Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Уроку з фізики 11 класу на тему „

Уроку з фізики 11 класу на тему „





Розробка уроку з фізики 11 класу
на тему
Шкала електромагнітних хвиль. Дія електромагнітних хвиль на організм людини”
вчителя комунального закладу «Луганський обласний ліцей»
Токарєвої Марини Петрівни


Дана розробка уроку заснована на використанні інформаційних технологій. Протягом уроку за допомогою проектора на екрані висвітлюються основні моменти уроку, які учні або розглядають, або записують у зошити. Тим самим намагаємось скоротити час на записи теоретичних відомостей під диктовку. Закріплення вивченого матеріалу також відбувається за допомогою анімацій презентації, що також працює і на зорову, і на слухову пам’ять. А без програми „Обман зору” не досягти емоціонального засвоєння матеріалу уроку.
Тема: Шкала електромагнітних хвиль.
Дія електромагнітних хвиль на організм людини”


Мета: формування знань про різні види випромінювань, їх властивості і застосування;
засвоєння навичок доведення, що матеріальні об'єкти мають безліч різних фізичних
властивостей (корисних та негативних для людства), тобто знайомство з законом єдності та
боротьби протилежностей;
розвиток логічного мислення учнів, вміння застосовувати знання в нових ситуаціях, вмінь
вести дискусію та відстоювати власні думки;
виховування бережливого ставлення до природи і людини, бажання пізнавати довкілля,
глибоко осмислювати основні закони фізики, проникаючи в глибини природи та прагнути до
більшого залучення їх до служби людству;
Тип уроку: урок формування нових знань та вмінь.

Форма проведення: урок – рольова гра (судове засідання).

Обладнання: комп'ютер з презентацією різних видів випромінювання та їх застосування, проектор,
екран, шкала електромагнітних хвиль.
Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

Вітання з учнями
(Вчитель готує учнів до роботи під час проведення рольової гри – пояснює форму проведення, обов’язки судді, захисника, звинувачувача та їх свідків. Звертає увагу учнів класу про необхідність вести записи у зошитах та необхідність зробити висновок наприкінці уроку)
Роль вчителя – слідкування за дискусією учнів, за роботою учнів класу, втручання у разі необхідності з метою звернути увагу на основні та головні моменти (вони відображаються на слайдах презентації)



  1. Мотивація навчальної діяльності.

Встати! Суд іде!

Суддя. Доброго дня! Слухається справа №1. Сьогодні ми судимо електромагнітну хвилю, да да ту саму хвилю, без якої не було б сучасного суспільства, благоустрою, до якого ми звикли, розваг, сучасної цивілізації, да що там казати життя б просто не було. Але на сам перед, з’ясуємо особу підсудної. Відповідайте, хто ви

Підсудна. Давайте ще раз пригадаємо що таке електромагнітні хвилі. На відмінну від звукових хвиль, які породжуються коливанням частинок і можуть поширюватися тільки в речовині, електромагнітні хвилі - система електричних та магнітних полів, що періодично змінюються. Тому електромагнітні хвилі можуть поширюватися у вакуумі, переносячи енергію.

Одна з основних характеристик хвиль - довжина хвилі - це відстань, яку хвиля проходить за один період коливань, або відстань між двома найближчими точками хвилі, в яких коливання відбуваються в однаковій фазі.

Швидкість електромагнітних хвиль дорівнює добутку довжини хвилі на частоту коливань і у вакуумі становить 3 108 м/с.

Отже, не розумію, чому мене засуджено?


  1. Організація судового засідання.

Суддя. Сьогодні на нашому слуханні ми повинні розібратись у користі і шкоді звинувачених електромагнітних хвиль. Тому прохання до усіх присутніх вести записи, а присяжним – наприкінці потрібно буде винести вирок.

Учні записують в зошитах тему уроку та протягом уроку у вигляді тез конспектують користь і шкоду електромагнітного випромінювання, заповнюючи таблицю.



Вид випромінювання (довжина хвилі)

Хто і коли відкрив

Користь

Шкода

1













2













3













  1. Знайомство з видами електромагнітного випромінювання.

Суддя. Переходимо до заслуховування свідків обох сторін

(Учні по черзі доповідають, використовуючи при цьому наочний матеріал)

Головний захисник. Отже, я стверджую, що моя підзахисна невинна. І викликаю першого свідка захисту.
Свідок захисту №1. Один із видів електромагнітних хвиль - це звичайне світло. Воно проходить до нас від Сонця, затративши на цей шлях вісім із половиною хвилин. Від зір та найвіддаленіших галактик світло йде тисячі, мільйони й навіть мільярди років. Але йому необхідні лише мільйонні частки секунди, щоб потрапити в наші очі від земних джерел: блискавка, вогнища, лампи, екран телевізора.

Чи варто розповідати, що означає для людей світло? Понад 90% усієї інформації про світ і все, що нас оточує, ми отримуємо завдяки видимому світлу.

Довжина його хвилі у вакуумі перебуває в межах від 4 10-7 м до 7,6 10-7 м.

Ми бачимо різнокольоровий світ. Кольори предметів визначаються тим, які з падаючих на них променів відбиваються, тобто тим, яка довжина хвилі у відбитих променів.

Життя на землі виникло та існує завдяки енергії сонячного проміння. Вогнище первісної людини, нафта, продукти якої згоряють у двигунах автомашин, - це енергія, яку колись накопичили рослини і тварини.

Я вже не кажу про красу природи та світу взагалі. Тільки подивиться які почуття, які настрої передають художники через свої полотна крізь століття. І все це завдяки видимому світлу.
Головний звинувачував. Дозвольте заперечити, ваша честь. Да все це прекрасно, а чи не забули ви про наступні моменти. Заслухаємо мого свідка.
Свідок звинувачувача №1. А чи знаєте, ви, шановні панове присяжні, що світлове випромінювання при високих рівнях енергії може представляти небезпеку для шкіри та очей. Пульсації яскравого світла викликають звужування полів зору, погіршення зору, загальну працездатність, викликають вплив на центральну нервову систему. Світовий імпульс більшої енергії приводить до опіків відкритих ділянок тіла, тимчасове осліплення чи опіки сітчатки очей.

Для захисту застосовуються захисні костюми, комбінезони, фартухи, окуляри та маски. Звісно це врятує людину, але факт залишається фактом.

Головний захисник. Добро. Вам не подобаються видимі промені, давайте познайомимось з невидимими. Учені давно відчували: видимі промені оточені океаном невидимих випромінювань. Знаменитий Тит Лукрецій Кар ще в І столітті нашої ери висловлював припущення, що у Сонця "є багато жарких, сильних та невидимих променів…"

У кінці ХVІІІ-го століття англійський астроном Вільям Гершель розмістив поза червоною частиною спектра чутливий термометр і виявив, що термометр нагрівається. Це було так незвично, що Гершель 20 років зберігав мовчання і тільки у 1800 році надрукував свої роботи. І зробив це саме вчасно, бо вже у наступному 1801 році два вчених - німецький Ріттер та англійський Волластон - незалежно один від одного виявили поруч із фіолетовою смугою спектра невидимі промені, що заломлювались сильніше за фіолетові. (показує схему досліду для дослідження розподілу енергії в спектрі).Отже, на користь моєї підзахисної виступає інфрачервоне світло.
Свідок захисту №2. Інфрачервоне випромінювання - це електромагнітні хвилі з довжиною хвилі від 7,6 10-7 м до 10-3 м.

Воно випромінюється усіма тілами, температура яких вища від абсолютного нуля. Інтенсивність випромінювання зростає за збільшення температури.

50% енергії Сонця, що приходить до нас, - інфрачервоне випромінювання

Отож, невидиме випромінювання. (Звертається до класу) А що, на вашу думку, шановні присяжні, , було б, якби людські очі сприймали інфрачервоні промені?

Правильно. Ми нічого, окрім власного інфрачервоного випромінювання не могли сприймати б, бо наше тіло було б найближчим і постійним джерелом інфрачервоного випромінювання, яке могло б бути сильнішим за сонячне. Отож, очі людини не чутливі до ІЧ-випромінювання, але шкіра людини сприймає їх, пропускаючи на глибину 5-6 мм. І це знаходить своє застосування, наприклад у медицині. Подивиться на знімок - це знімок рук людини в тепловізорі, другий знімок після того як людина викурила сигарку (знімок) (звернути увагу на шкоду паління)

За люмінесценцією (яка базується на інфрачервоному випромінюванні) можна помітити захворювання судин. Такими методами хворобу можна виявити на тій стадії, коли з нею ще можна боротися. Тому медики все частіше звертаються за допомогою до фізиків.

Природа розкриває нам свої таємниці і людина вчиться у природи, а потім створює прилади та пристрої, подібні до того, що вона побачила у природі. Наприклад, прилад нічного бачення за допомогою електронно-оптичного перетворювача перетворює у видиме те зображення, яке створили інфрачервоні промені.

Отже, як бачимо, інфрачервоні промені служать на користь людству.
Головний звинувачувач. Все дуже добре, а як бути із свідченнями мого свідка.
Свідок звинувачувача №2. Але дозвольте зазначити, що підсудна приводить до парникового ефекту. Викиди теплових двигунів мають значний уміст вуглекислого газу. Він прозорий для видимого світла, але не пропускає інфрачервоні промені. У результаті відбувається штучне нагрівання повітря - парниковий ефект, який може призвести до глобального потепління клімату, танення льодовиків, підвищення рівня світового океану. (знімок парникового ефекту)

За характером дії на організм людини інфрачервоні промені діляться на короткохвильові промені з довжиною 0,76-1,5 мкм і довгохвильові з довжиною більше 1,5 мкм. Теплові випромінювання короткохвильового діапазону глибоко проникають до тканин і розігрівають їх викликаючи швидку втомлюваність, зниження уваги, збільшення потовиділення, а при тривалій дії – тепловий удар. Довгохвильові промені глибоко в тканини не проникають і поглинаються переважно епідермісом шкіри. Вони можуть викликати опіки шкіри і очей. Найбільш часті і важкі ураження очей внаслідок дії інфрачервоних променів є катаракта очей.

Під впливом інфрачервоного випромінювання в організмі людини виникають біохімічні зсуви, зменшується киснева насиченість крові, знижується венозний тиск, зменшується кровопотік і, як наслідок, настає порушення діяльності серцево-судинної і нервової систем.
Головний захисник. Але дозвольте заперечити, для захисту від інфрачервоного випромінювання використовуються екрани, спеціальний одяг і захисні окуляри. А для усунення парникового ефекту, сподіваємося, що людство почне прогнозувати результати своєї діяльності та запобігатиме виникненню екологічних катастроф. Я викликаю наступного свідка, який покаже нам користь наступного виду електромагнітного випромінювання – ультрафіолетового світла.
Свідок захисту №3. Ультрафіолетове випромінювання має довжини хвиль коротші, ніж фіолетового - від 4 10-7 м до 10-8 м.

10% енергії Сонця припадає на ультрафіолет.

Воно не може проникати через звичайне скло. Те, що ультрафіолетові промені проникають через кварцове скло використовується у так званих кварцових лампах, які широко застосовуються в медицині. Виходячи з того, що УФ-промені вбивають мікроорганізми, їх використовують для стерилізації операційних та "кварцування" лікарняних палат.

Малі дози УФ-променів благотворно впливають на організм людини, стимулюють утворення вітаміну D, поліпшують імунобіологічні властивості організму. Ультрафіолетові промені сприяють покращенню міцності пломб в стоматології. (стоматологія). А криміналістам як вони допомагають для виявлення фальшивих грошей і не тільки їм. Наприклад археологи, які працюють з давніми манускриптами можуть виявити приховані написи тільки за рахунок ультрафіолетового світла.
Головний звинувачувач. Знову на перший погляд все дуже добре, а як бути із свідченнями мого свідка.
Свідок звинувачувача №3. Ультрафіолетове випромінювання Сонця сильно поглинається атмосферою Землі, утворюючи в ній озон на висоті близько 25 км над поверхнею Землі. Викиди двигунів автомобілів, літаків, ракет, теплових електростанцій руйнують озоновий шар. Сюди ж свій негативний внесок додають фреони, що використовуються у холодильниках та різних аерозольних приладах. У результаті цих впливів у деяких місцях атмосфери виникають озонові дірки, в які буквально вривається ультрафіолет із космосу. Наслідки - шкода для живих організмів.

Найбільш сприятливий до дії ультрафіолету зоровий аналізатор. Ураження проявляє себе у відчуттях постійного зайвого тіла чи піску в очах, світлобоязню, слізопотоком. Нерідко виявляється еритема шкіри чи повік. Захворювання триває до 2-3 діб. Шкіряні ураження відбуваються у вигляді гострих дерматитів. Поруч з місцевими реакціями можуть відмічатись загальнотоксичні явища з підвищеною температурою, ознобом, головним болем. Класичним проявом ураження шкіри, викликано ультрафіолетом, є сонячний опік.

Негативну роль відіграє властивість ультрафіолетового випромінювання виробничих джерел змінювати газовий склад атмосферного повітря внаслідок іонізації. При цьому у повітрі утворюється небезпеку, особливо при виконанні зварювальних робіт, якщо вони відбуваються у слабо провітрювальному приміщенні.

Знову є заходу для захисту (захисні екрани, одяг, окуляри, спеціальні креми, провітрювальні приміщення), але факт залишається фактом.
Головний захисник. Найважливішими категоріями у філософії є простір і час. Здійснимо невелику подорож у просторі й часі.

Англійський фізик Майкл Фарадей у середині ХІХ століття (1831 рік) поєднав електричні та магнітні явища, відкривши електромагнітну індукцію. Там же в Англії Джеймс Максвелл створив теорію електромагнітного поля і теоретично обґрунтував можливість випромінювання електромагнітних хвиль зарядженими частинками, що прискорено рухаються (1862 рік)

У Німеччині 30-річний Генріх Герц у 1888 році доповів про одержання ним електромагнітних хвиль. Властивості цих хвиль збігалися із властивостями світла, як і передбачав Максвелл.

У 1897 році О.С. Попов продемонстрував усьому світові новий вид зв'язку - радіо, застосувавши його для обміну інформацією між кораблями.

Хіба це не тріумф?! Ось він шлях пізнання: від спостереження до теорії, від теорії до її експериментального підтвердження, а потім до технічної розробки принципово нового виду зв'язку.

Радіохвилі мають широке використання в нашому повсякденному житті. А що нам може сказати наш наступний свідок, який серйозно займається спортом?
Свідок захисту №4. Так, я займаюсь спортом і можу сказати, що електромагнітні хвилі мені завжди допомагають: видиме світло - бачити суперника і точно фіксувати момент старту та фінішу, відтворювати свої дії під час тренувань по записах на відео плівці. Уболівальники, які не потрапили на стадіон, можуть бачити змагання по телевізору, завдяки радіохвилям. Хіба могли про це міряти наші дідусі та бабусі багато років тому назад?

Але хвилі допомагають не тільки у цьому. Якщо трапиться травма, лазерне випромінювання допоможе зростанню кісток та відновленню м'язових тканин.

До речі, я чув що й акселерація - прискорений ріст людей - відбувається не тільки за рахунок збалансованого харчування, але й під впливом електромагнітного випромінювання від радіол та телевізійних антен, яке буквально переповнює простір навколо. Але ця гіпотеза потребує перевірки.
Головний звинувачувач. Джерелами радіохвиль можуть бути радіостанції, антени, генератори надвисоких частот, радари, лазери, комп’ютери, відеоапаратура, яка використовує електронно-променеві трубки. Джерелами найбільшої небезпеки є також мікрохвильові печі, телевізори, мобільні і радіотелефони. Отже, наступний свідок.озон і оксиди азоту. А ці гази, як відомо, мають високу токсичність і можуть представляти
Свідок звинувачувача №4. Найбільш характерним при дії радіохвиль усіх діапазонів є відхилення від нормального стану центральної нервової системи і серцево-судинної системи людини. Суб’єктивні відчуття опроміненого персоналу є жалоби на частий головний біль, сонливість чи загальну безсонню, втомлюваність, слабкість, підвищену пітливість, зниження пам’яті, розсіяність, головокружіння, потемнення у очах, безпричинне відчуття страху, непокоєння.

Звісно, і тут ми можемо себе захистити. Використання екранів на джерелах випромінювання, раціональне розміщення обладнання у приміщенні, організація праці, скорочення часу взаємодії з джерелами радіохвиль, зменшення розмов по телефону або перехід до спілкування по громкому зв’язку.
Головний звинувачувач. Отже, небезпека представлена у повному обсязі. Але наступний свідок нам розкаже про рентгенівські промені. Відкриття Вільгельма Рентгена в жодному разі не було випадковістю, бо з появою флуоресцентних екранів (1878 рік) та вакуумних трубок Крукса (1879 рік) основні вузли рентгенівського апарата були вже в наявності. Та, як сказав великий учений Луї Пастер, "випадок обирає підготовлений розум". Відкриття було нагородою за працелюбність, спостережливість Рентгена, його вміння дивуватись, та аналізувати те, що спостерігав.

Відкриття було зроблено 8 листопада 1895 року. Рентген працював майже цілодобово, сім тижнів, за ці дні і ночі він встиг зробити чимало: він встановив усі властивості та можливості застосування відкритих ним Х-променів (тепер їх називають рентгенівськими), випередивши цим українця Івана Пулюя.

У 1901 році Рентгену була присуджена перша в історії Нобелівська премія з фізики - заслужена нагорода за відкриття, яке, за словами Резерфорда, поклало початок "нової плідної епохи у фізиці, де відкриття фундаментальної значимості відбувались майже безперервно одне за одним". Справедливо було б, якби цієї премії був удостоєний також Іван Пулюй, який швидше від Рентгена спостерігав Х-промені, але вчасно не опублікував своїх результатів. Але скільки шкоди вони несуть у собі.
Свідок звинувачувача №5. А чи знаєте ви, шановні присяжні, що у часи відкриття рентгенівських променів, одна англійська газета, коментуючи можливість просвічення людського тіла, кваліфікувала його як недопустиму, непристойну та обурливу дію! Через півтора року після появи рентгенівських установок людей, які працювали з ікс-променями, почала вражати дивна і страшна хвороба. У них почало випадати волосся, а на шкірі з’явилися виразки, які поступово збільшувалися. Один рентгенолог переніс 32 болісні операції, щоб урятуватись від напасті. Проте були люди на зразок знаменитого Теслі, які стверджували, що рентгенівські промені, будучи за природою такими ж електромагнітними променями, як і звичайне світло, не становить небезпеки. За роз’ясненнями звернулися до Еліха Томсона, другого після Едісона винахідника-електротехніка. Захистивши ліву руку свинцем, Том сон піддав мізинець 20-хвилинному опроміненню. Через дев’ять днів шкіра почервоніла і почала тріскатися. Не звертаючи уваги на біль, учений провів цілу серію експериментів та довів: РЕНТГЕНІВСЬКІ ПРОМЕНІ НЕБЕЗПЕЧНІ. З того часу рентгенологи почали надійно захищати свинцевими екранами, хоча ікс-промені – те саме світло, але тільки з дуже малою довжиною хвилі.
Головний захисник. Да на жаль, це так. Але скільки життів може урятувати рентгенівські промені. Я викликаю наступного свідка.
Свідок захисту №5. Я впевнений, що з рентгенівськими променями всі ми вперше познайомились у поліклініці. (Демонстрація рентгенограм)

У медичному діагностуванні рентгенівські промені - незамінний помічник. Вони дають видиме зображення на спеціальному екрані або фотоплівці.

Якщо просвічувати грудну клітину людини рентгенівськими променями, то легені, заповнені повітрям, будуть їх мало поглинати, м’язи – більше, а кістка – ще більше. Промені, що пройшли, дадуть на флуоресцентному екрані тіньову проекцію легень, ребер та інших органів.

Освоєно прийоми, що дозволяють досліджувати такі органи, як шлунок і кишечник, окремі ділянки яких не розрізняються різко за густиною. У таких випадках відмінність у поглинанні створюють штучно. У досліджуваний орган уводять речовину, що затримує рентгенівські промені більшою мірою, ніж сусідні тканини.

Рентгенівське випромінювання використовуються також для лікувальних цілей. Біологічна дія випромінювання полягає в порушенні життєдіяльності клітин, що особливо швидко розмножуються. У зв’язку з цим рентгенотерапія застосовується для боротьби зі злоякісними пухлинами.

Окрім медицини, реставратори картин на знавці живопису користуються ультрафіолетовими, інфрачервоними та рентгенівськими променями для того, щоб визначити час створення полотна, техніку його виконання. Цей спосіб ґрунтується на тому, що різні фарби по-різному пропускають і поглинають випромінювання.
Суддя. Да, шановні присяжні, важке у вас завдання. Бачите, що виходить: позитивне і негативне (корисне і шкідливе) поєднуються в одних і тих же явищах. А вам необхідно винести свій вердикт. Винна чи невинна електромагнітна хвиля. Вискажіть свої думки.

Присяжні висловлюють свої думки
Присяжні. Враховуючи корисні й позитивні сторони електромагнітних хвиль, а також що негативні фактори можна зменшити, ми вважаємо електромагнітну хвилю невинною.
Суддя. Рішення нашого судового засідання: „Вважати електромагнітну хвилю невинною, але продовжити вивчати її властивості, для підвищення корисного впливу і зменшення негативного впливу на організм людини.” Засідання суду проголошую закритим.

Учитель. Отже ми з вами прослухали судове засідання. Побачили, що позитивне і негативне (корисне і шкідливе) поєднуються в одних і тих же явищах. У цьому полягає один із фундаментальних законів природи: закон єдності та боротьби протилежностей, справедливий і для інших явищ природи та суспільного життя, в чому ви ще переконаєтесь. Тому нам потрібно навчитися глибоко осмислювати основні закони фізики, проникати в глибину природи, пізнавати її, залучати на службу людині.

  1. Закріплення вивченого.

Учитель. Ми розглянули різні види електромагнітних хвиль: радіохвилі, ІФ-промені, видиме світло, УФ-промені, рентгенівське випромінювання, тобто виходить сім'я. І їй можна дати ім'я - шкала електромагнітних хвиль.
Ми добре попрацювали по засвоєнню цих видів, так все це відбувалось на репродуктивному рівні, то кожний отримує по 6 балів. А хочеться більше? Будь ласка. Вам необхідно підтвердити чи заперечити наступні твердження. Вам необхідно піднімати руки, коли ви бажаєте підтвердити отриману інформацію. (Тим самим підвищую увагу та активність учнів) Кожна правильна відповідь - 0,5 бала.

(Пояснення до слайдів: за допомогою анімацій інформація з’являється по черзі – спочатку твердження, потім відповідь „ТАК” чи „НІ”, а потім, у разі необхідності, правильне формулювання)
Твердження на слайдах.

  1. Скляна пластинка використовується для визначення показника заломлення скла, який показує у скільки разів швидкість світла у склі більша ніж у повітрі. – НІ - показник заломлення скла показує у скільки разів швидкість світла у склі менша, ніж у повітрі.

  2. Тригранна призма допомогла Ньютону одержати спектр і довести, що червоне світло заломлюється сильніше, ніж фіолетове. – НІ – фіолетове світло заломлюється сильніше, ніж червоне.

  3. При будь-якій температурі тіл виникає інфрачервоне випромінювання. – ТАК.

  4. Між двома скляними пластинками під час їхнього стискання можна побачити такі ж кольорові смуги, як і у краплині олії, що розтіклася по поверхні води. Це явище називається дифракцією. – НІ – кольорові смуги бачимо завдяки явищу інтерференції на тонких плівках.

  5. Металізують (покривають міцним шаром фольги) спецодяг сталеварів, мартенників, пожежників для відбивання ультрафіолетового світла. – НІ – спецодяг захищає від інфрачервоного випромінювання

  6. Джеймс Максвелл одержав електромагнітні хвилі. – НІ – Максвелл лише їх передбачив теоретично (створив теорію)

  7. Вільяму Гершелю ми завдячуємо відкриттям інфрачервоного випромінювання. – ТАК.

  8. Викиди теплових двигунів (тобто викиди вуглекислого газу) не пропускають інфрачервоні промені, і тим самим сприяють парниковому ефекту. – ТАК

  9. При просвічуванні грудної клітини рентгенівськими променями легені поглинають їх більшою мірою ніж кістки. – НІ - Легені найменше поглинають, а кістки найбільше

  10. Найменшої шкоди у радіохвильовому діапазоні чинять мікрохвильові печі та мобільні телефони. – НІ - Мікрохвильові печі та мобільні телефони найнебезпечніші.


Учитель. Сьогодні, проводячи судове засідання, ми з вами розглянули шкалу електромагнітних хвиль та дію їх на організм людини. У вивченні хвиль ми пройшли тим же шляхом, яким ішло усе людство: від повної темряви незнання до яскравого світла знань. Тільки знання дозволяють відчувати всю красу природи і повноту життя.

  1. Оголошення результатів роботи учнів на уроці.

(підведення підсумків, аналіз роботи учнів на уроці та виставлення оцінок)

  1. Хвилинка для розслаблення – для здивування та зацікавлення

Пропоную учням продивитися комп’ютерну програму „Обман зору . Ця програма показує учням на скільки видиме світло може здивувати нас своїми несподіваними комбінаціями. Це знайомство з оптичними ілюзіями.

  1. Домашнє завдання.

Прочитати §30, підготовка повідомлень

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Уроку-90хвилин. Тема(уроку фізики)
Тема(уроку фізики): Лабораторна робота №8 «Вимірювання потужності споживача електричного струму»

Урок уведення в тему. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід «Пісня про школу»
Учні входять до класу під музичний супровід («Пісня про школу» Д. Кабалевського)

Уроку
Розробка циклу уроків з фізики з використанням елементів розвиваючого навчання

Уроку з української літератури на тему: “ Павло Тичина
Організаційна частина. Оголошення теми та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

Урок подорож в країну «Фізика»
Посібник містить збірку нетрадиційних уроків фізики, цікаві винахідницькі задачі та інтерактивні вправи, а також розробку виховних...

Уроках математики та фізики
Матеріли підготувала вчитель математики та фізики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня с. Бужани Волянюк Марія Анатоліївна, спеціаліст...

Конспект відкритого уроку у 2 му класі на тему: «У класній кімнаті»
Тема уроку: Повторення І закріплення вивченого матеріалу з теми «Школа. У класній кімнаті.»

План уроку І. Організація класу (2хв.) ІІ. Повідомлення теми уроку...
Композиція у декоративному мистецтві: цілісність форми І декору; орнаментальна композиція (стрічкова, сітчаста); декоративна композиція...

Уроків з історії України для 8 класу на тему «Початок Національно-визвольної...
Цикл уроків з історії України для 8 класу на тему «Початок Національно-визвольної війни українського народу середини ХVІІ ст. Відродження...

«Числівник»
Дидактичний тематичний матеріал з української мови для 6 класу на тему: «Числівник»

Урок фізики в 10 класі >17. Сучасні наземні телескопи. Історія І...
Застосування методу проектів при формуванні пізнавальної активності учнів на уроках фізики. Методичний посібник // Автор упорядник...

Рішення керується власною думкою (або у прийнятті рішення керується...
Тищенко О. О. навчається в сзш №8 з … по … (вказати період), з 6-го класу (вказати, з якого класу – з 1-го класу, або з 8-го класу,...

Одеський обласний інститут удосконалення вчителів Кафедра природничо-математичних...
Орієнтовне тематичне планування навчального матеріалу та деякі зауваження щодо викладання фізики за новою програмою

Заліщицька районна державна адміністрація Відділ з питань освіти...
Використання активних та інноваційних технологій як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів під час вивчення фізики

Методичні рекомендації по впровадженню сегментного викладання та...
У методичних рекомендаціях вміщено календарне планування, поурочні плани конспектів та підбірку сегментів з теми : «Кількість теплоти»...

Методична розробка уроку фізики за темою: «квантові генератори»
«Квантові генератори», «Рубіновий лазер»; лазерна указка, лазерний принтер, комп’ютер, мультимедійний проектор, диск «Квантові генератори»...

Методичні вказівки до практичних занять з фізики
Методичні вказівки до практичних занять з Фізики. Розділ: Оптика, фізика атома. Для студентів – заочників інженерно – технічних спеціальностей...

Уроку на тему: «Технологія української народної вишивки. Лічильна...
...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт