Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Урок закріплення та застосування знань, умінь І навичок

Урок закріплення та застосування знань, умінь І навичок





Тема. Ярослав Стельмах. "Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера". Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків - головних героїв повісті.

Мета: навчати шестикласників уважно читати художній текст, характеризувати героїв твору; розвивати спостережливість, уяву, вміння робити висновки з прочитаного; виховувати життєлюбство, оптимізм, прагнення стати надійним, відданим другом.

Виховувати любов до книжки, прагнення багато знати і вміти застосовувати свої знання, формувати усвідомлення того, що немає нецікавих шкільних предметів.
Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: інструктивний матеріал, ілюстрації до повісті.
Форми роботи: сенкан, міні - проект, творчі роботи.
Учні повинні знати: зміст повісті "Митькозавр із Юрківки..."; роль портрета у художньому творі; риси характеру героїв повісті; вимоги до усного мовлення.
Учні повинні вміти: уважно і вдумливо читати текст, визначати там потрібну інформацію; складати усне висловлювання на задану тему; порівнювати героїв різних творів; давати оцінку їхнім діям та вчинкам, виразно читати та переказувати улюблені епізоди.

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку (Побажання успіху в парах).

2. Актуалізація суб’єктного досвіду (Незакінчене речення: «Думаю, сьогоднішній урок буде цікавим, тому що…»).

ІІ. Цілевизначення та планування.

Визначення власних цілей уроку. Колективне планування діяльності.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
Вчитель.

Пропонуємо наш урок провести у формі роботи детективного агентства, яке сьогодні, провівши попереднє розслідування, повинно дослідити постаті двох осіб, описаних у повісті Ярослава Стельмаха "Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера». Тут працює три відділення цього агентства. Начальники відділень, здайте рапорти про готовність до роботи.
Здача рапортів.

І. Дозвольте доповісти! Перше відділення до роботи готове!

ІІ. . Дозвольте доповісти! Друге відділення до роботи готове!

ІІІ. Дозвольте доповісти! Третє відділення до роботи готове!

Вчитель. Рапорт прийнято, можемо розпочинати.

Протягом попередніх уроків ви знайомилися з повістю "Митькозавр із Юрківки...". Ви не тільки сміялися із пригод своїх ровесників, але й училися разом з ними обов’язковості, вірності у дружбі, серйозності та відповідальності.

Історія, що трапилася з друзями у селі, майже детективна.

Що таке детектив? (Відповіді учнів, на дошку вивішуємо визначення).

Детектив1. Агент таємної служби розшуку.

2. Літературний твір, зміст якого присвячено розкриттю загадкового злочину.
Детективна література — твори з описом розкриття таємних історій, загадкових злочинів, здебільшого за допомогою логічного аналізу фактів.
Романтичні пригоди можливі лише під час канікул, бо ж за наукою немає часу ні на подорожі, ні на розваги. Хіба до пригод, коли щодня потрібно вчитися - читати, розповідати, розв'язувати задачі...

Отож, як усе починалося…

І епізод

Митько, Сергій, батьки Сергія

Сергій. Ми з Митьком давно мріяли поїхати до Юрківки — села, де жила Митькова бабуся.

Митько. Уявляєш собі — ліс. А в лісі – озеро. А на березі — курінь. А в курені — ми. А поруч — багаття. І роби собі, що хочеш, хоч на голові стій.

Сергій ( до мами благально). Відпустіть, ну відпустіть нас до бабусі.

Мама. Уявляю, що вони там вироблятимуть.

Тато. Двоє лобуряк на голову старенькій жінці.

Митько. Невже ви хочете, Оксано Павлівно, щоб ваш син, а заодно і його перший приятель, ціле літо нудились умісті, де все кругом — і пилюга, і розжарені спекотні вулиці — навіває сумні спогади і сприяє передчасному старінню наших організмів?

Сергій. Нам довелось довго вмовляти наших батьків. І врешті…

Мама. Та хай уже їдуть, а то ж спокою не даватимуть ціле літо. Тільки щоб бабусю слухали.

Митько. Ура! Мету досягнуто!

Сергій. Ми їдемо в село до бабусі!
Вчитель

Отже, хлопці вирушають, а за той час ми перевіримо, чи уважно ви читали текст повісті. Отже, тест. Не зовсім звичайний, бо варіанти відповідей будуть не лише А. Б. В. Г. Послухайте запитання і виберіть правильну букву на позначення варіанту відповіді.

1. Лох-Несс - це

а) відомий актор;

б) озеро в Шотландії;

в) столиця африканської країни;

г) елемент китайської гімнастики.

2. Палеонтологія вивчає

н) печери;

о) корисні копалини;

п) планети Сонячної системи;

р) викопні організми.

3. Хохуля - це

а) невеликий звір;

б) весела людина;

в) лісова пташка;

г) вид фарфору.

4. Першим європейцем, який на початку XX століття побачив драконів острова Комодо Зондського архіпелагу, був

а) іспанський мореплавець;

б) французький біолог;

в) голландський льотчик;

г) російський хімік.

5.Диноцефал, археоптерикс, стегозавр це

н) мікроорганізми;

о) доісторичні істоти;

п) збудники хвороб;

р) хімічні елементи.


  • Правильні варіанти відповідей складають слово браво (на дошці написати ).

Вчитель. Якщо серед вас є ті, хто заслужив цей вигук схвалення, то можна зробити висновок: або ви любите зоологію, або уважно читали повість Ярослава Стельмаха "Митькозавр із Юрківки...". Якщо друге, порекомендуйте прочитати цей твір своїм друзям, цікаво висловивши своє враження про нього.

А наші герої уже у селі. Поглянемо, що їх там чекало…
ІІ епізод

Митько, Сергій, Василь Труш.

Сергій. Митьку! Який рай! Озеро, сонце. Тепла вода — і так щодня!

Митько. Аякже! Добре, що ми тут відпочиваємо!

(Входить Василь).

Василь. Привіт дослідникам! А у мене для вас подарунок! Дивіться!

(Подає хлопцям бурштин).

Сергій. Ух ти, це що?

Василь. Не впізнаєте? Бурштин. Знаєте, де я його знайшов? У цьому озері. Він пролежав тут мільйони років. А озеро це незвичайне!

Митько (пошепки). Незвичайне? Чому?

Василь. Тут, в озері хтось живе. (Хлопці аж здригнулись). По ночах виє страшно. А минулого року проковтнуло телятко. От і подумайте. Хто б це міг бути? Ну я побіг. У мене тренування.

Митько. Що ти скажеш?

Сергій. Щось мало віриться.

Митько. Треба перевірити. Оселяємось у курені біля озера.
Вчитель. Щоб успішно провести розслідування, необхідно бути уважним до кожного речового доказу. Розпочинаються пригоди хлопців, а ми тим часом попрацюємо над літературними знахідками. По два детективи з кожного відділення — до мене (Виходять 6 учнів).

Ви витягаєте зі скриньки аркуш з написаним словом, повідомляєте, кому належить ця річ і коротко переказуєте епізод твору, пов'язаний з нею.

Тромбон. На ньому нестерпно голосно грав дядько Федір, по-вуличному Фа- дієз, який спочатку грав на мандоліні.

Велосипед. На ньому їздив Василь Трош, який постійно тренувався і мріяв стати майстром спорту. Згодом він обдурив хлопців так, що сам ледь не потонув.

Прив’язана курка. Вона повинна була кудкудакати, тим самим заманюючи Митькозавра. Була ідея прив’язати козеня, потім—Сергія, згодом—Митька.

Сандаля. Це все, що, на думку хлопців, залишилось від попереднього туриста після того, як його зїв Митькозавр. У перший день цю сандалю Сергій вкинув у вогнище.

Бідончик з-під молока. Дідусь Трохим ніс молоко хлопцям, проте потрапив у пастку, викопану друзями для Митькозавра. Бідончик упав — і все молоко вилилось.

Голова потвори зі страшним рогом. Це був Василь з чучелом на голові. Він заплутався у ременях і ледь не потонув.

Вчитель. Митько та Сергій - винахідливі, кмітливі мрійники, тому їм завжди цікаво і ніколи не скучно. Декому поведінка друзів здавалася дивною, загадковою. Наше завдання - відгорнути завісу таїни, а також зробити висновок, чому саме цих хлопців Ярослав Стельмах зробив героями свого твору.

Зараз ви як справжні детективи заповните на головних персонажів досьє. Завдання ми доручаємо усім «детективам», а потім визначимо найуважнішого та найоперативнішого (Схема — на дошці).Час оформлення досьє — три хвилини. Яке відділення працюватиме найоперативніше, отримає премію.

Досьє на головних персонажів пригодницької повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр із Юрківки…»

  1. Ім’я та прізвище.

  2. Місце проживання.

  3. Освіта.

  4. Сім׳я.

  5. Місце перебування.

  6. Мета приїзду.

  7. Улюблені заняття.

  8. Висновки про характер.



Зразок досьє подаємо з відповідями в дужках.

1. Ім'я. (Дмитро Омельчук, Сергій Стеценко.)

2. Місце проживання, (м. Київ.)

3. Освіта. (Закінчили 5-й клас середньої школи.)

4. Сім'я. (Митько проживає з батьками і старшим братом; Сергій - з батьками і бабусею.)

5. Місце перебування, (с. Юрківка.)

6. Мета приїзду. (Відпочинок на свіжому повітрі; збір колекції комах.)

7. Улюблені заняття. (Ловити рибу, читати пригодницькі та фантастичні твори, купатися, засмагати, грати в рухливі ігри.)

8. Висновки про характер. (Амбіційні, прагнуть зробити наукове відкриття, прославитися і т.ін.)

Вчитель. Удома ви працювали над завданням — збирали матеріал для характеристики персонажів. Кожне відділення агентства отримало своє завдання. Доповідають про проведену роботу начальники відділень.
Начальник І відділення. Дозвольте доповісти. Наше завдання — відшукати в тексті епізоди, що стосуються навчання друзів. Зробити висновки, якими учнями були Митько та Сергій.
Орієнтовна відповідь на завдання для першої групи.

Під час розслідування ми з'ясували, що Митько і Сергій навчалися у 5-му "Б" класі однієї зі шкіл Києва. Щоб стати шестикласниками, вони складали іспити. Найкращими учнями не були. "Не дуже-то ви й перепрацювались", — зауважує Сергійкова мама. А із суперечки друзів дізнаємося, що за минулий рік у Сергія була трійка з фізкультури, а в Митька — з малювання. Хлопці не дуже сумлінно ставилися до навчання. Так, замість того, щоб самим зібрати гербарій, "позичили" його в Митькового брата. "Мало любили ботаніку", та й "зоологія не вигравала в хлоп'ячій уяві привабливими веселковими барвами". Однак під час канікул друзі проштудіювали багато книжок із зоології, полюбили цю науку, а з нею й уроки, з яких раніше втікали. Отож у хлопців є всі шанси стати кращими учнями.
Вчитель. Ваш рапорт прийнято. ІІ відділення.

Начальник ІІ відділення. Дозвольте доповісти. Нам було поставлене завдання допитати Митькову бабусю та вияснити додаткові факти про внука та його друга.

Дозвольте представити запис допиту бабусі.
Орієнтовні запитання (без відповідей) для бесіди з бабусею (група 2).

• Як ви зустріли звістку про приїзд онука?

• Чи зраділи, що він приїхав із другом?

• Чому ви не змушували внука полоти город, рубати дрова чи доїти корову?

• Нас здивувало, що ви не сварили Митька за телеграму, не боялися відпускати його в ліс чи на озеро?

• Як ви сприйняли те, що Митько з Сергієм ночували не вдома, а в курені біля озера?

• Про вас Митько і Сергій сказали: "Бабуня, що треба". А що скажете ви про внука та його товариша?
Вчитель. Ваш рапорт прийнято. ІІІ відділення.

Начальник ІІІ відділення. Дозвольте доповісти. Нашим завданням було

з'ясувати, яких аналогів мають Митько та Сергій у зарубіжній літературі.

Орієнтовна відповідь на завдання для третьої групи.

Дозвольте доповісти. Завдяки співпраці з Інтерполом було вияснено, що аналоги Митька та Сергія існують і в зарубіжній літературі.

В американському місті Ганнібал стоїть пам’ятник двом нерозлучним підліткам, яких створила фантазія Марка Твена—Тому Сойєру та Гекльберрі Фінну. Автор любив повторювати, що «Пригоди Тома Сойєра» — книга для дорослих. Але головний герой — хлопчик. Тому письменник зауважував, що його книга і для хлопчиків та дівчаток.

Ми пам’ятаємо цікаві історії цього твору. Наприклад, про трагедію на цвинтарі, після якої саме свідчення Тома на суді врятували невинного Портера від розправи, або про те, як Гек рятує вдову Дуглас від розправи індіанця Джо.

А всі ці історії стали можливими тому, що хлопці Том і Гек були хоча і бешкетниками, проте дуже справедливими. Відомості про них ми зафіксували на таких схемах. (Демонстрація схем на дошці).

Як бачимо, риси характерів Тома і Гека подібні до Митька і Сергія.

Отже, робимо висновок, що цікаві хлопці живуть у всіх країнах світу.
Вчитель. Як же ж закінчилася історія Митька і Сергія? Дивимось ІІІ епізод.

ІІІ епізод

Митько, Сергій, бабуся, чудовисько (Василь).

Бабуся. Ну й онучки у мене. Тихі, сумирні, слухняні, посидючі. А книжки як люблять! Чому батьки на них жаліються— не розумію! Це ж щастя—таких діточок мати!

(Виходить зі сцени)

Митько. Якби наша Ірина Семенівна знала, як ми тут зубримо її предмет, вона, мабуть, на три роки вперед поставила б нам п’ятірки.

Сергій ( мрійливо) А що якби ми справді його побачили?

Митько. Тихше, Сергію. Здається, там он… Диви…

Сергій. Ну а далі все було, як у справжньому детективі. Водою пливло щось дуже незвичайне і дуже доісторичне. Велика голова, два великих ока, між ними стирчав хижий ріг. Із пащі виглядали гостренні білі зуби.

Митько. А коли я пожбурив каменюкою у ту здоровенну голову і зламав на ній єдиний ріг, то виявилось, що це був Василь, який кепкував з нас цілий місяць, а ми його за це ледь не вбили в образі чудовиська.

Василь (за сценою). Ой-ой, рятуйте, тону…

Сергій. Проте його кепкування нам не завадили, бо ми зовсім не жаліли, що вивчили так багато нової інформації. Нам було цікаво — і за це ми подякували Василеві.

А попереду у нас ще дуже багато захоплюючого. І завжди так буде, поки ми з Митьком.

Поки ми з Митьком.
Насамкінець ставимо завдання, адресоване всім "детективам". Ідентифікувати особу, знайти спосіб прочитати слово, яке викликає найбільші асоціації з образами Митька та Сергія.
(Учні мають назвати, кому належать подані фрази, а у відповідях підкреслити ті літери, які утворили б ключове слово.)

1. "Зараз, улітку, всі своїх дітей кудись одсилають. То в табори, то ще десь, а як нема куди, то до бабусь".

2. "Щоб продовжити добру традицію наших старших класів, вам треба за літо зібрати колекцію комах" (Вказати лише ім'я.)

3. "Ви знаєте, що таке бурштин? Це смола дерев, що пролежала в землі мільйони років і закам'яніла» (Назвати лише прізвище).

4. Ну що я в порівнянні з кількома деревами – комаха! А в порівнянні із земною кулею?
Відповіді: 1.Дідусь. 2.Ірина Семенівна. З.Труш. 4.Сергій.

У першому слові підкреслюємо 1-шу літеру, у другому - 2-гу, у третьому - 3-тю, в четвертому - 4-ту.

Ключове слово - ДРУГ.

Начальник І відділення детективного агентства. Дозвольте доповісти. Завдання з ідентифікації двох осіб виконано. У ході розслідування вияснено, що хлопчаки — Митько і Сергій — справжні друзі. Підозрілих справ за ними не виявлено.
На даному етапі уроку діти створюють асоціативний ряд до слова ДРУГ.

Взаємовиручка.

Взаєморозуміння.

Щирість.

Надійність.

Підтримка.

Спілкування.

Довіра.
Вчитель. Чи ви в чомусь подібні до героїв твору?

А потрапляли у схожі ситуації?

Як з них виходили?

Чи можете назвати себе романтиками, фантазерами?

Як ви гадаєте, потребує таких людей сучасний світ?

Останнє запитання може викликати міні-дискусію, хоча, безперечно, більшість відповість на нього позитивно.

Рефлексія

Тому ще одним завданням уроку стануть поради Митька та Сергія своїм ровесникам.

Шестикласники запишуть їх на маленьких аркушах і озвучать. Наприклад:

Життя прекрасне, і в ньому завжди знайдеться місце для пригод.

Ніколи не слід розчаровуватися, а завжди шукати вихід із ситуації і т.ін.

Самооцінювання.

Домашнє завдання. Написати творчу роботу «Нові пригоди Митька і Сергія»

За бажанням – створити сенкан.



поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок закріплення практичних умінь І навичок
Тема: Вставні слова І словосполучення. Розділові знаки в реченнях зі вставними словами

Методичні рекомендації щодо критеріїв оцінювання професійних знань,...
Міжвідомчої робочої групи з розробки нормативно-правових актів з питань підтвердження результатів неформального професійного навчання...

Будь-який урок це складне педагогічне явище, витвір учителя, де є...
Будь-який урок – це складне педагогічне явище, витвір учителя, де є змога щоразу показувати зразки засвоєння учнями знань, умінь...

Закону України «Про вищу освіту»
Вона спрямована на закріплення теоретичних знань, отриманих студентами за час навчання, набуття І вдосконалення практичних навичок...

Урок закріплення умінь І навичок. Обладнання: Підручник «Українська мова. 8 клас»
Б. Завдання нашого уроку – узагальнити знання, отримані з теми «Односкладні прості речення». Спочатку давайте згадаємо, які типи...

Методичні рекомендації щодо критеріїв оцінювання професійних знань,...
Ювання за результатами неформального професійного навчання (далі – Методичні рекомендації) розроблені відповідно до пункту 11 Порядку...

Методичні рекомендації до виконання курсових робіт Укладач: к психол н Гридковець Л. М
Курсова робота виконується кожним студентом з метою закріплення та поглиблення теоретичних знань, набутих під час вивчення дисципліни,...

Єдині вимоги щодо контролю І обліку знань, умінь І навичок якими...
Важлива ланка навчальної роботи – облік, контроль І оцінка знань. Контроль дає змогу визначити ступінь засвоєння навчального матеріалу,...

Індивідуальне завдання І методичні вказівки до його виконання
Для закріплення теоретичних знань І практичних навичок з дисципліни студентам пропонується виконати контрольну роботу згідно з індивідуальним...

Урок №27 Тема. Робота з кількома документами. Комбінований залік
Мета: сформувати вміння: роботи з декількома документами; комбіновано використовувати засоби програми Mісrоsоft Оffісе Wоrd 2003;...

Література
Використання тестових технологій у процесі вивчення української мови та літератури як одного з ефективних видів перевірки знань,...

Аналіз уроку (схема аналізу І самоаналізу уроку)
Як дотримувався принцип систематичності й послідовності формування знань, умінь І навичок

Урок формування знань, умінь І навичок. Обладнання. Презентація до...
У світі гармонічних коливань. Тригонометричні функції та їх властивості. Роз’язування найпростіших тригонометричних рівнянь cos X...

Урок формування практичних умінь І навичок
Основні види підрядних речень. Розділові знаки між головною І підрядною частинами складнопідрядного речення

Урок формування знань, умінь, навичок з елементами казки. Обладнання:...
Обладнання: підручник, пам’ятка «Правила написання листа», тлумачні словники, зразки листів, репродукція ікони Миколи Чудотворця;...

Методичні рекомендації до написання дипломних робіт для студентів...
Метою виконання дипломної роботи є систематизація, закріплення та поглиблення теоретичних знань; їхнє застосування при проведенні...

Затверджую
Дипломне проектування ставить за мету систематизацію, закріплення І розширення теоретичних знань І навичок студента при виконанні...

Урок №24 Підсумковий урок за темою: «природне І культурне оточення людини»
Підсумковий урок за темою: «природне І культурне оточення людини». Узагальнення І закріплення знань про взаємовплив природних елементів...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт