Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Тема : поняття про текст. Розрізнення груп окремих речень І тексту. Заголовок, його відповідність тексту, змісту. Вимова й написання слів гроно, китиця

Тема : поняття про текст. Розрізнення груп окремих речень І тексту. Заголовок, його відповідність тексту, змісту. Вимова й написання слів гроно, китиця





Українська мова

2 клас

Тема : поняття про текст. Розрізнення груп окремих речень і тексту. Заголовок, його відповідність тексту, змісту. Вимова й написання слів гроно, китиця.



Авторська розробка вчителя початкових класів

Третьякової Наталії Юріївни

Тема: поняття про текст. Розрізнення груп окремих речень і тексту. Заголовок, його відповідність змісту, тексту. Вимова й написання слів гроно, китиця.

Мета:ознайомити дітей з поняттям текст, формувати уявлення про текст як форму зв’язного висловлювання, його характерні ознаки, повторити назви дерев, повторити поняття «зліва», « справа» ,збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння визначати тему тексту, добирати заголовок до тексту відповідно до змісту тексту, виховувати любов до природи, повагу до символів України, охайність.

Обладнання: ілюстрації берізки, дуба, клена, калини, демонстраційна таблиця з каліграфії,

Хід уроку:

І.Організація класу.

Вже урок наш розпочався,

Кожен з вас його діждався.

Ви сідайте всі зручніше

та поводьтеся тихіше.

В нас урок з рідної мови-

Слухати обов’язково

Всі поради вам потрібно,

Бо в житті це – необхідно!(Третьякова Н.Ю.)

ІІ. Аналіз перевірної роботи.(На попередньому уроці ви писали перевірну роботу з теми «Мова та мовлення». Давайте ще раз пригадаємо ,які ввічливі слова ви пам’ятаєте?)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Проблемна ситуація.

  • Прочитайте речення, записані на дошці.

Петрик йде до школи. Накрапав дощик. Тролейбус підійшов до зупинки. Скоро свято Покрови. Сонце сідає за гору.

-Про що ви дізналися?

-Як ви вважаєте, чому це важко визначити?

Повідомлення вчителя.

- Через два дні український народ буде святкувати свято Покрови.

За народним календарем у жовтні закінчувалась осінь, і тому цей місяць був перехідним від осені до зими. Початком зими в українському селі вважалось свято Покрови,люди збирали весь урожай. Покрова була ще заступницею козаків у далеких походах. Її зображення завжди було на хрестах, які носили козаки.

Отже,як кажуть, прийшов Покров — не нагрієш хату без дров. Дійсно,вже скоро свято і на вулиці стало холодніше. Щоб дізнатись більше про це свято- приходьте в четвер подивитися,як святкують свято Покрови у нашій школі.

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

-Сьогодні ми дізнаємось, чому одна група речень дає нам певні відомості про щось одне, а інша – містить інформацію про декілька предметів .

V.Робота над вивченням нового матеріалу.

Каліграфічна хвилинка.

К км ка

-Які слова на склад ка ви знаєте?(калина,кабачок,капуста, картопля, картина,качка, каша, катер).

-Молодці!

1.Пошукова робота (вправа 88)с.44

Як підсумок роботи- правило на с.44(вчитель читає).

-Яка характерна особливість тексту?(Речення пов’язані між собою.)

-Як ви вважаєте, чому до тексту дібрали саме такий заголовок? Що він відображає?

2. Колективна творча робота.(Вправа 89)

-Прочитайте текст.

-Що в ньому не так?

-Подумайте, як поміняти речення місцями, щоб вийшов текст.

(Діти коментують відповіді.)

-Про що розповідає текст?

-Який заголовок ви дібрали б до тексту?(«Цікава гра», «Приємні гості», «Гра з малятами», «Гра «Струмочок»», «Школярі та малята».)

Робота із завданням 2(колективно, коментовано).

У вправі вам буде зустрічатися розділовий знак лапки, подивіться на дошку і пригадайте їх написання, у зошиті,під час роботи з вправою 89 звертайтесь до зразку написання лапок.)

1 речення –вчитель диктує, діти дивляться у підручник.(Зорово-слуховий диктант)

2 речення – самостійно пишуть.

3 речення – сильний учень записує на дошці та коментує.

-Скільки слів у останньому реченні?(4)

-Яке слово в останньому реченні не можна поділити для переносу?Чому?

-У якому слові букв більше, ніж звуків? Чому?(сподобалось)

3.Фізкультхвилинка.

Ось прокинулась калина,

Сонцю віти підставля,

І танцює, мов дитина,

І танцює,мов дитя.

Нахилила віти вліво,

Погойдалась з вітерцем.

Нахилила віти вправо-

Та заснула знов тихцем.(Третьякова Н.Ю.)

VI.Закріплення та узагальнення знань.

Зараз ми будемо вдосконалювати знання, навички та вміння роботи з текстом.

1.Хвилинка чистопису.

Пп ос із берізка

Гра «Вчителі».

-Зараз ви обміняйтесь, будь ласка, зошитами зі своїм сусідом по парті та перевірте написане за підручником, якщо знайдете помилку - охайно виправте, але не забудьте, що вчителі повинні уважно перевірити, щоб не помилитись.

-Що таке «берізка»? Виберіть її зображення серед малюнків на дошці.(Учень показує біля дошки).

-Як ви її впізнали? Які почуття вона в вас викликає?

2.Робота над вправою 90.

Завдання 1,2 – колективно.

-Які почуття викликав цей текст?

-Яке ставлення автора до берізки? З чого це видно?

-Про що розповідає цей текст?

-Який заголовок можна підібрати до нього?(«Берізка», «Хлопчик та берізка», «Турбота про берізку»).

Для людей береза навесні дарує березовий сік. Його рекомендують для профілактики захворювання зубів у дітей,а також від головного болю, захворювань шлунка. Так що пийте на здоров’я та не хворійте!

Завдання №3 самостійно.(Запишіть по середині вправа №90 і спишіть перше й останнє речення. Сильний учень спочатку прочитає).

3.Підготовка до виконання д/з.

-Прочитайте текст вправи 91. Це текст?Чому?

-Про що він розповідає?

-Який заголовок ви б дібрали до нього?

4.Словникова робота.

-Чи зустрілося вам слово, значення якого вам було незрозумілим?

-А що таке гроно? Китиця?

-Погляньте у словничок.

-Дійсно, гроно та китиця- це слова, близькі за значенням. Скупчення (скопление) плодів або квітів на одній гілці.

Запам’ятайте їх написання і вимову, погляньте на малюнок,ось гроно калини.(Якщо є час- записують у зошит.)

Калина- символ дівочої краси та ніжності.

- Які прислів’я про калину знаєте ви?(Без верби та калини нема України. Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина. Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте. Червона калина- символ України.)

-Складіть звукову модель слова китиця, а слово гроно поділіть для переносу.

- Зараз послухайте вірш Н.Третьякової «Сонячна калина» .(Учень розповідає.)

Сонячна калина

До калини вітер промовля ,

Лагідно їй пісеньку шепоче,

А вона йому, немов дитя,

Тихо щось під ніс собі бурмоче!

І до сонця грона підставля,

Ніжиться в промінні, мов дитина,

Ця калина,ніби немовля,

Нашої матусі України!

VII. Підсумок уроку.

-Що таке текст?

-Чим він відрізняється від групи речень?

-Що можна дібрати до тексту?

VIII.Домашнє завдання.

Правило с.44,вправа 91.

Вербальне оцінювання дітей.

Всі ви гарно працювали,

Речення переставляли,

Заголовок добирали,

Розумнішими всі стали.

А тепер час відпочити,

Не сидіти – походити.

Тож тепер часу не гайте,

А бігом відпочивайте!(Третьякова Н.Ю.)

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Рідна мова плани-конспекти уроків 9 клас
Текст як поняття лінгвістики тексту. Змістова цілісність тексту (тема, підтеми, головна думка тексту)

Календарне планування уроків української мови та літератури в 6 класі...
Структура тексту: зачин, основна частина, кінцівка; відоме й нове. Тема й основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Види...

Тема: Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень....

І мета висловлювання у текстах різних типів. Заголовок тексту
«Мова І мовлення», «Текст», а також відповідно до нової мети шкільного мовного курсу – формування комунікативного мовлення – вивчають...

Урок письма. 1 клас Тема: Письмо великої букви Р. Підготовчі графічні...
Тема: Письмо великої букви Р. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів та речень. Розвиток зв’язного мовлення. Складання...

Тема уроку
Абзац. Поділ тексту на абзаци. План тексту. Складання розповіді за поданим планом

8 клас Українська мова контрольне читання мовчки тексту мета
Ознайомлення з критеріями оцінювання конт­рольного читання мовчки. Проведення інструктажу щодо написання й перевірки рівня розуміння...

Урок №2 Тема. Повторення вивченого про текст, його структурні особливості,...
Мета: удосконалювати творчі вміння працювати з текстом, знаходити його структурні компоненти, мовні засоби міжфразового зв’язку;...

Вимоги
Дозволяється використовувати шрифт розміром 8-12 друкарських пунктів для друкування реквізиту „Прізвище виконавця І номер його телефону”,...

Вимоги
Дозволяється використовувати шрифт розміром 8 – 12 друкарських пунктів для друкування реквізиту „Прізвище виконавця І номер його...

Тема: Текстовий
Мета: Набути навичок оформлення тексту (обрамлення, заливка, колонки, сторінки). Закріпити навики збереження тексту у файлі. Набути...

Урок для учнів 8 класу тема : Аналітико-синтетична переробка джерел інформації
Спираючись на раніше набуті знання, визначити особливості тексту як основного поняття науки про мову

Іі семестр
Написання малої букви г, складів, слів І речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення

Додаток №2 до Положення про кумулятивне голосування в пат «детз»...
Якщо це дозволяють технічні умови, безпосередньо до тексту бюлетеню для кумулятивного голосування (на оборотній стороні) можуть вноситись...

Тема: Текстовий процесор
Мета: Студенти повинні навчитися виконувати створення, збереження І відкриття документів; виконувати операції з фрагментами тексту;...

Версія тексту документа від 18. 02. 2013р. (даний текст потрібно видалити з колонтитулу)

Тема: Створення таблиці. Розміщення тексту та виконання обчислень у таблиці
Корнієнко, М. М., Іванова, І. Д. Інформатика [Текст] : довідник учня та абітурієнта / М. М. Корнієнко, І. Д. Іванова. – Х. Веста:...

Тема. Стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості (8 клас) Мета
Мета: на основі здобутих текстологічних знань відпрацьовувати в учнів відповідні текстотворчі вміння, зокрема вміння відмежовувати...



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт