Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Вербальне оцінювання в процесі навчання молодших школярів. Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів комунального закладу «Тернівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №6 Тернівської міської ради Дніпропетровської області»

Вербальне оцінювання в процесі навчання молодших школярів. Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів комунального закладу «Тернівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №6 Тернівської міської ради Дніпропетровської області»





Вербальне оцінювання в процесі навчання молодших школярів.
Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів комунального закладу «Тернівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №6 Тернівської міської ради Дніпропетровської області»

Початок третього тисячоліття ознаменовано позитивними змінами в освіті: методологічною переорієнтацєю навчання на особистісний розвиток кожного учня, зміною підходів до оцінювання навчальних досягнень школярів. Контроль і оцінювання в процесі навчання молодших школярів є одним із найважливіших засобів мотивації й стимулювання навчально-пізнавальної діяльності. Позитивна оцінка сприяє розкриттю перспектив успіху в дитини, створює і підтримує позитивний емоційний настрій, викликає бажання вчитися, формує адекватну самооцінку. Негативна ж оцінка у молодших школярів викликає невдоволеність, зневіру,небажання вчитись, призводить до зниження самооцінки,

Видатний педагог В. О. Сухомлинський стверджував, що правильно організована перевірка і оцінка знань учнів являє собою обмін духовними багатствами, передачу їх із розуму в розум, із серця в серце. При такому контролі в дітей формується бажання не тільки самим добре підготуватися до уроку, належним чином відповісти, а й допомогти в цьому товаришам.

Відповідно до наказу МОН від 21.08. 2013 № 1222 « Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально: у 1 класі з усіх предметів інваріантної складової; у 2-4-х класах з предметів: «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура».

Багаторічний досвід роботи доводить, що саме безбальне оцінювання учнів початкових класів створює умови гуманного навчання: навчання без страху помилитися, без заздрощів, пригнічення та образ. Проте дуже важливо в цих умовах правильно оцінити роботу учнів на уроці. Оцінка повинна сприяти формуванню внутрішньої мотивації в навчанні та адекватної самооцінки, уміння самостійно оцінювати результати власної навчальної діяльності, збереженню психофізичного здоров’я, вихованню в кожного учня почуття поваги до себе, самозадоволення, прагнення розширювати свої здобутки.

При оцінюванні учнів у початкових класах користуюся рекомендаціями до оцінювання знань учнів відповідно до рівнів досягнень.

Але хочу поділитися ще деякими формами та прийомами, які використовую у процесі вербального оцінювання молодших школярів.

Різні форми схвалення, погодження, підбадьорювання, зауважень,заперечень, запозичених з етнопедагогічної освіти, виражених словесно та за допомогою міміки,жесту,модуляції голосу

Робота сама за себе скаже.

Що посієш – те й пожнеш..

Книжку читай – розуму набирай.

Без труда нема плода.

Кожна робота майстра величає!

Хто працює, той щасливий.

Роботящі руки гори вернуть.

Не мудруй багато, а працюй завзято.

Праця робить людину розумною.

Не пером пишуть, а розумом.

Спершу треба розсудити, а тоді - робити.

Добре роби – добре й буде.

Менше обіцяй - більше працюй.

Око бачить далеко, розум ще дальше.

Мудрим ніхто не родився, а навчився.

Знайко біжить, а незнайко лежить.

У праці треба мати не тільки хотіння, а й старання.

Хто старанно працює, в того й зошит квітує.

Старанність й труд до мети ведуть.

Не хвались, а вчись!

Раджу використовувати в навчально-виховному процесі для оцінювання учнів перших класів ігрову оцінку: нагородження картками – бейджиками з написами “Читайлик”, ”Учень уроку”, ”Гордість класу”, ”Працьовитко”, ”Відповідайлик”, «Професор каліграфії», «Найдопитлівищий», «Кращий математик», «Вмілі ручки». Ці картки – бейджі видаються учням в кінці кожного уроку. Таке вербальне оцінювання,оформлене на картці,яку дитина одягає на шкільну форму,сприяє позитивному настрою,емоційному задоволенню,підвищенню активності на уроках ,заохочує до пізнання, формує у дитини позитивне ставлення до себе, до своїх товаришів,до навчання вцілому,сприяє підвищенню самооцінки, розвитку впевненості у собі,допомагає зайняти відповідне місце в колективі.

Кожна, навіть слабка дитина, яка отримала картку “Працьовитко” за роботу на уроці, бачить стимул для подальшої роботи,а не губить його із-за невдач.

Використання сенсуально- стимульвної мотиваційної системи в оцінюванні знань учнів молодших класів.

Учитель готує плакат «Піраміда навчальних досягнень». Знизу вверх її колір плавно переходить із сіро-рожевого в жовто-червоний. Вибір кольорової гами пояснюється тим, що сіро-рожевий – це невпевненість, неточність й незадоволення вчителем відповіді учня. Жовто-червоний – це досягнення мети, правильність, позитивні емоції.

«Піраміда навчальних досягнень» поділяється на чотири горизонтальних частини (відповідно рівням навчальних досягнень). Напроти кожної намальовано символічне зображення у вигляді мімічної схеми того чи іншого емоційного стану, який показує відношення вчителя до того, як справився учень зі своїм навчальним завданням

- Четверта ступінь піраміди ( високий рівень навчальних досягнень) - мімічний символ, що відображає задоволення отриманими результатами та означає: «Молодець! Я рада!».

- Третя ступінь піраміди (достатній рівень навчальних досягнень) - мімічний символ відображає задоволення отриманими результатами та означає «Ти попрацював добре, але будь уважним!»

- Друга ступінь (середній рівень навчальних досягнень) – мімічний символ відображає сумнів з приводу отриманих результатів: «Ти міг би працювати значно краще!»

- Перша ступінь (початковий рівень навчальних досягнень) - мімічний символ відображає негативні емоції: «Я дуже незадоволена тобою сьогодні!»

123.jpg2.jpg12.jpg11.gif

Цей же принцип оцінювання за допомогою кольорових сигналів використовую у веденні моніторингу навчальних досягнень.

НАШІ ДОСЯГНЕННЯ У НАВЧАННІ ГРАМОТІ



ПІ учня

Вміння підраховувати кількість звуків та букв у словах

Вміння знаходити голосні в словах

Вміння розрізняти тверді та м’які приголосні в словах

Вміння ділити слова на склади

Вміння ставити наголос в словах

1.

Ільїн М.
















2.

Фролов К



















  • учень засвоїв навчальний матеріал, вміє застосовувати знання в нестандартній ситуації, виконує завдання самостійно

  • учень засвоїв навчальний матеріал, вміє застосовувати знання за зразком, в стандартній ситуації, але не завжди впевнений при виконанні нестандартних завдань.



  • учень не впевнений, має труднощі при виконанні завдань, потребує допомоги.



  • учень не засвоїв матеріал, не справляється із завданнями, потребує додаткового доопрацювання

Цей принцип використовую при веденні учнями «Аркуша індивідуальних досягнень» з образотворчого мистецтва, основ здоров’я, інформатики

Протягом семестру разом із вчителем учень оцінює рівень сформованості навичок . Позначкою +,якщо сформована, та -,якщо не сформована. Якщо будь який критерій на уроці не формувався, клітинка залишається вільною. На уроці підбиваються підсумки: якщо на всіх уроках критерій помічений знаком «+»,то в графі «Підсумок» відповідна клітинка розфарбовується червоним кольором.

Якщо в більшості уроків критерій помічений знаком «+»,то в графі «Підсумок» відповідна клітинка розфарбовується жовтим кольором.

Якщо в більшості уроків критерій помічений знаком «-»,то в графі «Підсумок» відповідна клітинка розфарбовується рожевим кольором.

Якщо на всіх уроках критерій помічений знаком «-»,то в графі «Підсумок» відповідна клітинка розфарбовується сірим кольором.

Учень робить висновки про рівень своїх знань, бачить над чим працювати, а вчитель планує корекційну роботу.

Аркуш індивідуальних досягнень учня 4-го класу з образотворчого мистецтва

І семестр 2014-2015 н. р.




Основні критерії оцінювання (учень вміє використовувати

Урок

1

Урок

2

Урок

3

Урок

4

Урок

5

Урок

6

Урок

7

Урок

8

Підсумок

1.

Основні засоби виразності графіки(лінія, штрих, крапка, пляма, тощо)

+

+

+

+

+

+

+

+




2.

Колір як засіб виразності

+

-

+

-

+

+

+

+




3.

Технічні прийоми та основні елементи петриківського розпису

+

+

-

-

-

-

+

-




4.

Конструктивні та пластичні прийоми ліплення

-

-

-

-

-

-

-

-




5.

Змішує фарби на палітрі, отримує необхідні відтінки




























6.

Створює виразні художні образи




























7.

Інтерпретує зміст художніх творів




























Такий спосіб оцінювання дає можливість кожному учню фіксувати та відстежувати свої досягнення у навчанні,бачити результати своєї праці, виявляти успіхи та недоліки в знаннях,стимулювати до подальшої роботи.

Вміло користуючись у роботі з молодшими школярами педагогічною оцінкою, учитель закладає основи для формування умінь, стимулює розвиток навчальних мотивів, створює атмосферу доброзичливих взаємин в класі, що необхідно для підтримування в учнів почуття власної гідності, доброти й чуйності,бажання працювати разом з однолітками.

Використана література

  1. Зубалій Н.П. Вплив оцінки на ставлення шестирічних першокласників до навчання // Початкова школа 1990. - №5.

  2. Калініченко Н.І. Шляхи до дитячих сердець// Українська мова і література в школі. – 1992. № 1.

  3. Стефюк С.К. Деякі аспекти етнопедагогічної освіти як можливості духовно-творчого розвитку особистості // Педагогіка і психологія – 1998. №2.

  4. Сухомлинський В.О. Вибрані твори: У 5 т. – К., 1976. – Т. 2. – С. 466; - Т.4 – С.31; Т.2 С.465.

  5. Ахметова А.В., Островський С.М., Стрижова С.М. Знаково-символічний та сенсуально-мотиваційний підходи до підвищення мотивації навчальної діяльності молодших школярів – Т.: Педагогіка, 2002.

  6. Амонашвілі Ш.А. Виховна та навчальна функція оцінки школярів: Експерементально-педагогічне дослідження. – М.:Педагогіка, 1984.

Ігрова оцінка: нагородження картками – бейджиками

12.gif

13.jpg

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Україна тернівська міська рада відділ освіти комунальний заклад
«тернівська загальноосвітня школа I-III ступенів №6 тернівської міської ради дніпропетровської області»

«тернівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 тернівської міської...
Суть інтерактивних технологій у тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. В розробках уроків використовуються...

Навчально-методичний посібник 2014» номінація «Навчально-методичний посібник»
Автор Олійник Ю. М., вчитель початкових класів закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №35 Вінницької міської ради»

На уроках природознавства
Автор-укладач Смірнова Людмила Миколаївна, вчитель початкових класів закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа...

Наказ
Міністерства №1/9-74 від 28. 01. 2014р. «Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх...

Висновки експертизи
Рецензенти: Токаренко Наталя Іванівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ...

«вдосконалення техніки читання молодших школярів»
Автор: Грищенко Вікторія Петрівна, вчитель початкових класів кз «Нікопольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5»

Сценарій випускного вечора в 11 класі Заступник директора з виховної...
Заступник директора з виховної роботи кз «Нікопольська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів №5» Есаулова Олена Іванівна

Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів№134 харківської міської ради харківської області
Призначити відповідальною за дотримання порядку замовлення документів про освіту та організацію заповнення учнями 9-го та 11-го класів...

Одеська загальноосвітня школа №44 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області зміст
Посада І місце роботи, служби: вчитель інформатики Одеської загальноосвітньої школи №44 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської...

Україна Нікопольська Міська Рада Відділ освіти І науки Висновок про...
Комунального закладу,,Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8

Славутський навчально-виховний комплекс «Спеціалізована школа І-ІІІ...
Автор: Шевчук В. П., вчитель початкових класів, «Диференційовані домашні завдання з математики», навчально-виховний комплекс «Спеціалізована...

Департамент освіти Вінницької міської ради Міський методичний кабінет...
Рекомендовано методичною радою закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №27 Вінницької міської ради». Протокол №3 від 25. 12....

Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №100
Призначити відповідальним за організацію роботи з класними керівниками 9-х, 11-а класів щодо підготовки документів на виготовлення...

Дніпропетровської міської ради було відкрито 01 вересня 1935 року....
Комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа №68» Дніпропетровської міської ради було відкрито 01 вересня 1935 року

Стату т комунального закладу «харківський спеціальний навчально-виховний...
Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів №7» харківської обласної ради на підставі рішення Харківської обласної ради від 20....

Статут комунального закладу «харківський спеціальний навчально-виховний...
Комунального закладу «харківська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів №7»

1 Комунальний заклад освіти “Сурсько-Михайлівська середня загальноосвітня...
Комунальний заклад освіти “Сурсько-Михайлівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт