Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Урок №6. Тема: Останні роки життя. Видатні композитори -шопену

Урок №6. Тема: Останні роки життя. Видатні композитори -шопену





Урок №6.

Тема: Останні роки життя. Видатні композитори —Шопену.

Мета:

  • познайомити учнів з деталями останніх років життя Шопена;

  • познайомити учнів з творчістю Шопена в цей період

  • формувати в учнів здібності щодо образного сприйняття та інтерпретації музичних творів на прикладі кращих зразків фортепіанної музики,

  • розвивати критичне мислення учнів;

  • виховувати високі моральні якості, почуття патріотизму на прикладі Шопена

Тип уроку: комбінований

Обладнання: презентація до уроку, конспект уроку, роздатковий матеріал, плакат з намальованим небом та картки у вигляді хмаринок для очікувань,

Музичний матеріал : Похоронний марш , пісня Анни Герман Письмо Шопену» уривок з фільму «Спрага кохання»,

Епіграф уроку: «Варшавянин за походженням, серцем поляк, а за талантом громадянин світу» (із некрологу 25.10.1849 року)

Хід уроку.

І. Організаційний момент. Музичне привітання.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Вчитель експонує учнівські ілюстрації до вальсу та афіші на концерт. 1-3 учні зачитують есе. В кінці уроку кожен учень поповнює порт фоліо.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні ми поговоримо про останні роки життя композитора, про його заповіт та про інших композиторів, на яких він мав величезний вплив і які в свої творчості відобразили пам'ять про нього. Та спочатку заповнимо наш небосхил світлими хмаринками з очікуваннями. Що ви хочете дізнатися на сьогоднішньому уроці.

IV. Введення в музичну атмосферу.

Гра «Музичний пінг-понг». Клас об’єднується в дві команди: «Мажор» та «Мінор». Кожна команда повинна пригадати якнайбільше творів, прослуханих на попередніх уроках та написаних саме в цих тональностях. Називають по черзі. Хто закінчив,той і переміг.

V. Подання нового матеріалу.

В квітні 1848 року за запрошенням своєї учениці Джейн Стірлінг Шопен їде в Англію. Тут він знайомиться з Карлейлом та Дікенсом, грає на одному із раутів королеви Вікторії.

Хвороба Шопена прогресує. Він відчуває себе слабким,розбитим. Англійський клімат ще більше погіршує його самопочуття. Але,не дивлячись на фізичну слабкість, композитор охоче згодився виконати прохання лорда Дадлі Стюарта —виступити на благодійному вечорі на користь Літературної спілки друзів Польщі в Лондоні. 16 листопада 1848 року. Це був останній концерт Шопена. В кінці листопада композитор вирішив повернутися в Париж.

Хвороба тимчасово відступила, і плодом натхнення,що повернулося, стали 2 мазурки (тв..67 №2 та тв..68 №4),видані вже після смерті Шопена.

Далі стан здоров’я знову почав погіршуватися. Він важко переніс втрату спочатку батька, потім свого улюбленого учня Карла Фільча.Та не дивлячись на всі удари долі в 1844 році композитор створив один із най значиміших творів —Сонату сі-бемоль мінор. Соната складається з 4-х частин. ЇЇ Шопен написав в один із найбезнадійніших періодів свого життя. Перша частина —це лірична драма, неприйняття прийдешньої народної трагедії, картина болісного збудження, сум’яття, скорботи. Друга частина —скерцо змальовує картину грізного наступу. Третю частину ви зараз послухаєте і скажете мені, чи відома вона вам. І, нарешті, фінал—прострація після трагічної кульмінації, моторошний, майже поту сторонній образ безликого духа смерті.

(Звучить «Похоронний марш Шопена)

1.Чи відома вам ця мелодія?

2. Де зазвичай її виконують?

3. Чи знали ви,що цю мелодію написав Шопен?

4. А чи відомо вам, що Похоронний марш є ІІ частиною сонати сі-бемоль мінор, тв..35, яка була написана в 1837-1839 рр.

Як пізніше було відзначено в некролозі, ця музика була створена «далеко від батьківщини, але для батьківщини». На момент написання цієї музики Шопен жив в Парижі. Вже тоді він знав, що невиліковно хворий , і що померти та бути похованому йому на чужині.. В Польщу він повернутися вже не міг, так як Польща вже не була самостійною державою, зазнавши поразки від Росії. Тому, Соната №2 свого роду відгук на історичні події, гіркі роздуми про долю Польщі.

Наряду з «Похоронним маршем» Бетховена і Шостою симфонією Чайковського, сі-бемоль-мінорна соната Шопена являє собою найвище вираження трагедійного начала в музиці.

Пізнього жовтня 1848 в Единбурзі в будинку польського лікаря Доктора Адама Ліщинського Шопен написав про свою останню волю, та свій «щось на зразок що потрібно зробити з моїм майном якщо я десь впаду мертвим» , як він написав до свого друга Гжимали. У своїх думках він постійно був зі своїми матір’ю та сестрою і чаклував для себе сцени своєї рідної землі граючи свої адаптації народних пісень.

Він пише листа своїм рідним в Варшаву: «Якщо можете, приїжджайте. Я хворий, і ніякі лікарі не допоможуть мені, як ви…»

16 жовтня 1849 року в Париж приїжджає сестра Шопена Людвіка, яка дізналася про його біду. Поруч з нею Шопен проводить свої останні години.

Агонія почалася в апартаментах на Вандомській площі,12.Згідно запису друга Шопена Гжимали,Шопен за кілька годин до смерті просив Потоцьку виконати 3 мелодії Белліні та Россіні, які вона заспівала, ковтаючи сльози.

Лікарі рот, Симон, Ольдендорф, Френкель не могли начудуватися живучості Шопена, який після таїнства помазання помирав 3 дні та 3 ночі та ніяк не міг відійти.

«До останньої години він був при свідомості, іноді підіймався, сідав, і звертався до присутніх людей (а це були його шанувальники, бідняки в лахміттях та багаті в соболях, які на колінах безперервно молилися) з порадами та роздумами, або й зі словами втіхи. Він демонстрував просто незрозумілий такт,поміркованість та швидкість думки.

Пізніше багато людей, які не були присутні біля смертного ложа Шопена, будуть казати, що вони були, так ніби це була якась нагорода для них. Насправді ж навколо його ліжка були сестра Людвіа, княгиня Марселіна Чарторижська, Соланж (дочка Жорж Санд) та її чоловік Огюст Клесінже, його друзі Адольф Гутман та Томас Альбрехт та його пастир Александр Єловіцький

Згідно різних джерел Дельфіна Потоцька співала Шопену гімн Алессандра Страделло, псалм Бенедетто Марселло, арії Перголезі та Белліні.

17 жовтня 1849 року за кілька хвилин до другої години ночі Шопена не стало.

Пізніше того ж ранку Клесінже зробив посмертну маску та відбитки рук.

До похорону, згідно заповіту Шопена його серце було вибрано та поміщено в посудину з спиртом, щоб повернути на Батьківщину, як він і просив.

Похорон було відкладено майже на 2 тижні до 30 жовтня. Шопен просив, щоб реквієм Моцарта співали на його похороні, але Реквієм має партії для жіночих голосів. Та в церкві святої Магдалени ніколи не дозволяли співати жінкам в хорі. Нарешті, церква дозволила, за умови, що солістки хору сховають обличчя за вуалями.Солісти в Реквієм включили бас Луїджі Лаблаче, який співав на похоронах Гайдна та Белліні. І подругу Щопена Поліну Віардо..

Відправляв його Олександр Єловицький. Поліна Віардо співала реквієм біля Магдалини покрита чорним крепом. Це був перший випадок виступу жінки в церкві. Про його смерть вона дізналася від чужих людей,коли вони прийшли просити її, щоб вона прийняла участь у траурному концерті.

Також були виконані твори Шопена Прелюдія мі-мінор та сі-бемоль мінор.

На похорон прийшло більше тисячі людей. Та Жорж Санд не було серед них.

Шопена було поховано згідно його волі на кладовищі Пер-Лашез. Під час поховання виконувався його ж Похоронний марш.

Могила Шопена з її пам’ятником, виготовленим Огюстом Клезанже завжди приваблює багато відвідувачів і завжди прикрашена квітами, навіть взимку.

Осіннього дня 1849 року на польській границі зупинилась карета. В кареті виділа жінка та дівчина підліток. Обидві вони, здавалося не звертали ніякої уваги на прикордонних чиновників, що приступили до виконання своїх обов’язків. Але коли кордон залишився позаду і карета вже котилася по рідній польської землі, жінка звільнила захований під платтям невеликий дубовий ящик. Чиновники, які не повинні були пропустити через кордон нічого цінного, так і не дізналися, що карета доставила в Польщу одну із найсвятіших для неї цінностей. Дубовий ящик приховував скриньку з чорного дерева, в якій містилася посудина з серцем великого сина польського народу, композитора і піаніста Ф.Шопена.

(перегляд відео «Заповіт Шопена»)

(На фоні музики етюду мі-мажор)

В Варшаві на одній із колон костела Святого Хреста можна побачити мармурову дошку з надписом: «Ф.Шопену —співвітчизники». Тут же дати народження та смерті композитора. За цією дошкою спочиває серце Шопена.

Коли Польщу зайняли гітлерівці, патріоти сховали національну реліквію, щоб після визволення країни знову повернути народу збережену святиню.

VI. Рефлексія отриманої інформації.

Завдання. Складіть епітафію на пам’ятник Шопену у вигляді синквейну.

Учні виконують завдання. За кілька хвилин до закінчення уроку зачитують. Поповнюють порт фоліо.

Учні виконують завдання під пісню «Письмо Шопену» у виконанні Анни Герман

VIІ. Підсумок уроку.

Багато творів Шопена, що залишились в рукописах,були видані посмертно.

Віртуозна техніка та проникновенній ліризм —головні складові шопенівської музики —зробили Шопена найулюбленішим автором подавляючої більшості піаністів світу.

VIІ. Домашнє завдання.

  1. Знайдіть інформацію про видатних піаністів, які виконували Шопена.

  2. Розробіть дизайн марки, присвяченої 200-річчю з дня народження Шопена.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Серединний шлях України
Для України це особливо актуально, адже останні роки її політичного життя відзначилися вкрай загостреним протистоянням між різними...

Урок №11 відомі люди селища мета : проводити пошукову роботу, пов’язану...
Мета: проводити пошукову роботу, пов’язану з відродженням до активного духовного життя, національно-патріотичних діячів нашого селища....

Урок 13 Тема: видатні режисери світового кіно
Мета: зосередити увагу на жанрах кіне­матографії; визначити особливості професії кіно­режисера; ознайомити з видатними режисерами...

Урок №10 Тема: Розмова про життя
На сьогоднішньому уроці будемо розмовляти про життя представників живих організмів. Познайомимось з уявленнями українців про походження...

Закон України «Про міжнародне приватне право»
В останні роки актуальними для більшості нотаріусів стали справи з т зв. іноземним елементом

Про дублікат, спадщину І оцінку спадкового майна: проблемні моменти теорії І практики
К І робота з вже виданими дублікатами, в теорії І практиці нотаріату обговорюється повсякчас. За останні три роки лише журналом «Мала...

Профтехосвіти у луганській області
Тема. Види І напрями сучасної популярної музики: джаз, блюз, хіп-хоп, рок- І поп-музика. Видатні музиканти І співаки

Урок з літератури у 10-б класі тема : Михайло Коцюбинський. Життя І загальний огляд творчості
М. Коцюбинського виховувати національну свідомість учнів, духовність, любов до рідного народу

Література 9-ий клас Урок диспут. Тема: Квіти улюбленому письменнику
Епіграф ти відкриваєш книгу І відступає біль, Сьогоднішні невзгоди І турботи. Хай плине час, стрілою мчать роки -живуть в віках улюблені...

План пріоритетних дій уряду до 2020 року вступна частина
Незважаючи на зовнішні І внутрішні виклики, за останні три роки, Україна продовжує рухатися в напрямку глибоких І структурних реформ,...

Моніторинг якості математичної освіти
Моніторингові дослідження математичної освіти, які проводяться в області останні роки дозволяють здійснити аналіз стану засвоєння...

Урок художньої праці (2 клас) Тема: Плями-вітамінки
Розвивати увагу та творче мислення. Виховувати в дітей естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості...

Розділ Теоретичні положення бухгалтерського обліку, аналізу І аудиту об’єкта дослідження
Україні», Господарський кодекс, Податковий кодекс, а також на Закон України «Про аудиторську діяльність» Перелік інструктивних та...

Урок засвоєння нових знань І формування вмінь. Обладнання: підручник...
Тема: Найважливіші досягнення науки І техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Всесвітня історія 10 клас. Сл 1

Урок 1 Тема уроку. Складання таблиць додавання та віднімання числа 1
Сьогодні у нас незвичайний урок. Спробуйте відгадати загадку І ви дізнаєтеся, хто завітає до нас на урок

Урок №22 Тема. Вчимося бути терпеливими І лагідними
Мета. Розвивати у собі навички витривалості та лагідності, плекати рису терпеливості для досягнення будь-якої мети, усвідомлювати...

Урок 31 Тема. Духовне життя світу наприкінці ХVІІІ у ХІХ ст. Розвиток науки І
Мета : ознайомити учнів з видатними винахідниками та винаходами кінця ХVІІІ — ХІХ ст.;вдосконалювати уміння працювати з історичною...

Урок 11 клас Тема. Життя Василя Стуса це дорога через терни до зірок
Мета уроку: познайомити старшокласників із життєвим шляхом видатного поета, борця за справедливість, в’язня гулагу; розкрити велич...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт