Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Програма тема

Програма тема





Сторінка1/4
  1   2   3   4


КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНА ПРОГРАМА

Тема: «ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ ТА НАВИЧОК»

Вік клієнтів: 16 – 17 років.



Розробила Гриджук Надія Олександрівна

Мета: формування комунікативних вмінь та навичок з контролем результату й закріпленням позитивного ефекту до кінця корекційної програми й надалі.
Завдання:

  • Підвищення рівня комунікативних вмінь та навичок.

  • Формування в учнів віри у свої сили й можливості.

  • Розширення можливостей учнів, формування в них необхідних знань, умінь і навичок для підвищення результативності навчальної діяльності та підвищення рівня комунікативних вмінь та навичок.

  • Формування високого рівня розвитку комунікативних умінь та навичок.

  • Формування розуміння мобілізуючої ролі певного рівня комунікативних умінь та навичок у вирішенні проблем і складних життєвих ситуацій.

  • Розвиток уміння контролювати рівень комунікативних вмінь та навичок.

  • Показати механізми створення неефективної комунікації.

  • Виявити фактори, що впливають на перекручування інформації.

  • Розвивати навички невербальної передачі інформації.

  • Підготовка викладачів і батьків до виконання ними завдань корекції.


Час та частота зустрічей: 10 зустрічей, кожна з яких загальною тривалістю заняття перевищувати 45 хвилин.
Форма роботи: групова.
Методи роботи: вправи, бесіди, ігри, психогімнастика, методи поведінкової корекції.

Необхідне обладнання та матеріали: картки з завданнями, аркуші формату А4, плакати формату А1, фломастери, фарби, клей, журнали, фліп-чарт, ручки, блокноти, ватман, маркер, пам'ятка учням «Для успішного спілкування потрібно», м'яч, клейкий папір, олівці, стікери.
Форма участі інших осіб у психокорекційній роботі: надання консультативних послуг батькам та педагогам з приводу стимулювання формування та розвитку комунікативних умінь та навичок.
Список використаної літератури:

  1. Андрощук Н.О. Ефективне спілкування – крок до успіху. // Класному керівнику. Усе для роботи. – 2011. - №10. – с.21.

  2. Беришполь С.В. Посібник практичного психолога: психодіагностика, тестування, розробки уроків психологічного розвитку. – Х.: Основа, 2009. – 297.

  3. Туріщева Л.В. Увага! Особливі діти. – Х.: Основа, 2012. – 128.

  4. Туріщева Л.В. тиждень психології школі. – Х.: Основа, 2012. – 208.

  5. Уроки майстерності для шкільного психолога. / Л.В.Туріщева. - Х.: Основа, 2011. – 128.


ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА ЗАНЯТЬ:

Заняття 1. Привіт, я – спілкування!

  • Вправа «Знайомство»

  • Складання правил роботи групи

  • Вправа «Мої очікування»

  • Мозковий штурм

  • Музична розминка «Бугі – вугі»

  • Вправа «Мої можливості спілкування»

  • Вправа «Крізь скло»

  • Самозвіт

Заняття 2. Спілкування – це життя!

  • Гра-розминка «Емоція по колу»

  • Вправа «Дискусія»

  • Вправа «Так»

  • Вправа «Передавання руху по колу»

  • Самозвіт

Заняття 3. Слухати та почути!

  • Вправа «Знайомство»

  • Вправа «Шеренга»

  • Вправа «Зав*язування контактів»

  • Розминка «глава, рама, коліна, пальци..»

  • Вправа «Я людина»

  • Вправа «Жива анкета»

Заняття 4. Уміння слухати!

  • Вправа «Настрій»

  • Вправа «Найнудніша розповідь»

  • Вправа «Диспут»

  • Вправа «Суперечка за присутності свідка»

  • Вправа «Карусель»

  • Вправа «Найщиріші побажання»

Заняття 5. Особливості спілкування.

  • Гра-розминка «Емоції по колу»

  • Вправа «Плітка»

  • Розминка «Атоми та молекули»

  • Вправа «Невербальні етюди»

  • Вправа «Побачення»

  • Самозвіт

Заняття 6. Толерантне спілкування.

  • Гра-розминка «Подаруй усмішку»

  • Вправа «Стереотипні окуляри»

  • Вправа «Згода, незгода, оцінка»

  • Тест «Риси толерантності»

  • Вправа «Повітряні кулі»

  • Вправа «Комісійний магазин»

  • Вправа «Плакат толерантності»

  • Домашнє завдання «Таємний друг»

  • Самозвіт

Заняття 7. Я хочу спілкуватися!

  • Вправа «Ніхто з вас не знає, що я …»

  • Вправа «Спілкування в різних позиціях»

  • Вправа «Повітря. Земля. Вода»

  • Вправа «Екстрасенс»

  • Розминка «Глава, рама, коліна, пальци…»

  • Вправа «33»

  • Вправа «Час спілкування»

  • Вправа «Найщиріші побажання»

Заняття 8. Спілкуватися – це просто!

  • Гра-розминка «Емоція по колу»

  • Вправа «Попроси чаю у провідника»

  • Вправа «Крісло»

  • Музична розминка «Бугі – вугі»

  • Вправа «Мої враження»

  • Самозвіт

Заняття 9. Я буду спілкуватися з народом!

  • Вправа «Настрій»

  • Вправа «Хто дивиться недоброзичливо»

  • Вправа «Чарівний стілець»

  • Розминка «Бугі – вугі!»

  • Вправа «Подарунок»

  • Вправа «20 бажань»

  • Вправа «Твоє життя»

Заняття 10. Ура, ми вміємо спілкуватися!

  • Вправа «Настрій»

  • Вправа «Очікування»

  • Вправа «Автомобілі»

  • Притча про цвяхи

  • Вправа «Заверши речення»

  • Вправа «Піраміда почуттів»

  • Вправа «Жива анкета»

  • Вправа «Мої очікування».


Заняття 1

Тема: «ПРИВІТ, Я – СПІЛКУВАННЯ!»

Мета: розширювати можливості встановлення контакту в різних ситуаціях спілкування; розширити діапазон творчих можливостей; опановувати навички ефективного слухання; відпрацьовувати навички розуміння інших людей, себе, а також взаємин між людьми; активізовувати процес самопізнання та само актуалізації.

Обладнання: плакати, папір, ручки, блокноти, ватман, маркер.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Інформаційне повідомлення (1 хв)

Доброго дня, всім присутнім! Сьогодні ми зібралися у цій невеличкій аудиторії вперше. А чому ми зібралися, з якою метою? Зараз з цим ми будемо розбиратися.

У нас з вами дуже важлива місія – ми повинні дечому навчитися Але, я сподіваюся, що ми будемо не просто вчитися, а насолоджуватися проведенням нашого часу.

Тому, для початку давайте дізнаємося тему наших зустрічей. А тема звучить так: «Формування комунікативних умінь і навичок». Від сьогодні ми з вами протягом 10 днів будемо збиратися і проводити весело свій час, і при цьому всьому будемо формувати та розвивати свої комунікативні уміння і навички.

Кожен день роботи буде присвячений певній тематиці, що нерозривно пов’язана із загальною тематикою. Сьогоднішня тема – «Спілкування – це життя».

І для початку давайте познайомимося з вами.

  1. Вправа «Знайомство» (5 хв)

Кожному учасникові пропонується назвати своє ім’я, прізвище, по батькові, а потім – свої позитивні якості, що починаються з літер власних ініціалів, а після цього повернутися до свого сусіда і подарувати йому свою чудову посмішку.

Питання для обговорення:

  • Чи складно було підібрати позитивні якості до своїх ініціалів?

  • Чи важко було дарувати посмішку своєму сусідові?

  • Для чого, на вашу думку, ми виконали цю вправу?

  1. Складання правил роботи групи (5хв)

Перш ніж розпочати наші заняття, давайте складемо і вивчимо правила роботи нашої групи (проговорюємо й записуємо на плакаті маркером):

  • Умійте слухати одне одного

  • Кажіть по суті

  • Виявляй повагу

  • Закон «нуль-нуль»(про пунктуальність)

  • Конфіденційність

  • Правило «Стоп»

  • Кожен говорить за себе, від свого імені

  • Бути активним

  • Бути толерантним

  1. Вправа «Мої очікування» (5 хв)

Ми з вами познайомилися ближче. І ви, мабуть, ще не всі впоралися з хвилюванням. Когось наші незвичні вправи дивують. Спробуємо поділитися своїми думками. Для цього я роздам вам аркуші липкого паперу у вигляді яблучок. Ви маєте 5 хвилин, щоб записати свої очікування стосовно наших занять. Далі треба вийти і оголосивши, що ви очікуєте, закріпити свої «яблучка» на нашому дереві.

  1. Інформаційне повідомлення (5 хв)

Спілкування між людьми – надзвичайно складний процес. Це обмін інформацією, а також взаємосприйняття та взаєморозуміння партнерів по спілкуванню.

Змістом спілкування є певна інформація, яка в міжособистісних контактах передається від однієї живої істоти до іншої. Змістом можуть бути відомості про внутрішній стан суб’єкта, інформація про зовнішнє середовище.

Метою спілкування є відповідь на запитання: «Навіщо певна особа здійснює спілкування?» у тварин мета спілкування зазвичай не виходить за межі актуальних для них біологічних потреб. У людини ця мета може бути різноманітною: засоби задоволення соціальних, культурних, творчих, пізнавальних, естетичних і багатьох інших потреб.

Засоби спілкування – це способи кодування, передавання, переробки і розшифрування інформації, що передається в процесі спілкування від однієї істоти до іншої. Кодування інформації – це спосіб її передавання. Інформація між людьми може передаватися за допомогою органів чуття, мовлення та інших знакових систем, писемності, технічних засобів записування та зберігання інформації.

Спілкування між людьми відбувається в декількох основних формах:

  • Вербальне – за допомогою слів і звуків;

  • Невербальне – за допомогою міміки та жестів.

Форми спілкування залежно від характеру й змісту:

  • службове (ділове)

  • повсякденне (побутове)

  • переконливе

  • ритуальне

  • міжкультурне тощо.

  1. Мозковий штурм (5 хв)

  • Що означає вміти спілкуватися?

  • Які помилки спілкування можуть траплятися у вашій професійній діяльності?

  1. Музична розминка «Бугі-вугі» (5 хв)

Під музичний супровід виконуються за вказівкою тренера рухи.

  1. Вправа «Мої можливості спілкування» (5 хв)

Необхідно скласти й проаналізувати перелік особистої мети з розвитком власних можливостей спілкування.

Питання для обговорення вправи:

  • Чи важко було складати ці списки?

  • Чим ви користувалися при виконанні цих вправ?

  1. Вправа «Крізь скло» (10хв)

Один з учасників загадує певний тест, записуючи його на папері, але передає його немовби крізь скло, тобто за допомогою міміки та жестів. Решта гравців розповідають про те, що вони зрозуміли.

Ступінь збігання тесту, який було відтворено більшістю гравців, і тексту, записаного одним із учасників, свідчить про вміння встановлювати контакт.

  1. Підбиття підсумків. Самозвіт (10хв)

Учасники записують у блокноти і продовжують речення:

  • Сьогодні на занятті я робив(ла)…

  • Під час заняття я відчував(ла)…

  • Сьогодні я довідався (лась)…

  • Надалі я буду застосовувати (користуватися)…


Заняття 2

Тема: «СПІЛКУВАННЯ – ЦЕ ЖИТТЯ!»

Мета: розширювати можливості встановлення контакту в різних ситуаціях спілкування; розширити діапазон творчих можливостей; опановувати навички ефективного слухання; відпрацьовувати навички розуміння інших людей, себе, а також взаємин між людьми; активізовувати процес самопізнання та само актуалізації.

Обладнання: плакати, папір, ручки, блокноти, ватман, маркер.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Гра – розминка «Емоція по колу» (2 хв)

Учасники тренінгу за допомогою міміки по черзі зображають якусь емоцію, інший стан, решта по черзі повторюють її. Гра закінчується, коли всі учасники передадуть свої емоції.

Питання для обговорення:

  • Чи легко було показувати і передавати власну емоцію?

  • Чи важко було відображати чужі емоції?

  • Що ви відчували, коли передавали позитивну емоцію?

  • А що – передаючи негативну чи нейтральну?

  1. Інформаційне повідомлення (5хв)

Передача інформації під час спілкування забезпечується за допомогою мовлення – основного, специфічного знаряддя спілкування, а також не мовленнєвими засобами.

Природа мови є знаковою. Кожне слово – це знак, що співвідноситься з предметами зовнішнього світу. Кожне слово як знак історично має певне значення, зрозуміле для спільноти,яка користується цією мовою.

З розвитком соціального й технічного прогресу постійно розширювалося коло потреб людини, що спричинило розвиток і вдосконалення мови та мовлення як засобів спілкування.

Вербальна комунікація за допомогою слова є основною і найдосконалішою формою людського спілкування. Рівень володіння мовленням, багатство та культура висловлювання визначають можливості та ефективність спілкування кожної конкретної особистості.

Слід пам’ятати, що за допомогою голосу можна стати привабливішим, а можна, навпаки, викликати відразу.

  1. Вправа «Дискусія» (15хв)

Учасники об’єднуються в групи по троє. У кожній трійці розподіляють обов’язки. Один з учасників грає роль «глухого та німого»: він нічого не чує, не може говорити, але в його розпорядженні – зір, жести, пантоміміка; другий учасник – «глухого та паралітика»: він може розмовляти та бачити, але не може жестикулювати; третій учасник – «сліпий та німий»: він здатний тільки чути й показувати. Усій трійці гравців пропонується завдання – наприклад, домовитися про час, місце та мету зустрічі, не порушуючи умов виконання своєї ролі.

Питання для обговорення:

  • Чи важко було вжитися в роль та справитися із завданням? Чому?

  1. Вправа «Так» (10 хв)

Група об’єднується в пари. Один з учасників вимовляє фразу, яка передає його стан, настрій, або відчуття. Після чого другий учасник повинен ставити першому запитання, для того щоб уточнити або з’ясувати деталі та подробиці. Вправа вважається виконаною, якщо у відповідь на розпитування другий учасник отримує три позитивні відповіді «так».

  1. Вправа «Передавання руху по колу» (10хв)

Усі учасники сідають у коло. Один із учасників групи починає дію з уявним предметом так, щоб цю дію можна було продовжити. Сусід цього учасника по колу повторює його дії та продовжує їх. У такий спосіб уявний предмет «обходить» коло учасників і повертається до першого гравця. Той називає предмет, який він передавав, і кожен з учасників також називає, у свою чергу, який предмет передавав саме він. Після обговорення вправу повторюють ще раз.

  1. Підбиття підсумків. Самозвіт (5хв)

Учасники записують у блокноти і продовжують речення:

  • Сьогодні на занятті я робив(ла)…

  • Під час заняття я відчував(ла)…

  • Сьогодні я довідався (лась)…

  • Надалі я буду застосовувати (користуватися)… 

  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Тема: «Розташування текстів»
Обладнання: програма ппз «Сходинки до інформатики», програма «WordPad», презентація «Загадки. Світ техніки», «Комп’ютерна абетка»,...

Методичні рекомендації для слухачів дистанційного курсу За загальною редакцією О. В. Редича
В. Л. Журавський (тема 1), С. П. Ріппа (тема 3), І. Д. Погорєловська (теми 4), В.І. Ночвай (загальний опис курсу, графік, навчально-тематичний...

Тема уроку: Середовище виконання алгоритму. Програма Scratch Мета
Що називають алгоритмом? Коли ти у своєму житті виконував алгоритми? Наведи приклади

Тема: «Стилі текстів»
Обладнання: : ппз «Сходинки до інформатики», програма «WordPad», презентація «Загадки. Світ техніки», «Комп’ютерна абетка», «Вправи...

Література: програма, «Гоголь в русской критике»
Тема. Микола Гоголь. Життєвий І творчий шлях письменника. Гоголь І україна. Тарас

5 Відкриття Тема Винахід, корисна модель Тема Раціоналізаторська...
...

Лекція №6 Тема: Методика відбору проб грунту, рослинності І тваринних організмів
Програма обстеження грунту визначається цілями І завданнями дослідження з урахуванням санітарноепідемічного стану району, рівня І...

Матеріали для студентів 2016-2017 навчальний рік Адміністративно-процесуальне...
Тема Сутність адміністративно-процесуальної діяльності та адміністративно-процесуального права

Програма імені Жана Монне Програма «Марі Кюрі»
Програма «Марі Кюрі»

Лекція. Лекція №2. Тема. Тема лекції
Лекція. Лекція №2. Тема. Тема лекції. Процес формування творчого обличчя художніх колективів

Програма «Акредитація», Програма «Менеджмент якості освіти»
Щиро вітаю з новим навчальним роком. Зичу Вам міцного здоров’я, нових творчих здобутків

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів українознавство
Програма затверджена Вченою радою Науково-дослідного інституту українознавства мон україни (протокол №6 від 19. 05. 2008)

Програма гуртка «Юний столяр»
Навчальна програма гуртка «Історико-технічний стендовий моделізм»

Програма (програма лояльності «Подяка щодня») комплекс взаємовідносин,...
Програма (програма лояльності «Подяка щодня») – комплекс взаємовідносин, у результаті яких учасник (надалі – Учасник Програми) має...

Програма вступного фахового випробування для вступу на навчання для...
Програма фахових випробувань за спеціальністю 18010013 «Управління проектами» (далі – Програма) є нормативним документом Луцького...

Навчальна програма :Інформатика «Програма для загальноосвітніх навчальних...
Автор: Литвин Олена Василівна вчитель інформатики Ярешківського нвк баришівського району Київської області

Програма дисципліни
Робоча навчальна програма розроблена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки фахівців окр спеціаліст галузевого стандарту...

Програма державного іспиту з предмету «Іноземна мова за професійним спрямуванням»
Програма Державного іспиту розглянута І схвалена на засіданні кафедри



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт