Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Уроку: Образотворче мистецтво Італії

Уроку: Образотворче мистецтво Італії





Тема уроку: Образотворче мистецтво Італії.

Мета уроку:
     освітня: створити умови для вивчення і повторення учнями творів великих майстрів епохи Відродження Італії 15 - 16 століть;
     зрозуміти відмінну особливість творів італійського Відродження по відношенню до особистості Людини;
     оцінити прояви гуманізму у творах мистецтва, що відображають інтерес до Людини, оспівування духовної і фізичної краси італійського Відродження;
     розвиваюча: розвивати здатності глядача, готового до сприйняття творів великих майстрів,
     розвивати здібності у пошуково - дослідницьких та індивідуальних видах навчальної діяльності;
     виховна: виховання художнього смаку;
     вироблення стійкої потреби спілкування з творами світової художньої культури та вміння знаходити в них духовно - ціннісні орієнтири.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма уроку: урок – віртуальна екскурсія.

Обладнання: мультимедійний проектор, фільм про мистецтво Ренесансу, навчальна презентація PowerPoint, фільми, що підготували учні.
ХІД УРОКУ:

І. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

1. Що можна сказати про суспільство, яке піклуватися про примноження культурних багатств, заповіданих попередниками, і про суспільство, яке, навпаки, розбазарює або знищує їх?
2. Які обставини можуть заважати процвітанню мистецтва?
3. Що спонукає людей іноді жертвувати дуже багатьом заради створення або збереження творів мистецтва?
(Культура - це своєрідна пам'ять людства. Повага до культурної спадщини, турбота про його збереження - ознака повноцінного, гармонійного суспільства, свідоцтво здоров'я нації.)

Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні ми поговоримо про одну з найбільш яскравих і драматичних сторінок історії людства - епоху Відродження.
1. Давайте згадаємо: які події передували епосі Відродження?
(Великі географічні відкриття, розвиток виробництва, збільшення числа мануфактур, розширення торговельних і культурних зв'язків)
 2. Чому батьківщиною Ренесансу стала Італія?
(Зіграла свою роль історична доля античної спадщини)Що ви знаєте про епоху Відродження?
 3. Яких майстрів італійського Відродження ви пам'ятаєте?
 4. Як ви розумієте слово "Відродження"? (Слайд 2).

Відродження або Ренеса́нс (фр. Renaissance — «Відродження») — культурно-філософський рух кінця Середньовіччя — початку Нового часу, що ґрунтувався на ідеалах гуманізму та орієнтувався на спадщину античності.

 5. Як ви думаєте - в чому особливість мистецтва даної епохи?

II. Формування нових знань, умінь і навичок. (35 хв.)
1. Процес засвоєння нового матеріалу починається з демонстрації фільму про мистецтво Ренесансу.

2. Обговорення фільму.

  • Які характерні особливості епохи Ренесансу?

Запис у зошитах.

Характерні особливості цього періоду (слайд 3):
  -  надихала італійських майстрів античність (мистецтво Др. Греції і Др. Риму), вона служила джерелом знань і зразком художньої творчості
  -  виникла течія суспільної думки - гуманізм, при якому людина має право вільно розвиватися як особистість, реалізуючи свої здібності.
 -  це період романтики, пошуку індивідуальності, боротьби із забобонами
 -   головна ідея - прекрасний, гармонійно розвинена людина, що володіє необмеженими духовними і творчими можливостями.

  • На які періоди можна поділити епоху Ренесансу?

Запис у зошитах.

(Слайд 4)

Мистецтво італійського Відродження прийнято ділити на п’ять періодів:
1250 –1330 рр. – дученто (Проторенесанс);
1330 –1400 рр. – треченто (Проторенесанс);
1400 –1500 рр. – кватроченто (Раннє Відродження);
1500 –525 рр. – чинквеченто (Високе Відродження);
до кінця ХVI століття – Пізнє Відродження.

  • Що таке «гуманізм»?

Запис у зошитах.

(Слайд 5)

  • Гуманізм (від лат. Humanus - людяний) - течія суспільної думки, яке зародилося в XIV столітті в Італії, а потім протягом XV - XVI століть поширилося і в інших європейських країнах.

  • Гуманізм проголосив вищою цінністю людини і його благо.
    Гуманісти вважали, що кожна людина має право вільно розвиватися як особистість, реалізуючи свої здібності.

  • Ідеї ​​гуманізму найбільш яскраво і повно втілилися в мистецтві, головною темою якого став прекрасний, гармонійно розвинена людина, що володіє необмеженими духовними і фізичними можливостями.

3. Ознайомимося з періодами Ренесансу ближче. (Слайд 6 – 17)

Проторенесанс становлять два періоди ̶ дученто і треченто.

В архітектурі принципи Середньовіччя сполучаються з новими віяннями.

У ХIII ст. в Італію проникає готична архітектура, однак для готичних соборів Італії не характерне містичне піднесення, їх вирізняє величний спокій, характерний для романського зодчества.

Провідною архітектурною будівлею стає світська будівля – палаццо. Джотто ді Бондоне ̶ один із провідних художників Проторенесансу.

Джотто перший почав писати персонажів своїх робіт із натури, замінив мозаїку на фреску.

Здійснив перехід від площинного зображення до планового.Замість умовного золотого тла ввів у живопис пейзаж або реальні предмети, що стало трактувати євангельські сюжети як події людського життя.

Джотто увів замість умовних, сакральних жестів передання реальних, сильних емоцій.

Подивіться на ангелів, вони не виглядають більше як байдужі глядачі, а наділені людськими емоціями.

Раннє Відродження (кватроченто)
У ХV ст. життя Італії визначили такі регіональні центри, як Флоренція й Венеція.
Провідним у культурі стало світське начало.
Основне місце в гуманізмі ХV ст. посів неоплатонізм. Усіх гуманістів цього століття поєднує подання людини як найдосконалішого витвору природи.

Кватроченто відкрило пряму перспективу. Першим її використав Ф. Брунеллескі у двох краєвидах Флоренції.

Близько 1427–1428 рр. Мазаччо створив у фресці «Трійця» перспективну побудову.

Докладну теоретичну розробку перспективи дав Альберті в «Трактаті про живопис».

Сутність архітектури ХV ст. визначається її служінням людині. Архітектурним утіленням сутності епохи Відродження стала робота архітектора, математика й інженера Брунеллескі (баня собору Санта-Марія дель Фьоре величезна, діаметр 42 м, складається з двох оболонок).

Популярною стає антична ідея співвідношення форми будинку з пропорціями людського тіла.

Скульптура остаточно відділяється від стіни й ніші собору.

Донателло ставить перший у мистецтві Нового часу бронзовий пам’ятник Гаттамелаті.

Мистецтво Високого Відродження (чинквеченто).
Центральні імена – Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Рафаель.
4. Виступи груп-біографів. Учні демонструють відеороліки, які вони знайшли та завантажили з мережі Internet.

1 група: Леонардо да Вінчі (представлення відеороліку)

1. Слово вчителя ( Слайди 18 – 27)

В історії людства нелегко знайти настільки ж геніальну особистість, як засновник мистецтва Високого Відродження Леонардо да Вінчі (1452-1519). Всеохоплюючий характер діяльності цього великого художника і вченого став зрозумілий тільки тоді, коли були досліджені розрізнені рукописи з його спадщини. І тим не менше багато в його творчості залишається загадковим і продовжує розбурхувати розуми людей досі.
В історії світового мистецтва є твори, наділені дивною, таємничою і магічною силою. Пояснити це важко, описати неможливо.
У їхньому ряду одне з перших місць займає зображення молодий флорентійки Мони Лізи. Джоконда. (1503 р.) Портрет, став одним із самих прославлених творів світового живопису. Вона, мабуть, була неабиякою, вольовою особистістю, розумною і цілісною натурою. Леонардо вклав в її дивовижний, спрямований на глядача погляд, знамениту, немов ковзаючу загадкову усмішку, заряд такої інтелектуальної та духовної сили, який підняв її образ на недосяжну висоту.
До нашого часу дійшли живописні роботи Леонардо міланського періоду. У Мілані майстер створив полотно Мадонна з Немовлям. Тут майстер прагнув до узагальненості і ідеальності образу. Зображено не визначений момент, а якесь тривалий стан спокою, радості. Живописець відійшов від традицій XV сторіччя, в релігійних картинах якого переважала урочиста скутість. У Мадоннах Леонардо образи ідеально прекрасні, природно пов'язані з навколишнім їх середовищем.
Інший, драматичний настрій відрізняє монументальний розпис Леонардо «Таємна вечеря», виконану ним у 1495 - 1497 рр.. для трапезної церкви Санта-Марія справи Граціє в Мілані.
Хто пам'ятає біблійний сюжет про таємній вечері? (Бесіда з класом по сюжету).
Доля цього прославленого твору трагічна. Ще за життя майстра фарби стали обсипатися. У 17 в. в стіні трапезної пробили двері, яка знищила частину композиції, а в 18в. приміщення перетворили в склад сіна. Великої шкоди фресці завдали невмілі реставрації. Під час Другої світової війни стелю і південну стіну трапезній зруйнувала бомба В1945 р. реставрація врятувала розпис. Однак про великого творінні майстра можна скласти тепер тільки саме загальне уявлення.

2 група: Рафаель Санті (1483-1520) (представлення відеороліку)

1. Слово вчителя ( Слайди 28 - 35)

З творчістю Рафаеля (1483-1520) в історії світового мистецтва пов'язується уявлення про піднесену красу і гармонію. Прийнято вважати, що в сузір'ї геніальних майстрів Високого Відродження, в якому Леонардо уособлював інтелект, а Мікеланджело - міць, саме Рафаель був головним носієм гармонії.
Рафаеля називали Майстром Мадонн, які несли настрій душевної чистоти.
«Сикстинська Мадонна» (1515-1519) - образ досконалої краси. Ця велика вівтарна картина зображує не просто Божественну Мати з Божественним Немовлям, а диво явища Небесної Цариці, несучою людям свого Сина як спокутну жертву. Вперше у творчості Рафаеля релігійний образ встановлює повний контакт з глядачем. (Слайди12, 13)
Рафаель був чудовим майстром малюнка. Саме ім'я Рафаеля - Божественного Санцио - надалі стало уособленням ідеального, наділеного божественним даром художника. З великими почестями він був похований у римському Пантеоні, де його прах покоїться і понині.

3 група: Мікеланджело Буонарроті (1475-1564) (представлення презентації)

1. Слово вчителя ( Слайди 36 – 41)


Скульптор, живописець, архітектор, військовий інженер і поет. Завдяки прекрасному знанню анатомії, він досяг великої точності в зображенні краси людського тіла.
Гарячий патріот, Мікеланджело важко переживав лиха, що спіткали Італію на початку 16 століття. Він особисто брав участь у боротьбі за свободу Флоренції, керував будівництвом військових укріплень. У 1496 році він приїхав до Риму, де до нього прийшла слава.
У 1501 році Мікеланджело взявся виконати колосальну мармурову статую Давида (1501-1504). Вона уособлює безмежну міць людини. Давид тільки готується завдати противнику удар, але вже відчувається, що це майбутній переможець.
Великим здобутком майстра могла б стати гробниця папи Юлія II. Для другого поверху гробниці Юлія II призначалася статуя староєврейського пророка Мойсея (1515-1516). Тугими витими пасмами спадає його борода, у напрузі застигли м'язи потужного тіла. Мойсей в трактуванні Мікеланджело - народний вождь, людина вулканічних пристрастей, прозорливий мудрець.
Мікеланджело вважав себе тільки скульптором, що, однак, не завадило йому, бути і великим живописцем.
У 1508 році папа Юлій II дав Мікеланджело замовлення - зробити розпис стелі Сікстинської капели у Ватикані. Розміри майбутньої розпису перевищували 600 квадратних метрів!
ІІІ. Підсумок уроку. (5 хв.)

1. Відкритий мікрофон.

- Продовжить речення: « Мене найбільш вразила творчість…»

2. Домашнє завдання.

- Виконайте на вибір.

1. Скласти кросворд.

2. Написати есе.

3. Виставлення оцінок.

- Великі майстри Відродження створили шедеври, якими досі захоплюється людина.
Отже, головна ідея італійського Відродження - прекрасний, гармонійно розвинена людина, що володіє необмеженими духовними і творчими можливостями.

З епохи Ренесансу почалася нова ера в світовій художній культурі та в історії Європи.


поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Уроку
Краса навколо нас. Загальне ознайомлення з поняттям “образотворче мистецтво”, а також із матеріалами й інструментами, якими працює...

Уроку
Вступ. Бесіда «Краса навколо нас». Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче мистецтво», з матеріалами й інструментами, якими...

Імені михайла бойчука
«Дизайн», 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація».Інститут такожздійснює науково-дослідницьку, культурно-виховну,...

Календарно-тематичне планування з предметів образотворче мистецтво...
Календарно-тематичне планування з предметів образотворче мистецтво (5- 7 кл.), та художня культура (9-10 класи)

Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу«мистецтво»,...
Зародження образотворчого мистецтва: графіки, живопису, скульптури, а також декоративно-ужиткового мистецтва І архітектури

Пояснювальна записка Невід’ємною частиною культури, одним із визначальних...
Високорозвинені цивілізації ставили І продовжують ставити мистецтво у центрі всієї освіти, розуміючи його унікальні можливості для...

Уроку: тематичний, образотворче мистецтво, прикладна графіка
Л. Левицького (експонованих у хмм л. Левицького) викликати в учнів бажання якомога більше дізнатися про це явище та творчість художника,...

Уроку: тематичний, образотворче мистецтво, простір І об’ємно-просторова форма
Елювання на прикладі живописних робіт Л. Левицького (експонованих у хмм л. Левицького) викликати в учнів бажання якомога більше дізнатися...

Урок по всесвітній історії у 8 класі на тему: «Мистецтво Високого Відродження в Італії»
Обладнання: портрети та картини діячів Відродження, презентації, роздатковий матеріал

За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися...
«Інформатика», «Трудове навчання», «Іноземні мови для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів», «Образотворче мистецтво»,...

Урок №94 Тема. Урок розвитку комунікативних умінь №21
Міжпредметні зв'язки: література (використання листів у художніх творах), образотворче мистецтво

Урок 7 «Образотворче мистецтво Далекого Сходу»
Китаю, розвивати зорову пам’ять, зосередженість, увагу, уміння обґрунтовувати свою думку, виховувати духовність, шанобливе ставлення...

1. образотворче мистецтво план
Трипільська культура нале­жить до духовних вершин неоліту. Назва походить від першого місця ви­явлення – селища Трипілля поблизу...

Уроку
Мета уроку: 1 розкрити на прикладі тексту духовне зубожіння суспільства; зміст понять «краса», «мистецтво», «цивілізація», «духовність»,...

Образотворче мистецтво
Вступ. Програма з образотворчого мистецтва для 5–7 класів загальноосвітніх навчальних закладів розроблена відповідно до Державного...

Бароко І рококо в українському мистецтві. Характерні риси та історія...
Характерні риси та історія розвитку українського бароко. Шедеври української барокової архітектури. Образотворче та декоративне мистецтво...

Тема та зміст уроку
Трипільської та скіфської культури. Мистецтво грецьких міст Північного Причорномор'я. Художня культура Київської Русі: архітектурні...

Міністерство освіти І науки україни комунальна науково-методична установа
Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти від 12. 11. 2014 №733 «Про організацію та проведення обласного...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт