Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Створення орнаментів для вишивання, перенесення малюнків на тканину. Тренувальні вправи з вишивання на канві

Створення орнаментів для вишивання, перенесення малюнків на тканину. Тренувальні вправи з вишивання на канві





Тема: Створення орнаментів для вишивання, перенесення малюнків на тканину. Тренувальні вправи з вишивання на канві.

Мета: Продовжувати ознайомлювати учнів з вишивкою, з орнаментами вишивки, переносами малюнків на тканину; розвивати творчу уяву, увагу, пам’ять, мислення; виховувати інтерес до процесу створення речей власноруч, правильне поводження з голкою, прививати любов до вишивки.

Обєкт праці: вишивка хрестиком на канві.

Обладнання: демонстраційний матеріал (зразки вишивки на канві, вишитий рушник), ілюстраційний матеріал (зображення узорів вишивки), аудіозапис «Пісня про рушник» А.Малишко, «Сонячний промінчик».

Інструменти і матеріали: нитка, тканина, ножиці, голка.

Тип уроку: комбінований.

Клас: 3-Б

Використана література:

  1. Вертобедяк Л.В., Уроки трудового навчання 1-4 клас [Текст] / Вертобедяк Л.В., Голіщак М.А //навч. посібник – Тернопіль : Богдан, 2004 – 160 С.

  2. Галущак І. Рушники [Текст] / Світлана Галущак // Українська вишивка - №15, 2013 - c. 6 -24

  3. Козуб О.В., Фізкультхвилинки та ігри 1-4 клас. [Текст] / Козуб О.В., Могорита А.І. //навч. посібник – Богдан, 2007.

  4. Лотоцька А.В. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 392 с.

  5. Сидорович С.Й. Вишивка західних областей України [Текст] / С.Й.Сидорович. - К., 1989.



План уроку

1. Організація класу до навчальної діяльності.

1.1. Привітання з класом.

1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.3. Створення сприятливого психологічного комфорту.

2. Актуалізація опорних знань (Бесіда на основі досвіду дітей).

3. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності школярів.

3.2. Вступна бесіда .

3.2.1. Розповідь вчителя про вишивку.

3.2.3. Бесіда з учнями про орнаменти вишивки.

3.3. Пояснення послідовності виготовлення виробу.

3.3.1. Аналіз зразка виробу та його конструктивних особливостей.

3.3.2. Сповільнений показ з поясненням учителя.

3.4. Первинне закріплення сприйнятого матеріалу.

4. Практична самостійна робота учнів.

4.1 Інструктаж з техніки безпеки.

4.2 Самостійна робота учнів, здійснення вчителем поточного інструктажу.

Фізкультхвилинка.

5. Підсумок уроку.

5.1 Підсумкова бесіда.

5.2. Аналіз робіт учнів.

5.3. Прибирання робочих місць.

Хід уроку

  1. Організація класу до навчальної діяльності.

    1. Привітання з класом.

  • Любі діти! Розпочинаємо урок трудового навчання.

    1. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • Зараз всі уважно подивіться на свої парти, чи є у вас все необхідне для нашого уроку. Нагадую що вам потрібні ножиці, голка, нитка, канва.

    1. Створення сприятливого психологічного комфорту.

- Погляньте на це сонечко. (Слайд 1) Як привітно воно до вас усміхається. Так само щиро і привітно усміхніться один одному та подумки побажайте успіхів на цілий день.

В житті із посмішкою йдіть

І буде всім тепліше

Ви сонечко в душі знайдіть

І йдіть з ним сміливіше

  1. Актуалізація опорних знань (Бесіда на основі досвіду дітей).

Учні, що приносить вам найбільшу радість? (солодощі, прогулянки з друзями, мультфільми). А чи приносить вам радість гарний одяг? (Так)

(Слайд 2) Чим прикрашений український національний костюм? (Вишивкою) Чи знаєте ви що таке вишивка? (один із видів народного декоративного мистецтва українців). Які ви знаєте види вишивок? (хрестиком, гладдю, низинкою). Що, зазвичай, люди прикрашають вишивкою? (сорочки, сукні, рушники, серветки) Де у повсякденному житті ми використовують вишиті рушники? (На щастя-долю давала його мати, коли виряджала сина в дорогу, наречена шила перед весіллям, ставили на стіл під хліб). Учні, як ви гадаєте, яка країна найбільше прославляється вишивкою на рушниках та вишитими національними костюмами? (Україна) Саме так.


  1. Вивчення нового матеріалу.

    1. Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності школярів.

- Ви усі розумні дітки і знаєте, що вишивка є прикрасою, гордістю нашої країни. Вишивка - це унікальне мистецтво народної графіки української нації. Саме тому, як ви уже здогадалися, ми сьогодні будемо розмовляти про вишивку та вчитися самостійно вишивати на тканині. А уже свої вишивки ви можете подарувати родичам чи друзям, тримати вдома як прикрасу та пам`ятку, або ж зробити виставку зі своїх робіт. Окрім цього, ви пам’ятаєте, що наближається свято 8 березня. А що святкують у цей день? (Міжнародний день жінки) Вірно. А це означає, що ви свої вишивки можете підготувати як подарунок для матері, бабусі, сестри чи подруги до 8 березня.

    1. Вступна бесіда .

3.2.1. Розповідь вчителя про вишивку.

(Слайд 3) Дітки, прослухайте «Пісню про рушник», автор якої Андрія Малишко і дайте відповідь на таке запитання: Яку роль відіграє рушник у житті людини?

(Слайд 4) То яку роль відіграє рушник у житті людини? (його люди дарують на щастя і долю один одному). Це вірна відповідь.

(Слайд 5) Як сучасну, так і традиційну оселю в Україні важко уявити без рушників. Їх вишивають і досі. Для краси в домі, на щастя в ньому, просто так, для душі. А де вішали рушники? (Над вікнами, над дверима, на покутті).

Це обереги від всього злого, що може зайти в дім.

(Слайд 6) — А де колись люди використовували вишиті рушники? (На щастя-долю давала його мати, коли виряджала сина в дорогу).

Вірно. А ще, окрім цього, як знак згоди на шлюб дівчина подавала їх старостам. У нього загортали дитинку, яка з'являлася на світ. На рушниках опускали в яму домовину.

(Слайд 7)— А де зараз використовують вишиті рушники? (Для окраси хати, хлібом-сіллю на вишитому рушнику зустрічають дорогих гостей, в день весілля наречені стають на вишитий рушник).

"Хай стелиться вам доля рушниками!" — кажуть, бажаючи людині щастя.

3.2.3. Бесіда з учнями про орнаменти вишивки.

Погляньте на рушник. Які орнаменти на ньому вишиті? (геометричні). Які ще існують орнаменти? (рослинні, тваринні).

Створюючи орнаменти, художники завжди зверталися до природи, але не просто копіювали її, а стилізуючи (спрощуючи) відбирали найхарактерніше.

У народній вишивці найпоширеніші геометричні і рослинні орнаменти.

(слайд 8) Рослинні орнаменти створюються із спрощених квіток, листочків, стебелець. У великих виробах вишивають стилізованих звірів, пташок.

Геометричні орнаменти складені із різноманітних геометричних фігур: трикутників, ромбів, квадратів, кружечків та інших.

З давніх-давен люди вірили у чудодійну силу вишивки. Вишиті рушники вішали над вікнами, над дверима, на покуті — це обереги від усього злого, що може зайти в дім. Розміщення вишивки на рукавах сорочки пов'язане із вшануванням руки як знаряддя праці, побажання їй сили і вправності та як оберіг.

Вишивки можна читати, як читають книги. Треба лише розумітися на орнаментах.

(Слайд 9) Здавна елементи геометричного орнаменту символізували певні явища природи та природні істоти. Щоб детальніше з ними ознайомитися, пропоную вам вибирати «чарівні рушнички» і зачитувати який знак на вишивці що означає.

  1. "Вужики" або "кривульки" на рушнику — то Знаки Води. А де вода — там життя.

  2. Ламана лінія — безкінечник. Вона розповідає про те, що життя продовжується, бо воно вічне.

  3. Чотирикутники та кружечки — то символ Сонця.

  4. Пряма лінія (горизонтальна) — Земля.

  5. Калина на рушникові — символ дівочої вроди. А калина з дубом — поєднання краси і сили.

  6. Ромб є найпоширенішим елементом геометричного візерунку української вишивки. Ромби служить оберегом, який приносить щастя й захищає родючість.

  7. Калина - символ нашого українського роду.

  8. Виноград - символ родини.

  9. Мак - несе в собі незабутню пам'ять роду.

  10. Троянда - означає безперервний сонячний рух з вічним відродженням.

Ви помітили, що існує багато різних орнаментів вишивки. І кожен із них щось означає і чимось особливий та неповторний.

3.3. Пояснення послідовності виготовлення виробу.

3.3.1. Аналіз зразка виробу та його конструктивних особливостей.

Учні, ось яку вишивку ми будемо виконувати. Якого виду орнаменти використані на ній? (Геометричні) Які знаки зображені на вишивці? (лінія, трикутник, ромб)

3.3.2. Сповільнений показ з поясненням учителя.

Найменшою частинкою вишиванки можна вважати хрестик. Він складається з двох косих стібків, які перехрещуються. Вишивати слід зліва направо. (учитель демонструє один такий стібок) Робочу нитку переводять навиворіт, роблять прямий стібок, виводять її на лицьовий бік і накладають другий стібок, перехрещуючи з першим. Утворюється хрестик.

Зручно виконувати одразу цілий ряд хрестиків: тоді всі стібки прокладають в один ряд зліва направо, а потім перекривають їх у зворотному порядку. На вивороті утворюється рівний рядок вертикальних стібків.

3.4. Первинне закріплення сприйнятого матеріалу.

Демонструю, як працювати на канві. Беремо просиляємо нитку і робимо кілька стібків. Накладаємо другий ряд стібків у зворотньому порядку так, щоб на місці кожного стібка утворився хрестик.

4. Практична самостійна робота учнів.

4.1 Інструктаж з техніки безпеки.

(Слайд 11) У мене у руках маленьке сонечко. Це сонячний ромінчик завітав до нас. Кому він спуститься на парту, той називатиме правила роботи з голкою. Домовились?

1. Голку тримати тільки з протягнутою ниткою в гольнику або футлярі.

2. Не вколювати голку в свій одяг.

3. Не брати голку в рот.

4. Запасні голки зберігати у футлярі або гольнику.

5. Не використовувати голку замість булавки.

4.2 Самостійна робота учнів, здійснення вчителем поточного інструктажу.

(Слайд 12) Отож, приступайте до роботи. Виконуйте роботу акуратно. Кому потрібна допомога, тихенько підніміть руку і я підійду.

Покладіть свої голки в гольники, або ж залиште в канві та встаньте всі із – за своїх парт. Під музику повторяйте рухи за мною.

Фізкультхвилинка

Танцювальна під пісню «Я сонячний промінчик»

5. Підсумок уроку.

5.1 Підсумкова бесіда.

- Яку роботу ми сьогодні виконували? (вишивку хрестиком)

- Що таке вишивка? (Вишивка - це один із видів народного декоративного мистецтва українців)

- Які узори можна створювати, вишиваючи хрестиком? (квіти, птахи, геометричні фігури)

- Як використовують вишивки? (як подарунок в дорогу, як прикраса для стін стола, одягу)

- Для чого дарують вишиті рушники в дорогу? (на щастя, на долю)

5.2. Аналіз робіт учнів.

- Ви просто молодці! Кожен з вас одержав оцінку від 10 до 12. 12 балів одержали ті учні, роботи яких акуратні та доповнені. З усіх ваших робіт ми зробимо виставку.

5.3. Прибирання робочих місць.

- А тепер приберіть із парт всі зайві речі і готуйтеся до наступного уроку.

- Всім дякую за роботу. До побачення.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Тема. Створення ескізного малюнку виробу та малюнку для вишивання. Мета
Основні поняття: ескізний малюнок, графічні зображення ручних І оздоблювальних швів, малюнок для вишивання

Тема. Орнаменти та види орнаментів. Мета
Матеріали, обладнання, наочність: зразки готових вишиванок, інструкційні картки, малюнки із зображенням різних орнаментів, журнали...

Технологія вишивання мережок. Розробка композиції виробу
Оздоблення, яке називають «фальшиві перли» І використовують для вишивання (бісер)

Урок – майстерня №8 Оздоблення виробів. Види швів для вишивання
Обладнання: зразки швів, готові вироби, зразки тканин для вишивання, ілюстрації з журналів, таблиця “пбр у швейних майстернях”

Конспект уроку Клас: 9 Тема
Тема. Історичні відомості про виникнення й розвиток техніки вишивання стрічками. Види вишивання стрічками

Оздоблення виробів. Види швів для вишивання
Мета: ознайомити з історією І традиціями української народної вишивки, дати уявлення про класифікацію швів для вишивання, навчити...

План-конспект відкритого уроку трудового навчання Дата проведення: 06. 11. 13
Практична робота: Виявлення найкращих ознак в моделях-аналогах та створення ескізного малюнка виробу та малюнка для вишивання

Уроку на тему: «Технологія української народної вишивки. Лічильна...
...

Уроку: навчальна
Методи І прийоми: робота з підручником, бесіда, тренувальні вправи, спостереження та аналіз мовних явищ

Творчого проекту виготовлення комплекту
Вишивання стилізованих українських жіночих та чоловічих сорочок з урахуванням народних традицій

Уроку Тема уроку
Відомості про регі-ональні особливості оздоблення виробів в українських націо-нальних традиціях. Кольорова гама різних видів гладі....

Тема : Технологія виготовлення вишитих виробів
Ключові слова : техніка вишивання косим хрестиком, канва, схема, рапорт, композиція

Назвіть, будь ласка, пори року в тому порядку, в якому вони
Тема. Правильне використання у мовленні двоскладних І односкладних речень. Тренувальні вправи

Урок №3 Тема. Розробка композиції вишивки та її
Використовуючи опановані техніки вишивання, а також комбінуючи їх з іншими техніками, учні мають нагоду створити річ, яка може стати...

Тема: Прикметник як
Тема: Прикметник як самостійна частина мови. Закріплення набутих знань (тренувальні вправи)

План-конспект уроку з української мови в 10 класі на тему: «Лексико-синтаксичні...
Підготувала Бойко Людмила Юріївна, учитель вищої категорії Прилуцької спеціалізованої школи з поглибленим вивченням інформаційних...

Урок № Тема : Способи перенесення малюнка для оздоблення художнім випалюванням
Мета: засвоєння знань про підготовку поверхонь до художнього випалювання, формування вмінь розрізняти інструменти які призначені...

Види орнаментів. Технологія виконання шва «штапівка»
Основні поняття: види орнаментів (геометричний, рослинний, зооморфний, антропоморфний)



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт