Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Методична розробка інтегрованого уроку інформатика+біологія викладачів: інформатики

Методична розробка інтегрованого уроку інформатика+біологія викладачів: інформатики





Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту


Методична розробка інтегрованого уроку

інформатика+біологія викладачів: інформатики І-ої категорії

Кардаш Наталії Олександрівни та

біології І-ої категорії

Даниленко Оксани Вікторовни



2012 рік

Тема уроку: Електронні таблиці. Оцінка продуктів харчування. Складання добового меню в програмі Microsoft Excel
Мета уроку:

Навчальна:

  • закріпити та узагальнити знання про побудову діаграм та графіків в електронних таблицях;

  • формувати поняття про харчові добавки, штрихкод, …;

  • навчити учнів практично застосовувати здобуті знання в своєму житті.

Розвивальна:

  • розвивати вміння читати і аналізувати інформацію на етикетці товару;

  • розвивати вміння самостійно приймати рішення у виборі товару;

  • розвивати навички здорового способу життя;

  • розвивати поняття про екологію здоров’я.

Виховна:

  • виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я;

  • виховувати свідоме розуміння зв’язка між екологією природи і здоров’ям людини.


Тип уроку: комбінований.
Обладнання:

  • Комп’ютерний клас, мультимедійний проектор, презентація.

  • Картки-завдання для самостійної роботи.

  • Папки з роздатковим матеріалом та інструкційними картками до практичної роботи.

  • Мішок, молоток, рулон т/п.

  • Набори упаковок продуктів харчування.


Міжпредметні зв’язки: інформатика, математика, біологія, економіка, екологія, правознавство, основи здоров’я.
Хід уроку
1. Організаційний момент. Привітання групи.
2. Міні-опитування. Самостійна робота, перевірка.
Викладач інформатики:


  1. Яку програму ми зараз вивчаємо? (Microsoft Excel)

  2. Що таке Microsoft Excel? (електронні таблиці)

  3. Основні функції електронних таблиць? (обчислення, діаграми та графіки)

  4. Які основні галузі застосування ЕТ? (бухгалтерія, статистика, наука та освіта...)



На попередньому уроці ми з вами виконували практичну роботу на тему: «Графічний аналіз рядів даних» (нагадати умову практичної). Виконав завдання ви побачили, як можна поєднати знання математики в інформатиці, а саме в програмі Excel, і отримати цікавий розв’язок поставленої задачі.

3. Зараз ви виконаєте самостійну роботу.
Перед вами знаходяться листочки з математичними функціями, ви повинні розписати ці функції та проміжки на яких задані функції в програмі Excel та побудувати графіки з яких утворяться фігури: 1-варіант «Павук», 2-варіант – «Маска». (Додаток_1)

4. Мотивація навчальної діяльності.
Викладач біології: Увага, леді і джентльмени! Оголошується аукціон! Поспішайте! Виставляється лот «Кот в мішку». Хто готовий купити товар? Про нього відомо тільки що це геніальний винахід людства! В СРСР це було дефіцитом і вважалося ознакою інтелігентної сім’ї. Цей товар нам дуже необхідний!

Починаємо торги! Початкова ціна – 1 грн. Хто запропонує більше? – 2 грн, 3 грн. – Продано! Що ж у мішку? Це… рулон туалетного паперу!
Викладач інформатики: Яке почуття ви відчули? Вас ошукали! Яку помилку допустив споживач? Придбав товар, не отримавши про нього повної інформації.
Таким чином, перше правило споживача:

перш ніж купувати товар, отримай інформацію про нього.


  1. Лекція з елементами дискусії.


Викладач біології: Згідно Закону «Про захист прав споживачів» споживач має право вимагати від виробника, продавця необхідну та достовірну інформацію про його підприємство, його товар та режими роботи.

Інформація про товар повинна містити:


  • найменування стандарту, вимогам якого відповідає даний товар;

  • перелік основних споживацьких властивостей товару, а для продуктів харчування – склад ( в тому числі наявність всіх харчових добавок або ГМ продукції), масу нетто або об'єм, калорійність, наявність шкідливих для здоров’я речовин, а також протипоказання до окремих захворювань;

  • вартість і умови придбання товару;

  • гарантійні обов’язки виробника товару;

  • правила і умови безпечного користування товаром;

  • строк придатності;

  • адреса виробника і підприємства, уповноважених приймати претензії від споживача.

Етикетка містить фірмову назву продукції, її склад, товарний знак компанії, рекламні матеріали, інструкції по зберіганню та споживанню.

Упаковки різних фірм повинні відрізнятися від конкурентних, допомагати покупцю в пошуку товару, надавати товару образ, відповідати рівню ціни.

А як дізнатися, яка держава є виробником даного товару. Придивіться, що крім тексту на етикетці є загадкові смужки різної товщини з цифрами. Це – штриховий код. А що ж він означає?
Викладач інформатики: Штриховий код являє собою послідовність штрихів та проміжків визначеного розміру, за допомогою яких кодуються цифри, букви та інші символи. Закодовану в штриховому коді інформацію можна автоматично зчитати за допомогою спеціальних пристроїв - сканерів штрихового коду. Кожна цифра або буква в штриховому коді відображається комбінацією штрихів та проміжків за чітко визначеними правилами. Під час зчитування сканер вимірює світло, відбите від темних та світлих ділянок штрихового коду.
Приклади деяких кодів країн:

Україна

482

США і Канада

000 – 139

Франція

300 – 379

Германія

400 – 440

Японія

450 – 459

Росія

460 – 469

Велика Британія

500 – 509

Греція

520

Польща

590

Фінляндія

640 – 469

Китай

690 – 695

Туреччина

869

Австрія

900 – 919

Сьогодні ви, мабуть, чимало чуєте про існування харчових добавок, і часто запитуєте себе: «Як можна зменшити ризик для здоров’я?»
Читайте склад продуктів харчування!
З давніх-давен людина використовує натуральні харчові добавки, такі як дріжджі, агар, пектин, желатин, лимонна кислота, оцет, сода, крохмаль, кухонна сіль. Але, на превеликий жаль, великого розмаху сьогодні у світі набуло виробництво синтетичних харчових добавок. Кількість харчових добавок, які використовують у харчовому виробництві більшості країн світу, досягає 500 найменувань, в США перевищує 1500, в країнах ЄС досягає 1200, в Росії — 415, в ФРГ — 350, в Україні — 221.

Радою ЄС розроблена раціональна система цифрової кодифікації харчових добавок з літерою "Е" (від слова Європа або від англ. — їстівний).

Кожній харчовій добавці присвоєно три - або чотиризначний код
Класифікація синтетичних добавок в системі Сodex Аlimentarius:



  • Е100-Е182 - барвники

  • Е200-Е299 - консерванти

  • Е300-Е399 - антизакислювачі

  • Е400-Е499 - стабілізатори

  • Е500-Е599 - емульгатори

  • Е600-Е699 - посилювачі смаку та аромату.

  • Е700-Е899 - запасні індекси

  • Е900-Е999 – піногасники




Е102

Н

Е150

П

Е220

Н

Е281

К

Е405

Н

Е626

РК

Е103

З

Е151

ШШ

Е222

Н

Е282

К

Е450

РШ

Е627

РК

Е104

П

Е152

З

Е223

Н

Е283

К

Е451

РШ

Е628

РК

Е105

З

Е153

К

Е224

Н

Е310

В

Е452

РШ

Е629

РК

Е110

Н

Е154

РК

Е228

Н

Е311

В

Е453

РШ

Е630

РК

Е111

З

Е155

Н

Е230

К

Е312

В

Е454

РШ

Е631

РК

Е120

Н

Е160

ШШ

Е231

ШШ

Е320

Х

Е461

РШ

Е632

РК

Е121

З

Е171

П

Е232

ШШ

Е321

Х

Е462

РШ

Е633

РК

Е122

П

Е173

П

Е233

Н

Е330

К

Е463

РШ

Е634

РК

Е123

ДН

Е180

Н

Е239

ШШ

Е338

РШ

Е465

РШ

Е635

РК

Е124

Н

Е201

Н

Е240

К

Е339

РШ

Е466

РШ

Е636

Н

Е125

З

Е210

К

Е241

П

Е340

РШ

Е477

П

Е637

Н

Е126

З

Е211

К

Е242

Н

Е341

РШ

Е501

Н

Е907

В

Е127

Н

Е212

К

Е249

К

Е343

РК

Е502

Н

Е951

ШШ

Е129

Н

Е213

К

Е250

АТ

Е400

Н

Е503

Н

Е952

З

Е130

З

Е214

К

Е251

АТ

Е401

Н

Е510

ДН

Е954

К

Е131

К

Е215

К

Е252

К

Е402

Н

Е513

ДН

Е1105

ШШ

Е141

П

Е216

К

Е270

Н

Е403

Н

Е527

ДН

 

 

Е142

К

Е219

К

Е280

К

Е404

Н

Е620

Н

 

 

Позначення:
ШШ - шкідливий для шкіри

З - заборонений

К - канцерогенний

ДН - дуже небезпечний

Н - небезпечний

П - підозрілий

РШ - розлад шлунку

АТ - артеріальний тиск

В - висипання

Х - холестерин

РК - кишкові розлади

Отже, читайте етикетки продуктів харчування на наявність в них різноманітних «Е-шок» !!
Фахівці з раціонального харчування стверджують, що 80% нашого здоров’я, пов’язаного із способом життя, напряму залежить від здорового харчування, яке полягає у встановленні гармонії між продуктами харчування і гомеостазом організму людини. При цьому треба враховувати вік, стать, наявність хронічних захворювань та інші критерії.

Отже, природне харчування – це:
– багато клітковини;

– високий вміст мікроелементів;

– низька калорійність;

– низька глікемічність (низький вміст цукрів);

– низький вміст жирів;

– низький вміст кухонної солі.
Відеоролик «Шкідлива на наркотична їжа»

ПІРАМІДА ХАРЧУВАННЯ



Викладач інформатики: Піраміда харчування рекомендована ВООЗ як дієтологічна модель побудови здорового харчового раціону. В основу її створення покладені необхідні для здорового харчування продукти, різноманітність та співвідношення яких вона ілюструє.

Піраміда створена з використанням кольорової схеми світлофора:

зелений — вживай без обмежень;
жовтий — споживай обачливо;
червоний — поміркуй чи варто вживати.

Із продуктів, що входять до верхнього зеленого шару піраміди, ВООЗ рекомендує споживати щодня не менше 400г овочів (додатково до картоплі) та фруктів, тобто п'ять-шість порцій.

Жовтий шар піраміди закликає до обачливості. В пропорціональному відношенні для здорового раціону харчування продукти цієї зони необхідні в малих кількостях. Оскільки організм потребує щодня лише 0,8г білка на кілограм ідеальної маси тіла, вживати ці продукти необхідно в малих кількостях.

На верхівці піраміди розташована червона зона продуктів, перед вживанням яких слід добре поміркувати. Адже сюди входять продукти з високою енергетичною цінністю і незначним вмістом мікроелементів. Продукти цієї групи в надзвичайно малих кількостях потрібні лише для забезпечення додаткової енергії понад ту, що вже забезпечена іншими групами продуктів.
6. Практична робота.
Викладач інформатики: Перед вами лежать папки з роздатковим матеріалом та інструкційними картками для практичної роботи. (Додаток_3)
На робочому столі знаходиться файл Меню.xls з заготовленими таблицями добового меню раціонального харчування. Користуючись таблицею «Калорійність і хімічний склад продуктів харчування» (Додаток_2) впишіть продукти, які ви вживаєте на сніданок, обід та вечерю. Обчисліть загальну кількість спожитих речовин і Ккал, та побудуйте кругові діаграми. Запишіть висновки в листки з практичною роботою. (Додаток_4)


  1. Домашнє завдання.




  1. Реферати на тему: “Здорове харчування”.

  2. Підготувати повідомлення на тему: “Застосування електронних таблиць”.



  1. Підсумок уроку: гра Мікрофон




  • Я знав …




  • Що нового я дізнався на уроці?




  • Мені сподобалось…




  • Треба дізнатися більше про …


Додаток_1



1-варіант 2-варіант




Харчо

вий

продукт

Ккал

Вода (г)

Білки

(г)

Жири

(г)

Сахариди

(г)

Кальцій

(мг)

Магній

(мг)

Фосфор

(мг)

Залізо

(мг)

Хліб житній

214

43,6

5,2

1,2

44,3

29

73

200

2

Хліб білий

240

33,7

6

0,7

52,9

20

31

98

1,8

Макаро

ни

336

11,9

9,3

0,8

70,9

34

33

93

1,5

Картопля

62

70,2

1,2

0,2

14

8

17

38

0,9

Капуста

22

90,1

1,2

0,2

4,1

38

12

25

0,9

Морква

27

86,8

0,9

0,3

5,7

43

21

39

0,8

Буряк

35

85,7

0,8

0,3

7,7

22

22

34

1,1

Помі

дори

15

93,4

0,4

0,2

3,4

10

9

22

1,2

Гарбуз

18

91,1

0,3

0,2

4,2

17

10

11

1,7

Яблука

42

84,4

0,3

0

10,1

16

9

11

2,2

Цукор

390

0,2

0

0

95,5

0

0

0

0

Масло

734

12

0,4

78,5

0,5

12

2

5

0

Молоко

62

87,3

3

3,5

4,5

120

14

95

0,1

Сир знежирений

141

72,5

12,9

8,5

3,3

164

15

151

0,1

Сметана

284

67,7

2,1

28,2

3,1

86

10

68

0,1

Сир голланд

ський

313

34,6

20,9

23,6

2

684

12

525

0,1

М’ясо

122

75

12

7,8

0

10

16

153

2,4

Яйця

127

73,7

9

9,7

0,3

39

10

104

2,1

Риба

50

79,2

11,6

0,3

0

11

13

111

5

Печінка

109

71,6

16

4,7

2,8

17

20

315

15,2

Шоколад

482

1,6

5,3

22,2

63,4

92

48

455

2,7

Морози

во вершкове

206

59,8

3,9

12,1

21,3

122

14

105

0,1
Додаток_2
Калорійність і хімічний склад продуктів харчування (у 100г)
Додаток_3

Практична робота
Тема: Складання добового меню в програмі Microsoft Excel.
Мета: Навчитися оцінювати продукти харчування за їхнім хімічним складом та складати своє добове меню в програмі Microsoft Excel, робити висновки.
Обладнання та матеріали: таблиця «Калорійність і хімічний склад продуктів харчування», інструкційні картки для практичної роботи, комп’ютери, програма Microsoft Excel, файли з заготовками табличок для раціонів харчування.

Хід роботи

Завдання
1. Завантажте програму Microsoft Excel та відкрийте файл Меню.xls на робочому столі.

2. Користуючись таблицею «Калорійність і хімічний склад продуктів харчування», складіть раціональне добове меню для свого раціону харчування (сніданку, обіду й вечері) в програмі Microsoft Excel.

3. Обчисліть підсумковий вміст речовин та Ккал в продуктах, які ви обрали.

4. Побудуйте кругові діаграми для кожного з раціону.

5. Зробіть висновки:

а) Якими критеріями для складання добового меню ви користувалися?

б) Яких речовин ви вживаєте більше, а яких менше і в який з раціонів харчування?
___________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

Оцінка____________

Додаток_4

Зразок виконаного завдання


Заготовка для практичного завдання на комп’ютері

Інформаційні джерела


  1. Ресурси Інтернет:


http://medvisnyk.org.ua/

http://www.stezhky.org.ua

http://www.ogo.ua

http://www.consumerinfo.org.ua/ine/

http://www.codexalimentarius.net/

http://www.codexalimentarius.net/

http://www.eko.uа

http://forum.greenhome.com.ua/

http://www.refine.org.ua/
2. Сгибнева Е.П. Классные часы в выпускных классах: Пища настоящего и будущего. – Ростов-на-Дону: Феникс, 2005.
3. Симоненко В.Д., Степченко Т.А. Основы потребительской культуры. – М.: Вита-Пресс, 2004.
4. Шашурина А.Т. Екологічна безпека та продукти харчування // Біологія в школі, 2000. № 10.
5. Талютіна О.А. Чи потрібні генномодифіковані організми? // Біологія, 2005.

№ 18.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Позакласний захід з інформатики для учнів 9-11 класів
Методична розробка – сценарій проведення позакласного заходу з інформатики «квк з інформатики» може бути використана у практиці роботи...

Позакласний захід з інформатики для учнів 10-11 класів ток-шоу
Методична розробка – сценарій проведення позакласного заходу з інформатики «Ток-шоу «Інфоманія» може бути використана у практиці...

Методична розробка
«Методична розробка уроку виробничого навчання з використанням інноваційних виробничих І педагогічних технологій. Спеціальність «слюсар...

Методична розробка уроку розглянута на засіданні методичної комісії...
Технічні вдосконалення в роки Першої світової війни. Новітня тактика І стратегія ведення бойових дій

Методична розробка уроку виробничого навчання на тему: «Бухгалтерський...
Методична розробка виконана на основі досвіду роботи майстра виробничого навчання ліцею з підготовки робітників професій «Конторський...

Методична розробка та вимоги до неї
Методична розробка це посібник, що розкриває форми, засоби, методи навчання, елементи сучасних педагогічних технологій або самі технології...

Методична розробка та вимоги до неї
Методична розробка це посібник, що розкриває форми, засоби, методи навчання, елементи сучасних педагогічних технологій або самі технології...

Методична розробка «методика проведення уроку «творча майстерня побудови знань»
Методична мета: Активізація самостійної творчої роботи учнів шляхом впровадження технології «Творча майстерня»

Методична розробка інтегрованого виховного заходу «з україною в серці»
Розвиваюча мета: розвивати логічне мислення, лексичну вправність, уміння аналізувати І синтезувати почуте, інтелектуальну гнучкість,...

Методична розробка уроку Предмет: «Основи галузевої економіки та підприємництва»
Підготовка та проведення уроку засвоєння нових знань з основ економіки

Методична розробка уроку Підготувала викладач світової літератури...
«Джеймс Джойс. «Джакомо Джойс» шедевр модерністської прози» представляє собою матеріали уроку-проекту, які дають можливість через...

Методична розробка «методика проведення уроку з використанням технології «творча майстерня»
Методична мета: Активізація самостійної творчої роботи учнів шляхом впровадження технології «Творча майстерня»

Методична розробка уроку української літератури «Категорія добра І зла в літературі»
Завдання випереджувального характеру отримали декілька учнів ще до проведення уроку. Вони мали час знайти інформацію, провести своє...

Методична розробка уроку з історії України
Обладнання: документи, ілюстрації, портрети діячів культури, мультимедійний проектор

Методична розробка уроку на тему
Основні поняття: «Галицька битва»,окупація, депортація, Греко-католицька церква, «Галицько-Волинське генерал-губернаторство»

Методична розробка уроку історії за темою: «Суспільно-політичний...
Видеофрагменті з художніх фільмів «Цирк», «Светлый путь», «Утомленные солнцем», «Член правительства»

Методична розробка уроку змагання у 9 клас
...

Методична розробка уроку на тему “Бази даних. Побудова запитів”
Формувати вміння та навики побудови різноманітних запитів по заповненій Базі даних



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт