Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Оздоблення виробів. Види швів для вишивання

Оздоблення виробів. Види швів для вишивання






Криворізька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 101

Оздоблення виробів. Види швів для вишивання.

Розробка відкритого уроку з трудового навчання. 6 клас



Підготувала

Вчитель трудового навчання

Діхтяренко О.С.
SamLab.ws

SamForum.ws

[Выберите дату]
Тема. Оздоблення виробів. Види швів для вишивання.

Мета: ознайомити з історією і традиціями української народної вишивки, дати уявлення про класифікацію швів для вишивання, навчити розрізняти шви за технікою і способом виконання, виховувати художній смак, любов до традицій українського народу, формувати інтерес до історії української вишивки.

Обладнання: зразки швів, готові вироби, ілюстрації з журналів, зразки тканин для вишивання, таблиця «Правила безпечної роботи у швейних майстернях».

Основні поняття: техніки вишивання: глухі та наскрізні, вільні та лічильні, однобічні та двобічні; канва.

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку.

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

III. Вивчення нового матеріалу

  1. Українська народна вишивка — вид декоративно-ужиткового мистецтва.

  2. Санітарно-гігієнічні вимоги і правила безпечної роботи при вишиванні.

  3. Класифікація швів для вишивання (із практичним закріпленням).

IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів.

V. Підсумки уроку.

VI. Домашнє завдання.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

  1. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Біле поле полотняне
Рівно ткане, чисто пране.
А по ньому голка ходить,
За собою нитку водить.

Покрутнеться так і сяк –
Зацвіте червоний мак.
Зазирне і там , і тут –
Васильки зацвітуть.

Як ви здогадалися, мова сьогодні піде про вишивку. У молодших класах ви вже ознайомилися з простими видами швів, а отже пригадати їх буде не важко. Зараз ми разом розгадаємо кросворд.

Додаток 1.

Повідомлення теми і мети уроку.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Українська народна вишивка — вид декоративно-ужиткового

мистецтва.

Зараз ви познайомитися з історією і традиціями української народної вишивки, яку підготувала учениця Безсала Юлія.

Повідомлення учениці.

Слайди «Мелодія душі української – вишивка» (сл.1-9)

Сл.2 ПЕРШІ ЗГАДКИ про вишивку в Україні зустрічаються у стародавніх істориків. Про це свідчать і археологічні знахідки з скіфських поховань: всесвітньо відома золота пектораль з Товстої могили, чаша з Гайманової могили, срібна ваза з кургану Чертомлик.

Сл.3Сенсацією також стали розкопки Соколової могили в с. Ковалівка Миколаївській області. Це поховання знатної сарматки, одне з небагатьох не розграбованих. Тут були знайдені фрагменти золотого шиття на шовковій тканині пурпурного кольору.

Сл.4 В кінці XI ст. Анна - янка  дочка великого князя Всеволода, сестра Володимира Мономаха, заснувала в Андріївському монастирі в Києві школу вишивки золотом і сріблом. З літопису також дізнаємося, що вишивала і княгиня Ганна  дружина київського князя Рюрика Ростиславича

Сл.5 ПРИБЛИЗНО ХI століттям датується широке розповсюдження в Україні шиття золотом - "гаптування". Технікою "в прикріп" майстрині розшивали всілякі покрови, фелони, плащаниці, використовуючи золоті і срібні нитки, перли,коштовне
каміння.

Сл.6 В XIV-XVII сторіччях наступив розквіт вишивальної "золотої" ери. При цьому осторонь в XVII-XVIII ст. стоять вишивки шовком у вигляді широких смуг, якими прикрашали скатертини, покривала, рушники. Виконувалися вони переважно зеленим, чорним, червоним кольором або в поєднанні зеленого і темно - вишневого з незначним додаванням золотої або срібної нитки.
З бурхливим розвитком торгівлі в XVI-XVII ст. на територію України потрапляє велика кількість вірменських, турецьких, персидських шовків, бархатів, парчі, східних килимів

Сл.7 Рослинні орнаменти стають більш рельєфними, монументальними, викликаючи асоціації з скульптурним декором в архітектурі. У золотому шитті разом з технікою "в прикріп" з'являється специфічна техніка, при якій металеві нитки накладаються на картонну підкладку і закріплюються через дірочки, проколені по контуру.
Сл.8 Та все ж найбільшого розквіту стиль бароко досяг у вишивці шовком, якою прикрашали одяг. У українських музеях зберігається значна кількість шовкових вишивок XVIII століття. У малюнках спостерігаються перев'язані бантами і стрічками різноманітні букети, кошики з квітами і овочами.

Сл.9 З кінця XVII століття в українській вишивці виникає цеховий рух: у 1658 році в Львові створюється вишивальний цех, багато монастирів повністю займаються тільки вишивкою і виконують складні великі замовлення. Вже в кінці XVIII - на початку XIX ст. у Україні існує величезна кількість поміщицьких майстерень, в яких кріпосні діви прикрашають вишивкою скатертини, подушки, одяг, гаманці, чохли на меблі.

2.Санітарно-гігієнічні вимоги і правила безпечної роботи при
вишиванні.


Учні одержують картки-інструкції із санітарно-гігієнічними вимогами і правилами безпечної праці при вишиванні, ознайомлюються з ними.

Додаток 2.

Після виконання роботи учням пропонується тест.

Додаток 3.

А тепер зробимо самоперевірку (слайд )

3.Класифікація швів для вишивання (із практичним закріпленням).

Розповідь учителя.

Здавна кожна жінка в українській родині володіла майстерністю вишивки. В наш час в художньо-виробничих майстернях різних міст працюють майстри народної вишивки. Люди цієї професії називаються – вишивальницями. Вони оздоблюють предмети побуду та одягу: сорочки, рушники, скатерті, серветки, наволочки тощо. Талановиті майстри створюють вишивки високої художньої і технічної якості. В роботі вони використовують кращі вишивальні традиції нашого народу.

Мистецтво української народної вишивки формувалося протягом багатьох століть. До наших днів дійшли майже 100 технік (швів) вишивання.

Класифікація швів за способом вишивання

(слайд)

Розповідь учителя.

За способом виконання шви поділяються на вільні та лічильні.

Вільні техніки вишивання виконують за заздалегідь наміченими контурами узорів, а лічильні — точно рахуючи нитки тканини. Тому для виконання вільних швів можна використовувати будь-яку тканину, а для лічильних — тканину полотняного переплетення або спеціальну тканину для вишивання (канву).

Заповніть таблицю.

Визначте, до якої групи належать шви, які ви бачите на дошці.

(слайд)



Класифікація швів за технікою вишивання

(слайд)

Розповідь учителя.

За технікою вишивання шви поділяються на наскрізні (ажурні) і глухі.

Глухі шви виконують на цільній поверхні тканини, а наскрізні — розміщуються в самій тканині (на смужці висмикнутих із тканини ниток). Для виконання наскрізних швів також необхідна тканина полотняного переплетення.

Заповніть таблицю.

(слайд)



Однобічні і двобічні шви

(слайд)

Залежно від виду лицьового і виворітного боку шви поділяють на однобічні (лицьовий і виворітний боки мають неоднаковий вигляд) і двобічні (лицьовий і виворітний боки мають однаковий вигляд).

За запропонованими зразками швів визначте однобічні і двобічні шви і заповніть таблицю.

(слайд)

Види швів



Міні-практикум.

Індивідуальна робота учнів.

Учні одержують зразки вишивок, вишитих виробів і виконують завдання.

  1. Розглянути запропоновані зразки. .

  2. Визначити шви, використані в цьому виробі.

  3. Схарактеризувати кожен шов за технікою і способом вишивання, за виглядом лицьового і виворітного боку.

Учні здають письмову роботу і починають виконувати ескіз виробу.

  1. Запропонувати ескіз виробу з використанням цього виду вишивки.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ і ВМІНЬ УЧНІВ

  1. Як поділяються шви за способом виконання? Наведіть приклади.

  2. Як поділяються шви за технікою виконання? Наведіть приклади.

  3. У чому полягає відмінність однобічних і двобічних вишивок?

  4. Розкажіть про санітарно-гігієнічні вимоги при вишиванні. Якими можуть бути наслідки недотримання цих вимог?

5) Назвіть правила безпечної роботи при вишиванні.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель оцінює результати виконання практичного завдання, демонструє кращі ескізи.

Заключне слово вчителя.

Різноманітність технік вишивання дозволяє у виробах відобразити неповторність навколишнього світу, прикрасити предмети побуту, одяг. Вишивання розвиває творчі здібності, почуття прекрасного, дає можливість створювати красу своїми руками.

На кінець нашого уроку я хочу побажати вам, щоб ви були щасливими і неповторно гарними, як вишиванки. Хай ваша доля буде щасливою. Вчіться любити красу, дарувати людям тільки добро.

Благословенні будьте ,небеса
І ясне сонце, будь благословенне.

Нехай панує на землі краса

І не шуга полум’я шалене.

Нехай панує на землі добро,

Співає пісню колискову,

Хай не конає батечко Дніпро

І вільно лине в далеч світанкову.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати інструменти і матеріали для вишивання.

Додаток

«Правила безпечної праці при виконанні ручних швейних робіт»

  1. Перед початком роботи підготувати робоче місце: обладнати необхідними інструментами, знаряддями праці та матеріалами.

  2. Не класти ножиці на тканину, стежити, щоб вони лежали праворуч зі стуленими лезами, спрямованими кільцями до працівника.

  3. Голки і шпильки тримати у спеціальних коробках, а ножиці, шило, кілочок - у чохлах; при шитті користуватися подушечкою для голок.

  4. Перед роботою та після неї перелічувати голки і шпильки.

  5. Не користуватися тупими та іржавими інструментами (ножиці, голки, шпильки).

  6. Не брати голку до рота, не заколювати у власний одяг, не залишати у виробі.

  7. Щоб не поколоти палець при проколюванні голкою тканини, користуватись наперстком.

  8. Передавати голку разом з ниткою, зав'язаною у вузлик.

  9. Якщо голка зламалась, її уламки обов'язково викинути на смітник.

  1. Ножиці зберігати у футлярі або на дерев'яній підставці.

  2. Нитку відрізувати ножицями, а не відкушувати.

  3. Перед прасуванням перевірити справність праски, шнура та штепсельної вилки.

  4. Праску ставити на спеціальну підставку.

  5. При прасуванні стояти на гумовому килимку.

  6. Після закінчення роботи, вимкнути праску, прибрати робоче місце.

Санітарно-гігієнічні вимоги при виконанні ручних швейних робіт:

  1. Перед початком роботи старанно вимити руки і протерти робочий стіл.

  2. Сидіти рівно, злегка схиливши голову над роботою.

  3. Робоче місце має добре освітлюватися. Світло має падати з лівого боку або прямо на відстані 30-40 см від очей. Найкраще працювати при денному світлі.

  4. Робити перерви для відпочинку очей через кожні 20-30 хв.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок – майстерня №8 Оздоблення виробів. Види швів для вишивання
Обладнання: зразки швів, готові вироби, зразки тканин для вишивання, ілюстрації з журналів, таблиця “пбр у швейних майстернях”

Урок №1 Тема. Оздоблення виробів. Регіональні особливості оздоблення...
Тема. Оздоблення виробів. Регіональні особливості оздоблення виробів. Види лічильної гладі

Тема: c пособи оздоблення виробів аплікацією
Мета: в імпровізованій формі розширити знання учнів про аплікацію її значення, види, способи кріплення; навчити застосовувати аплікацію...

Технологія вишивання мережок. Розробка композиції виробу
Оздоблення, яке називають «фальшиві перли» І використовують для вишивання (бісер)

Уроку Тема уроку
Відомості про регі-ональні особливості оздоблення виробів в українських націо-нальних традиціях. Кольорова гама різних видів гладі....

Тема. Створення ескізного малюнку виробу та малюнку для вишивання. Мета
Основні поняття: ескізний малюнок, графічні зображення ручних І оздоблювальних швів, малюнок для вишивання

Оздоблення виробів із деревини. Види оздоблення
Обладнання: Зразки кухонних дошок із оздобленням; не оздоблені кухонні дошечки, художньо-оформлювальний папір «Оракал», шаблони,...

Кольорова гама різних видів гладі. Відомості про регіональні особливості...
Навчальна: Сформувати знання про регіональні особливості оздоблення виробів в українських національних традиціях, різні види гладі;...

Тема : Способи оздоблення виробів з аплікацією. Матеріали для оздоблення...
Тема: Способи оздоблення виробів з аплікацією. Матеріали для оздоблення виробу: ґудзики, бісер, блискітки, вишивка тощо

Конспект уроку трудового навчання у 5 класі на тему: «Способи та прийоми випалювання»
Мета: засвоєння знань про види оздоблення виробів із фанери, принцип дії приладу для випалювання І розвивання логічного мислення...

Уроку Вишивка,як вид оздоблення текстильних матеріалів. Технологія...
Сформувати в учнів поняття про прозорі техніки вишивання, про мережку та ії види, про композицію украінської вишивки;вміння виконувати...

Назвіть способи з’єднання деталей з тканини
Обладнання: швейні машини з ручним та ножним приводами; таблиці: «Правила безпечної праці», «Види машинних швів», зразки ручних та...

Конспект уроку Клас: 9 Тема
Тема. Історичні відомості про виникнення й розвиток техніки вишивання стрічками. Види вишивання стрічками

Вишивка як вид оздоблення виробів. Складання композиції вишитого виробу Мета
Мета: коротко ознайомитися з історією виникнення вишивки, основними мотивами українського народного орнаменту; навчитися читати вишивку,...

Тема : Технологія виготовлення вишитих виробів
Ключові слова : техніка вишивання косим хрестиком, канва, схема, рапорт, композиція

Уроку на тему: «Технологія української народної вишивки. Лічильна...
...

Тема: Мережка – прозора лічильна техніка вишивання. Практична робота....
...

Тема: Види орнаментів та їх поєднання
...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт