Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Паспорт моніторингового дослідження

Паспорт моніторингового дослідження







ВНУТРІШНІ АУДИТИ ЯКОСТІ ОСВІТИ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИХ ЗАКЛАДАХ (МОТИВАЦІЙНА МОДЕЛЬ)

МОТИВАЦІЯ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ТА УСПІШНОЇ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ЯКІСТЬ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

Виконала Чумакова Альбіна Вікторівна

учитель англійської мови ЗОШ №53,

керівник МО вчителів іноземної мови

Зміст

Паспорт моніторингового дослідження 5

Вступ 6

Опис дослідження 7

Актуальність проблеми 8

Чинники підвищення мотивації 8

Результат дослідження 11

Висновки та методичні рекомендації 13

Перелік використаної літератури 16

Додатки 17

Додаток 1 17

Додаток 2 18

Додаток 3 21

Додаток 4 22


Паспорт моніторингового дослідження


Актуальність дослідження зумовлена необхідністю розкриття зв’язків внутрішньої мотивації школярів до дії задля підвищення ефективності виконання навчальних завдань.

Метою даного моніторингового дослідження є відстеження та оцінка мотивації вивчення англійської мови сучасними школярами в загальноосвітньому навчальному закладі №53 з позиції освітнього маркетингу.

Завдання моніторингового дослідження: визначення мотивації вивчення англійської мови сучасними школярами.

Об’єкт дослідження: моніторинг мотивації, що спрямовує вивчення англійської мови

Предмет дослідження: мотивація вивчення англійської мови учнями ЗОШ №53

Суб’єкт дослідження: вчитель англійської мови ЗОШ №53, який уклав анкету для анкетування учнів 8 – 11 класів з метою з’ясування вибору мотивації учнів до вивчення англійської мови.

Для проведення моніторингового дослідження були використані такі Методи наукового дослідження: анкетування, опитування.

Засоби первинної обробки даних – підсумкова таблиця.

Засоби ілюстрування результатів – діаграма.

Практичне значення отриманих результатів полягає в можливості їхнього врахування при плануванні, організації та проведені класних та позакласних занять з англійської мови.

Репрезентативність: у проведеному дослідженні взяло участь 94 респонденти – учні 8-11 класів ЗОШ №53: 11 класи – 24 учня, 10 класи – 23 учня, 9 класи – 25 учнів, 8 класи 22 учня (див. додаток 1).

Вступ


Нові завдання сучасної іншомовної освіти орієнтують сучасного вчителя іноземної мови на інтегративність змісту іншомовного спілкування, багаторівневість, диференціацію, орієнтацію на міжкультурний аспект в оволодінні мовами. Це вимагає від методичного об’єднання (МО) надати допомогу вчителям іноземної мови у визначенні нових підходів до відбору змісту та організації матеріалів щодо навчання іноземних мов, використання потрібних форм та видів контролю тощо.

Методична робота - це вид освітньої діяльності, що є сукупністю заходів з метою оволодіння методами і прийомами навчально-виховної роботи, творчого застосування їх на уроках і в позакласній роботі, пошуку нових, раціональних і ефективних форм і методів організації, проведення та забезпечення освітнього процесу.

У процесі методичної роботи здійснюється підвищення наукового рівня вчителя, його підготовка до засвоєння змісту нових програм і технологій їх реалізації, постійне ознайомлення з новітніми досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання, вивчення і впровадження у шкільну практику передового педагогічного досвіду, збагачення новими, прогресивними й досконалими методами й засобами навчання, вдосконалення навичок самоосвіти вчителя.

Основним напрямком у роботі вчителів є впровадження комунікативного підходу у навчанні іноземних мов. Учителі працюють, використовуючи новітні технології (метод проектів, рольові ігри, драматизація тощо)(див додаток 2). На уроках і позакласних заходах учителі іноземної мови активно працюють з автентичними аудіо - та відеоматеріалами. Таке розмаїття засобів сприяє розвитку творчості учнів і дає можливість створювати комунікативні ситуації, наближені до життя.

Проблеми, над розв’язанням яких працюють вчителі МО іноземної мові – це:

  • Розвиток здібностей учнів з використання англійської мови як інструменту в діалозі культур.

  • Підготовка випускників загальноосвітніх закладів до зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови.

  • Мотивація вивчення іноземної мови сучасними старшокласниками як елемент розвитку творчої особистості.

  • Вплив внутрішньої мотивації учнів 8 -11 класів на якість знань з англійської мови


Опис дослідження


Мотиваційна сфера учіння – складне ієрархічне утворення, що містить як безпосередньо діючі мотиви, так і свідомо прийняті наміри. За характером одні мотиви є випадковими, ситуативними, а інші, які детермінують навчальну діяльність учня, є стабільними, постійно діючими. В ситуативних і постійних мотивах завжди є такі, що виступають як домінувальні. Саме вони визначають основну лінію поведінки учня, зумовлюють спрямованість життєвого шляху школяра. Через свою мотивацію людина включена в контент дійсності.

Мотив завжди є компонентом індивідуальної свідомості і виконує регулятивну функцію діяльності учня. Регуляція розпочинається з того, що учень усвідомлює для себе мету вивчення мови, визначає програму дій. Коли процес формування вербалізації мети у свідомості учня завершується, він починає діяти, тобто починає реалізувати програму, що суб‘єктивно закладена в мотиві.

Мета нашого дослідження – виявити структуру мотивів вивчення англійської мови учнями ЗОШ №53, встановити ієрархію цих мотивів, тобто структурне співвідношення як чинників пізнавальної діяльності.

Для дослідження ми взяли загальну класифікацію мотивів, тобто їх поділ на пізнавальні та соціальні, внутрішні та зовнішні (див. додаток 3).

Актуальність проблеми


Вивчення англійської мови (за даними соцопитування учнів школи) знаходиться на дев’ятому місці за пріоритетністю, тому що знання мотивації є актуальним чинником для підвіщення якості навчання з іноземної мови (див. додаток 4).

Проблема мотивації є актуальною тому, що настає необхідність розкриття зв’язків внутрішньої мотивації школярів до дії, та відповіддю, зростає необхідність визначення чинників розвитку та підвищення позитивної навчальної мотивації дітей шкільного віку до виконання навчальних завдань.

Для школярів провідною діяльністю є навчальна, ядром мотиваційної сфери є навчальна мотивація. Виділяють два типи мотивації, пов’язаної з результатами навчання:

  • Мотивація, яка умовно може бути названа негативною. Під негативною мотивацією мають на увазі спонукання школяра, що викликане усвідомленням певних незручностей і неприємностей, які можуть виникнути, якщо він не буде вчитися (докори з боку батьків і вчителів, однокласників тощо).

  • Мотивація, яка має позитивний характер, але також пов’язана с мотивами, закладеними поза самою навчальною діяльністю. Ця мотивація виступає у двох формах. Як і для будь-якої іншої справи, для вивчення англійської мови дитині потрібна позитивна мотивація – тобто бажання займатися, потреба в цьому, інтерес.



Чинники підвищення мотивації


Головними чинниками підвищення мотивації є:

Успіх

Що частіше учні досягали успіху в минулому, то оптимістичніше вони чекають на нові випробування. Потрібно знизити «навчальну планку» для менш успішних учнів. На практиці це значить, що всі учні повинні знати відчуття подолання та відчути успіх. Наприклад, на уроці англійської мови можна поставити легкі запитання більш слабким учням, потім більш успішні учні можуть відповісти на складні запитання.

Інтерес

Одним із чинників, що впливає на мотивацію учнів, є інтерес до досліджуваного предмета. Стимуляція інтересу складається у виділенні нового чи яскравого елементу в начальному матеріалі. Можна запропонувати школярам провести досліджування в класі на тему «My friends like…», «My friends dislike», а потім порівняти отримані результати. Значним стимулом інтересу є також пояснення учням, де конкретно в повсякденному житті вони зможуть практично використати здобуті знання.

Знання результатів

Чинник, на який може вплинути вчитель, це зворотній зв'язок, який допомагає учням дізнатися про свої досягнення. Мотивація та прагнення докласти зусиль зростуть, якщо учні будуть одержувати специфічні особистісні відомості про результати.

Рівень заклопотаності

Один із чинників, на який можна вплинути в класі, це рівень заклопотаності учнів, їхнє прагнення домогтися успіху в навчанні. Помірна заклопотаність стимулює зусилля до навчання. Учитель може підвищувати або знижувати заклопотаність учнів, класу, використовуючи ці зміни для підвищення ефективності занять.

Відтінки почуттів

Від того, як почувається учень у певній ситуації, залежить обсяг зусиль, які він використовує у своєму навчанні. Треба намагатися нагадати учневі про приємні моменти після того, як він подолає труднощі.

Новий факт, цікаве завдання дають змогу дітям пережити відчуття новизни й допоможуть створити позитивний мотиваційний фон, який уможливлює перехід до постановки пізнавальної задачі. Під час планування проведення уроку іноземної мови необхідно врахувати чинники, які впливають на підвищення мотивації: успіх, інтерес, знання результатів, рівень заклопотаності, відтінки почуттів.

Урахувавши всі чинники, які впливають на підвищення мотивації, можемо зробити висновки:

  • Створення ситуацій успіху в навчанні (диференційовані завдання) допомагають успішно організувати навчальну діяльність на всіх етапах опанування нового матеріалу;

  • Організація навчання як спільної діяльності учителя та учня, формування вміння обговорювати життєві теми формують особисту активність учнів;

  • Контроль, педагогічне оцінювання мають бути організовані так, щоб проаналізувати не тільки результати, але й процесуальний бік навчальної роботи;

  • Виховання правильної мотиваційної спрямованості в учнів повинно супроводжуватися впливом на емоційне становлення школярів до навчання. Досягнення учнем мети, позитивних результатів у виконанні нових дій сприятимуть тому, що ці дії можуть набути самостійного значення для учня.

Результат дослідження


Таблиця 1

Розподіл мотивів вивчення англійської мови

Показник (мотив)

Розподіл респондентів за класами, %

Усі респонденти

8-9 класи

10-11 класи

Пізнавальні мотиви

1. Отримати глибокі знання

58 61.9%

27 57,4%

31 66,1%

2. Внутрішня постійна потреба

9 9,5%

4 8,5%

5 10,6%

3. Звичка вивчати усе, що задають у школі

13 13,8%

7 14,8%

6 12,7%

4. Подобається вивчати англійську мову

14 14,8%

9 19,3%

5 10,6%

Соціальні мотиви

1. Отримати спеціальність

21 22,3%

10 21,3%

11 23,5%

2. Працювати за кордоном

17 18,1%

9 19,4%

8 17,0%

3. Примушують батьки

5 5,3%

1 2,3%

4 8,5%

4. Матеріальна забезпеченість у майбутньому

10 10,6%

6 12,5%

4 8,5%

5. Приносити користь людям своїми знаннями

7 7,5%

4 8,5%

3 6,5%

6. Престиж серед друзів і знайомих

5 5,3%

3 6,3%

2 4,2%

7. Жити за кордоном

10 10,6%

5 10,6%

5 10,6%

8. Мати владу над іншими людьми

6 6,5%

4 8,5%

2 4,2%

9.Працює висококваліфікований вчитель

13 13,8%

5 10,6%

8 17,0%


Дані, отримані в цьому соціологічному обстеженні школярів, спрямовані на виявлення мотиваційної специфіки навчальної активності учнів 8-11х класів і на визначення значущості мотивів оволодіння англійською мовою.

Результати анкетування свідчать, що у більшості (61,9%) учнів 8-11х класів переважають пізнавальні мотиви вивчення англійської мови. Причому на першому місці стоїть широкий пізнавальний мотив. Для них цей процес виступає як внутрішньо зумовлена потреба, і ця потреба штовхає до поглиблення знання мови. Вона є виявом мотиву досягнення успіху, і не тільки пізнавального, але й соціального.

Такий мотив можна назвати навчально-пізнавальним, тобто мотивом засвоєння способів здобуття знань, прийомів і навичок подальшої самостійної роботи з використанням англійської мови як професії. Проте цей мотив зафіксовано лише у 22,3% респондентів.

Для 13,8% опитаних вивчення мови є звичка вчити усе, що задають у школі. Тобто у цієї групи респондентів вивчення мови виступає як пізнавальний процес.

Крім групи пізнавальних мотивів, інтелектуальну активність школяра зумовлюють і соціальні мотиви.

У структурі соціальних мотивів усіх опитаних учнів поряд із внутрішньою зумовленістю потреби оволодіння англійською мовою визначались і зовнішні чинники цієї стимуляції. Серед них примусовий вплив батьків (5,3%) та змістовна робота професійного вчителя іноземної мови - 13,8% відповідей.

Як свідчать результати дослідження, соціальні фактори займають у респондентів друге місце в ієрархії мотивів вивчення англійської мови. Проте і вони також структуровані. В анкеті вони визначаються 9-ма показниками, що розкривають диференціацію соціальних стимулів до оволодіння іноземною мовою.

На першому місці у всіх респондентів стоїть соціальний мотив "отримати спеціальність" (22,3%), на другому - мотив успішного працевлаштування за кордоном(18,1%). Серед респондентів визначилася група учнів, які чітко зорієнтовані на те, щоб знання англійської мови дали їм можливість бути матеріально забезпеченими громадянами країни (10,6%)

Серед інших соціальних чинників чітко визначився фактор престижності англійської мови( 5,3%).

Результати опитування представленні в таблиці 1.

Висновки та методичні рекомендації


Учні краще засвоюють матеріал у позитивній, доброзичливій атмосфері. Через те зміст і характер текстів, завдань, ситуацій, ігор, має бути позитивно спрямованим. Слід пам’ятати й про те, що діти початкової школи можуть концентрувати увагу ненадовго. Тому доцільно добирати завдання на розвиток уваги та спостережливості: знайти потрібне, зміни букву, щоб знайти нове слово.

Проведене дослідження дозволило зробити наступний методичний висновок: оскільки головним мотивом, що спонукає учнів до вивчення англійської мови, виявився пізнавальний (61,3% респондентів), то якість результатів оволодіння англійською мовою в школі безпосередньо залежить від якості самого навчального процесу та практичної реалізації його принципових положень.

Такими положеннями є:

1) навчання іноземної мови як засобу елементарного спілкування на міжкультурному рівні;

2) зв'язок навчання англійської мови зі світом школяра (відбір мовного матеріалу, тематики та конкретних ситуацій спілкування з урахуванням вікових інтересів учня);

3) використання прийомів з арсеналу інтенсивних методів, що дозволяє створювати емоційно-сприятливий фон уроку;

4)посилена увага до вимовної культури спілкування як до однієї з важливих передумов успішного оволодіння всіма видами мовленнєвої діяльності.

Методичні рекомендації вчителям МО

1. Проводити анкетування з метою визначення мотивації у вивченні англійської мови (5-7; 8-9; 10-11 кл)

2. Планувати проведення позашкільних заходів, спираючись на результати аналізу анкетування.

3. Сприяти поширенню соціальних мотивів вивчення англійської мови, розвиваючи соціокультурну компетенцію учнів.

4. Визначати пріоритетну мотивацію учнів із середнім рівнем досягнень для підвищення якості знань.

5. Застосовувати на уроках і в позаурочній діяльності елементи ролевої гри, театралізації, інтерактивні технології (ситуативне моделювання) для розвитку соціолінгвістичної компетенції.

За моїми спостереженнями учням подобається слухати й читати історії, оповідання, які можна успішно використовувати в вивченні іноземної мови. Текстовий матеріал дає можливість навчати лексики й граматики цілеспрямовано.

Діти хочуть якомога швидше отримати результати своєї праці. Тому завдання,які носять комунікативний і особистісно-орієнтований характер сприяють розвитку позитивної мотивації.

Більшість таких завдань, ігор і вправ мають інтерактивну форму. Це дає можливість дітям експериментувати з мовою, говорити про свої особисті справи, почуватися особистістю.

Використовуючи різноманітні ігрові, ситуативні форми діяльності на уроці, вчитель досягає основної мети навчання пробуджувати в дітях мотивацію, яка має позитивний характер, вивчати англійську мову й використовувати її за потребою.

При використанні рольових ігор, розігруванні ситуацій наратив (від латинського – «знання в розповіді») є способом навчання, розвиваючи діалогічну мову учнів та їх комунікативну компетенцію.

Перевагами використання наративних методів є те, що засвоєння навчального мовного та комунікативного матеріалу відбувається, спираючись на життєвий досвід учнів та активізацію навчального процесу.

Таким чином, ігрові технології, ситуативне моделювання та елементи театралізації, наративні методи є ефективними засобами навчання, що охоплюють різні види мовленнєвої діяльності,допомагають в оволодінні англійською мовою, а крім того сприяють відчуттю емоційного задоволення як у процесі навчання , так і під час досягнення результатів, розвивають позитивну мотивацію при вивченні англійської мови.
Методичні рекомендації адміністративному корпусу

1. Проводити анкетування учнів з метою визначення пріоритета мотивації: пізнавальна або соціальна (наприклад, 10 кл – профіль інформаційно-технологічний, виділити 1 годину на факультатив «Технічний переклад», тому-що випускники вступають до ВНЗ за технічними напрямами).

2. Розширюючи міжпредметні зв’язки, об’єднати МО вчителів іноземної та російської мови й літератури в методичну студію з напрямом «Іноземна філологія», зіставляючи моніторингові дослідження.

3. Формувати групи (за можливістю поділу класів), враховуючи «компетенцію існування», яка пов’язана з індивідуальними особливостями поведінки, мотивації, ідеалів та типу особистості, а не за алфавітом.

Перелік використаної літератури


1) Дусавицький О. Мотиваційна модель уроку у системі розвивального навчання // Педагогічна психологія. – 2009.- №4. – С. 160-165.

2) Заяцька Н. Психологічні основи формування мотивації як чинник успішності навчання // Теорет. і приклад. пробл. психол. – 2012.-№2.- С. 156-163

3) Куновська К. Формування позитивної мотивації до навчання в учнів середньої школи // Шкільному психологу все для роботи . – 2011. – №11. – С. 27-29

4) Федорова В. Формирование нарративной компетенции как способа моделирования вторичного языкового сознания. http://hpsy/public.htm.

Додатки

Додаток 1


Розподіл респондентів за віком



*Загальна кількість респондентів – 94

Додаток 2



Театрально-языковой социум как средство повышения мотивации

Дети любознательны и с интересом начинают изучать иностранный язык, который является для них чем-то новым, необычным, поэтому для успешного обучения языку важно сохранить этот интерес как можно дольше.

Импровизационные игры на английском языке ведут к преодолению языкового барьера, который существует не во внешней среде, а внутри ученика: ломая этот барьер, он начинает говорить, не боясь своих ошибок, не боясь своего мнения. Приемы театрализации направлены не только на развитие основных видов речевой деятельности, но и на формирование ассоциативного мышления, памяти, навыков обучения в коллективе, творческой инициативы школьника. Основной закон детского творчества заключается в том, что ценность его следует видеть не только в результате, но и в самом процессе. Поскольку текст спектакля, как правило, оригинальный, дети застрахованы от неправильных грамматических конструкций, и неоднократно повторенный текст становится некой матрицей выражения уже собственных мыслей.

Участие в школьных постановках играет очень важную роль в процессе формирования личности учащегося, так как состояние успешности значимо для формирования самой личности.

В настоящее время, когда английский язык приобрел статус языка глобального общения, задача преподавателя состоит в лингвосоциальной адаптации учащихся к современным условиям жизни.

Так возникла идея создания театрально-языкового социума. Под этим термином мы понимаем особое социолингвистическое пространство, в рамках которого осуществляется интерпретация языкового материала на новом уровне.
В процессе работы решаются следующие задачи:

Познавательный аспект:

- дать знания о культуре стран изучаемого языка, музыке, театре, литературе, традициях.

- познакомить с особенностями перевода и понимания английской поэзии и прозы.

Развивающий аспект

- развивать мотивацию к дальнейшему овладению иностранной культурой;

- развивать учебные умения и формировать у учащихся рациональные приемы овладения иноязычной культурой;

- научить держаться на сцене, преодолев психологический барьер выступления перед аудиторией.

Воспитательный аспект

- способствовать воспитанию толерантности и уважения к другой культуре;

- способствовать воспитанию личностных качеств (умение работать в сотрудничестве с другими); коммуникабельность, уважение к себе и другим, личная и взаимная ответственность).

Учебный аспект

– систематизировать, обобщить и закрепить лексические и грамматические средства, пройденные ранее;

Эффективность и результативность той работы зависит от соблюдения условий:

1) сочетание инициативы детей с направляющей ролью учителя;

2) занимательность и новизна содержания, форм и методов работы;

3) четкая организация и тщательная подготовка запланированных мероприятий;

4) гласность, открытость, привлечение детей с разными способностями и уровнем владения ин/яз.

Соприкосновение с игрой и искусством делает обучение ученика с учителем ярким и запоминающимся. Занимаясь одним общим делом, учитель и его ученики становятся единомышленниками, а значит:

создается атмосфера доверия;

дети становятся свободнее, раскованнее, увереннее в себе;

дети учатся работать в команде, терпимо относиться друг к другу;

формируется чувство взаимопомощи и ответственности за свои знания;

ситуация успеха побуждает ребенка к дальнейшей деятельности.

При обучении иностранному языку посредством театрализации успешно применяются следующие принципы:

1) принцип коллективного взаимодействия

2) принцип доступности и посильности

3) принцип активности

4) принцип максимального сближения, координации в овладении разными видами речевой деятельности

5) принцип наглядности

6) принципы прочности усвоения лексического материала

Таким образом, театрализация, воспринимаемая детьми как игра становится одним из основных видов деятельности, особенно для младших школьников.

Додаток 3


Розподіл мотивів вивчення англійської мови

Показник (мотив)

Розподіл респондентів за класами, %

Усі респонденти

8-9 класи

10-11 класи

Пізнавальні мотиви

1. Отримати глибокі знання










2. Внутрішня постійна потреба










3. Звичка вивчати усе, що задають у школі










4. Подобається вивчати англійську мову










Соціальні мотиви

1. Отримати спеціальність










2. Працювати за кордоном










3. Примушують батьки










4. Матеріальна забезпеченість у майбутньому










5. Приносити користь людям своїми знаннями










6. Престиж серед друзів і знайомих










7. Жити за кордоном










8. Мати владу над іншими людьми










9. Працює висококваліфікований учитель іноземної мови











Додаток 4





поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Дослідження творчих здібностей 15
У віснику вміщені матеріали дослідження керівником гуртка «Прикладні мистецтва» впливу художньої праці на розвиток уяви дітей дошкільного...

«Український сертифікаційний центр» Паспорт адміністратора реєстрації...
Цск. Паспорт має бути використано як практичний посібник в повсякденній роботі адміністраторів реєстрації та при підготовці до кваліфікаційних...

Значення
У хворого Н. 64 років запідозрено рак горлянки, який не вдається підтвердити ендоскопічними засобами дослідження. Який з наведених...

Всеукраїнський конкурс «Молодь тестує якість» 2013 Тема дослідження...
Предмет дослідження – споживчі властивості хліба та хлібобулочних виробів на матеріалах торговельного підприємства

Дослідження. Основні види моделювання
Моделювання – це метод дослідження явищ І процесів, що ґрунтується на заміні конкретного об'єкта досліджень (оригіналу) іншим, подібним...

Вимоги
Завершальним етапом такого дослідження мають стати самостійні висновки та узагальнення, які відповідають визначеним на початку роботи...

Анкета туриста (заповнюється розбірливим почерком або на комп'ютері,...
Закордонний паспорт (дійсний мінімум 3 місяці після закінчення дії візи) + копії всіх шенгеньских віз (якщо є від'їзджений або другий...

Урок 1 Тема І як проводити дослідження
Методично-дидактичне забезпечення уроку: підручник «Довкілля» 4 клас, В. Р. Єльченко, К. Ж. Гуз, путівники, щоденники спостережень,...

Дозвіл на проведення будь-яких діагностичних, експериментальних,...
Дозвіл Держсанепідслужби України на проведення робіт з дів в установах України («Санітарний паспорт»; «Санітарний паспорт на право...

Дослідження заплановані підприємством дослідження, які проводяться ним уперше з метою отриманн
На виконання Програми реформування бухгалтерського обліку із застосуванням міжнародних стандартів, затвердженої постановою Кабінету...

Кожен громадянин України має право на отримання паспорта для виїзду за кордон
Паспорт громадянина України для виїзду за кордон (далі паспорт) є документом, що посвідчує особу, підтверджує громадянство України...

Уроки-дослідження
Уроки-дослідження з географії у 6 класі: методичні матеріали для проведення уроків-досліджень з географії у 6 класі / Укладач: Павлусів...

Дослідження таємниць квіткового царства
...

Отже, після досягнення 16-ти років до територіального підрозділу...
Відповідно до п. 1 Положення про паспорт громадянина України, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 26 червня 1992...

Паспорт водного господарства підприємства загальні положення
Паспорт водного господарства Підприємства розробляється відповідно до вимог "Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні...

Дослідження Загальна характеристика етапів експерименту
Досить часто молоді науковці відчувають певні труднощі на перших етапах здійснення самостійної творчої діяльності при виборі теми...

Порядок оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення...
Паспорт громадянина України для виїзду за кордон (далі паспорт для виїзду за кордон) є документом, що посвідчує особу, підтверджує...

Методи лінгвістичних досліджень
Лінгвістика протягом історії свого розвитку створила власні (спеціальні) методи. Як правило, зміна наукової парадигми супроводжується...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт