Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Кз «Луцька гімназія №21 імені Михайла Кравчука Луцької міської ради Волинської області»

Кз «Луцька гімназія №21 імені Михайла Кравчука Луцької міської ради Волинської області»





Куса Тетяна Миколаївна, педагог-організатор-методист

КЗ «Луцька гімназія № 21 імені Михайла Кравчука

Луцької міської ради Волинської області»
Гімназійні кімнати-музеї - осередки освіти і виховання

У сучасному освітньому просторі України значна увага приділяється новим формам і методам організації навчально-виховного процесу з учнями молодшого шкільного віку.

До проведення навчально-виховних занять у Луцькій гімназії № 21 імені Михайла Кравчука дедалі більше використовуються потенційні можливості гімназійних кімнат – музеїв, яких в навчальному закладі функціонує чотири, зокрема «Кімната – музей академіка Михайла Кравчука», «Кімната-музей «Наші обереги», «Кімната-музей Національної валюти світу» та «Кімната-музей Бойової слави». Кімнати - музеї мають свідоцтва про реєстрацію та перереєстрацію відповідно до Положення про музеї при дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладах, які перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки України. Дані про кімнати-музеї внесені до путівника «Музеї навчальних закладів Волинської області – осередки освіти і виховання», виданого Центром туризму, спорту та екскурсій управління освіти та науки Волинської облдержадміністрації.

На сайті гімназії можна здійснити віртуальну 3-D екскурсію музейними кімнатами, переглянувши діючі експозиції. Однак реальні екскурсії привалюють школярів більше.

Для гімназистів кімнати-музеї стали джерелом знань та емоційних вражень, місцями спілкування, які мають великі можливості для того, щоб зробити дозвілля школярів активним, змістовним, насиченим пізнавальною діяльністю.

  Національно-патріотичне виховання підростаючого покоління – проблема загальнонаціонального масштабу і найважливіший напрямок діяльності навчального закладу в сучасних умовах. Тому є актуальним обговорення й представлення нових шляхів, форм та методів його ефективної реалізації через музейну педагогіку.

«Ми – українці, володієм колосальним духовним моральним потенціалом, який зосереджено в традиційній культурі. Обов’язок кожного з нас – оберігати і примножувати духовні цінності національного світобачення», так стверджує Микола Жулинський.

Кімната-музей «Наші обереги» - наділена неповторною народознавчою силою. З цікавістю споглядають відвідувачі речі побуту: праска, ліхтар, коловороток, гребінці, вироби декоративно – прикладного мистецтва: писанки, ложки, глечики, народний календар на полотні, барвисті рушники, старовинний жіночий та чоловічий одяг. Можна і надалі перелічувати експонати. А вишиті речі…

Вишивка – це диво з див. В ній і музика, і поезія, і доля людська та доля народна. Вишиванки таять в собі душу їх творця і розкриваються вони перед поглядом небайдужим, перед людьми, які вміють бачити не лише поверхове, а й глибинне…

Вишивка Надії Гаврилівни Горлицької – то справді музика, і поезія, і світ довколишній, в якому і радісне, і печальне. Саме Надії Опанасівні присвячена одна з експозицій музею.

«Пишаємось, що Україна народжує таких майстрів…» - говорив про майстриню академік АНУ Дмитро Олександрович Тхоржевський.

«Щиро вдячний Вам, Надіє Гаврилівно, Ви зберегли для нас Україну» – зазначає знаний волинський письменник Василь Слапчук.

На жаль, відійшла у вічність народна майстриня, однак її досконалі роботи милуватимуть око не одному поколінню гімназистів.

Чільне місце в музеї належить періоду козаччини. Славні гетьмани, ватажки козацького війська вели народ на боротьбу проти ворогів, які нападали на українську землю, грабували її, палили, брали у полон юнаків і дівчат, старших людей вбивали. Багато лиха зазнала Україна від монголів, турків, татар, пізніше від польської шляхти. Найвидатнішою постаттю серед всіх гетьманів України був Богдан Хмельницький, який очолив національно-визвольну війну українського народу проти польської шляхти протягом 1848-1854рр. Не менш значимі були: Петро Сагайдачний, Іван Мазепа, Петро Дорошенко, Дмитро Вишневецький.

До предметів побуту козаків відносяться люлька, кресало, брусок, похідні горшки, представлені в експозиції.

Є розділ в музеї, який розповідає про битву українського народу під Берестечком під проводом Богдана Хмельницького проти польської шляхти. В цій боротьбі брали участь не тільки козаки, а й прості селяни з навколишніх сіл, які хотіли визволитися з під гніту польських панів.

Назавжди залишаться в пам’яті школярів зустрічі із славним сучасним Кобзарем, колишнім артистом музично-драматичного театру, на жаль нині покійним, Богуславом Ляховичем. Він грав і співав на мітингах, віче, в селах і містах, на козацьких і повстанських могилах давні і свої думи і до останніх днів свого життя вірив, що можлива справжня Україна, країна не лише працьовитих хліборобів і вмілих сталеварів, але й така, що говоритиме рідною українською мовою не лише на заході, а й на сході.

Його справу продовжують юні бандуристи гімназії.

Бережуть народні традиції наші гімназисти. У музеї черпають натхнення учасники народного фольклорного гурту «Ожиновий дивоцвіт», учасники ансамблю народного танцю «Світанок».

Гостями музею були: екс-президент України Леонід Кучма, екс-голова Верховної ради Володимир Мороз.

Відвідали кімнату-музей делегації школярів з Херсонщини на чолі з отаманом Крайового Херсонського товариства СКУ «Січ» Валерієм Семеновичем Колісніченком, делегації з Литви, Польщі, Росії, Норвегії, гості з Києва, Рівного, Кіровограда, Червонограда, Львова, Одеси, Вінниці тощо.

Бути гідними історії своєї нації, знати, що вона – це прах, не далеке минуле, а біографія народу, його жива душа, допомагає школярам народознавчий музей «Наші обереги».

Найбільш поширеними формами у роботі кімнати- музею стали уроки народознавства, заочні подорожі рідним краєм, мандрівки в історію рідного народу, зустрічі з цікавими людьми, творчі зустрічі з видатними діячами рідного краю, майстер-класи, презентації дитячих книг, літературні свята, тематичні заходи приурочені пам'ятним датам в історії нашої держави, театральні мінівистави, кіносеанси документального фільму, історичні ігри тощо.

Вдалими за змістом та цікавими за формою були тематичні заходи «Бенефіс музейного експонату», «З бабусиної скрині», «До часу, голубе, нам глечик носить воду», «Людське безсмертя з роду і до роду,
увись росте з коріння родоводу», «Перлини народної мудрості», конкурс інсценізованої народної пісні «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине», свято Вареників, інтелектуально-пізнавальна гра «Народознавча веселка», усний журнал «Легенди рідного краю», «Ярмарок народних ігор», «народні символи України» тощо..

Такі заходи відрізняються від навчальних занять тим, що не обмежуються рамками уроку, а – це дуже важливий аргумент! Крім того, всі учні є активними організаторами і учасниками цих дійств. У підготовці та проведенні таких заходів участь беруть і інші учасники навчально-виховного процесу: батьки, інші представники родини, керівники гуртків. Звичайно, великої ваги тут набуває, перш за все, робота класовода.

У початкових класах важливого значення набувають такі засоби виховання, як народні обряди та традиції, що спрямовані на розвиток творчого потенціалу особистості, кооперування та гуманізацію стосунків у колективі. Саме під впливом системи народознавчих заходів діти проходять шлях свого розвитку від підсвідомого розуміння своєї етнічної належності у молодшому віці до національної зрілості.

Рідна мова, історія народу, його традиції, звичаї та обряди, зокрема, фольклор, різні види народного мистецтва й художня творчість, народні символи та народна символіка, - все це є тим благодатним ґрунтом, на якому зростає національна свідомість. Звичай, обряд, обрядовість – це способи відтворення національних знань через пошукову діяльність, спрямовану на світорозуміння, а також розуміння свого місця у світі.

Як свідчить практика, використання в проектній діяльності учнів народних традицій є доцільною та цікавою для молодших школярів формою інтерактивного навчання та виховання, адже вона розвиває інтелектуальні здібності, формує творчий підхід до проблеми, сприяє самовираженню та розвитку самостійності, стимулює пізнавальну активність молодших школярів, поглиблює знання та виховує повагу до українських традицій, формує патріотичні почуття у дітей.

По частинах збираємо досвід свого народу, його традиції і по частинах з радістю передаємо  дітям старшого і молодшого віку.

Обов’язок кожного гімназиста відвідати кімнату – музей академіка Михайла Кравчука, оскільки наша гімназія носить ім’я славного земляка, видатного українського математика світового масштабу, академіка Ан України, члена математичних товариств Франції, Німеччини, Палермо(Італія), якого безпідставно репресовано у 1938 році. Метою роботи музею є популяризація наукової спадщини і громадської діяльності Кравчука Михайла Пилиповича, повернення із забуття імені великого вченого і патріота України. Ім’я волинянина, академіка М. П. Кравчука занесено ЮНЕСКО до Міжнародного календаря найвизначніших діячів науки поряд з іменами Ньютона, Архімеда, Фарадея, Едісона, Попова, Менделєєва, Лобачевського.

Співпрацює гімназійний музей з ентузіаст музейної справи, керівником зразкового музею академіка Михайла Кравчука у с.Човниця Ківерцівського району Євгенією Семенівною Лукащук.

Справжнім другом і наставником активу музею з увіковічення наукового подвигу Михайла Кравчука стала український науковець, доктор фізико-математичних наук, професор Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», академік АН ВШ України Ніна Опанасівна Вірченко, яка незабаром святкуватиме 85 річний ювілей.

Саме Віру Опанасівну вважають «берегинею пам’яті Кравчука», духовною дочкою Михайла Кравчука. Вона веде творчу переписку із творчою групою музею, люб’язно ділиться матеріалами, які стають експонатами музею. На запрошення Ніни Опанасівни Вірченко група гімназистів на чолі з керівником музею була учасником кількох науково-практичних математичних конференцій.

Заслуговують на увагу тематичні експозиції кімнати-музею «Життя віддане людям», «Повернутий із забуття», «Славний син Волині», «Берегиня пам’яті Кравчука» тощо.

Вже стало традицією проводити у музеї малу олімпіаду з математики, «Фестиваль ідей», конкурс читців віршів про академіка Михайла Кравчука, перегляд фільмів про Михайла Пилиповича Кравчука для учнів молодшої шкільної ланки. Для учнів молодших і середніх класів передбачено тематичні екскурсії «Дитячі та юнацькі роки М.П.Кравчука. Навчання в гімназії», «Кравчук Михайло Пилипович – видатний український математик», конкурс творчих робіт присвячений черговій річниці з дня народження відомого математика.

Наші гімназисти - нащадки Кравчука, представники  Луцької гімназії, що розташована на вулиці, яку названо іменем Михайла Кравчука, і яка носить його ім’я теж бажають долучатися до вшанування його пам’яті.

На виконання міської програми «Ми господарі рідного міста» в рамках проведення міського тематичного місячника екології на території гімназії посаджено алею Михайла Кравчука. Разом з гімназистами молоді деревця висаджували представники влади міста.

Урочисте відкриття кімнати - музею Бойової Слави відбулося в травні 2001 року. Учасниками святкового дійства були ветерани Великої Вітчизняної війни, дирекція, батьки, учні гімназії. Найхвилюючим моментом стало перерізування стрічки, який здійснили голова учнівського наукового товариства "Мрія" Ірина Московчук та ветеран Великої Вітчизняної війни М.А.Демиденко. Першу екскурсію в кімнаті-музеї провела методист Волинського краєзнавчого музею Нагорна О.В. за сприяння та методичної допомоги якої і був організований музей.

Експозиції кімнати-музею Бойової слави розповідають про героїчні сторінки українського народу, які відбувались, насамперед, на території Волинської області. Експонати: фотографії, військові квитки, описи подій, газети того часу, фронтові речі, медалі, а також спогади ветеранів, оформлені у вигляді буклетів, альбомів - все це результат діяльності учнівських пошукових загонів, робота яких продовжилась і після відкриття кімнати - музею.

Людське життя вимірюється не роками.  Про нього говорять вчинки людини.  Ось чому ми щиро пишаємося нашими земляками, які зробили все можливе для нашого щастя.

Експозиції музею часто залишають стіни кімнати. Діючі стенди «Афганістан - вічна біль, вічна пам’ть», «Голодомор 32-33 років» та інші виставляються у фойє гімназії, актовій залі, дискозалі.

Стенд «Герої не вмирають» у фойє гімназії – одна з експозицій музею Бойової слави.

В кімнаті - музеї Бойової Слави традиційно проводиться цикл екскурсій для учнів гімназії з нагоди пам'ятних дат: Дня визволення Луцька, Дня визволення України від фашистських загарбників та Дня Перемоги, відбуваються тематичні вечори та години спілкування національно-патріотичного спрямування, уроки Пам'яті, зустрічі.

Ветерани Великої Вітчизняної війни – часті гості нашого навчального закладу. Вони трепетно переглядають експонати музею, згадуючи пережите минуле. Тематичні зустрічі, години спілкування, цікаві інформаційні години за участю живих свідків – неоцінений внесок у справу виховання підростаючого покоління. Традиційними є спільно проведені радою музею разом з лідерами учнівського самоврядування акції «Спасибі вам, ветерани», «Ветеран живе поруч», «Дивимося фільм разом з ветераном», «Посади дерево з ветераном», «Не старіють душею ветерани». Саме в істинності останнього твердження можна переконатися переглянувши Літопис кімнати-музею Бойової слави, а також відеоролики із записами зустрічей.

У День партизанської слави відбулася зворушлива зустріч учнів з головою обласного та міського комітетів партизанів та підпільників Іваном Марковичем Глущуком. Ветеран згадував фронтові миті та ділився життєвим досвідом, передаючи молодому поколінню той незламний дух, яким переповнені колишні вояки. У неспокійні роки тієї далекої війни з ворогом боролися не тільки регулярні частини Червоної Армії, але й увесь український народ. Партизанський рух - неоціненний внесок у велику перемогу над фашизмом.
В цей день учнівська рада організувала флешмоб «Ми за мир, за Україну!», в якому взяли участь школярі 2 - 11 класів. Учасники заходу намагалися привернути увагу учнівської молоді до питання збереження миру задля дотримання принципів гуманності, свободи, добра і поваги до людини.
Гімназисти, згуртувавшись, створили на шкільному подвір'ї живу фігуру «Голуба Миру» - одного з найбільш відомих символів цього дня. Школярі з гордістю скандували гасла «Ми - за мир, за Україну», «Слава Україні». Шанований ветеран взяв участь у флешмобі.

Не залишив нікого байдужим і тематичний захід «Зустріч поколінь», на якому були присутні ветерани Другої світової війни, учасники бойових дій сьогодення та юні гімназисти навчального закладу. Школярів цікавив погляд на війну зсередини, можливість безпосередньо поспілкуватися з тими, хто ризикуючи власним здоров'ям та життям забезпечує сьогодні нам можливість просто жити, працювати і навчатися під мирним небом, а також з тими хто «кував» перемогу у далеких сорокових.

З нагоди 70-річчя завершення Другої світової війни стартувала акція «Напиши лист ветерану», до якої активно долучилися школярі різного віку.

Підростаюче покоління, особливо школярі молодших класів, володіють лише незначною інформацією про події Другої світової війни, тому тематичні заходи на цю тему, проведені у кімнаті-музеї дають можливість не лише розширити знання з історії Другої світової війни, історії рідного краю, а й пробуджують у юних гімназистів відвідувати музей – складову системи громадянського становлення молодого покоління.

На замовлення відвідувачів у кімнаті-музеї працює пристосований кінозал з перегляду фільмів про війну як документальних, так і художніх.

З року в рік тематика заходів змінюється, оновлюється, конкретизується. Незмінним залишається їх виховне і пізнавальне значення, їх громадянська спрямованість.

Про наші музеї знають не лише учасники навчально-виховного процесу нашого навчального закладу. Музей-кімнату «Національної валюти світу» для свого проекту обрали гуртківці дитячо-юнацької студії Палацу учнівської молоді. Цей музей є унікальним, адже він єдиний, який функціонує на базі навчального закладу в місті та області.

Експонати музею розповідають про грошовий обіг на території України. Тут представлені гроші Російської імперії, банкноти Української Народної Республіки, а також гроші радянського періоду і сучасної незалежної України.

Можна відкрити для себе факт обігу на наших землях грошей Польщі, Німеччини, Австро-Угорщини.

Без сумніву, паперові грошові знаки – в певній мірі показник культури, технічного та економічного розвитку, добробуту народу, його громадського і політичного устрою, документальне свідчення багатьох історичних подій держави. Вони передають характер епохи, свідчать про культуру, особливості побуту народу, його традиції, ідеологічні доктрини та пріоритети в кожний історичний момент. У художньому відношенні вони представляють собою зразки оригінального графічного мистецтва. У них сконцентровані досягнення графіки, малюнка і орнаменту. Адже найчастіше проектування грошових знаків доручали видатним художникам.

Музей «Національної валюти світу» вивчає і популяризує монетну справу Волині. Експозиція музею тематично ділиться на 8 підрозділів, кожний з яких можна використати в позакласній роботі як окремий блок.

«Нажити багато грошей – хоробрість, зберегти їх – мудрість, а уміло витратити їх – мистецтво» - стверджує Б.Авербах. Цій істині ми вчимо своїх вихованців.

Викликає у школярів захоплення стенд «Ювілейні та пам’ятні монети України», який є досить цікавим, адже містить в собі унікальні експонати монет, які можна побачити хіба що на виставках або в колекціонерів. Нещодавно експозицію музею поповнила пам'ятна монета номіналом 5 гривень, випущена Національним банком України, присвячена учасникам Євромайдану.

Монету введено в обіг 18 лютого 2015 року. Вона належить до серії «Героям Майдану».

В музеї можна ознайомитися з грошовими знаками України, зразками цінним паперів. А також опрацювати літературу, яка використовується учасниками навчально-виховного процесу при вивченні економіки, при написанні навчально-дослідницьких робіт, підготовні тематичних заходів.

Економіка і школа здаються, на перший погляд далекими одне від одного. Але якщо ми розглядаємо її як галузь «розумного ведення домашнього господарства», то економіка невід’ємна від дитини з перших років життя. В перші роки навчання необхідно рахуватися з тим, що перше знайомство дитини з основами економічних знань відбувається в шкільний період, коли, знайомлячись з навколишнім світом, вона вперше довідується, що достаток сім’ї залежить від праці тата й мами, що є гроші, які використовуються на придбання необхідних речей у магазині, на ринку. В цей час дитина ознайомлюється з такими поняттями, як «ціна», «дорожче», «дешевше», «вартість», «здача», «режим економії». Вже в молодшому шкільному віці маленький покупець активно реагує на рекламу, упаковку та інші атрибути торгівлі, чує і розуміє коментарі з цього приводу дорослих.

Економічне виховання дітей шкільного віку ставить за мету засвоєння доступних понять з економіки, розвиток інтересу до економічних знань. Важливими тут є осмислення дітьми таких, пов’язаних з економікою людських рис, як бережливість, ощадливість, працьовитість, чесність, співчуття, розумний азарт, уміння вигравати та програвати. Включення економічного змісту в різні види дитячої діяльності – один з аспектів економічного виховання.

Пізнавально-розважальні ігри «Конкуренція», «Давайте обміняємося», «Подорож до економічної казки», економічні казки «Подарунок», «Їжачкові витрати», «Пригоди тигренятка», «В гостях у Гривні» тощо, проведені у кімнаті-музеї мають значний виховний ефект.

Вимагає суттєвого удосконалення зміст навчального процесу, створення незвичайних педагогічних умов для економічного виховання школярів, в період запровадження ринкових відносин. Абсолютно зрозуміло, що це непроста справа, яка потребує неабияких наукових обґрунтувань, практичних навиків, пропозицій, які з успіхом, зацікавленням сприйняли б учні.

Українському державному центру туризму і краєзнавства учнівської молоді поставлені завдання створити відеотеку шкільних музеїв, підготувати рекомендації для розгортання роботи з впровадження музейної освіти в навчальний простір України. Вирішено створити спеціальну сторінку на офіційному веб-сайті Міністерства.

Про підготовку проекту Положення про музеї при дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладах йшлося під час зустрічі заступника Міністра освіти і науки України Бориса Жебровського із керівниками шкільних музеїв, повідомляє Міносвіти.

Кожна людина повинна знати своє минуле, тому що, не знаючи минулого, ми не зможемо побудувати майбутнє.

Тому музей – це ніби машина часу, за допомогою якої, ми зможемо зазирнути у своє минуле. Шкільний музей -ефективний засіб духовного, морального, патріотичного і громадянського виховання дітей та молоді.

Саме шкільний музей може і повинен з’єднати розірвані зв’язки між поколіннями та епохами.

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\музей\dscn2582.jpg


c:\documents and settings\admin\рабочий стол\музей\dscn2561.jpg


f:\фото\свято хліба\img_1556.jpg

f:\2-в фото образу хліба вклонімося\dscn2583.jpg

Кімната-музей «Національної валюти світу»

900000000

Кімната-музей Бойової Слави

p2090694009999

Кімната-музей «Наші обереги» 888888888888

Кімната-музей імені академіка Михайла Кравчука

dsc00816dsc00816666dsc00816

dsc00816dsc00816dsc00816dsc00816dsc00816dsc00816

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Програми покращення функціонування Центру обслуговування платників...
Луцька об’єднана державна податкова інспекція Головного управління державної фіскальної служби у Волинській області, Луцька міська...

1 Львівська гімназія “Євшан” Львівської міської Ради Львівської області...
Львівська гімназія “Євшан” Львівської міської Ради Львівської області (надалі “Гімназія”) – загальноосвітній навчальний заклад ІІ-ІІІ...

Вступ
Перша українська гімназія імені Миколи Аркаса Миколаївської міської ради Миколаївської області

Пучковська Тетяна Василівна, вчитель інформатики Нововолинської загальноосвітньої...
Нововолинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Нововолинської міської ради Волинської області

Управління освіти Луцької міської ради Міський методичний кабінет...
Матеріали роботи методичного об’єднання «Інноваційні підходи в системі методичної роботи днз» вихователів – методистів м. Луцька

Нотаріуси Волині пропонують
Ванов іван іванович, 01. 01. 1961 року народження, ідн. 1234567890, паспорт ас111111, виданий 01. 01. 1995 року Нововолинським мв...

Педагогічний досвід вчителя англійської мови нвк «зош І ступеня-гімназія»...
...

Звіт про результати соціологічного дослідження на тему: «соціальний...
Лізовувалось на замовлення та за підтримки «Волинського Інституту Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив» в межах проекту «Забезпечення...

Рішення загальних зборів
Малинівська гімназія чугуївської районної ради харківської області (далі – Навчальний заклад) створена Чугуївською районною радою...

Рішення районної ради від 21. 07. 2016
Центру обслуговування платників Луцької об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби...

Харківська гімназія №172 харківської міської ради харківської області
Міністерства освіти І науки України від 28. 08. 2013 №1239, з метою встановлення єдиних вимог І подальшого вдосконалення системи...

Харківська гімназія №12 харківської міської ради харківської області
Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової І повної загальної середньої освіти

«Школи молодого педагога» загальноосвітньої школи І ступеня №37 Кіровоградської...
Кіровоградської міської ради Кіровоградської області Кіровоградської області Дадонова Т. В

Б І олог І я навчальна п рограма для 6 – 9 класів загальноосвітніх...
Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат біологічних наук, доцент; В. І. Соболь, вчитель Кам’янець-Подільського...

Україна снігурівська міська рада миколаївської області виконавчий...
Снігурівської міської ради від 29. 12. 2010 р. «Про затвердження Положення про проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами...

Правила прийому до Київського державного інституту декоративно прикладного...
Київського державного інституту декоративно – прикладного мистецтва І дизайну імені михайла бойчука в 2014 році

Статут
Молочанського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія» Токмацької районної ради Запорізької...

Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №17 харківської міської ради харківської області
Про порядок організованого закінчення 2015/2016 навчального року та проведення державної підсумкової атестації учнів 4-х, 9-х, 11(12)-х...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт