Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Завдання ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Завдання ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури





Дніпропетровський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Завдання ІІ етапу

Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури

24 листопада 2013 року

8 клас

Українська мова

  1. Напишіть твір на тему «Вдячність». Можна висловити слова подяки рідним, друзям, учителям, усім, кому ви завдячуєте своїми успіхами.

  1. балів)

  1. Зробіть синтаксичний розбір речення. Виділене слово розберіть

як частину мови.

І мене в сім'ї великій, в сім'ї вольній, новій не забудьте пом'янути незлим тихим словом.

(7 балів)

  1. Відредагуйте речення :

Положи зошит у портфель.

Нам сьогодні повезло.

Я не вспів помити посуд.

Сашко самий вищий у класі.

Закрийте, будь ласка, двері. (5 балів)

4. Напишіть слова разом, окремо або через дефіс.

Тільки/б, той/таки, будь/що, але/ж, де/в/кого, будь/чийого, ходи/но, казна/з/ким, що/хвилини, будь/що/будь. (5 балів)

Усього 29 балів

Дніпропетровський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Завдання ІІ етапу

Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури

24 листопада 2013 року

8 клас

Українська література

І. Напишіть твір на тему: «Пісня – духовне багатство нації» (А.Міцкевич). Який вплив на вас особисто має спів та гра на кобзі чи бандурі.

(12 балів)

ІІ. Дайте відповіді на запитання:

  1. Які риси об’єднують усіх героїв, уславлених у народних піснях?

(4 бали)

  1. Якими талантами був наділений Тарас Шевченко?

(4 бали)

  1. Хто з письменників назвав цикл творів Т.Г.Шевченка «В казематі» «перлинами найчистішої поезії»?

  1. бали)

  1. Чим прославилася героїня народної думи «Маруся Богуславка»?

(3 бали)

Усього 26 балів

Разом 55 балів

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Завдання ІІ етапу

Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури

24 листопада 2013 року

9 клас

Українська мова

  1. Поміркуйте над словами Бориса Антоненка-Давидовича. Погоджуєтеся з автором цих слів чи заперечуєте його твердження?

З того, як говорить людина, можна уявити собі її загальний розвиток, її освіту й культурний рівень. Правильно й чисто говорити рідною мовою може кожний, аби тільки було бажання. Це не є перевагою вчених, письменників чи вчителів. Це не тільки ознака, а й обов’язок кожної культурної людини.

(12 балів)

  1. Запишіть, якщо потрібно, подані словосполучення правильно.

Прийти по дорученню, називати на ім’я, вислати по пошті, кілька разів у місяць, пропустити по хворобі.

(4 бали)

  1. Утворіть форми дієслів наказового способу, поясніть написання.

Сидіти, вилазити, виносити, сипати, різати, ударити. (3 бали)

4.Утворіть вищий ступінь порівняння прикметників та прислівників. Дорогий, дужий, вузький, низько, високо, красиво.

(6 балів)

5. Поясніть розділові знаки у поданій поетичній строфі, присвяченій Т.Г.Шевченку, укажіть граматичні основи.

Не вмре повік твоє святе ім’я!

Йому, як сонцю, вічно пломеніти!

І буде пісня зроджена твоя,

Мов океан розбурханий, дзвеніти (В.Гапріндашвілі). (4 бали)

Усього 29 балів

Дніпропетровський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Завдання ІІ етапу

Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури

24 листопада 2013 року

9 клас

Українська література

І. Напишіть твір-роздум на тему: «Чому навчає нас біблійна «Притча про блудного сина»? (12 балів)

ІІ. Дайте відповіді на запитання:

  1. Хто здійснив переклади Біблії українською мовою?

(4 бали)

  1. Назвіть твори оригінальної літератури монументального напряму.

(6 балів)

  1. Назвіть автора картини «Зустріч Тараса Шевченка з Іваном Сошенком у Літньому саду». Розкажіть, як ця історична зустріч змінила життя Тараса Шевченка.

(5 балів)

4. Установіть відповідність між назвами художніх творів та їхніми авторами:

1) «Милість Божа»

2) «Повчання дітям»

3) «Послання до єпископів»

4) «Слово про закон і благодать»

А. Невідомий

Б. Іларіон Київський

В. Ярослав Мудрий

Г. Іван Вишенський

Д. Володимир Мономах (4 бали) Усього 31 бал

Разом 60 балів

Дніпропетровський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Завдання ІІ етапу

Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури

24 листопада 2013 року

10 клас

Українська мова

  1. Прокоментуйте висловлення Миколи Пилинського. Культура мови починається із самоусвідомлення мовної особистості. Вона розвивається там, де носіям національної літературної мови не байдуже, як вони говорять і пишуть, як сприймається їхня мова серед інших мов. Доведіть правильність чи хибність цього твердження, наводячи власні аргументи, приклади з художньої літератури.

(12 балів)

  1. Наведіть п’ять подібних прикладів зі зміною приголосних, обґрунтуйте написання: рухає – рушати – у русі.

(7 балів)

  1. Із поданих слів випишіть лише ті, що мають наголос на другому складі: літопис, олень, кропива, світлина, перехідний, спина, видання, завдання,позначка, новий, виразний, чотирнадцять .

(3 бали)

  1. Пригадайте, що таке омофони. Складіть поетичну строфу-каламбур зі словами назустріч – на зустріч. (5 балів)

5. Письмово обгрунтуйте, у якому рядку всі частки пишуться окремо:

а) прийшов(би), як/небудь, надумав/таки, що/разу;

б) поки/що, колись/то, як/от, дай/но;

в) сонце/ж, тільки/що, навряд/чи, хутенько/ж/бо.

(4 бали)

Разом 31 бал

Дніпропетровський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Завдання ІІ етапу

Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури

24 листопада 2013 року

10 клас

Українська література

І. Напишіть творчу роботу на тему: «Моральне право людини на любов і розуміння». Використайте вивчений літературний матеріал (12 балів).

ІІ. Дайте відповіді на запитання:

  1. Що є головним предметом мистецтва слова? Своє твердження проілюструйте прикладами з творів українських письменників.

(6 балів)

  1. Сучасна українська дослідниця творчості Кобзаря Оксана Забужко підкреслює: «Шевченка викупили, але не купили». Поясніть, що саме вона має на увазі.

(5 балів)

  1. Яку роль відіграють історичні твори І.С.Нечуя-Левицького для національної самоідентифікації?

(6 балів)

  1. Яка роль інтер’єру в художньому творі? Наведіть приклад.

(4 бали)

Усього (33 бали)

Разом 64 бали

Дніпропетровський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Завдання ІІ етапу

Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури

24 листопада 2013 року

11 клас

Українська мова

  1. Напишіть твір-роздум про особисте розуміння творчості Тараса Григоровича Шевченка, прокоментувавши поетичну строфу Леоніда Кисельова.

Він був як полум’я. Його рядки –

Дзвінкі і небезпечні, наче криця,

Переживуть і жито, і пшеницю,

І хліб, і сіль, і війни, і віки.

  1. балів)

  1. Поясніть, чому у поданому поетичному уривку перед як кома не ставиться, а перед наче ставиться.

(4 бали)

  1. Із поданого ряду слів випишіть ті, що ніколи не бувають вставними словами: нібито, до речі, слава Богу, майже, принаймні, особливо, мовби, все-таки.

(3 бали)

  1. Поясніть правила написання поданих груп слів іншомовного походження.

  1. Мозаїка, сюїта, атеїзм, стоїцизм.

  2. Ніцца, Руссо, Шиллер, Міссурі, філіппінський.

(3 бали)

  1. Зясуйте значення фразеологізмів:

Дерти кирпу,бути на сьомому небі, крапля в морі, книга за сімома печатями, ані пари з вуст.

(5 балів)

Усього 27 балів

Дніпропетровський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Завдання ІІ етапу

Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури

24 листопада 2013 року

11 клас

Українська література

І. Напишіть твір на одну з тем.

  1. Романтичний конфлікт між ідеалом і дійсністю у творчості Миколи Хвильового.

  2. Велика школа правди у творах українських письменників.

(12 балів)

ІІ. Відповісти на запитання.

  1. Поясніть «вітаїстичність» української поезії 1920-років.

(4 бали)

  1. Як називається вірш, що складається з 14 рядків: двох катренів і двох терцин?

(4 бали)

3) Назвіть поетичні жанри, до яких звертався Євген Маланюк у своїй творчості.

  1. балів)

4)Основні мотиви творчості М. Семенка?

(4 бали) 5)Назвіть сучасних українських письменників. Зазначте специфіку творчості кожного.

(6 балів)

Усього 35 балів

Разом 62 бали

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Комунальний заклад «дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»
України 17 листопада 2011 року за №1318/20056, Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти надсилає графік...

Комунальний заклад «дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»
України 17 листопада 2011 року за №1318/20056, Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти надсилає графік...

Квнз «Харківська академія неперервної освіти» Рекомендації щодо організації...
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури

Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти Завдання...
Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях

2014 Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти Завдання...
Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях

2014 Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти Завдання...
Спадщина «розстріляного відродження» – то важлива й цікава сторінка нашої культури

Відповіді 2013 Закарпатський інститут післядипломної педагогічної...
Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях

Методичні рекомендації щодо організації та проведення ІІ етапу Всеукраїнської...
Етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури відбудеться 28 листопада 2015 року

Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської...
«Графік проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2015-2016 навчальному році», якими повинні керуватися оргкомітети...

«доповідь на конференцію 2014»
Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кафедра природничої освіти запрошує вас взяти участь у роботі...

Рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури у 2011/2012...

Комунальний вищийнавчальний заклад «дніпропетровський обласний інститут...
...

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Для вирішення такого завдання недостатньо підручника І традиційної діяльності вчителя, пов’язанної з керуванням процесом навчання....

Комунальний заклад «дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»
У цьому разі олімпіада може виконувати навчальну функцію. Завдання оцінюються у різну кількість балів, але загальна сума у кожному...

Департамент освіти І науки полтавський обласний інститут післядипломної
Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського надсилає для практичного використання...

Комунальний вищийнавчальний заклад «дніпропетровський обласний інститут...
Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку 2015-2016 навчального року в загальноосвітніх закладах області

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти...
Головне управління освіти І науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації

Методичні рекомендації щодо організації та проведення ІІ етапу Всеукраїнської...
Кротова І. В., методист Центру методичної та аналітичної роботи квнз «Харківська академія неперервної освіти»



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт