Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Методичний посібник для класних керівників та педагогів організаторів

Методичний посібник для класних керівників та педагогів організаторів





Сторінка1/5
  1   2   3   4   5

Виховна робота в школі




Маєвська Надія Михайлівна

ЛЮДИНА

ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА
Розробка тренінгових занять
Методичний посібник для класних керівників та педагогів - організаторів

Білогір’я

2014 рік

Рецензент: Мазур Людмила Анатоліївна - методист Білогірського РМК
Схвалено радою Білогірського РМК,

протокол №3 від 12.03.2014р.
Автор: Маєвська Надія Михайлівна

Даний методичний посібник розрахований для практичного використання тренінгової методики у проведенні виховних годин та позакласних виховних заходів.


ЗМІСТ


1

Тренінг-ефективний метод групової роботи

5

2

Я і моя сім’я

9

3

Молодь обирає здоров’я

14

4

Толерантність врятує світ

22

5

Європа і ми

28

6

На шляху до ЄС

31

7

Як розрізнити добро і зло

37

8

Спілкуємось та діємо

41

9

Дружні стосунки між школярами

46

10

Що означає бути громадянином своєї держави

51

11

Тренінг для батьків «Стилі виховання у родині»

60





Людина починається з добра,

Із ласки, щирості й любові,

Із батьківської хати і двора,

Із теплоти, що є у кожнім слові.

(Л. Забашта)


Тренінг — ефективний метод групової роботи
Навчання і виховання здійснюються у процесі колективної діяльності учнів. Сенс роботи вчителя не в тому, щоб домінувати, а в тому, щоб спрямовувати і регулювати цю спільну діяльність.

Практичне застосування цього підходу означає, що:

1. Зміст виховання повинен мати превентивний характер, тобто орієнтуватися на зону найближчого розвитку дітей з урахуванням рівня їхнього актуального розвитку. Виховання соціально спрямованої і відповідальної поведінки доцільно починати до того, як учні зіткнуться з реальними проблемами у своєму житті.

2. Навчально-виховний процес має орієнтуватися не лише на засвоєння учнями досвіду інших людей, а й на формування власної стратегії самоосвіти, самовиховання і саморозвитку.

3. Для ефективного впливу необхідно використовувати педагогічні методи, що базуються на активній участі і співпраці учнів між собою і з учителем.

Що таке тренінг

Тренінг — форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між собою і з учителем.

Тренінг - це ретельно спланований процес надання і поповнення знань, відпрацювання умінь і навичок, зміни чи оновлення ставлень, поглядів і переконань.

Отже, в педагогіці співробітництва і розвивального навчання тренінг — це:

      1. Нові підходи (співробітництво, відкритість, активність, відповідальність).

      2. Нові знання (інтенсивне засвоєння, уточнення).

      3. Позитивні цінності, ставлення, ідеали.

      4. Нові уміння і навички (ефективної комунікації, самоконтролю, лідерства, роботи в команді, аналізу ситуацій і прийняття рішення).

Ви можете провести мозковий штурм, спільно з учасниками формулюючи визначення тренінгу. Вони можуть сказати, що:

«Тренінг — це щось не схоже на уроки».

«Тренінг — це те, що відбувається в школі».

«На тренінгу учні не сидять за партами».

«На тренінгу немає жорсткої дисципліни».

«На тренінгу всі добровільно дотримуються правил».

«Тренінг — це те, що відбувається під керівництвом тренера».

«На тренінгу можна на рівних спілкуватися з тренером».

«На тренінгу можна багато чого навчитися».

«На тренінгу не треба вчитися».

Ці думки, на перший погляд, містять суперечність. Але всі вони яскраво характеризують процеси, що відбуваються на тренінгу. Адже хоча тренінг є формою організації навчального процесу, він не схожий на класичні уроки.

На тренінгу втрачають силу багато правил, яких учні звикли дотримуватися в школі (вставати, коли відповідаєш; сидіти за партами; не пересідати).

Однак ця форма роботи передбачає власні правила, і перше з них — учасники самі виробляють і беруть добровільне зобов'язання дотримуватися певних правил (не запізнюватися, не перебивати, бути доброзичливим, толерантним, коректним тощо). Учні справді не сидять за партами, а сідають півколом або колом, щоб добре бачити одне одного і вчителя, який сидить поруч.

Педагог, якого найчастіше називають тренером, або фасилітатором (від англ. «£а- сіїііаіе» — полегшувати, сприяти), не домінує, а лише спрямовує діяльність групи.

Для цього, наприклад, існує правило, що на тренінгу всі звертаються одне до одного на ім'я. Така практика виправдовує себе, допомагає налагодити контакт з групою і зняти психологічні бар'єри.

Тренінг як форма педагогічного впливу передусім передбачає використання активних методів групової роботи (наприклад, рольових ігор). Саме тому вони дуже подобаються дітям і створюють у них відчуття свята, хоча під час тренінгу можна навчитися і збагнути набагато більше, ніж під час класичного уроку.

Зміст тренінгу

Форма проведення тренінгу має суттєве значення, однак головним усе ж є його зміст. Щоб реально вплинути на свідомість і поведінку учнів, зміст тренінгу має:

  • бути максимально наближеним до потреб і проблем учасників;

  • враховувати рівень їхнього актуального розвитку і завдання найближчого розвитку;

  • орієнтуватися на формування цінностей, знань, умінь і навичок, які є основою поведінки;


Структура тренінгу
Вступна частина тренінгу передбачає вирішення таких завдань:

  • оцінка рівня засвоєння матеріалу попереднього тренінгу (отримання зворотного зв'язку). Зазвичай це відбувається у формі опитування (що найбільше запам'яталося чи сподобалося на минулому тренінгу) або перевірки домашнього завдання;

  • актуалізація теми поточного тренінгу і виявлення очікувань;

  • створення доброзичливої і продуктивної атмосфери (цей етап називають загальним терміном «знайомство». Він проходить у формі самопрезентації чи взаємопрезентації учасників тренінгу);

  • підтримання демократичної дисципліни у формі прийняття, уточнення або повторення правил групи.

Основна частина тренінгу — кілька тематичних завдань у поєднанні з руханками (вправами на зняття м'язового і психологічного напруження).

В основній частині тренінгу іноді виділяють теоретичний і практичний блоки. Проте цей поділ є досить умовним. Адже знання (як і уміння та навички) на тренінгу здобуваються у процесі виконання практичних завдань (міні-лекції у формі бесіди, презентації, взаємонавчання, робота в групах).

Заключна частина тренінгу охоплює:

  • підбиття підсумків;

  • отримання зворотного зв'язку за тематикою поточного тренінгу;

  • релаксацію і процедури завершення тренінгу.

Тренінг « Я і моя сім’я»

Мета: виховувати ціннісне ставлення до сім’ї, до родини.

  1. Вправа «Привітання».

Привіт. Я-(ім’я), мої батьки про мене сказали б………….

  1. Очікування.

На грибочках – скіперах пишуть очікування і прикріплюють до кошика.

  1. Правила тренінгу.

Приходити вчасно.

Говорити коротко.

Бути толерантним.

Правило піднятої руки.

Бути активним.

Бути доброзичливим.

Зберігати таємниці.

  1. Інформаційне повідомлення « Роль сім’ї в житті людини».

15 травня в усьому світі відзначається День сім’ї. Це свято є свідченням розуміння міжнародним співтовариством важливості ролі сім’ї в житті суспільства. Саме з неї починається наше майбутнє. Саме сім’я виховує з дитини відповідального члена людської спільноти. Саме сім’я є першоджерелом людської гідності й честі. Саме сім’я формує почуття спільності, співучасті, доброзичливості й мудрості. Я вважаю, що сім’я відіграє в житті людини важливе значення. Адже саме в ній починається виховання майбутньої людини, спілкування та перше пізнання світу дитиною. А перше мамине слово, бабусина пісня, розповідь дідуся або порада батька відіграють, на мою думку, найголовнішу роль для кожного з нас.

  1. Вправа «Квітка – семикольорівка».

Учасники об’єднуються в групи за днями тижня. На пелюстках пишуть

А) Відносини між членами родини, які вони?

Б) Чому бувають проблемні діти?

В) Що потрібно дитині, щоб вона була щаслива?

Г) Що може вирішити конфлікт у сімї?

Д) Як здружити сім’ю?

Е) Коли виростають працьовитими діти?

Є) Які повинні бути ваші діти, щоб була спокійна ваша старість?

Зачитують відповіді на запитання. Пелюстки прикріплюють до квітки. На ватмані створюється квітка – семикольорівка.

6. Гра – руханка. Погода у Занзібарі.

Учасники стають у коло один за одним.

У Занзібарі гріє сонечко ----- гладити по плечах сусіда,

З’явився вітерець----------- провести пальцями по спині сусіда,

Почалися перші краплі дощу-------------пальцями стукати по спині

Звідки не візьмись злива----------пальцями стукати по спині

Град----- стукати по спині кулаками

Все продовжити з кінця до початку.

7. Вправа «Щаслива дитина».

На плакаті з жовтими пелюстками приклеїти стікери, на яких написати яка дитина, на вашу думку, щаслива. Висновки.

8. Вправа « Глечики». (Життєві цінності)

Один юнак увесь час непокоївся з приводу свого життя і майбутнього. Якось, гуляючи берегом моря, зустрів він мудрого старця.

  • Що тебе тривожить, юначе? — запитав старець.

  • Здається, я не можу збагнути, що в житті для мене найважливіше, — відповів юнак.

  • Це дуже просто, — сказав старець. Він підняв із землі порожнього глечика і почав заповнювати його камінням завбільшки з кулак.Заповнивши глечик по вінця, запитав:

  • Цей глечик повний, чи не так?

  • Так, — погодився юнак.

Старець мовчки кивнув, узяв жменю дрібних камінців, кинув їх у глечик і злегка потрусив. Камінці заповнили пустоти між великим камінням. Він усміхнувся і запитав:

  • А тепер глечик повний?

Юнак ствердно кивнув.

Тоді старець узяв пригорщу піску і висипав його у глечик. Пісок заповнив пустоти, що залишилися.

  • Ось відповідь на твоє запитання, — сказав старець. — Велике каміння — це найважливіші речі в житті: родина, кохана людина, твій духовний розвиток, мудрість. Якщо втратиш усе, крім цього, твоє життя все одно буде повним.

Він хвильку помовчав, а відтак мовив:

  • Дрібні камінці — це також важливі для тебе речі: робота, дім, матеріальний добробут. А пісок — дрібниці, які насправді не мають жодного значення.

Юнак слухав дуже уважно, і старець продовжив:

  • Деякі люди роблять помилку. Вони спочатку засипають у глечик пісок, і в ньому не лишається місця для каміння. Так і в житті. Якщо витрачати сили на дрібні речі, у ньому не буде місця для найважливіших цінностей. Тому передусім подбай про велике каміння, не забувай і про дрібне. А пісок хвилі життя самі наб'ють у проміжки між ними.

Які з ваших цінностей більше схожі на велике каміння, які - на дрібне, а які на пісок? Прикріплювати стікери відповідно до глечиків з великим, дрібним камінням, піском.
9. Врава «Скласти прислів’я».

Учасники поділяються на дві групи «День» і «Ніч». У конвертах розрізані прислів’я (кожне слово окремо), потрібно скласти з слів прислів’я.

У дитини заболить пальчик, а у матері – серце.

Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина.

Нема того краму, щоб купити маму.

Материн гнів як весняний сніг рясно впаде та скоро розтане.

10. Продовжіть фразу:«Якби я був чарівником я б зробив для своєї сім’ї….

11. Підсумки. Потиснути сусідові руку і щось побажати.

Тренінг «Молодь обирає здоров’я»

  1. Привітання.

Кожен учасник називає своє ім’я, одну рису характеру і продовжує фразу «Не хочу хвалитися, але я….»

  1. Очікування.

  2. Повтор правил тренінгу.

  3. Інформ. повідомлення “Міфи та факти про куріння”

Міфи (хибне твердження)

Факти

Куріння допомагає заспокоїтися.

Тільки тимчасово і притому, що після куріння проблеми, які викликали стурбованість не вирішилися, а навпаки час був згаяний.

Якщо курити менше пачки сигарет на день це нешкідливо для здоров’я.

Не існує безпечного рівня куріння— будь-яка сигарета шкідлива і може спровокувати розвиток захворювання. Безпечна сигарета та, яка не підпалена.

Сигарета робить дівчину більш привабливою.

Жінки-фотомоделі роблять привабливими сигарети, які вони рекламують, а не навпаки.

Треба курити дорогі якісні сигарети і це буде безпечно.

У дорогих, так званих „якісних” сигаретах міститься cтільки ж канцерогенів (речовин, які провокують рак), як і у звичайних сигаретах, а іноді ще більше.

Пасивне (примусове) куріння більш шкідливе, ніж звичайне, тому вже краще курити, ніж знаходитися у накуреному приміщення.

Ризик для пасивного курця складає не більше 30 % ризику для курця, тому що активний курець вдихає і навколишній дим і дим безпосередньо від сигарет.

Міфів існує багато, але не „купуйтеся” на них, це небезпечно для здоров’я.



  1   2   3   4   5

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

План роботи методичного об’єднання класних керівників
Методичне об’єднання класних керівників – це структурний підрозділ внутрішкільної системи управління виховним процесом, який координує...

Методичний посібник для педагогів дошкільних закладів «Стратегія...
Методичний посібник для педагогів дошкільних закладів «Стратегія впровадження освіти для сталого розвитку в освітньо виховний процес...

Програма спецкурсу для вчителів, заступників директорів, педагогів-організаторів...
Програма спецкурсу для вчителів, заступників директорів, педагогів-організаторів "Україна – Європейський Союз"

Методичний посібник для керівників центрів первинної медичної
Методичні підходи до розробки локальних медико-технологічних документів в закладах

4. Аналітичні матеріали за підсумками проведення заходів, тематичного...
Якість виховного процесу школи, його результати повною мірою залежать від учителя, рівня його науково-теоретичної підготовки. З метою...

Методичний посібник Про права та обов’язки дітей І батьків
Методичний посібник розрахований для використання в профілактичній та інформаційній роботі з батьками та дітьми

Методичний посібник Олександрія 2014
Розвиток творчого потенціалу педагогів шляхом використання активних та інтерактивних форм методичної роботи

Методичний посібник складено відповідно до програми з організації...
Р-32 Регулювання обігу І контроль якості лікарських засобів. Змістовий модуль Методичний посібник для викладачів / Н. І. Сінча, О....

Пам’ятка для класних керівників Щоденно
Перелік документації, яку веде класний керівник

Методичний посібник «корпоративні права»
Методичний посібник розроблено приватним нотаріусом Тернопільського міського нотаріального округу Березій З. А

Навчально-методичний посібник доцільно використовувати для студентів...
Акредитація від а до Я. Глосарій з акредитації. Навчально-методичний посібник.  Автори: М. Ф. Гончаренко, С. А. Свіжевська. – Д.:...

Навчально-методичний посібник 2014» номінація «Навчально-методичний посібник»
Автор Олійник Ю. М., вчитель початкових класів закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №35 Вінницької міської ради»

Затверджено на засіданні мо класних керівників 5-8 класів озош №44. Щоденник класного керівника
Яка допомога необхідна Вам для вирішення вищезазначеного питання з проблем виховання

Методичний посібник призначений для заступників керівників установ...
Засоби виробництва (об’єкти) підвищеної небезпеки (далі – засоби виробництва) підлягають реєстрації та отриманню дозволу на їх експлуатацію...

Навчально-методичний посібник: Використання інформаційних та комп’ютерних...
Розглянуто цикловою методичною комісією педагогічних працівників з професій економічного напрямку та операторів комп'ютерного набору...

Методичний посібник складається з наступних розділів
Методичний посібник підготовлено педагогічним колективом Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності...

Навчально-методичний посібник Схвалено науково-методичною радою
Бондарук І. П. Формування критичного мислення учнів у процесі навчання історії: навчально-методичний посібник / І. П. Бондарук. –...

Рекомендації для класних керівників щодо проведення бесід та інструктажів з бж бесіди з бж
Кожен класний керівник на початок навчального року розробляє комплект бесід із бж для свого класу (до 10. 09 – на І семестр, до 10....



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт