Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Огляд новин законодавства

Огляд новин законодавства





Сторінка1/3
  1   2   3



ОГЛЯД НОВИН ЗАКОНОДАВСТВА
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до Вашої уваги огляд новин законодавства за січень 2012 року.

Зміст


1.

Про податок на додану вартість

Лист ДПСУ від 20.12.2011 р. № 9787/7/15-3417

4

2.

Про податкові декларації

Лист ДПСУ від 17.01.2012 р. № 1389/7/15-1516

4-6

3.

Щодо наказу МФУ "Про затвердження форми Податкової накладної та порядку заповнення податкової накладної" від 01.11.2011 № 1379

Лист ДПСУ від 29.12.2011 р. № 10768/7/15-3117

6-9

4.

Щодо порядку відображення податкових накладних та розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних в періоді, наступному за періодом їх виписки

Лист ДПСУ від 20.12.2011 р. № 9749/7/15-3517

9-10

5.

Щодо включення до витрат суми ПДВ, яка не включена до податкового кредиту, у випадку коли сплата постачальнику за товари, роботи, послуги проводилася шляхом здійснення бартерної операції чи взаємозаліку

Лист ДПСУ від 11.01.2012 р. № 744/7/15-1417

10-11

6.

Щодо визначення курсових різниць по заборгованості, вираженій в іноземній валюті до 01.04.2011

Лист ДПСУ від 30.12.2011 р. № 10953/7/15-1217

11-12

7.

Щодо доходу від операційної діяльності

Лист ДПА у м. Києві від 10.08.11 р. № 8206/10/31-606 (Витяг)

12-13

8.

Про Порядок визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей

Постанова КМУ від 22.01.1996 р. № 116 (зі змінами і доповненнями)

13

9.

Относительно первичных документов

Письмо МФУ от 24.10.2011 г. № 31-08410-07-29/26066

13-15

10.

Относительно оформления внешнеэкономических договоров

Письмо Министерства экономического развития и торговли 11.10.2011 г. № 4203-24/438 (Извлечение)

15

11.

Щодо міжнародних договорів про уникнення подвійного оподаткування

Лист ДПСУ від 12.01.2012 р. № 811/7/12-1017

15-16

12.

Про внесення змін до статті 7 Декрету Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" щодо розширення сфери використання валюти України

Закон ВРУ від 20.12.2011 р. № 4205-VI

16

13.

Роз'яснення щодо практичного застосування окремих вимог порядку проведення валютно-обмінних операцій

Лист НБУ від 19.12.2011 р. № 29-114/10530-15215

16-18

14.

Про затвердження Положення про Єдиний електронний реєстр листків непрацездатності

Наказ|Положення Міністерства охорони здоров'я України від 28.10.2011 р. № 716

18-20

15.

Начисления единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование на суммы компенсации за неиспользованный от пуск

Письмо ПФУ от 18.10.2011 г. № 22373/03-20

21-22

16.

Щодо нарахування ЄСВ на зарплату, стягнуту за рішенням суду на користь працівника

Лист ПФУ від 12.10.2011 р. № 21737/03-20

22

17.

Про затвердження форми Довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію)

Наказ|Довідка Мінфіну України від 27.12.2011 р. № 1742

22-23

18.

Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи

Наказ Мінфіну України від 07.11.2011 р. № 1395

24

19.

Щодо реєстрації баз персональних даних

Лист Державної служби України з питань захисту персональних даних від 06.12.2011 р. № 09/1312-11

24-25

20.

Щодо особливостей подання страхувальниками відомостей про фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг) за результатами роботи за 2011 рік у зв'язку з набранням чинності з 1 січня 2012 року національним класифікатором України ДК 009:2010 "Класифікація видів економічної діяльності"

Постанова ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань від 20.12.2011 р. № 58

25-26

21.

Про набрання чинності національним класифікатором України ДК 009:2010

Лист ДПСУ від 30.12.2011 р. № 10974/7/18-3017

26

22.

Про узгодження податкового зобов'язання у разі звернення платника податків до суду щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу

Лист ДПСУ від 05.01.12 р. № 156/7/19-5017

26-28

  1. Про податок на додану вартість


Лист Державної податкової служби України від 20.12.2011 р. № 9787/7/15-3417

Державна податкова служба України на вимогу Міністерства юстиції України від 01.07.2011 р. № 21186-10.1 та від 30.11.2011 р. № 34466-10.1, а також у зв'язку з тим, що Міністерством юстиції України 22.11.2011 р. за № 3367/5 зареєстровано наказ Міністерства фінансів України від 01.11.2011 р. № 1379 "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної", відкликає з місць застосування з дати набрання чинності зазначеним наказом Пам'ятку про адміністративні процедури виписування, видачі і отримання податкових накладних (далі - Пам'ятка), надіслану в адресу регіональних ДПА листом ДПА України від 06.04.2011 р. № 9497/7/16-1517 в якості методичних рекомендацій для підготовки податкових консультацій платникам податку, з урахуванням змін, внесених до неї листом ДПА України від 26.05.2011 р. № 14839/7/16-1517.


  1. Про податкові декларації


Лист Державної податкової служби України від 17.01.2012 р. № 1389/7/15-1516

З метою належного адміністрування податку на прибуток повідомляємо, що Державною податковою службою України разом з Міністерством фінансів України уніфіковано окремі форми податкових декларацій з податку на прибуток підприємств, які у відповідності з Указом Президента України від 08.04.2011 № 446 затверджено наступними наказами Міністерства фінансів України:

від 28.09.2011 № 1213 "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства" (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.10.2011 за № 1215/19953) (далі - Податкова декларація № 1213);

від 28.10.2011 № 1352 "Про затвердження форми Податкової декларації про результати спільної діяльності на території України без створення юридичної особи" (зареєстровано Міністерством юстиції України 11.11.2011 за № 1290/20028) (далі - Податкова декларація № 1352).

Відповідно до положень розділу II Податкового кодексу України (далі - Кодексу) до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності з податкового періоду, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення (абзац другий п. 46.6 ст. 46 Кодексу).

У зв'язку з чим платники податку починаючи зі звітного (податкового) періоду - I квартал 2012 року подають до органів державної податкової служби Податкову декларацію № 1213 та Податкову декларацію № 1352.

Відповідно втрачають чинність накази ДПА України від 28.02.2011 № 114 "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства" (зареєстровано Міністерством юстиції України 25.03.2011 за № 397/19135) та від 28.02.2011 № 113 "Про затвердження форми Податкової декларації про результати спільної діяльності на території України без створення юридичної особи та Порядку ведення обліку результатів спільної діяльності на території України без створення юридичної особи" (зареєстровано Міністерством юстиції України 29.03.2011 за № 412/19150), які подаються востаннє за звітний (податковий) період - II - IV квартали 2011 року.

Водночас зазначаємо, що з метою реалізації положень Закону України від 04.11.2011 № 4014 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва)", яким, зокрема, доповнено п. 152.3 ст. 152 розділу III Кодексу в частині необхідності подання платниками податку до органу державної податкової служби разом з податковою декларацією переліку доходів та витрат платника податку у розрізі контрагентів - платників єдиного податку, до якого має бути включено операції, здійснені таким контрагентом, то на даний час ДПС України розроблено проект відповідного додатка до податкових декларацій, який узгоджується із зацікавленими міністерствами та відомствами, а також громадськими організаціями, та після чого відповідний наказ Міністерства фінансів України буде подано Міністерству юстиції України для державної реєстрації.

Головам Державних податкових адміністрацій в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі довести зазначене до платників податку та підпорядкованих органів державної податкової служби.

З метою належного адміністрування податку на прибуток повідомляємо, що Державною податковою службою України разом з Міністерством фінансів України уніфіковано окремі форми податкових декларацій з податку на прибуток підприємств, які у відповідності з Указом Президента України від 08.04.2011 № 446 затверджено наступними наказами Міністерства фінансів України:

від 28.09.2011 № 1213 "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства" (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.10.2011 за № 1215/19953) (далі - Податкова декларація № 1213);

від 28.10.2011 № 1352 "Про затвердження форми Податкової декларації про результати спільної діяльності на території України без створення юридичної особи" (зареєстровано Міністерством юстиції України 11.11.2011 за № 1290/20028) (далі - Податкова декларація № 1352).

Відповідно до положень розділу II Податкового кодексу України (далі - Кодексу) до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності з податкового періоду, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення (абзац другий п. 46.6 ст. 46 Кодексу).

У зв'язку з чим платники податку починаючи зі звітного (податкового) періоду - I квартал 2012 року подають до органів державної податкової служби Податкову декларацію № 1213 та Податкову декларацію № 1352.

Відповідно втрачають чинність накази ДПА України від 28.02.2011 № 114 "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства" (зареєстровано Міністерством юстиції України 25.03.2011 за № 397/19135) та від 28.02.2011 № 113 "Про затвердження форми Податкової декларації про результати спільної діяльності на території України без створення юридичної особи та Порядку ведення обліку результатів спільної діяльності на території України без створення юридичної особи" (зареєстровано Міністерством юстиції України 29.03.2011 за № 412/19150), які подаються востаннє за звітний (податковий) період - II - IV квартали 2011 року.

Водночас зазначаємо, що з метою реалізації положень Закону України від 04.11.2011 № 4014 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва)", яким, зокрема, доповнено п. 152.3 ст. 152 розділу III Кодексу в частині необхідності подання платниками податку до органу державної податкової служби разом з податковою декларацією переліку доходів та витрат платника податку у розрізі контрагентів - платників єдиного податку, до якого має бути включено операції, здійснені таким контрагентом, то на даний час ДПС України розроблено проект відповідного додатка до податкових декларацій, який узгоджується із зацікавленими міністерствами та відомствами, а також громадськими організаціями, та після чого відповідний наказ Міністерства фінансів України буде подано Міністерству юстиції України для державної реєстрації.

Головам Державних податкових адміністрацій в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі довести зазначене до платників податку та підпорядкованих органів державної податкової служби.


  1. Щодо наказу МФУ "Про затвердження форми Податкової накладної та порядку заповнення податкової накладної" від 01.11.2011 № 1379


Лист Державної податкової служби України від 29.12.2011 р. № 10768/7/15-3117

Державна податкова служба України доводить до відома, що з метою забезпечення практичного застосування статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс) було розроблено наказ Міністерства фінансів України від 01.11.2011 № 1379 "Про затвердження форми Податкової накладної та порядку заповнення податкової накладної", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 за № 1333/20071 (далі - наказ № 1379), який набув чинності з дня офіційного опублікування, а саме, 16 грудня 2011 року ("Офіційний вісник України" № 95, 2011).

Наказом № 1379 затверджені в новій редакції форма Податкової накладної та додатки до неї, а також Порядок заповнення податкової накладної (далі - Порядок).

Крім того, наказом № 1379 визнано таким, що втратив чинність, наказ Державної податкової адміністрації України від 21.12.2010 № 969 (далі - наказ № 969), яким було затверджено попередні форму Податкової накладної та порядок її заповнення.

Форма податкової накладної, розрахунок коригування кількісних і вартість показників до неї (далі - Розрахунок коригування) та порядок її заповнення зазнали деяких змін на відміну від редакції, затвердженої наказом № 969.

Зокрема, в новій формі податкової накладної:

У полі "Порядок номер" накладної збільшено кількість клітин, що відведена для номера філії, які заповнюються у разі виписки податкових накладних філією або іншим структурним підрозділом продавця;

назву графи 2 приведено у відповідність до вимог п. 201.4 Кодексу, відповідно до якого податкова накладна виписується у день виникнення податкових зобов'язань продавця;

введено нову графу 4 "Код товару згідно з УКТ ЗЕД", яка заповнюється при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, на всіх етапах (ланцюгах) постачання;

графу "20 %", в якій зазначались обсяги постачання, що підлягали оподаткуванню за ставкою 20 %, замінено графою "основна ставка", оскільки з 1 січня 2014 року основана ставка податку становитиме 17 %.

Порядок заповнення податкової накладної зазнав наступних змін:

1) деталізовані деякі норми щодо виписки податкової накладної філією чи іншим структурним підрозділом платника податку, а саме, передбачено, що:

при складанні податкової накладної філією чи іншим структурним підрозділом платника податку в податковій накладній зазначається не лише назва головного підприємства, зареєстрованого як платник податку, яка передбачена статутними документами, а також назва такої філії/структурного підрозділу (п. 1 Порядку);

податкова накладна, складена філією чи іншим структурним підрозділом платника податку, скріплюється печаткою платника податку - продавця, яка крім реквізитів такого платника податку може містити назву філії чи іншого структурного підрозділу, що склав таку накладну (п. 16 Порядку);

2) запроваджено норму, яка передбачає, що податкова накладна складається державною мовою та за встановленою формою шляхом:

або видруковування такої форми з послідуючим заповненням її платником податку на додану вартість розбірливим почерком ручкою з чорнилами (пастою) синього або чорного кольору без підчисток та виправлень тексту та цифрових даних;

або заповнення її в електронному вигляді з наступним видруковуванням.

При цьому друкована податкова накладна може бути як з клітинками, так і без них (п. 2 Порядку). Останнє стосується заповнення реквізитів заголовної частини накладної (дата виписки та порядковий номер накладної, індивідуальні податкові номери продавця та покупця, номер телефону, номер свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ, дата та номер цивільно-правового договору);

3) врегульовано питання формату дати виписки податкової накладної та дати укладання договору. Так, Порядком передбачено, що дата виписки податкової накладної та дата укладання договору заповнюються цифрами за такою послідовністю: день місяця (дві цифри), місяць (дві цифри), рік (чотири цифри). При цьому крапка, коми та інші роздільні знаки в даті виписки податкової накладної не проставляються (п. 3, п. 4 Порядку);

4) передбачено, що порядковий номер податкової накладної, який присвоюється відповідно до її номера в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних, не повинен містити літер чи інших символів (п. 3 Порядку);

5) передбачено, що реквізити заголовної частини податкової накладної (номер податкової накладної, індивідуальний податковий номер покупця, номер договору тощо) вирівнюються по правій межі поля (п. 2 Порядку);

6) приведені у відповідність до Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних правила заповнення рядка "Індивідуальний податковий номер продавця" у разі виписки податкової накладної покупцем (отримувачем) послуг від нерезидента, місце постачання яких розташоване на митній території України, з метою уніфікації таких правил. Тепер у рядку "Індивідуальний податковий номер продавця" відображається умовний ІПН "300000000000", а у разі якщо такі послуги не призначаються для використання у господарській діяльності або придбані з метою їх використання для постачання послуг за межами митної території України або послуг, місце постачання яких визначається відповідно до пункту 186.3 статті 186 розділу V Кодексу, - умовний ІПН "200000000000" (пп. 8.2 Порядку).

Правило заповнення рядка "Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (продавця)" в зазначених випадках залишилось без змін, тобто в ньому проставляється нуль;

7) врегульовано питання щодо можливості доповнення розділу I накладної необхідною кількістю рядків у випадку, коли кількість найменувань товару перевищує кількість рядків, відведених для цього у бланку. З цією метою передбачено, що у разі перевищення кількості найменувань поставлених товарів/послуг над кількістю рядків, відведених для їх розміщення у бланку податкової накладної, такий бланк доповнюється необхідною кількістю рядків (пп. 12.2 Порядку);

8) передбачено надання права платнику податку - продавцю скріплювати податкові накладні не лише основною печаткою, але й окремою печаткою "Для податкових накладних", яка виготовляється виключно для скріплення податкових накладних (п. 16 Порядку).

Звертаємо особливу увагу, що Порядком відповідно до положень Кодексу доповнено перелік типів причин, за яких усі примірники податкових накладних залишаються в особи, що їх виписала, а саме:

12 - Виписана на вартість безоплатно поставлених товарів/послуг, обчислену виходячи з рівня звичайних цін;

13 - Використання виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не у господарській діяльності;

14 - Виписана покупцем (отримувачем) послуг від нерезидента (п. 8 Порядку).

У зв'язку з цим, відповідними нормами були доповнені пп. 12.2, п. 17 Порядку щодо правил виписки податкових накладних, виписаних на вартість безоплатно поставлених товарів/послуг, обчислену виходячи з рівня звичайних цін.

У зв'язку з тим, що з метою приведення форми податкової накладної до вимог Закону від 07.07.2011 № 3609-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України", яким внесено зміни до пункту 201.1 статті 201 Розділу V "Податок на додану вартість" Кодексу, податкову накладну доповнено новою графою 4 "Код товару згідно з УКТ ЗЕД", надаємо рекомендації щодо особливостей заповнення даної графи.

Статтею 215 Кодексу конкретизовано перелік підакцизних товарів та їх коди згідно з УКТ ЗЕД, а тому при здійсненні операції з постачання підакцизних товарів зазначені коди повинні відображатись у податковій накладній.

Відносно товарів, ввезених на митну територію України, то класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами Митного кодексу України від 11.07.2002 № 92-IV (далі - МКУ), Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД), що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України "Про Митний тариф України" від 05.04.2001 № 2371-III, та з урахуванням Пояснень до УКТЗЕД, затверджених наказом ДМСУ 30.12.2010 № 1561.

При цьому, статтею 313 МКУ визначено, що митні органи відносять товари до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД, тобто на Держмитслужбу України покладено право здійснення контролю за правильністю класифікації товарів відповідно до вимог УКТЗЕД під час проведення процедур митного контролю та митного оформлення та прийняття остаточних висновків про визначення коду товару.

З метою вдосконалення роботи за напрямком класифікаційної роботи та тлумачення термінів і класифікаційних вимог в УКТЗЕД листом Держмитслужби від 16.05.2011 № 11.1/2-16/7598-ЕП надані Методичні рекомендації щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД тощо.

Отже, при здійсненні операцій з імпортованими товарами, при виписці податкової накладної в графі "код товару згідно з УКТ ЗЕД" повинен зазначатися код УКТ ЗЕД, вказаний у ВМД, якою були оформлені такі товари при ввезенні їх на митну територію України, незалежно від того чи продавець є безпосереднім його імпортером.

Звертаємо увагу на те, що на всіх етапах реалізації товару до кінцевого споживача у супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом, прийнятим для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування, покупець має можливість ознайомитись з найменуванням та місцезнаходженням виробника (ст. 15 Закону України від 12.05.91 № 1023-XII "Про захист прав споживачів").

Таким чином, при реалізації придбаних імпортованих чи підакцизних товарів, платники податку - продавці, які не є безпосередніми імпортерами чи виробниками вказаних товарів, у випадку коли податкова накладна, на підставі якої такі товари були придбані, не містить коду згідно з УКТ ЗЕД по таких товарах, самостійно визначають код товару згідно з УКТ ЗЕД відповідно до Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, передбачених Законом України "Про Митний тариф України", з урахуванням пояснень і методичних рекомендацій Держмитслужби та зазначають його в податковій накладній.

Код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України) повинен зазначатись по всьому ланцюгу постачання таких товарів до моменту їх продажу кінцевому споживачу, або до моменту коли такі товари перетворюються в інший товар, або стають частиною нового в результаті виробництва, обробки, переробки тощо. У випадку, коли в результаті такого виробництва, обробки, переробки тощо створено новий підакцизний продукт, йому присвоюється новий відповідний код згідно з УКТ ЗЕД.

Главою 53 Митного кодексу України передбачено, що в УКТЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

При заповненні податкової накладної в графі "код товару згідно з УКТ ЗЕД" зазначається десятизнаковий код товару та вноситься він суцільним порядком без будь-яких розділових знаків (пробілів, крапок тощо).

У випадках, коли у ВМД, з урахуванням норм Інструкції про порядок заповнення вантажної митної декларації, затвердженої наказом Державної митної служби України від 09.07.97 № 307 (у редакції наказу Державної митної служби України від 07.11.2007 № 933), зазначена інша кількість знаків коду УКТ ЗЕД, до податкової накладної переноситься аналогічний код без дописування нулів чи інших знаків з вирівнюванням по правому краю поля.

У випадку виписки податкової накладної при постачанні одночасно імпортованих та вітчизняних товарів або підакцизних та не підакцизних товарів, у такій податковій накладній графа "код товару згідно з УКТ ЗЕД" заповнюється лише по тих товарних позиціях, які відносяться до підакцизних, або які ввезені на митну територію України.

Державна податкова служба Україна зобов'язує державні податкові служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі довести зазначене до відома підпорядкованих підрозділів та організувати роз'яснювальну роботу з платниками податків.


  1. Щодо порядку відображення податкових накладних та розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних в періоді, наступному за періодом їх виписки


Лист Державної податкової служби України від 20.12.2011 р. № 9749/7/15-3517

Державна податкова служба України розглянула лист <...> щодо порядку відображення податкових накладних та розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних в періоді, наступному за періодом їх виписки, та повідомляє наступне.

Згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

  • дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

  • дата отримання платником податку товарів/ послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Кодексу податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/ послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/ послуг платник податку - продавець товарів/ послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше двадцяти календарних днів, наступних за датою їх виписки.

Таким чином, якщо податкова накладна та/або розрахунок коригування до податкової накладної зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних у місяці, наступному за їх випискою (але протягом 20 календарних днів з моменту їх виписки), то підприємство - покупець товарів (послуг) має право відобразити таку податкову накладну та/або розрахунок коригування до податкової накладної у складі податкового кредиту у місяці їх виписки та включити їх до реєстру отриманих податкових накладних у цьому місяці за умови, що такі товари (послуги) придбані з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності підприємства.

Одночасно повідомляємо, що аналогічна позиція була викладена у Методичних рекомендаціях щодо документальної перевірки платників, які включили до складу податкового кредиту податкові накладні, що підлягають реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, але не зареєстровані, та порядку оформлення їх результатів (лист ДПС України від 23.09.11 р, № 1332/7/22-1417/462


  1. Щодо включення до витрат суми ПДВ, яка не включена до податкового кредиту, у випадку коли сплата постачальнику за товари, роботи, послуги проводилася шляхом здійснення бартерної операції чи взаємозаліку


Лист Державної податкової служби України від 11.01.2012 р. № 744/7/15-1417

Державна податкова служба України розглянула лист Державної податкової адміністрації у м. Києві від 08.11.2011 № 3934/8/31-604 стосовно застосування абз. 3 пп. 139.1.6 ст. 139 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПКУ), а саме: щодо включення до витрат (або вартості об'єкта основних засобів чи нематеріального активу) суми ПДВ, яка не включена до податкового кредиту згідно ст. 199 розділу V ПКУ у випадку, коли сплата постачальнику за товари, роботи, послуги здійснювалась шляхом здійснення бартерної операції чи взаємозаліку, - та повідомляє.

Бартерна (товарообмінна) операція згідно пп. 14.1.10 п. 14.1 ст. 14 ПКУ - це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору.

Будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів є відповідно до пп. 14.1.202 п. 14.1 ст. 14 ПКУ продажем (реалізацією) товарів.

Слід відмітити, що доходи та витрати від проведення товарообмінних (бартерних) операцій згідно п. 153.10 ст. 153 ПКУ визначаються відповідно до договірної ціни такої операції, але не нижчої (вищої) від звичайних цін.

Дохід від реалізації товарів визнається за датою переходу покупцеві права власності на такий товар. Дохід від надання послуг та виконання робіт визнається за датою складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг (п. 137.1 ст. 137 ПКУ).

Витрати, що формують собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визначені п. 138.8 ст. 138 ПКУ.

Відповідно пп. 139.1.6 п. 139.1 ст. 139 ПКУ не включається до складу витрат, зокрема, суми податку на додану вартість, включеного до ціни товару (роботи, послуги), що придбаваються платником податку для виробничого або невиробничого використання.

Для платників податку, які не зареєстровані як платники податку на додану вартість, до складу витрат входять суми податків на додану вартість, сплачених у складі ціни придбання товарів, робіт, послуг, вартість яких належить до витрат такого платника податку.

У разі якщо платник податку, зареєстрований як платник ПДВ, одночасно проводить операції з продажу товарів (виконання робіт, надання послуг), що оподатковуються ПДВ та звільнені від оподаткування або не є об'єктом оподаткування таким податком, ПДВ, сплачений у складі витрат на придбання товарів, робіт, послуг, які входять до складу витрат, та основних засобів і нематеріальних активів, що підлягають амортизації, включається відповідно до витрат або вартість відповідного об'єкта основних засобів чи нематеріального активу збільшується на суму, що не включена до податкового кредиту такого платника податку згідно з розділом V цього Кодексу.

Тобто платник податку при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток включає податок на додану вартість, сплачений у складі витрат на придбання товарів, робіт, послуг, які входять до складу витрат, або збільшує вартість об'єкта основних засобів чи нематеріального активу, що підлягають амортизації, на суму сплаченого податку на додану вартість, що не включена до податкового кредиту такого платника податку згідно з розділом V цього Кодексу.

Враховуючи наведене, сплачений податок на додану вартість вважається складовою витрат, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт або наданих послуг, або збільшує вартість об'єкта амортизації за умови, що цей податок не включено до складу податкового кредиту.


  1. Щодо визначення курсових різниць по заборгованості, вираженій в іноземній валюті до 01.04.2011


Лист Державна податкова служба України від 30.12.2011 р. № 10953/7/15-1217

Державна податкова служба України розглянула лист Державної податкової адміністрації у м. Києві від 12.09.2011 № 3272/8/31-604 щодо визначення курсових різниць по заборгованості, вираженій в іноземній валюті до 01.04.2011, і повідомляє.

До набрання чинності розділу III Податкового кодексу України (далі - Кодекс) порядок оподаткування операцій із розрахунками в іноземній валюті регулювався п. 7.3 ст. 7 Закону України від 28.12.94 р. № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон, втратив чинність частково).

Відповідно до пп. 7.3.3 п. 7.3 ст. 7 Закону балансова вартість заборгованості, основна сума якої (без процентів, комісій та винагород) виражена в іноземній валюті, відображається у податковому обліку платника податку шляхом перерахунку її суми в гривні за офіційним (обмінним) курсом Національного банку України, що діяв на дату її оприбуткування (виникнення).

Непогашена протягом звітного періоду заборгованість, виражена в іноземній валюті, розглядається умовно проданою (погашеною) в останній день звітного періоду за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діяв на такий день. При цьому балансова вартість такої заборгованості у наступному звітному періоді визначається на підставі такого перерахунку.

Враховуючи викладене, заборгованість в іноземній валюті за товарами (виконаними роботами, наданими послугами), яка виникла до 01.04.2011, підлягає перерахунку для визначення курсових різниць.

Згідно з пп. 135.5.11 п. 135.1 ст. 135 Кодексу до складу інших доходів включаються доходи, визначені відповідно до статей 146, 147 і 155 - 161 цього Кодексу.

Визначення курсових різниць від перерахунку операцій, виражених в іноземній валюті, заборгованості та іноземної валюти здійснюється відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку (пп. 153.1.3 п. 153.1 ст. 153 Кодексу).

Пунктом 4 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 21 "Вплив змін валютних курсів" (далі - П(С)БО - 21), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 10.08.2000 р. № 193, визначено, що курсова різниця - різниця між оцінками однакової кількості одиниць іноземної валюти при різних валютних курсах. Разом з тим, згідно із п. п. 7 - 8 П(С)БО - 21 курсові різниці визначають за монетарними статтями балансу в іноземній валюті.

Відповідно до п. 4 П(С)БО - 21 під монетарними статтями розуміють статті балансу про грошові кошти, а також про такі активи й зобов'язання, які будуть отримані або сплачені у фіксованій (або визначеній) сумі грошей або їх еквівалентів (п. 4 П(С)БО - 21).

Визначення курсових різниць за монетарними статтями в іноземній валюті проводиться на дату здійснення розрахунків та на дату балансу (п. 8 П(С)БО 21).

Таким чином, монетарна стаття балансу - кредиторська заборгованість по розрахунках з постачальниками за товарами та кредитами, виражена в іноземній валюті, підлягає, починаючи з 1 квітня 2011 року, перерахунку на день її погашення та на дату балансу.

Отже, якщо платник податку продав товари (роботи, послуги) за іноземну валюту до 01.04.2011, то після набрання чинності розділу III Кодексу (з 01.04.2011) курсові різниці за заборгованістю за поставлені товари (виконані роботи, надані послуги) в іноземній валюті перераховуються у порядку викладеному вище.


  1. Щодо доходу від операційної діяльності


Лист Державної податкової адміністрації у м. Києві від 10.08.2011 р. № 8206/10/31-606 (Витяг)

Державна податкова адміністрація у м. Києві <...> розглянула ваші листи <...> і в межах своїх повноважень повідомляє.

До листа № 519.

Відповідно до п. 135.1 ст. 135 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з:

- доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті;

- інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Відповідно до пп. 14.1.84 п. 14.1 ст. 14 Кодексу інші терміни для цілей розділу III використовуються у значеннях, визначених Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та національними і міжнародними положеннями (стандартами) фінансової звітності, положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку.

Операційна діяльність - основна діяльність підприємства, а також інші види діяльності, які не є інвестиційною чи фінансовою діяльністю (Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 3 "Звіт про фінансові результати", затверджене наказом МФ України від 31.03.99 р. № 87).

Враховуючи зазначене вище, якщо основним видом діяльності підприємства є надання в оренду майна, то доходи від надання майна в оренду підлягають відображенню у рядку 02 Податкової декларації з податку на прибуток підприємства; а витрати на утримання цього майна - у рядку 05.1 Податкової декларації з податку на прибуток підприємства.

<...>.

  1. Про Порядок визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей


Постанова Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 р. № 116 (зі змінами і доповненнями)

1. Цей порядок встановлює механізм визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, крім дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та валютних цінностей.

2. Розмір збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей визначається шляхом проведення незалежної оцінки відповідно до національних стандартів оцінки. У разі визначення розміру збитків, що призвели до завдання майнової шкоди державі, територіальній громаді або суб'єкту господарювання з державною (комунальною) часткою в статутному (складеному) капіталі, розмір збитків визначається відповідно до методики оцінки майна, затвердженої Кабінетом Міністрів України.

3. Пункт 3 виключено

4. Пункт 4 виключено

5. Пункт 5 виключено

6. Пункт 6 виключено

7. Пункт 7 виключено

8. Пункт 8 виключено

9. Пункт 9 виключено

10. Із сум, стягнутих відповідно до цього Порядку, здійснюється відшкодування збитків, завданих підприємству, установі і організації з урахуванням фактичних витрат підприємства на відновлення пошкоджених або придбання нових матеріальних цінностей та вартості робіт з їх відновлення. Залишок коштів перераховується до державного бюджету.


  1. Относительно первичных документов


Письмо Министерства финансов Украины от 24.10.2011 г. № 31-08410-07-29/26066

Министерство финансов Украины на Ваш запрос относительно первичных документов сообщает.

Предоставление разъяснений по вопросам легализации документов не относится к компетенции Министерства финансов Украины.

Наряду с этим отмечаем, что в соответствии с положениями Инструкции о порядке консульской легализации официальных документов в Украине и за границей, утвержденной приказом Министерства иностранных дел Украины от 04.06.2002 г. № 113, консульской легализации подлежат только те официальные документы, которые выданы при участии органов государственной власти или органов местного самоуправления.

Вместе с тем порядок урегулирования частноправовых отношений, которые хотя бы посредством одного из своих элементов связаны с одним или несколькими правопорядками, иными, нежели украинский правопорядок, регулируется Законом Украины "О международном частном праве" (далее - Закон).

В соответствии с пунктом 2 статьи 1 Закона иностранный элемент - признак, характеризующий частноправовые отношения, которые регулируются Законом, и выражающийся в одной или нескольких из следующих форм:

- хотя бы один участник правоотношений является гражданином Украины, проживающим за пределами Украины, иностранцем, лицом без гражданства или иностранным юридическим лицом;

- объект правоотношений находится на территории иностранного государства;

- юридический факт, который создает, изменяет или прекращает правоотношения, имел или имеет место на территории иностранного государства.

Согласно части первой статьи 33 Закона действительность сделки, ее толкование и правовые последствия недействительности сделки определяются правом, которое применяется к содержанию сделки.

Положения статьи 32 Закона предусматривают, что содержание сделки может регулироваться правом, которое избрано сторонами, если иное не предусмотрено законом. Если иное не предусмотрено или не следует из условий, сути сделки или совокупности обстоятельств дела, то сделка более тесно связана с правом государства, в котором сторона, которая должна осуществить исполнение, имеющее решающее значение для содержания сделки, имеет свое местожительство или местонахождение.

Указанные нормы содержатся и в разделе 6 Закона "Коллизионные нормы относительно договорных обязательств".

То есть договор, заключенный иностранными элементами в иностранном государстве, будет считаться действительным в Украине, если будет соответствовать требованиям права, избранного в соответствии с коллизионными нормами.

Положениями статьи 13 Закона предусмотрено, что документы, выданные уполномоченными органами иностранных государств в установленной форме, признаются действительными в Украине в случае их легализации, если иное не предусмотрено законом или международным договором Украины.

В соответствии со статьей 100 Закона Украины "О нотариате" документы, которые составлены за рубежом с участием иностранных властей или которые от них исходят, принимаются нотариусами при условии их легализации органами Министерства иностранных дел Украины.

Без легализации такие документы принимаются нотариусами в тех случаях, когда это предусмотрено законодательством Украины, международными договорами, в которых участвует Украина.

То есть документ, составленный за рубежом, следует легализовать только в случае, если он составлен при участии иностранных властей или от них исходит.

Относительно необходимости перевода первичных документов указываем следующее. Для бухгалтерского учета хозяйственных операций в соответствии с пунктом 1.3 Положения о документальном обеспечении записей в бухгалтерском учете, утвержденного приказом Министерства финансов Украины от 24.05.95 г. № 88, все первичные документы, учетные регистры и бухгалтерская отчетность должны составляться на украинском языке. Наряду с украинским языком может применяться другой язык в порядке, определенном статьей 11 Закона Украины "О языках в Украине". Документы, составленные на иностранном языке, которые являются основанием для осуществления записей в бухгалтерском учете, должны иметь упорядоченный аутентичный перевод на украинский язык.


  1. Относительно оформления внешнеэкономических договоров


Письмо Министерства экономического развития и торговли 11.10.2011 г. № 4203-24/438 (Извлечение)

<...>

Внешнеэкономический договор (контракт) заключается субъектом внешнеэкономической деятельности или его представителем в простой письменной форме, если иное не предусмотрено международным договором Украины или законом (статья 5 Закона Украины "О внешнеэкономической деятельности").

<...>

  1   2   3

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт