Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Програма виховання І навчання дітей від 2 до 7 років 3 видання, доопрацьоване та доповнене

Програма виховання І навчання дітей від 2 до 7 років 3 видання, доопрацьоване та доповнене





Сторінка1/39
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   39


Міністерство освіти і науки України

Головне управління освіти і науки

Київської міської державної адміністрації

Київський університет імені Бориса Грінченка

Дитина

Програма виховання і навчання

дітей від 2 до 7 років
3 видання, доопрацьоване та доповнене


Київ – 2010

ББК

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України.

(Лист Міністерства освіти і науки України від…… )

Б Дитина Програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років

3 видання, доопрацьоване та доповнене …

ISBN


Програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» (3 видання, доопрацьоване та доповнене) розроблена на виконання Закону України "Про дошкільну освіту".

Програма «Дитина» є комплексною варіативною програмою, в якій відображенні вимоги до змісту дошкільної освіти.

Програма призначена для педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів, батьків, студентів і викладачів вищих і середніх педагогічних навчальних закладів.

ББК

ISBN © Видавництво "Університет", 2010

Авторський склад попереднього видання програми:

Наукове керівництво:

О. В. Проскура, Л. П. Кочина, В. У. Кузьменко

Авторський колектив:

Е. В. Бєлкіна, Н. М. Бібик, М. С. Вашуленко, Е. С. Вільчковський,

Н. Я. Дзюбишина, Т. П. Жук, О.М. Кириченко, Н. С. Коваль, О.Л. Кононко,

Л. П. Кочина, Н. В. Кудикіна, В. У. Кузьменко, Л. Л. Левченко,

Т. Є. Мусіяченко, О. Ю. Осадько, Ю. О. Приходько, О. В. Проскура,

О. В. Пшеврацька, В. Г. Слюсаренко , В. П. Тименко, О. Н. Хорошковська,

А. С. Шевчук, М. М. Шишківська.

У доопрацюванні 3 видання програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» взяли участь:
Наукові керівники проекту:

В.О.Огнев’юк, К.І.Волинець

Наукове керівництво:

О. В. Проскура, Л. П. Кочина, В. У. Кузьменко, Н.В. Кудикіна
Авторський колектив:

Е.В.Бєлкіна, Н.І.Богданець-Білоскаленко, О.Л.Богініч, М.С.Вашуленко, К.І.Волинець, Л.В. Гаращенко, Н.Є.Глухова, Н. Я.Дзюбишина, С.О.Довбня, Н.М.Дятленко, В.М. Зіневич, І.І. Карабаєва, О.В. Коваленко, Н. С.Коваль, Л. П. Кочина, Н.В. Кудикіна, В.У. Кузьменко, Л.Л.Левченко, О.В.Лобода, Л.В. Лохвицька, О.В.Мартинчук, М.А.Машовець, В.О.Огнев’юк, О.Ю.Осадько, А.В.Пасічник, Ю.О.Приходько, О.В.Проскура, В.Д.Сапожко, І.Л. Сіданич, Г.В.Смольникова, Г.С.Тарасенко, В.П.Тименко, І.Е.Товкач, О.Н.Хорошковська, С.В.Чередниченко, А.С.Шевчук.
Рецензенти:

Богуш А.М., дійсний член НАПН України, доктор пед. наук, професор.

Мельник А.К., зав. ДНЗ 672 м.Києва

Зміст

Вступне слово ………………………………………..

6

Звернення до вихователів і керівників дошкільної освіти …………….

13

Зростає особистість ……………………………………………………

26

Сім'я і дитячий садок ………………………………………………….

32

Діти раннього віку ……………………………………………….........

34

Зростаємо дужими ………………………………………………........

39

Мова рідна, слово рідне ……………………………………………...

44

У нас в гостях книжка ………………………………………………..

47

Дитина в довкіллі ……………………………………………….........

48

Граючись, зростаємо ……………………………………………….....

51

Віконечко у природу ………………………………………………....

56

Математичні промінчики ……………………………………………..

59

Чарівні фарби і талановиті пальчики ……………………………….

60

Будуємо, майструємо, творимо ……………………………………….

63

Очка бачать, вушка чують ……………………………………………..

65

Діти, які потребують особливої уваги вихователів і батьків ……..

67

Наші малята ………………………………………………....……….

72

Зростаємо дужими ………………………………………………........

78

Мова рідна, слово рідне ………………………………………………

82

У нас в гостях книжка ………………………………………………..

88

Дитина в довкіллі ……………………………………………….........

89

Граючись, зростаємо ……………………………………………….....

92

Віконечко у природу ……………………………………………….....

95

Математична скарбничка ……………………………………………...

100

Чарівні фарби і талановиті пальчики ………………………………..

102

Привчаємось працювати ………………………………………………

107

Діти, які потребують особливої уваги вихователів і батьків ……..

109

Разом із сім'єю ……………………………………………….............

120

Дослідники, чомусики ………………………………………………..

121

Зростаємо дужими ……………………………………………….........

125

Мова рідна, слово рідне ………………………………………………

131

У нас в гостях книжка ………………………………………………..

139

Дитина в довкіллі ……………………………………………….........

140

Граючись, зростаємо ……………………………………………….....

144

Віконечко у природу ……………………………………………….....

147

Математична скарбничка ……………………………………………

154

Чарівні фарби і талановиті пальчики ………………………………..

157

Привчаємось працювати ………………………………………………

163

Діти, які потребують допомоги батьків та вихователів …………….

166

Разом із сім'єю ……………………………………………….............

175

Наша старша група ………………………………………………....

176

Зростаємо дужими ……………………………………………….........

182

Мова рідна, слово рідне ………………………………………………

188

У нас в гостях книжка ………………………………………………..

195

Дитина в довкіллі ……………………………………………….........

197

Граючись, зростаємо ………………………………………………....

204

Віконечко у природу ………………………………………………....

209

Математична скарбничка ……………………………………………

217

Чарівні фарби і талановиті пальчики ………………………………

219

Привчаємось працювати …………………………………………….

226

Гуртки ………………………………………………..........................

228

Діти, які потребують допомоги батьків та вихователів ………….

229

Разом із сім'єю ………………………………………………...............

238

Прилучаємось до музичної скарбниці …………………………………

239

Розвивальне предметне середовище дошкільного закладу …………...

270

Рекомендована література …………………………………………..

281


Вступне слово Віктора Огнев’юка, наукового керівника проекту, ректора Київського університету, доктора філософських наук, професора.
Кожна людина має велике щастя народитися генієм і бути дитиною, але далеко не кожній випадає можливість ви­явити зрілу мудрість, досягнув­ши старості. Люди завжди мрія­ли про довголіття, але й досі не завжди усвідомлюють, що сек­рет щасливої старості значною мірою залежить саме від перших років їхнього життя.

Відомий український педагог, засновниця першого укра­їнського дитячого садка в Києві (1871 p.), Софія Русова зазначала: "Раніш держалися такої думки, що виховання починається зі школи, й поки дитина не має шкільного віку, доти не потребує ніякого виховання. Але за останній час психологія виясняє, що такий погляд дуже шкодливий й неправдивий, бо усі нахили дитини, її здоров'я, її харак­тер — усе це розвивається, бере напрям і зміцнюється у перші роки життя, і в 8 літ вже дитина має свої сталі звич­ки, погані чи добрі — в залежності од оточення, свою волю й свої змагання, з якими вже нелегко боротися в школі, бо легше не дати вкорінитися тому чи іншому почуттю, аніж його поборювати, коли воно уже зміцнилося"..

Сучасні дослідження американських науковців Адама Сливоцького і Давида Моррісона переконливо під­тверджують виняткову важливість дитинства, адже здатність людини навчатися майже наполовину закладається в перші чотири роки життя, а ще одна третина — до восьми років. Отже, до восьми років у мозку людини формуються головні нервові шляхи, на яких ґрунтується здатність до навчання. По досягненні дитиною десятирічного віку дендрити, що не утворили нових нервових шляхів, відмирають, а відтак людина втрачає значну кількість потенційних здібностей. Звертаючись до традицій етнопедагогіки, бачимо, що наші пращури віддавна вже з перших днів народження немовляти колисали його в люльці, що, як виявляється, сприяє формуванню вестибулярного апарата маляти, і, в свою чергу, — координації рухів, розвитку відчуттів рівноваги, змагальності. А крім того, власне, учені з'ясували це тільки тепер: колисання, гойдання сприяють формуванню нервових з'єднань, які відповідають за вміння читати й писати. Отже, якщо ваша дитина любить крутитися, перекидатися, тан­цювати, а Інколи й падає, знайте, що все це сприяє утво­ренню важливих нервових з'єднань, а відтак — розвиткові дитини. Вже згадувана Софія Русова писала про це так: "Кожна здорова нормальна дитина бажає гуляти, це природний стан дитини, коли вона грається, гра робить з дитиною те, що вода з камінчиками".

Воістину неоціненне значення в житті дитини мають іграшки, й насамперед саморобні.

Чим більше дитина грається, чим різноманітніші її ігри, тим краще вона розвивається, тим більшого досвіду набуває. Особливо цінними є сюжетно-рольові ігри та сюжетно-рольові відносини, в яких перебуває дитина. А яким важливим є гармонійне єднання з природою! З позиції прожитих років можу стверджувати: у цьому сільські діти мають великі переваги перед маленькими городянами, адже у них набагато більше можливостей для пізнання природного довкілля.

Для людини, котра народилася й зростала в селі, природа є середовищем життєдіяльності. Вміння вудити рибу, збирати гриби та лікарські рослини, годувати птахів і тварин, обробляти землю, вирощувати й збирати врожай формується без будь-яких спеціальних "занять", лише за аналогією, як це роблять старші. За таких умов дитина набуває неоціненного досвіду сюжетно-рольової взаємодії.

Однак сучасне життя висуває перед людиною нові виклики, адекватні відповіді на які не можна почерпнути лише з того, що дає сільській дитині досвід життєдіяльності. Та й далеко не кожна родина розуміє свої виховні функції, а тим паче виконує їх. Останнє не залежить від місця проживання — в селі чи в місті. Маючи можливість безпосередньо контактувати з природою, сільська дитина водночас позбавлена можливості широких комунікацій із соціальним оточенням. В епоху інформаційного буму, коли всі процеси набувають величезного прискорення, а час стає спресованим, це може позначитися на майбутніх досягненнях сільських хлопчиків і дівчаток, адже сучасні діти мають розвиватися відповідно до викликів сьогодення. Те, що раніше людина дізнавалася протягом усього життя, сучасна дитина має осягнути за кілька років! Тож дошкільна освіта й покликана забезпечити гармонію єднання з природою та прилучення до динамічного, стрімкого, насиченого технікою та електронікою сьогодення. Це важливо і для міських дитячих садків, адже вони мають зворотний дисбаланс — домінування комунікацій, але дефіцит спілкування з природою.

Потенціал кожної дитини досить значний. Як стверджує американський психолог Б. Фуллер: "Усі діти народжуються геніями, але впродовж перших шести років ми допомагаємо їм позбутися цієї геніальності". Очевидно, проблема полягає в непідготовленості переважної більшості батьків до розкриття природних здібностей своїх дітей. А відтак потрібні нові підходи до роботи з родиною, починаючи від моменту, коли подружжя бере шлюб, а тим більше відтоді, коли чекає на дитину. Цю функцію можуть успішно викону­вати районні та міські методичні кабінети, залучаючи методистів дошкільних закладів. Важливою в цьому контексті є взаємодія методичних служб з лікарями, що спо­стерігають за вагітними матерями. Така співпраця може дати вагомий соціальний ефект.

Перші роки життя дитини, допоки багатьма ще належно не оцінені, насправді визначають інтелектуаль­ний потенціал особистості, її фізичне і психічне здоров'я на все життя. Тож на часі не тільки перегляд ролі батьків, а й коригування державної освітньої політики, насамперед перегляд пріоритетів. Родина й дошкільні роки дитини мають посісти в цих пріоритетах головне місце. У Франції, наприклад, усі діти після трьох років, починають відвідувати "материнські школи", програма в яких є обов'язковою для всіх дітей, незалежно від того, чи мають їхні батьки французьке громадянство. Коли ж родина не хоче віддавати свого малюка до дитячого сад­ка, їй доводиться щороку подавати спеціальну заяву із серйозним обґрунтуванням свого рішення, а дитина має щороку проходити контрольні тести на рівень розвитку. Зазначений досвід цікавий та перспективний для запровадження в дошкільну освіту нашої держави.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   39

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Програма розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку із...
Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років

Навчальна програма гуртка козацько-лицарського виховання «Джура» 5 років навчання
Руденко Ю. Д. – професор Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова, доктор педагогічних наук

Методичні рекомендації до програми виховання І навчання «Дитина»
Разом із тим ці методичні рекомендації можуть бути використані й іншими працівниками дошкільної освіти або тими, хто хоче розширити...

Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей...
Відповідно до рішень Колегії Міністерства освіти І науки України від 26. 03. 2015 протокол №3/5-2 "Про Концепцію національно-патріотичного...

Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей...
Відповідно до рішень Колегії Міністерства освіти І науки України від 26. 03. 2015 протокол №3/5-2 "Про Концепцію національно-патріотичного...

Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей...
Відповідно до рішень Колегії Міністерства освіти І науки України від 26. 03. 2015 протокол №3/5-2 "Про Концепцію національно-патріотичного...

Районна програма національно-патріотичного виховання учнів на період 2014-2018 рр
...

Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді
Відповідно до рішень Колегії Міністерства освіти І науки України від 26. 03. 2015 протокол №3/5-2 "Про Концепцію національно-патріотичного...

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №33 «Супутник» загального...

Цей Статут визначає мету, завдання, правові, організаційні та фінансові...
Бласті (надалі – дошкільний заклад) є комунальним закладом, який забезпечує догляд, розвиток, виховання І навчання дітей віком від...

Програма призначена для розвитку та виховання творчих, інтелектуальних,...
України, всесвітня історія, основи правознавства, основи економіки І підприємництва, основи філософських знань, громадянська освіта...

Про організацію навчання та виховання дітей з особливими освітніми...
Станом на 1 січня 2016 року в Україні розроблено понад 30 нормативно-правових документів з інклюзивної освіти та підготовлено статті...

Ступенів
Мон україни від 16. 06. 2015 №641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей І молоді, Заходів щодо реалізації...

Дергачівський будинок дитячої та юнацької творчості
Серед напрямів виховання дітей та молоді одним із важливих є естетичне виховання засобами різних видів мистецтва. Великі можливості...

Навчально-методичний посібник розробили викладачі кафедри соціології...
Методичні забезпечення підготовки соціологів / За ред професора В. Г. Городяненка. – 3-е видання, доповнене та перероблене. – Дніпропетровськ,...

Навчально-методичний посібник розробили викладачі кафедри соціології...
Методичні забезпечення підготовки соціологів / За ред професора В. Г. Городяненка. – 3-е видання, доповнене та перероблене. – Дніпропетровськ,...

Нака з
«Про національно-патріотичне виховання в системі освіти» від 16. 07. 2015 року №768, з метою координації діяльності з питань національно-патріотичного...

Але через місяць повернулася назад через сімейні обставини, наказ...
України в галузі освіти й виховання, а саме на підвищення якості навчання, виховання та розвитку учнів; підтримку обдарованих дітей;...



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт