Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Тема: к ількість елементів множини. Число Мета

Тема: к ількість елементів множини. Число Мета







Тема: Кількість елементів множини. Число 0.

Мета: виробляти в учнів навички лічби; вчити порівнювати предметні множини за кількістю елементів; визначати спільні ознаки об’єктів множини, розпізнавати елементи множини;

Формувати поняття числа; ознайомити учнів з числом і чифрою0. Розвивати уяву, математичне та логічне мислення;

Сприяти вихованню відповідальності, старанності, наполегливості.

Обладнання: м/д, проектор, предметні малюнки, демонстраційний матеріал, зразок друкованої і писаної цифри.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

1. Створення психологічного настрою. Психологічна гімнастика «Іскра добра».

В одному селищі люди уміли дарувати один одному добро. А знаєте як? Дуже просто, коли вони простягали один одному руки, їх долоньки зустрічалися, і між ними спалахувала крихітна, тепла іскра, маленьке-маленьке сонечко. Воно було таке маленьке, що не обпікало, а тільки зігрівало долоні. Давайте й ми передамо іскру добра: протягнемо долоньки, подивимося в очі одне одному і тепло усміхнемося.

Який настрій з’явився відтепер у вас?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Гра «Весела лічба»

  • По дорозі зайчик біг,

Ніс 6 яблук на пиріг.

Одне впало, покотилось

Скільки яблук залишилось? (5)

  • Ох, було ж у нас мороки,

Посварились 2 сороки.

На їх шум ще 2 примчало

Скільки разом птахів стало? (4)

  1. Математична розминка

  • Скільки лапок у котів? (4)

  • Скільки в песика хвостів? (1)

  • Скільки вушок у зайців? (2)

  1. Гра «Будь спостережливим»

  • Назвіть меншу множину: транспорт і автобуси; інструменти і ножиці; меблі і шафи; взуття і черевики.

  • Назвіть більшу множину: квіти і ромашка, ігри і футбол.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми закріпимо з вами такі поняття, як «множина», «елементи множини», познайомимося, як позначається кількість предметів множини, що таке 0, навчимося писати цифру «0».

ІV. Вивчення нового матеріалу

На урок я приготувала для вас різноманітні ігри, завдання. Ми будемо не просто рахувати, розв’язувати, а відправимося в цікаву подорож. Але подорожувати нам самим буде не цікаво, тому візьмемо з собою і друзів.

А хто саме буде з нами подорожувати, ви дізнаєтеся, якщо правильно виконаєте завдання.

Л = 5-1+2-1

К = 4-1-2

Б = 3+2+2

О = 3+1+1+1

1

6

5

6

7

6

1






















(Колобок)

  • Хто ж вас пригадає, як починалася казка «Колобок»?

  • Від кого Колобок утік? (від діда та від баби)

Колобок лежать втомився,

Скік з віконця – й покотився.

Вліво-вправо подивився,

В путь-доріженьку пустився.

  1. Робота з демонстраційним матеріалом

На набірному полотні викладаємо: 1 гриб, 2 груші, 3 тарілки.

  1. Які множини ми утворили? (множину грибів, множину фруктів, множину посуду)

  2. По скільки елементів у кожній множині?

Гриби - 1; фрукти – 2; посуд – 3.

Кількість елементів множини виражають числом.

2. Вправа - гра «Назви числа, що відповідають множинам»

1. Викладаємо на столі 5 олівців, 4 лінійки, 3 зошити, 2 підручники, 1 кубик.

- Назвіть числа, що відповідають даним множинам.

3. Робота з підручником

1. Введення поняття числа як об’єкта, що виражає кількість елементів у множині.

Біжить та й біжить Колобок дорогою, коли це назустріч йому Зайчик.

— Колобок, Колобок, не пущу тебе далі, поки не допоможеш мені виконати завдання! А якщо не справишся – з’їм тебе!

Давайте допоможемо Колобку виконати завдання.

А) Завдання № 1 с. 9 підручника

  • Які множини ви бачите на малюнку?

  • Назвіть елементи множини фруктів (груша). Скільки елементів містить ця множина? (один)

  • Назвіть елементи множини овочів. Скільки елементів містить ця множина? (два)

  • Назвіть елементи множини іграшок. Скільки елементів містить ця множина? (три)

  • Як можна виявити кількість елементів множини? (полічити)

Запам’ятайте: кількість елементів множини виражають числом.

Фізкультхвилинка

Зайчик сіренький сидить

І вухами ворушить.

Ось так, ось так — так!

І вухами ворушить.

Зайцю холодно сидіть,

Треба лапоньки погріть.

Ось так, ось так-так!

Треба лапоньки погріть.

Зайцю холодно стоять,

Треба трішки пострибать.

Ось так, ось так - так!

Треба трішки пострибать.

Молодці, діти, що допомогли врятувати Колобка. Він зрадів та покотився далі. А назустріч йому Вовчик-братик.

  • Колобок, Колобок, не пущу тебе далі, поки не виконаєш мої завдання! А якщо не справишся – з’їм тебе!

Б) Закріплення правила.

Виконання завдання №2 за підручником.

  • На якому малюнку зображено предмети, які можна розподілити на групи за кольором? (на першому)

  • Назвіть ці групи.(кнопки червоного кольору, кнопки синього кольору, кнопки коричневого кольору, кнопки зеленого кольору.)

  • Як називають ці групи? (множини)

  • Скільки зелених кнопок? А синіх? А коричневих? А червоних?

Виконав Колобок завдання і покотився собі далі.

2. Формування поняття «число і цифра 0».

Будь-яку кількість предметів на письмі можна позначити за допомогою 10 значків. Називають ці значки цифрами. Їх придумали древні араби, які дуже любили математику. Тому цифри, якими користується весь світ, прийнято називати арабськими.

Біжить та й біжить дорогою Колобок, коли це назустріч йому Ведмедик.

  • Не з’їм тебе, Колобок, але при одній умові – допоможи мені порахувати горщики з медом.

Ви бачите горщики з медом. Допоможіть Ведмедику порахувати їх. Адже Ведмідь дуже любить ласувати свіжим медом.

  • Скільки було горщиків з медом спочатку? (3)

Кожного дня Ведмідь з’їдав по одному горщику меду. (по черзі вчитель забирає по одному горщику, поки не залишиться жодного)

  • Скільки горщиків з медом залишиться у ведмедя, коли з’їсть мед у останньому горщику? (жодного, або кажуть нуль)

  • Що означає число 0?(що не залишилося жодного горщика)

Відсутність елементів у множині виражають числом нуль. Число нуль позначається цифрою 0.

Є число, що зветься нуль,

Знають його всюди.

Відніми його, додай,

Що було, те й буде.

Гарно виконав Колобок завдання, а в нагороду отримав від Ведмедика горщик з медом.

Та й покотився собі Колобок далі, поки не зустрів Лисичку-сестричку.

- Від мене, Колобок, тобі не утекти! А якщо допоможеш виконати завдання, то відпущу тебе.

А) Виконання завдання №3 підручника

Повідомлення вчителя про користь, яку приносять птахи людям.

  • Чи повинні люди піклуватися про пташок? Як вони це роблять?

  • Що роблять пташки?

  • Скільки зерняток на першій годівниці? (9)

  • Скільки зерняток на другій годівниці? (3)

  • Скільки зерняток на останній годівниці? (немає зерняток)

  • Яким чином виразити відсутність зернят на останній годівниці?

Відсутність зерняток теж можна позначити числом. Це число нуль. Число нуль на письмі позначають цифрою 0.

Що ж Лисичці-сестричці прийдеться відпустити Колобка – всі завдання він вирішив на «відмінно».

3. Формування каліграфічних навичок.

  • Розглянути схему написання цифри 0.

  • Написання цифри 0 у повітрі.

  • Написання цифри 0 у зошитах.

V. Закріплення знань учнів

Всі завдання розв’язали,

Перешкоди подолали,

Тож мерщій, часу не гайте,

Що робили пригадайте!

  • Що виражає число? (кількість елементів у множині)

  • Що таке цифра? (значок, яким на письмі позначають число)

VІ. Підсумок уроку

Гра «Мікрофон»

  • Сьогоднішній урок навчив мене…

  • Мені дуже сподобалось…

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Уроку математика
Ознаки І властивості предметів. Множини. Геометричні фігури. Натуральні числа 1-10 І число 0

Урок української мови в 4 класі. Тема: Мовна тема. Прикметник
Мета: перевірити знання І вміння учнів визначати рід І число прикметників, вміння узгоджувати прикметники з іменниками, вміння визначати...

Тема. Зв’язок дієслова в реченні з іменником. Змінювання дієслів за числами. Мета
Навчимося встановлювати зв’язок між дієсловом та іменником а також визначати число дієслів

Тема. Число І цифра Утворення числа 7
Мета: ознайомити дітей із числом І цифрою 7; пояснити утворення числа 7 додаванням 1 до попереднього числа; навчити писати цифру...

З-поміж головних значень числівників у складі фразеологізмів, ми виділяємо випадки, коли
Стародавні вчені співвідносили число із річчю, а пізніше з поняттям, логосом. Адже число це Всесвіт, а числівники – мовознавство

Конспект уроку образотворчого мистецтва у 5 класі тема уроку
Мета: навчальна: ознайомити учнів з особливостями петриківського розпису, історією його виникнення, майстрами цього розпису; навчити...

Тема: Дієслова теперішнього часу
Мета: Поглиблювати знання про дієслово як частину мови,його граматичні ознаки; виробляти вміння розпізнавати дієслова теперішнього...

Урок 1 Тема: прикметник як частина мови. Загальне значення, морфологічні...
Мета: поглибити знання учнів про прикметник як про частину мови; удосконалювати вміння учнів відрізняти прикметники від інших частин...

К 29. 10. 14 29. 10. 14 ількість зразків, що випробовувались
Дп «івано-франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації»

Тема: Генетичній зв'язок між класами неорганічних сполук. Мета
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, таблиця розчинності, електрохімічний ряд напруг металів, опорна...

Відповіді на завдання надсилати з 12. 06. 13 до 15. 06. 13 на електронну пошту
Маси елементів пропорційні «внескам» елементів у відносну формульну масу сполуки

Т ема: Розфарбовування малюнку лисиці Мета
Навчальна: Вправляти учнів у прописуванні елементів по контуру, знайомство з тваринним світом

План роботи гуртка “українська писанка” для дітей старшого дошкільного віку (6-7 рік життя)
Ознайомлення з мотивами орнаменту. Значення елементів. Малювання елементів “сосенка”, “грабельки”

Відділ освіти Апостолівської райдержадміністрації Червонотоківська зш І – ІІІ ступенів
Розподіл хімічних елементів за розміщенням в періодах періодичної системи хімічних елементів

«Цікаві перетворення»
Мета: Ознайомити дітей з економічними поняттями «гроші», «ціна». Називати грошовий знак України – гривню. Формувати вміння співвідносити...

Тема. Розв’язування вправ з теми «Звичайні дроби»
Розвиток умінь, навичок виконувати додавання та віднімання звичайних дробів, застосовування набутих вмінь в розв’язуванні задач,...

Урок з математики по темі «Число Цифра Склад числа Порівняння чисел....
«Число Цифра Склад числа Порівняння чисел. Додавання І віднімання в межах 8»

Тема: Це – наше І це – твоє! Мета
Мета: ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення української державності, культурними здобутками, національними...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт