Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

8 клас

8 клас





Сторінка1/4
  1   2   3   4
Завдання для учасників ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

8 КЛАС

Максимальний час виконання завдань – 4 години

Максимальна кількість балів – 98

І. Запишіть у таблицю найважливіші, на Вашу думку, історичні події, від дати яких у 2017 р. виповнюється вказана в таблиці кількість років. Визначення кожної події – 1 бал. Усього – 10 балів.

Кількість років,

що минає в 2017 р. від дати історичної події

Події історії України (ІУ) та всесвітньої (ВІ)

1110

ІУ




920

ІУ




870

ВІ




830

ІУ




780

ВІ




680

ВІ




630

ІУ




500

ВІ




460

ВІ




390

ІУ





ІІ. Прочитайте уривки з творчого доробку Ліни Костенко. Упізнайте та назвіть відомих українців, яких згадала поетеса. Пригадайте та опишіть епізоди, що відображені в уривках і насправді мали місце в життєписах упізнаних Вами героїв. Кожному з трьох довільних доберіть відповідного діяча всесвітньої історії зі схожими подіями біографії. Поясніть свій вибір. Упізнання кожної особистості – 1 бал. Реконструювання кожного епізоду – від 0 до 2 балів (тут і далі – 0 балів – відсутність відповіді, 1 бал – частковість, 2 бали – відповідь вичерпна). Добір кожної постаті всесвітньої історії – 1 бал. Пояснення кожного вибору – від 0 до 2 балів. Усього – 21 бал.

1. А чого ж він прийшов у вільну древлянську землю?

І яким це він правом брав із древлян данину?

Та він же їх так примучив, що сил не було терпіти!

Набрав і хутра, і меду, – аж коні йому втяжіли.

Чого ж він ще повернувся, правцем би його поставило!
2. А що не могла їх взяти силою, то надумала взяти хитрістю.

Та й послала сказати, що відступить від їхнього міста.

Тільки й візьме данини – по три голуби з кожного двору.

Ну, та ще там по три горобчики, це ж така вже легка данина!
3. Це – Нестор, найславетніший з дідів.

Лишив нащадкам працю свою горду,

бо він писав і в келії сидів

а я ходив, і в мене вкрали торбу.
4. Співали пісню ми про Байду

і про турецького царя,

як Байда стрілами глобально

царя у голову ціля.
ІІІ. Розгляньте і заповніть таблицю. Із поданого нижче переліку доберіть до кожного поняття одне близьке або тотожне за значенням та одне із протилежним. Поясніть принцип компонування кожної трійки. Правильне заповнення кожного рядка таблиці – 1 бал. Пояснення принципу компонування кожної трійки – від 0 до 2 балів. Усього – 12 балів.

Задане поняття

Поняття, яке

близьке або тотожне за значенням

Поняття

із протилежним значенням

абсолютизм







абат







абориген







Верв







Архімандрит, демократія, індивідуалізм, комуна, конкістадор, прочанин, самодержавство, туземець.

ІV. В Україні цього року на державному рівні відзначалося п’ятсотліття Реформації. Інтернет-газета «Історична правда» опублікувала славновідомі тези, що їх було прибито до дверей Замкової церкви у місті Віттенберг, і запропонувала заголовок: «95 тез Мартіна Лютера, які змінили церкву і світ». Запропонуйте п’ять своїх оригінальних заголовків, де в контексті Реформації відображалися би зміст Берестейської церковної унії та її значення для України. Кожен вдалий заголовок – 1 бал. Усього – 5 балів.
V. Розгляньте і заповніть таблицю. Укажіть назву кожної зображеної історично-архітектурної пам’ятки, дату її створення та номер уривка, де описано її інтер’єр чи екстер’єр. Кожен правильно заповнений сектор – 1 бал. Усього – 9 балів.

Зображення пам’ятки

Назва пам’ятки

Дата створення пам’ятки

Номер опису пам’ятки

софийський-собор-3













хотинська-фортеця-1













obshch-vert










1. Вітраж «Південна троянда» створювали митці Жан де Шель, а потім П’єр де Монтро. Діаметр композиції – 12,9 м, а з урахуванням вікон, що під нею, висота становить близько 19 м. Троянда присвячена Новому Заповіту і складається з 84-х сцен, розподілених на чотири кола.

2. Усі мозаїки виконані на сяйному золотому фоні. Переважними тонами є синій і сіро-білий у поєднанні з пурпуровим. Кожний колір має багато відтінків: синій – 21, зелений – 34, червоно-рожевий – 19, золотий – 25. Загалом палітра мозаїк налічує 177 відтінків кольорів.

3. На височенних стінах збереглися незвичайні символи. Вони добре помітні навіть тепер – так звані вавилони (символи будівничої мудрості) та голгофи (символи Святої Гори). Ці символи захищали споруду, надаючи їй сили від Всевишнього. На одній зі стін привертає увагу незвичайна пляма, про походження якої складено багато легенд: сльози загиблої дівчини; знак замурованої людини тощо. Насправді волога пляма виникла через селітру – складову пороху, який зберігався в споруді.
VІ. Прочитайте історичне джерело і запишіть вичерпні відповіді на поставлені запитання. Правильні відповіді на: перше запитання – 1 бал; друге – 0–3 бали (тут і далі – 0 балів – відсутня відповідь; 1–2 бали – часткова відповідь; 3 бали – повна відповідь); третє – 0–3 бали; четверте – 0–3 бали; п’яте – 0–2 бали. Всього – 12 балів.

«…Коли Ярослав Осмомисл покохав красуню Настасю із боярського роду Чагровичів, то бояри змусили його повернутися до законної дружини Ольги Довгорукої. Вони прилюдно спалили Настасю на вогнищі, а боярський рід Чагровичів знищили. На пам’ять про Настасю залишилася назва села Насташине (Галицький район), яке за легендою князь їй подарував, а про … рід Чагровичів – село Чагрів (Рогатинський район)…» (Андрухів І. О., Дерев’янко С. М. Історія України та рідного краю. Навчальний посібник для 7 класу. – Івано-Франківськ, 2002. – С. 174).

  1. Визначте хронологічні межі (роки) періоду, котрий описується в уривку. Вкажіть котрого століття стосуються визначені Вами дати. Поясніть свої міркування.

  2. Опираючись на знання історії України, опишіть причини могутності галицького боярства.

  3. Використовуючи уривок, зробіть повідомлення про розгортання стосунків між князями і галицькими боярами упродовж другої половини ХІІ століття.

  4. Назвіть відомі Вам приклади князівсько-боярського протистояння на теренах Галичини упродовж першої половини ХІІІ століття. Назвіть наступників Ярослава Осмомисла, яким довелося вступати у протиборство з боярством.

  5. У наведеному уривку пояснюється походження декотрих назв населених пунктів Прикарпаття. Запишіть не менше трьох назв сіл, міст (містечок) сучасної Івано-Франківщини, що походять від імен чи прізвищ (прізвиськ) історичних або легендарних постатей.


VІІ. Розкрийте зміст теоретичного питання.

У 2017 р. відзначається вісімсоттридцятиріччя від дати першої писемної згадки назви «Україна». Назвіть відомі Вам версії походження цієї назви? Поясніть кожну версію. Яка із усіх видається Вам найбільш імовірною?

Візьміть до уваги, що оцінюватимуться такі критерії:  відповідність змісту викладу умові завдання – 0–3 бали;  знання та аргументоване, достатнє для розкриття теми, застосування основних історичних категорій: історичної хронології; термінології; персоналістики; географії; джерелознавства – 0–3 бали;  з’ясування причинно-наслідкових зв’язків – 0–3 бали;  логічність та послідовність викладу матеріалу – 0–3 бали;  наявність висновків – 0–3 бали;  виявлення загальної ерудиції – 0–3 бали;  дотримання вимог сучасної української мови – 2 бали. Всього – 20 балів.

VІІІ. Розгляньте історичні карти. Упізнайте країну, що її зображено на тих картах. Визначте, який період історії впізнаної країни проілюстровано на кожній карті. Заповніть легенди карт, вказуючи необхідні умовні позначення. Упізнання країни – 1 бал. Визначення періодів – 2 бали. Заповнення легенд карт – 3 бали за кожну карту. Всього – 9 балів.

Назва країни.


Періоди історії впізнаної країни

Карта 1.
Карта 2.


КАРТА 1

вкл-1430

КАРТА 2

вкл-1569

Умовні позначення

КАРТА 1

КАРТА 2








Завдання для учасників ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

9 КЛАС

Максимальний час виконання завдань – 4 години

Максимальна кількість балів – 98

І. Визначте найважливіші, на Вашу думку, історичні події, від дати яких у 2017 р. виповнюється вказана в таблиці кількість років. Визначення кожної події – 1 бал. Усього – 10 балів.

Кількість років,

що минає в 2017 р. від дати історичної події

Події історії України (ІУ) та всесвітньої (ВІ)

1820

ВІ




1060

ІУ




870

ВІ




830

ІУ




680

ВІ




360

ІУ




350

ІУ




230

ВІ




210

ВІ




180

ІУ



  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Майстер клас на тему
Сьогодні я зі своїми колегами хочемо представити вашій увазі майстер клас одного із видів образотворчого мистецтва – графіки

Покрокова інструкція: Як отримати український документ про загальну...
Як отримати український документ про загальну середню освіту (свідоцтво за 9 клас та атестат за 11 клас)

Конкурс «Клас року» нвк «знз I-III ст. №9 спеціалізована школа»
...

Урок засвоєння нових знань І формування вмінь. Обладнання: підручник...
Тема: Найважливіші досягнення науки І техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Всесвітня історія 10 клас. Сл 1

Календарно-тематичне планування уроків курсу «Мистецтво» 8 клас (35...
Тема року: «Мистецтво в культурі минулого» За підручником Кондратової Л. Г. «Мистецтво» 8 клас

Майстер-клас
Майстер-клас сучасна форма проведення навчального тренінгу-семінару для відпрацювання практичних навичок за різними методиками І...

Програма з хімії для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програмою передбачено вивчення хімії металічних І неметалічних елементів І їхніх сполук (10-й клас) І основних класів органічних...

«Організм І середовище існування організмів» ( 11 клас) 1
«Організм І середовище існування організмів» ( 11 клас) До якого способу життя пристосована тварина з наступним описом: дуже розвинені...

Д ержавна підсумкова атестація з біології
Державна підсумкова атестація з біології (9 клас) проводиться в письмовій формі за навчальним посібником «Збірник завдань для державної...

Орієнтовний календарно-тематичний план (2011-2012 н р.) Українська...
Поглиблення І систематизація найважливіших відомостей з синтаксису, пунктуації, лінгвістики тексту І стилістики (9 год)

Урок вивчення нового матеріалу, формування умінь І навичок. Форма...
Обладнання: підручник В. С. Власова «Історія України (Вступ до історії). 5 клас», настінна карта Дніпропетровської області, туристичні...

Методичні рекомендації щодо роботи за новим підручником «Українська...
«Українська мова» 2 клас (авт. Захарійчук М. Д.), який входить в навчально – методичний комплект з української мови для 2 класу (видавництво...

Урок вивчення нового матеріалу, формування умінь І навичок. Форма...
Обладнання: підручник Власова В. С. «Історія України (Вступ до історії). 5 клас», настінна карта України, роздатковий матеріал (чисті...

Урок трудового навчання 8 клас тема : «Технологічна послідовність виготовлення вироба»
Розробка уроку трудового навчання з теми: «Технологічна послідовність виготовлення вироба» «Матеріали для виготовлення вироба»,8...

Урок 9 клас «Художня культура» Тема Театр як синтез мистецтв. Театральні професії. Хореографія
Зарниця Ю. М. Авторський розвивальний урок. 9 клас «Художня культура». Тема Театр як синтез мистецтв. Театральні професії. Хореографія....

Майстер-клас з плетіння

8 клас хімія (2 год) підручник П. П. Попель, Л. С. Крикля

Урок повторення та систематизації знань вивченого в попередніх класах...



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт