Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Уроку Вишивка,як вид оздоблення текстильних матеріалів. Технологія виконання мережки «одинарний прутик»

Уроку Вишивка,як вид оздоблення текстильних матеріалів. Технологія виконання мережки «одинарний прутик»





Тема уроку
Вишивка,як вид оздоблення текстильних матеріалів. Технологія виконання мережки «одинарний прутик» .
Мета уроку:
Сформувати в учнів поняття про прозорі техніки вишивання, про мережку та ії види, про композицію украінської вишивки;вміння виконувати дизайн-аналіз, створювати композицію проектного виробу,сформувати вміння виконувати прості види мережки: одинарний прутик, роздільний прутик;

Розвивати інтерес до проектної діяльності, потреби виявити себе в різноманітних видах творчої діяльності.

Створити оптимальні умови для виховання в учнів поваги до праці, бажання брати участь у трудовому процесі,звернути увагу учнів на відродження національного мистецтва, ремесел; виховувати почуття до прекрасного. Ретельність у виконані видів мережки, сприяти розвитку естетико-сенсорної сфери особистості.

Унаочнення:

-Майстерня трудового навчання.

-Проектор, екран, ноутбук.

-Сторінка учня.

-Матеріали для контролю знань учнів.

-Робочий зошит.

-Електрона презентація з теми

-.Матеріали для контрою знань учнів

Інструменти та матеріали: робочі коробки, зразки вишивок, нитки, тканина, плакат з малюнком залізниці, літери з яких складається слово «Мережка», таблиці з написом станцій, інструкційні картки з технологією виконання мережок, слайди, картки оцінювання .

Методи навчання: робота за картками по групах, розповідь, бесіда, демонстрація, навчальна групова робота, робота в парах, творча індивідуална робота,метод Мікрофон, повідомлення учнів, метод конструювання понять, метод порівняння, метод еврестичних запитань, самостійна робота.
Форми організації пізнавальної діяльності учнів: ідивідуальна, парна та групова.
Міжпредметні та внутріпредметні звязки: історія, народознавство, трудове навчання, образотворче мистецтво, математика.
Поняття й терміни: прозорі шви, мережка, композиція, форма, колір, симетрія та асиметрія, проект, дизайн-аналіз.
Тип уроку: комбінований урок.
Форма уроку: урок-подорож.

Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ.Актуалізація опорних знань.

Вправа « Мої очікування»
У вас на робочих столах лежать кольорові зірочки, напишіть свої очікування на сьогоднішній урок, виразивши їх трьома словами.


Виконання різнорівневих завдань.

Ми будемо працювати в групах. Робота в групах дасть Вам можливість вільно висловлювати власні думки, обговорювати їх, розвивати комунікативні та соціальні компетентності, критичне мислення, увагу, пам’ять.

.
Робота в групах
Завдання для І групи « Склади поняття»
Вам запропоновані картки з трьома поняттями, але літери в них переплуталися. Складіть літери у певному порядку і дайте визначення отриманим поняттям.
НЕТОРАМН ВТОМИ АНВАК

Відповіді: орнамент, мотив, канва.

Завдання для ІІ групи
На дошці прикріплені дві таблиці « Класифікація швів за способом вишивання» та «Класифікація швів за технікою вишивання». Поруч із ними знаходяться картки з назвами швів. Визначте, до якої групи відносяться шви, та по черзі прикріпляйте картки з їх назвами до колонок таблиць. Відподь обгрунтуйте.
Класифікація швів



За способами вишивання

вільні

лічильні







Набір карток:
косий, хрест,стебловий,кривулька, тамборний, петельний, ретязь, напівхрест, гладь,мережки,виколювання,прямий хрест, вирізування.
Завдання для ІІІ групи

За технікою вишивання

глухі

прозорі








Відповідь:



За способами вишивання

За технікою вишивання

вільні

лічильні

глухі

прозорі

Стебловий,

Тамбурний

Петельний

Гладь


Косий хрест

Кривулька

Ретязь

Навхрест

Прямий хрест

Мережки

Вирізування

Виколування

Гладь

Косий хрест

Прямий хрест

Мережки

Вирізування

Виколування


1. Контроль знань учнів: взаємоперевірка,самоконтроль.

2. Аналіз допущених помилок.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ми дізнаємося дуже багато корисного і цікавого про вишивку та її види.

Вишивка є найбільш поширеним видом оздоблення ужиткових предметів і задоволення естетичних потреб українців. Вона поєднує минуле з сучаснустю і стверджує подальший розвиток орнаментальної живописної культури.

Будь-яку виконану роботу (ремонт кімнати,пошив одягу,створення виробів декоративно-ужиткогово мистецтва, тощо) можна розглядати, як творчий проект. Тому що кожний створений проект – це реалізація задуму людини.Та давайте подивимося на виставку творчих проектів учнів,яка розташована в нашому кабінеті.Скільки різноманітних виробів ми бачимо. Ваша власна фантазія та бажання допоможуть створити дійсну авторську річь. Укладіть у роботу тепло і доброту,всю свою позитивну інергетику, і тоді ваші вироби будуть говорити про вас самі.

Я сподіваюся , що при досягненні цієї мети ,Ви крок за кроком будете шліфувати свою творчу продуктивну компетентність.(Учитель акцентує увагу на виробах оздоблених мережками).

Для того, щоб дізнатися, з яким видом швів ми будемо знайомитися в 8 класі, я вам пропоную виконати завдання. Уважно подивіться на дошку. На ній записана тема сьогоднішньго уроку, але вона неповна:
Вишивка як вид оздоблення текстильних матеріалів.

Прозорі техніки вишивання.

....- прорзора лічильна техніка вишивання
Виконай завдання
Закресли літери,які повторюються тричі.З літер, що залишились склади слово, і ти знайдеш назву прозорої техніки,яку ми будемо вивчати сьогодні на уроці






У

М

С

Е

Я

О

Н

Р

О

Е

С

У

Ж

Я

Н

Я

С

О

К

Н

У

И






Відповідь:








М




Е










Р




Е







Ж
















К







И






Так, це – мережки. Запишіть тему уроку в робочий зошит.
А зараз погляньте де використовується мережка.

(продовження презентації про використання мережки)
Щоб зробити свої речі неповторними, потрібно вміти виконувати мережки. Ми обов’язково навчимося це робити. Наш урок відбуватимется у вигляді невиличкої подорожі залізницею, під час якої ми відвідаємемо сім станцій, їх назви ви бачите на дошці: «Довідкова», «Історичну», «Матеріально-інструментальну», «Технологічну», «Рукодільну», «Фізкультхвилинку», «Кінцеву».

На кожні зупинці будемо узнавати нове, виконувати певне завдання. Супроводжувати нас буде «провідниця», ім’я якої ми дізнаємося на прикінці подорожі.Тож вирушаємо в путь.
V. Вивчення нового матеріалу
(Дівчинка – провідниця відкриває табличку з написом станцій та прикріплює картонний вагончик)

1.Станція «Довідкова»
(Учитель).З давніх - давен наші предки оволоділи різними ремеслами. Вони будували житло, майстрували меблі,виготовляли речі домашнього вжитку.Щоб ці вироби тішили око, їх оздоблювали різбленням, розписом, випалюванням, вирізанням, а також вишивкою.

У наш час ручна праця змінюється на машинну. У промисловості використвують ніпівавтоматичні та автаматичні в’язальні й вишивальні машини с комп’ютерним керуванням.
Після показу слайдів учитель ставить запитання:

-Як Ви вважаєте, у чому перевага автоматичних машин над ручними?

Молодці. Ви правильно відповіли на питання, тепер провідниця відкриє нам одну букву свого імені – Е.
2. Станція «Історична»
Наша подорож триває. Ми наближаємося до станціії «Історична». В Україні відомо понад 100 технік вишивання, які можна поділити на лічильні та вільні.

-Пригадайте,які лічильні шви Ви виконували в попередніх класах?

(хрестик,штапівка)

Лічильні шви,які виконують на тканині полотняного переплетення з підрізаними та витягнутими нитками, називаються ажурними. До таких технік належать мережки. Давайте з вами запишемо, що означає слово «мережка».

Мережкою називають ажурну або прозору техніку вишивання, виконану на місці витягнутих із тканини ниток основи або утоку.

Дівчати підготували невеличкі повідомлення про мережки, давайте їх послухаємо.

Учениця 1.
У часи Київської Русі мистецтво художньої вишивки дуже високо цінувалося. Сестра Володимира Мономамаха, Анна –Янка організувала в Києві,в Андрієвському монастирі школу,де молоді дівчата вчилися вишивати золотом і сріблом.
Учениця 2.
Віддавна мережки були відомі у вишиванні в багатьох народів.

В Україні нею оздоблювали найрізноманітніши вироби:

одяг, рушники, скатертини, узорні покривала на ліжка, занавіски, тощо.

До двостороннього методу декорування тканин належать і різноманітні техніки виколювання, вирізання, мережання, обметування, рубцювання тощо. Ці техніки були відомі в усіх областях України. Особливого поширення вони набули на Покутті, Полтавщині, Київщині.
Учениця 3.
Озддоблення виробів мережкою завжди було популярне. Орнаменти з використанням мережки надають вишивці витонченості та вишунаності. Гарний вигляд мають мережки на жіночих блузках, платтях, костюмах, чоловічих сорочках, дитячому одязі, білизні, косинках, серветках тощо. Мережки можуть бути основною частиною узору або способом обробки країв вишитих виробів- скатертини, серветки, рушника, фіранки. В одязі за допомогою мережки можна з’єднувати полотнища, що називається змережуванням. Ажурність наскрізного шиття білим по білому особливо характерна на Полтавщині, Чернігівщині. У південних і західних областях України застосовують і кольрові нитки, за допомогою яких створюють яскраві візерунки на ажурному фоні.Історія розвитку українсьнського вишивання нагромадила безліч різноманітних мережок.

Учитель.

Дякуємо дівчаткам за історичну інформацію. А наша провідниця відкриває нам ще одну букву свого імені- літеру Р.
3. Станція « Матеріально- інструментальна»
Учитель. Продовжуємо подорож. Наступна станція- «Матеріально інструментальна».

Серед усього розмаїття видів мережок чітко простежуються основні, так названі прості мережки, на базі яких виконують усі інші. Залежно від місцевості той самий вид мережки може мати різні назви: «одинарний прутик», «подвійний прутик», «схрещений прутик», «черв’ячок”, «одинарний стопчики», «гречка», «подвійна ляхівка»,та інші.
(слайди про види мережок)
Тканину частіше беруть полотняного переплетення, щоб легше було висмикати нитки. Для тих, хто тільки починає вишивати мережку, пропоную брати густу канву «Аіду».Вона складається з чітко окреслених квадратів, які полегшують підрахунок ниток.

Нитки залежно від призначення виробу та техніки виконання, застосовують різноманітні як за кольором, так і за товщиною (номерерами). Для мережки можна використати бавовнані котушкові нитки, шовкові, муліне тощо. На тонких тканинах виконують мережку нитками № 60, № 80, на грубих- нитками середніх номерів.

Голки добирають залежно від товчини нитки та щільності тканини.

Ножниці потрібні двох видів: маленькі, з гострими загнутими кінцями- для підрізання та витягування ниток під мережку, і великі- для розрізання тканини. Для цього треба голкою підняти необхідну кількісь ниток і розрізати їх лезом на голці.

Сантиметрову стрічку застосовують під час визначення на тканині чи виробі містя для вишивки.

П’яльці можна брати круглі, квадратні, пластмасові і дерев’яні. Їх використовують для забеспечення натягу тканини. Стібки, виконані за їх допомогою, лягають рідше й малюнок не перекошується.

-Скажіть, з якими інструментами треба бути обережними під час вишивання?

-Які правила безпечної роботи з голкою та ножницями ви знаєте?

-Молодці. Провідниця відкриє нам ще одну букву – літеру К. 4.
Станція«Технологічна»
Учитель. Наступна станція – « Технологічна»

Виконувати мережку нескладно. Робота не потребує складних пристроїв. Треба мати лише голку, нитки, полотно. Якщо є вміння та бажання, то ви оволодієте цим видом прозорої лічильної техніки швидко. Ажурні візерунки мережок вишивають на основі простої мережки « прутик». Існує три варіанти цієї мережки:

  1. «одинарний прутик»

  2. «подвійний прутик»

  3. «роздільний прутик»


Сьогодні під час практичної роботи ми навчимося виконувати мережку

«одинарний прутик». Перш ніж почати мережки , потрібно:

  1. визначити місце розташування мережки на тканині (її довжину та ширину);

  2. з обох боків тканини зробити закріпки.



V Закріплення нового матеріалу.
Гра «Блеф- клуб»

(На запитання відповідайти тільки «так» або «ні» )

  1. Мережка – це лічильні шви ? ( Так )

  2. Мережки вишивають зліва на право? ( Ні )

  3. « Качалочка» - лічильний шов ? (Так )

  4. Для виконання мережок можна обирати будь – яку тканину? ( Ні )

  5. Для мережки « роздільний прутик « обирають парну кількість ниток? ( Так ).


Учитель. Молодці. Провідниця відкриває нам наступну букву свого імені – літеру А.
V І. Практична робота.
Ми переходимо до наступної станції.
5. Станція « Рукодільна»
Інструктаж з БЖД.

Перш чим почати практичну роботу , давайте повторимо правила безпечної роботи під час вишивання.

  1. Під час вишивання світло має падати на вишивку зліва.

  2. Бажано вишивати біля вікна . а ввечері – біля настільної лампи.

  3. Нитки слід вибирати при денному освітленні.

  4. Перед роботою слід вимити руки.

  5. Сидіти рівно, ноги поставити на підлогу.

  6. Через кожні 15 хв. Відпочивати 3 хв. Переводячи погляд на інше зображення ( зелене, жовте ).

  7. Голки зберігати в гольнику з ниткою.

  8. Ножиці передавати кільцями вперед.

Іструкційна карта № 1
Виконання мережки «одинарний прутик
1.Підготувати на тканині доріжку з висмикнутих ниток.

2.Біля основи правої закріпки закріпити робочу нитку петлею на 2 нитках тканини.

3Справа наліво підхопити голкою 4 вертикальні нитки тканини.

4. Обкрутити підхоплені нитки тканини робочою ниткою та вивести голку на 2 нитки нижче від краю мережки.

5.Закріпити ряд мережки, повторюючи п. 3- 4 .

6. Голку вивести на виворітий бік тканини та закріпити нитку під стіками « качалочка».
Іструкційна карта № 2.
Виконання мережки « Подвійний прутик .»121


  1. Підготувати на тканині доріжку з висмикнутих ниток.

  2. Виконати нижній ряд мережки «Одинарний прутик .»

  3. Голку з робочою ниткою вивести на виворітний бік тканини, під виворітніми стібками лівої « качалочками .» перейти до верхньго краю мережки.

  4. Вивести голку на лицьовий бік тканини біля верхнього краю лівої « качалочки.»

  5. Тканину повернути на 180.

  6. Справа наліво, підхоплюючи голкою стопчик першого ряду « Одинарний прутик.» виконати другий ряд « Одинарний прутик.


6.Станція « Фізкультхвилинка.»
Учитель. Ми доїхали до станції «Фізкультхвилинкама.»

  1. Встаньте рівно. Руки на талію. Поверніть голову вліво, вгору, вниз.

  2. подивіться очима, не повертаючи голову, вліво,вправо, вгору,вниз.

  3. Намалюйте очима цифру 8.

  4. Полічіть очима цифри на уявному циферблаті ( 12, 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11).


Учитель. Молодці. Провідниця відкриє нам наступну букву свого імені – літеру М.


  1. Станція « Кінцева.»


Учитель. Продовжуємо виконувати практичну роботу.

(Учитель продовжує поточний інструктаж: за необхідності допомагає учням , корегує помилки, стежить за дотриманням учнями правил безпеки праці, санітарно-гігієнічних вимог.)
VІІ. Оцінювання практичної роботи.
Учитель. Обміняйтеся зразками вишивок та виставте бали в оціночний лист ( форма якого наведена нижче).

( Учитель коментує кілька виставлених балів, збирає роботи та оціночні листи.)


З/П




Назва швів

Ознаки виконаної роботи



Сума

балів

Спібки обнакової довжини

Нитка закріплена міцно й непомітно

Обкручена однакова кількість ниток

Нитки стягнуті рівномірно

1

Мережка «одинарний прутик»
















2

Мережка «подвійний прутик»

















-- Молодці! Усі добре викорали завдання. «Провідниця» відкриє нам останню букву свого імені – літеру Ж .

Давайте прочитаємо, як звуть нашу «провідницю».

(Учні читають ім’я дівчинки- “провідниці» - «Мережка».)

VIII. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.


  1. Оцінювання досягнень учнів за роботу на уроці.

  • Учні виставляють оцінки за роботу в «Аркуш самоконтролю».

  • Учитель коментує виставлені бали.


Рефлексія

  • Чи сподобалася вам наша подорож?

  • Що нового ви дізнались на уроці?

  • Чому навчилися?

  • Про що хотіли б ще дізнатися?




  1. Заключне слово вчителя.

І повертаючись до початку уроку, до вправи «Мої очікування», хочу запитати:

-- Чи справдилися ваші очікування? Візьміть у руки ваші зіроньки. Якщо ваші очікування справдилися, підніміть їх догори, якщо ні – опустіть.
IX. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ.
X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Принести тканину для вишивання, нитки, кольорові олівці, ілюстрації або готові вироби, на яких є мережка.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок № (1 година) Тема. Художнє конструювання виробів
Біоформи в художньому конструюванні. Основні методи дизайнерської біоніки. Особливості виконання моделей І макетів з різних матеріалів...

Тема : Способи оздоблення виробів з аплікацією. Матеріали для оздоблення...
Тема: Способи оздоблення виробів з аплікацією. Матеріали для оздоблення виробу: ґудзики, бісер, блискітки, вишивка тощо

Вишивка як вид оздоблення виробів. Складання композиції вишитого виробу Мета
Мета: коротко ознайомитися з історією виникнення вишивки, основними мотивами українського народного орнаменту; навчитися читати вишивку,...

Уроку з обслуговуючої праці 5 клас на тему: Аплікація як вид художнього оздоблення виробів
Мета: розширити й систематизувати знання про аплікацію, ознайомити з видами аплікації, розвивати творчу уяву, спостережливість, творчі...

Урок трудового навчання 6 клас Тема : Види текстильних матеріалів....
Тема: Види текстильних матеріалів. Текстильні волокна та їх види. Будова тканини. Підбір матеріалів для виготовлення торбинки для...

Урок №1 Плетіння гачком як вид декоративно -ужиткового мистецтва....
Технологія виготовлення виробів з волокнистих матеріалів плетених гачком. 7 клас

Оздоблення виробів із деревини. Види оздоблення
Обладнання: Зразки кухонних дошок із оздобленням; не оздоблені кухонні дошечки, художньо-оформлювальний папір «Оракал», шаблони,...

Конспект уроку з образотворчого мистецтва в 6 класі Тема: Український народний одяг
Характерною рисою українського одягу є його декоративна мальовничість, яка віддзеркалює високий рівень культури, володіння різними...

Методика проведення уроку з предмета „Дизайн виробництва” Тема за...
У невичерпній скарбниці духовної культури нашого народу є особлива, винятково важлива її частина – вишивка. З нею пов’язана вся багатовікова...

Конспект уроку Предмет:«Технологія приготування їжі з основами товарознавства»
Тема уроку: «Яєчні продукти та їх використання. Технологія приготування омлетів. Омлет з томатами та моцарелою», «Гігієнічна оцінка...

Урок з трудового навчання в 5 класі Тема: Аплікація як вид художнього оздоблення виробів
Мета: розширити й систематизувати знання про аплікацію, ознайомити з видами аплікації, розвивати творчу уяву, спостережливість, творчі...

Тема уроку
Навчальна. Ознайомити учнів з видами тасьми, застосуванням оздоблення тасьмою, способами технологічної обробки тасьмою, сформувати...

Технологія вишивання мережок. Розробка композиції виробу
Оздоблення, яке називають «фальшиві перли» І використовують для вишивання (бісер)

Уроку Тема уроку
Відомості про регі-ональні особливості оздоблення виробів в українських націо-нальних традиціях. Кольорова гама різних видів гладі....

Конспект уроку трудового навчання у 5 класі на тему: «Способи та прийоми випалювання»
Мета: засвоєння знань про види оздоблення виробів із фанери, принцип дії приладу для випалювання І розвивання логічного мислення...

Тема: Види текстильних матеріалів. Текстильні волокна та їх види. Будова тканини
...

План уроку з «Рудникової автоматики» Тема програми
Вид уроку: тестування, гра «Словесна баталія», контрольні вправи, перевірочні змагання

Планування та технологія особистісно зорієнтованого уроку
Визнаємо, що сучасний уроку у школі став більш гнучким за цілями та задачами, варіативним за формами та методами проведення, різноманітним...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт