Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Дрібна моторика на формування мовлення дітей

Дрібна моторика на формування мовлення дітей





Дрібна моторика на формування мовлення дітей.
Поняття »дрібна моторика» означає точні рухові здібності рук. Науковцями доведено,що розвиток долоні,зокрема рухових здібностей пальців тісно пов'язаний із розвитком мовлення та мислення дошкільнят. Мовленнєві та рухові зони в корі головного мозку розташовані близько,а тому подразнення,яке виникає в руховій області кори великих півкуль,передається на центри моторної зони та стимулює артикуляцію.

Рівень розвитку дрібної моторики-один із важливих показників загального інтелектуального рівня дитини. Доведено,що розвиток дій з предметами в ранньому та молодшому дошкільному віці позитивно впливає також на формування пізнавальних та психічних процесів: сприйняття пам’яті, уваги,уяви. Оскільки з віком дитині знадобиться точна,координована робота кистей та пальців,наприклад,

щоб малювати або вдягатися,то розвитку навичок дрібної моторики потрібно приділяти чимало уваги.

Спеціальні ігри та ігрові вправи,спрямовані на покращення дрібної моторики малюків,сприяють також розвитку спритності,уміння керувати власними рухами,концентрувати увагу на певному виді діяльності тощо.

Дидактична гра:»Поклади d:\img_20140127_100804.jpg

зірочку»

Мета:Ознайомити дітей з правилами нової гри.

Вправляти дітей порівнювати предмети за кольором,формою,вчити виконувати завдання за зразком,і без нього,добирати предмети за кольором,розрізняти поняття багато,один. Розвивати дрібну моторику рук,закріпити знання дітей про основні кольори червоний,синій,зелений,жовтий. Сприяти розвитку дрібної моторики та координації рухів.


Хід гри: Вихователь разом з дітьми розглядають різні м’які фігури називають їх,звертають увагу на те чим вони схожі,чим відрізняються. Запропонувати дітям покласти в чарівну коробочку фігури за кольором ,за допомогою цієї гри діти

вчаться закріплювати основні кольори,розвиваємо моторику пальців рук.

Ця гра привертає цікавістю,діти грають в цю гру з великим задоволенням.d:\img_20140127_100701.jpg

Дидактична гра:»Посади жучка за кольором»d:\img_20140127_100131.jpg

Мета:Удосконалювати сприйняття дітей збагачувати безпосередній чуттєвий досвід,допомогти обстежити предмет,виділити його колір . Спонукати дітей включати рухи рук по предмету,в процесі ознайомлення з ним.

Обводити руками частини предмета,гладити і т.д.
Хід гри:В цю гру може грати одна дитина і більше.

Вихователь разом з дітьми розглядає жучків за формою,

кольором,звернуть увагу скільки жучків один чи багато. Вихователь допомогає дітям посадити жучка за кольором. В цю гру діти можуть грати самостійно,так і під керівництвом вихователя. Якщо гра проходить спільно,то вихователь слідкує за правильністю виконання завдання. А якщо діти грають самостійно,то розвиваються їх творчі здібності.
d:\img_20140127_095932.jpg

Поради батькам

з розвитку дрібної моторики ,та розвитку мови.
Формування правильної вимови у дітей - це складний процес, дитині потрібно навчитися керувати своїми органами мовлення, сприймати зверненне до неї мовлення, здійснювати контроль за мовленням оточуючих та власним. В роботі з дітьми велику увагу необхідно приділяти розвитку функції дрібних м’язів рук. Рухи рук тісно пов’язані з мовленням, вони є одним з факторів його формування. Тренування рухів пальців рук дітей покращує не тільки рухові можливості дитини, а й розвиток психічних і мовних навичок. У свою чергу, формування рухів руки тісно пов’язано з розвитком рухового аналізатора і зорового сприймання, різних видів чутливості, просторового орієнтування, координації рухів. .Рівень розвитку дрібної моторики - один з показників інтелектуальної готовності до шкільного навчання. Дитина, що має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно мислити, в неї достатньо розвинуті пам’ять, увага, зв’язне мовлення.Недостатній розвиток зорового сприймання, уваги та, зокрема, дрібної моторики, призводить до виникнення негативного ставлення до навчання.Саме тому робота з розвитку дрібної моторики повинна починатися задовго до вступу у школу. Батьки, які приділяють певну увагу вправам, іграм, різноманітним завданням на розвиток дрібної моторики та координації рухів руки вирішують одночасно декілька проблем: по-перше, впливають на загальний інтелектуальний розвиток дитини, по-друге, покращують розвиток мовлення малюка, по-третє, готують його до оволодіння навичок письма.З самого раннього віку необхідно починати роботу з розвитку дрібної моторики. Вже в ранньому дитинстві можна виконувати масаж пальчиків, впливаючи тим самим на активні точки, які пов’язані з корою головного мозку. В ранньому та молодшому дошкільному віці необхідно    виконувати прості вправи, які супроводжуються віршованим текстом наприклад "Сорока”, не забувати про розвиток елементарних навичок самообслуговування: застібання та розстібання ґудзиків, зав’язування шнурків і т. п. і, звичайно, в старшому дошкільному віці робота з розвитком дрібної моторики та координації рухів руки має стати важливою частиною підготовки до школи.

Шановні батьки:Пам’ятайте, що малюкам пропонуються вправи у спрощеному варіанті, доступні їх віку. Більш старшим дітям завдання можна ускладнювати.Робота з розвитку дрібної моторики повинна проводитись регулярно, адже саме тоді буде досягнений вагомий ефект від цих спеціальних вправ. Завдання з розвитку рухів пальців рук повинні приносити дитині радість, і не повинні викликати перевтомлення. Велике значення в цих іграх-вправах має текст. Він має бути веселим, доступним для дітей данного віку. Необхідно пояснювати значення тих чи інших рухів чи положень пальців, зацікавлювати дітей у виконанні цих рухів, створювати сприятливий емоційний настрій.

 Шановні батьки: щоб сприяти розвитку пальців рук і тим самим розвивати мовлення вашої дитини, можна запропонувати малюкам наступні завдання:

- Розминати пальцями пластилін, глину.

- Катати по черзі кожним пальчиком камінці, намистинки, шарики.

- Нанизувати намистинки на тоненьку стрічку, робити намисто.

- Стискати та розтискати кулачки.

- Робити м’які кулачки, які можна легко розжати і в які дорослий може    просунути свої пальці; та міцні, які не розтиснеш.

- Двома пальцями руки (вказівним та середнім) "ходити” по столу, спочатку повільно, а потім швидко, наче вони біжать. Вправа проводиться спочатку правою, а потім лівою рукою.

- Показувати окремо тільки по одному пальчику.

- Барабанити, постукувати всіма пальцями обох рук по столу.

- Махати в повітрі тільки пальцями, не рухаючи долонею.

- Плескати в долоні тихо і голосно, в різному темпі.

- Нанизувати великі ґудзики на нитку.

- Зав’язувати вузлики на мотузці. - Застібати ґудзики, гачечки, замочки, закручувати кришки, заводити механічні іграшки.

- Закручувати шурупи, гайки.

- Ігри з конструктором, мозаїкою, кубиками.

- Складання матрьошок.

- Малювання у повітрі

- Ігри з піском, водою.

- Малювати, розфарбовувати, штрихувати.

- Різати ножицями.

Важливою частиною роботи з розвитку дрібної моторики є пальчикова гімнастика. Ці ігри дуже емоційні, їх можна проводити повертаючись з дитячого садка, сидячи в черзі до лікаря, у транспорті та, звичайно, вдома. Вони дуже захоплюючі і сприяють розвитку мовлення та творчої діяльності. "Пальчикові ігри” начебто відтворюють реальність навколишнього світу – предмети, тварин, людей, їх діяльність, явища природи. В ході "пальчикових ігор” діти, повторюючи рухи дорослих активізують моторику рук та мовлення.

"Пальчикові ігри” – це інсценування яких-небудь рифмованих розповідей, казок з допомогою пальчиків. Багато ігор потребують участі обох рук, що дає можливість дітям орієнтуватися в поняттях "праворуч”, "ліворуч”, "вгору”, "вниз” і т.п. На початку та вкінці гри необхідно включати вправи на розслаблення, щоб зняти зайве напруження у м’язах. Це може бути поглажування від кінців пальців до долоні, легке потрушування, помахування руками.

Пропоную вам декілька пальчикових ігор в які ви можете пограти разом із своїми малюками:

Моя сім’я

Цей пальчик – мій дідусь,

Цей пальчик – моя бабуся,

Цей пальчик – мій татусь,

А оцей - моя матуся,

Ну, а цей маленький – я,

Ось уся моя сім’я

Почергово згинаємо пальчики починаючи з великого пальця.

  Хованки.

Пальці в хованки всі грались

Ось так, ось так,

В кулачки всі заховались,

Ось так, ось так.

Ритмічно згинати та розгинати пальці, покрутити кулачком

d:\новая папка\детская призентация\75641972_238.png

 

Зайчик.

Скаче зайчик перший

Під високою сосною,

А під другою сосною,

Скаче зайчик другий.

Вказівний і середній пальці правої руки підняті вгору, всі інші випрямлені і з’єднані. Долонею правої руки тримати вертикально вгору. Пальці широко розставлені. І так само іншою рукою.

Соління капусти.

Ми капусту шаткували.

Солі трохи ми поклали,

Ми капусту мяли дерли

Соковиту моркву терли,

Потім все перемішали.

І зайчика пригостили.

Різки рухи прямими кистями рук, пальці з’єднані, долоні прямі. Почергові рухи рук до себе і від себе. Пальці стиснуті в кулаки. Кінчики пальців обох рук зібрані разом, імітуємо посипання сіллю. Інтенсивно стискаємо пальці обох рук в кулаки 

Коза і козенята

Іде коза рогата,

Коза бородата,

Козенятко спішить,

Дзвоником дзвенить.

Вказівний і мізинець правої руки вгору. Інші притиснути до долоні. Вказівний і мізинець палець вгору. Пальці долоні прямі, з’єднані з великим, опущені до низу.

Замок

На дверях замок висить,

Ми його відкриєм вмить.

Постукали, покрутили.

І легесенько відкрили.

  Ритмічні швидкі з’єднання пальців обох рук в замок. Пальці зціплені в замок, руки тягнуться в різні сторони. Рухи зціплені, пальцями від себе, до себе. Пальці зціплені , долонею постукать один одного. Пальці розціплюються, долоні в сторони.

d:\img_20140108_154918.jpg


Дидактична гра:» Чарівні килимки»

1.Мета:Продовжувати вчити дітей знаходити певну форму по кольору,по величині. Закріпити уміння накладати форму на форму. Розвивати увагу,мислення,дрібні мязи рук .

Виховувати посидючість.

2.Мета:Продовжувати вчити знаходити пару іграшки.

Відповідно накладатиd:\img_20140108_155250.jpg

Зображене на килимок.

Розвивати мову,мислення.

Виховувати

дружелюбність.

Хід гри:

В цю гру можуть грати

групою або одна дитина.

Діти можуть грати самостійно,так і з вихователем. Вихователь

слідкує за правильністю

виконання завдання. А якщо діти грають самостійно,то розвиваємо їх творчі здібності.

d:\img_20140108_162837.jpg


Граємо з ґудзиками.

Дидактична гра:»Попелюшка».

Граємо з макаронами.d:\img_20140127_092022.jpg

Дидактична гра:

«Різні фігури».

d:\img_20140127_095227.jpg
Граємо з прищіпками.

Дидактична гра:

«Прикрасимо

сонечко».

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

2. Знайомство з ножицями й засвоєння техніки різання по прямій (розрізування...
Адже, в процесі створення зображення залучається не лише дрібна моторика рук, а й розвиваються пальці, загострюється чуття. Тож робимо...

Ділова гра для педагогів з розвитку мовлення
Шановні колеги, сьогодні ми з вами обговоримо проблему розвитку мовлення у дітей та залучення дітей до художньої літератури; обгрунтуємо...

2014 «Розвиток лексичної системи мовлення у дітей із загальним недорозвиненням...
«Розвиток лексичної системи мовлення у дітей із загальним недорозвиненням мовлення»

«Особливості навчання грамоти дітей з порушенням мовлення»
Діти з порушеннями мовлення під час навчання читання з труднощами оволодівають злиттям букв, повільно читають, допускають велику...

І мета висловлювання у текстах різних типів. Заголовок тексту
«Мова І мовлення», «Текст», а також відповідно до нової мети шкільного мовного курсу – формування комунікативного мовлення – вивчають...

Тема. Урок зв’язного мовлення. «Оленятко». Опис істоти за малюнком І планом. Мета
Мета: навчати дітей будувати описову розповідь тварини; сприяти розвитку усного мовлення: умінню правильно будувати речення; удосконалювати...

Харківська районна державна адміністрація Харківської області
Матеріали цих розробок дають можливість познайомитись з методикою роботи над розвитком мовлення в початковій школі, сприяють розширенню...

Розвиток усного І писемного зв’язного мовлення на народознавчій основі
Однією з основних цілей навчання української мови на сучасному етапі розвитку шкільної освіти є формування комунікативного мовлення,...

Ю. В. Рібцун корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого...
Вавіна Л. С. – кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії тифлопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки...

Формування
Формування основ креативності дітей через інтерактивні форми роботи з батьками – Укл. Мелетич І. М., с. Новопілля, 2015. с. 61

Техніка мовлення. Формування навичок виразного читання в учнів
Молодші школярі мають оволодівати елементарною грамотою виразного читання, вчитись виділяти логічний центр в тексті, логічні наголоси...

Методи навчання каліграфічного письма учнів
Навчання першокласників мови розпочинається з навчання грамоти, мета якого — виробити у дітей навички читання й письма, розвинути...

Уроку: Урок формування навичок І вмінь Навчальна мета
Розвиваюча мета: Розвивати логічне мислення учнів через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація. Розвивати...

«Рольові ігри на уроці німецької мови, як засіб формування навиків...
«Рольові ігри на уроці німецької мови як засіб формування навиків діалогічного мовлення учнів»

Формування в молодших школярів умінь будувати твори – міркування...
Провідним завданням початкового курсу рідної мови є мовленнєвий розвиток молодших школярів – формування вмінь висловлюватися в усіх...

Пояснювальна записка Одним із найголовніших завдань початкового навчання...
Одним із найголовніших завдань початкового навчання дітей з помірною розумовою відсталістю української мови є розвиток їхнього усного...

Урок №59 Тема. Основні правила переносу. Культура мовлення. Засвоєння...
Виховна: виховувати культуру усного І писемного мовлення; культуру поведінки, командний дух

Частина І. Мовленнєво-ігрова діяльність дітей дошкільного віку
Про дошкільну освіту", "Комплексними заходами щодо всебічного розвитку І функціонування української мови", спрямованими на модернізацію...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт