Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Конкурс-гра «У дивосвіті казок»

Конкурс-гра «У дивосвіті казок»





Сторінка1/3
  1   2   3
Україна

Красноармійська райдержадміністрація Донецької області

Відділ освіти
Тиждень української мови

в початковій школі
З досвіду роботи

вчителя початкових класів

Гришинської ЗОШ

І-ІІІ ступенів

Мірошниченко Наталі

Іванівни
2013

План

проведення тижня

української мови в початкових класах

1 день

Відкриття тижня української мови

Тематична лінійка:

  • слово про мову « Наше диво калинове – українська рідна мова »;

  • оголошення змісту тижня;

  • розподіл завдань по класах.


2 день

День знавців української мови

  1. Літературно-музична композиція, присвячена Дню української писемності та мови (1 – 4 класи);

  2. Шкільний тур Всеукраїнського конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика (3 – 4кл.);

  3. Конкурсно- розважальна гра « Знавці української мови» ( 2 кл. )


3 день

Зустріч з казкою

  1. Конкурс-гра «У дивосвіті казок» (1 – 4 кл.).

  2. Виставка малюнків « Казка до нас завітала» ( 1 – 4 кл.)


4 день

День українського фольклору

  1. Виховний захід « Свято українського фольклору» (1 -4 кл.);

  2. Конкурс пісень « Пісня – душа мого народу» ( 1 – 4 кл.).



5 день

Підбиття підсумків

Нагородження:

  • переможців у шкільному турі Всеукраїнського конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика;

  • команди-переможниці у конкурсно-розважальній грі « Знавці української мови»;

  • команди-переможниці у конкурсі-грі « У дивосвіті казок »;

  • за кращі малюнки до казок;

  • за краще виконання пісень у пісенному конкурсі « Пісня – душа мого народу»;

  • найактивніших учасників Тижня.


Слово про мову

« Наше диво калинове – українська

рідна мова»

Тематична лінійка

Мета: формувати уявлення про мову як національну ознаку народу; показати учням красу і багатство української мови; розвивати вміння виразно декламувати вірші; виховувати любов до мови свого народу, прагнення досконало її знати.

Обладнання: вислови про мову; рушники; музичний супровід; портрети Т. Шевченка, І. Франка, Лесі Українки.

Хід лінійки

Лунає пісня « Зеленеє жито, зелене»

Учень. Раді ми вас всіх вітати,

Бо у нас сьогодні свято –

Будемо нашу рідну мову шанувати.

Учениця. Буква до букви –

І виникло слово.

Слово до слова –

Звучить рідна мова.

Учень. Вимовляємо кожне слово,

Кожне слово – наче спів.

Найдорожча – рідна мова,

Мова діда і батьків.

Учениця. Мова – краса спілкування,

Мова – як сонце ясне,

Мова – то предків надбання,

Мова – багатство моє.

Учитель. Сьогоднішній захід ми присвячуємо рідній українській мові. Саме тій мові , якою ми розмовляємо, пишемо, читаємо.

Ведучий 1. Кожний у дар Божий отримав мову. Усі живі створіння на Землі спілкуються між собою: одні – мовою жестів, інші – мовою звуків. Лише нам, людям – найдосконалішим із жителів Землі – було подаровано можливість спілкування за допомогою мови. Саме завдяки їй ми можемо порозумітися, переказати свої почуття, переживання. З допомогою мови ми бережемо свою історію, передаємо нащадкам неоціненні скарби свого минулого і сучасного.

Ведучий 2. Кожному народові Бог дав землю – її називають Батьківщиною – і мову, - про яку кажуть – рідна. Їх передавали з покоління в покоління й берегли як найцінніший скарб. Нам, українцям, Бог дав багату й прекрасну землю – Україну. Така ж гарна і багата в нас мова – українська. Вона милозвучна, співуча, точна.

Ведучий 3. Українська мова – це безмежний океан. Вона мелодійна, як пісня солов’я, прекрасна і барвиста, наче дощова веселка. Не можна ходити по рідній землі, не зачаровуючись виплеканою у віках рідною мовою.

Ведучий 4. Так, про мову можна говорити дуже багато. А чи знаєте ви, що ми, українці, маємо чи не наймелодійнішу мову у світі? У 1939 році відбувся всесвітній конкурс мов. І наша українська мова за милозвучністю посіла ІІ місце, І – італійська, ІІІ – французька. Синоніміка нашої мови найбагатша. От, скажемо, до слова говорити ми маємо безліч синонімів (допоможіть мені їх назвати): казати,балакати, гомоніти, гутарити, повідати, теревенити, торочити, базікати, цвенькати, бубоніти, мовити, лепетати, верзти, плести, бормотати – і кожне слово має свій власний відтінок.

Ведучий 5. Українською мовою розмовляють приблизно 45 мільйонів осіб. Наша мова належить до високорозвинених мов світу. Багато зробили для вдосконалення своєї мови письменники, учені, видавці книг. Особливе почесне місце належить Т. Г. Шевченку, який удосконалив, відшліфував і продемонстрував світові дорогоцінне каміння – мову простого, пригнобленого тоді народу України. Його послідовники – Леся Українка, Іван Франко.

Учень. «Без мови в світі нас нема» -

Оці Шевченкові слова

Моє так вразили серденько

І процвітають помаленьку.

О мово рідна, ти – моя!

Не помиливсь, Тарасе, ти,

Тож слався, слався навіки!

« Без мови в світі нас нема!» -

Безсмертні ці твої слова.

Учениця. Мово рідна, слово рідне,

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько –

Тільки камінь має.

(Звучить пісня « Українська мова»сл. Ю.Косинської,

муз. Ю. Михайленка)

Велична, щедра і прекрасна мова,

Прозора й чиста, як гірська вода, -

То України диво барвінкове,

багата мова й вічно молода.

Приспів:

Мова! Українська мова, -

Вона співуча, лагідна, дзвінка…

Мова! Українська мова –

Єдина, рідна й дорога така.
Вона, як тиха пісня колискова,

Приходить в серце нам із ранніх літ.

Та мова – ніби пташка світанкова,

Що гордо лине у стрімкий політ.

Приспів:

Учитель. А скільки існує чудових висловів про мову!

(Діти називають висловлювання про мову)

Зразки висловлювань про рідну мову:

  1. Мова – це дзеркало душі людини. ( Народна мудрість)

  2. Найбільше і найдорожче добро у кожного народу – це його мова.

( Павло Тичина)

  1. Мова – втілення думки: що багатша думка, то багатша мова.

( Максим Рильський)

  1. Бережіть чистоту мови, як святиню. ( Іван Тургенєв)

  2. Мова є безпосередня дійсність думки. ( Карл Маркс)

  3. Мова – це знаряддя мислення. Поводитись з мовою абияк – означає мислити абияк: неточно, приблизно, неправильно. ( О. Толстой)

  4. Мова – це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її. ( Олесь Гончар)

  5. Без знання мови почуваєш себе ніби без паспорта. ( Антон Чехов)

Учитель. Українська мова є державною мовою нашої країни, що закріплено в статті 10 Конституції України. « Державною мовою в Україні є українська мова. Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України».

Ще в1574 році було розпочато книгодрукування українською мовою, створено перший буквар.

Учень. Мова – державна перлина.

Нею завжди дорожіть.

Без мови немає країни –

Мову, як матір любіть.

Учениця. Її, незміряно багату,

Дзвінку, і ніжну, і завзяту,

Як день сьогоднішній чудовий,

Люблю, люблю вкраїнську мову.

Учитель. А були часи, коли нашу українську мову забороняли, пригнічували,придушували.

1720 рік – указ Петра І про заборону книгодрукування українською мовою.

1775 рік – указ Катерини ІІ про заборону викладання українською мовою в Києво-Могилянській академії.

1769 рік – Синод дає розпорядження вилучити українські тексти з церковних книг, вилучити букварі з тих закладів, які їх мали.

1884 рік – закрито всі українські театри.

1895 рік – заборона української дитячої книги.

1914 рік – указ Миколи ІІ про скасування преси.

Було багато інших указів, і тільки 28 жовтня 1989 року було прийнято «Закон про мову УРСР». Після цього почалося відродження української мови.

Учень. Мову треба вчити, мову треба знати.

Ясно й зрозуміло треба розмовляти.

Не кривить душею, мови не цуратись.

А разом із нею долею пишатись.

Ми ж бо - українці, мова в нас співуча,

Як роса на сонці, мов сльоза пекуча.

Ми ж бо свого роду сьогодення світле.

Збережімо мову, чисту і привітну!

Мову треба вчити, мову треба знати,

Бо вона священна, як мир,хліб і мати!

Учениця. А якщо з українською мовою

В тебе,друже, не все гаразд,

Не вважай її примусовою,

Полюби, як весною ряст.

В ній душа Шевченка і Лесина,

І Франка в ній душа.

Дорожи українською мовою.

Рідна мова – основа життя.

Учень. Тож вивчайте рідну мову

Вже тепер з маленьких літ.

Українське наше слово

Хай звучить на цілий світ.

Ведучий 1. Уявімо, що народ – це велике гарне дерево,яке виросло на рідній землі. Тоді мова – це його коріння, яке сягає глибини віків. Коли коріння добре, тоді воно росте, буйно квітне і дарує прекрасні плоди. Аж страшно подумати, що може статися з деревом, якщо нищити, псувати й підрізати його коріння!

Ведучий 2. Ось чому мову потрібно охороняти, берегти і розвивати! І тоді вона тішитиме нас, нею писатимуть чудові твори, друкуватимуть багато нових книг.

І тоді зрадіє Господь, і скаже: « Українці – це справді великий народ, який зберіг і примножив мій дар».

Літературна композиція, присвячена Дню української писемності та мови

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення цього свята, з умовами виникнення й проведення Всеукраїнського конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика; формувати інтерес до рідного слова, до пізнання нового в мові, розвивати мислення, активність; виховувати щиру любов і почуття гордості за свою рідну мову, бажання її вивчати і берегти.

Обладнання: рушники, портрети українських письменників; вислови про мову, гасло « Мово рідна, звучи в нашім домі»; символ Всеукраїнського конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика; портрет Петра Яцика.

Хід композиції

Звучить пісня про мову « Мови чарівної звуки»

Вчитель. Любі діти, 9 листопада наша країна відзначає День української писемності та мови. Це державне свято ,засноване Указом Президента України 1997 року, приурочене до дня вшанування пам’яті преподобного Нестора – ченця Києво-Печерського монастиря, славнозвісного літописця. Найвизначнішою його працею є « Повість временних літ», яка була і залишається найвидатнішою пам’яткою слов’янської культури. Тому преподобного Нестора-літописця можна по праву вважати батьком не лише вітчизняної історії, а й словесності. Нашому поколінню випало відповідальне і складне завдання – відродження української мови, слова,державності, нації. За нас цього ніхто не зробить. Це наш історичний обов’язок.

Упродовж кількох століть український народ привчали до думки про нібито « вторинність» української мови, ретельно приховуючи величезний масив української писемності, історії та культури.

Виходять дівчинка молодшого шкільного віку і хлопець-старшокласник. Між ними відбувається діалог.

Хлопець. Хто ти, дівчинко маленька?

Дівчинка. Доня я Вкраїни-неньки.

Українкою зовуся

Й тою назвою горджуся.

Хлопець. А по чім тебе пізнаю?

Дівчинка. По вкраїнському звичаю.

В мене вдача щира й мила

І відвага духу й тіла.

І душа моя здорова –

українська в мене мова.

Хлопчик. А скажи де край твій рідний?

Дівчинка. Там, де неба круг погідний,

Там, де сонце сяє ясне

На вкраїнські діти красні.

Де лани, степи безкраї,

Де орел буйний літає.

Де Карпат вершин високі,

Де потоків дна глибокі,

Де Дністер і хвилі Прута,

Де Дніпро – старий Славута,

Де високії могили,

Що в них голови зложили

Мої предки в лютім бою

За Вкраїну любу свою.

Хлопець. Як поможеш своєму люду?

Дівчинка. Добре все учити буду,

Щоб свої мене любили,

А чужі щоби цінили,

Щоб про мій народ питали

І Вкраїну шанували.

Ведучий. Наше свято – це поетична передмова до досконалого вивчення рідної мови. Вивчати її, удосконалювати свої знання, збагачувати словниковий запас під час читання і спілкування, досконало володіти нею – обов’язок кожного справжнього українця.

Ведуча. « Як парость виноградної лози, плекайте мову», - заповідав нам Максим Рильський.

Ми повинні гідно виконувати цей заповіт.

Учениця молодших класів.

Солов’їну, барвінкову,

Колосисту – на віки –

українську нашу мову

в дар дали мені батьки.

Берегти її, плекати

Буду всюди й повсякчас, –

бо ж єдина – так, як мати, –

мова кожного із нас!

Оксана Забужко
Робота над плакатом

Звучить тиха, лагідна музика, на її фоні звучать слова:

« … Ви бачите, як маленькі долоні затуляють від пронизливого вітру вогник свічки… Це українські діти оберігають українську мову від усіх злих сильних вітрів…»

Це - символ Усеукраїнського конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика. Цей конкурс започатковано Міністерством освіти і науки України 24 липня 2000 року.

Ініціатором проведення конкурсу був український меценат, відомий громадський діяч Петро Яцик.

Розглядання портрета Петра Яцика.

Ведуча. Петро Яцик народився 7 липня 1921 року на Прикарпатті в селі Верхнє Синьовидне. В 23 роки він емігрував до Німеччини. Там закінчив Український технічно-господарський інститут. Через 4 роки виїхав до Канади. Селянський син з України зробив неймовірну кар’єру: на канадській землі став мільйонером. Але понад усе цінував Яцик своє добре й чесне ім’я, мав тверде переконання, що найбільше багатство для людини – це зроблене нею добро, тож був щедрим у своїх добродіяннях, з честю витримав випробування багатством і доброчинством.

Після здобуття незалежності він часто приїздив до України. Мовна ситуація в Україні дуже непокоїла Петра Яцика, адже він був переконаний, що є мова – є держава, немає мови – немає держави. Так виникла ідея конкурсу з української мови для української молоді. Рік від року конкурс набуває популярності, тому що головна мета цього мовного змагання – утверджувати державний статус української мови, підносити її престиж.

Ведучий. Міжнародному конкурсу з української мови судилося стати лебединою ( останньою ) піснею Петра Яцика. Українські школярі і студенти готувалися до Другого конкурсу, коли з Канади надійшла сумна звістка про смерть українського патріота. І жаль, і сум, і невизначеність охопили всіх хто знав його, устиг полюбити. Що буде з Конкурсом?

Ведуча. Та Яцик був ще й талановитим батьком: він виховав прекрасну доньку Надю, тендітну,усміхнену жінку, яка завжди допомагала батькові. Дитя Канади, вона живе в англомовному світі, але добре знає мову свого батька.

Без жодних сумнівів вона підтримала проект батька: «Конкурс буде… Нічого не міняється... Праця та мрія Петра Яцика продовжується…».

Ведучий. Відтоді, щороку у День української писемності та мови мовний марафон, якому присвоєно славне ім’я Яцика, розпочинається у різних славних своєю історією містах і селах України. Запрошую учнів 3 – 4 класів на шкільний тур конкурсу з української мови імені Петра Яцика.
  1   2   3

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

У світі британських казок
Мета заходу: познайомити учнів з культурою Британії через світ народних казок, розповісти про особливості казок різних частин Об’єднаного...

Урок-гра «квк». 5 клас Урок-гра«Шляхами літературних героїв»
А. С. Макаренко вважав, що гра має значний вплив на розвиток дитини: «Яка дитина у грі, майже така вона буде й у роботі, коли зросте....

Положення про конкурс
Конкурс «Command style — музичний автограф» (далі — Конкурс) організовано з метою

В. О. Сухомлинський писав, що без гри немає І не може бути повноцінного...
Гра – це іскра, що розпалює вогонь кмітливості та допитливості… Гра дитини – це не простий спомин про те, що було, а творче переосмислення...

План уроку
«ділова гра», «рольова гра», «урок-подорож» та інші, використання на уроках мультимедійних презентацій та відеороликів, які дозволяють...

Пояснювальна записка Тематичний план
Для дитини з раннього віку провідним видом діяльності є гра. Гра поряд зі спілкуванням, є головним способом пізнання навколишньої...

Ірен Роздобудько Гра в пацьорки
Пацьорки дрібний різнокольоровий бісер. Ним можна вишити гарну картину, а можна розсипати по підлозі І ніколи не зібрати до купи....

Конкурс юних дизайнерів 29. 12. 2014, сют дзержинського району ІV...
Міські змагання з радіоконструювання відбудуться 04. 12. 2014 року о 1000 на базі сют тернівського району за адресою: м. Кривий Ріг,...

Про ІІ регіональний відкритий фестиваль-конкурс
Регіональний відкритий фестиваль-конкурс народно-інструментальної музики «Золота струна» (надалі – Фестиваль-конкурс) проводиться...

Методичні вказівки до виконання самостійної практичної роботи, присвяченої...
Уміщений програмний матеріал до вивчення дисципліни «Спецпрактикум», наведені методичні вказівки до виконання самостійної практичної...

Розвиток творчої особистості дошкільнят шляхом використання казок В. О. Сухомлинського

Положення п ро V іі всеукраїнський фестивал ь -конкурс народної творчості
Всеукраїнський фестиваль-конкурс народної творчості «Червона калина» (далі – фестиваль-конкурс) проводиться з метою збереження та...

Методичний посібник Київ 2013 Керівник авторського колективу Г. А....
Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура») як система національно-патріотичного виховання українців...

Гра «Спіймай звук» Мета: формувати навички фонематичного слуху. Вчитель...
Гра «Спіймай звук» Мета: формувати навички фонематичного слуху. Вчитель по черзі називає слова, в яких є або немає звука [ r ] чи...

Конкурс проводиться щорічно з 1 березня до 30 квітня. Конкурс проводиться...
Цей Порядок визначає механізм проведення першого туру щорічного Всеукраїнського конкурсу «Кращий державний службовець» районної державної...

Конкурс «Шкыльна быблыотека 2017 ВгссссссВс Всеукраїнський конкурс«Шкільна бібліотека 2017»
«Популяризація читання шляхом впровадження інноваційних технологій у роботі бібліотеки»

Дипломної педагогічної освіти Урок-гра на тему: «Технологія виконання ручних швів: «козлик»
Урок-гра на тему: «Технологія виконання ручних швів: «козлик», «тамбурний» (5 клас)

Конкурс проводиться для учнів 5 11 класів загальноосвітніх навчальних...
Тараса Шевченка та в межах відзначення у 2014 році 200-річчя від дня народження Т. Г. Шевченка у 2013/2014 навчальному році в Харківській...



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт