Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Узагальнення й систематизація вивченого

Узагальнення й систематизація вивченого





Тема . Узагальнення й систематизація вивченого

про дієслово


Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми

“ Дієслово як частина мови”, формувати вміння добирати , групувати, узагальнювати вивчене;

розвивати імпровізаційне мовлення відповідно до ситуації спілкування, також уміння створювати висловлювання , використовуючи різноманітні засоби виразності мови, удосконалювати навички самостійної роботи з підручником та іншими джерелами;

заохочувати учнів до вивчення української мови;


виховувати повагу до рідного слова, історії українського народу, виробляти внутрішню потребу здобувати знання й удосконалювати комунікативні вміння;

пробуджувати в семикласників позитивні моральні якості : почуття колективізму взаємопідтримки, наполегливості.
Тип уроку: узагальнення й систематизації вивченого.
Форма уроку: урок-гра.
Обладнання: роздруковані завдання для команд, репродукції картин.
Внутрішньо предметні зв’язки: лексикологія і фразеологія ( лексико-фразеологічний матеріал теми); культура мовлення і стилістика (використання в усному мовленні різних форм дієслів; правильна вимова зворотних дієслів на -ться, -шся).
Перебіг уроку

І. Мотивація навчальної діяльності школярів.
Організаційний момент.

Учитель. Відгадаємо загадку:

Дуже я люблю всі дії, Лиш учіть мене сумлінно,

І що хочеш я умію, Озвусь я неодмінно,

Є у мене вид і час, Вмію дітям я чудово,

Спосіб маю повсякчас. Отже, звусь я .

(дієслово)


Оголошення теми і мети уроку.
Учитель. Наш сьогоднішній урок незвичайний. Вітаємо вас на турнірі шанувальників рідної мови! У турнірі братимуть участь дві команди, які повинні продемонструвати свої знання з мови, довести свою першість і здобути право називатися шанувальниками української мови.

Виступи учасників оцінюватиме журі, дозвольте вам його відрекомендувати. (Учитель називає членів журі)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
ІІІ . Повторення, узагальнення й систематизація вивченого.
Будьмо знайомі”.(Учні представляють свою команду, її назву, девіз, емблему.)

Мудрий не вагається, сміливий не боїться”. (Учні за певний час мають виконати запропоновані завдання.)
Хрестослівя”. Розгадайте кросворд, впишіть у клітинки дієслова:
1.Наказовий спосіб дієслова підійти в 2-й особі однини. (Підійди.)

2.Дієслово іти у 3-й особі чоловічого роду минулого часу.(Ішов.)

3.Дієслово грати у 3-й особі однини теперішнього часу.(Грає.)

4.Наказовий спосіб дієслова стоїть у 2-й особі однини.(Стій.)

5.Неозначена форма дієслова оволодіють.(Оволодіти.)

6.Дієслово принести у 3-й особі множини минулого часу.(Принесли.)

7.Дієслово працювати у 3-й особі однини чоловічого роду минулого часу.(Працював.)

8.Дієслово обрати у 3-й особі множини минулого часу.(Обрали.)









1

 

 

 

 

 

Д

 


































 

 




2

І

 

 

 

























 

3

 

 

 

Є

 

 

 



















 

 

 

 

 

 

4

С

 

 

 
















 

5

 

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

О

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 







 



















 

8

О

 

 

 

 

 










Лінгвістичний театр”. Прочитайте текст за ролями. З’ясуйте, про яку форму дієслова йдеться. Обґрунтуйте свою думку.

Дивиться Форма дієслова, як інші дієслова змінюються, і каже:
- Ех ви, хіба ж так треба?

  • А як же? – запитує дієслово. – Ти навчи, покажи.

  • Я б показала, - бідкається Форма дієслова, - та мені часу бракує.

  • Час ми знайдемо,- обіцяють дієслова. – Який тобі – теперішній, минулий чи майбутній?

  • Давай майбутній, - каже Форма дієслова. – Тільки ж про Допоміжне дієслово не забувайте.

Дали їй Допоміжне дієслово. Відмінюється Допоміжне дієслово – тільки закінченення миготять, а ця Форма і літерою не ворухне.

І навіщо їй самій відмінюватись? Вона - така Форма що в неї й часу нема.

(За Ф. Кривіним)

Лови помилку!”. Знайдіть і виправте помилки в правописі слів.
Читаєш, пишеш ,мудруєш, любиш, знаєш, намагаєшся, прагниш , сповідуєшся, роздивляєшся ,переконуєш, дзвониш, пишиш ,дивуєш ,дивуїться, прагне, дивицця , збирається, озирається, в’яне, ріж ,стань, вдар, принеси, забери, передай , лізь , кинте, їжте, несіть.
Берися дружно – не буде сутужно”.
Словниковий диктант
Двоє представників від команд працюють біля дошки – записують дієслова , які диктує вчитель, і пояснюють по черзі правопис їх.
Неславити, недобачати, не підкорятися, ненавидіти, не прожити, співаєш, ходиш, сядьте, бережеш, радишся, учитимешся, здається, дзвонять, вкривається, здобудеш, сфотографував би.
☺ Чим різниться правопис дієслів у російській і українській мовах? (Поясніть на прикладі наведених слів.)
☺ Які існують орфоепічні норми, пов’язані з дієсловами? Наведіть приклади.


Конкурс капітанів “Череда без пастуха, як сад без садівника”.
Запишіть речення, зробіть його синтаксичний розбір. Виконайте морфологічний розбір виділених дієслів.
Святослав змалку любив військо, любив слухати оповідання про славних лицарів.( За А. Лотоцьким).
А що виніс її народ із сивої своєї давнини, з золотого Києва, з пишноти й слави?(За П. Загребельним).


Розіграти сюжети запропонованих картин, склавши діалоги між персонажами; підготувати текст розповіді екскурсовода про полотно.
План розповіді екскурсовода.

1.Характеристика особистості автора.

2.Історія написання картини.

3.Особливості творчої манери автора.

4. Сюжет картини.

5. Кольористика.

6.Місце картини в доробку автора.
Завдання команда виконує в той час, як капітани працюють з реченнями біля дошки.
Виконання домашнього завдання “ Увага! Прем’єра”.(Інсценізація лінгвістичної казки.)

Тематика казок.


  • Часи дієслова.

  • Вид дієслова

  • Спосіб дієслова


Казка повинна відображати обрану тему, у цікавій , динамічній формі передавати основний теоретичний матеріал.

ІУ. Підбиття підсумків уроку.
Журі оголошує переможців турніру.

Учитель
Друзі! Летить невпинно час,

І сторінки історія все пише,

Можливо там згадають і про нас,

І кожний, впевнена, свій слід залишить.

Навчаючись, духовно ви зростіть,

Нехай лише на благо діє слово.

У пам’яті найкраще збережіть

І в серці – материнську рідну мову.
У. Домашнє завдання.

Дібрати цікаві завдання для вікторини за темою

“Дієслово”.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок узагальнення й систематизація вивченого
Тема. Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприкметник». Морфологічний розбір дієприкметників

Урок №10 Тема. Частини мови. Дієслово. Правопис -шся
Тип уроку: повторення, систематизація та узагальнення раніше вивченого матеріалу

Тема : Лексикологія І фразеологія. Систематизація та узагальнення вивченого. Мета
Учні будуть вміти узагальнювати І систематизувати знання,набуті на практиці самостійно

Тема: Прикметник як частина мови. Систематизація та узагальнення вивченого
Мета: Учні будуть знати вивчений матеріал, закріплювати набуті знання на практиці

Тема: Узагальнення й систематизація вивченого з розділу «Дієприслівник» Мета
Обладнання: підручник, дидактичний ілюстративний матеріал, тестові завдання, картка самооцінки, тлумачний словник

Тема: Узагальнення й систематизація вивченого з розділу «Дієслово»
Методи роботи: „Мікрофон", „Сенкан", «Асоціативний кущ», робота в малих групах, в парах, гра «Пошук», «Доміно», «Світлофор»

У світі числівників. Узагальнення та систематизація вивченого
Визначення засобів представлення результатів роботи (збірка «У світі числівників»)

2015 відділ освіти красноармійської міської ради міський методичний кабінет 2015
Шишко В. П. Узагальнення та систематизація вивченого про однорідні члени речення. Урок з української мови. 8 клас

Односкладні речення. Узагальнення та систематизація вивченого
Любі діти! Ось уже більше трьох місяців ви мандруєте по великому материку Синтаксис. Протягом декількох останніх уроків здобували...

Узагальнення І систематизація вивченого із теми «Дієприслівник»
Мета: повторити, узагальнити І систематизувати знання учнів про дієприслівник, його ознаки; формувати у школярів уміння й навички...

Тема. Узагальнення І систематизація вивченого про види речень за метою висловлювання у 1-2 кл
Різні за метою висловлювання та вираженням експресії, складати усно І записувати речення, різні за метою висловлювання, правильно...

Тема уроку
Узагальнення І систематизація математичних уявлень, сформованих у передшкільний період

Нова редакція навчальної програми для 1-3 класів Математика 1 клас
Узагальнення І систематизація математичних уявлень, сформованих у передшкільний період

Урок узагальнення та систематизації вивченого
Обладнання: тематичні плакати, вислови про мову, таблички з назвами команд та їх емблеми, творчі завдання

Урок української мови на тему: «Дієслово»
Обладнання: сигнальні картки, презентація «Узагальнення І систематизація знань про дієслово», проектор

Урок фізики у 8 му класі Механічний рух. Узагальнення І систематизації вивченого матеріалу
Обладнання: медіапроектор, ноутбук, екран, роздатковий матеріал: «маршрутні листи», комп’ютери

Уроку з української мови «Прислівник. Узагальнення І систематизація знань учнів з теми»
Мета: Узагальнити І систематизувати, закріпити знання учнів про прислівник; вдосконалювати навички розбору, правопису, розвивати...

Конспект уроку з хімії у 7 класі за темою: Хімічні рівняння Конспект...
Проблемна ситуація як умова пізнавальної активності учнів



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт