику. У вас його немає, бо ви новачки. Тому, я вимушена провести невеличку співбесіду з вами перед розподілом між вами роботи .

Замовник – вчитель задає питання всім учням, фіксуючи кількість вірних відповідей у кожній групі. Вчитель може скористатися допомогою асистентів – учнів старшокласників, які будуть слідкувати за роботою груп, фіксуючі бали в залікових листках.

ПП

Питання:
1. Чому пилка нагрівається, якщо нею довго й інтенсивно працювати?

2. Чому за однакової температури граніту, мармуру і цегли на дотик здається теплішою цегла?
3. Чому в дерев’яному будинку взимку тепліше, ніж у кам’яному, хоча товщина стін їх однакова?
4. Чому водопровідні й каналізаційні труби

закопують глибоко в землю ?
5. Чому кондиціонери ( охолоджувальні пристрої ) розташовують високо під стелею?
6. Чому теплопровідність соснових дощок у 3,7 рази більша, ніж теплопровідність тирси з цих дощок?

7. Чому сирі дрова і горять гірше, і дають менше теплоти?


8. * Чому кутки приміщення найвологіші, частіше всього вкриваються грибком?





Відповідь:
1. Внутрішня енергія пилки збільшується внаслідок виконання механічної роботи .

2. Теплопровідність цегли менша, вона пориста і в її порах є повітря.


3. Деревина – пориста речовина і погано проводить теплоту, а камінь має більшу теплопровідність і гірше «тримає» тепло.
4. Для того щоб у морози вони не замерзали, оскільки між грудками землі є багато повітря, яке погано проводить теплоту .
5. Щоб повітря в приміщенні охолоджувалося рівномірно, використовуючи конвекцію: холодне повітря від кондиціонеру опускається вниз, а тепле піднімається вгору.
6. Молекули в дошках розташовані щільно, а між частинками тирси багато повітря, яке є поганим провідником тепла. 7. Вода перешкоджає надходженню до дров кисню, без якого неможливе горіння, а теплота, отримана в результаті горіння йде на нагрівання і випаровування цієї води.
8. Біля кутків приміщення спостерігаються підвищенні втрати

теплоти.( Зовнішня поверхня стін значно більша за внутрішню.) Температура в кутках найнижча тому тут і може початися конденсація.




б ) Розв’язування розрахункових задач практичного характеру.

А чи вмієте ви розраховувати кількість теплоти яку втрачає або отримує квартира? ( надаються задачі для всіх бригад)

Задача 1.

У залізний душовий бак, маса якого 65 кг, налили 200 л холодної колодязної води. В результаті нагрівання сонячними променями температура води підвищилася від 4ºС до 29ºС. Яку кількість теплоти дістає бак і вода? Якщо питома теплоємність заліза 450 Дж/кгº С, води 4200 Дж/кг ºС. Густина води 1000 кг/ м³.

Задача 2.

Скільки потрібно спалити кам’яного вугілля, щоб виділилось 150 МДж енергії? Скільки природного газу, щоб виділилась таж кількість теплоти? Питома теплота згоряння кам’яного вугілля 25 кДж/ кг, природного газу 44 кДж/ кг.

Задача 3.

В радіаторі парового опалення сконденсувалось 5 кг водяної пари при температурі 100ºС. Вода вийшла з радіатора маючи температуру 70ºС. Яку кількість теплоти було передано приміщенню? Питома теплота пароутворення води 2260 кДж/кг. Питома теплоємність води 4200 Дж/ кг ºС.

Задача 4.

Температура повітря в кімнаті розмірами 5 х4 х3 м знизилася за ніч від 20º С до 16º С. Визначте кількість теплоти, віддану повітрям. Питома теплоємність повітря 1000 Дж/кгº С. Густина повітря 1,29 кг/ м³.

Задача 5.

До зими заготували сухі соснові дрова об’ємом 2 м і кам’яне вугілля масою 1,5 т. Яка кількість теплоти виділиться в печі при повному згорянні в ній заготовленого палива? Густина дров 800 кг/ м³, питома теплота згоряння дров 10 МДж/кг, вугілля 25 МДж/кг.

2.2. Практичне завдання:

Ви вже добре попрацювали, але залишилося головне !

Визначити шляхи збереження енергії в квартирі! Вчитель. Проблема енергозбереження дуже актуальна для України, бо незважаючи на наявні запаси енергоносіїв, близько 50 % із них в Україну постачається з інших країн. Збереження енергії є не лише проблемою вартості тепла, води, міжнародних кредитів тощо. В першу чергу це є проблемою нашого майбутнього. Неефективне використання енергії є головною причиною існуючих на Землі екологічних проблем. Поліпшення способів енергоспоживання дозволить зробити важливий крок до кращого життя на нашій планеті. Звернімося до схеми: «Циркуляція енергії в будинку.» За її допомогою ми швидко виявимо шляхи втрати енергії.

Напрямки втрати тепла в будинку:

1 ― повітряний обмін 45 %;

2 ― крізь зовнішні стіни 27 %;

3 ― крізь стіни 22 %;

4 ― крізь дах 4 %;

5 ― крізь підлогу 2 %.

1



4















3



2

5

Учні виявляють, аналізують причини втрати енергії.

Кожна з груп отримує картку завдання, набори матеріалів. За відведений час кожна бригада повинна надати свої практичні поради, рекомендації; спланувати шляхи зменшення втрат теплоти в квартирі.

Додаток:

Бригада № 1

Теоретичний матеріал:

Теплоізоляція вікна

Вікно являє собою конструкцію, що складається з двох рам, розділених повітряним проміжком, що збільшує тепловий опір за рахунок поганої теплопровідності повітря. Цей повітряний проміжок повинен бути максимально ізольований. Якщо ізоляція погана, то захисна функція прошарку різко знижується і, крім того, у помешкання проникає холодне повітря, температура якого значно нижче кімнатної. Такий процес називається інфільтрацією. Вона є небажаною і поглинає багато тепла. За рахунок застосування прогресивних технологій втрати тепла через вікна можна знизити на 30 – 60 %. Спираючись на досягнення фізики, можна підвищити тепловий опір вікон шляхом нанесення тонкого прозорого покриття на повернуту до кімнати поверхню скла. Ця плівка відбиває в кімнату довгохвильове теплове випромінювання , підвищуючи тепловий опір. Наступний крок ― виготовлення герметичних рам із заповненням проміжку аргоном, який гірше, ніж повітря, проводить тепло. У них коефіцієнт теплового опору вдвічі більше, ніж у звичайного вікна. Останні конструкції з вакуумним проміжком між стеклами мають опір як у стіни з посиленою теплоізоляцією.

Багато тепла виходить з приміщення через зовнішні, балконні двері, щілини дверей. Більшість людей утеплює їх за допомогою теплоізоляційних матеріалів. Бажано щоб балкон був вкритий скло - пакетом.

Але і старенькі - дерев’яні рами можуть ще попрацювати, якщо ?



Картка №1. Утеплення вікон і дверей.

Матеріали:

Склянка води, мука, смужки газети, чистого паперу, тканини; парафін, паралон, вата, миючий засіб для вікон, мило, одноразовий шприц, зразки трубчатих профілів різного вигляду (D, P, E).

Завдання:

Запропонуйте декілька практичних порад по утепленню вікон:

  • зі старих , звичайних матеріалів, які знайдуться в кожній родині;

  • з нового – теплоізоляційного.




Приклад порад що надала бригада:

Поради по утеплюванню вікон:
1. Не забудь вимити вікна.

2. Дідів метод:

а ) Заштовхнути у всі щілини скручені смужки мокрої газети, а зверху заклеїти папером. (Весною проблеми !)

б ) Менш катастрофічний: забити всі щілини паралоном або ватою, зверху заклеїти смужками хб. тканини (4,5 см). Намочити, віджати, намилити милом, приклеїти.

в ) Парафін, з якого виготовляють свічки, розтопити на водяній бані при температурі 65ºС - 70ºС. Одноразовий шприц наповнюємо парафіном і вприскуємо його у щілини.

3. Утеплювання вікон за допомогою трубчатих профілів.

Вони бувають у вигляді букв P, D, E.

D - для великих щілин.

E - для маленьких.

Вікна - це ще не все! Таким же чином можна утеплити й двері або поставити подвійні двері. Не забудь і про балкон, краще якщо він засклений. Ці поради використайте в класі, школі.

Бригада № 2

Теоретичний матеріал:
Температурний режим

Зараз постає питання найкращого обігрівача. Багато людей вже мають автономні газові обігрівачі води або автономне газове опалення.

Але найкраще економити з автоматичними обігрівачами. Вони миттєво вмикаються і вимикаються. На сьогоднішній день газові настінні обігрівачі - найбільш перспективний клас опалювального устаткування. Порівняно з підлоговими, настінні простіші в монтажі, для них не потрібно спеціальні приміщення. При придбанні обігрівача треба враховувати: площу опалення, потребу в гарячій вод, місце установки обігрівача, викид продуктів згоряння, мінімальний тиск роботи обігрівача, ступінь автоматизації обігрівача, ККД обігрівача, розміри, термін гарантії, ціну. Щоб уникнути можливих пошкоджень та зекономити, треба: раз на рік перевіряти регулювання полум’я пальників, не користуватися духовкою і пальником для опалювання помешкання, замінити газовий котел з меншим ККД на котел з більшим, регулювати подання газу відповідно до температури повітря.

Але більшисть людей користується послугами міських тепломереж, щож їм робити?




Картка №2. Радіатор, грій сильніше!

Матеріали:

Наждачний папір, різнокольоровий папір- зразки кольорових фарб, лист фанери, алюмінієва фольга.

Завдання:

Яким шляхом вимусити старі чавунні радіатори опалення працювати з більшою віддачею? Запропонуйте декілька практичних порад.


Приклад порад що надала бригада:

Поради: радіатор, грій сильніше!

1. Бажано, до початку опалювального сезону прочистити батареї.

( Накип пориста речовина і погано проводить теплоту. )

2. Зняти з них стару фарбу, ошкурити.

3. Пофарбувати в темний колір.

( Гладка і темна поверхня віддає на 5 - 10 % тепла більше. )

4. Слід взяти лист фанери , пофарбувати сріблястою фарбою і засунути за батарею, або оклеїти алюмінієвою фольгою.

( Теплопровідний екран спрямує тепло в квартиру, батарея не буде марно нагрівати стіни. )

5. Не ставити перед радіатором великих предметів.
Бригада № 3

Теоретичний матеріал:

Утеплення стін

Теплоізоляція дозволяє скоротити втрати тепла через стіни, підлогу, дах і вікна. Щоб забезпечити збереження використовують нові будівельні технології і матеріали з поганою теплопровідністю.

До теплоізоляційних матеріалів, що застосовуються для теплового захисту будівель, повинні виконуватися наступні вимоги: низька теплопровідність; стійкість до змін температури при експлуатації; однорідність властивостей; оптимальна густина; низький рівень вибуховонебезпечності; міцність при транспортуванні та укладанні; стійкість до атмосферної дії; стійкість до впливу комах; хімічна стійкість.

В якості плитного утеплювача для стінових панелей найбільше в Україні розповсюдження отримав пенополистерол ПСБ з великою густиною та малим коефіцієнтом теплопровідності. Недоліком цього матеріалу являється легка займистість, що потребує додаткового вогнезахисту. Даного недоліку позбавлені мінераловатні та базальтові плити. Але цей матеріал екологічно небезпечний та використання його заборонене на території України. Зараз на підприємствах ведуться роботи по залученню мінераловатних та базальтових плит на екологічно чистій основі. В близькому майбутньому можливо знайти застосування конструктивно – теплоізоляційних матеріалів типу зернистого бетону. В якості засипного утеплювача горищних перекрить використовують керамзитовий гравій, а для утеплення підвалів ― поліуретановий пісок. дається енергетичному контролю.

Додатковий прошарок утеплювача в залежності від конструкції може виконуватися двома способами: зсередини, ззовні.

Втрата теплоти зовнішніми стінами відбувається внаслідок теплообміну, а частина теплоти втрачається з повітрям, яке просочується крізь стіни.


Картка №3. Зробимо теплими підлогу і стіни!

Матеріали:

Колекція матеріалів з різною теплопровідністю, які можна використати для утеплення стін, підлоги; зразки різних шпалер, ліноліум.

Завдання:

Оберіть матеріали, які на вашу думку, коаще збережуть тепло в кімнаті.

Поясніть, на чому грунтується ваш вибір?

  • Утеплювач для стін?

  • Вид шпалер?

  • Матеріал для підлоги?






Бригада № 4




Картка№4. «Економна» кухня 1.

Газова плитка.

Обладнання:

Мадюнок кухні, де зображені газова піч, газовий водонагрівач, ...

Завдання:

Сформулюйте поради збереження енергії на кухні, яких слід дотримуватися під час експлуатації газової плити, під час приготування сніданку на комфорках, жаровій шафі.

Не забудь про газовий водонагрівач.



Приклад порад що надала бригада:

«Економна» кухня 1.
Поради енергозбереження при користуванні газовою плиткою:
1. Не допускайте тривалої роботи газових конфорок, водонагрівачів.

2. Не використовуйте газові плити для опалення приміщення у холодні дні.

Нераціонально, а й небезпечно для вашого життя - може призвести до отруєння газом чи продуктами його згоряння.

3. Економно використовуйте гарячу воду.

Не перегрівайте воду в проточних газових водонагрівачах.

4. Не нагрівайте і не кип’ятіть воду в кількості, більшій ніж необхідно.

5. Розташовуйте посуд над центром конфорки.

6. Закривайте посуд кришкою під час приготування їжі, це зекономить 15 % газу.

7. Закривайте щільно дверцята працюючої жарової шафи.

8. Регулюйте газ до мінімального розміру факела полум’я після закипання води.

9. Велику конфорку використовуйте лише за необхідністю.

10. Не включайте без потреби опалювальні прилади. Необхідно підтримувати температурний режим 18ºС в житлових приміщеннях. Зниження температури в приміщенні на 1ºС

заощадить 5 % енергії на опалення.
Бригада №5



Картка №5. «Економна» кухня 2.

Домашній холодильник.

Обладнання:

Малюнок кухні, де зображений холодильник, газова піч, радіатор, ...

Завдання:

Скласти поради користуваяам холодильників, спрямовані на збереження енергії.

Скористайтеся питаннями – підказками:

1. Де слід розташовувати холодиьник і чому?

2. Чому холодильник виконано із подвійними стінками?

3. Чому між дверцятами і корпусом обов’язково встановлюється гумова прокладка?

4. Чому сучасні холодильники роблять 2-х, 3-х камерними?

5. А колір? Який обираєте Ви?


Приклад порад що надала бригада:
« Економна» кухня 2.

Поради користувачам.

1. Постійно пам’ятайте, що температура у холодильнику значно нижча за кімнатну.

Тому треба його берегти від тепла. Розташовувати його подалі від радіаторів опалення, від прямих сонячних променів.

2. Навколо холодильника має бути достатньо вільного місця, щоб конвекційні потоки рівномірно його охолоджували.

3. Двері мають бути щільно прикриті.

Між дверцями і корпусом не повинен вільно проходити аркуш паперу. Якщо це так, потрібно замінити гумову прокладку у дверці.

4. Намагайтеся не тримати довго дверці відкритими.

5. Якщо на кілька днів від’їжджаєте з дому, відключайте холодильник.
Група, яка перша виконала завдання, презентує результати своєї роботи. Після цього члени інших груп можуть доповнити їх відповідь, отримавши додаткові бали для своєї команди.
3.1. Підсумок уроку.
Учні роблять висновок уроку: Як зберегти тепло в квартирі?!

Утеплення квартир, сучасна система теплоізоляції, енергоощадні холодильники й пилососи, пральні машини й телевізори з таймером тощо надають можливість знизити споживання енергії, тим самим оберігаючи довкілля та здоров’я людей.

Вторинне використання відпрацьованого тепла комп’ютерів, ламп освітлення. Саме такі заходи допоможуть раціонально використовувати і зберігати енергію в побуті.

За кожний елемент роботи в заліковому місті виставляються бали, передбачені за цей вид роботи, додаткові бали. По закінченню роботи підраховується підсумковий бал кожного учня групи. Командно з’ясовується найбільший за сумою бал. Визначається бригада майстрів яка найкраще справилася з поставленим завданням по утепленню житлового приміщення.

Вчитель. Ви сьогодні добре попрацювали! Я, як замовник, задоволена вашою роботою! Дякую!
3.2. Домашнє завдання

1. Зробити «ревізію» власної квартири на дотримання правил енергозбереження, які обговорювалися сьогодні на уроці.

2. Доповніть наші, запропонуйте свої правила енергозбереження.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Уроках математики та фізики
Матеріли підготувала вчитель математики та фізики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня с. Бужани Волянюк Марія Анатоліївна, спеціаліст...

Уроку-90хвилин. Тема(уроку фізики)
Тема(уроку фізики): Лабораторна робота №8 «Вимірювання потужності споживача електричного струму»

Урок фізики в 10 класі >17. Сучасні наземні телескопи. Історія І...
Застосування методу проектів при формуванні пізнавальної активності учнів на уроках фізики. Методичний посібник // Автор упорядник...

” Міжрегіональний центр професійної перепідготовки звільнених у запас військовослужбовців
Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на уроках фізики та астрономії”

Котовського району одеської області
Система роботи з формування та розвитку патріотичних почуттів учнів на уроках математики та фізики засобами національно-патріотичного...

Урок подорож в країну «Фізика»
Посібник містить збірку нетрадиційних уроків фізики, цікаві винахідницькі задачі та інтерактивні вправи, а також розробку виховних...

Тема: Спостереження за погодою
Мета: навчитися спостерігати за погодою, формувати вміння співставляти різноманітні метеорологічні явища та робити висновки про стан...

Агрегатний стан речовин. Фізичні та хімічні явища І властивості речовин....
Тема: Агрегатний стан речовин. Фізичні та хімічні явища І властивості речовин. Хімічні реакції, що їх супроводжують

Як подолати дитячу агресивність ?
Тема нашої розмови досить серйозна – вияв дітьми жорстокості І агресії. На жаль, ці явища живуть серед нас, дорослих, І серед наших...

Одеський обласний інститут удосконалення вчителів Кафедра природничо-математичних...
Орієнтовне тематичне планування навчального матеріалу та деякі зауваження щодо викладання фізики за новою програмою

Харьковская общеобразовательная школа
Харківської області, адміністрація школи перевірила дотримання техніки безпеки під час виконання практичних та лабораторних робіт...

Система моніторингових досліджень навчальних досягнень учнів на уроках...
Моніторинг якості освіти є прогресивним чинником загальноосвітньої системи, який дає змогу визначити потенційні можливості дітей,...

Заліщицька районна державна адміністрація Відділ з питань освіти...
Використання активних та інноваційних технологій як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів під час вивчення фізики

Договір № про надання послуг з централізованого опалення, постачання...
Комунальне підприємство "Дніпропетровські міські теплові мережі" Дніпропетровської міської ради

Методичні вказівки до практичних занять з фізики
Методичні вказівки до практичних занять з Фізики. Розділ: Оптика, фізика атома. Для студентів – заочників інженерно – технічних спеціальностей...

Тема. Розвиток пізнавальної активності молодших школярів на уроках позакласного читання

Тема: Мода,краса І здоров′я сучасного школяра
Мета: навчити учнів оцінювати модні явища з точки зору шкоди або користі для здоров′я;формувати морально-гігієнічну культуру І естетику...

Методичні рекомендації для вчителів хімії, фізики, біології та географії Київ 2014
Поліхун Н.І., Польова М. Б., Постова К. Г. Інтеграція навчального матеріалу з енергоефективності та збереження клімату у предметний...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт