Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Методична розробка родинного свята для батьків та дітей старшого дошкільного віку «Моя сім’я»

Методична розробка родинного свята для батьків та дітей старшого дошкільного віку «Моя сім’я»





Сторінка1/10
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10
Яготинська районна державна адміністрація

Відділ освіти

Районний методичний кабінет

«Організація роботи

щодо взаємодії

дошкільного навчального закладу

з родиною»

З досвіду роботи вихователя

Яготинського ДНЗ № 1 «Зіронька»

Гаврущенко Лілії Сергіївни

2013

ЗМІСТ

  1. Подання

  2. Анотація

  3. Характеристика

  4. Опис досвіду

4.1. Методичні рекомендації щодо форм роботи дошкільного навчального закладу із сім’єю

  1. Висновки

  2. Рекомендації

  3. Додатки:

    1. План роботи з батьками на навчальний рік групи старшого дошкільного віку

    2. Принципи взаємодії дитячого садка і сім’ї

    3. Умови оптимізації взаємодії ДНЗ та сім’ї

    4. Батьківські збори «Почуйте серцем голос вашої дитини»

    5. Сімейний проект «Екосвіт моєї сім’ї»

    6. Тренінг з батьками «Ефективне спілкування батьків з дітьми»

    7. Типові ситуації з практики спілкування педагогів з батьками вихованців

    8. Методика контактної взаємодії вихователя з батьками

    9. Проектування напрямків роботи з батьками

    10. Батьківський всеобуч «Сьогодні малюк, а завтра – школяр»

    11. Рекомендації батькам

    12. Консультація для батьків на тему: «Вплив інформаційного простору на формування особистості дитини»

    13. Інформаційне повідомлення «Таємниці сімейного виховання»

    14. Методична розробка родинного свята для батьків та дітей старшого дошкільного віку «Моя сім’я»

    15. Тест «Добра мати, добрий батько»

    16. Ділова гра з батьками

    17. Батьківські збори на тему «Виховання культури поведінки дітей у сім’ї»

    18. Фізкультурна розвага для батьків і дітей «Стежками казок»

    19. Анкета для батьків

    20. Пам’ятка для батьків

    21. Правила для батьків

    22. Десять заповідей батьківства

    23. Тест для батьків.

8. Література

У сім’ї шліфуються найтонші грані

людини – громадянина, людини – трудівника,

людини – культурної особистості.

Із сім’ї починається суспільне виховання.”

( В.Сухомлинський “ Батьківська педагогіка ”)

Тема досвіду: створити оптимальну, сучасну модель взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців, яка б ґрунтувалася на повазі до особистості дитини, турботі про її всебічний розвиток.

Мета досвіду: озброїти батьків системою психолого – педагогічних знань та вмінь необхідних для організації сімейного виховання дошкільників.

Актуальність досвіду: об′єднання зусиль батьків та педагогів допоможе cтворити широкий розвивальний простір, сприятливий для повноцінного буття дитини в сім′ї та дошкільному навчальному закладі.

Основні завдання досвіду:

- пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної культури батьків;

- організація заходів, спрямованих на оволодіння батьками системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома;

- гуманізація змісту і форми роботи з сім'єю;

- організація взаємовідносин батьків та педагогів.

Виховання дітей, формування особистості з перших років життя - основний обов′язок батьків. Сім′я впливає на дитину, залучає її до навколишнього життя.

Сім’я для дитини – це місце її народження і основне місце спілкування. Вона визначає багато в житті дитини. Звя’зок між батьками і дітьми відноситься до найбільш сильних людських відносин. Виховання дітей в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Благополуччю дитини сприяють доброзичлива атмосфера і така система сімейних стосунків, яка дає почуття захищеності, любові і сприйняття, стимулює його на розвиток. «Наші діти – це наша старість. Правильне виховання – це наша щаслива старість, погане виховання – це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми, перед усією країною» А. С. Макаренко.

В Концепції дошкільного виховання в Україні, Державній національній програмі «Освіта», Законі України «Про дошкільну освіту», Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні підкреслюється велика роль родинного виховання, передбачається взаємопроникнення сімейного і суспільного виховання з метою створення для кожної дитини єдиного виховного середовища.

Закон України «Про дошкільну освіту» покладає на сім’ю велику відповідальність. У статті 8 «Роль сім’ї в дошкільній освіті» зазначено: «Відвідування дитиною дошкільного закладу не звільняє сім′ю від обов′язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі. Батьки несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження її життя, здоров′я, людської гідності».

Родинна педагогіка є серцевиною народної виховної практики. Це перевірений віками досвід виховання дітей в умовах родини, в колі найближчих по крові і духу людей. С.Ф.Русова зазначала, що пріоритет у вихованні маленької дитини має родина, а «родинне виховання є найкращим, бо в його основі лежить ласка матері».

Вивчення родинного спілкування є надзвичайно важливим як для розуміння чинників, що впливають на встановлення особистості дитини, так і для організації психолого - педагогічної практики. Про значущість цієї проблеми свідчить той факт, що багато психологічних теорій не обішли увагою цю проблему, розглядаючи взаємовідносини батьків і дитини як важливе джерело дитячого розвитку. Теоретичні основи по темі дослідження висунені в працях вітчизняних психологів В.С.Мухіної, Л.С.Виготського, а також в дослідженнях ряду робіт авторів, які вивчали сім’ю, сімейні стосунки: С.В.Ковальов, Н.Д.Соловьов, М.І.Лісіна та інші.

Під час ознайомлення з Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» постає реальна потреба в організації просвітницької роботи з родиною. Адже батькам надзвичайно складно зрозуміти науковий виклад змісту й зорієнтуватися в ньому. Робота з сім’єю передбачає врахування сучасних тенденцій розвитку стосунків між батьками й дітьми, їхніх технологій, ціннісних орієнтирів, особистісних якостей батьків і дітей, особливостей впливу сім’ї на становлення особистості.

Проаналізувавши думку провідних вчених, Базову програму «Я у Світі», а також спираючись на свій педагогічний досвід, я прийшла до висновку, що батьки повинні перестати бути сторонніми спостерігачами, експертами, а стати активними учасниками педагогічного процесу, адже у нас спільна мета – це благополуччя наших дітей. Ще я помітила, що рівень психолого - педагогічних знань і вмінь основної маси батьків залишається невисоким. З огляду на це, я поставили собі за мету, створити в групі такі взаємовідносини, де б батьки були рівноправні партнери в навчально-виховному процесі, невід’ємна органічна частина нашого колективу, озброїти їх системою знань і вмінь необхідних для організації сімейного виховання дітей.

Обдумавши я написала «план дій». Перш за все, я створила всі умови, щоб була не просто група, а теплий, затишний, безпечний дім, адже в дитячому садку дитина насамперед живе, а вже потім виховується, навчається, готується до школи і т.д.. Роздягальня в нас також естетично оформлена, максимально наближена до домашньої обстановки, адже з роздягальні складається враження про всю групу. Колектив нашої групи – це досвідчені педагоги, які люблять свою справу і дітей, роблять все, щоб дітям і батькам було комфортно в дошкільному закладі. В доступному для батьків місці знаходиться інформаційний блок, який включає різні рубрики «Стан здоров’я, антропометричні дані», «Поради батькам», «Вивчайте з нами», «Вітаємо Вас і вашу дитину», «Дякуємо за допомогу» які по мірі потреби змінюються. Всю інформацію стараюсь подавати зрозумілою, лаконічною, пропоную батькам взяти участь в обговоренні тої чи іншої теми, запитую які теми їх цікавлять. В ранкові години відбуваються короткочасні зустрічі з батьками, зустрічаю всіх привітно, щирим, теплим словом, бесіди відбуваються у формі запитань-відповідей, стараюсь, щоб спілкування було змістовним .

Постійно працює рубрика, порадник для батьків «Що робити коли?..» Пропоную такі теми для обговорення «Яке взуття носити дитині?», «Чи можна подолати жадібність дитини», «Чи обов’язково дитині дотримуватись певного режиму дня ?» та інші. Під час таких обговорень, а вони проходять в основному вечірні години, батьки з пасивних спостерігачів, які споживають інформацію стають активними співучасниками, роздумують над різними ситуаціями, шукають разом вирішення тих чи інших педагогічних завдань, починають критично оцінювати власну виховну діяльність, вчаться розуміти дитину, більш свідомо підходять до методів педагогічного впливу.

Періодично виставляю папки - пересувки «Дитячі хвороби», «Фізичний розвиток дітей дошкільного віку», «Безпека малюків», «Роль родини у вихованні дитини», «Прийшла зима – чарівниця» та інші. В такі папки підбираємо матеріал з ілюстраціями і практичними рекомендаціями. Папку можна взяти додому, щось занотувати, над чимось поміркувати, щось разом з дитиною зробити по певній темі з природного чи покидькового матеріалу.

Систематично організовую виставки «Малюємо разом з мамою» на різну тематику, «В гості осінь завітала», «Прийшла зимонька – зима», «Життя звірів взимку» та інші. Такі форми роботи дають можливість приділити час дитині в дома, зближують батьків і дитину, прищеплюють любов до мистецтва, до природи, розвивають естетичний смак , творчість, креативні здібності мами і дитини. В розділі «Чим ми сьогодні займались» коротко розказуємо про заняття, дітей протягом дня, демонструємо дитячі роботи, бо ніщо так не переконує батьків, що діти чогось навчились, як така «наочна агітація».

Співпраця дошкільного навчального закладу з родинами у вихованні дітей – справа непроста і виключно індивідуальна. Тому я намагаюся вивчити запити і пропозиції батьків, рахуватись з ними, у межах розумного і своїх можливостей задовільнити їх. З цією метою, працюючи в тісному контакті з психологом, використовую метод анкетування, такий метод допомагає більш пізнати дітей, батьків, відпрацювати єдиний підхід педагогів і батьків до виховання й розвитку дитини , допомагає вносити корективи в мою роботу, поповнювати її зміст і форми, шукати нові нетрадиційні форми взаємодії з батьками вихованців.

Найпоширенішою моєю формою роботи з родинами – є консультації та бесіди, відвідування наших вихованців вдома. Під час таких зустрічей намагаюся до кожної сім’ї підходити індивідуально, бути тактовною, дипломатичною і творчою, по мірі можливості зрозуміти та виправити помилки або вжити заходів щодо оздоровлення виховної ситуації в сім’ї в цілому, при цьому зберегти довіру і конфіденційність.

«У сім’ї шліфуються найтонші грані людини – громадянина, людини – трудівника, людини - культурної особистості. Із сім’ї починається суспільне виховання»(В.О.Сухомлинський «Батьківська педагогіка»). Залучення родин до роботи в групі сприяє педагогізації батьків. Це вчить їх постійно працювати з дитиною, а не просто контролювати, розуміти її потреби, вчасно надати допомогу у виборі заняття і досягнення мети. Окрім того, дитина члени родини якої беруть участь в навчально-виховному процесі почувається вільною, гордою за своїх батьків.

Співробітництво з родинами моїх вихованців сприяло тому, що батьки беруть активну участь у створенні умов для успішного розгортання освітнього процесу. В групі створений універсальний куточок «Ми пізнаємо світ», який змінюється відповідно до теми тижня. Вивчаючи тему «Життя звірів» батьки разом з дітьми малювали малюнки, складали розповіді казки за ними, вивчали вірші, робили поробки з природнього матеріалу, вив′язали шапочки звірів, що дало нам можливість драматизувати казки «Рукавичка», «Колобок», «Троє поросят» та інші, не тільки з дітьми, а й з батьками. Так батьки з сторонніх спостерігачів стають активними учасниками навчально-виховного процесу у групі, з’являється інтерес до життєдіяльності їхніх дітей..

В.О.Сухомлинський у своїй книзі «Серце віддаю дітям» писав: «Добрі почуття, емоційна культура - це серцевина людяності. Якщо добрі почуття не виховані в дитинстві, їх ніколи не виховаєш». Я з батьками групи стараюсь виховати в дітях добро, людяність, милосердя. Організувала і провела акцію «Подаруй іграшку товаришу», в якій активну участь взяли всі батьки і вихованці. Батьки своїм прикладом показують дітям, як можна творити добро .Вони на території ДНЗ саджають кущі, дерева, допомагають в озелененні квітника, а також в озелененні групи. Взимку разом з дітьми роблять годівниці для птахів. А ми з дітьми підгодовуємо пернатих друзів.

Збагачення духовності батьків, поширення серед них педагогічних знань - одне з важливих завдань нашої повсякденної роботи. Я намагаюся донести їм, що любов матері до своєї дитини – то початок виховання серця сина чи доньки, яке можливе лише за прямого впливу від серця до серця. Існує таке поняття – сердечна спорідненість. Ось до неї прагнемо всі разом, виховуючи дитину.

Залучаю батьків до підготовки святкових ранків, до прийняття участі у спортивних та музичних розвагах, що проводяться з метою формування родинно - побутової культури та поширення найкращого досвіду виховання: «Свято Мами», «Щедрівочка щедрувала», «Тато, мама і я – спортивна сім’я», «Осінні розваги», «Свято іменинника» та інші. Батьки наших вихованців допомагають в організації фотовиставок «Ми і наші діти», «Дитячий вернісаж», де разом з дітьми малюють, творять диво-картинки, аплікації.

Батьківські збори - важлива форма спільної роботи батьків та педагогів, вони допомагають підвищити педагогічну культуру батьків, їхню відповідальність, під час зборів обговорюються актуальні питання виховання та розвитку дитини, приймаються відповідні рішення колективу з багатьох важливих проблем, але частіше ці збори нагадують нудний урок, педагог пускається в риторику, а батьки-поглядають на годинник.... Я вирішила так організувати збори, аби тата і мами дійсно могли з них щось брати - поради, рішення, оптимізм. І не від нас, а один від одного. Отож, беручи до уваги, що більшість нашої групи складали молоді сім’ї, на базі ДНЗ в співпраці з практичним психологом Кошельн А. А. було відкрито „ Школу молодих батьків” ( з2010 по 2012р. я була керівником), завданням якої було сприяння підвищенню психолого-педагогічної культури батьків з питань виховання та розвитку дітей дошкільного віку, залучення батьків до взаємодії у навчально – виховному процесі дошкільного закладу. З практичним психологом Кошельнк А.А. розробили план психолого - педагогічних занять з батьками. Щоб підвищити інтерес до занять, проводила попередню підготовку до них: оголошення – запрошення про повістку дня з питаннями по темі бесіди. Заняття проводила в нетрадиційній формі – за солодким столом та чашкою чаю, кави, що сприяє створенню невимушеної теплої атмосфери. До таких занять готувалась ретельно, продумувала, як розставити столи, щоб усі бачили один одного, з якої психологічної вправи розпочати заняття, щоб батьки почували себе невимушено, вільно. Коли батьки вперше потрапили на таке заняття щиро дивувалися, що їх чекає не нудна лекція вихователя, а відверта, щира бесіда партнера по вихованню їхньої дитини у дружньому колі за смачним чаєм. На таких заняттях ми проводимо вправи на згуртування, психологічні ігри, консультуємо, диспутуємо, ділимося своїми міркуваннями, розглядаємо проблемні ситуації в садочку та сім’ї, проводимо аналіз власного життєвого досвіду, обговорюємо надану інформацію і, звичайно, відпочиваємо, проводячи рольові ігри та драматизації. Таке проведення занять допомогло згуртувати всіх батьків, налагодити добрі, щирі стосунки між батьками та педагогами, батьки вже охочіше йдуть на контакт, цікавляться питаннями, що стосуються формування особистості малюка.

В червні 2012 року до нас прийшли нові вихованці та батьки. Під моїм керівництвом в даний час діє батьківський клуб «Педагогічна взаємодія з сім’єю». У мене багато творчих планів та ідей, думаю, що в майбутньому, співпрацюючи з батьками, ми їх реалізуємо.

Щорічний аналіз рівня знань випускників нашої групи дає можливість робити висновки про ефективну, висококваліфіковану роботу педагогів.

Усе суще, що живе на Землі, має свій початок і свій кінець. Сім′я у цьому одвічному циклі – початок, що витворює саму людину. І хоча минають тисячоліття людської цивілізації, роль сім′ї у вихованні особистості не змінилась. Навіть у наше сьогодення, таке тривожне, економічно і соціально нестабільне, сім′я, хоч і зазнає негативного впливу, але й далі є тим єдиним острівцем у бурхливому життєвому морі, де людина може знайти свою розраду, надію.

Отже, практика показала сформувати в молодого покоління знання і відчуття роду неможливо без залучення батьківської громадськості, підвищення її педагогічної культури. Актуальними й сьогодні є слова Василя Сухомлинського про те, що процес формування всебічно розвиненої, здорової особистості на різних вікових станах неможливий без постійного взаємозвя’зку родинного та суспільного виховання.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «впевнений старт»...
Дошкільний вік значний період дитинства. У порівнянні з періодом раннього віку соціальні та духовні потреби дитини різко посилюються....

Про підсумки апробації програми розвитку дітей старшого дошкільного...
Доповідну записку департаменту загальної середньої та дошкільної освіти "Про підсумки апробації програми розвитку дітей старшого...

Навчання звуковому аналізу слів з використанням зорових символів
У навчанні грамоти дітей старшого дошкільного віку вже склалася певна методика, яка спирається на використання наочності у вигляді...

"іноземна мова для дітей старшого дошкільного віку"
Діти 5-річного віку без особливих зусиль засвоюють не лише окремі слова, але й цілі речення, з цікавістю вивчають пісні й вірші....

Примусово ніхто не буде готувати дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання

Характеристика дитини старшого дошкільного віку Соціальна ситуація...
Проте життя дитини проходить в умовах опосередкованого, а не прямого зв’язку зі світом дорослих. Розрив між ідеальними прагненнями...

Організація підготовки дітей дошкільного віку до навчання у школі...
Міністерство освіти І науки Автономної Республіки Крим, управління освіти І науки обласних, Київської та Севастопольської міських...

План роботи гуртка “українська писанка” для дітей старшого дошкільного віку (6-7 рік життя)
Ознайомлення з мотивами орнаменту. Значення елементів. Малювання елементів “сосенка”, “грабельки”

Навчання грамоти дітей старшого дошкільного віку
Часто батьки замислюються над питанням: чи потрібно навчати дитину читати й писати перед школою?

Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт»
Затверджено Наказом Міністерством освіти І науки, молоді та спорту України від 21. 05. 12 р. №604

Типове положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу
Методичний кабінет дошкільного навчального закладу (далі методичний кабінет) є центром методичної допомоги педагогічним працівникам...

Дипломна робота на тему: «Патріотичне виховання дітей старшого дошкільного...
Розділ Експериментально-дослідницька робота у патріотичному вихованні дошкільників 43

Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт",...
...

Психофізіологічні особливості розвитку дитини старшого дошкільного віку”
Успішне виконання кожної із цих вимог безпосередньо пов’язано із досвідом, набутим дитиною впродовж усього дошкільного життя

«Моя родина моя стежина»
Завдання: розширити знання дітей про сім’ю як частину суспільства, про маму як берегиню роду; розвивати вміння дотримуватись норм...

Типове положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу
Методичний кабінет дошкільного навчального закладу (далі методичний кабінет) є центром методичної допомоги педагогічним працівникам...

Розширювати знання педагогів про теоретичні основи морального виховання...
Темою тренінгу є слова В,О. Сухомлинського «Виховуй дитину так, щоб у неї були цінності душі, які дісталися їй дорогою ціною». Сьогодні...

Лекція для батьків
Першим університетом життя для дитини є та сім'я, в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, щоб створити в...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт