Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Урок №1 Тема: Актуалізація базових знань з теми «Операційна система Windows»

Урок №1 Тема: Актуалізація базових знань з теми «Операційна система Windows»





Сторінка1/6
  1   2   3   4   5   6
Урок №1
Тема: Актуалізація базових знань з теми «Операційна система Windows». Основні елементи вікон та правила роботи з ними. Загальні правила роботи з вікнами налаштування параметрів. Елементи вікон налаштування параметрів та особливості роботи з різними типами вікон та їх елементів. Практична перевірочна робота № 1 «Основні поняття ОС Windows»

Мета:

  • повторити базові поняття з теми «Операційна система Windows»;

  • визначити основні елементи вікон та правила роботи з ними, налаштування параметрів;

  • розвивати логічне мислення;

  • виховувати дбайливе ставлення до комп’ютерів.

Обладнання та матеріали: підручник «Основи інформатики. 8 клас», Робочий зошит з інформатики 8 клас, презентація «Урок1», «Паскалики», червоні та зелені картки для гри «Світлофор».
Хід уроку.


  1. Організаційний момент

Вчитель повідомляє, що у 8 класі учні познайомляться з новими цікавими темами: навчаться працювати з комп’ютерними презентаціями, електронними таблицями, текстовим редактором, програмувати в ТурбоПАСКАЛІ тощо; а також знайомить учнів з новими підручником та зошитами, пояснює, як потрібно з ними працювати.

На початку року вводиться «Своя валюта оцінювання» під назвою «Паскалик». Учитель пояснює учням, що на кожну правильну відповідь чи правильно виконане завдання учні можуть отримувати певну кількість «Паскаликів», а в кінці уроку ведеться підрахунок грошей і виставляються оцінки.

  1. Актуалізація опорних знань

Перед початком роботи учитель нагадує, що без програмного забезпечення не зможе працювати жоден комп’ютер. Операційна система є його обов’язковою частиною, призначеною:

  • приводити комп’ютер у робочий стан і забезпечувати злагоджену роботу всіх його частин;

  • підтримувати інтерфейс між користувачем та комп’ютером;

  • запускати та виконувати різні програми.

Ми розпочинаємо знайомство з найпоширенішою ОС Windows.

Якщо ви пам’ятаєте основні поняття ОС та володієте добре сформованими практичними навичками,

То можете перевірити себе, давши відповіді на контрольні запитання та виконавши практичну роботу №1

Якщо це не викликало проблем

То продовжимо вивчати матеріал теми

Інакше потрібно повторити базові поняття теми «Операційна система Windows»

Інакше потрібно повторити базові поняття теми «Операційна система Windows»

Контрольні запитання: (правильна відповідь – 1 Паскалик)

  • Які способи запускати програми на виконання ви знаєте?

  • Як знайти потрібну папку або файл?

  • Назвіть усі відомі вам способи.

  • Що робити, якщо ви не знаєте назву файлу?

  • Які можливі варіанти пошуку?

  • Як із них обрати найкращий?

  • Які дії треба виконати для створення нової папки?

  • Які папки називають вкладеними?

  • Скільки може бути вкладених папок?

  • Як можна визначити, чи є в певній папці вкладені папки?

  • Які способи копіювати папки, файли та ярлики ви знаєте?

  • Які способи вилучати папки, файли та ярлики ви знаєте?

  • Як створити ярлик програми та помістити його на Робочий Стіл?

Закінчити речення(1 Паскалик) Після завантаження ОС основну частину екрана займає … (Робочий стіл). Внизу екрана міститься … (Панель задач)

Гра «Хто швидше?»( правильна відповідь – 1 Паскалик)

  • Що таке Робочий Стіл і чому його так називають?

  • Для чого призначено Панель завдань?

  • Які об’єкти ви бачите на Робочому Столі та на Панелі завдань?

  • Що таке застосунок?

  • Які дії можна виконати, натиснувши ліву та праву клавіші миші?

  • Двічі натиснувши?

  • Назвіть основні елементи інтерфейсу вікон.

  • Як можна переміщати вікна та змінювати їхній розмір?

  1. Практична робота

Повторення правил техніки безпеки

Освоюючи сучасні технології, ми велику кількість навчального часу працюємо за комп’ютерами. Для збереження нашого здоров’я дуже важливо правильно сидіти за комп’ютером. Тому давайте згадаємо «Правила техніки безпеки в комп’ютерному класі».

Гра «Світлофор» (правильна відповідь – 1 Паскалик)

Зараз я буду зачитувати речення, а ви повинні підняти зелену картку, якщо згодні, червону - якщо незгодні.

    1. В кабінет інформатики потрібно вбігати і при цьому сильно кричати. (ні)

    2. В кабінет інформатики потрібно входити спокійно в брудному взутті і верхньому одязі. (ні)

    3. Працювати можна тільки на комп’ютері, у якого немає пошкоджень. (так)

    4. Включати і виключати комп’ютер можна тільки з дозволу учителя. (так)

    5. Обов’язково потрібно торкатися і висмикувати дроти і розетки. (ні)

    6. Працювати на клавіатурі потрібно чистими, сухими руками; легко натискаючи на клавіші, не допускаючи різких ударів. (так)

    7. Завжди намагайтесь самостійно усувати неполадки у роботі апаратури; нема чого повідомлять про це учителя. (ні)

    8. Приходячи до кабінету, приносьте із собою їжу та напої (ні)

    9. Неможна пересувати системний блок, дисплей (так)

Практична робота №1 (правильно виконані завдання – 6 Паскаликів)

Підручник стр.6-7

  1. Вивчення нового матеріалу

Мотивація навчальної діяльності

Зовнішній вигляд Робочого столу легко змінити. Кожен користувач може його змінити так, щоб саме йому було зручно працювати. Отже, сьогодні ми з вами створимо Робочий стіл на власний смак.

Вивчення нового матеріалу

Для створення такого Робочого столу потрібно часто працювати з різними видами вікон. Розглянемо їх детальніше.

Цей тип вікон обов’язково містить:

рядок заголовка;

• кнопку Закрити ;

• безпосередньо сам запит.

У полі запиту обов’язково є хоча б одна кнопка, натискання якої підтверджує, що ви прочитали повідомлення і зрозуміли прочитаний текст.

Загальні правила роботи з вікнами налаштування параметрів

1. Якщо напис на кнопці виконано сірим кольором, то зазначена кнопка на цей момент недоступна.

2. Якщо поруч з назвою кнопки зображено ..., то натискання цієї кнопки відкриває додаткове вікно. Після закінчення роботи з ним ми повертаємося в початкове вікно налаштовування параметрів.

3. До відповіді на запит подальша робота із застосунком неможлива.

4. Натискання кнопки:

  • Закрити скасовує пропоновані дії;

  • Довідка дозволяє отримати детальнішу інформацію про поточну ситуацію;

  • Виводить на екран контекстну довідку (після натискання цієї кнопки треба лівою клавішею миші натиснути невідомий елемент);

  • Застосувати підтверджує встановлені значення параметрів, залишаючи запит на екрані.

Елементи вікон налаштовування параметрів та особливості роботи з ними

Вікно повідомлення

Це найпростіший тип вікон. У ньому, крім повідомлення чи попередження, є лише одна кнопка (зазвичай це кнопка ОК).

Прочитавши наведену інформацію, треба натиснути цю кнопку.

Вікно повідомлення із запитанням

Це вікно з’являється у випадку, коли користувач намагається виконати небезпечну з погляду операційної системи дію.


Кнопка

Призначення кнопки

ОК

Підтвердити свою дію

Скасувати

Скасувати свою дію

Запит на введення тексту

  • Якщо у полі для введення тексту вже є текст, виділений кольором, то:

після натиснення клавіші BkSp (), цей текст зникає;

– уведений новий текст замінятиме виділений;

– для редагування виділеного тексту треба натиснути його лівою клавішею миші (при цьому кольорове виділення зникне).

Якщо треба виділити весь текст (або його частину), протягніть потрібний фрагмент мишею.

Простий список

Щоб обрати потрібний елемент зі списку, треба просто натиснути його мишею.

Подвійне натискання елемента списку приводить до вибору даного елемента й автоматичного закривання вікна.

Щоб обрати декілька елементів зі списку, необхідно:

  • Натиснути ліву клавішу миші на першому потрібному елементі зі списку. Утримуючи

натиснутою клавішу Shift, обрати останній потрібний елемент зі списку.

  • Натиснути клавішу Ctrl. Утримуючи її, обирати лівою клавішею миші потрібні елементи списку.

Спадний список

Щоб розкрити такий список повністю, треба натиснути кнопку, яка міститься поряд з першим рядком списку.

Далі робота зі спадним списком нічим не відрізняється від роботи зі звичайним списком.

Список з текстовим полем

Для роботи з цим списком необхідно:

  • Увести в текстове поле потрібне значення параметра

просто з клавіатури.

• Обрати за допомогою миші потрібне значення елемента списку. Після цього обраний елемент з’явиться у вікні текстового запиту.

Двічі натиснути лівою клавішею миші елемент списку. При цьому його буде обрано, а вікно запиту автоматично закриється.

Прапорець

Залежно від вигляду, прапорець має певне значення

Вигляд прапорця

Значення прапорця

 

Прапорець не має значення

 

Прапорець знятий



Прапорець установлений

Перемикач

Якщо у вікні налаштовування параметрів потрібно обрати одне значення з кількох можливих, використовують перемикач.

Щоб змінити режим, треба натиснути лівою клавішею миші потрібний вам кружечок (при цьому він зафарбується), а попереднє значення зміниться.

Цифрове поле зі стрілками

З його допомогою можна ввести потрібне значення параметра у цифрове поле безпосередньо з клавіатури або за допомогою спеціальних стрілок .

Натискання стрілки збільшує значення цифрового поля на умовну одиницю, а натискання стрілки – зменшує відповідне значення.

Повзунок

Зазвичай цей елемент використовують для введення значень суб’єктивних параметрів (швидкості переміщення миші, роздільної здатності екрана, яскравості тощо).

Щоб обрати нове значення, треба лівою клавішею миші перетягнути повзунок у нове положення.

Вікно з вкладками


  1. Підсумок уроку

Взаємоперевірка

Зош. стр.7-8, Навчально-тренувальні завдання 1-2

Учні виконують завдання, потім обмінюються зошитами і перевіряють правильність виконання. За правильне виконане завдання – 1 Паскалик.

Оцінювання учнів

Учні підраховують Паскалики. Вчитель виставляє оцінки до журналу (2 Паскалика – 1 бал)

  1. Домашнє завдання

Підручник - §1, зошит – завдання від Стасика (стр.8-9), повторити правила техніки безпеки та вправи для зняття втоми, дати відповіді на запитання (зош. стр.5-7, Перевір себе)
Урок №2
Тема: Робочий Стіл на «власний смак». Упорядкування значків на Робочому Столі. Виділення групи об’єктів. Нові об’єкти на Робочому Столі. Оформлення Робочого Столу. Практична робота № 2 «Налаштування Робочого Столу»

Мета:

  • ознайомити учнів з можливостями створення Робочого Столу «на власний смак», навчити упорядковувати значки та виділяти групи об’єктів на Робочому Столі;

  • розвивати логічне мислення та збагачувати світогляд учнів;

  • виховувати самостійність та наполегливість.

Обладнання та матеріали: підручник «Основи інформатики. 8 клас», Робочий зошит з інформатики 8 клас, презентація «Урок2», «Паскалики», картки до гри «Відповідність», червоні та зелені картки для гри «Світлофор»,

Хід уроку.


  1. Організаційний момент

  2. Перевірка домашнього завдання

Фронтальне опитування, самоперевірка

Вчитель перевіряє правильність виконання завдання усно (зош.стр.5-7). Якщо відповідь правильна, то учень отримує 1 Паскалик. (12 Паскаликів)

Взаємоперевірка

Діти обмінюються зошитами і перевіряють правильність виконання завдання від Стасика. За кожну правильну горизонталь або вертикаль – 1 Паскалик. (16 Паскаликів)

  1. Актуалізація опорних знань

Гра «Відповідність»

Поставте у відповідність назвам елементів діалогових вікон їх зображення:



(За правилу відповідність – 1 Паскалик)

  1. Вивчення нового матеріалу

Мотивація навчальної діяльності

Погодьтесь, досить часто потрібну річ неможливо одразу знайти. Здається, хвилину тому вона була під рукою, але зараз її просто не бачиш. Тому доводиться відволікатися від важливої справи та наводити лад на столі чи у шафі.

Те саме може трапитися і на Робочому Столі, адже на ньому одночасно розміщено багато різних об’єктів. Це і вікна за стосунків, і ярлики різних програм, і кошик, куди ми «складаємо» файли та папки, вилучені з дисків комп’ютера. Тому потрібно навчитися наводити лад на нашому комп’ютерному Столі.

Вивчення нового матеріалу

Упорядковуємо значки на Робочому Столі

  • На вільному місці Робочого Столу викликати контекстне меню.

  • Обрати у контекстному меню пункт Упорядкувати значки.

  • З підменю наступного рівня лівою клавішею миші обрати принцип впорядкування (за ім’ям, розміром, типом, датою зміни об’єкта).

“Навести лад” на Робочому Столі можна доручити самій операційній системі, обравши в контекстному меню пункт Автоматично або/і Вирівняти за сіткою.

Операційна система вишикує значки на Робочому Столі рівними лініями.

Давайте пригадаємо: Як виділити та перемістити об’єкт?

Виділяймо групи об’єктів

Якщо об’єкти, які треба виділити, містяться недалеко один від одного на Робочому Столі або у вікні, то для їх виділення треба «обвести» їх значки мишею, утримуючи натиснутою її ліву клавішу.

Якщо об’єкти на Робочому Столі або у вікні розміщені далеко один від одного, то їх легко виділити, утримуючи клавішу Ctrl та натискаючи кожний з них лівою клавішею миші.

Якщо потрібні значки об’єктів розташовані на одній лінії, то їх можна виділити, натиснувши лівою клавішею миші перший значок лінії, а потім, утримуючи натиснутою клавішу Shift, натиснути лівою клавішею миші останній значок лінії. Такою дією ми виділимо всі об’єкти, що містяться між обраними значками на цій лінії.

  • Щоб виділити всі об’єкти , які на цей момент розміщені на Робочому Столі, можна одночасно натиснути клавіші Ctrl та А.

  • Аналогічну дію можна виконати з усіма об’єктами вікна, скориставшись меню Правка (обрати в ньому команду Виділити все).

  • Натиснувши ліву клавішу миші в будь-якому місці вікна або на Робочому Столі, ви знімете виділення всіх обраних об’єктів.

Нові об’єкти на Робочому Столі

Використовуючи контекстне меню Робочого Столу, можна виконати ще такі дії:

  • помістити нові об’єкти на Робочий Стіл.

(Обрати пункт Вставити викликаного в довільному місці Робочого Столу контекстного меню)

  • помістити ярлик об’єкта з буфера обміну на Робочий Стіл.

(Обрати в контекстному меню пункт Вставити ярлик)

Створити нові об’єкти на Робочому Столі.

(Обрати пункт Створити контекстного меню, у підменю вказати вид створюваного об’єкта (папка, ярлик, файл певного виду).)

Оформляймо Робочий Стіл

Для цього викличмо контекстне меню Робочого Столу і оберімо в ньому пункт Властивості.

У вікні налаштовування параметрів Робочого Столу лівою клавішею миші оберімо певну вкладку. Після змінення значень параметрів будь-якої вкладки, свої дії треба підтвердити, натиснувши кнопку Застосувати.

Вкладка Робочий Стіл

За допомогою цієї вкладки можна обрати фоновий малюнок, який операційна система буде використовувати як тло для вашого Робочого Столу:

Оберіть один із наведених малюнків у списку Фоновий малюнок (результат вашої роботи динамічно відображається у спеціальному вікні переглядання результату).

Якщо обраний малюнок невеликий за розміром, він може займати лише частину Робочого Столу. У цьому разі його можна помістити по центру Робочого Столу, розтягнути на весь Робочий Стіл або замостити ним, як плиткою, поверхню Робочого Столу.

Потрібний варіант оберіть зі списку Розташування.

На вкладці Робочий Стіл можна обрати колір тла, на якому розміщено назви об’єктів Робочого Столу.

Оберіть колір, що вам сподобався, натиснувши ліву клавішу миші на списку Колір.

Якщо потрібного кольору серед наведених не виявиться, натисніть кнопку Інші та продовжте вибирати.

Вкладка Заставка

Оберіть інтервал часу, який

операційна система має очікувати дій користувача (його значення від 1 до 60 хв встановіть у цифровому полі зі стрілками Інтервал).

Оберіть заставку, яку бачитиме користувач на екрані після очікування встановленого інтервалу часу (оберіть її назву зі списку Заставка та перегляньте отриманий результат у вікні динамічного переглядання).

Вкладка Оформлення

За допомогою команд цієї вкладки можна налаштувати кольори та шрифти для зображення елементів інтерфейсу.

  • Зі списку Вікна й кнопки оберіть один із наведених стилів оформлення.

  • Обираючи зі списків Колірна схема та Розмір шрифту відповідні елементи, ви змінюєте кольори оформлення основних елементів Робочого Столу та розмір шрифту, яким буде зроблено написи на розташованих

на Робочому Столі значках.

Вкладка Теми

  1   2   3   4   5   6

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

План уроку І. Організація класу (2хв.) ІІ. Повідомлення теми уроку...
Композиція у декоративному мистецтві: цілісність форми І декору; орнаментальна композиція (стрічкова, сітчаста); декоративна композиція...

Урок №1. Тема. Періодичний закон та періодична система Д.І. Менделєєва....
Урок №1. Тема. Періодичний закон та періодична система Д.І. Менделєєва. Будова атома 4

Урок 26. Тема: Українські пам’ятки класицизму. Урок узагальнення знань
Мета: ознайомити учнів із прикладами вітчизняних шедеврів стилю класицизм у різних видах мистецтва; ознайомити із творчістю українських...

Урок засвоєння нових знань. Організаційний етап Привітання учнів,...
Очікувані результати: учні називають загальні ознаки класу Птахи, риси відмінності будови птахів І плазунів; учні характеризують...

План уроку І. Організація класу (2хв.) ІІ. Актуалізація опорних знань...
Тема: Фольклор – основне джерело розвитку української анімації. Комедійний «козацький» серіал В. Дахна. Документальний та науково-популярний...

Урок № Тема уроку
Обладнання: комп'ютерний клас, оснаще­ний сучасною технікою І ліцензованим про­грамним забезпеченням. На комп'ютерах вста­новлений...

Методичні рекомендації для слухачів дистанційного курсу За загальною редакцією О. В. Редича
В. Л. Журавський (тема 1), С. П. Ріппа (тема 3), І. Д. Погорєловська (теми 4), В.І. Ночвай (загальний опис курсу, графік, навчально-тематичний...

Тема. Сонячна система
Мета. Ознайомити учнів зі змістом курсу природознавства для 4-го класу, з елементами астрономії, на доступних прикладах розкрити...

Уроку
Вступ. Ознайомлення з підручником, зошитом І приладдям для уроків математики. Актуалізація знань учнів, сформованих у переддошкільний...

Урок повторення та узагальнення знань з теми «Знайомство з історією»
Підручник: В. Мисан, Вступ до історії України. 5 клас. – К. «Генеза»2010, жовтень, І чверть, І семестр

Уроку ІІІ. Актуалізація опорних знань Мовознавча вікторина
Поміркувати, чи може один розділовий знак накладатися на інший. Навести приклади подвійних розділових знаків

Урок 8 Тема: Лицарський кодекс честі. Романський стиль. Урок узагальнення...
Навчальна: розширити загально-естетичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями, з життям І творчістю композиторів,...

· звіти J/F попередньої 10 версії копіюються з конвертацією у нові форми версії 11
«M. E. Doc» реалізована повноцінна підтримка роботи з 64-х бітною архітектурою операційних систем Windows. Для користувачів з встановленою...

Урок №10. Тема «бд microsoft access. Створення форм»
Тип уроку: засвоєння нових знань (пояснювально демонстраційний з елементами практикуму)

Урок засвоєння нових знань
Тема. Майстерне відтворення краси природи, життєдайність, патріотичні почуття в поезії П. Тичина «Не бував ти у наших краях!»

Урок Творення І правопис складноскорочених слів Урок Подорож до країни...
Урок № Змінювання І творення слів. Твірне слово – база для утворення іншого слова. Ознайомлення зі словотвірним словником

Уроку: урок відкриття нових знань. Цілі уроку
Тема уроку «Префікси І прийменники. Зіставлення за значенням та способом написання»

Урок закріплення та застосування знань, умінь І навичок
Тема. Ярослав Стельмах. "Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера". Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків головних...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт