Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Виховання у дітей інтересу до читання. Батьківські збори Обладнання: виставка дитячих книжок. Виставка дитячих малюнків з теми «Моя улюблена книжка»

Виховання у дітей інтересу до читання. Батьківські збори Обладнання: виставка дитячих книжок. Виставка дитячих малюнків з теми «Моя улюблена книжка»





Виховання у дітей інтересу до читання. Батьківські збори
Обладнання: виставка дитячих книжок. Виставка дитячих малюнків з теми «Моя улюблена книжка».

Поради батькам «Як викликати у дітей інтерес до читання», Пам’ятка «Правила для читання», Пам’ятка для батьків (кожному індивідуально) «Як обговорити з дитиною прочитане»
МЕТА: допомогти батькам усвідомити, що читати з дитиною потрібно щодня, обговорюючи прочитане, використовуючи для уникнення перевтоми фізкультхвилинки, ігрові прийоми; заохочувати батьків передплачувати періодичну пресу, знаходити час і можливості для сімейного читання

Хід заходу:

Діти мало не з пелюшок починають дивитися телевізор, з кожним роком проводячи біля нього все більше і більше часу. Якщо дитина щодня подовгу сидить біля телевізора, то батькам слід насторожитися - все вказує на те, що їх чаду нема чим зайнятися. Вони в цьому теж винні. 

Деякі батьки сприймають блакитний екран у якості няні. Прийшов зі школи? Всідаються перед телевізором - отримуй свою пустушку і нікому не заважай. 

Навряд чи хто-небудь серйозно стане заперечувати шкоду телебачення для здоров'я дітей. Всі підсвідомо розуміють, що це так. На психіку підлітків, наприклад, дуже негативно впливають сумнівні новації режисерів і шоуменів - вони приймають це за норму поведінки. Щоденні криваві сцени на екрані виробляють неприродне ставлення до смерті, і це потім виливається в суїциди і ненавмисні вбивства. Відношенню до протилежної статі багатьох підлітків навчають сучасні реаліті-шоу. Вони так міцно впроваджуються в підсвідомість, що діти сприймають відносини героїв як еталон і починають їх сліпо копіювати.
Телевізор часто замінює нам не лише читання. «Ящик» з’їдає час для спілкування в сім’ї, є нянькою для дітей, призводить до пасивного проведення вільного часу, врешті-решт, його вмикають як просто як фон під час щоденних справ, - б’ють на сполох психологи. З іншого боку, для багатьох українців телебачення – це зв’язок із сьогоденням, спосіб відпочинку
Телемани бувають різними: одні дивляться серіали чи програми про подорожі, інші – кримінальні хроніки чи ток-шоу. У деяких людей телевізор працює чи не цілодобово, навіть просто «аби щось говорило».  

- Кожна здорова, нормальна, успішно соціалізована людина постійно балансує на межі тієї чи іншої залежності. Щоправда, у більшості випадків її називають захопленням. Тому перш за все потрібно відрізняти залежність від способу проведення вільного часу. Перед телевізором людина може і просто відпочивати після роботи. Інша справа – коли заповнює цим заняттям усе дозвілля, чи, як варіант, тікає від реальності, заміщує активні дії пасивними – «відключається перед екраном», -- говорить Людмила Сердюк, директор Інституту соціальних технологій університету Україна.

На жаль, важко визначити, коли саме ситуація виходить з-під контролю. Щоб зрозуміти, наскільки ви залежите від блакитного екрану, спробуйте на деякий час взагалі відмовитись від його перегляду. Якщо зрозумієте, що не в змозі прожити день без «теледози», треба визнати, що вам потрібна допомога, кажуть психологи.

Не лише психологи, але й лікарі радять не передозовувати час перед екраном. Це викликає гіподинамію (недостатність руху), що провокує серцево-судинні хвороби та ожиріння. Крім того – недосипання, неврози, розлади сну, депресії. А звідси – усі проблеми зі здоров’ям. Тож медики рекомендують перегляд телепрограм замінити на прогулянку на свіжому повітрі. 
Дитяча короткозорість - справжня світова епідемія. Коли дитина сидить біля телевізора, її очі сприймають зображення як світловий поток, переломлюються усередині очного яблука, проектуючи на сітківку. Дитина, сама того не помічаючи, напружує очі, щоб картинка стала чіткіше. 

Постійний рух на екрані змушує її уважно вдивлятися в деталі і ще більше напружуватися. Якщо щодня дитина проводить багато часу перед телевізором або комп'ютером, та ще в погано освітленому приміщенні, навантаження на очі стає надмірною. Результат - зорове перевтома. Якщо не вжити заходів, зір різко погіршиться. 

Сьогодні телебачення активно витісняє читання, а це безпосередньо впливає на інтелектуальний розвиток - діти втрачають здатність мислити. Багато психологів одностайні в тому, що щоденне багатогодинне сидіння біля телевізора чи комп'ютера призводить до дезадаптації. Реальне життя відходить на другий план. Дитина менше спілкується з однолітками, відвикає думати. Це і є перехід у віртуальний світ. 

«Востаннє ящик був у моїй домівці десь 20 років тому»

Абсолютно комфортно без телевізора живе киянка Алла: «Востаннє ящик був у моїй домівці десь 20 років тому. Просто у дитинстві батьки не дозволяли його дивитися більше півгодини на добу, тож просто, мабуть, не встигла змалечку звикнути до нього. Розважалася завжди музикою, шиттям, танцями, іграми з однолітками. Своїм дітям сьогодні купую диски з хорошими мультфільмами, й показую їх на комп’ютері. Так робить і більшість моїх знайомих. Помітила, що ті, хто працюють з інформацією, людьми чи на відповідальній роботі, майже не дивляться телевізор. А от ті, хто працює руками – навпаки любить увечері відпочити перед екраном». 

Не мають «ящика» й деякі відомі українці. Зокрема, у численних інтерв’ю Ольга Богомолець розказувала, що вся її сім’я вже більше 19 років живе без телевізора: «Особисто я називаю телевізор короткою абревіатурою – ПДН, яку розшифровую і розтлумачую як «прилад для дебілізації нації». У музиканта Олега  Скрипки трохи менший «стаж» -- він не дивився телевізор вже більше п’яти років, і, каже, причин це робити у нього не з’являється. 
А як у них?

За кордоном, як з’ясувалося, проблема актуалізувалася ще років десять тому – тоді у різних країнах Європи та США люди почали об’єднувалися у різноманітні мережі, організації та пропагувати життя, вільне від блакитного екрану. Зокрема, у США 1996 року була створена організація Вайт Дот (Біла пляма – за аналогією із білою плямою, що з’являлася на старих телевізорах після вимкнення ), члени котрою закликають людей вимикати телевізори.
Ви заснували організацію Вайт Дот більше10років тому.Що спонукало вас зробити це?

Першою причиною були п’ятеро моїх дітей. Коли ми одружувались, у нас з чоловіком не було телевізора – ми любили читати. Але коли з’явилася перша дитина майже 15 років тому, багато людей говорили, що нам знадобиться телевізор, «для дитини». Крім того, вони казали, що «ми ніколи не знайдемо няньки без телевізора». А ми, натомість, хотіли довести їхню неправоту. 
Крім того, у середині 90-их ринок відеокасет для дітей неймовірно зріс, тож чимало батьків їх застосовували щодня,  таким чином «підсадили» на них дітей. Я не хотіла навіть пробувати

Звичайно, що сучасний світ неможливо уявити без комп'ютерів, телевізорів та інших технічних новинок. Мова не про те, щоб зовсім відгородити від них дитину, потрібно лише обмежити час, який вона проводить поруч з ними.
Дитина повинна проводити біля телевізора чи комп'ютера не більше двох годин на день, підліток - до чотирьох годин. Якщо дитина відразу не готова прийняти таку «теледисципліну», то вводити її можна поступово. Наприклад, для початку домовитися з ним, щоб він не дивився телевізор під час їжі. Необхідно чимось захопити своє чадо:

Дивитися телевізор дитина повинна обов'язково сидячи. Екран краще розташувати прямо перед нею. Не можна допускати, щоб малюк дивився на екран збоку. 

Увечері необхідно додаткове освітлення. Відстань від очей до екрану повинна бути не менше трьох метрів. Якщо екран досить великий, дитину слід посадити якомога далі від нього.

Нерозумно заперечувати навчальний потенціал телевізійних і комп'ютерних технологій. Але міняти реальний світ на віртуальний ще гірше. Потрібно знайти золоту середину і тоді все піде тільки на користь.

Ось ми і пропонуємо цю «золоту середину» - замінити телевізор книгою.

Мабуть, немає таких батьків, які б не хотіли навчити своїх дітей швидко і виразно читати, прищепити інтерес до читання. Адже роль книжки в житті велика. Хороша книга – і вихователь, і вчитель, і друг. Недарма у всі часи великі люди закликали до читання. « Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе», – писав В. Сухомлинський

Чим би не захоплювалася дитина – історією, природознавством, технікою, науковими пошуками – на допомогу їй завжди прийдуть книги. Вони відкриють нові обрії, допоможуть торкнутися історії народу, таємниць природи, буття. Працюювати з книгою дитина вчиться з першого шкільного дня на всіх уроках, але треба і вдома приділяти значну увагу спілкуванню з нею. Учень має працювати в школі з допомогою вчителя, вдома – з допомогою батьків. 
Читання нерозривно пов’язане з письмом, а також з іншими навчальними предметами. У більшості випадків, якщо учень добре читає, він і грамотно пише, краще розвинений, естетично вихований. Якщо він уміє визначати головну думку твору, зробити висновки з прочитаного, тобто вміє логічно мислити, йому легше розв’язувати задачі з математики. Дитині, котра погано читає, складно виконувати домашні завдання, їй нецікаво на уроках. 



Гарна книга – і вихователь, і вчитель і товариш. 
Недарма всі видатні люди закликали до читання. 
... Учітесь, читайте, 
І чужому научайтесь, 
Й свого не цурайтесь. 
Тарас Шевченко
 



Любіть книгу... Вона полегшить вам життя... Вона вчить вас поважати людину і самих себе, вона окрилює розум і серце почуттям любові до світу, до людини. 
Максим Горький 



Книги – морська глибина: 
Хто в них пірне аж до дна, 
Той, хоч і труду мав досить, 
Дивнії перли виносить. 
Іван Франко
 



Читання – ось краще навчання. 
Олександр Пушкін 



Читання не стане потребою для дитини, як гра й спілкування з однокласниками, якщо не докласти спеціальних зусиль. Дехто скаже, що це справа вчителя й бібліотекаря. Але ж хто краще за батьків знає сина чи доньку? Як часто дитяча пам’ять роками зберігає сказане батьківське слово! Не можна нехтувати цим шляхом до дитячого серця тому, що для вас може так і залишитися таємницею внутрішній світ дитини. 
Виникає запитання: що і як читати з дітьми? Насамперед, слід самому ознайомитися зі змістом багатьох дитячих книжок. Це допоможе краще зрозуміти світ захоплень дитини. Від деяких батьків можна почути, що вони купують багато книжок, а дитина й не дивиться на них. Звичайно, вони помиляються, думаючи, що куплена ними книжка одразу має сподобатися синові чи доньці. З боку дорослих потрібна велика увага до читання школяра. 



Пам’ятка «Правила для читання»:

Читай вголос, не поспішай, вдумайся у зміст прочитаного.

Зверни увагу на те, як ведуть себе герої книжок, вчись у них хорошого.

Вмій берегти книгу.

Пам’ятка для батьків (кожному індивідуально) «Як обговорити з дитиною прочитане».


1) З’ясуйте перед читанням або під час читання важкі слова.

2) Запитайте, чи сподобалося дитині прочитане. Чим?Що нового дізнався?

3) Попросіть розповісти про головного героя, головного подію.

4) Які слова і вирази запам’яталися? Чого навчила книга?

5) Запропонуйте дитині намалювати малюнки до епізоду, який сподобався, вивчити уривок, якщо це вірш.
Далі увімкнути запис з відповідями дітей на запитання: «Яку книгу ви читали недавно. З ким?». 
1.Що ви більше любите – читати чи слухати читання дорослих? 
2.Чи читають у вашій родині книги вголос ввечері, для всіх? 
3.Хвалять чи сварять вас батьки, коли ви читаєте? 
1. Як ти вважаєш, чи може людина жити без книги?
2. Чи подобається тобі читати книги?
3. Які книги ти читаєш із задоволенням?
4. Чи подобається тобі отримувати книги в подарунок?
5. Яку книгу ти читаєш зараз?
6. Цю книгу тобі подарували чи ти взяв її в бібліотеці?
7. Чи багато у вас удома книг?
8. Які дитячі книги є у вашій домашній бібліотеці?
Як починати читати книгу з дитиною? 
Слід привчати дітей починати читати з обкладинки й титульгної сторінки книги, де вказані прізвища автора, художника, видавництво, рік видання. Діти, як правило, не звертають уваги й не намагаються запам’ятати ці відомості про книгу. Батьки повинні терпляче вимагати від них, щоб вони запам’ятали автора й художника, назву книги. Корисно буває перед початком читання запитати дитину, які книги цього письменника вона вже читала і що знає про нього? 

Трапляється, що дитина, прочитавши кілька сторінок, заглядає на останню сторінку, щоб швидше довідатися, чим закінчилось. Після цього читає не так уважно, багато пропускає. Батьки мають стежити, щоб у дитини не з’явилася така шкідлива звичка. Не слід розповідати наперед, як розвиватимуться події і чим вони закінчаться. 


Обговорення педагогічної ситуації. 



Дитина повільно й нерозбірливо читає. Мати дорікає: «Скільки я тебе вчила! Хіба так читають? Дивись, як треба!». 
Як ви оцінюєте поведінку матері? 
Послухавши відповіді батьків, робимо висновок: слід бути терплячими, щоб не відбити у дітей бажання читати. Хай вони радіють кожному прочитаному слову, гордяться кожною перемогою. 




Необхідно привчити дітей дотримуватися правил гігієни читання. Не можна читати при слабкому освітленні. Світло має падати зліва, і не на обличчя дитини, а на стіл, де лежить книга. Необхідно час від часу давати відпочинок очам. 
-Які запитання будуть у батьків? 
-Хто з батьків може поділитися досвідом, дати свої рекомендації щодо виховання у дітей інтересу до читання? 



Рекомендації щодо виховання у дітей інтересу до читання

Можна робити ще таким чином: перевернути книгу та вигадувати свої казки. Батьки, гадаю, будуть приємно здивовані, коли помітять, що дитина, тільки навчившись писати, починає вписувати у заведений блокнотик придумані нею невеликі розповіді.

Поряд з ящиком із улюбленими іграшками варто прибити полицю для книжок. Нехай дитина самостійно поскладає на неї свої улюблені казки. За бажанням юного читача, там можуть поміститися і сміливий Котигорошко, і Курочка-ряба, і Карлсон, і кумедне звірятко Муммі-Троль зі своєю компанією, і надсучасний малий чарівник Гаррі Поттер.

У наш час усе важче відірвати дитину від телевізора чи комп'ютера. Якщо у неї є улюблені кіно, мультфільми, варто придбати книжку, на основі якої їх створено. „Знаєш, у цій книжці є стільки цікавого, чого немає у фільмі. Хочеш дізнатися, що саме?” - приблизно так ще можна заохотити до читання.

Варто влаштовувати день або вечір без телевізора, а замість того, щоб дивитися чергову серію нескінченного серіалу, посидіти з дитиною і почитати разом, обговорити книгу: які герої добрі, а які погані, на кого хочеться бути схожим? Та хіба мало виникне запитань?

Батьки повинні читати й самі. Якщо вони говорять про важливість читання, але при цьому самі не мають у цьому потреби, то діти відчують фальш і також втратять будь-який інтерес до читання. Психологи вважають, що мама і тато, які люблять читати, можуть краще вплинути на інтелектуальний розвиток своїх дітей. Поза сумнівом, діти, які люблять читати, більше можуть узяти з навчального процесу в школі, а потім і у вищому навчальному закладі. Внаслідок цього такий простий навик, як читання, може вплинути на вибір дитиною професії, на її роботу і місце у цьому світі. Звичайно, чим старша дитина, тим важче її зацікавити чим-небудь. Дуже важливо спілкуватися з нею, цікавитися її внутрішнім світом і таким чином разом із нею підбирати книжки, які зацікавлять її, та в яких вона, можливо, знаходитиме відповіді на багато питань, що хвилюють.

Бажано разом з дитиною читати та аналізувати літературні твори, що вивчаються у школі. Батьки мають бути прикладом для дітей. І, зрештою, якщо дитина і не стане завзятим читачем, у неї все-таки сформується позитивне ставлення до читання, пошана до книги як літературної творчості. А це вже добре.

Завжди необхідно пам'ятати, що примушувати дитину читати не варто, це відштовхує її. Не варто намагатися втілити в дитині нездійснені мрії свого дитинства. Кожен іде своїм шляхом, і в кожного є таланти у тій чи іншій галузі. Важливо вчасно помітити їх у дітей та намагатися зробити все можливе для того, щоб розвинути ці здібності.

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ УЧНІВ

Як читати художню книгу?

1. Налаштуйся читати з інтересом, уважно, вдумливо.

2. Поглянь на титульну сторінку — на ній ти завжди знайдеш назву книги, прізвище автора, художника, місце та рік видання.

3. Не забувай прочитати передмову, післямову — це допоможе тобі краще зрозуміти книгу.

4. Зверни увагу на ілюстрації: вони допомагають розкрити зміст прочитаного.

5. Не пропускай сторінок, не намагайся «забігти наперед», дочитай книгу до кінця.

6. Пам’ятай! У найцікавіших, захоплюючих книжок іноді може бути «нудний» початок.

7. Зверни увагу на примітки в книзі, вони допомагають краще зрозуміти події, доповнюють та коментують прочитане.

8. Якщо ти не розумієш думку автора в щойно прочитаному уривку, не поспішай читати далі: зупинись і перечитай іще раз.

9. Подумай про те, що хотів тобі сказати автор, чого навчити. Зверни увагу на те, як поводяться персонажі книги.

10. Прочитавши книгу, подумай над описаними в ній подіями, постарайся запам’ятати найцікавіше з прочитаного.

11. Запам’ятати ту чи іншу книгу тобі допоможуть записи. Занотуй прізвище автора, імена головних героїв, основні події.

12. Поділись своїми враженнями від прочитаного з друзями, однокласниками, батьками: якщо й вони читали цю книгу, можна поговорити про неї, посперечатись; якщо ні — порадь їм прочитати історію, яка тобі сподобалась.

13. Якщо тобі сподобалась прочитана книга, запитай у бібліотеці про інші книги цього автора.

14. Якщо тебе зацікавили описані в книзі події, спитай у бібліотекаря, чи є інші книги на цю тему.

Як читати пізнавальну літературу?

1. Запам’ятай нові цікаві факти з прочитаного, порівняй їх із уже відомими тобі явищами, подіями.

2. За поясненням значення незрозумілих тобі слів, термінів звертайся до словників, довідників, енциклопедій.

3. Читаючи науково-популярну книгу, занотовуй факти, цифри, виписуй цитати. Це може стати в пригоді, і не лише під час підготовки до уроків!

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок в 11 класі Тема: Твір роздум на тему «Якою я бачу бібліотеку майбутнього?»
Обладнання: схема побудови твору-роздуму, зразки творчих робіт, книжкова виставка, виставка дитячих малюнків «Бібліотека майбутнього»,...

Четвер виставка дитячих робіт «Щастя це…»
Мета: спонукати дітей до розуміння власної унікальності та значущості; створити ситуацію, завдяки якій учні переконаються, що кожна...

Тема : «Золота пора року»
Читати оповідання про осінь, виконати аплікацію «Ліс восени», виставка дитячих аплікацій «Золота пора року»

Мар’ївська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Обладнання. Виставка книжок про професії, вирізки з газет, фотографії, зразки учнівських творів, Конституція України

Тема: «Чарівна квітка сяє — в душу кожному заглядає»
Обладнання: книжка В. Катаєва «Квітка-семицвітка», портрет письменника, малюнки-ілюстрації до казки; зразок виготовлення квітки,...

2. Вікторина-подорож Розвиток української літератури, культури в ХІV-ХVІІ ст
Обладнання: портрети Б. Хмельницького, І. Мазепи, книжкова виставка «Козаки — оборонці України», репродукції картин українських художників...

Інститут проблем виховання напн україни лабораторія дитячих об’єднань методичний коментар
Важливою складовою соціальної практики сьогодні є розширення можливостей включення дітей у реальну соціально корисну діяльність,...

Досвід та інновації в організації просування читання : бібліодайджест...
Даний випуск бібліодайджеста висвітлює досвід дитячих бібліотек світу з організації І просування читання

Урок засвоєння нових знань. Обладнання : виставка альманахів літературного клубу «Лігос»
Лозівським літературним клубом «Лігос», його членами; розповісти про О. О. Тарасову, її літературну діяльність, зокрема казкою «Чортів...

Ліс узимку
Обладнання: ілюстрації творів живопису, зразки дитячих робіт із зображенням дерев, музичний запис

І урок розпочинаємо!
Обладнання. Малюнки (зразки дитячих робіт), ілюстрації із зображенням пейзажів, репродукції художників пейзажистів

Щоденник читача
Обладнання: Книжкова виставка “У світі казок І пригод”, схема “Щоденника читача”, роздатковий матеріал В. Сухомлинський “Яблунька...

Конкурс на кращу авторську розробку місяця портала «учительський журнал он-лайн»
Обладнання: портрет Дж. Джойса, виставка його творів, тексти есе, аудіозапис, мультимедійна система (презентація), словник літературознавчих...

Тема: Таємниці кімнатних рослин
Обладнання: паспорти кімнатних рослин, «живі об’єкти» – кімнатні рослини, виставка науково-популярної літератури, карта центрів походження...

Конкурс «Візитка родини». Конкурс «Реклама»
«Моя сім’я», зірки, плакат у центрі сцени «Зоряна година багатодітної родини»; виставка «Реліквії моєї родини», палітра фотогазет...

Тема: Відбитки готових природних форм (листя, трава)
Обладнання. Таблиці, зразки дитячих робіт із зображенням відбитків готових природних форм, листочки різних порід дерев

Наказ
«Лідер», з метою виявлення художньо обдарованих дітей, підтримки та популяризації їх творчості з образотворчого, декоративно-ужиткового...

Тема. Колірні відтінки. Практична робота „Морозенко” Мета
Обладнання: таблиця з послідовністю малювання Діда Мороза, ілюстрації, малюнки ( зразки дитячих робіт) із зображенням Діда Мороза,...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт