Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Урок вивчення нового матеріалу. Форма проведення: віртуальна екскурсія. Хід уроку І. Організація класу. Демонстрація відеопрезентації «Індійська художня культура»

Урок вивчення нового матеріалу. Форма проведення: віртуальна екскурсія. Хід уроку І. Організація класу. Демонстрація відеопрезентації «Індійська художня культура»





c:\documents and settings\userxp\мои документы\загрузки\146048-melisenta.jpg

Художня культура Індіїc:\documents and settings\userxp\мои документы\загрузки\18110123.jpg

11 клас

c:\documents and settings\userxp\мои документы\загрузки\18110123.jpg


Підготувала c:\documents and settings\userxp\мои документы\загрузки\18110123.jpg

вчитель художньої культури

Сівка-Войнилівського НВК

І-ІІІ ступенів

Валько Іванна Миколаївна
c:\documents and settings\userxp\мои документы\загрузки\18110123.jpg

c:\documents and settings\userxp\мои документы\загрузки\18110123.jpg

Тема. Художня культура Індії. c:\documents and settings\userxp\мои документы\загрузки\146048-melisenta.jpg

Мета і завдання:

  • ознайомити учнів із особливостями духовних і культурних традицій індійського регіону;

  • ознайомити учнів з основними пам’ятками індійського мистецтва;

  • сформувати в учнів уявлення про особливості впливу буддизму й індуїзму на мистецтво Індійського культурного регіону;

  • формувати уміння та навички учнів щодо аналізу творів мистецтва й узагальнення інформації з метою розуміння ними специфіки становлення та розвитку мистецтва в Індійському культурному регіоні;

  • розвивати творчу уяву та формувати естетичну культуру учнів, підвищувати рівень їх мистецьких потреб і вподобань.

Обладнання:

відеопрезентація «Індійська художня культура», візуальний ряд (світлини, репродукції, ілюстрації), твори музичного мистецтва, фрагмент фільму, презентація «Релігія Індії. Її вплив на архітектуру і скульптуру».

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: віртуальна екскурсія.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Демонстрація відеопрезентації «Індійська художня культура».

- Які асоціації виникли у вас виникли під час перегляду цього ролика?

- Якою у вашій уяві постає ця країна?

(Відповіді учнів).

2. Повідомлення теми і мети уроку.


Художня культура Індії

11 клас

Урок 11
Сьогодні ми з вами перенесемося у чарівний культурний світ Індії. На один урок станемо жителями цієї країни і проведемо екскурсію по найвідоміших сферах культурної спадщини Індії, спробуємо розглянути головні види мистецтва даного регіону, сформувати цілісне уявлення про різноманітність і багатство духовних і культурних традицій індійського народу.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.c:\documents and settings\userxp\мои документы\загрузки\146048-melisenta.jpg

1. Місце Індії на карті світу.

Для того, щоб сформувати правильне уявлення про культуру даної країни, нам безумовно потрібно розглянути географічну та історичну її позицію.

Учні коротенько характеризують географічне положення, клімат та історію виникнення держави.

Всі сформульовані вами факти значною мірою поставили свій відбиток на культурний розвиток країни.

Для створення цілісного образу культурного життя даного регіону, протягом уроку вам потрібно буде вносити до таблиці дані про мистецтва Індії.

2. Релігія Індії. Її вплив на формування індійського мистецтва, зокрема архітектуру і скульптуру.

Розповідь вчителя супроводжується електронною презентацією. Постійне звернення до словника.

Характерною рисою культури Індії є те, що в ній ми зустрічаємося з численними релігіями, які взаємодіють між собою. Серед них слід вирізнити основні: брахманізм та його пізніші форми – індуїзм і джайнізм, буддизм та іслам, принесений ззовні під час мусульманських завоювань.

Серед головних положень індуїзму є вчення про безліч перевтілень, через які проходить душа кожної людини. Усі добрі та злі вчинки мають відповідні наслідки, які виявляються в наступному житті (учення про карму). Індуїстське суспільство поділене на касти, що визначають соціальний стан кожної людини від народження, рід її занять, життєвий устрій та ін..

Олімп індуїзму символізує трійця: Брахма, Вішну, Шива, які представляли космічні сили творення, збереження й знищення. Брахма як творець світу зображувався з квіткою лотосу у чотирьох руках разом із своєю дружиною Сарасваті, богинею мистецтва, Вішну – це порядок і гармонія природи, його змальовували сплячим на змії вічності. Дружина Вішну Шрі –богиня кохання. Вішну з’являється в багатьох перевтіленнях: одне з них – Рама, герой однойменного епосу, інше – Кришна.

Шива, відомий за ім’ям Великого бога, зображувався у вигляді йога чи аскету у стані медитації. З його шиї звисає гірлянда черепів, у руці він тримає тризуб, ріка Ганг протікає біля його ніг. Біля нього дружина Парваті , її честь вимагає жертви. Багаторукість танцюючого Шиви символізує сили Всесвіту, а також демонструє його пульсацію

На відміну від індуїстів, буддисти не визнають каст. Кожна людина, яка щиро прийняла вчення Будди, може стати його послідовником.


Художня культура Індії

11 клас

Урок 11

Валько І.М.,

Сівка-Войнилівський НВК І-ІІІ ступенів
Буддизм став засобом проповідування добра і милосердя, бо його основні моральні заповіді проголошують:


•    не вбивати жодної живої істоти;
•    не брати чужого;
•    не торкатися чужої дружини;
•    не обманювати;
•    не пити вина. c:\documents and settings\userxp\мои документы\загрузки\146048-melisenta.jpg

  • Чи є схожими істини цієї релігії до наших, християнських?

Ще однією релігією Індії є іслам, який потрапив сюди ззовні.

Давайте пригадаємо чи знайома нам ця релігія?

В яких країнах вона є панівною?

Чим особлива ця релігія?
Епохи трьох панівних релігій — буддизму, індуїзму та ісламу відображаються у храмовому зодчеству Індії.

Буддійська архітектура Індії становить три типи культових споруд — ступа (монументальна поховальна будівля), чайтья (молитовня) і віхара (монастир). До найдивовижніших буддійських пам'яток належать печерні храми й монастирі, що видовбувалися глибоко в скелях. Прагнучи повторити планування й зовнішній вигляд цегельних та дерев'яних храмів, майстри-ченці створили їхні кам'яні копії, вміло передавши фактуру цегли та дерева. За своїм архітектурним рішенням і художніми особливостями ці «печери світла» є видатним досягненням індійських архітекторів і не мають аналогів у світі. Найвідоміші пам'ятки культової буддійської архітектури Індії — Велика ступа в Санчі (місце поховання Будди) та архітектурний комплекс скельних храмів і монастирів поблизу міста Аджанта, який має вигляд підкови.

Індуїзм започаткував в архітектурі Індії нову мистецьку тенденцію храмового зодчества. Індуїстський храм — це велика, обнесена високими стінами прямокутна територія, в середині якої розташовані будівлі з олтарями, місцями для богослужінь та інші храмові споруди, а також священний ставок. Із чотирьох боків такого архітектурного комплексу розміщуються величезні вежі на кшталт усічених пірамід, прикрашені вишуканими рельєфними зображеннями богів. Усі будівлі, колони, статуї індуїстських храмових комплексів висічені з каменю.

Найсуттєвішою відмінністю північних і південних індуїстських храмів є брама. На півночі головним елементом будівлі є вежа, а брама зазвичай виконує другорядну роль і має невибагливий вигляд. У південному стилі храмових споруд брама – гопурам - є одним із найошатніших елементів.

Після мусульманських завоювань багато пам’яток буддійської та індуїстської архітектури було знищено, а їхні колони, скульптурні фрагменти стали архітектурними елементами нових, мусульманських споруд. В Індії з’явилася велика кількість чудових медресе та мечетей. Неперевершеним зразком архітектурного мистецтва є мавзолей Тадж-Махал в Агрі. У цих спорудах гармонійно поєдналися художні традиції двох різних культур – мусульманської та індійської.

У Давній Індії скульптура була одним із провідних видів мистецтва. Важливого значення тут набула не лише релігійна тематика (фігури індуїстських божеств та Будди), а й світська (фігури правителів, світських осіб). Особливої уваги в індійському мистецтві скульптури заслуговують бронзові й мідні статуї (здебільшого буддійського стилю).


Художня культура Індії

11 клас

Урок 11
3. Первинне закріплення.

Щоб закріпити почуту інформацію, пропоную виконати завдання, де потрібно з’єднати стрілочками форми вираження архітектури і скульптури із релігією, під впливом якої вони виникли.c:\documents and settings\userxp\мои документы\загрузки\146048-melisenta.jpg

Завдання висвітлюється на екран.

Після виконаної роботи учні здійснюють самоперевірку за висвітленими результатами.

4. Мистецтво Індійського культурного регіону.

Архітектура і скульптура – це тільки невелика частина всього мистецького багатства Індії. Вашим завданням було дослідити різні види мистецтва. Тож ми продовжуємо свою екскурсію культурою індійського регіону.

Парні групи представляють мистецтво Індійського культурного регіону, відображаючи багатогранність його художніх традицій з окремо взятих видів мистецтва.

  • Живопис і декоративно-прикладне мистецтво (презентація супроводжується ілюстраціями).

  • Музика і танець Індії ( презентація супроводжується піснею та показом декількох основних жестів рук).

  • Індійське кіно (презентація містить фрагмент фільму, який виражає специфіку цього виду мистецтва).

  • Індійські йоги (презентація супроводжується основними елементами йоги).

Учні класу записують інформацію до таблиці.

5. Судження учнів.

Учні висловлюють власні судження про види мистецтва, які найбільш вразили за виступами друзів та заповненою таблицею.

6. Внесок індійського народу у світову культуру.

Ви охопили величезний мистецький простір Індії. Але слід пам’ятати про вагомий внесок індійського народу у світову культуру.

Індійцями винайдена:

  • десяткова система обчислення;

  • надзвичайна інтелектуальна гра – шахи.


Художня культура Індії

11 клас

Урок 11


ІІІ. Підсумок уроку.c:\documents and settings\userxp\мои документы\загрузки\146048-melisenta.jpg

1. Висновок учителя.

Учні записують висновок під таблицею.

Багаті мистецькі та духовні традиції, що здавна побутували в Індійському культурному регіоні, залишаються самобутньою основою художнього самовираження етносів, що і зараз проживають на його теренах.

2. Виготовлення рекламної афіші.

Учні об’єднуються у дві групи і на отриманому шаблоні створюють туристичну рекламну афішу, яка б найширше характеризувала культуру Індії.

3. Домашнє завдання.

Групами – підготуватися представити різні види мистецтва Китаю і Японії.


Художня культура Індії

11 клас

Урок 11
4. Оцінювання учнів.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок вивчення нового матеріалу. Форма уроку: урок-дослідження (з...
Тема уроку. Визвольний рух та виступи опришків Західної України в І половині ХVІІІ ст

Урок вивчення нового матеріалу. Форми проведення: робота в групах;...
Розвивальна: сприяти активізації творчого мислення учнів, пробуджувати в них пізнавальний інтерес; формувати уміння висувати гіпотези,...

Урок вивчення нового матеріалу
Обладнання уроку: Комп'ютер, зразки стародавніх монет, зображення гербів, Державні символи України, таблиця

Тема та зміст уроку
Трипільської та скіфської культури. Мистецтво грецьких міст Північного Причорномор'я. Художня культура Київської Русі: архітектурні...

Тема: «Засідання суду у справі «Українська: предмет гордості чи сорому?»»
...

Урок вивчення нового матеріалу, формування умінь І навичок. Форма...
Обладнання: підручник Власова В. С. «Історія України (Вступ до історії). 5 клас», настінна карта України, роздатковий матеріал (чисті...

Урок 9 клас «Художня культура» Тема Театр як синтез мистецтв. Театральні професії. Хореографія
Зарниця Ю. М. Авторський розвивальний урок. 9 клас «Художня культура». Тема Театр як синтез мистецтв. Театральні професії. Хореографія....

Урок вивчення нового матеріалу. Форма проведення: урок з використанням...
...

Урок вивчення нового матеріалу
...

Уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання та матеріали
«оздоровчі системи», «оздоровче харчування»; навчити порівнювати сучасні та традиційні системи харчування

Уроку з фізики 11 класу на тему „
Тим самим намагаємось скоротити час на записи теоретичних відомостей під диктовку. Закріплення вивченого матеріалу також відбувається...

Урок уведення в тему. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід «Пісня про школу»
Учні входять до класу під музичний супровід («Пісня про школу» Д. Кабалевського)

Уроку: Вивчення нового матеріалу Об’єкт праці
Дати поняття про інструменти й матеріали при виконанні роботи з шовковими стрічками. Навчити виконувати за відео-уроком закріплення...

Оксиди, їх склад І назви. Класифікація оксидів
Форма уроку: розповідь учителя, бесіда, демонстраційний експеримент, робота з опорною схемою, демонстрація зразків оксидів

Шляхи формування комунікативних умінь І навичок
Кожен урок української мови – складна, цілісна, динамічна система змісту навчального матеріалу й організації роботи з ним, яка насамперед...

Конспект; виховувати в учнів любов І повагу до українських митців....
Учитель: Хто із поетів літературного об’єднання «Ланка» радив із розумінням сприймати художні твори, в яких відтворено сторінки нашої...

Календарно-тематичне планування з предметів образотворче мистецтво...
Календарно-тематичне планування з предметів образотворче мистецтво (5- 7 кл.), та художня культура (9-10 класи)

Програма 12 річної освіти включає в себе курс „Художня культура”...
Курс „Художня культура” не лише сприяє художньо-естетичному розвитку учнів та вчить їх бути компетентними в різних сферах мистецтва,...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт