Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Архетипи І характери: доля народу

Архетипи І характери: доля народу





Архетипи і характери: доля народу
Успішний розвиток нашої країни можливий лише тоді, коли вона буде виконувати своє призначення, матиме свою місію.
А для цього, в свою чергу, ми повинні мати розвинуту релігійну чи світоглядну модель – більш позитивну і успішну, ніж усі, існуючі досі.
І мати людей, здатних її реалізувати – які будуть знати „як” це зробити і які будуть вміти це зробити. Чи як мінімум – матимуть для того відповідний характер.

1. Характери
Але з характерами у нас не все так просто. Україні більш ніж властива відсутність сильних чоловічих характерів – над усе у тих, хто долею випадку опинився у владі. Нерідко чоловіки самі в тому винні – їм вигідно користуватися таким своїм інфантилізмом.
А іноді це стає наслідком й недостатньо позитивного сприйняття їх жінками – часто вони люблять і підтримують далеко не найдостойніших з них. І власних синів виховують такими ж: слабкими і залежними – і не завжди порядними.
Мужчина нечесний викликає в них більше захоплення („...зате все в дім, все в дім!”), а чесний сприймається як цілковитий дурень. Тому одні (жінки) й звикли леліяти невідомо кого, а інші (чоловіки) – заздрити своїм більш успішним колегам: брехунам, крадіям і зрадникам.
Стало це в основному наслідком двох причин:



І навіть якщо це не настільки характерно для тієї частини нашої країни, яка була колонізована здебільшого всього лиш якихось 200 років тому, то все-одно вона тим чи іншим чином підпадає під дію якихось інших архетипів.
І якщо на південному сході українцем себе хтось не вважає, то його очікують інші, й не менш захоплюючі перспективи.
Так житель цієї України стає залежним від архетипів тих народів, які допомагали імперії завойовувати ці землі. Або – й тих жителів степу, що жили тут раніше. Земля перетворює людей:
„В Австралії існують первісні племена, які стверджують, що не можна присвоювати собі чужу землю, тому що на ній живуть чужі духи предків, які будуть вселятися в новонароджених. В цьому полягає велика психологічна істина. Чужа земля асимілює завойовника (...).
Безлюдна земля всюди містить в собі щось таке, що опускає, принаймі, несвідоме на рівень туземного жителя.” – (Юнг, К-Г. Проблемы души нашого времени – М.: Академический Проект, 2007, с.140.)
Звідси й певна розгнузданість характеру, категоричність мислення, віра в стихійну силу природи. А проте – не всі з них підпадають під дію колективного несвідомого, хтось з них намагається жити й більш свідомими уявленнями.
Це похвально. Але на жаль – не завжди можливо. Через це вони здебільшого й стають схожими на підлітків, що зневаживши батьківські цінності, так і не змогли знайти їм гідну заміну.
Шукають нового й більш авторитетного „батька”, з новою силою починають вважати себе росіянами, захоплюються „сильними” мужчинами з кримінальним минулим.
Тому й маємо одну частину України, настільки втомлену боротьбою за незалежність, що постаріла так і не ставши дорослою, і іншу – з її постійними спробами ідентифікувати себе невідомо з ким.
Що, проте, дає нам й позитивні шанси розвитку:





  • Якщо казати про молодість характеру цієї частини України – то тим більше таке протистояння дає можливість створити щось нове, доповнити виснажений характер українців новою, молодою, хай навіть і дещо неврівноваженою, енергією.





Тому найкращі періоди розвитку СРСР, зокрема, були пов’язані саме з поєднанням цих двох підходів – особистої свободи і державної волі. Тому, як не забавно це звучить, поєднавши їх, ми й маємо змогу створити тепер нову історичну спільність – український народ.


2. Архетипи
Проблема архетипів виникає тоді, коли людина не знає що і як робити, а тому й змушена шукати якісь аналогії, які б підказали їй це. Ці аналогії можуть бути або в сучасному – досвід інших людей чи народів – масова свідомість; або в минулому – власному чи колективному несвідомому.
А оскільки індивідуальне несвідоме все-одно рано чи пізно виходить на рівень несвідомого колективного, то фактично в 2-х випадках з 3-х й доводиться говорити про архетипи колективного несвідомого.
А вони бувають різними. Позитивними і негативними, більш конкретними і узагальненими. Часто вони пов’язані зі способом мислення і дії – архетип героя більше вимагає дії, архетип мудреця – роздумів, архетип матері – відповідної рольової поведінки, а архетип Бога – всезнання.
Чоловічі архетипи більше асоціюються з розумом і новим творенням, жіночі – з мудрістю і вибором кращого зі вже створеного. Архетипи бувають більш небесні і більш земні.
Наприклад жіночого й небесного (мудрості Софії) в нашому підсвідомому замало, а земного й недоброго (прокляття Кибели) – забагато.
Через це на повсякденному рівні й виник певний ухил в сторону збільшення ролі чоловіків – як своєрідна компенсація за переважання жіночого архетипу в несвідомому.
Але тому ж проблема створення сильного чоловічого характеру не має означати применшення ролі жінок, як, скажімо, в Росії, чи навпаки – збільшення їх впливу через втрату жіночності, як в ЄС.
Вона має означати повернення жіночого архетипу до свого небесного праобразу. А чоловічого, навпаки – до земного.
Архетипи, як і будь-яке несвідоме, завжди йдуть з минулого. Тому безпосередньо залежать від нашого ставлення до історії, від того, що саме обрати з неї за зразок.
І оскільки хочемо чогось позитивного, то й прагнемо взяти за основу такий історичний період в минулому, який означав би щось сприятливе, знаменував би собою якусь предковічну волю Бога.
Хочемо вибрати щось перевірене і безпечне.

3. Місія і доля
Отож вибір власної поведінки в результаті виявляється для нас не таким вже й багатим. Або автоматично слідувати якимись колективним уявленням – власним, чи нав’язаним нам іншими людьми. Або – намагатися створювати щось самотужки.
А тому практично в будь-якій ситуації він насправді зводиться лише до одного – того, чи сліпо підкорятися чужій волі, чи намагатися щось робити самому.
В другому разі ми теж можемо зіткнутися все з тією ж проблемою несвідомого. Але аналізуючи і перевіряючи ці уявлення, зможемо вибрати з них щось більш гідне для себе.
Правда тоді, коли мова йде про вибір всього народу, можливий ще й третій варіант – делегувати свої права і надії комусь іншому.
Тоді, коли ми чогось боїмося або чогось не розуміємо, ми здебільшого так і чинимо. Це не завжди погано.
Але тоді ми обов’язково повинні усвідомлювати те, кому довірилися. І обов’язково повинні відповідати за свій вибір. Який все так же полягає:


  • в тому, який образ майбутнього створювати;

  • які засоби його досягнення вважати прийнятними.


І одне, і інше пов’язане з архетипами – як образом і способом дії. І одне, і інше пов’язане зі способом мислення.
І тому ця проблема глибша, ніж це могло би здатися спершу – і виходить вона далеко за межі України. Особливо в тому, що стосується способу мислення.
Мислення має двійковий (більш чоловічий) характер: „так-ні”. А всі природні процеси – гармонічні (жіночні), змінюються за законами синуса чи косинуса, поступово наростають і повільно спадають.
Але будь-яку двійкову систему можна представити і як суму гармонічних коливань. Так одне – чоловічий тип мислення і друге – жіночий, насправді стають проявами одного і того ж явища.
Надмірна категоричність мислення породжує хаос. Надмірна толерантність – знищує усе нове. Говорячи мовою архетипів – предковічна сила Природи нездатна творити сама, а творча енергія Бога без неї може створювати лише Хаос.
І тепер нам доведеться вчитися поєднувати ці два підходи. Цього й досі не вдалося звершити ні буддизму, ні християнській Європі.
Але ми, живучи на перехресті світів, просто змушені це зробити.
В цьому й полягає і наша місія, і наша доля.

Ігор Лубківський

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Олесь гончар
Чи думав тоді ти, що все так обернеться, що бійці нового, народженого битвами, 2-го Українського фронту в своїх зелених безсмертних...

Тема. Розширення знань про графічну техніку. Малювання натюрморту «Вербові котики» м ета
Ркуші паперу, передавати особливості забарвлення гілки та бруньок; поглибити знания учнів про звичаї та обряди українського народу,...

Виховна година: Учитель хімії кзо сзш №101 пугачова м,О
Мета: навчити сприймати різні життєві ситуації; розвивати цікавість до минулого свого народу; виховувати правильне ставлення до історії...

Голодомору в Україні 1932-1933рр дійшла висновку, що жертв було близько 10 млн
Мета: навчити сприймати різні життєві ситуації; розвивати цікавість до минулого свого народу; виховувати правильне ставлення до історії...

Конкурс Тема: «Слово до слова бринить рідна мова »
Мета: виховання шанобливого ставлення до мовних традицій українського народу, його перлин прислів’їв, приказок. Усвідомлення того,...

Виконання мовного законодавства загальноосвітніми закладами району
Підтвердженням важливості української мови як критерію духовності народу, його культури й освіченості є десята стаття Конституції...

Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. «Моя автобіографія»...
Тема: Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. «Моя автобіографія» гумористична розповідь письменника про свій життєвий...

Види швів української народної вишивки. Поверхнево-нашивні рахункові техніки
У невичерпній скарбниці духовної культури нашого народу є особлива, винятково важлива її частина – вишивка. З нею пов’язана вся багатовікова...

Н. А. Янченко Життя І творчість Л. Глібова. Л. Глібов «Зозуля І Півень»
Леоніда Глібова; формувати вміння інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння тексту, працювати з додатковим матеріалом, збагатити...

І. Методи аналізу та вирішення проблеми
України в світі, її доля І її майбутнє, так невіддільно пов’язані з долею І майбутнім всього світу…

Вікторина «Життєва доля Т. Шевченка»
Т. Г. Шевченка в умовах підневільного становища нації в першій половині ХІХ століття

Методика проведення уроку з предмета „Дизайн виробництва” Тема за...
У невичерпній скарбниці духовної культури нашого народу є особлива, винятково важлива її частина – вишивка. З нею пов’язана вся багатовікова...

Шановні друзі, сьогодні ми зібрались у цій залі, щоб вшанувати пам’ять...
Т. Шевченка, геніального поета, художника, полум’яного борця за свободу та щастя народу. Пригадати незрівнянну, величну творчість...

Електронна бібліотека української літератури
Защо ж, питаю, цим втіленим янголам, цим представникам живої чесноти на землі, завжди припадає така сумна, така гірка доля? Мабуть...

Урок в
Хх ст., незважаючи на значні історичні, соціальні катаклізми, ознаменований у російській літературі «срібною добою». Поети однієї...

Михайло Шолохов «Доля людини»
Ання, розкрити антигуманістичний характер війни; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, висловлювати...

В вітаємо першу вчительку наших випускників В
Всі ми із хвилюванням чекали сьогоднішнього дня, в очах у вас відбиваються сотні відтінків людських почуттів. У них І турбота І радість,...

Література світова література Тема: «Їм судилася доля генієв». Павло...
Унаочнення: портрети Павла Тичини та Генріх Гейне, збірки творів, мультимедійні презентації «Життєвий шлях Павла Тичини» та «Там,...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт