Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Тема. Загадкові знаки

Тема. Загадкові знаки





УРОК-ПОДОРОЖ ПЛАНЕТОЮ БАРВИСТОЇ МУЗИКИ

Тема. Загадкові знаки.

Мета. Поглибити знання про ноти, як знаки для запису музичних звуків, розглянути елементи нотних знаків, повідомити про складові назви нот.

Мотивація. З’ясувати значення та функції нотних знаків. Практично оволодіти навичками написання елементів нот. Вивчення складових назв нот. Творчо трансформувати зображення музичних знаків.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу

План уроку

1. Музичне вітання.

2. Організація класу.

3. Розспівування.

4. Розвиток теми.

5. Практичні завдання.

6. Розучування пісні.

7. Слухання.

8. Висновок.

Ілюстративний матеріал.

1. Р. Щедрін «Золоті рибки».

2. П. Чайковський «Вальс квітів».

3. Я. Дубравін «Сумний котик».

4. А. Островський «До. Ре. Мі.».

5. Дидактичний матеріал.

6. Інформаційний матеріал.

Хід уроку

1. Діти входять до класу під звучання музики до мультфільму «Незнайко на Місяці», що імітує приземлення на планету Барвистої музики.

2. Музичне вітання.

3. Організація класу.

4. Вступне слово вчителя.

- Музика допомогла нам потрапити на планету Барвистої музики, а на цій планеті:

Музична веселка палає над світом,

Дарує проміння дорослим і дітям.

Здійнявшись над світом, палає тут вічно.

Незгасна барвиста веселка музична.

На цій планеті живуть якісь загадкові знаки, ми сьогодні дізнаємось, які це знаки і для чого вони потрібні.

На планеті Барвистої музики завжди світить яскраве сонечко, яке весело співає пісеньку: тра-ля-ля. Ми будемо йому допомагати весело співати. (Діти співають).

Від сонечкової пісеньки прокинувся і повіяв вітерець, зашелестіло листячко, з’явилася нова пісенька: шум-шум-шум, яку заспіваємо і ми. (Діти виконують).

Від шелесту листя прокинувся дятел і застукотів по дереву: тук-тук- тук. (Діти співають).

Веселу пісеньку дятлика підтримали бджілки. Я гадаю, що ми її теж підтримаємо: зум-зум-зум. (Діти співають).

Казковим лісом подорожують три дівчинки – Марабела, Марабола, Марабілі. Вони співать свою пісеньку, яка складається з складів їхніх імен. ( Діти співають).

Стежка привела дівчаток до хатинки, де живуть дідусь та бабуся, кожен з них займається важливою справою. Дідусь ремонтує чобітки для бабусі, у роботі йому допомагає пісенька, яка трошки схожа на пісеньку дятлика:

Тук-тук чобіток

Подай, бабо, молоток.

Не подаси молотка,

Не підкую чобітка.

(Діти співають поспівку у супроводі та плескають ритм долонями).

Тим часом бабуся пече хліб і теж співає пісеньку:

Печу, печу хлібчик

Дітям на обідчик,

Беру, беру папку,

Кладу на лопатку.

Шусть у піч, шусть у піч.

(Діти співають поспівку у супроводі, імітуючи рухами процес випікання хліба).

Закінчивши роботу, дідусь з бабусею пішли до лісу по гриби. Дорогою вони теж співали пісню, яка вам теж відома, тому ми заспіваємо разом з ними:

Диби, диби, ди-би-би,

Пішла баба по гриби,

А дід по опеньки

В неділю раненько.

(Діти співають, повернувшись один до одного, виплескуючи ритм долонями).

Дідусь із бабусею залишилися збирати гриби, а ми йдемо далі подорожувати планетою Барвистої музики. І що ж ми бачимо?

Казкова країна лежить перед нами

З горами й лісами, степами й полями.

І тут проживають якість дивні «люди»,

Їх нотами звуть і співають усюди.

З тих нот можна скласти мелодії різні:

Веселі, сумні, а подеколи грізні.

Король тут скрипковий, всіма він керує.

По нотному стану частенько мандрує.

Як ноти ті звати – лиш він тільки знає,

І діток маленьких завжди научає.

Відкриє ключем вам казкову країну,

І грамоти нотної вчить він дитину.

Йдемо ми і бачим щось, схоже на лан,

А лан цей, малята, то нотний є стан.

На ньому лінійки – раз, два, три і п’ять,

Яку ми забули порахувать?

(Відповідь дітей).

Як добре, що вмієте ви рахувати,

Не будуть у вас станом ноти стрибати,

А кожна вже знайде для себе хатинку.

Легеньку, тоненьку, немов павутинку.

- Діти, а на нотному стані у кожної ноти дійсно є хатинка.

Ось на першій додатковій у хатинці пречудовій

Проживає тут давно й зараз мчить до нас в авто,

Знаменита нота ДО.

А під першою ліниво, гордовито та мінливо,

І не тоне й не пливе сумовита нота РЕ.

Та на першій вже лінійці, на зеленій на ялинці,

Спочиває між гільми дуже ніжна нота МІ.

Подивімося уважно, хто крокує так відважно.

Між лінійок – раз та два. Вихваляється, мов пава,

Дуже мудра й величава – фантастична нота ФА.

А на другій на лінійці сяє сонечко в криничці,

І співає, наче троль, чудернацька нота СОЛЬ.

Між лінійок два та три, завжди дивиться згори

І танцює, й звеселя веселянська нота ЛЯ.

І на третій на лінійці сидить пані у хустинці.

Любить їздить на таксі, це, звичайно, нота СІ.

- Ось ми і дізнались, які загадкові знаки проживають на планеті Барвистої музики і для чого вони потрібні. Загадкові знаки – це ноти, а ноти – це знаки для запису музичних звуків.

Ноти всі ми вже назвали,

Їм хатинки відшукали,

Будем далі працювати,

Назви нот в словах шукати.

У конвертиках – склади,

З них ти слово всім склади.

Й назву ноти там знайди.

(Діти складають з частинок слово, в якому знаходять складові назви нот, читають слово, що склали, і показують складову назву ноти, називаючи її).

- Молодці, всі добре впорались із цим завданням. На ваших партах є картки – це нотний стан у зменшеному вигляді.

Вам уже відомо, на яких лінійках живуть ноти, тому вам не буде важко розмістити ноти і знайти кожній ноті хатинку.

(Учні почергово знаходять місце для кожної ноти і показують).

- Дуже добре.

Діти, подивіться, ось у куточку сидить чомусь дуже сумний котик. Запитаймо його, що сталося. Чому він такий сумний?

(Учні слухають пісню «Сумний котик» у виконанні вчителя).

Я гадаю, що цей котик більше сумувати не буде, а ви дайте відповідь на запитання: «Для чого потрібні ноти?» (Відповіді дітей).

Так, добре, бо ноти - це знаки для запису музичних звуків. Ви вже ознайомилися з нотами і вам буде неважко й танцювати, спробуємо.

(Учні виконують танцювальні рухи разом з учителем під музику народного танцю «Гречаники».

А зараз ми перевіримо, чи добре ви запам’ятали назви нот. Для цього ми вивчимо пісню А. Островського «До. Ре. Мі.». Послухайте, про що розповідається в цій пісні. (Учні слухають пісню у виконанні вчителя).

Ознайомимося зі словами пісні. Читаємо всі разом.

Тепер всі зрозуміли, що пісня має куплетну форму, тобто складається із заспіву та приспіву.

Розпочнемо розучування пісні за фразами. Послухайте першу та другу фрази. Схожі вони чи ні? (Відповіді учнів).

Співаємо першу фразу (учні виконують) і другу фразу (учні виконують). Співаємо дві фрази разом (учні виконують).

Зверніть увагу на приспів. Ми бачимо, що приспів складається із складових нот і ви його легко виконаєте (учні виконують).

Виконаємо другий куплет, він теж складається з двох фраз. Послухайте. Виконаємо другий куплет. Дуже добре, тепер виконаємо пісню повністю.

А зараз я запрошую вас до дзеркальної зали, де ми побачимо чарівні дзеркала: підводне та квіткове. Подивіться уважно, як у них віддзеркалюються ноти. Пофантазуйте і скажіть, до чого ще подібні ноти і паузи. А правильну відповідь вам підкаже музика. (Слухання музики та відповіді дітей).

Молодці, тепер ви зрозуміли: для того, щоб скласти слово, потрібно знати літери, а для того, щоб записати музичні звуки, треба вивчити ноти, бо ноти – це знаки для запису музичних звуків.

Добре з вами працювали, назви нот разом вивчали.

Гарно знаєм назви всі: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

Проспіваємо усі: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

Коли ноти добре знаєш, завжди пісню заспіваєш,

Танець виконаєш вмить, а він душу звеселить,

Будь-кому і будь-коли. Ноти знать повинні ви.

Всім спасибі за роботу, добре вивчили ви ноти,

Та рушати нам пора із планети, дітвора.

Ми сідаємо в ракети й швидко летимо з планети.

- До побачення.

(Діти виходять із класу під звучання музики з мультфільму «Незнайко на Місяці»).
УРОК МУЗИКИ, 2 КЛАС

Тема. Чи може музика передавати рух?

Мета. Формування уявлень про зображальні можливості музики до передавання руху. Темп. Ритм. Вчити учнів правильно поводитися в школі.

Обладнання. Фортепіано, робочий зошит, нотний зошит, картинки «Баба Яга», «Дід Мороз», портрет П. Чайковського.

Музичний матеріал. П. Чайковський «Баба Яга»; Р. Шуман «Дід Мороз»; українська народна пісня «Іде дід»; В. Шаїнський «Голубой вагон»; Т. Попатенко «Кошеня і цуценя».

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу

Хід уроку

Вхід під пісню Шаїнського «Голубой вагон».

Привітання. Добрий день. Тема сьогоднішнього уроку звучить так: Чи може музика передавати рух? І недарма ми зайшли до класу під пісню Шаїнського «Голубой вагон». Проспіваймо її. А яку музика передає рух? Вам здається, що ви ідете в поїзді?

Проплескаємо ритмічний малюнок до цієї пісні:

П П П П І І ІZ П П П П І Z Z Z

Ви бачите, які тривалості передають рух? (Восьмі).

Тепер згадайте п’єсу П. Чайковського «Баба Яга» (вчитель грає фрагмент). Що робить ця казкова істота: сидить в хатинці на курячих ніжках чи летить? (Летить). Як ми це зрозуміли? (Завдяки ритму і темпу). Наведіть приклад твору в повільному темпі. (П. Чайковський «Хвороба ляльки»).

Темп - швидкість виконання твору. Темпи бувають: швидкий, помірний, повільний.

А тепер згадайте п’єсу Шумана «Дід Мороз». В якому темпі вона написана? (У швидкому). А міг би Дід Мороз рухатися так? (Вчитель грає в повільному темпі). Діти сміються і кажуть, що це вже не Дідусь Мороз, а черепаха або він замерз). А чи змінюється від зміни темпу характер твору? Яким ми визначили Діда Мороза? (Він злий). А в повільному темпі? (Зовсім інший характер: він замерз чи розтає).

Ритм - це чергування звуків і пауз різної тривалості.

Повторення тривалостей: цілі, половинні, четвертні, восьмі.

Згадаймо віршик про тривалості і те, як ми а першому класі різали яблучко. (Діти проговорюють вірш про тривалості).

Що таке пауза, якими бувають паузи? (Це зупинка в музиці, перерва. Паузи бувають: ціла, половинна, четвертна, восьма).

З карток вам треба скласти доміно (робота по групах).

На ниточці перед вами запис пісеньки: проплескайте ритмічний малюнок, запишіть її нотами в нотний зошит ( перенести з ниточки).

П П І І П П І І

Мі-мі-ре-ре мі до мі мі ре-ре мі до

Виконати, сольфеджуючи.

Це українська народна пісня «Іде, іде дід». Слова в ній такі:

Іде, іде дід, дід.

Несе, несе міх, міх.

Отакий дідище.

Отакий страшище.

Тепер ми цю пісеньку можемо виконати зі словами (виконують); на один голосовий звук, вокалізом (виконують). Ви зрозуміли, те що в цій пісеньці є рух : іде дід? Завдяки чому ми можемо це стверджувати? (Рівні восьмі, як кроки, темп, як кроки).

Молодці! Ви добре працювали. А тепер відпочинемо.

Фізкультхвилинка. Можна знайомі пісні-танці виконати в різних темпах. Повторення жанрів у музиці на музичних прикладах.

А тепер ми почнемо вивчати пісеньку «Кошеня та цуценя», яку написала для вас Т. Попатенко. Яку пісеньку цього композитора ми вже вивчали? («Шпачок прощається»).

Вчитель виконує пісню. Вивчення 1і 2 куплетів.

Підсумки. Ми сьогодні згадували про двох гномів, як їх звати?

(Темп та ритм). Якими бувають темпи? Що таке ритм? Які існують тривалості звуків та паузи? Яку пісеньку ми сьогодні вивчали?

Вдома, будь ласка, розмалюйте одяг вивчених сьогодні гномів, ім’я яких темп та ритм.

Підсумковий урок за рік

Тема. Літо нас чекає.

Мета. Систематизувати знання, вміння і навички учнів щодо джерел музичного мистецтва, виражального значення елементів музичної мови; формувати вміння міркувати, узагальнювати, робити висновки; розвивати музичні здібності і сприяти активному, зацікавленому й творчому ставленню учнів до музики; перевірити та поглибити рівень музичного розвитку; виховувати духовну потребу слухати класичну музику, відчувати задоволення від успіху власної та колективної діяльності.

Вид уроку. Урок-конкурс.

Тип уроку. Узагальнення теми.

Обладнання. Комп’ютер, DVD-, CD-R-диски, папка з портретами композиторів, фортепіано, тести, таблиця результатів конкурсів.

Хід уроку

І. Вхід під мелодію пісні «Як діждемо літа»

ІІ. Музичне вітання

Добрий день, веселий час!

Друзі, усміхайтесь!

Вчителя дружненько всі,

Хором привітайте.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Пролунав дзвінок і покликав на урок, на урок нових відчуттів та роздумів. Нас чекають музичні подорожі з піснею, танцем, маршем; ми пригадаємо улюблені пісні, музичні твори. Урок проведемо у вигляді змагання, здійснимо подорож до «музичних країн». Для цього клас поділимо на дві команди. А результати своїх досягнень будемо заносити в таблицю.

Назва конкурсу І команда ІІ команда

1. Конкурс художників

2. «Впізнай пісню»

3. «Музичні інструменти»

4. «Країни світу»

5. «Упізнай композитора»

6. «Знавці музики»

- Погляньте у віконечко, вітає нас теплою усмішкою довгождане літо. Вам подобається літо? І за що ви любите літо?

Так, літо - це чудова пора, коли яскраво світить сонечко, тішать око своєю зеленню ліси, луки, різними кольорами веселки квітнуть степи.

Літо, літо, літо,

Веселе і привітне.

Пісню ми співаємо,

Літо зустрічаємо.

Виконання в русі пісні «Як діждемо літа» – учні танцюють і виконують пісню.

- Літо дарує нам чудові, насичені, неповторні кольори: жовтогаряче небо, блакитне небо.

Конкурс художників (метод «Асоціативне малювання»).

- Уявіть себе художниками! Відобразіть почуття та асоціації, які у вас виникли під час виконання пісні «Як діждемо літа». (Малюнки, словесні описи, складання віршів). (Оцінювання).

Прислухаймося до звуків літа: шепіт листя, шурхіт трави, плескіт хвиль, стукіт крапель літнього дощику, пташиний гомін. Це все пісеньки літа.

За цей рік ми вивчили багато пісень. Наступний конкурс.

Впізнайте пісню за поданою групою слів і виконайте куплет.

І команда: ІІ команда:

Бабуся, бичок, хата, свині, кури. Півбока, хвостик, роги, коза, край.

(Українська народна пісня (Українська народна пісня

«Продай, бабуся, бичка») «Я коза ярая»).
Гуцул, полонина, дудка, пісня, танець. Голівонька, перепілонька, ніжка,

спинка.

(«Ой, заграйте, дударики», (Білоруська народна пісня

слова В. Панченка, музика «Перепілонька»).

А. Філіпенка).
- Результати в таблицю.

- Подорожуємо далі. Які бувають звуки? За допомогою чого можна передати звук?

Ось ми і в Країні музичних інструментів.

Конкурс.

Назвати інструмент.
І команда ІІ команда

Звучить флейта «Тема Пташки». Кларнет «Тема Кицьки».

- Чи здогадалися, куди привела нас музика? Так, ви потрапили у симфонічну казку «Петрик і Вовк» С. Прокоф’єва.

Назвати, чию тему виконують:

струнно-смичкові інструменти дерев’яні духові інструменти

(Тему Петрика). (Тему Мисливців).
- Молодці! Рушаємо далі. Перевіримо, як можна бути в класі і подорожувати світом. А допоможе нам звичайна музика.

Слухання музики.

ІV. Конкурс «Країни світу»

Слухання: С.Рахманінов «Італійська полька».

- До якої країни ми потрапили? Правильно, завдяки музиці С.Рахманінова ми приїхали до Італії.

Слухання: «Неаполітанський танець» П. Чайковського (фрагмент). Який композитор написав «Неаполітанський танець», перебуваючи в Італії? (П. Чайковський). Назвіть музичний жанр прослуханого твору Чайковського. (Балет).

Слухання: «Марш тореадора» з опери «Кармен» Ж. Бізе. Назвіть музичний твір, композитора, країну, до якої ми потрапили.

Слухання: «Ранок» Е. Гріга. Назвіть музичний твір, композитора, країну, до якої ми потрапили.

V. Конкурс «Упізнай композитора».

- Серед портретів композиторів, яких ви вивчили у 2 класі, потрібно знайти:

І команда ІІ команда

П.Чайковського Д. Кабалевського

М.Лисенка С. Прокоф’єва
- Літо щедре. Ми можемо поласувати дарами природи, зібрати букети польових квітів, вдихнути запах трав. Бережіть і охороняйте природу .

Перед вами «букет літа». На кожній квітці є завдання у вигляді тестів. Виконаймо їх.

VІ. Конкурс «Знавці музики». Робота в групі

Укажіть тривалість:

восьму половинну
Словесно - музичний матеріал, призначений для співу:

1.Марш. 1. Танець.

2.Танець. 2. Пісня.

3.Пісня 3. Марш.
Назвіть людину, яка керує хором, оркестром:

1. Виконавець. 1. Композитор.

2. Слухач. 2. Диригент.

3. Диригент. 3. Слухач.
Назвіть музичний знак:

1. Тризвук. 1. Тактова риска.

2. Тактова риска. 2. Тризвук.

3. Реприза. 3. Реприза.
Виберіть стійкі ступені звукоряду:

1. І, ІІІ, ІV. 1. ІІ, ІV, VІ, VІІ.

2. ІІ, ІV, VІ, VІІ. 2. І, ІІІ, V.
VІІ. Підсумок уроку

(Підбиваємо підсумок конкурсів, визначаємо переможців. Нагородження музичними листівками).

- Ось і закінчилася подорож. Молодці! Гарні оцінки - це результат вашої сумлінної праці на уроках музичного мистецтва. Вас чекають канікули, відпочинок, подорожі.

Вихід учнів із класу під звучання «Попутної пісні» М. Глінки.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Тема: Пряма мова І діалог. Розділові знаки у реченнях із прямою мовою,...
Дачі на письмі чужої мови; удосконалити вміння розставляти розділові знаки в конструкціях із прямою мовою, діалогом; інтонувати речення...

Урок закріплення практичних умінь І навичок
Тема: Вставні слова І словосполучення. Розділові знаки в реченнях зі вставними словами

Ііі етап Всеукраїнської олімпіади з математики
Тут у кожному з пунктів знаки перед послідовними числами йдуть таким чином – спочатку один «+», а далі по черзі по два знаки «-»...

Ііі етап Всеукраїнської олімпіади з математики
Тут у кожному з пунктів знаки перед послідовними числами йдуть таким чином – спочатку один «+», а далі по черзі по два знаки «-»...

Тема: Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень....

Уроки №45-46 Тема
Мета: удосконалювати вміння учнів правильно ставити розділові знаки між частинами бср; збагачувати словниковий запас школярів, розвивати...

Урок №39 Тема
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про спр, удосконалити вміння ставити розділові знаки між частинами спр; розвивати...

Закон Закон України Про охорону прав на знаки для товарів
Відповідно до Закону України "Про охорону прав на знаки для товарів І послуг" ( 3689-12 ), в зв'язку з необхідністю внесення

Урок №108 Тема. Синтаксис І пунктуація. Просте речення
«Синтаксис І пунктуація. Просте речення», удосконалити вміння й навички п'ятикласників щодо практичного використання знань із синтаксису...

2. Записати речення, розставивши розділові знаки. Побудувати його...
Записати речення, розставивши розділові знаки. Побудувати його структурну схему, зробити повний синтаксичний розбір (підкреслити...

Тема. Узагальнення І систематизація вивченого про види речень за метою висловлювання у 1-2 кл
Різні за метою висловлювання та вираженням експресії, складати усно І записувати речення, різні за метою висловлювання, правильно...

Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами...
Тема: Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення. Розділові знаки. Змістові...

9 клас Л. М. Гортовенко Мета
Безсполучникове складне речення. Розділові знаки у безсполучниковому складному реченні

Звуки мови. Знаки письма. Складні випадки правопису ненаголошених...

Методичні рекомендації для слухачів дистанційного курсу За загальною редакцією О. В. Редича
В. Л. Журавський (тема 1), С. П. Ріппа (тема 3), І. Д. Погорєловська (теми 4), В.І. Ночвай (загальний опис курсу, графік, навчально-тематичний...

Знаки препинания при сравнительном обороте
Запятыми выделяются или отделяются сравнительные обороты с союзом как в следующих случаях

Урок формування практичних умінь І навичок
Основні види підрядних речень. Розділові знаки між головною І підрядною частинами складнопідрядного речення

5 Відкриття Тема Винахід, корисна модель Тема Раціоналізаторська...
...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт