Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

С. Г. Тунік учитель музичного мистецтва та художньої культури

С. Г. Тунік учитель музичного мистецтва та художньої культури





МОРЕ У ТВОРЧОСТІ МИТЦІВ

(Інтегрований урок музики та образотворчого мистецтва, 5-й клас)

С.Г.Тунік - учитель музичного мистецтва та художньої культури,

В.Ф.Кучеренко – учитель образотворчого мистецтва

Липнязької ЗОШ №2,

Добровеличківський р-н,

Кіровоградська обл.

sdc13718.jpg
Мета:


  • Ознайомити з творчістю російського композитора М.А.Римського-Корсакова та художника-мариніста І.К.Айвазовського;

  • Показати взаємопроникнення видів мистецтва: поезії, музики, живопису;

  • Засвоїти знання про види та жанри музичного та образотворчого мистецтва, особливості художньо-образної мови в музиці та у візуальному мистецтві;

  • Формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати музичні та живописні твори, розвивати вміння «бачити музику», «чути картину»;

  • Узагальнити знання учнів щодо засобів музичної виразності, сприяти формуванню в учнів уміння зв’язувати характер прослуханої музики із засобами музичної виразності, формувати образне, логічне, просторове мислення;

  • Розвивати творчу уяву, дрібну моторику руки, вокально-хорові навички, розвивати музичний слух та почуття ритму;

  • Виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, уміння уважно слухати музику, любов та повагу до музики композиторів - класиків, стимулювати розвиток допитливості, інтерес до мистецтва.



Зоровий ряд: репродукції картин І.К.Айвазовського «Дев’ятий вал», «Шторм», «Місячна ніч на Чорному морі», «Море в місячному сяйві», «Італійський пейзаж», «Морський пейзаж», «Захід сонця на морі»; портрети художника І.К.Айвазовського та композитора М.А.Римського-Корсакова.
Музичний ряд: пісня Ю.Антонова «Море», фонограма пісні Ю.Антонова «Море», М.А. Римський-Корсаков увертюра «Океан – море синє» з опери «Садко», шум морського прибою, відеозапис – образи природи ( П.І.Чайковський «Вальс квітів» з балету «Лускунчик»), фонограма пісні З. Майстрової на слова Г. Білак «Я малюю море».
Літературний ряд: О.С. Пушкін уривок «Казка про царя Салтана» та уривок «Тиха українська ніч».
Обладнання: музичний інструмент – фортепіано, DVD-програвач, телевізор, диски з записами музичних творів.
Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий та кольорові олівці, гуаш, гумка, ємність для води, пензлі № 1-4, серветки, палітра.

Х І Д У Р О К У

І Організаційний момент

(вхід учнів до класу під пісню Ю. Антонова «Море»)

Музичне привітання:

Добрий день, вам добрий день,

В світі музики, фантазії, пісень!

Добрим будь, щирим будь!

Із мистецтвом у дивну путь!

Девіз уроку:

Співай впевнено!

Малюй творчо!

Працюй з віддачею!
ІІ Актуалізація опорних знань
1.Вступна бесіда
Вчитель музики:

  • Діти, сьогодні ми проведемо з вами цікавий урок. Чому цікавий?

Тому, що він буде поєднувати в собі два уроки – урок музики та образотворчого мистецтва. А чому саме ми поєднали ці два предмети – в кінці уроку ви самі дасте на це відповідь. Це буде ваше завдання.

Вчитель образотворчого мистецтва:

  • А зараз ми перевіримо з яким настроєм ви прийшли на урок.

А визначимо ми це за допомогою кольорів. Я зараз вам покажу кольори, і що вони означають, а ви навпроти свого імені замалюйте прямокутник тим кольором, який у вас зараз настрій.



СИНІЙ

СУМНИЙ

ЖОВТИЙ

РАДІСНИЙ

ЗЕЛЕНИЙ

СПОКІЙНИЙ

ЧЕРВОНИЙ

ВЕСЕЛИЙ

ЧОРНИЙ

СЕРДИТИЙ


Вчитель образотворчого мистецтва:

  • Ось я вже бачу, що настрій не дуже веселий та радісний.

Це мабуть того, що для вас цей урок трішки незвичний, а ще може тому, що в нас яка була пора року? (Зима) А така зла, люта зима, як цього року, напевне, уже всім надокучила, і тому настрій не дуже веселий. Сьогодні ми спробуємо його вам змінити на краще. Ви ж любите бувати веселі, радісні, і це, мабуть буває найбільше коли? (Влітку). А особливо, коли ви відпочиваєте разом з батьками, де? (На морі).

  • Отже, сьогодні ми будемо говорити, малювати, слухати та співати

про море.

Вчитель музики:

  • Воно ніколи не набридає, надихає людей на творчі подвиги, надає наснаги, годує людину.


ІІІ Повідомлення теми уроку

(Вчитель записує тему уроку на дошці)
Вчитель образотворчого мистецтва:

  • Отже, читаємо – море у творчості митців. Чому саме у творчості митців?


ІV Основна частина уроку
Вчитель музики:

  • Тому, що саме мистецтво впливає на людину. Наприклад,

живопис зображує дійсність у візуальних образах (тобто людина бачить предмет); література – відтворює словом життя та художні образи; музика – це мистецтво, що відображає дійсність у художньо-звукових образах. Вона може проникати у внутрішній світ людини, викликати неповторні почуття та думки, виражати характер і глибину переживань і впливати на настрій.

Музика – один із найсильніших видів мистецтва за впливом його на людину і за багатством виражальних засобів. Майже все доступне художній літературі, живопису може передавати й музика, звичайно, своїми специфічними засобами. Змістом музичних творів є почуття, думки людини, картини природи.

Слухаючи музику, ми не можемо бачити картини, події, відображені в них, але ми відчуваємо їх настрій, характер, переймаємося почуттями. Саме завдяки багатим виражальним можливостям музика має тісний зв'язок з іншими видами мистецтва.

Вчитель образотворчого мистецтва:

  • Прекрасні твори мистецтва: мелодія, картина, поезія – усе

це створено людиною, яка передає через образи, звуки, кольори свої почуття, переживання, емоції. Ніби якась сила підштовхує до творчості. І саме природа, що оточує нас, є неповторним творцем прекрасного.

Вчитель музики:

  • Сьогодні ми спробуємо розібратися, чому музику й живопис багато

років тому великий італійський художник епохи Відродження Леонардо да Вінчі назвав «рідними сестрами». Ми познайомимось з життям і творчістю композиторів, художників, які зуміли тісно поєднати ці два мистецтва.

У води є свій «голос». Ми говоримо: річка шумить, море рокоче, водоспад гуде, краплі дзвенять. Скільки музичних висловів, присвячених воді знаходимо у власній мові! А скільки поетів і композиторів передали благозвучність водної стихії мовою мистецтва. Така сильна, що рукою не втримати, така швидка, що конем не обігнати.

(Перегляд відеофільму)

  • Вам знайомий цей музичний твір?

(Відповідь учнів: П.І. Чайковський «Вальс квітів» з балету «Лускунчик»)

  • Яким був голос води?

(Відповідь учнів: стрімкий, рухливий, шалений, грайливий, швидкоплинний, могутній, сильний)

2.Ознайомлення з творчістю І.К. Айвазовського.
Вчитель образотворчого мистецтва:

  • Отже, діти. Ви почули не тільки музику, але й побачили картини

природи. А до якого жанру образотворчого мистецтва належать ці картини? (Пейзаж) Що таке пейзаж? Хто малює пейзажі? (Художник) А якщо це морський пейзаж? (Марина) Подивіться в своїх словничках, що таке морський пейзаж? (Марина) А як називають художника, який зображує марину? (Художник – мариніст)

d:\документы\худ.культура\айвазовский\pa01061.bmp

Ось таким художником-мариністом був Іван Костянтинович Айвазовський (1817 – 1900). Подивіться, будь-ласка на портрет художника.

Народився він в містечку Феодосія, що розташоване на узбережжі Чорного моря. Навчався у Сімферопольській гімназії, а потім закінчив Петербурзьку Академію мистецтв.

Усі найяскравіші дитячі спогади художника були пов’язані з морем, мабуть, тому він усе своє життя присвятив зображенню моря, вважаючи його своїм справжнім другом. Іван Костянтинович ніколи не малював з натури, свої «мелодрами моря» він вигадував сам, навіть стіни його майстерні були пустими, щоб не заважати його фантазії.

За все своє життя Айвазовський написав близько шести тисяч картин, головним героєм яких було море. У нього було 120 персональних виставок.

А зараз ми переглянемо декілька картин-марин І.К. Айвазовського. Підійдіть, будь-ласка до нашої невеличкої галереї. Перед вами репродукції картин І.К. Айвазовського «Шторм», «Місячна ніч на Чорному морі», «Море в місячному сяйві», «Італійський пейзаж», «Морський пейзаж», «Захід сонця на морі».

d:\документы\худ.культура\айвазовский\шторм1886.jpg d:\документы\худ.культура\айвазовский\неаполит.залив в лунную ночь1892.jpg d:\документы\худ.культура\айвазовский\море в лунном свете 1878.jpg d:\документы\худ.культура\айвазовский\морской пейзаж 1871.jpg

d:\документы\худ.культура\айвазовский\итальянский пейзаж1858.jpg d:\документы\худ.культура\айвазовский\закат солнца на море1866.jpg

Море – одне із чудових витворів природи. Кожний його стан настільки незвичайний, що викликає у нас найрізноманітніші почуття. Коли ми бачимо штормове море («Шторм»), то у нас з’являється відчуття страху, незахищеності. Ми уявляємо себе крихітними та одинокими серед вируючої стихії.

Коли ми поглянемо на картину «Місячна ніч на Чорному морі» та «Море в місячному сяйві» - кольори цих картин глибокі. Велике навантаження в ній несе сріблясто-зелене місячне світло. Здається, саме таку поетичну картину описав в своїх рядках російський поет

О.С. Пушкін:

Спокійна українська ніч,

Прозоре небо, зорі сяють.

Дрімоти сну не гонять з віч,

Повітря тепле…
(Картина «Італійський пейзаж») Море на світанку викликає почуття безкінечності та впевненості. Удень (картина «Морський пейзаж») ми просто насолоджуємося його величністю.

(Картина «Захід сонця на морі») А під час заходу сонця у нас, раптом в душі пробуджується все найпрекрасніше, ми починаємо мріяти.

Вчитель музики:

  • Давайте послухаємо, як шумить море …

( Звучить аудіо запис шуму морського прибою)

  • Ви почули настрій моря. То яким же буває море?

( Відповіді учнів)

  • Так, це ви самі почули і уявили під шум моря чарівне море.

Давайте розглянемо репродукцію картини І.К. Айвазовського «Дев’ятий вал». Це найвідоміша його картина.

Зелена хвиля, мов із скла,

З розгону стала на диби.http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:plp5khwm8zfrtm:http://www.theartwolf.com/services/wallpapers/aivazovsky_wave-1600-1200.jpg

До неба гребінь підняла

Розлючена гора води

Й завмерла на коротку мить…

І зараз в прірву полетить,

З шаленим ревом, зверху вниз,

Розбившись на мільярди бризк.


  • Вдивляючись в картину, спробуємо уявити почуття, які охоплювали її автора під час створення образу.

А також уявити музику, яка могла б так само натхненно відтворити цей образ.

  • Над штормовим океаном встає сонце.

І тільки тепер стало можливим розглядіти все, що нещодавно приховував нічний морок. Високо підіймаються гребені розлючених хвиль. Одна з цих хвиль – найвища. ЇЇ називають дев’ятим валом. Із страшною силою та гнівом вона намагається роздушити, потопити декілька людей. А вони міцно вчепилися в уламки корабельної щогли, намагаючись, будь-що, втриматись на ній. Хто ці нещасні люди, як вони потрапили сюди? Що з ними буде?

Ще вчора вранці був ясний, сонячний день. Але ввечері океан захвилювався. Величезні хвилі оточили корабель і дружньо кинулись на нього в атаку. Тільки спалахи блискавок освітлювали цей смертельний двобій між кораблем і грозовою стихією. Та сміливці, чиї серця були виповнені мужністю, вирішили не здаватися, не стати здобиччю ненаситного моря. Вони вчепилися в уламки корабельної щогли і поклялися дочекатися рятівного ранку.

Нарешті грім відгримів. Дощ припинився. Вода стала крижаною, і вони дуже змерзли. Але це все дрібниці. Вони витримали. Дочекалися ранку, сонця. Яскраві сонячні промені розквітчали важкі хвилі всіма кольорами веселки.

А скажіть будь-ласка, які кольори ви бачите на картині?

(Відповіді учнів)

Колорит її включає широку гаму відтінків жовтого, помаранчевого, рожевого кольорів у небі в поєднанні із зеленим, синім та фіолетовим у воді.

Айвазовський знайшов точні засоби для зображення величі, сили й краси морської стихії.

Яскрава, мажорна кольорова гама картини звучить радісним гімном людській мужності, що перемагає страх і розгубленість перед грізною, але прекрасною природною стихією. Буря ще напружує свої м’язи. Але ще мить – і будуть зламані останні її зусилля. Шторм відступив перед мужністю людини.

Морський пейзаж уражає чуття та уяву, примушує нас переживати, співчувати.

А який настрій, почуття викликає у вас ця картина?

(Відповіді учнів)

Вчитель образотворчого мистецтва:

  • За допомогою яких засобів виразності художникові вдалося викликати у наc такі почуття?


(Відповіді дітей)


  • Художник досягає враження за допомогою набору таких ефектів:

  • Контрасти світла і колориту;

  • Розподіл простору на плани;

  • Зображення купки людей, які тримаються за уламки щогли.

  • Завершилася страшна ніч. Промені сонця розмалювали всіма фарбами веселки люті хвилі. Як ви вважаєте, є шанс урятуватися в цих моряків?

(Відповіді дітей)

  • А як нам про це говорить художник?

Море на картині синьо-зелене, навіть смарагдове, - це колір надії, спокою та порятунку. Небо золотаво-рожевого кольору говорить нам про прояснення, просвітлення, оптимізм. Символом невгасимої надії, мужності людини перед обличчям лютої та величної стихії є ця картина. Тому ми з вами віримо, що ці мужні люди обов’язково знайдуть порятунок. І світло та сонце будуть спільниками людської волі.
Вчитель музики:

  • А тепер давайте трішки відпочинемо.


3. Музична фізкультхвилинка «Ранок починається»
Ранок починається,

Сонце підіймається,

(Плавне підняття рук догори)

Пташки прокидаються,

Деревця гойдаються.

(Похитування піднятими руками ліворуч, праворуч)

Море прокидається,

Хвилі підіймаються,

Рибки звеселяються,

Човники гойдаються.

(Імітація рухів хвиль, рибок та човників)

4. Ознайомлення з композитором М.А. Римським-Корсаковим

c:\documents and settings\admin\мои документы\мои рисунки\rimsky-korsakov.jpg

Вчитель музики:

  • Багато композиторів зображують у музиці картини моря.

Особливо характерні морські пейзажі для творчості видатного російського композитора Миколи Андрійовича Римського-Корсакова (1844-1908). «Казкова» творчість композитора настільки яскрава і різнобарвна, що його називають найбільшим казкарем серед музикантів. Це тому, що казка чарувала Миколу Андрійовича все життя. Він зростав у невеличкому російському містечку Тихвині – серед прекрасної природи, народних мелодій, старовинних обрядів. Мама майбутнього композитора чудово виконувала народні пісні, які залишились в його пам’яті назавжди. В свій час Римський-Корсаков закінчив морський корпус в Петербурзі, здійснив навколосвітню подорож на кораблі російського флоту як військовий офіцер. Після повернення з плавання вирішив присвятити своє подальше життя творчій діяльності. Писав здебільшого програмні симфонічні твори. В доробку композитора 15 опер («Садко», «Казка про царя Салтана», «Золотий півник» та багато інших.) свою першу симфонію написав у віці 19-ти років. Цей композитор-чарівник створив чимало творів на казкові сюжети. Ось, наприклад, на вірші

О.C. Пушкіна:

Вітер віє в синім морі,

І кораблик на просторі

Лине в хвилях, як на крилах,

На розгорнутих вітрилах.

Мимо острова Буяна

В царство славного Салтана.

  • Поет словами «малює» морський пейзаж, який художники

називають «марина». Так, що таке марина? (Відповідь учнів) Так, правильно, марина – це морський пейзаж.

Композитору було вже за 50, але в душі розквітла весна – святкова, яснобарвна. Він писав із насолодою. Так і виникла опера – розповідь про гусляра і співака Садка. До речі, хто мені скаже – що таке опера, увертюра? А які ви знаєте музичні жанри?До якого жанру належить увертюра та опера?

(Відповіді учнів: ОПЕРА – вершина музично-сценічного мистецтва, де поєднуються музика, драматична дія, балет, прикладне та образотворче мистецтво (декорації, костюми, грим). Музика опери пишеться на ЛІБРЕТТО, за основу яких часто використовують сюжети відомих літературних творів. Дійові особи не розмовляють, а співають. Виникла опера в Італії близько чотирьохсот років тому. Згодом оперний жанр поширився по всій Європі . УВЕРТЮРА – це оркестровий вступ до опери, кантати, балету чи кінофільму. Іноді оркестровий вступ називають ще ІНТРОДУКЦІЄЮ. Основні ЖАНРИ: пісенний, камерний, оперний, симфонічний. Увертюра та опера належать до оперного жанру.)
5. Слухання увертюри «Океан – море синє» до опери М.А. Римського-Корсакова «Садко».

Вчитель музики:

  • Послухайте симфонічний вступ до опери «Садко»

М.А.Римського-Корсакова «Океан – море синє» і скажіть, як композитор зобразив картину моря.

(слухання)

  • Які зорові образи виникають у вас під час слухання музики?

(Відповіді учнів: море то спокійне, то тихе, то грізне, то бурхливе. Музика звучить то швидше, то повільніше, то голосніше, то тихше і щоразу виникає нова неповторна картина моря)

  • За допомогою яких засобів музичної виразності композитор створив образ моря?

(Відповіді учнів: за допомогою мелодії, динаміки, регістру, темпу)

  • Композитор змалював велич і шир безмежного моря, що

спокійно котить хвилі. Хвиля піднімається і м’яко спадає, але звучить дедалі міцніше. Та все ж характер музики весь час залишається спокійним і широким.

Ви переглянули картину художника і прослухали музичний твір композитора. Скажіть, чи можуть бути співзвучними ці два твори? За допомогою яких художніх засобів автори змальовують море? Який стан душі людини передано в музиці?

(Відповіді учнів: спокій, урівноваженість голубить відчуття колискової пісні, надає впевненості, рівноваги.)

  • В свої зошити запишіть автора і назву прослуханого твору.


6.Розспівування класу
Вправи на розвиток вокально-хорових навичок.

  1. Вправа зі співу закритим ротом заданого звука (мі, ме, ма, мо, му) на легкість і вільність звуковидобудови.

  2. Вправа на розвиток легкості й рухливості голосу.

Ознайомлення з піснею «Я малюю море».

«Я малюю море»

Музика З.Майстрової Слова Г.Білак

  1. Я малюю море, і безмежні далі,

Хвилі, наче гори, на малюнку стали.

Фарбу синю-синю з моря набираю,

І моя картина оживає.

  1. Я малюю море на своїй картині,

Опускаю пензлик в море синє-синє.

Кожна хвиля в морі наче оживає,

Навіть чайка в небі закружляє.
(Звучить зразок пісні у виконанні вчителя. Учні визначають характер пісні, лад, темп та зміст пісні).
7. Розучування пісні «Я малюю море» по фразах під музичний інструмент фортепіано. Робота над помірним, не поспішаючим темпом, над диханням, плавним співом. (вчитель слідкує за співочою поставою учнів, чистотою інтонування та правильним диханням).

( Хорове виконання пісні «Я малюю море» під фонограму ).
8. Виконання морського пейзажу
Вчитель образотворчого мистецтва:

  • А тепер я пропоную вам уявити себе художниками.

Наше завдання буде перетворити білий аркуш паперу на морський пейзаж – марину. У своїх роботах ви можете показати холодне північне море з крижаними айсбергами, або тепле південне море з островами, або лагідне Чорне чи Азовське моря, на яких ви, можливо, відпочивали влітку. Можна показати море вночі або ввечері. Але яким би ви не зображували море, пам’ятайте: головне для нас сьогодні – передати певний характер та настрій моря – ніжний, веселий чи тривожний, сердитий та грізний.

Починаємо свою роботу з визначенням лінії горизонту. Тут можливі такі композиційні прийоми. Можна уявити, що ми дивимось на море з корабля. Тоді ми будемо бачити або безкрайні морські простори, або берег чи острови в далині. Але можна спостерігати за морем і з берега, під час зупинки нашого вітрильника. Тоді ми будемо бачити частину суходолу з рослинністю, або без неї й море. А щоб композиція вийшла у вас більш цікавою, окрім неба та моря ви можете показати скелі, острови, човни, кораблі, навіть морських пташок або тварин.

Пам’ятайте: настрій моря потрібно передавати не окремим локальним кольором, а кольоровими сполученнями, насиченими кольором мазками, різними за характером, – спокійними та ніжними, різкими та грубими.
V Практична діяльність

(Звучить аудіо запис шуму моря на фоні легкої музики. Учні працюють під контролем учителя образотворчого мистецтва)
Вчитель музики: спробуйте уявити і зобразити музику. Закрийте очі та прислухайтесь. Що ви бачите, що відчуваєте?

Вчитель образотворчого мистецтва: оберіть відповідний колір – веселий та теплий, сумний та холодний.

VІ Закріплення теми уроку
Вчитель музики:

  • Щоб переконатись, що ви добре зрозуміли тему уроку Цар Нептун пропонує вам відповісти на такі питання:

Вчитель образотворчого мистецтва:

  1. Як називають художника, який зображує море? (Мариніст)

(Вчитель записує відповідь на дошці)

Вчитель музики:

  1. Жанр музики, який звучав сьогодні на уроці? (Оперний)


Вчитель образотворчого мистецтва:

  1. Літературний текст опери. (Лібретто)

Вчитель музики:

  1. Водна стихія більша за море. (Океан)

Вчитель образотворчого мистецтва:

  1. Найбільш відома картина І.К. Айвазовського? Девятий вал»)

Вчитель музики:

  1. Який музичний знак відділяє одну фразу від іншої? (Цезура)

Вчитель образотворчого мистецтва:

  1. Назвіть ім’я композитора-мариніста, про якого ми сьогодні говорили. (Іван)

(На дошці з перших букв відповідей виникло слово – МОЛОДЦІ)

sdc14332.jpg

VІІ Підсумок уроку


  • Перегляд та оцінювання творчих робіт та хорового співу.

  • Міні – виставка робіт учнів.


Вчитель образотворчого мистецтва:

  • А чи сподобався вам урок? Зараз ми перевіримо ваш настрій. Ви знову зафарбуєте таблицю настрою.



( У виконанні учениці звучить пісня Ю. Антонова «Море». Гостям та учням роздані слова пісні – по бажанню можна підспівувати)

(Перегляд оперативної кольороматриці настроїв. Якщо колір змінився на кращий – значить урок удався)
Гра «Художники та композитори»

(Учні діляться на 2 групи: І група – «Художники, ІІ група – «Композитори». І група задає питання ІІ групі, і навпаки)

«Художники»:

  1. Як називається картина, на якій зображено море? (Марина)

  2. Який художник присвятив все своє життя зображенню моря? (І.К. Айвазовський)

  3. В якому місті народився і створив свої роботи цей художник? (Феодосія)

«Композитори»:

  1. До творчості якого композитора ми сьогодні зверталися? (М.А. Римського-Корсакова)

  2. Які засоби музичної виразності ви знаєте? (Мелодія, темп, тембр, ритм, динаміка, регістр)

  3. Які ви знаєте жанри музики? (Пісенний, камерний, оперний, симфонічний)


Вчитель музики:

  • А які види мистецтва ми поєднали на уроці? (Музика, живопис та література)


Вчитель образотворчого мистецтва:

  • Молодці, із завданням справились. На початку уроку вам було завдання – чому саме музика і образотворче мистецтво ми поєднали на уроці (Бо вони спільні). Яка перша команда дасть правильну відповідь на це питання, та команда і буде переможцем.

  • Що спільного в музиці і в живописі?


М У З И К А

Ж И В О П И С

С І М Н О Т

С І М К О Л Ь О Р І В

МАЖОРНІ ТА МІНОРНІ МЕЛОДІЇ

ХОЛОДНІ ТА ТЕПЛІ КОЛЬОРИ

О С Н О В Н А Т Е М А

О С Н О В Н И Й О Б Р А З

Г А Р М О Н І Я

К О Л О Р И Т


Вчитель образотворчого мистецтва:

  • Жоден вид мистецтва не можна замінити іншим.


Вчитель музики:

  • Вони можуть лише доповнювати один одного.

Разом:

  • Тому й не може бути мистецтва головного чи другорядного.


VІІІ Домашнє завдання
Вчитель образотворчого мистецтва:

  • Діти, ми сьогодні з вами говорили про зображення моря

в живописі та музиці. А море ще оспівували в своїх віршах поети. Домашнє завдання вам буде підібрати вірші про море і ми проведемо конкурс «Кращий поет».

(Учні виходять з класу під музичний супровід)

В У З Л И К И НА П А М 'Я Т Ь :


  • ПЕЙЗАЖ - жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню природи, що оточує людину: дерева, пагорби, гори, ріки, моря, краєвиди села і міста.




  • МАРИНА – картина, на якій зображено морський краєвид.




  • ХУДОЖНИК – людина, яка помічає, запам’ятовує та показує іншим людям те, що відчуває сама.




  • МАРИНІСТ – художник, що малює марини.




  • ТЕПЛІ КОЛЬОРИ – викликають почуття тепла і асоціюються з сонцем (червоний, оранжевий, жовтий).




  • ХОЛОДНІ КОЛЬОРИ - викликають почуття прохолоди (блакитний, синій).




  • КОНТРАСТ – кольори максимально віддалені один від одного (червоний – зелений, синій – оранжевий, жовтий – фіолетовий).




  • КОЛОРИТ – засіб емоційної виразності в образотворчому мистецтві. Він може бути теплим та холодним, спокійним та напруженим, яскравим та тьмяним.




  • ОПЕРА - вершина музично-сценічного мистецтва, де поєднуються музика, драматична дія, балет, прикладне та образотворче мистецтво (декорації, костюми, грим). Дійові особи не розмовляють, а співають.




  • ЛІБРЕТТО – літературний текст опери.




  • УВЕРТЮРА (ІНТРОДУКЦІЯ) – це оркестровий вступ до опери, кантати, балету чи кінофільму.




  • ОСНОВНІ ЖАНРИ - пісенний, камерний, оперний, симфонічний.




  • ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ – мелодія, динаміка, темп, тембр, ритм, регістр.



поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Звіт вчителя музичного мистецтва та художньої культури Високобайрацького...
Нвк федотової Н. І. про проходження курсів підвищення кваліфікації учителів музичного мистецтва, які викладають художню культуру,...

У. І. Долга, учитель образотворчого мистецтва та художньої культури,...

Смілянський навчально-виховний комплекс
Вдовенко Олена Володимирівна, вчитель музичного мистецтва та художньої культури, першої кваліфікаційної категорії, Смілянського навчально-виховного...

Положення всеукраїнського фестивалю-конкурсу молодих митців музичного,...
Головним ініціатором та організатором Всеукраїнського фестивалю-конкурсу молодих митців музичного, театрального, хореографічного...

Положення всеукраїнського фестивалю-конкурсу молодих митців музичного,...
Головним ініціатором та організатором Всеукраїнського фестивалю-конкурсу молодих митців музичного, театрального, хореографічного...

Урок 1 Тема. Мистецтво звуків. Мета. Ознайомити з особливостями музичного...
«музика», «музичне мистецтво», дати знання про специфіку музичного мистецтва та шлях музичного твору від композитора до виконавця...

Музичне І театральне мистецтво бароко. Стильові особливості музичного...
Стильові особливості музичного мистецтва бароко. Періоди розвитку музичного мистецтва. Творчість композиторів: Й. С. Баха, Г. Ф....

На уроках музичного мистецтва
Л 69 Левченко А. В. Використання інтерактивних технологій на уроках музичного мистецтва: Посібник для системи післядипломної педагогічної...

Використання ікт на урок
Використання сучасних технологій на уроках художньої культури та образотворчого мистецтва

Основи художньої культури
Тема: Художні напрями І стилі. Періодизація розвитку художньої культури. Поняття «стиль епохи», «національний стиль», «індивідуальний...

Формування дикційних умінь у молодших школярів на уроках музичного мистецтва
Формування дикційних умінь у молодших школярів на уроках музичного мистецтва в загальноосвітній школі. – Харків, 2013. – 81 с

Уроку
Види мистецтв та специфіка їх художньо образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні) види мистецтва. Поняття...

Курсова робота за темою: «Формування житт євих компетенцій учнів...
Формування життєвих компетенцій учнів засобами художньої культури в позаурочний час

Кросфорд 1 по горизонталі
Селище на Чернігівщині, де віднайдено зразки образотворчого І музичного мистецтва наших далеких предків

Конспект уроку художньої культури
Заходу І сходу;вчити визначити особливості культури країн Заходу І сходу; розвивати вміння сприймати твори різних культур та порівнювати...

Уроку: тематичний, декоративно-ужиткове мистецтво, художня кераміка
Л.І. Левицького; викликати в учнів бажання якомога більше дізнатися про культурно-нацональні традиції; розширити кругозір учнів;...

Конкурс мистецтв " перлина кам’янця"
України та за її межами, популяризація та впровадження новітніх форм музичного естрадного мистецтва, естетичний та духовний розвиток...

2. Візуальні мистецтва Урок Архітектура. Скульптура
Архітектура – складає одну з найважливіших галузей матеріальної культури, в той же час деякі елементи мають відношення до духовної...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт