Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

На допомогу молодому заступнику директора з навчально-виховної роботи

На допомогу молодому заступнику директора з навчально-виховної роботи





Сторінка1/8
  1   2   3   4   5   6   7   8
Відділ освіти Борзнянської районної державної адміністрації

Районний методичний кабінет

Школа професійної адаптації молодого

заступника директора з навчально-виховної роботи

(на допомогу молодому заступнику директора

з навчально-виховної роботи)


2014 – 2015 навчальний рік

Упорядник: керівник Школи професійної адаптації молодого заступника директора з навчально-виховної роботи, заступник директора з навчально-виховної роботи Стороженко Т.А.

Передмова
Нова парадигма освіти визначає змістовно-ціннісні орієнтири освітнього процесу. В усьому світі завданням навчально-виховної роботи вже є не просто надання людині певної суми знань, а її розвиток, становлення особистості, формування мотивації до самонавчання та навичок саморозвитку, самоактуалізації. Поява нового покоління з іншою філософією життя, якісно іншою моделлю адаптації викликає необхідність переглянути позиції сучасного керівника загальноосвітнього навчального закладу та його заступників.

Тому важливою є проблема науково-методичного забезпечення становлення і розвитку особистості керівного складу навчального закладу.

Система підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу заступника директора з навчально-виховної роботи – це цілий комплекс взаємопов’язаних і взаємозумовлених організаційно-змістових компонентів. Вона передбачає безперервну післядипломну педагогічну освіти і здійснюється практично постійно із урахуванням запитів та потреб кожного ЗНВР.

Головна мета науково-методичної роботи у роботі з заступниками - не лише надання їм реальної дієвої допомоги у розвитку професійної майстерності, але й активізація творчого потенціалу кожного з них.

Динамічні зміни життя, постійне оновлення інформації зумовлюють потребу в членах суспільства – фахівцях, які здатні оперативно адаптуватись, навчатись протягом життя, безперервно розвиватись. Провідні освітянські документи визначають компетентнісно орієнтований підхід пріоритетом розвитку сучасної вітчизняної системи освіти. Концепція середньої загальноосвітньої школи, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти, концепція профільного навчання в старшій школі та інші базові освітянські документи ґрунтуються на компетентнісній стратегії. Компетентнісний підхід до організації методичної роботи в загальноосвітньому навчальному закладі – це відповідь на вимоги часу.

Компетенція – це коло питань, у яких людина добре обізнана, пізнала їх і має практичний досвід їх вирішення, це спроможність виконувати будь-яке завдання якісно та ефективно. Під компетентністю розуміють спеціально структуровані знання, уміння, навички, що їх набувають у процесі навчання, які дозволяють вирішувати проблеми характерні для певної сфери діяльності.

Сформовані компетентності людина використовує за потреби. Отже, компетентність – це результативно-діяльнісна характеристика освіти.

Рівень професійної компетентності заступника директора з навчально-виховної роботи — це його знання, уміння, особистий досвід. Бути компетентним означає бути здатним мобілізувати за потреби отримані знання й досвід. Професійна компетентність заступника потребує постійного розвитку й удосконалення.

Мета даних рекомендацій – надати практичну допомогу в організації компетентнісного підходу до методичної роботи як фактору професійного зростання педагогів у загальноосвітньому навчальному закладі.

Душевна погода буває різною: теплою і сонячною, з легким морським бризом, а іноді з’являються хмарки і навіть тучки. І сьогодні давайте подумаємо над способами та варіантами як підняти настрій собі любимій (чи любимому).http://vasilkiv-rmk.at.ua/enciklopedija/_1.png

Пропонуємо створити «скриньку штучок – антитучок», а саме таких прийомів, які допоможуть себе привести в нормальну душевну форму. Ми почнемо, а ви продовжуйте, присилайте свої варіанти і доповнення:

1. З’їжте щось смачне – шоколадку, випийте чашечку кави або ароматного чаю, особливо гарно діють на нервову систему продукти, які мають «гормон оптимізму»: банани, ананас, волоські горіхи, фундук, арахіс, вівсянка. 

2. Масаж  для всього тіла: розслаблюючий, тонізуючий та інші. Уявіть: напівтемрява, приємна музика, запах ароматної олії. Чутливі сильні руки масажиста. Музика і повний релакс Вам забезпечено. 

3. Баня або сауна. Пар, березовий (за «смаком») віник. Єдність і перехід контрастів. Відпочинок для тіла і душі. Якщо хочете відчути себе «заново народженим» - цей варіант для Вас. Гарна альтернатива бані – гаряча ванна. 

4. Сон. Дуже часто поганий настрій буває через недосипання і втому. 

5. Дзвінок  другу. Зателефонуйте подрузі, другу, приємної для Вас людині, з яким можливо поговорити «ні про що». Легке спілкування на приємні теми, підніме настрій і відволіче  від «тяжких» думок.   

6. Підійдіть до дзеркала, усміхніться собі. Посмішка творить чудеса. Посмішка – це не просто весела гримаса. На обличчі розташовано багато мімічних м’язів, які відповідають на душевні  стани.  Легка внутрішня посмішка нікому не завадить. 

 7. Активний відпочинок. Вибирайте заняття до душі. http://vasilkiv-rmk.at.ua/enciklopedija/smiley_4.gif

8. Серед головних потреб людини – це потреба у новій інформації. Якщо ви не читаєте книги, не дивитесь фільмів, не ходите до театру –  ви обмежили себе. Потреба в отримання нової інформації повинна бути задоволена. 

9. Музика. Якщо хочете розслабитись – поставте спокійну мелодію, якщо підбадьоритися – енергійну. За допомогою звуків ми можете керувати своїм настроєм. Для поліпшення настрою фахівці радять також слухати класику: Моцарта, Бетховена, Шопена. На нашому сайті багато цікавої музики.  

10. Людині необхідно спілкування. Це науково підтверджений факт. Особисто ми рекомендую клуби за інтересами. Знайдіть клуб і відвідуйте раз на тиждень.  Фотоклуб, літературний клуб і т.д.  Немає інтересів? Шукайте :-). Почніть хоча б з курсу «Згадати все ...». Він якраз і дозволяє визначитися з бажаннями, потребами, цілями і смислами.

11.  Зміна обстановки. Влаштувати собі невелику (або велике) подорож на вихідні. З'їздити в містечко, в якому не були. Погуляти, зануритися в "інший світ", по фотографувати, поспілкуватися з місцевими жителями. Це цікаво. Необов'язково їхати на край світу. Найчастіше достатньо і сусіднього міста, головне - вийти зі звичного, буденного стану свідомості, коли нічого не радує, не дивує,  все знайомо і звично. 

12. Оволодійте аутотренінгом. Придумайте для себе ефективні афірмації, підберіть підходящі медитації. Афірмації - це позитивні твердження, що дають настрій на щастя, успіх і внутрішню гармонію. Афірмації - дієвий метод самовдосконалення, доступний кожній людині без винятку. Наш стан легко кодується словами і, кажучи або слухаючи спеціальні слова, ви змінюєте стан, настрій. Спробуйте. Дуже ефективно! 

13. Улюблене хобі. Малювання, вокал, в'язання спицями, розведення кімнатних рослин, фотографування, написання постів в блогах, складання віршів, колекціонування марок, приготування смачної їжі - список можна продовжувати до нескінченності. У вас вже є хобі? Людина схильна до творчості в різних її проявах. Проявіть себе у своєму улюбленому занятті.

  Резюмуючи вищесказане: будь-якій хворобі простіше запобігти ніж лікувати. Регулярне застосування чого-небудь (або всього) з вище написаного підтримає сонячність і тепло вашої душі. 

http://vasilkiv-rmk.at.ua/enciklopedija/35.jpeg

Одним із стратегічних завдань, окреслених у Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ століття), є створення умов для формування освіченої творчої особистості громадянина. Ставиться завдання виховання нової генерації педагогічних кадрів, розробки комплексу теоретичних і методичних основ щодо забезпечення підготовки педагога.

А тому в практику роботи організаторів методичної роботи повинна широко ввійти діагностика професійної діяльності вчителів, яка забезпечить науковий підхід до організації роботи з педагогічними кадрами, їх професійний розвиток і саморозвиток. Проведення діагностування та, особливо, самодіагностування педагогічної діяльності слід спрямувати на оволодіння кожним учителем навичок самоаналізу, самооцінки, що дозволить перевести роботу в режим активного саморегулювання та самокоригування, а також реалізувати одну із функцій методичної роботи стосовно конкретного педагогічного працівника – аналітично оцінювальну, сутність якої полягає передусім у критичному осмисленні існуючої педагогічної практики та особистого професійного досвіду і їх оцінювання.

Практика свідчить, що там, де проводиться відповідна робота на діагностичній основі, відбувається зниження педагогічних труднощів щодо самооцінки вчителя та оцінки заступника директора.

Діагностування – (від діа – «прозорий» та гнозист – «знання»).

Педагогічна діагностика – система технологій, процедур, засобів, методик і методів отримання інформації про стан та розвиток педагогічних систем.

В структурі методичної роботи вона виконує дві взаємопов’язані функції: функцію вивчення і оцінювання стану чи рівня та функцію навчальну.

Основне призначення діагностування рівня професійної компетентності педагогічних працівників – надання необхідної допомоги педагогічним працівникам у професійному розвитку та врахування результатів організації в процесі системи методичної роботи.
Критерії оцінювання рівня сформованості компетенцій педагога:

• методичні знання;

• наукові знання;

• теоретичні знання (педагогічні, психологічні, професійні);

• технологічні знання (знання і використання педагогічних технологій, конструювання уроків, здатність акумулювати і використовувати позитивний досвід діяльності колег). Прогнозування результатів, корекція, рефлексія власної діяльності тощо);

• моральна культура педагога, етика, естетична, загальна, духовна, методична, фахова, дослідно-творча компетентність, культура праці та професійна етика, загальнопрофесійні уміння і навички (гностичні, конструктивні, комунікативні, організаційні тощо).

Анкетування вчителів з основних проблем навчально-виховного процесу варто проводити щорічно в квітні-травні.

Після коригування адміністрацією школи та керівниками методичних об’єднань діагностичних анкет учителів варто за результатами діагностування скласти діагностичну карту школи. Карта може мати такий вигляд: по вертикалі – прізвища всіх педагогічних працівників, по горизонталі – основні, найбільш актуальні проблеми навчально-виховного процесу, які були вміщені в діагностичних анкетах учителів (наприклад, формування загальнонавчальних вмінь і навичок, вибір оптимальних методів навчання, реалізація засад активної технології, зокрема розвивального навчання, організація самостійної роботи учнів, здійснення індивідуалізації та диференціації навчання тощо). Умовними позначками фіксується, що в роботі вчителя добре, що задовільно, з яких питань йому необхідна методична допомога. В останній горизонтальній колонці карти проти прізвища кожного вчителя вказано колективні форми з підвищення педагогічної майстерності (робота в шкільному методичному об’єднанні, участь у роботі школи передового досвіду, творчій групі, наставництво, робота в психолого-педагогічному семінарі тощо) з урахуванням результатів діагностування.

Аналіз кожної колонки діагностичної карти по горизонталі дає змогу адміністрації школи знати можливості педагогічного колективу щодо кожного аспекту навчально-виховного процесу, допомагає спланувати методичну роботу з урахуванням потреб і можливостей даного педагогічного колективу, намічати конкретні шляхи її удосконалення, вибираючи єдину науково-методичну проблему (тему), а також наочно бачити, кому з педагогів потрібна методична допомога і хто з учителів може її надати (за відсутності в школі такого вчителя питання розв’язується районним методичним кабінетом).

Аналізуючи кожну колонку діагностичної карти по вертикалі, можна виявити рівень психолого-педагогічної підготовки та педагогічної майстерності кожного члена педагогічного колективу, спланувати індивідуальну роботу з ним з підвищення рівня педагогічної майстерності.

Бажано діагностичну карту зробити динамічною, тобто замінювати прізвища вчителів при вибутті їх зі школи або при розв’язанні даного питання замінювати його іншим, більш актуальним на даний час.

Крім того, умовними позначками варто окреслити динаміку педагогічної майстерності кожного педагогічного працівника з кожного питання (якщо зусилля щодо усунення прогалин у педагогічній майстерності з певного питання були успішними, педагогу пропонується розв’язати наступне питання).

Аналіз зібраних матеріалів дасть можливість виявити групи вчителів, які визначили для себе перелік утруднень і потребують навчання, методичної допомоги; педагогів, які мають високий рівень професійної підготовки, оволодівають інноваційними технологіями та цілеспрямовано впроваджують їх у процесі навчальної діяльності; створити динамічні об’єднання учителів для вирішення термінових проблем, пов’язаних з навчально-виховною діяльністю закладу освіти.

За результатами діагностування організатори методичної роботи через методичні технології (школа перспективного педагогічного досвіду, школа молодого вчителя, школа педагогічної майстерності, майстер-класи, творчі групи), через різні форми методичної роботи (творчий звіт учителя, творчий портрет учителя, самоосвіта, науково-практична конференція, оперативно-методична нарада, групова та індивідуальна консультація, семінар, бесіда, дебати, дискусія, дидактична гра, ділова гра, методичний (аукціон, фестиваль, турнір), взаємовідвідування уроків, відкритий урок, методична декада і інші) реалізують систему неперервної педагогічної освіти.

Подаємо орієнтовану схему діагностування вчителя в закладі освіти:

Діагностична карта підвищення рівня методичної кваліфікації вчителя

Питання діагностики


Потребую допомоги

Достатньо

володію

Готовий поділитись досвідом

1. Календарно – тематичне планування роботи










2. Орієнтація на особистісні досягнення учнів










3. Володіння технологією проведення особистісно орієнтованого уроку










4. Визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку










5. Оволодіння змістом нових програм і підручників










6. Використання активних методів навчання










7. Раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання










8. Уміння організувати роботу учнів протягом всього уроку










9. Диференційована робота на уроці










10. Зв’язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем










11. Формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці










12. Формування вмінь і навичок в учнів працювати з першоджерелами










13. Формування в учнів навичок самоконтролю










14. Забезпечення вчителем мотивації навчання і розвиток пізнавального інтересу учнів










15. Заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом










16. Здійснення індивідуального підходу до учнів в процесі навчання і виховання










17. Використання міжпредметних зв’язків










18. Організація позакласної роботи з предмета










19. Здійснення роботи з профорієнтації учнів










20. Організація роботи з невмотивованими учнями










21. Володіння методикою проведення тематичного оцінювання










22. Вивчення і впровадження ППД










23. Оволодіння навичками вікової психології










24. Використання аудіовізуальних засобів та відеотехніки










25. Культура мовлення










26. Реалізація комунікативного підходу до навчання










27. Розвиток загальнонавчальних компетенцій учнів










28. Знання типів і структури уроків










29. Володіння технологією проведення особистісно орієнтованого уроку










30. Використання ігрових елементів, методика проведення нетрадиційних уроків










31. Самоаналіз уроку
















– потребую допомоги




– достатньо володію




– готовий поділитись досвідом







  1   2   3   4   5   6   7   8

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Відділ освіти Катеринопільської районної державної адміністрації...
Упорядник В. Ф. Крохмаль, методист з початкової освіти Катеринопільського районного методичного кабінету

Наказ
Заступнику директора школи з виховної роботи Стрецкул Н. П. ознайомити учасників навчально-виховного процесу з вимогами «Положення...

Заступник директора відповідає за правильну організацію навчально-виховного...
...

Навчально-методичний кабінет професійно-технічної освіти
Методичнй порадник щодо організації роботи класного керівника у професійно-технічному навчальному закладі розроблений на допомогу...

Наради за участю заступника директора школи з навчально-виховної роботи дєдюліна Н. В. Мета
Мета: вирішення перспективних І поточних питань роботи школи, раціональна та ефективна організація навчально-виховного процесу

«Самовиховання,як фактор розвитку креативної особистості» Автор :...
Малиновська Наталія В’ячеславівна, заступник директора з виховної роботи Майської середньої загальноосвітньої школи Синельниківського...

Виявлення обдарованих учнів
Заступники директора з навчально-виховної роботи Шепетівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6

Дніпропетровської обласної адміністрації
«Роль заступника директора з навчально – виховної роботи у розвитку креативності педагогічного колективу»

Література
Автор-упорядник: Гонголь Н. В., заступник директора з навчально-виховної роботи Правдівської зош І-ІІІ ступенів

Групи продовженого дня
Л. В. Пірштук, заступник директора з навчально-виховної роботи Білоколодязької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Алгоритм контрольно-аналітичної діяльності заступника директора з навчально-виховної роботи

Книга реєстрації протоколів нарад по загальноосвітній школі
Підготовка до проведення районного семінару заступників директора з навчально-виховної роботи

Родинне виховання І засади здорового способу життя
В. Ф. Паламанюк, заступник директора школи з навчально – виховної роботи Немиринецької зош

Вербальне оцінювання в процесі навчання молодших школярів. Заступник...
Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів комунального закладу «Тернівська загальноосвітня школа...

Харьковская вечерняя (сменная) школа №3 харьковского городского совета харьковской области
Заступникам директора з навчально-виховної роботи Чиненовій А. О., Скурятіну В.І

Харьковская вечерняя (сменная) школа №3 харьковского городского совета харьковской области
Заступникам директора з навчально-виховної роботи Чиненовій А. О., Скурятіну В.І

Засідання педагогічної ради вчителів
Про випуск учнів 11-а класу ( інформація заступника директора з навчально-виховної роботи О. В. Буш, класного керівника)

Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №100
Призначити відповідальним за організацію роботи з класними керівниками 9-х, 11-а класів щодо підготовки документів на виготовлення...



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт