Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Проект на тему «Подих весни»

Проект на тему «Подих весни»






Літературний проект на тему «Подих весни»

Художню літературу вважають одним із найефективніших засобів виховання та формування особистості дошкільника. Тому важливо ознайомлювати дитину з якомога більшою кількістю зразків літературної творчості. Пропонуємо до вашої уваги літературний проект як приклад застосування текстоцентричного підходу в роботі з дошкільниками.
В основі реалізації літературного проекту «Подих весни» лежить текстоцентричний підхід до організації освітньої роботи з дошкільниками. Планування роботи на основі такого підходу передбачає зосередження дидактичного матеріалу й життєдіяльності дітей навколо сюжету певного літературного тексту, який є об’єктом інтеграції програмового змісту теми.

Проживання теми літературного проекту протягом тижня в кожній віковій групі побудовано за змістом різних казок:

  • молодша група — за казкою Геннадія Циферова «Паровозик із Ромашкового»;

  • середня група — за словацькою народною казкою «У Сонечка в гостях»;

  • старша група — за казкою Максима Мейстера «Дві жорстокості».

Літературний проект «Подих весни» представлений у вигляді таблиці, де подано планування інтегрованих занять. Його проживання передбачає надання дітям можливості через власний практично-чуттєвий досвід осягнути змістові та ідейні глибини літературних творів. А інтеграція різних видів діяльності, тематично пов’язаних як із сюжетом казок, так із основною темою літературного проекту, дає змогу формувати різнобічні й водночас цілісні уявлення про весну.


Планування інтегрованих занять на основі літературних творів


Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

Заняття з пріоритетом

мовленнєво-художніх

завдань - МХЗ

Заняття з пріоритетом інтелектуально-мовленнєвих

завдань — ІМЗ

Заняття з пріоритетом соціоприродознавчих

завдань - СПЗ

Заняття з пріоритетом

логіко-математичних

завдань - ЛМЗ

Заняття з пріоритетом

художньо-продуктивних

завдань — ХПЗ

МОЛОДША ГРУПА

Планування інтегрованих занять за казкою Геннадія Циферова «Паровозик із Ромашкового»


Паровозик із Ромашкового

Бачу, чую, відчуваю

Птахи

Квіткова галявина

Спеціальний рейс

Полілог «Що гарне

та негарне можна

побачити навесні?»

Моделювання казки

за допомогою символів

Складання загадок

за схемою

Дидактичні ігри:

«Теремок» (визнач,

які речі «товаришують»

із весною); «Навесні -

узимку»; «Зупинки»

(Волошкова, Василькова,

Дзвіночкова)

Аплікація «Квіткова

галявина»

Полілог «Бачу, чую,

відчуваю»

Чистомовка «Птахи

співають»

Дидактичні ігри:

«Що можна побачити,

відчути, почути»

(класифікація);

«У лісі, на галявині,

на лузі» (робота

з коректурними

таблицями)

Бесіда «Чому навесні

все відбувається вперше?»

Малювання

«Що навесні може траплятися вперше»

Розглядання картинок

із зображенням яблука,

літака та птаха.

До якого світу

(природного

чи рукотворного)

належить об’єкт?

Що вміє робити?

Де його домівка?

Із ким він «товаришує»

та кого «боїться»?

Чим птахи схожі?

Чим відрізняються?

Які частини тіла

є у птаха? Навіщо птаху

кожна з частин тіла?

Гра-імітація «Перетворися

у птаха»

Дидактичні ігри:

«Був - є - буде» (Звідки

з’явився горобець?

Ким він був раніше?

Яйце вміло пищати

та літати? Що вміло яйце?

Що буде з птахом

у майбутньому?);

«Мої друзі — ті, хто

вміють літати»

Малювання «Птах»

Сюрпризний момент

«Карта подорожі

паровозика» (розглянь

символи — відгадай

зупинки)

Вправа «Малюємо

подорож» (з’єднай

крапочки в хвилясту

лінію)

Дидактичні ігри:

«Квіткова галявина»

(гра на двох смужках —

утворення множин);

«Послідовність»

(простеж, як

змінюється квітка)

Конструювання

з геометричних фігур

«Відповідність»

(склади квітку за умовою:

скільки в серединці

геометричних фігур,

стільки й пелюсток такої

самої форми)

Соціоігрове проектування

«Спеціальний рейс»

Розглядання картини:

які зміни ми бачимо під час подорожі?

Проективна гра

«Збираємося в подорож»:

які речі потрібні? (коректурна таблиця)

Дидактичні ігри:

«Будуємо паровозик»

(моделювання з великих

геометричних фігур із розв’язанням певних завдань, наприклад, змоделювати в першому вагончику одне віконце,

у другому - два тощо;

у першому вагончику — трикутне віконце, у другому — кругле

тощо); «Пасажири» (займи місце

у вагончику — квитки з відповідними геометричними

фігурами); «Збираємо докази» (за алгоритмом: «так - ні» -» «тому що...»)

Оформлення газети «Аби не запізнитися на все життя»




Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

Заняття з пріоритетом

мовленнєво-художніх

завдань - МХЗ

Заняття з пріоритетом інтелектуально-мовленнєвих

завдань — ІМЗ

Заняття з пріоритетом соціоприродознавчих

завдань - СПЗ

Заняття з пріоритетом

логіко-математичних

завдань - ЛМЗ

Заняття з пріоритетом

художньо-продуктивних

завдань — ХПЗ

СЕРЕДНЯ ГРУПА

Планування інтегрованих занять за словецькою казкою «У Сонечка в гостях»



У Сонечка в гостях

Сонечко: добре та погано

Сонячні друзі

Доріжка додому

Гра-драматизація

«На сонячній галявині»

  • Психогімнастика «Усміхнемося сонечку»

  • Відеозагадка «3 якої казки персонажі?»

  • Проблемне запитання:

  • Чи потрібне нам сонечко? Чому так вважаєте?

  • Чистомовка «Ми йшли- йшли-йшли і до сонечка прийшли»

  • Моделювання казки (схематична домальовка до кола)

  • Фізкультхвилинка «Сонце кличе»

  • Мовленнєва вправа «Скажи, яке сонце?»

  • Ліплення «Друзі сонечка»




Загадка про сонце

Полілог: Чи подобається тобі сонячна погода?

Хто товаришує із сонечком? Якби не стало сонечка, що могло б трапитися?

Гра з двома обручами «Сонечко: добре та погано»

Мікрофон «Лагідне слово»

Робота з коректурною таблицею — дидактичні вправи: «Куди світить сонечко»(назвати «адресу», маршрут руху — як дійти курчатку до качки тощо);

«Назви зайве»

Метод морфологічного аналізу «Якості сонечка перенести на дітей, курча, вихователя»

Пальчикова гра «Промінці»

Малювання «Де ночує сонечко»

Слухання музики «Подих весни». Що ви уявляєте?

Закличка «Вийди, вийди, сонечко»

Проблемне запитання:

Чи можемо доторкнутися до сонечка, а сонечко — до нас?

Дидактична гра «Корисне- шкідливе сонце»

Робота з дидактичною рамкою (розмісти на першому поверсі сонячних друзів, на другому — птахів та тварин, які рятували сонечко, на третьому — його ворогів)

Дидактична вправа «Живе - неживе» (закрий фішками)

Тактильна гра-масаж «Пригріває сонечко»

Ігри-досліди із дзеркалом: «Сонячний зайчик», «Ефект веселки»*

Малювання «Сонячне зайченя»

Сюрпризний момент: вкочується жовте коло

Дидактична гра «На що схоже?»: що буває навесні такого самого кольору

та форми?

Гра з двома обручами

Робота на індивідуальних картках «З’єднай крапки»

Дидактичні ігри:

«Чия тінь» (персонажі казки);

«Порахуй, скажи, котрий; хто, де стоїть» (робота на смугах)

Гра-плутанина на макеті «Проведи персонажа

до сонечка»

Конструювання з паличок Кюїзенера «Доріжка додому

Організаційний момент «Назустріч сонечку» (імітаційні рухи), «По якій доріжці» (розподіл на групи)

Виготовлення капелюшків персонажів казки «У Сонечка в гостях» (робота в групах)

Гра-драматизація

«На сонячній галявині»




Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

Заняття з пріоритетом

мовленнєво-художніх

завдань - МХЗ

Заняття з пріоритетом інтелектуально-мовленнєвих

завдань — ІМЗ

Заняття з пріоритетом соціоприродознавчих

завдань - СПЗ

Заняття з пріоритетом

логіко-математичних

завдань - ЛМЗ

Заняття з пріоритетом

художньо-продуктивних

завдань — ХПЗ

СТАРША ГРУПА

Планування інтегрованих занять за казкою Максима Мейстера «Дві жорстокості»



Я для себя, я для інших

Мрія

Жорстокість - милосердя

Весна

Гра-стратегія

«Місто любові та добра»

Вправа на включення «Скарбничка несподіванок»

(що спільного мають різні об’єкти, наприклад, білочка та квітка)

Моделювання казки

за допомогою символів

Мовленнєва гра «Велике бажання» (Я хочу, тому що...)

  • Дидактична гра «Закінчи речення» (Я хочу для себе, для друзів, для родини...)

Моделювання «Хочу й можу»

  • Обговорення прислів’я «Хотіти не шкідливо» (утвори прислів’я з поданих слів, перестав слова у прислів’ї різними способами). Як може змінитися зміст прислів’я?

  • Ліплення «Я можу здійснити свою мрію»

Полілог «Що таке мрія?»

Складання інтелектуальної карти «Мрії та їх здійснення»

за сюжетом казки Максима Мейстера «Дві жорстокості»

Гра з двома обручами «У нас теж є мрії»

Гра-прогнозування «Я мрію, я зроблю»

Аплікація «Я досягну своєї мрії»

Гра «Не можеш - допоможемо» (визнач проблему та способи її розв’язання)

Мовленнєві вправи:

«Я вважаю...»; «Тому що...»

  • Обмін думками щодо того, як можна відповісти на запитання грака з казки

  • Малювання «Моя відповідь на запитання грака»

Полілог «Жорстокість та милосердя».

Чи завжди у природі дотримуються правила милосердя?

Дидактичні ігри: «Докази» (доведи, що

у природі є жорстокість та милосердя, у вигляді звинувачення та захисту природи); «Якщо у природі все навпаки»

  • Настільно-друкована гра «Так - ні» (класифікація вчинків за морально- етичним оцінюванням)

  • Моделювання ситуацій «Сонечко милосердя»

Дидактична гра «Таблиця ознак» (визнач, що може бути червоним, живим, що росте тощо)

Моделювання заданої квітки за алгоритмом: форма пелюсток → їх кількість → колір → величина → об’єм

Дидактичні ігри: «Квіткова галявина» (розв'яжи приклади та знайди місце для квітки); «Ти мені, а я тобі» (зашифруй назви квіток цифрами); «Адреса» (робота з коректурними таблицями)

  • Математичний диктант «Малювання квітки по клітинках» (робота в зошиті)

Розглядання картини за сюжетом казки

Обговорення: Що ми можемо запозичити

з казки для майбутнього міста? Чого ми категорично не будемо переймати?

Моделювання міста на макеті: хто з ким житиме поряд, кого від кого варто поселити окремо

  • Дидактична гра «Допомога» (визнач, хто кому може допомогти)

  • Випуск газети «План порятунку квітки» (змінюємо мрію, складаємо план дій та вирішуємо, як цю мрію здійснити)



Весняні турботи батьків майбутніх першокласників

Саме навесні перед батьками шестирічок постають запитання: чи готова дитина до навчання у школі та якії підготувати до таких важливих змін ужитті?

Щоб стати по-справжньому успішним учнем, дошкільнику необхідно відчути себе не об’єктом, а суб’єктом учбового процесу. Лише в цьому випадку він зможе самостійно виконувати інструкції дорослого, працювати без постійного безпосереднього контролю, активно співпрацювати як з дорослим, так і з однолітками.

А щоб навчитись учитися, дитині, звісно, потрібна допомога і педагогів, і батьків. І насамперед дорослим слід навчити дитину брати на себе відповідальність — хоча б частково — за виконання завдання. А себе — хоч це набагато складніше — привчати делегувати їй цю відповідальність.

Тож дитину слід навчити:

  • виконувати інструкції;

  • працювати самостійно;

  • здійснювати самоконтроль.



Попрацюємо разом?

Груповій праці діти зазвичай навчаються в дошкільному закладі. Але і вдома їх теж можна поступово привчати до співпраці. У повсякденному житті завжди знайдеться чимало приводів для цього.

  • Обговоріть плани прибирання квартири, приготування їжі, підготовки до подорожі. Запропонуйте розподілити

обов’язки. Внесіть кілька пропозицій на вибір: «Зараз прибираємо квартиру. Я почну мити підлогу, а ти можеш розкласти свої іграшки на поличці чи розсортувати свою білизну та шкарпетки».

  • Обговоріть, скільки часу ви плануєте витратити на роботу. Дуже важливо, щоб дитина розуміла, що від того, як швидко вона буде працювати, залежить результат загальної праці: «За годину прийдуть гості. Я робитиму салат, а ти накрий на стіл, щоб до їхнього приходу все було готове».

  • Разом порадійте спільному успіху, щоб дитина відчула: це результат вашої співпраці: «Чудово, що ми разом збирали валізи! Якби я все робила сама, ми могли б запізнитися на літак!»

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Вночі за вовчими ярами зайці давали телеграми. І прочитала так сосна:...
Кожен рік час масляної змінюється – це перехідне свято, час якого залежить від того, коли відбувається свято Пасхи. Святкується у...

Тема уроку
Вступ до розділу «Цікава книга природи». На порозі чарівниця осінь. «Перший подих осені»

Науково – дослідницький проект на тему «Особливості організації методичної роботи в школі»
Результати проектної діяльності спрямують навчально-виховну роботу педагогів на вдосконалення й осучаснення освітньої системи

Проект на тему: Виготовлення виробів «З солоного тіста»
Ще й досі слово “ремісник” має негативний,зневажливий відтінок,на противагу творчому підходу до праці. На заняттях в/н учні нашого...

Проект затверджено
Проект Правил ведення нотаріального діловодства (з додатками) та Типової номенклатури справ

Проект на тему
Юрій Іванович Яновський народився 27 серпня 1902р в с. Нечаївці (Компаніївський район Кіровоградської області), де колись був хутір...

Проект державна митна
...

Регламенту щодо медичних виробів тов «дм-проект»
Тов «дм-проект», 03148, Україна, м. Київ, вул. Гната Юри, буд. 9, к. 414, код за єдрпоу 35507428 – уповноважений представник Dragerwerk...

Затверджено генеральний директор тов «Компаньон Груп» Мальцева О....
Наприкінці весни, на початку літа Україна прийматиме велику кількість туристів та футбольних вболівальників у зв’язку з проведенням...

Методичні рекомендації щодо виконання творчих робіт та авторського проекту загальні положення
Слухач курсів має розробити та захистити авторський проект, ураховуючи власні педагогічні та методичні напрацювання. Проект може...

Методичні рекомендації щодо виконання творчих робіт та авторського проекту загальні положення
Слухач курсів має розробити та захистити авторський проект, ураховуючи власні педагогічні та методичні напрацювання. Проект може...

Методичні рекомендації щодо виконання творчих робіт та авторського проекту загальні положення
Слухач курсів має розробити та захистити авторський проект, ураховуючи власні педагогічні та методичні напрацювання. Проект може...

Методичні рекомендації щодо виконання творчих робіт та авторського проекту загальні положення
Слухач курсів має розробити та захистити авторський проект, ураховуючи власні педагогічні та методичні напрацювання. Проект може...

Методичні рекомендації щодо виконання творчих робіт та авторського проекту загальні положення
Слухач курсів має розробити та захистити авторський проект, ураховуючи власні педагогічні та методичні напрацювання. Проект може...

І. Без сонця не цвістимуть квіти, Без любові немає щастя
Коли настає весна І на вулицях з’являються перші весняні квіти, в кожному домі, в селі І в місті відзначається велике свято – Міднародний...

Проект за методикою Іntel «Шпигунські пристрасті»
Розробка теми дозволила детальніше ознайомити учнів з проблемами сучасності. Даний проект також дозволив урахувати художні смаки...

Проект наказу Мінекономіки: "Про затвердження Типового положення...
...

Проект за Програмою intel «Скільки я коштую»
Розробка теми дозволила детальніше ознайомити учнів з проблемами сучасносної сім'ї. Даний проект також дозволив урахувати художні...



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт