Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Урок Тема

Урок Тема





Урок

Тема. Розвиток мовлення. Твір-опис приміщення в науковому стилі на основі особистих вражень (слайд 1)

Мета: формувати в учнів текстотворчі вміння: вміння осмислювати тему, визначати межі теми та головну думку майбутнього тексту, добирати й систематизовувати матеріал для твору (виділяючи головне і менш важливе), складати план майбутнього висловлювання; навчити складати твори-описи приміщення на основі особистих вражень, дотримуючись відповідного типу і стилю мовлення; формувати в учнів поняття про твори-описи та їх особливості; розвивати спостережливість, увагу до влучного і точного слова; сприяти збагаченню словника учнів та удосконаленню граматичного ладу їхнього мовлення.

Тип уроку: комбінований

Епіграф:

Стоїть хата небагата,

Солом’яна стріха,

Причілочки у китицях,

Мальовані вікна,

Обмазка підведена,

А сама біленька.

На подвір’ї, як барвінок,

Трава зелененька.

(слайд 2)



Хід уроку

І. Повідомлення мети і завдань уроку.

  1. колективна робота:

    • розглянути таблицю, пригадати теоретичні відомості про стилі і типи мовлення;

    • назвати особливості наукового стилю мовлення;

    • пригадати, що таке опис-приміщення (один із видів, в якому розкриваються характерні ознаки інтер’єру).

Опис приміщення

Внутрішній вигляд приміщення називається інтер’єром

Опис приміщення допомагає розповісти про життя людей, їх працю та побут, інтереси й захоплення.

Часто саме інтер’єр допомагає зрозуміти внутрішній світ людини.

Складовими частинами опису приміщення є опис місця та опис предметів.

(слайд 3)



    • Розглянути опорні конспекти і з’ясувати особливості побудови даного твору.

    • В описі місця “новим” є назви предметів, які наявні в приміщенні (меблів, речей). “Відомим” є вказівки на місце розташування цих предметів (посередині, праворуч, у кутку і т. ін.)

В Н

Наприклад: Посередині кімнати – стіл.

В Н

Ліворуч під стіною – шафа.

В описі предмета «відомим» є назва предмета або його частин, «новим» є назви ознак.

В Н

Наприклад: Світлиця простора.

В Н

Стіни чисто побілені.

Опис приміщення може бути складений у науковому чи художньому стилях.

У науковому описі приміщення інформація про його розмір, форму, освітлення, колір стін, про наявні в ньому предмети з вказівкою на місце їх розташування подається безсторонньо, ставлення автора до описаного не висловлюється.

(слайд 4)



Науковий опис приміщення передбачає надання максимально точної інформації про розміри приміщення, розміщення меблів, про освітлення, опалення тощо.

Мета такого опису – точність і конкретність. Слова вживаються тільки в прямому значенні.

(слайд 5)



ІІ. Підготовча робота до складання твору-опису приміщення на основі особистих вражень.

  1. робота над текстом:

прочитати зразок опису приміщення. Визначити, до якого стилю мовлення належить текст. Довести свою думку.
Ця кімната площею 12 м². Висота стін 2м. 60см.

Вікно кімнати виходить на південь. Тому приміщення достатньо світле в будь-яку пору року.

Підлога в кімнаті паркетна, стіни та стеля обклеєні шпалерами. На підлозі – килим синього кольору. На вікнах – голубі штори.

Ліворуч від входу, у кутку, стоїть диван-ліжко. Біля вікна письмовий стіл та стілець. На столі – настільна лампа.

Справа (від вхідних дверей) стіна зайнята полицями-стелажами, заповненими книгами. У кутку між вікном стелажами – тумбочка, на якій стоїть музичний центр.

(слайд 6)


- Виділити в тексті мовні особливості наукового стилю.

- Пригадати, які структурні частини властиві тексту-опису приміщення (загальне враження від приміщення, опис деталей, висновок, оцінка).

- Чи спостерігаємо ми ці структурно-композиційні частини у прочитаному висловлюванні? Обґрунтувати свою думку.


  1. Колективне складання плану твору-опису приміщення.


Орієнтовний план твору
1. Призначення приміщення.

2. Його розмір, форма, освітлення.

3. У яких кольорах оздоблено інтер’єр.

4. Наявні в приміщенні меблі та речі. (Де їх розташовано і які вони).

5. Моє враження від приміщення.

(слайд 7)


Колективний добір матеріалу до твору: назв предметів, які є у вибраному для опису приміщенні (їдальні, читальному залі бібліотеки, вестибюлі, шкільній майстерні тощо), та означень, які характеризують ці предмети за розміром, формою, матеріалом, кольором тощо (записи робляться у чернетках).

Слова для довідок

Навісні шафи, дверцята зі склом, зручне розташування, кольорова гамма, оригінальний дизайн, просторе приміщення, світла кімната, килимок, журнальний столик, крислатий вазон, широке вікно, широка шухляда, дзеркальні двері, паркетна підлога, на підлозі постелений лінолеум, гармонійне поєднання кольорів, вдале доповнення, стильні, сучасні меблі, зручний м’який стілець, письмовий стіл з полицями для книг, чудовий, яскравий візерунок, затишок, дизайнерське рішення, оздоблення стін.

(слайд 11)




Словникова робота:

Дизайнер (англ. designer) – проектувальник, творець оригінальних ескізів, зразків, моделей, візерунків і ін. В англійську мову це слово прийшло з латинського – designer (лат.) – показувати, намічати, робити. Основне завдання дизайнера – гармонійне поєднання корисності, зручності та краси в промислових виробах, побутових приладах, меблях, житлових масових, інтер’єрах квартир, офісів.

(слайд 12)


Завдання. Прослухайте уважно тексти. Підготуйте відповіді на запитання.

Внутрішній кут української хати з одного боку від вхідних дверей завжди займала вариста піч. По діагоналі від печі влаштовували парадний кут (покуть, святий вугол). Тут розміщували ікони, прикрашені тканими або вишиваними рушниками. Під іконами вздовж бічної (причілкової) стіни ставили стіл. Біля столу попід пильною (задньою) стіною розміщували довгу дерев'яну лаву. Збоку від столу знаходилася скриня.

(З довідника)
Бібліотека була розташована у чотирикутній залі зі скляним арочним покуттям і маленькими колонами, оздобленими різьбленням. За полиці для книг правили кам'яні заглиблення в стінах. Усе урочисто, з розмахом, відчувається, що читання книг у цій бібліотеці мало бути не нудним школярським обов'язком, а справжнім святом, торжеством думки і роздуму.

П. Утевська


—    Вкажи стиль опису.
—    Які деталі підкреслюють, що це — бібліотека?
—    Що передає урочистість приміщення?
—    Чому, на твою думку, автор доповнює опис бібліотеки своїми враженнями?

Склади письмовий опис класної кімнати або своєї домашньої.

Наприклад



Моя кімната


У нас з братом невелика, але затишна кімната. Оскільки вікно виходить на південь, вона достатньо світла в будь-яку пору року. Вишневі штори захищають кімнату влітку від яскравого сонячного проміння.

Підлога в кімнаті паркетна. Стіни обклеєні рожевими шпалерами. На підлозі великий пухкий килим зеленого кольору.

Біля вікна — письмовий стіл та стілець. На столі — настільна лампа, глобус, книги.

Праворуч від входу, у кутку, стоїть диван-ліжко, на якому спить мій брат. Біля дивана маленький столик-тумба, а на ньому — музичний центр. На стінах висять картини. Зліва — моє ліжко, вкрите пухнастим коричневим пледом. На ньому багато моїх м'яких іграшок та вишиті диванні подушки.
Навпроти письмового столу під стіною гордо красується чорне фортепіано. Поруч нього — велика шафа.

На жаль, у нашій кімнаті немає ще комп'ютера, а він би так придався нам.

Але, якщо дивитись з порога, можна помітити, що всі меблі розташовані доречно і зручно.

Ми з братом дуже любимо свою затишну кімнату.

Мій улюблений кабінет


Я навчаюсь у дуже гарній школі, розташованій у мальовничому куточку нашого села.

Школа наша весела, гамірна. У ній більше двадцяти класних кімнат. Та найбільше мені подобається кабінет української мови. Коли я працюю у ньому — мені затишно і цікаво.

У класній кімнаті на центральній стіні — дошка, а по обидва боки розміщені вислови українських письменників про мову. Над дошкою —у дерев'яній рамі портрет Тараса Шевченка. Справа від класної дошки — вишитий на полотні "Заповіт" Великого Кобзаря. Навпроти центральної стіни стоять шафи з книгами. Там зберігаються також ілюстрації до художніх творів, портрети письменників та роздатковий матеріал. На шафах багато вазонів. Над вазонами на стінці прикріплено декоративні глиняні та дерев'яні тарілки.

По праву сторону від входу на стіні розміщено стенди, з яких ми довідуємось про історію української мови, ділові папери та вимоги до культури мовлення.

У класі — великі вікна, тому через них падає багато світла. їх прикрашають прозорі тоненькі гардини білосніжного кольору.
Парти розташовані у три ряди. Біля вікна — учительський стіл, на ньому — ваза з квітами.

Мені дуже подобається наш кабінет. Тут є все необхідне. Багато праці доклала наша учителька, аби ми навчались у такому чудовому класі. А ми завжди стараємось тримати його в чистоті.
ІІІ. Складання твору-опису котрогось із шкільних приміщень (за планом, з використанням дібраного матеріалу).
ІV. Самостійна письмова робота учнів на чернетках.
V. Домашнє завдання. Закінчивши та відредагувавши чорновий варіант твору-опису приміщення, переписати твір до зошита.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок 1 Тема уроку. Складання таблиць додавання та віднімання числа 1
Сьогодні у нас незвичайний урок. Спробуйте відгадати загадку І ви дізнаєтеся, хто завітає до нас на урок

Урок №1. Тема. Періодичний закон та періодична система Д.І. Менделєєва....
Урок №1. Тема. Періодичний закон та періодична система Д.І. Менделєєва. Будова атома 4

Урок №7-8 Тема: Урок розвитку комунікативних умінь №3
Мета: а удосконалювати вміння будувати усне висловлювання на морально-етичну тему

Урок №94 Тема. Урок розвитку комунікативних умінь №21
Міжпредметні зв'язки: література (використання листів у художніх творах), образотворче мистецтво

Урок №14 Тема
Тема. Поезія давньої української літератури. Іван Величковський. Фігурні (курйозні) вірші

Урок №37 Тема уроку: Підсумковий урок «Електромагнітні хвилі в природі та техніці»
Методична мета: використання проектних технологій при вивченні предмета «Фізика»

Урок 1 Тема
Тема. Мистецтво звуків. О. Янушкевич. Веселкова пісня. П.І. Чайковський. Мелодія для скрипки та фортепіано

Урок №23 Тема
Тема. Розвиток зв'язного мовлення. Письмовий стис­лий переказ тексту публіцистичного стилю

Урок 1 Тема. Стиль у мистецтві
Тема Стилі та напрями мистецтва: античний, візантійський, романський, готика, ренесанс

Урок №24 Тема
Тема. Контрольна робота «Складне ре­чення І його ознаки. Складносурядне речення». Тестування. Контрольне читання мовчки

Урок №22 Тема уроку
Тема уроку: Розв’язування задач. Практична робота№8 «Складання програм із розгалуженнями»

Урок №4 Тема
Тема. Життєвий І творчий шлях Джеймса Джойса. Характерні ознаки його поетики: «потік свідомості», пародійність, іронічність, інтертекстуальність....

Урок 1 Тема
...

Урок 34 Тема: Стилі та напрями в різних видах мистецтва. Підсумковий урок
Мета: узагальнити знання І навчальні досягнення учнів з тем, повторити пройдені поняття, основні розділи з теорії мистецтва та терміни,...

Урок №97 Тема: Збірка поезій
Тема: Збірка поезій Лесі Українки «на крилах пісень». Вірш «contra spem spero»

Тема уроку
Діти, сьогодні у нас урок незвичайний. На нашому уроці присутні гості. Давайте привітаємось з ними. Тепер посміхніться один одному....

Урок 8 Тема: Лицарський кодекс честі. Романський стиль. Урок узагальнення...
Навчальна: розширити загально-естетичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями, з життям І творчістю композиторів,...

Урок проект з української мови у 3 класі Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення
Робота у творчих зошитах створення словничка помічничка з розвитку зв’язного мовлення



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт