Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Урок 7 «Образотворче мистецтво Далекого Сходу»

Урок 7 «Образотворче мистецтво Далекого Сходу»






Урок 7 «Образотворче мистецтво Далекого Сходу»

Мета: ознайомити учнів з особливостями жанрів китайського живопису,їх філософським навантаженням та символікою, навчити класифікувати жанри китайського образотворчого мистецтва , розв’язувати творчі завдання, аналізувати своєрідність національних ознак образотворчого мистецтва Китаю, розвивати зорову пам’ять, зосередженість, увагу, уміння обґрунтовувати свою думку, виховувати духовність, шанобливе ставлення до пам’яток далекосхідної культури.

Оснащення: репродукції картин китайських художників, таблиця «Особливості китайського живопису» за кількістю учнів, план представлення творчої роботи, музика Китаю. Матеріали та інструменти: фарба, пензлі, папір А4, А3; обладнання: ТЗН.

Тип уроку: комбінований

Терміни і поняття: гохуа (живопис), хуа-няо (квіти і птахи), шань-шуй (гори і води), жень-у-хуа (люди), каліграфія, ієрогліфи.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

  2. Перевірка домашнього завдання у вигляді самостійної роботи.

Учні дивлять картини на екрані і визначають жанри живопису.

  • Айвазовський –марина

  • Васнецов – історичний

  • Шишкін – пейзаж

  • Рєпін – портрет

  • Брюллов – батальний

  • Бельский – натюрморт

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Протягом довгої історії нашої планети існували стародавні потужні держави  і цивілізації: Давній Єгипет, Персія, Майя, Інки і багато інших, що будували величезні будівлі і споруди, що залишили після себе безліч

культурних артефактів і цінностей, за якими ми можемо приблизно скласти думку про пристрій суспільства і життя народу. Але, всіх цих могутніх цивілізацій вже давно не існує. Всі ці тисячоліття існувало тільки Китайське держава, формуючись і успішно виживаючи в будь-яких умовах, постійно розвиваючи історично сформовані традиції вфілософії, релігії, культурі, ремеслі і простий повсякденному житті! Один з основних факторів, це збереження історично сформованих культурнихтрадицій, до яких відноситься, та сама, специфічна китайська філософія, а також інші частини культурної спадщини: писемність, поезія, живопис, архітектура та багато іншогоУ всіх цих областях діяльності вони прагнули постійно до абсолютної досконалості, чого б це не стосувалося, але з неодмінним збереженням звичаїв і традицій.

  1. Викладення нового навчального матеріалу. Слайд 1

Китайський національний живопис зьявився дуже давно. Він кардинально відрізняється за матеріалами, технікою виконання від європейського. Сучасні китайські художники і сьогодні дотримуються традицій стародавнього живопису, використовуючи туш, мінеральні та рослинні фарби, наносячи їх на шовк або спеціальний рисовий папір.

Картини можуть бути горизонтальними – для розгляду на столі слайд 2, або вертикальними – для прикрашення стін. слайд 3.

Китайські художники здавна використовують різні техніки, які залежать від товщини пензля. Слайд 4.

Картини тушшю як вид живопису було винайдено в Китаї у 5-10 століттях в епоху правління династії Тань художником Ван Веєм. Цей вид традиційного живопису отримав назву гохуа – що означає живопис нашої країни. Слайд 5. В картинах гохуа – основна фарба-туш, а відтінки наносяться за допомогою розмивання водою. Інших кольорів практично не використовують. Клик

У го-хуа носієм кольору с особливий різновид туші так звана китайська туш. Розтерта на порох і розведена водою, туш дає бага­то відтінків чорного від найслабшого сірого до вугільно-чорного. Слабкі відтінки сірого використовують для умовного позначення перспективи, адже го-хуа не притаманна перспектива італійсько­го зразка. Водночас символіка поширюється на багатоколірність. Усе розмаїття кольорів зведено у проміжок від найслабшого сірого до вугільно-чорного. А вже уява допомагає глядачеві здогадати­ся, що чорне листя — зелене, сірі квіти — рожєві та червоні тощо. Паралельно ки­тайські митці використовували різні кольори на зразок акварелі. Слайд 6,7,8

І ще однією умовністю го-хуа є активне використання худож­ньої порожнечі та фрагментарності. Для натяку на зображення весняних квітів дикої червоної сливи не обов'язково зображувати дерево. Достатньо накреслити лише одну гілку з поодинокими кві­тами й бутонами. Слайд 9
Майже обов'язковими були написи ієрогліфами. Напис ча­сто мав віршовану форму. На картині майстер ставив підпис, але особливий — особистою печаткою і для контрасту із чорною туш­шю— червоною фарбою. Слайд 10 Наприклад, пейзажі школи вень-лсень хуа (з кит. «живопис людей писемної культури») доповнювали вишуканою каліграфією - поетичними й філософськими написа­ми, що безпосередньо не розкривали зміст, а натякали на нього, а також епіграмами (їх писали шанувальники художника у різний час на вільних ділянках зображення).

Об'єктом зображення в китайському пейзажі у є навіть не сам пейзаж у європейському змісті цього слова, а невловимо мінливий стан природи і переживання цього стану людиною. Якщо людину зображують у пейзажі, вона виглядає там маленькою фігуркою, стороннім спостерігачем. Слайд 11,12
Опрацювання таблиці «Особливості китайського живопису слайд 13

(Демонструються репродукції творів китайського живопису ,що ілюструють жанри, згадані у таблиці «Особливості китайського живопису»)

Особливості китайського живопису

Жанри

Особливості жанру

Символіка

Портрет­ний — жень- у хуа (люди)

За вимогами жанру необхідно було «передавати» у портреті внутрішній світ людини, зважаючи також на зо­внішню схожість; він охоплював усе, що стосується образу людини: портрет, історичні та міфологічні сюжети, сцени палацового буття. Побутові сцени вражають реалістич­ністю і довершеністю, витонченістю й живописністю

Змальовуючи сла­ветних імператорів і палацових красунь, живописці відтворюва­ли не тільки атмосферу життя й побуту палацу, а й тогочасний ідеал земної краси — ма­леньку, тендітну жінку із крихітними ступ­нями, довгим чорним прямим волоссям










Хуа-няо (квіти та пта­хи)

Для цього жанру є характерними теми рослин (квітів, трави, бамбуку), каменів, птахів. 3-иоміж чотирьох так званих благородних рослин, що назавжди закріпилися в живописі Китаю (орхідея, бамбук, мей-хуа та хризантема), найулюбленішим образом стала дика слива мей-хуа (один із найпоширеніших деко­ративних мотивів у прикладному мистецтві та філософських моти­вів — у живописі й поезії)

Квіти дикої сливи символізують благо­родну чистоту, незлам­ну стійкість; стрункий бамбук — стійкість і мудрість; гранат із численними зер­нятами велику родину;поєднання сосни, бамбука та дикої сливи вірну дружбу; персик — безсмертя

ІІІань- иіуй (гори та

води )

Панорамні картини наповнені ске­лями і горами, оповитими хмарами, туманами, крізь які ледь помітними є ліси, людські домівки, човни тощо. Подібні зображення вільно текли сувоєм, їх обмежувала лише його довжина. Художники завдяки лише попереднім спостереженням і багатій

Пара качок означала вірне кохання,бам­бук — благородство, сосна - довголіття. Символічність приро­ди, філософське сприй­няття часу та простору відобразилися у цьому

IIIань- шуй (гори та

води)

уяві створювали ідеальні пейзажні композиції з метою передати якомо­га точніше спої почуття й настрої. Композиційна побудова, особливості перспективи були розраховані на те, щоб людина, яка сприймає твір, почувалася не центром світобудови, а лигне маленькою її часткою

жанрі, гармонійно по­єднавши уявлення ки­тайців про головні сили Всесвіту: величезні гори з крихітними деревця­ми на вершинах (чоло­віче начало ян), тихі озера та річкові плеса (жіноче начало - інь)

Калігра­фічне письмо

Китайська писемність (китайське письмо) — давній і загальновжива­ний спосіб запису китайської мови. Знаки китайської писемності, відомі як китайські ієрогліфи (букви Хань). Вік китайської писемності постійно уточнюється. За останніми дослі­дженнями, китайська ієрогліфіка виникла у VIII тис. до н. е. Китайські ієрогліфи упорядковані не за абет­ковим принципом. Кожний знак є словом, так званою логограмою, або складовою певного слова. Ієрогліф або ієрогліфічна комбінація позна­чають фізичні об'єкти, абстрактні поняття або вимову.

Усі ієрогліфи, зокрема й найскладніші,- це набір цілком визначе­них елементів. Кожний з цих елементів містить первинні складо­ві риски.Існує сувора послідовність написання елементів із рисок та ієрогліфів із елементів. За леген­дою, завдяки китай­ським ієрогліфам люд­ські істоти отримали можливість пізнавати принципи й основні за­кони будови Всесвіту. Злі духи не могли біль­ше легко обманювати людей та брехати їм

  1. Символічне навантаження кольору. Слайд 18


На основі вчення про п’ять елементів світу (вогонь, вода, земля, дерево, метал) китайські художники використовують 5 основних кольорів, які вважають зразковими:

  • Чорний

  • Червоний

  • Синьо-зелений

  • Білий

  • Жовтий


Чорний – колір небес, також символізує зиму і північ.
Білий – співвідноситься з золотом, чистотою, осінню і заходом.
Жовтий - асоціюється з землею, праведністю, він вважається найкрасивішим і означає центр Всесвіту.
Синьо-зелений - символізує весну, час, коли все сповнен сили і енергії, також співвідносится з сходом.
Червоний – це радість, свято, літо, південь.


  1. Практична робота

Творче завдання

1. Виконання творчого завдання

Учні класу об'єднуються у 3 групи. Кожна група отримує за­вдання - намалювати сувій у конкретному жанрі китайського живопису (жанри обирають жеребкуванням):

1ша група — «квіти та птахи»;

2га група — «гори та води»;

3тя група — «люди».

Аналітична робота за творчим завданням

Учні обирають представника від кожної групи, який презентує роботу своєї групи за наведеним далі планом.

План представлення творчої роботи

  • У чому полягає ідея твору?

  • На чому базується сюжет? Як він розгортається?

  • Хто є головними персонажами твору?

  • За допомогою яких зображувальних засобів виконано груповий

твір?

  • Чому ви обрали саме такі кольори?

  • У який спосіб відбивається індивідуальний смак кожного

з учнів у груповій роботі?

Відбувається обговорення робіт, виконаних у групах. У процесі обговорення учні повинні дійти певного висновку.

Висновок. Майстри традиційного китайського живопису перетворили картину на засіб спілкування, спосіб передавання почут­тів, думок і символічних добрих побажань. У живописних творах найповніше та найрізноманітніше втілено естетичні ідеали ки­тайців.

7. Підбиття підсумків уроку

      1. Оцінювання роботи учнів на уроці

      2. Рефлексія

  • Мені найбільше запам'яталося на уроці...

  • Я хочу дізнатися більше про...

  • Мене зацікавила інформація щодо...


今年的賞花和紅色之間的流

в цьому році краса і квіти переливалися між собою червоним кольором

精神的地基起飛八的限制;
地球心臟徘徊在千仞的高度了

Надрами духу злітаю за вісім меж землі;

 серцем блукаю у висотах за тисячі сажнів вгору ....

花了一個廢棄的寺廟山頂過夜
由星星閃爍,我可以摸摸他的手 На гірській вершині ночую в покинутому храмі.

До мерехтливих зірок можу доторкнутися рукою.

返回鳥 已經這麼累了 它是家裡的夕陽。 她搖搖羽毛,

太陽跌落到河裡。而白手杖污漬在瞬間紅色。

Повертається птах, вже так втомився,
він несе призахідне Сонце на батьківщину.
Він струшує своїм пірь’ям ,
скидає Сонце в річку.
І білоголовий очерет
забарвлює мить в червоний колір.



поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок №94 Тема. Урок розвитку комунікативних умінь №21
Міжпредметні зв'язки: література (використання листів у художніх творах), образотворче мистецтво

Урок у 6 класі за програмою Л. Масол «Мистецтво»
Сходу; спонукати до самооцінки своєї діяльності при виконанні групових форм роботи

Уроку: Образотворче мистецтво Італії
...

Календарно-тематичне планування з художньої культури 11клас
Модерн в архітектурі. Культова арабо-мусульманська архітектура. Храми Індії. Храми Далекого Сходу

Імені михайла бойчука
«Дизайн», 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація».Інститут такожздійснює науково-дослідницьку, культурно-виховну,...

Календарно-тематичне планування з предметів образотворче мистецтво...
Календарно-тематичне планування з предметів образотворче мистецтво (5- 7 кл.), та художня культура (9-10 класи)

Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу«мистецтво»,...
Зародження образотворчого мистецтва: графіки, живопису, скульптури, а також декоративно-ужиткового мистецтва І архітектури

Пояснювальна записка Невід’ємною частиною культури, одним із визначальних...
Високорозвинені цивілізації ставили І продовжують ставити мистецтво у центрі всієї освіти, розуміючи його унікальні можливості для...

Уроку
Краса навколо нас. Загальне ознайомлення з поняттям “образотворче мистецтво”, а також із матеріалами й інструментами, якими працює...

За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися...
«Інформатика», «Трудове навчання», «Іноземні мови для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів», «Образотворче мистецтво»,...

Уроку
Вступ. Бесіда «Краса навколо нас». Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче мистецтво», з матеріалами й інструментами, якими...

«Поетичне мистецтво»
Урок на тему «Поетичне мистецтво» Поля Верлена – віршований маніфест символізму. Музичність вірша

1. образотворче мистецтво план
Трипільська культура нале­жить до духовних вершин неоліту. Назва походить від першого місця ви­явлення – селища Трипілля поблизу...

Образотворче мистецтво
Вступ. Програма з образотворчого мистецтва для 5–7 класів загальноосвітніх навчальних закладів розроблена відповідно до Державного...

Бароко І рококо в українському мистецтві. Характерні риси та історія...
Характерні риси та історія розвитку українського бароко. Шедеври української барокової архітектури. Образотворче та декоративне мистецтво...

Конспект уроку художньої культури
Заходу І сходу;вчити визначити особливості культури країн Заходу І сходу; розвивати вміння сприймати твори різних культур та порівнювати...

Міністерство освіти І науки україни комунальна науково-методична установа
Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти від 12. 11. 2014 №733 «Про організацію та проведення обласного...

Уроку: тематичний, образотворче мистецтво, прикладна графіка
Л. Левицького (експонованих у хмм л. Левицького) викликати в учнів бажання якомога більше дізнатися про це явище та творчість художника,...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт