Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Форми збереження культурної спадщини. Провідні художні музеї світу. Мета

Форми збереження культурної спадщини. Провідні художні музеї світу. Мета





Тема. Форми збереження культурної спадщини. Провідні художні музеї світу.

Мета. Ознайомити учнів із основними формами збереження культурної спадщини (бібліотеки, музеї, галереї), дати інформацію про відомі музеї світу та їх колекції (Прадо, Уффіці, Дрезденська галерея, Лувр, Лондонська національна галерея), вчити аналізувати та інтерпретувати художній зміст творів, використовуючи мистецьку термінологію, вести мистецький діалог, знаходити додаткові джерела для мистецької самоосвіти;

розвивати естетичний смак, ерудицію, творчу уяву;

виховувати любов до мистецтва, шанобливе ставлення до надбань духовної культури людства.

Тип уроку. Віртуальна подорож

Обладнання. Карта Європи, репродукції картин, виставка книг „Великі художники”, картки оцінювання, мультимедійні засоби навчання, бейджики з написами „історик”, „мистецтвознавець”, „критик”.
Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

Бесіда.

На попередніх уроках ми з вами завершили розгляд великої теми „Художні напрями і стилі”. Сьогоднішній урок – це логічне продовження вивчених тем, що стосуються розділу „Основи художньої культури”.

Епіграфом до нашого уроку я обрала слова Дж. Рескіна (англійського письменника, художника, теоретика мистецтва): „Великі нації пишуть свою автобіографію у трьох книгах – у книзі слів, у книзі справ і в книзі мистецтва, але лише остання заслуговує повної довіри”.

Давайте спробуємо зазирнути в цю книгу і поміркуймо разом, які заклади існують для того, щоб кожне покоління могло долучитися до цілющого джерела духовності? (театри, концертні зали).

Де зберігаються пам’ятки літератури, науки, мистецтва тощо? (бібліотеки, музеї).

Отже, ми з вами наблизилися до теми нашого уроку. Це „Форми збереження культурної спадщини. Провідні художні музеї світу” (запис до зошитів). – 1 слайд.

Мета уроку – 2 слайд

ІІ. Сприйманні нового навчального матеріалу.

Слово вчителя:

- Перед тим, як розпочати розгляд даної теми мені хотілося б дізнатися у вас, що ви очікуєте від цього уроку, яку інформацію хотіли б отримати?

( Учні на аркушах паперу пишуть свої очікування і прикріплюють їх на дошці у вигляді піраміди).

Усі надбання культури заслуговують не тільки на бережливе ставлення до них, але й вимагають особливо дбайливого збереження. Картини і літературні твори, скульптурні пам’ятки і архітектурні споруди, нотні записи та кінострічки дійшли до нас через десятки років завдяки праці багатьох людей, які охороняли і зберігали всі ці культурні феномени, поповнюючи ними світову скарбницю культури.

Ще з давніх-давен, коли людство винайшло першу писемність, виникла потреба у збереженні записів. Поступове накопичення документів, літературних творів привело до виникнення спеціалізованих заладів – бібліотек. Перші бібліотеки з’явилися ще в Стародавньому Вавилоні, а саме слово „бібліотека” вперше згадується в Греції.

Запис до зошитів

Бібліотека – установа, культурно-освітній заклад, де зберігаються та видаються книги, журнали та ін., а також здійснюється популяризація і пропаганда літературних творів. – 3 слайд „Словникова робота”.

  • ( Королівська бібліотека (Національна наукова бібліотека Данії), заснована в 1864 році королем Фредеріком ІІІ).

  • Бібліотека Конгресу (Національна бібліотека США), заснована в 1800 році. Фонди складають більше ніж 40 млн. книг, 70 млн. рукописів, 7 млн. карт.

  • Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського, заснована в 1918 році. Фонд понад 15 млн. одиниць пам’яток слов’янської писемності й рукописів.

Твори мистецтва потрібно не тільки збирати й оберігати, але й потрібний заклад, який би пропонував відвідувачам оглянути ці шедеври, отримати від цього насолоду і позитивні емоції.

Саме для цього призначені галереї – приміщення для експонування художніх творів, назва багатьох музеїв. (запис до зошитів).

Серед закладів, які зберігають культурну спадщину ви мені називали і музеї – заклади, які здійснюють зберігання, експонування історичних документів, пам’яток духовної та матеріальної культури, творів мистецтва, колекцій. (запис до зошитів).

Музеї поділяються на галузеві, крайові та меморіальні. Слайд 4

Види музеїв”

  • Галузеві музеї – історичні, художні, літературні, театральні, етнографічні, промислові, сільськогосподарські.

  • Меморіальні - присвячені окремим історичним подіям або видатним державним діячам, ученим, письменникам, художникам, композиторам.

  • Крайові – здійснюють збирання, зберігання і експонування історичних документів, творів мистецтва, рослин, тварин та інших колекцій, що характеризують природу, господарство, культуру даного краю. (запис до зошитів).



Завдання для учнів:

Погляньте на ці фотографії. Які різновиди музеїв на них зображені? Слайд 5.

  • Музей народної архітектури і побуту „Пирогів”.

  • Музей українського народного декоративного мистецтва.

  • Меморіальний комплекс „Музей Великої Вітчизняної війни”.

  • Краєзнавий музей м. Прилуки.

Бесіда:

  • Які музеї ви відвідували?

  • Що найбільше запам’яталося?

  • Які музеї існують у нашому місті?

Сьогодні у нас є можливість здійснити віртуальну подорож провідними художніми музеями світу за допомогою творчого проекту, який готував весь клас. Завдання, яке стояло перед вами – це:

  • Познайомитися із провідними художніми музеями світу

  • Знати їх місце знаходження і вміти показати його на карті

  • Дослідити історію заснування визначних музеїв

  • Володіти інформацією про мистецькі шедеври, які зберігаються в фондах музеїв

  • Вміти формулювати власні враження , отримані під час спілкування із зразками мистецтва. Слайд 6 - завдання.

Ми ще повернимося до цих завдань в кінці уроку.

А зараз послухайте будь-ласка притчу про дві крапельки олії і зробіть відповідні висновки.

Притча „Дві крапельки олії”

Один купець відправив свого сина до найбільшого мудреця світу, щоб довідатися від нього Секрет Щастя. Сорок днів блукав хлопчина пустелею і нарешті вийшов до прекрасного замку, що височів на вершечку гори. Там жив Мудрець.

Він думав, що побачить там святого старця, але натомість, увійшовши до замку, наш герой мов потрапив у вируючий вулик: метушилися купці, по кутках велися розмови, грав невеликий оркестр, а стіл був заставлений розкішними наїдками. Мудрець постійно з кимось говорив, і минуло зо дві години, поки прийшла черга хлопця.

Мудрець уважно вислухав, за чим той прибув, але сказав, що зараз немає часу тлумачити йому Секрет Щастя. Хай він піде оглянути палац і вернеться через дві години.

- Зроби лише послугу, - попросив Мудрець, простягаючи хлопцеві ложечку з двома крапельками олії. – Носи це із собою і гляди не розлий.

Хлопчина подався навмання численними залами палацу, не зводячи з ложечки очей, а через дві години прийшов назад.

- Ну що, - запитав Мудрець, - ти бачив перські гобелени в моїй їдальні? А сад, який десять років вирощував мій садівник? А розкішні пергаменти в моїй бібліотеці?

Розгублений юнак зізнався, що не бачив, - він дбав тільки про те, щоб не розілляти олію, довірену йому Мудрецем.

- Ще раз піди й оглянь дива мого світу, - звелів Мудрець. – Не можна вірити людині, не знаючи дому, в якому вона живе.

Втішений юнак схопив ложечку й знову подався блукати палацом, не пропускаючи цього разу жодного мистецького твору. Він побачив сад, навколишні гори, красу квітів і те, з яким смаком усе підібране в замку, а повернувшись, детально про все розповів.

- А де та олія, яку я тобі довірив? – запитав Мудрець.

Глянувши на ложечку, юнак побачив, що олії там не лишилося.

- Ну що ж, дам я тобі одну пораду, - прорік наймудріший з мудреців. – Секрет Щастя полягає в тому, щоб побачити всі дива світу, не забувши про дві крапельки олії.

Отже, за порадою мудреця ми з вами сьогодні оглянемо шедеври світового мистецтва, але при цьому пам’ятаючи про ті завдання, які стоять перед вами.

Для виконання цих завдань клас поділився на групи, кожна з яких збирала інформацію про один із обраних музеїв. Слайд 7 – план дослідження.

  • Місцезнаходження музею

  • Історія заснування

  • Мистецька спадщина

  • Аналіз картини

  • Висновок

В кожну групу у нас входять історики, мистецтвознавці, критики, які працювали за заздалегідь продуманим планом. Перед вами план вашого дослідження, за ним ви будете працювати, при цьому виставляючи оцінки в картках оцінювання групі, яка відповідає. (Групи отримують картки оцінювання.

Вчитель. Переді мною постала проблема, куди ж ми можемо здійснити свою подорож? За допомогою я звернулася до професіоналів в цьому напрямку – це туристична агенція „Навколо світу”, яка запропонувала нам подорож визначними містами-музеями. Отже, слово надається піар-менеджерам туристичної агенції „Навколо світу”.

Група 1. Якщо ви цікавитися шедеврами мистецтва світової художньої спадщини, бажаєте на власні очі побачити видатні твори мистецтва, відвідати батьківщину знаменитих архітекторів, скульпторів, художників – тоді саме для вас і виключно для вас ексклюзивні тури до Флоренції, Лондона, Парижа, Дрездена, Мадриду пропонує лідер туристичного бізнесу – агенція „Навколо світу”.

Слайд 8Іспанія, Мадрид.

Ми запрошуємо вас до країни яскравої, життєрадісної, сонячної, де поєдналися традиції різних народів та країн. Це країна Лопе де Веги, Сервантеса, Веласкеса, Гойї та багатьої інших видатних митців, які прославили Іспанію. Серцем країни є місто Мадрид, який славиться королівським замком на площі Ор’єнте, монастирьом Дескальсас-Реалес, де зберігаються твори Тіціана, Рубенса.

Найбільшою популярністю користується перлина європейської культури - музей Прадо, на який ми звертаємо особливу увагу і пропонуємо його відвідати.

Слайд 9 – Італія, Флоренція.

Вас запрошує сонячна країна – Італія із неперевершеним містом Флоренцією, у якому жили і працювали видатні митці: Данте, Джотто, Боттічеллі, Мікеланджело, Леонардо да Вінчі. Радимо обов’язково відвідати собор Санта-Марія дель Фьоре, капеллу Медічі, Палаццо Веккьо та найкращу в світі галерею Уффіці.
Слайд 10 – Німеччина, Дрезден.

Перлиною мистецьких турів є німецьке місто Дрезден, яке було колись столицею могутнього Саксонського князівства. Дрезденська замок-резиденція, опера Земпера, Золотий вершник, музей транспорту, музей гігієни чекають на своїх відвідувачів. „Флоренція на Ельбі”, так називають місто вражені туристи, яке славиться неперевершеною Дрезденською картинною галереєю, де зібрані твори європейського живопису XV-XVIII ст.

Слайд 11 – Франція, Париж.

Столиця Франції – Париж, чекає на вас зі своєю всесвітньовідомою будівлею Гранд-опера, собором Нотр-дам-де Парі, Тріумфальною аркою, Ейфелевою вежею.

Саме тут знаходиться один із найбільших музеїв світу – Лувр.

Слайд 12 – Англія, Лондон.

Ми запрошуємо Вас на екскурсію до країни Шекспіра, Шерлока Холмса, доктора Ватсона і ансамблю „Бітлз”. Саме тут, в столиці Англії – Лондоні ви матимете можливість відвідати Вестмінстерський палац, Годинникову Вежу Біг-Бен, замок Тауер та будинок Лондонської Національної галереї.
Вчитель. Дякуємо Вам за цю чудову піар-кампанію. Я думаю ми скористаємося пропозицією і помандруємо містами-музеями світу. Давайте відвідаємо музей Прадо (запрошується група, що готувала музей Прадо)

Виступ групи 1. Слайд 13.

Прадо – художній музей в Мадриді, заснований в 1819 році, будівля музею побудована в 1785-1830 рр. (показують на карті Мадрид). Музей розсташований у великому парку Прадо. Звідси – назва. Музей Прадо – всесвітньовідома картинна галерея, де можна помилуватися творами Рафаеля, Тиціана, Веронезе, Рубенса та інших митців. Особливе місце у колекції музею займають картини іспанських художників XVII ст. – золотої доби розвитку іспанського живопису: Ель Греко, Веласкеса. В музеї Прадо зберігаються твори видатного іспанського худлжника Гойї.

Музей було відкрито для відвідувачів у 1819 році. Його основою є колекція картин, яку три століття збирали королі Іспанії. Найбільше поповнення колекції було здійснено під час правління короля Філіпа IV. Важливу роль у цьому відіграв придворний художник, радник

Дієго Веласкес.

Розквіт іспанського мистецтва тісно пов’язаний із геніальним художником Дієго да Сільва Велескесом. З 24 років Веласкес був на службі у короля. Виконував замовлення королівського двору. Майже всі твори художника були власністю короля. Філіп IV призначив Веласкеса своїм радником – він його дуже цінував. Завдяки художнику, який відбирав картини для колекції, галерея поповнювалася шедеврами світового мистецтва.

Веласкес був прекрасним портретистом свого часу. „Кінний портрет Філіпа IV” був призначений для палацу. Слайд 14. Художник представляє короля на парадному портреті: капелюх із пір’ям, імпозантність фігури, обладунки надають герою урочистості й величі. Портрет короля написано на фоні гірського пейзажу. Висновки.

Виступ групи 2. Слайд 15.

Галерея Уффіці вважається найкращою у світі. Вона розсташована в місті Флоренція, Італія. (показують на карті Флоренцію). ЇЇ колекція налічує понад 5000 творів мистецтва (картини, рисунки, гобелени, меблі, кераміка). При вході до галереї – скульптура Лоренцо Медічі (саме його колекція – в основі галереї). Серед шедеврів галереї – картини „Благовіщення” Джотто, „Поклоніння волхвів” Леонардо да Вінчі.

О. Доріченко

Сандро Боттічеллі –

Маестро весни і сонця,

Поете краси земної, -

І ви в полум’я інквізицій

Кидали свою мрію,

І каялися за весну і сонце,

І гріхи спокутували

Перед ошалілою юрбою

За любов до краси земної.

У колекції галереї одна із чудових картин видатного італійського художника Сандро Боттіччелі – „Поклоніння волхвів”. Слайд 16. В центрі композиції, на підвищенні, зображене святе сімейство – Марія, Ісус і Йосиф. Навколо них, в декілька рядів стоять люди, що прийшли поклонитися Ісусу. Це представники трьох поколінь Медічі, найближче оточення Лоренцо Прекрасного і сам Боттічеллі. На першому плані в правій частині картині зображена фігура, закутана в золотистий плащ – автопортет самого автора.
Група 3. Слайд 17.

Дрезденська картинна галерея розташована у місті Дрезден, Німеччина. (показують на карті місто Дрезден).

Вона належить до провідних музеїв світу. У XVI ст. місто було столицею могутнього Саксонського князівства. Правителі Саксонії - курфюрсти прагнули зробити свій двір пишним, престижним. Палаци саксонських правителів заповнювали картинами, ювелірними виробами, колекціями порцеляни, які купували в різних країнах.

У 1722 році офіційно відкрилася галерея. З 1839 року до галереї, в її зали могла вільно прийти „добре одягнута публіка”. Страшні часи пережила галерея під час Другої світової війни. Найкращі експонати були сховані у шахті. 9 травня 1945 року підходи до шахт були заміновані. Місцеві жителі звернулися до радянських воїнів, які врятували 1240 картин. Їх реставрували і повернули Німеччині у 1955 році.

Курфюрст Саксонії Август ІІІ був відомим колекціонером картин. За його влади було придбано найбільшу частину тих картин, які прославили галерею. Серед них – найзнаменитіший твір „Сикстинська мадонна” Рафаеля. (Слайд 18). Цікавою є історія цієї картини. До 1754 р. вона була у монастирі Святого Сикста у П’яченці (Рафаелю було замовлено написати вівтарний образ). У ченців монастиря в той час була така фінансова скрута, що вони поїхали до папи Римського за дозволом продати її у Саксонію (цей твір мріяв мати у своїй колекції Август ІІІ). Рафаель писав „Сикстинську мадонну” без попереднього ескізу. Вона зображена такою, як художник побачив її уві сні. Мадонна з дитиною – одна із головних тем мистецтва італійського відродження і Рафаеля. Саме образи Мадонни принесли всесвітню славу митцю. Невипадково Рафаеля називали „Мадонеро”. Дія відбувається на небі. Розкривається завіса. Повз хмари іде прекрасна Марія із Богом-немовлям на руках. Вона йде до людей, віддає немовля на покуту. Погляд Мадонни сповнений скорботного передчуття. Вона однією рукою пригортає дитину до себе, іншою – ніби віддає її людству. Зустрічають Марію вставанням на коліна Папа Сикст та Свята Варвара. Задумливо дивляться ангелята. „Сикстинська мадонна” Рафаеля – це втілення краси і добра, мудрості, духовності.

Дивлячись на „Сиктинську мадонну”, пригадуються рядки із поезії

І. Гнатюка „Аве, Маріє!”.

Твій образ мені щодня

Як вогник вночі зоріє;

Я завжди твоє ім’я

Повторюю: Аве, Маріє!

Висновки.
Група 4. (Слайд 19) Однією із святинь Франції є Лувр, який був спочатку фортецею, потім – королівським палацом, а сьогодні є Національним музеєм, який є одним із найбільших у світі. Його площа складає понад 160 тис. кв. м. На 60 тис. кв. м. музею експонуються близько 35 тис. творів різних видів мистецтва. Загалом фонд музею складають 300 тис. експонатів. Лувр дійсно можна назвати універсальним музеєм. Його колекції охоплюють чималі географічні й часові простори: від Західної Європи до Ірану, від Античності до 1848 року.

У Луврі шість відділів, кожен є самостійним музеєм: античності, давньоєгипетського мистецтва, скульптури, живопису, давньосхідного мистецтва, прикладного мистецтва.

Це найбільш відвідуваний музей у світі, в середньому 15 000 відвідувачів в день, 65 відсотків з яких складають туристи. Лувр став об’єктом підвищеної уваги завдяки книзі американського письменника Дена Брауна "Код да Ві́нчі" і знятому в 2006 році однойменному фільмі на основі цієї книги. Музей заробив 2,5 млн. доларів США, надавши право на знімання фільму в своїх галереях.
Екскурсоводи Лувру розповідають, що майже всі відвідувачі ставлять два запитання: де знаходяться Венера Мілоська і Джоконда?

Ім’ям Джоконди наділив Базарі

Шедевр да Вінчі, з легкої руки

Імення милозвучне прижилося –

Кристал магічний – ідеал краси,

Що притягує струменем незримим

Усіх до себе, ніби той магніт,

О, незбагненний успіх Мони Лізи.

(О. Доріченко „Заповідь Леонардо”).

Слайд 20. Обличчя цієї жінки впізнають у цілому світі. Проте ніхто не знає її справжнього імені. Леонардо роками писав її портрет (1505-1514). П’ять століть мистецтвознавці сперечаються, хто зображений на портреті. Справді, перед нами дружина заможного флорентійського купця Франческо Джокондо чи, може, хтось інший? Існує версія, що нібито Леонардо зашифрував себе в портреті. А таємниця Джоконди – це його особиста таємниця. Але яке це має значення для нас?

Ми милуємося її посмішкою. Художник намалював її прозорими мазками, зумисне розсташувавши куточки очей і вуст так, аби створити ефект загадкової усмішки. На задньому плані ми бачимо гірський пейзаж (це ніби фон картини). Нам здається, що Мона Ліза спостерігає за нами.

Техніка живопису Леонардо досконала, мазки пензля непомітні.

...Цим дивовижним твором Леонардо

В жіночих рисах заховав себе,

Зашифрувавши образ величавий

І неосяжну мудрість в цей портрет,

Якого нам і досі не збагнути.

...Про загадковість стільки говорилось,

А розгадали тайну лиш тепер,

В добу комп’ютерів, кібернетичну еру,

Підтвердились подейкування давні,

Що Мона Ліза - то автопортрет

Неперевершеного майстра Леонардо,

В одній особі – маляр і модель,

Що, як земля і небо, досконалий,

Як і природа – загадки таїть.

( О. Доріченко „Заповідь Леонардо”).

Висновки.

Полеміка


Лувр причетний до суперечки з приводу культурних цінностей, захоплених під час Другої світової війни нацистами і при Наполеоні I. Після нацистської окупації, більш ніж 60 000 предметів мистецтва повернулись до Франції. Близько 2000 об'єктів, право власності яких не було точно встановлено, і на які претендували ізраїльтяни, залишились у французьких музеях, включаючи Лувр. У 1997 році прем'єр-міністр Ален Жюппе ініціював створення комісії на чолі з Жаном Маттеолі для розслідування цієї справи. Згідно заяви уряду, Лувр продовжує утримувати 678 одиниць спірних предметів мистецтва. Під час військових компаній Наполеона, багато предметів античності були виявлені під час археологічних розкопок, зокрема в Єгипті і на Близькому Сході, і вивезені до Франції. Адміністрація Лувру висловилася на користь подальшого утримання цих пам’яток , незважаючи на прохання країн, в яких вони були знайдені, повернути їх. Музей приймає участь в арбітражних засіданнях, які проводить комітет ЮНЕСКО зі сприяння повернення культурних цінностей країнам їхнього походження.

Група 5. Слайд 21. Лондонську Національну галерею було відкрито у 1838 році. Публіку впускали до музею чотири дні, а три дні на тиждень там мали можливість працювати художники (вони робили копії картин).

У колекції живопису – твори знаменитих італійських художників

С. Боттічеллі, Леонардо да Вінчі, іспанського Д. Веласкеса. У 1871 році галерея придбала колекцію фламандського та голландського живопису.

У зібранні музею – шедеври англійських художників У. Хогарта,

Т. Гейнсборо, У. Тернера.

Колекція картин налічує близько 6500 творів західноєвропейського мистецтва.

Картини розміщені в залах не за національними школами, а за часом їх написання.

Одним із шедеврів колекції є „Портрет подружжя Арнольфіні” Яна ван Ейка – видатного художника Нідерландів.

Слайд 22. Це парний портрет (перший в історії світового живопису). Перед нами сцена заручення. Герої картини – італійці: заможний купець Джованні Арнольфіні та його дружина Джованні Ченамі, які у 1430 роках жили в місті Брюгге. Кожен предмет на цій картині наповнений таємничим змістом. Він може багато розповісти про подружжя, яке перебуває у спальній кімнаті.

Рука жінки на животі пояснює, що вона чекає дитину. Взуття та песик є символами вірності. Рука чоловіка, піднята догори, свідчить про клятву вірності у подружжі. Помаранч підкреслює заможність подружжя. Поєднані руки – символ шлюбу. Свічка, яка горить у люстрі – присутність Божественного Духа. Дзеркало – частина інтер’єру заможних людей того часу.

Висновки.
ІІІ. Рефлекційно-оцінювальний етап.

Вчитель. Наша подорож закінчується. Насамперед хочу подякувати нашим експертам. Давайте пригадаємо, якими країнами ми подорожували.

  • До яких музеїв нас запросили?

  • З творчістю яких художників ми ознайомилися?

  • Назвіть експонати музеїв, які були представлені?

  • Твір якого художника вам запам’ятався? Чому?

Вчитель. З метою більш грунтовного вивчення творчості відомих художників світу мною були підібрані книги унікальної колекції із серії „Великі художники”, де представлені Рубенс, Караваджо, Рембрант, Тициан, Клод Моне, Боттічеллі, Веласкес. Вони допоможуть вам проникнути в світ фарб і кольорів неперевершених майстрів пензля, відчути красу і захоплення від безпосереднього спілкування із невмирущими шедеврами.
Закінчіть речення: Національна культурна спадщина – це.........

Формами збереження культурної спадщини є - ..........

Ваша думка: так чи ні.

Ідеологом футуризму вважається Філіппо Томазо Марінетті, який говорив від імені своїх друзів: „Ми молоді, сильні, живемо в повну силу, ми футуристи” і тут же закликав: „Ану, де ви там, славні підпалювачі з обпаленими руками? Давайте сюди! Тягніть вогню до бібліотечних полиць! Скеруйте воду каналів в музейні склепи і затопіть їх! І хай течія відносить стародавні полотна! Хапайте кирки і лопати! Крушіть стародавні міста! Пора звільнити Італію від всієї цієї зарази – істориків, археологів, мистецтвознавців та антикварів!”.

„Музеї і цвинтарі! Їх не відрізнити один від одного... Що гарного можна угледіти в старій картині? Лише жалюгідні потуги...Захоплюватися старою картиною – означає заживо поховати кращі почуття. Краще застосувати їх в справу, скерувати в робоче, творче русло. Задля чого витрачати сили на нікчемні зітхання про минуле? Це втомлює, виснажує, спустошує...”

Запитання до учнів: Чи можна отримати носолоду від споглядання стародавніх глечиків, скульптур, творів живопису, архітектурних форм?

Метод „Мікрофон”.

Запитання до учнів: Як ви вважаєте, чи досягли ми завдань, які ставили перед собою на початку уроку? Слайд 6.

- Чи справдилася ваші очікування від цього уроку?

Творча робота. Написати міні-твір „Мій улюблений музей”

( Під час написання учнями твору вчитель перевіряє картки оцінювання і виставляє оцінки роботі груп).
IV. Повідомлення домашнього завдання. Оголошення оцінок.

Підготуватися до тематичного оцінювання із розділу „Основи художньої культури”.

Зібрати інформацію про пам’ятки культури і мистецтва рідного краю.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Тема. І. Величковський та його поезія. Мета
Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художні особливості барокової літератури, творів її представників; розвивати навички виразного...

Уроку з української літератури 9 клас Тема. І. Величковський та його поезія
Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художні особливості барокової літератури, творів її представників; розвивати навички виразного...

Державні будівельні норми україни реконструкція, ремонт, реставрація...
...

Про затвердження форм облікової картки та паспорта об'єкта культурної...
Останнє – дуже важливо для правильного визначення реальної історико-культурної цінності кожного об'єкта спадщини

Запорізької області
«Знай І люби свій край» та з метою пошуку І підтримки здібних, обдарованих та талановитих дітей І молоді; громадянського І патріотичного...

Засідання виконкому Ради знц нан І мон україни від 26 листопада 2010 р
Про роботу Міждисцип­лінарної експертної комісії з підготовки аналітичної довідки про стан збереження культурної спадщини та пропозиції...

Засновник дитячої психології В. Прейєр у своїй книзі «Душа дитини»...
Адже саме емоційне ставлення до навколишнього світу зумовлює цілі, на досягнення яких будуть використані набуті дитиною знання та...

Рекомендації з обліку експонатів у шкільному музеї
Предмети оригінали входять до складу музейного фонду України, їх треба брати на облік І зберігати як громадське, загальнонародне...

Урок №19 Взаємодія людини І природи. Шляхи збереження тваринного...
Мета уроку Розширити знання дітей про мешканців зоопарку та анімалістичний жанр

Законодавець чітко передбачив, хто саме є уста­новником управління
Договір на управління спадщиною — новий вид договору, що був невідомий раніше в юридичній практиці. Метою укладання цього договору...

Ііі. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів
Мета: дати поняття про античний, романський, готичний художні стилі. Особливо підкреслити, що Грецію можна по праву називати колискою...

Тема. Біблія. Легенди про створення світу, про пер­ших людей та інші....
Мета: допомогти учням з'ясувати ідейно-художні особливості та значення біблійних легенд; роз­вивати навички виразного читання, аналізу...

Урок №2 Тема: Візуальні мистецтва. Архітектура. Види, художні засоби....
Мета: 1 повторити, узагальнити знання про архітектуру як вид просторового мистецтва; 2 ознайомити з пам’ятками архітектури Стародавнього...

Проект
«Про затвердження Порядку виявлення, взяття на облік, збереження та використання безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території...

Тема. Святковий одяг екіпажу
Розвивати творчі здібності учнів під час створення художніх ескізів, естетичний смак, уяву, фантазію, увагу. Виховувати любов до...

Державні будівельні норми україни реконструкція, ремонт, реставрація...
Державним науково-технологічним центром консервації та реставрації пам'яток днтц "Конрест" Ю. М. Стріленко

Педагогічний досвід вчителя англійської мови нвк «зош І ступеня-гімназія»...
...

Традиції та звичаї королівської родини
Сполученого Королівства Великобританії І північної Ірландії, удосконалювати навички монологічного мовлення, аудіювання, розвивати...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт