Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Огляд новин законодавства

Огляд новин законодавства





Сторінка1/4
  1   2   3   4



ОГЛЯД НОВИН ЗАКОНОДАВСТВА
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до Вашої уваги огляд новин законодавства за листопад 2011 року.

Зміст


1.

Щодо застосування положень Податкового кодексу України в частині врахування у 2011 від'ємного значення об'єкта оподаткування, яке склалося за розрахунками об'єкта оподаткування за підсумками попереднього звітного року

Лист Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики від 10.11.2011 р. № 04-39/10-1160

4-5

2.

Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства

Наказ Мінфіну України від 28.09.2011 р. № 1213

5-6

3.

Щодо обкладення ПДВ перехідних комісійних операцій

Лист ДПСУ від 19.10.2011 р. № 3529/7/15-3417-23

6

4.

Щодо проведення процедури реєстрації особи як платника ПДВ

Лист ДПСУ від 01.11.2011 р. № 4893/7/15-3317

7-9

5.

Щодо включення до бази оподаткування податком на додану вартість сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій з відчуження легкових автомобілів

Лист ДПСУ від 25.10.2011 p. № 4183/7/15-3417-26

9-10


6.

Електронний квиток - не підстава для податкового кредиту

Лист ДПАУ від 25.07.2011 p. № 7623/10/31-606 (Витяг)

11-12

7.

Щодо оподаткування послуг з надання консультаційних семінарів та експертизи знань

Лист ДПСУ від 12.10.2011 р. № 2009/7/15-3417-26

12-13

8.

Щодо проведення перерахунку ПДФО

Лист ДПСУ від 25.10.2011 р. № 4233/6/17-1115

13-15

9.

Щодо подання звіту, у показниках якого зазначена заробітна плата менше мінімальної

Лист ПФУ від 06.10.2011 р. № 21269/05-10

15

10.

Про запровадження підсумованого обліку робочого часу

Лист Міністерства соціальної політики України від 05.05.2011 р. № 149/13/116-11

16-17

11.

Про внесення змін до деяких постанов правління Пенсійного фонду України (Зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 № 21-5)

Постанова ПФУ від 25.10.2011 р. № 32-3

17-18

12.

Про сплату збору за першу реєстрацію транспортного засобу

Лист ДПСУ від 02.11.2011 р. № 5037/7/17-3217 (Витяг)

18-19

13.

Щодо сплати пенсійного збору при відчуженні легкових автомобілів

Лист ПФУ від 11.10.2011 р. № 21665/03-20

20

14.

Стосовно документів, що підтверджують підприємницьку діяльність

Лист ДПСУ від 23.08.11 р. № 9613/5/17-0216

20-21

15.

Относительно использования термина "активы" в действующем законодательстве

Письмо ГНАУ от 25.07.2011 г. № 13410/6/15-0315

21-22

16.

Про внесення змін до Інструкції по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків

Наказ Мінфіну України від 08.09.2011 р. № 1116

22-23

17.

Щодо регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні

Лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 04.10.2011 р. № 7769

23-25

18.

Про виключення з Реєстру підприємств, допущених до електронного декларування

Лист Державної митної служби України від 28.10.2011 р. № 11.1/7-12.2/14840-ЕП

25

19.

Щодо справляння орендної плати за землю

Лист ДПАУ від 27.04.2011 р. № 5189/5/15-0716

25-29

20.

Щодо обчислення, нарахування та сплати до бюджету екологічного податку

Лист ДПАУ від 07.09.2011 р. № 24090/7/15-2117 (Витяг)

29-30

21.

Щодо екологічного податку

Лист ДПА у м. Києві від 30.08.11 р. № 8677/10/31-606

30-31

22.

О различии в терминах "размещение отходов" и "хранение отходов"

Письмо Министерства экологии и природних ресурсов Украины от 05.09.2011 г. № 16687/07/10-11

31-32

  1. Щодо застосування положень Податкового кодексу України в частині врахування у 2011 від'ємного значення об'єкта оподаткування, яке склалося за розрахунками об'єкта оподаткування за підсумками попереднього звітного року


Лист Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики від 10.11.2011 р. № 04-39/10-1160

До Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики надходять звернення платників податків щодо застосування положень Податкового кодексу України в частині врахування у 2011 від'ємного значення об'єкта оподаткування, яке склалося за розрахунками об'єкта оподаткування за підсумками попереднього звітного року.

Комітет розглянув порушені питання та проаналізував норми законодавства щодо права платників податку на перенесення від'ємного значення об'єкту оподаткування податком на прибуток на наступні звітні періоди і повідомляємо наступне.

Відповідно до підпункту 1 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі - Кодекс) норми розділу III Кодексу застосовуються під час розрахунків з бюджетом починаючи з доходів і витрат, що отримані і проведені з 1 квітня 2011 року, якщо інше не встановлено цим підрозділом. До вказаного терміну для цілей визначення податкового зобов'язання з податку на прибуток, у разі, якщо об'єкт оподаткування має від'ємне значення, застосовуються норми пункту 6.1. статті 6 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".

У 2010 році норми цього пункту діяли з урахуванням особливостей, встановлених пунктом 22.4 статті 22 цього Закону.

Зокрема, було встановлено, що у звітних податкових періодах 2010 року, у складі валових витрат платника податку враховувалося 20 відсотків суми від'ємного значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток, яке утворилося станом на 1 січня 2010 року.

У I кварталі 2011 року сума збитків з податку на прибуток, які утворилися станом на 01.01.2010 р., та не були враховані у складі валових витрат у 2010 р., та збитки, які утворилися у 2011 році, включаються до складу валових витрат першого календарного кварталу 2011 року, та, відповідно, стають від'ємним значенням I кварталу 2011 року.

Зазначене відповідає положенням статті 6.1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", відповідно до яких сума від'ємного значення об'єкта оподаткування попереднього податкового року включається до складу валових витрат першого календарного кварталу наступного податкового року, та, відповідно, стають витратами I календарного кварталу.

Починаючи з II кварталу 2011 року до доходів і витрат, що отримані і проведені з 1 квітня 2011 року, застосовуються норми Податкового кодексу України.

Згідно з пунктом 3 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу пункт 150.1 статті 150 цього Кодексу застосовується у 2011 році з урахуванням такого:

якщо результатом розрахунку об'єкта оподаткування платника податку з числа резидентів за підсумками першою кварталу 2011 року є від'ємне значення, то сума такого від'ємного значення підлягає включенню до витрат другого календарного кварталу 2011 року.

Розрахунок об'єкта оподаткування за наслідками другого, другого і третього кварталів, другого - четвертого кварталів 2011 року здійснюється з урахуванням від'ємного значення, отриманого платником податку за перший квартал 2011 року, у складі витрат таких податкових періодів наростаючим підсумком до повного погашення такого від'ємного значення.

Це застереження базувалося на тому, що розрахунок першого кварталу 2011 року є кінцевим результатом розрахунку об'єкта оподаткування (аналогічно, як річний розрахунок) за законом, який втрачав чинність.

Одночасно, положення пункту 150.1 статті 150 Кодексу передбачають наступне:

"Якщо результатом розрахунку об'єкта оподаткування платника податку з числа резидентів за підсумками податкового року є від'ємне значення, то сума такого від'ємного значення підлягає включенню до витрат першого календарного кварталу наступного податкового року. Розрахунок об'єкта оподаткування за наслідками півріччя, трьох кварталів та року здійснюється з урахуванням зазначеного від'ємного значення попереднього року у складі витрат таких податкових періодів наростаючим підсумком до повного погашення такого від'ємного значення."

Аналіз зазначених норм свідчить про те, що пункт 3 підрозділу 4 Розділу XX "Перехідні положення" Кодексу не містить заборони на врахування у 2011 та 2012 роках збитків, які виникли до 01.01.2011, а отже такі збитки повинні враховуватись у складі витрат поточних податкових періодів наростаючим підсумком до повного погашення від'ємного значення.


  1. Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства


Наказ Міністерства фінансів України від 28.09.2011 р. № 1213

Відповідно до положень пункту 46.5 статті 46 розділу II Податкового кодексу України

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити форму Податкової декларації з податку на прибуток підприємства (далі - Податкова декларація), що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державної податкової адміністрації України від 28.02.2011 р. № 114 "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.03.2011 р. за № 397/19135.

3. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України (Чмерук М. О.), Департаменту оподаткування юридичних осіб Державної податкової служби України (Любченко О. М.) у встановленому порядку забезпечити:

3.1. Подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3.2. Оприлюднення цього наказу.

4. Державній податковій службі України (Захарченко В. Ю.):

4.1. У тримісячний строк від дня державної реєстрації цього наказу у Міністерстві юстиції України забезпечити розробку алгоритмів контролю за прийманням та автоматизованою обробкою Податкової декларації.

4.2. Доопрацювати програмне забезпечення із приймання та обробки податкової звітності платників податків у частині обробки даних Податкової декларації у порядку та терміни, визначені для створення інформаційних систем.

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

<…>


  1. Щодо обкладення ПДВ перехідних комісійних операцій


Лист Державної податкової служби України від 19.10.2011 р. № 3529/7/15-3417-23

Державна податкова служба України розглянула лист <...> щодо порядку визначення податкових зобов'язань та податкового кредиту під час здійснення платниками податків діяльності з постачання/отримання товарів/послуг у межах договорів комісії у випадках, коли оплата комісіонером товарів, відвантажених йому комітентом у 2010 році, мала бути здійснена у 2011 році, та щодо оподаткування сум непогашеної дебіторської заборгованості комітента, яка не була погашена комісіонером у зв'язку з його ліквідацією, і повідомляє.

Відповідно до пункту 189.4 статті 189 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі - Кодекс) базою оподаткування для товарів/послуг, що передаються/отримуються у межах договорів комісії (консигнації), поруки, довірчого управління, є вартість постачання цих товарів, визначена у порядку, встановленому статтею 188 цього Кодексу. Дата збільшення податкових зобов'язань та податкового кредиту платників податку, що здійснюють постачання/отримання товарів/послуг у межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів та без права власності на такі товари/послуги, визначається за правилами, встановленими статтями 187 і 198 цього Кодексу.

Що стосується операцій з постачання товарів та придбання товарів/послуг за договорами комісії, що були укладені до 01.01.2011 р., до таких операцій, перша подія по яких відбулася до 01.01.2011 р., необхідно застосовувати норми Закону України "Про податок на додану вартість" (далі - Закон), а по тих операціях, перша подія по яких відбулася або відбудеться у 2011 році (навіть якщо договори укладені до 2011 року), податкові зобов'язання та податковий кредит повинні визначатися відповідно до норм Кодексу.

Як викладено в запиті, операція з передачі товарів комітентом комісіонеру відбулася в 2010 р., а тому і податкові зобов'язання і податковий кредит комітент повинен сформувати за правилами, встановленими пунктом 4.7 статті 4 Закону.



  1. Щодо проведення процедури реєстрації особи як платника ПДВ


Лист Державної податкової служби України від 01.11.2011 р. № 4893/7/15-3317

Державна податкова служба України у зв'язку з набранням чинності Законом України від 07.07.2011 за № 3609-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України" (далі - Податковий кодекс), а також зважаючи на звернення підпорядкованих органів державної податкової служби з питань проведення процедури реєстрації особи як платника податку на додану вартість, статутний капітал або балансова вартість активів (основних засобів, нематеріальних активів, запасів) якої перевищує 300 тис. грн., надає методичні рекомендації для врахування під час проведення такої процедури, а також підготовки податкових консультацій платникам податків.

Порядок реєстрації особи як платника податку на додану вартість регулюється статтями 180 - 183 розділу V Податкового кодексу та регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 № 978 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 за № 1400/18695 (далі - Положення).

Реєстрація особи як платника податку на додану вартість за добровільним рішенням такої особи відбувається за умови дотримання вимог, визначених статтями 182 та 183 розділу V Податкового кодексу, шляхом подання до органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням реєстраційної заяви платника податку на додану вартість за формою № 1-ПДВ (далі - Заява).

Відповідно до абзацу 2 пункту 182.1 статті 182 розділу V Податкового кодексу особа, статутний капітал або балансова вартість активів (основних засобів, нематеріальних активів, запасів) якої перевищує 300 тис. грн. та яка не є платником податку на додану вартість відповідно до пункту 181.1 статті 181 розділу V Податкового кодексу (обов'язкова реєстрація), може зареєструватися за своїм добровільним рішенням незалежно від обсягу здійснених нею оподатковуваних операцій.

Згідно із частиною 1 статті 87 Господарського кодексу України (далі - Господарський кодекс) під статутним капіталом розуміється зафіксована в установчих документах (статуті) сума вкладів засновників та учасників господарського товариства для забезпечення діяльності.

Вкладами учасників та засновників господарського товариства можуть бути будинки, споруди, обладнання та інші матеріальні цінності, цінні папери, права користування землею, водою та іншими природними ресурсами, будинками, спорудами, а також інші майнові права (включаючи майнові права на об'єкти інтелектуальної власності), кошти, в тому числі в іноземній валюті. Вклад, оцінений у гривнях, становить частку учасника та засновника у статутному капіталі товариства. Порядок оцінки вкладів визначається в установчих документах господарського товариства, якщо інше не передбачено законом (частина 1 та 2 статті 86 Господарського кодексу).

При цьому, статутний капітал товариства з обмеженою відповідальністю підлягає сплаті учасниками товариства до закінчення першого року з дня державної реєстрації товариства (частина 3 статті 144 Цивільного кодексу України, далі - Цивільний кодекс).

Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 115 Цивільного кодексу грошова оцінка вкладу учасника господарського товариства здійснюється за згодою учасників товариства, а у випадках, встановлених законом, вона підлягає незалежній експертній перевірці.

Статтею 3 Закону України від 12.07.2001 № 2658-III "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (далі - Закон № 2658) визначено, що незалежною оцінкою майна вважається оцінка майна, що проведена суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання.

Суб'єктами оціночної діяльності можуть бути зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності відповідно до Закону № 2658, а також органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які отримали повноваження на здійснення оціночної діяльності в процесі виконання функцій з управління та розпорядження державним майном та (або) майном, що є у комунальній власності, та у складі яких працюють оцінювачі (стаття 5 розділу I Закону № 2658).

За результатами оціночної діяльності складається звіт про оцінку майна (акт оцінки майна), що містить висновки про вартість майна (стаття 12 розділу II Закону № 2658).

Звертаємо увагу, що забороняється використовувати для формування статутного (складеного) капіталу товариства бюджетні кошти, кошти, одержані в кредит та під заставу, векселі, майно державних (комунальних) підприємств, яке відповідно до закону (рішення органу місцевого самоврядування) не підлягає приватизації, та майно, що перебуває в оперативному управлінні бюджетних установ, якщо інше не передбачено законом (частина 3 статті 86 Господарського кодексу).

В той же час слід зазначити, що фінансовий стан засновників - юридичних осіб щодо їх спроможності здійснити відповідні внески до статутного капіталу господарського товариства у випадках, передбачених законом має бути перевірений незалежним аудитором (аудиторською організацією) у встановленому порядку, а майновий стан засновників - громадян має бути підтверджений довідкою органу державної податкової служби про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію), завіреною відповідним податковим органом (частина 3 статті 86 Господарського кодексу).

Відповідно до частини 2 статті 87 Господарського кодексу товариство має право змінювати (збільшувати або зменшувати) розмір статутного капіталу.

При цьому, згідно із частиною 3 статті 87 Господарського кодексу рішення товариства про зміни розміру статутного капіталу набирає чинності з дня внесення цих змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Своєю чергою, з метою підтвердження достовірності зазначених у Заяві відомостей, а саме тих, які стосуються формування статутного капіталу, орган державної податкової служби, керуючись підпунктом 20.1.6 пункту 20.1 статті 20 розділу I та пунктом 73.3 статті 73 розділу II Податкового кодексу, може звернутися до особи, яка прагне зареєструватися платником податку на додану вартість за добровільним рішенням, із письмовим запитом про надання відповідної інформації та копій необхідних документів.

Повідомляючи про викладене, Державна податкова служба України зобов'язує довести зазначені методичні рекомендації до відома підпорядкованих органів державної податкової служби і платників податків та забезпечити їх врахування при проведенні процедури реєстрації особи як платника податку на додану вартість за добровільним рішенням, а також при наданні податкових консультацій платникам податків.

  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...

Огляд новин законодавства
З метою своєчасного врахування в бухгалтерському та податковому обліку, складанні фінансової та податкової звітності пропонуємо до...



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт