Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Урок формування знань, умінь, навичок з елементами казки. Обладнання: підручник, пам’ятка «Правила написання листа»

Урок формування знань, умінь, навичок з елементами казки. Обладнання: підручник, пам’ятка «Правила написання листа»





Тема: Лист. Адреса.

Мета: ознайомити учнів із видами листів, з правила їх написання та оформлення конвертів; з’ясувати значення слів адреса, адрес і адресант; формувати уміння аналізувати тексти запропонованих листів та писати власні; розвивати увагу, пам'ять логічне мислення та інтерес до традицій і звичаїв українського народу; виховувати мовленнєву культуру.

Тип уроку: урок формування знань, умінь, навичок з елементами казки.

Обладнання: підручник, пам’ятка «Правила написання листа», тлумачні словники, зразки листів, репродукція ікони Миколи Чудотворця; мультимедійне обладнання.

Епіграф:

Хід Уроку.

І. Організаційний момент.

  1. Привітання

  2. Емоційний настрій на роботу

ІІ. Оголошення теми і мети уроку (слайд №1)

1. Звучить пісня (уривок)

2. Слово вчителя.

У людей завжди була і залишається потреба спілкуватись, ділитися своїми думками, враженнями, почуттями. Добре, коли хтось поруч – чи то друг або рідні. А якщо далеко? Тоді ми пишемо листи, бо листування є одним із видів спілкування. Вчасно отриманий лист інколи здатний повернути людині віру у добро, в життя.

Тож складання листа – це особливий вид творчості. Написати змістовного листа досить непросто, це велике мистецтво зі своїми тонкощами, особливостями, які потрібно опанувати.

3. Запис у зошитах теми уроку. (Повідомити про групу інформаційного бюро).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Вступне слово вчителя.

Шановні діти! Епіграфом до нашого уроку є слова Л. Костенко:

Пишіть листи і надсилайте вчасно,

Коли їх ждуть далекі адресати,

Коли є час, коли немає часу

І коли навіть ні про що писати.

2. Самостійне осмислення теми.

Діти, сьогодні ми будемо говорити про листи, тож видумуйте, пробуйте, творіть – розум і фантазію свою проявіть.

Активними будьте і уважними

І не забудьте про кмітливість.

(Звучить музика із мультфільму «Простоквашино», заходить листоноша).

Ой, що то за музика луна, чи відома Вам вона?! Мабуть, хтось хоче до нас завітати. Чи не знаєте, хто ж це може бути?

(Здається до нас іде листоноша)

  • Доброго дня учні! Я приніс вам листи. Знаю, що сьогодні ви «мобільні» та «електронні», писати не вмієте, мене без роботи хочете залишити. Але хіба х телефонної розмови ви дізнаєтесь про життя рідних і близьких людей? Певна, річ, ні, бо це тиха, задушевна розмова з ними. Треба вміти писати листи. А ще, мені дуже прикро, бо діти не всі знають, у наш час, хто такі листоноші.

  • Шановний, тут ти помиляєшся. Над цим питанням працювала група інформаційного бюро і ось, що ми знайшли.

Людина з легенди (слайд №2)

На стіні храму села Тур'ї Ремети Перечинського району на Закарпатті увічнена мідна фігурка листоноші Федора Фекети. Пам’ятний знак відлито із чавуну. На барельєфі – молодий верховинець у скромному селянському вбранні. На голові бриль, на ногах – плетені личаки, незамінні для гуцулів, на плечі – палиця з поштарською торбиною.

Він був не просто поштарем. Ще його називали послом. Щодня, за будь-якої погоди, його маршрут пролягав до Ужгорода і одразу - пішки, понад 60 км. на день. Помер трагічно. Він потонув, але листи викинув на берег.

- Цікава історія, та добре, що сьогодні я з вами. Знаєте, до Вас надійшов лист, але від кого – незрозуміло. Погляньте, який неграмотний запис, брудний лист. А на конверті тільки: «На деревню дедушке». Ви повинні допомогти розібратися з цим, а я буду за вами стежити.

Вчитель відкриває конверт і зачитує листа.

«Милый дедушка, Константин Макарыч? Пишу тебе письмо. Поздравляю Вас с Рождеством и желаю тебе всего от господа бога. Нету у меня ни отца, ни маменьки, только ты у меня один остался. Милый дедушка, сделай божескую милость, забери меня в деревню… Кланяюсь тебе в ножки и буду вечно бога молить, забери меня от хозяина, а то помру. Приезжай, милый дедушка, Христом бога тебя молю. Остаюсь твой внук, Иван Жуков.»

Ні адреси, ні дати, коли лист написано, але з листа видно, що хлопчик не вчив правила, думав, що грамотність йому не знадобиться. От і має. Простенького листа неспроможний написати. А скільки помилок! Та нічого, спробуємо розібратись.

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

Наше інформаційне бюро повинно було з’ясувати, що таке лист. Та які види листів вам відомі?

Лист – це особливий вид творчості. Уміння написати листа означає визначити його зміст, композицію, вибрати потрібні слова і словосполучення, правильно написати адресу.

Основне призначення листів – це повідомити про щось адресата, але не всі листи мають однакове оформлення. Воно залежить від того, ким є адресат та адресант: родичами, друзями, службовцем, державними установами.

Тому розрізняють такі види листів: особисті (приватні); службові (офіційні); поздоровчі(вітальні). (слайд №3)

  • Група інформаційного бюро підготувала нам розповідь про історію щодо виникнення листів (слайд №4)

(Потреба передавати думки на відстані існувала споконвіку. Для задоволення її використовувались сигнали, до яких людина вдавалась навіть у часи існування й поширення письма. Ось, що нам відомо з історії виникнення листів.

Мовою знаків у індіанців служив дим, у поселеннях Африки – свист. «Мова» сигналів і предметів не давала змоги передавати думки, повноцінно спілкуватися. Для цього потрібна була писемність. І першим кроком до неї стало малюнкове письмо – піктографія. Малюнкове письмо віджило, але залишки його можемо побачити й сьогодні: це всім відомі знаки дорожнього руху. Вважають, що букви першими створили фінікійці, удосконалили греки, а творцями слов'янської азбуки – кирилиці стали Кирило і Мефодій. Саме сучасний алфавіт склався на базі кирилиці.)

  • Діти, скажіть скільки чоловік щонайменше можуть брати участь у листуванні?

Це – адресат і адресант. Звернімось по допомогу до «Тлумачного словника» і з’ясуємо значення цих слів іншомовного походження та запишемо в зошит.

Адресат – той кому кому призначено лист

Адресант – той, хто надсилає лист.

(Інсценівка з Бабою Ягою)

Баба Яга: Так , так, упізнали мене?!

  • А де листоноша? Отримала листа, а там ось що: «Вам слід терміново з'явитися на казкові курси підвищення професійної майстерності грубіянів та скандалістів за адресою: дрімучі хащі, 113 просіка, гниле дупло №13»

  • Лист не дійсний.

Листоноша: Як не дійсний? – Ось конверт, ось марка. Усе законно.

Баба Яга: Законно, проте безграмотно. Лист складено всупереч правилам. Нікуди я не поїду.

Листоноша: Зачекайте громадянко, - ось марка, ось конверт. Чого ж Вам іще бракує?

Баба Яга: Підпису не має, а головне звертання нема! То що ж, я ніхто і звертатися до мене не треба?

Листоноша: Ніяких там звертань і підписів не знаю і знати не хочу.

Баба Яга: Ах, не знаєш? Ах, не хочеш? – Діти! Та хоч ви мені допоможіть.

  • Пригадайте, що таке звертання? (Учні відповідають)

Вчитель: Як звертатися до когось, то повинен знати,

Що чарівні слова треба нам вживати.

У нашій рідній мої чарівні є слова.

Слова ці всі відомі, бо сила в них жива.

«Добридень, до побачення» - і усмішка сія,

Велике мають значення оці прості слова.

  • Діти, у нашого героя Ваньки, який надіслав листа «На деревню дедушке» теж проблеми: хлопчик безграмотний та не вміє правильно побудувати лист, щоб висловити свої думки. Щоб ви порадили Ваньці?

  • Щоб він краще вивчав правила і частіше користувався словником, якщо не впевнений як правильно написати те чи інше слово.

  • Так, правильно, але щоб Ваня зовсім не занепав духом, нам потрібно його підбадьорити, адже з листа видно, що він хлопець непоганий, ввічливий, чемний. У нього лише один недолік – безграмотність. Про це ви йому напишете у своєму листі-відповіді у основній частині. Потім пишемо кінцівку, використовуючи слова ввічливості: раді будемо з тобою листуватися, на все добре пиши…ліворуч – дата, а праворуч – власний розбірливий підпис.

(слайд №5 «Як будується лист»)

А тепер, щоб лист потрапив до місця призначення, його потрібно відправити за вказаною адресою.

Що таке адреса?

Адреса – позначення місця проживання особи чи перебування установи. (слайд №6)

Після того, як ви напишете адресу, обов'язково має бути індекс.

Індекс – це цифрове позначення кожного населеного пункту.

  • А тепер розгляньте уважно зразок оформлення конверта. (слайд №7)

Зверніть увагу на запис адреси на конверті та вжиті розділові знаки. Запам'ятайте, що такі слова як вулиця, квартира, місто, село, район, область пишуться скорочено і з нового рядка. Прізвище, ім'я, по батькові адресата пишемо в давальному відмінку. Кожен ваш лист має бути вміщений у конверт, після чого його потрібно залишити в поштовому відділенні або опустити в поштову скриньку. Мабуть, вам буде цікаво дізнатися про те, як виникла поштова скринька і який вигляд вона мала.

Розповідь про виникнення поштової скриньки. (слайд №8)

Не так давно команда португальського португальця Бартоломео Колумба потрапила в шторм біля берегів Південної Америки. Один із офіцерів написав про всі злигодні і помістив лист в свій черевик, (слайд №9) якого повісив на дерево недалеко від берега. Через рік тут висадився інший мореплавець, знайшов листа, прочитав і поставив капличку на місці загибелі своїх співвітчизників. Пізніше тут виросло селище. Іще довго черевик моряка слугував поштовою скринькою. Те знамените дерево росте й досі. А біля нього - пам'ятник поштовій скриньці (слайд 10) у формі черевика. До цих пір залишився такий звичай: дітям у Різдвяну ніч в їхні черевики кладуть подарунки – чи то Санта Клаус ( у англійців), (слайд №11) чи Дід Мороз ( у росіян), (слайд №12) чи П'єр Ноель (у французів) (слайд №13). А нас також є український чудотворець, до якого ми звертаємось і просимо виконати наші бажання та потаємні мрії. Це Святий Миколай, якого й називають Миколою Чудотворцем. (слайд №14).

Розповідь про Миколая Чудотворця підготували нам учні з інформаційного бюро. ( Народився Святий Миколай 19 грудня в місті Мирі в країні Лікії, що в Азії. Із самого народження творив чудеса. Коли батьки залишили йому велику спадщину, він усе добро роздав бідним. Якось, уже після його смерті, настав у Лікійській країні голод, а один італійський купець мав корабель, завантажений хлібом… Святий Миколай явився йому ві сні й каже: «Ось тобі три золоті монети, вези свій хліб туди». Прокинувся купець – а в руці три золоті монети… Брали голодні той хліб, ноги цілували, а він відповідав: «Святому Миколаєві дякуйте». Після того християни свято Миколая відзначають двічі на рік – 22 травня, коли з Візантії його мощі викрали хрестоносці й перенесли до Італії у церкву Святого Стефана, і 19 грудня, в день його народження).

V. Закріплення здобутих знань, умінь, навичок.

Вважаю, що кожному із вас є про що написати Святому Миколаю, бо «в ніч таємну, повну чар, заглядає з-за хмар Чудотворець Миколай», чи поклали ви листа у черевик?

І запам'ятайте! У кожного автора листа свій почерк, свій стиль, своя неповторна манера. Проте існують єдині вимоги, щодо правил листування, яких усі мають додержувати.

  1. «Правила листування». (слайд №15).

  • Вчасно відповідайте на листи. Не залишайте листів без відповіді.

  • Пишіть на якісному папері.

  • Дбайте про почерк, охайність в оформленні листа.

  • Уживайте звертання. Звертаючись до старших на Ви, пишіть це слово з великої букви.

  • Дотримуйтеся композиції листа (початок, основна частина, кінцівка).

  • Слідкуйте за мовленнєвим оформленням і грамотністю. Пам'ятайте: по тому, як ви пишете, судять про ваш рівень розвитку освіти, виховання.

  • У кінці листа ставте розбірливий підпис, дата.

  1. Питання для перевірки:

  • Місце проживання особи чи місце знаходження установи (адреса);

  • Людина, яка відправляє листа (адресант);

  • Особа, якій адресується лист (адресат);

  • Пакет із паперу, у який вкладають лист (конверт);

  • Написаний текст, призначений для спілкування на відстані, з метою повідомити про щось (лист);

  • Службовець пошти, який розносить кореспонденцію адресатам (листоноша).

VІ. Коментоване оцінювання.

Ось і уроку кінець – усі потрудились, тому кожен молодець!.

VІІ. Домашнє завдання. (слайд №16).

Низький та середній рівні: виписати слова звертання у робочі зошити.

Достатній рівень: дібрати додаткову інформацію щодо листування.

Високий рівень: скласти кросворд за темою «Пошта».

Наближається Новорічне свято. Кожен має якусь таємну мрію, яку, мабуть, може здійснити тільки Дід Мороз. Тому кожен з вас має нагоду написати листа Дідові Морозові.

Офіційна поштова адреса Діда Мороза: 162340, Росія, Вологодська область, місто Великий Устюг, дім Діда Мороза.

VІІІ. Заключне слово вчителя: (слайд №17).

Сьогодні чудове свято Миколи Чудотворця, святого якого й до цих пір зображують на іконах, моляться йому й благають про щось. Кажуть, що Святий Миколай виконує всі бажання. І я теж звертаюсь до нього.

Лист Святому Миколаю

Вельмишановний Миколаю!

Я Вас мудрого благаю:

Пошліть здоров'я в нашу хату

Та не лише на Ваше свято.

Щоб серце в бабці не боліло,

Щоб ноги в діда не крутило.

І щоб забув наш тато нині,

Що це таке – болі у спині.

Матусі рідній, любій неньці,

Знайдіть Ви ніжнії слова,

Щоби так часто не боліла

За нас з сестрою голова.

Будемо навчатись краще,

Слухняними зможемо стать.

Не будемо ми ледачими

І в міру будемо спать.

А ще я Вас благаю,

Чудотворце Миколаю,

Нехай лад в родині буде,

Щоб краще жили в Україні люди…

І закінчуючи лист,

Хочу поздоровити –

з Днем народження я Вас,

Святий Миколаю!

Тож бажаю від душі,

Щоб мали ви змогу

Виконати всі бажання

Вкраїнського народу.

На цьому я закінчую

Щирого листа.

До побачення.

З повагою, Вікторія.
Шановні, пам'ятайте! Ми українці, які любимо свій народ і просимо благодать у Миколая для всієї України, бо знаємо: наскільки буде міцною держава – настільки краще житимемо ми!


поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Лист. Адреса
Обладнання: підручник, пам’ятка „Правила написання листа”, квітка ромашка із завданням на пелюстках, тлумачні словники, бланк – конверт;...

Урок вивчення нового матеріалу, формування умінь І навичок. Форма...
Обладнання: підручник Власова В. С. «Історія України (Вступ до історії). 5 клас», настінна карта України, роздатковий матеріал (чисті...

Урок формування знань, умінь І навичок. Обладнання. Презентація до...
У світі гармонічних коливань. Тригонометричні функції та їх властивості. Роз’язування найпростіших тригонометричних рівнянь cos X...

Методичні рекомендації щодо критеріїв оцінювання професійних знань,...
Міжвідомчої робочої групи з розробки нормативно-правових актів з питань підтвердження результатів неформального професійного навчання...

Урок закріплення умінь І навичок. Обладнання: Підручник «Українська мова. 8 клас»
Б. Завдання нашого уроку – узагальнити знання, отримані з теми «Односкладні прості речення». Спочатку давайте згадаємо, які типи...

Будь-який урок це складне педагогічне явище, витвір учителя, де є...
Будь-який урок – це складне педагогічне явище, витвір учителя, де є змога щоразу показувати зразки засвоєння учнями знань, умінь...

Урок засвоєння нових знань. Обладнання: підручники, зошити, портрет...
Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст твору,його головну думку, сприяти формуванню у школярів умінь І навичок...

Виховання у дітей інтересу до читання. Батьківські збори Обладнання:...
Поради батькам «Як викликати у дітей інтерес до читання», Пам’ятка «Правила для читання», Пам’ятка для батьків (кожному індивідуально)...

Тема. Лист рідним, друзям. Правила написання листа. Мета
Методи, прийоми: прослуховування аудіо запису листа, робота з епіграфом, робота з пам’ятками, робота в парах, пояснення вчителя,...

Аналіз уроку (схема аналізу І самоаналізу уроку)
Як дотримувався принцип систематичності й послідовності формування знань, умінь І навичок

Урок засвоєння нових знань І формування вмінь. Обладнання: підручник...
Тема: Найважливіші досягнення науки І техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Всесвітня історія 10 клас. Сл 1

Урок формування практичних умінь І навичок
Основні види підрядних речень. Розділові знаки між головною І підрядною частинами складнопідрядного речення

Урок засвоєння нових знань. Обладнання : виставка альманахів літературного клубу «Лігос»
Лозівським літературним клубом «Лігос», його членами; розповісти про О. О. Тарасову, її літературну діяльність, зокрема казкою «Чортів...

Урок закріплення та застосування знань, умінь І навичок
Тема. Ярослав Стельмах. "Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера". Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків головних...

Урок з використанням ікт, інтерактивних методів, з елементами проблемного...
Визначити та порівняти наслідки Першої світової війни для Італії, з’ясувати причини підтримки диктаторського шляху розвитку країни...

Методичні рекомендації щодо критеріїв оцінювання професійних знань,...
Ювання за результатами неформального професійного навчання (далі – Методичні рекомендації) розроблені відповідно до пункту 11 Порядку...

Урок 4 Тема: Пам’ятки мистецтва північного Причорномор’я І Скіфії
Обладнання: Підручник для 8 класу Л. Кондратової, комп’ютер, альбом для малювання

6. Освітня галузь "Технологія" Основна мета освітньої галузі "Технологія"...
Вирішення загальноосвітніх завдань освітньої галузі зумовлює необхідність формування в учнів певної сукупності знань, умінь І навичок....



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт