Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Методична розробка уроку. Тема: Виконання блоку «колодязь» при вивченні варіативного модуля «Технологія клаптикового шиття (печворк)» 10 клас

Методична розробка уроку. Тема: Виконання блоку «колодязь» при вивченні варіативного модуля «Технологія клаптикового шиття (печворк)» 10 клас





Методична розробка уроку.

Тема: Виконання блоку «колодязь» при вивченні варіативного модуля «Технологія клаптикового шиття (печворк)» 10 клас

( дві години)
Мета:

навчальна: ознайомити учениць із історією виникнення та розвитку клаптикової мозаїки, інструментами та матеріалами, санітарно-гігієнічними вимогами під час крою та шиття, навчити правильно виконувати елементи клаптикової мозаїки.

розвиваюча: розвити увагу , уявлення, художній смак, фантазію, пам’ять, творче мислення, окомір, технічне мислення.

виховна: виховувати старанність, працелюбність, бережливість та акуратність, охайність, дисциплінованість та культуру праці, уважність під час виконання практичних завдань.

Тип уроку: комбінований.

Об’єкт праці: блок „ колодязь”, виконаний в техніці клаптикової мозаїки („печворк”).

Наочність: зразки пошитих блоків, інструкційні картки, схеми.

Інструменти і матеріали: голки, булавки, нитки, ножиці, клаптики різної фактури, лінійка, олівець.

Міжпредметні зв’язки: креслення, малювання, образотворче мистецтво.
Хід заняття:

І. Організаційний момент:

1. Відмічаємо відсутність.

2. Визначаємо чергових.

3. Перевіряємо готовність до уроку та спецодяг.

ІІ. Перевірка раніше вивченого матеріалу:

Мотивація навчальної діяльності учнів:

Час від часу перед кожною господинею постає проблема: куди подіти одежу, яка вийшла з моди, або, з якої виросли діти, клаптики тканини, стрічки, мереживо, тасьму. А можливостей для їх використання дуже багато. З них можна виготовити безліч речей, які зроблять нашу оселю затишною і красивою. Створені вироби виконують не тільки декоративну ( настінні панно, композиції), але й утилітарну ( сумки, пледи, килимки, подушки, прихватки і т.д.) функцію.

Неповторного вигляду набуває одяг, оздоблений елементами техніки „печворк”: жилети, жакети, спідниці, головні убори. Залежно від того, які клаптики є під рукою, добираються малюнки у вигляді орнаментів на заданому тлі, визначається певна кольорова гама і за допомогою зшивання створюється композиційний блок; з декількох блоків – композиція, виріб.

Для того, щоб успішно опанувати цю цікаву тему, потрібно дещо згадати:

Актуалізація опорних знань:

  1. Які кольори (основні ви знаєте)? – червоний, синій, жовтий.

  2. На які групи поділяються кольори? – теплі, холодні.

  3. Як вони між собою поєднуються?

  4. Як розташована поздовжня нитка в тканині?

  5. Що таке спіткання?

  6. Які ручні шви ви знаєте?

ІІІ. Викладання нового матеріалу:

Так що ж таке „печворк”? В перекладі з англійської – „робота з клаптиків”. Безперечно, цей термін знайомий і асоціюється найчастіше з бабусиним рукоділлям. Але мало хто знайомий з історією цієї старовинної творчості, як і з його можливостями. Унікальні лоскутні вироби зустрічалися у різних народів в різні часи. Лоскутне шиття зароджувалось і розвивалось незалежно у різних народів. Вік цього досить древнього ремесла визначити дуже складно, так як і визначити час, коли людина вперше виготовила тканину і одягла на себе зшиту одежу. У слов’ян клаптикова мозаїка набула популярності завдяки економному використанню залишків тканин. Так в селянських хатинах з’являлися різнокольорові килимки, ковдри, подушки, одежа для дітей та ін., зроблені зі старих речей. Та в Україні клаптикове шиття відоме як один з найцікавіших видів декоративно – прикладного мистецтва. Цим видом рукоділля залюбки займаються як дорослі жінки, так і дівчата. Робота з клаптиків досить цікава та захоплююча, але доволі кропітка та трудомістка. Різнобарв’я кольорової гами клаптиків відкриває широкі можливості для творчості.

При виконанні виробів клаптиковою технікою використовують різні тканини і в одній композиції можна побачити тканини різних фактур. Але починати треба з х/б тканин, адже вони добре тримають форму, мають досить плотне переплетення ниток ( синець, сатин, бязь та ін.).

Властивості тканини залежать не тільки від її фактури. В межах одного клаптика вони також різні. Так, в напрямку поздовжньої нитки тканина розтягується найменше, а під кутом 45° до поздовжньої – тягнеться дуже сильно.

Перед початком роботи тканини, які використовувались раніше, треба випрати і попрасувати. Як що ви користуєтесь новою тканиною, - її треба декатирувати.

Декатировка – це волого-теплова обробка тканини, при якій нова тканина зменшується в розмірі (дає усадку).

Наступний етап роботи – добір кольорів.

Основне правило добору кольорів:

„Немає поганих кольорів, є погані кольорові сполучення”. Різноманітність кольорів і відтінків може бути представлена у вигляді кольорового кола – від теплих тонів (червоний, помаранчевий, жовтий) до холодних ( синій, голубий, фіолетовий). Зелений колір вважається нейтральним.

Добре сполучаються кольори, що знаходяться навпроти один одного. Вони називаються взаємодоповнюючими, бо знаходячись поряд, посилюють колір одне одного: червоний +зелений, синій + зелений, синій + жовтий. ( Додаток А). Якщо в кольорове коло вписати правильний трикутник, на його кутах з’являться кольори, що вдало поєднуються між собою. (дивись додаток). На світлому тлі всі кольори темнішають, а на темному – навпаки, - світлішають.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Перед тим, як перейти до практичної роботи, згадаємо, що таке „печворк” і які тканини для нього використовують?

Що таке „декатирування” тканини, для чого воно потрібне? Які кольори найліпше сполучаються поміж собою?

V. Практична робота.

Вступний інструктаж.

Шиття це кропітка робота, від задуму до втілення проекту проходить чимало часу. Тому, щоб не втомлюватись під час роботи, потрібно дотримуватись санітарно-гігієнічних вимог. (нагадуємо учням, як треба сидіти, з якого боку повинно падати світло, як тримати руки, на якій відстані від очей тримати роботу).

Поточний інструктаж.

Роздаємо інструкційні картки у трьох варіантах Найпростішим варіантом виконання блоку „колодязь” є третій. Пояснюємо послідовність виконання роботи, нагадуємо правила техніки безпеки при роботі голкою та ножицями.

Починаємо роботу. Протягом виконання завдання згідно схем, перевіряємо правильність виконання трудових прийомів, акуратність, дотримання технологічної послідовності шиття та слідкуємо за дисципліною. Якщо у деяких учнів виникають питання, проблеми, проводимо індивідуальний інструктаж; якщо питання у декількох дітей проводимо груповий інструктаж з демонстрацією послідовності пришивання на демонстраційних зразках. Учням, які досить швидко виконують блок „колодязь” ( третього варіанту- додаток Г) пропонується приступити до виконання більш складного другого варіанту (додаток В).

Учні, які швидко виконують і відтворюючу і продуктивну роботу за картками другого і третього варіанту, отримують самостійну роботу за карткою з диференційованим завданням ( додаток Б) і самостійно працюють, добираючи кольори тканин.

Заключний інструктаж .

По закінченню роботи разом з класом аналізуємо виконання завдання, відмічаємо недоліки, кращі роботи, звертаємо увагу на творчі завдання.

VІ. Підведення підсумків заняття.

В кінці уроку підводимо підсумки: аналізуємо найтиповіші помилки, даємо оцінку роботи кожному учню, рекомендацію щодо покращення роботи деяких, виставляємо оцінки в щоденник.

VІІ. Домашнє завдання.

Домашнє завдання дається відповідно особливостям учнів. В зошит замальовується одна з трьох варіантів схем і пропонується розробити ескізи виробів побутового призначення (наволочку, серветку, сумочку, тощо) з використанням виконаного клаптикового блоку.

VІІІ. Прибирання робочих місць.


Додаток А

Схема кольорового кола з шести кольорів


Додаток Б


Схема виконання блоку «колодязь»(1 варіант)




Додаток В


Схема виконання блоку «колодязь»(2 варіант)




Додаток Г

Схема виконання блоку «колодязь»(спрощений варіант)






поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок №37 Тема уроку: Підсумковий урок «Електромагнітні хвилі в природі та техніці»
Методична мета: використання проектних технологій при вивченні предмета «Фізика»

Методична розробка
«Методична розробка уроку виробничого навчання з використанням інноваційних виробничих І педагогічних технологій. Спеціальність «слюсар...

Методична розробка інтегрованого уроку інформатика+біологія викладачів: інформатики
Тема уроку: Електронні таблиці. Оцінка продуктів харчування. Складання добового меню в програмі Microsoft Excel

Методична розробка уроку змагання у 9 клас
...

Методична розробка: «Формування вмінь І навичок макетування на уроках...
Департамент з питань освіти І науки, сім’ї та молоді Львівської обласної державної адміністрації

Методична розробка уроку виробничого навчання на тему: «Бухгалтерський...
Методична розробка виконана на основі досвіду роботи майстра виробничого навчання ліцею з підготовки робітників професій «Конторський...

Методична розробка та вимоги до неї
Методична розробка це посібник, що розкриває форми, засоби, методи навчання, елементи сучасних педагогічних технологій або самі технології...

Методична розробка та вимоги до неї
Методична розробка це посібник, що розкриває форми, засоби, методи навчання, елементи сучасних педагогічних технологій або самі технології...

Конспект уроку Предмет:«Технологія приготування їжі з основами товарознавства»
Тема уроку: «Яєчні продукти та їх використання. Технологія приготування омлетів. Омлет з томатами та моцарелою», «Гігієнічна оцінка...

План-конспект уроку з української мови Клас: 7 Тема уроку
Тема уроку. Розвиток мовлення. Замітка дискусійного характеру в газету в публіцистичному стилі

Методична розробка на тему: Тест, як форма контролю на уроках виробничого...
...

Методична розробка «методика проведення уроку «творча майстерня побудови знань»
Методична мета: Активізація самостійної творчої роботи учнів шляхом впровадження технології «Творча майстерня»

Методична розробка уроку Предмет: «Основи галузевої економіки та підприємництва»
Підготовка та проведення уроку засвоєння нових знань з основ економіки

Методична розробка уроку Підготувала викладач світової літератури...
«Джеймс Джойс. «Джакомо Джойс» шедевр модерністської прози» представляє собою матеріали уроку-проекту, які дають можливість через...

Легенда 1
О. В. словник енциклопедія з предметів «технологія приготування напоїв І коктейлів та їх характеристика» та «організації обслуговування...

Методична розробка «методика проведення уроку з використанням технології «творча майстерня»
Методична мета: Активізація самостійної творчої роботи учнів шляхом впровадження технології «Творча майстерня»

Методична розробка уроку української літератури «Категорія добра І зла в літературі»
Завдання випереджувального характеру отримали декілька учнів ще до проведення уроку. Вони мали час знайти інформацію, провести своє...

Електронний навчально-методичний комплекс до фахового модуля програми...
Тема: Технологія ведення випадку й оцінки потреб дитини та її сім’ї як механізм соціально-педагогічного втручання в найкращих інтересах...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт