Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Лист. Адреса

Лист. Адреса





Смілянська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №1

Лист. Адреса

Урок

розвитку зв’язного мовлення

у 5 класі
учителя Сорочинської С.К.

Сміла – 2010
Розвиток зв’язного мовлення.

Лист. Адреса

Мета: ознайомити учнів із видами листів та основними правилами листування, структурою листа, його мовним оформленням, вимогами до написання адреси на поштовому конверті; з’ясувати значення слів адреса і адрес, адресат і адресант; формувати уміння аналізувати тексти запропонованих листів та писати власні, підписувати конверт відповідно вимогам; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення та зв’язне мовлення, творчі здібності учнів; виховувати мовленнєву культуру та інтерес до наслідків власної праці.
Тип уроку: урок формування знань, умінь, навичок з елементами казки.

Обладнання: підручник, пам’ятка „Правила написання листа”, квітка ромашка із завданням на пелюстках, тлумачні словники, бланк – конверт; комп’ютер, магнітофон.

Епіграф: Пишіть листи і надсилайте вчасно,

Коли їх ждуть далекі адресати,

Коли є час, коли немає часу

І коли навіть ні про що писати

(Л.Костенко)

Хід уроку: І. Організаційний момент.

Дозвольте урок мені наш розпочати.

Сьогодні цікавеньке щось будемо вивчати

І розум свій і думку продовжимо тренувати.

ІІ. Підготовка до сприймання.

На слайдах малюнки, які змінюються із розвитком казкового сюжету, а учитель читає зміст казки. Можливе проведення казкових елементів у формі інсценізації – без використання комп’ютера.

Задушлива комірчина захаращена сміттям. У безладді товпляться меблі: клишоногий стіл, кострубата лавка, перекошений ослін. Сидячи на кособокій печі, гачконоса господиня грає у шахи із чорним котом. Нетерплячий стукіт у двері змушує Ягу відірвати погляд від дошки. Скориставшись цим, чорний кіт змахує лапою кілька фігур. Стук повторюється. „Хто там?” – запитує Яга, спантеличено дивлячись на дошку. „Це я, листоноша Пєчкін, - лунає із-за дверей. - Приніс вам листа”. „А що таке лист? – муркнув чорний кіт, змахнувши тихцем ще одну фігуру. – і хто вигадав оте листування?”

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

(на моніторі слайд №)1

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Видумуй, пробуй, твори,

Розум і фантазію свої прояви.

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь.

V. Формування знань, умінь, навичок.

  1. Актуалізація опорних знань.

а) Мозкова атака. Утворити асоціативний кущ, пов’язаний із словом „лист”.

б) „Мікрофон”:

- Що таке лист?

  • Коли виникає потреба писати листи?

  • Хто і кому може писати лист?(повертаємося до епіграф; зачитується виразно вірш В.Симоненка „Лист” ( „Знов листа мені прислала мати...”)

  • Чи доводилося вам писати листа?

  • Які ви знаєте види листів?

2. Інформаційне бюро. а) Історія виникнення листів. (Учні виголошують підготовлене повідомлення, а на слайді №2 зображення різних видів листів: від першого листа скіфів, малюнкового, вузликового до сучасного)

б) історія пошти (від давнини до сучасних видів )

3. Робота з підручником : ознайомлення із статтею на ст.112 (листування, лист, види листів: ділові та особисті).

4. Гра „Займи позицію ”: у ХХІ столітті – добі високих технологій, розвитку всесвітньої інформаційної мережі Інтернет, комп’ютеризації суспільства існує думка, що писати звичайні листи не треба. Достатньо скористатися електронною поштою чи СМС-повідомленням за допомогою мобільного телефону.

Займіть позицію: діти, які згоджуються з такою думкою, станьте праворуч від учителя, а діти, які з такою думкою не погоджуються, станьте ліворуч.

Обґрунтуйте свою думку – позицію.

Звучить пісня у виконанні гурту „Океан Ельзи” – „Лист матері”

5. Мовленнєва ситуація. Зустрілися дві дівчинки, які мешкають нині у різних мікрорайонах. (діалог дівчат):

- Привіт, Олю!

- Привіт, Аню!

- Як ми давно з тобою не зустрічалися! За яким адресом ти зараз проживаєш?

- Я мешкаю не за адресом, а за адресою. Адрес – письмове звернення до особи чи установи. Адреса – місце проживання особи, напис на конверті. Соромно тобі цього не знати. І чого тебе в школі навчають?

- Ой, і знову ці нудні правила! Я так не люблю їх вчити! Без них можна обійтися. І зовсім мені не соромно! А от значення інших слів я добре знаю. Адресат – той, хто надсилає кому-небудь листа.

- І неправильно! (звертається до учнів класу) Друзі! Допоможіть нам!
6. Учитель: - Щоб ви не помилялися, як Даша, на допомогу прийдуть діти – члени Довідкового бюро”, які для нас з’ясували значення слів адрес і адреса, адресат і адресант (слайд №3 :)

Адресат – той, хто отримує лист, телеграму.

Лист не знайшов адресата.

Адресант – той, хто адресує, надсилає лист.

Адресант повинен чітко підписуватися.

Адрес – письмове ювілейне вітання особі чи установі.

Ювілярові вручили вітальний адрес.

Адреса – місце проживання особи або розташування установи, напис на конверті, телеграмі. Правильно пишіть адресу.

Адреса складається із таких частин: хто посилає лист; звідки він; кому призначений; куди направляється (слайд №4 із зображенням конверта і зразком його оформлення

7. Продовження казки: Діставши лист із конверта, Яга прочитала вголос: „Вам слід терміново з’явитися на казкові курси підвищення професійної майстерності грубіянів та скандалістів за адресою: дрімучі хащі, 113-а просіка, гниле дупло №13”

- Лист недійсний, – промовила Яга, подумавши кілька хвилин.

- Як недійсний? – стрепенувся листоноша. – ось конверт, ось марка. Усе законно.

- Законно, проте безграмотно, - заявила Яга. - Лист складено всупереч правилам. Нікуди я не поїду.

- Зачекайте, громадянко, - занервувався Пєчкін. – Ось марка, ось конверт. Чого ж вам іще бракує?

- Та звертання ж немає, і підпису теж! – не втримався чорний кіт

- Конверт є, марка є, - торочив Пєчкін. – отже, все в порядку. Ніяких там звертань і підписів не знаю і знати не хочу.

- Ах, не знаєш? Ах, не хочеш? – Яга злізла із печі і сунула листоноші підручник з мови: - Читай на сторінці 112 про традиції у листуванні!
7. Робота з підручником : ст.112 : традиції у листуванні – побудова листа.

VІ. Закріплення здобутих знань, умінь, навичок.

У класах молодших за роки навчання

Ви встигли дізнатися про звертання.

1. Робота з підручником: вправа 203(усно)

Як звертатися до когось, то повинен знати,

Що чарівні слова треба нам вживати.

У нашій рідній мові чарівні є слова.

Слова ці всім відомі, бо сила в них жива.

„ Добридень, до побачення” – і усмішка сія,

Велике мають значення оці прості слова.

2.Робота з підручником: - вправа 204 (усно)

- вправа 202 – зразок листа.

3. Робота у парах. „Коректор”. Прочитати вірш Г.Бойка „Лист”, виправити помилки, записати правильний варіант. (Слайд №5)

Писав із табора Василько:

«Нових у мене друзів стільки!

Я, мамо, добре відпочився!

І апельсинів тут наївся.

І накупався, як ніколи...

Пеши.

Вітаєм.

Я й Мекола».
А мама так йому писала:

Без тебе дома скучно стало...

Але тобі на користь море.

І ми зустрінемося скоро...

Ти молодець, що "відпочився",—

Коли б ще й грамоти навчився!»

(Г. Бойко.)

4. Робота у парах. Сформулювати поради (1-2) щодо дотримування правил листування. Учні зачитують складені поради, а потім звіряються із пам’яткою „Правила листування” (слайд №6):

1. Вчасно відповідайте на листи. Не залишайте листів без відповіді.

2. Пишіть на якісному папері.

3. Дбайте про почерк, охайність в оформленні листа.

4. Уживайте звертання. Звертаючись до старших на Ви, пишіть це слово з великої букви.

5. Дотримуйтеся композиції листа (початок, основна частина, кінцівка)

6. Слідкуйте за мовленнєвим оформленням і грамотністю. Пам’ятайте: по тому, як ви пишете (говорите), судять про ваш рівень розвитку освіти, виховання.

7. У кінці листа ставте розбірливий підпис, дату.

8. Після закінчення листа, якщо ви щось забули написати, користуйтеся пост скриптумом (Р.S)
5. Самостійно попрацюйте.

Помилок не буде – факт!

Ви уважно помудруйте –

Вийде добрий результат.

Робота у групах. Написати лист (завдання на пелюстках ромашки):

- мамі і татові про те, як вам відпочивається на канікулах у бабусі;

- першій учительці з висловленням вдячності за передані вам знання;

- другові (подрузі) про цікаву подію у шкільному житті;

6. За зразком (підручник, ст.113 або слайд №7) підписати конверт.

Взаємоперевірка виконання робіт.

VІІ. Підсумок.

Ось уроку і кінець.

Усі ви потрудились, тому кожен – молодець.

Що сподобалось вам - поділіться,

Чого навчилися - пожалійтесь.

Мікрофон. Продовжіть речення:

Сьогодні на уроці

- я дізнався про...

- ми навчилися...

- мені найбільше сподобалося...

- запам’яталося...
VІІІ. Домашнє завдання.

Час урок кінчати,

Додому завдання писати.

(Слайд №8): Ст.111 – 113, вправа 206 (написати лист одному із адресатів)

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

11. 10. 2011 місто Київ справа №1-657/11
Особа 13, інформація 1, українки, громадянки України, уродженки м. Дніпропетровська, з вищою освітою, заміжньої, Голови політичної...

Запит
Прізвище, ім’я та по батькові, поштова адреса, адреса електронної пошти, номер телефону запитувача

Зразок заяви про зарахування на індивідуальну форму навчання
Піб, місце проживання заявника (вказується поштова адреса), контактний телефон, адреса електронної пошти

Затверджено
...

Методична розробка уроку з української мови у 5 класі на тему «Культура...
Мета: ознайомити учнів із правилами написання листів, підписування конвертів, формування вміння та навичок правильно визначати зміст...

Методична розробка уроку з української мови у 5 класі на тему «Культура...
Мета: ознайомити учнів із правилами написання листів, підписування конвертів, формування вміння та навичок правильно визначати зміст...

Найменування, поштова адреса, адреса електронної пошти, номер телефону...
Форма для подання запиту на отримання публічної інформації від юридичної особи в письмовому вигляді

Конспект уроку української мови для 5 класу Тема. Урок розвитку зв'язного...
Досить часто доводиться чути, що листи – застарілий спосіб спілкування. Кажуть, у часи телефонів, факсу, інтернету писати листи –...

Тб «Електронні торги України» Медик Валентини Олександрівни Адреса
Медик Валентини Олександрівни Адреса: 01011, м. Київ, вул Панаса Мирного, буд. 7, оф. 2

Лист мон №1/9-71 від 14. 02. 15 року
Міністерство освіти І науки надсилає інструктивно-методичний лист щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу загальноосвітніх...

Слідчому судді Косівського районного суду Івано-Франківської області (поштовий індекс, адреса)
Свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю №000 від 04. 06. 2001 р., поштовий індекс, адреса, телефон, представника потерпілого...

Товариство з обмеженою відповідальністю «Хюндай Мотор Україна»
України, юридична адреса: 04080, м. Київ, вул. Новоконстантинівска, 1-А, фактична адреса: 04080, м. Київ, вул. Новоконстантинівска,...

Оглядовий лист
Закону України від 22. 05. 03 №889 “Про податок з доходів з фізичних осіб” та підготувала оглядовий лист стосовно найбільш актуальних...

Адреса: вул. Леніна, 15 м. Шпола 19456 Квитанція про сплату судового...
Позивач: Алексюк Дмитро Петрович, 13. 02. 1986 року народження, Адреса проживання: вул. Горького, буд. 36а кв. 105 м. Шпола, Черкаської...

Державний комітет україни з будівництва та архітектури лист від 20. 01. 2005 р. N 8/8-45
Держбуд України розглянув лист від 15. 12. 2004 року n 04к-15/12 щодо сфери та характеру застосування Державних будівельних норм...

Інструктивно-методичний лист Відповідно до спільного наказу Міністерства...
Міністерство освіти І науки України надсилає для практичного використання інструктивно-методичний лист "Вимоги до ведення класного...

Інструктивно-методичний лист Відповідно до спільного наказу Міністерства...
Міністерство освіти І науки України надсилає для практичного використання інструктивно-методичний лист "Вимоги до ведення класного...

До Програми ідентифікації, верифікації та вивчення клієнтів пат «Діамантбанк» опитувальний лист
Опитувальний лист клієнта представництва юридичної особи, відокремленого підрозділу, філії юридичної особи, для договорів спільної...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт