Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Дослідження проблеми, збирання інформації

Дослідження проблеми, збирання інформації





f:\информация\dscn1004.jpg


Із історії створення

кімнати – музею

в Деснянській гімназії
Десна 2015

В даному посібнику розглядається питання становлення шкільного музею, етапи його створення, не включаючи широке коло питань музейної педагогіки. Збірник має практичний характер, націлений на приклади створення музейних експозицій, екскурсійну роботу, сприяє підйому патріотичного виховання учнів.

Посібник призначений для вчителів та учнів освітніх навчальних закладів.

d:\документація гімназії\відео і фотографії\нагорор\изображение 034.jpg

Автор посібника - вчитель історії,

заступник директора

з навчально-виховної роботи

Деснянської гімназії

В.П.Паньок

ПЕРЕДМОВА

Всезростаючу роль у подальшому розвитку національного відродження української держави, формуванні нових підходів до національної освіти і виховання підростаючого покоління, розвитку його особистих якостей і моральних цінностей, підйому патріотичного виховання відіграють шкільні музеї.

Шкільний музей на сьогодні стає міцним стержнем всієї навчально – виховної роботи, широким полем творчості учнів та вчителів.

Завдання педагогів формувати в учнів національну свідомість, високий патріотизм, почуття власної гідності, гордості за свою державу, бажання збагатити її своєю творчою працею, виховувати любов до країни і рідного краю, бажання бути причетним до всього, що відбувається на рідній землі. Постійно підтримувати інтерес та зацікавленість учнів, використовувати нетрадиційні методи в роботі з обдарованими дітьми – головне завдання шкільного музею патріотичного напрямку.

Метою цієї роботи є узагальнення алгоритму дій щодо створення кімнати – музею, практичному підйому дієвого патріотизму в сучасних умовах.

Ідея створення кімнати – музею Великої Вітчизняної війни в гімназії плекалась з моменту становлення закладу. В 2005 році реалізувати мрію взялися вчителі історії разом з учнями – активними учасниками курсу за вибором « Ми – громадяни України» при підтримці адміністрації гімназії, селищної ради. Для цього був оформлений проект, де чітко відслідковувались всі етапи:

  1. Робота над метою, актуальністю і завданнями кімнати – музею.

  2. Дослідження проблеми, збирання інформації.

  3. Розроблення плану дій, визначення груп дітей з обов’язками над реалізацією проекту.

  4. Презентація проекту, відкриття кімнати – музею.

Створення багатої, сильної, незалежної, демократичної держави України потребує виховання у підростаючого покоління патріотичної свідомості, національної вірності, високої моральності, громадянської активності, поваги до історії свого народу. Саме таку мету ставлять перед собою засновники кімнати - музею, адже розуміють, що формування високих якостей у своїх гімназистів має спиратися насамперед на добре знання історії Батьківщини, рідного краю, його людей, їхніх звершень. Якраз це і є тією духовною стежиною, яка веде до справжнього дієвого патріотизму, здатного принести суспільству порозуміння, злагоду, консолідацію, відродження і процвітання.

Особливо важливо правдиво показувати сторінки історії в наш складний час, коли трапляються випадки інтерпретації подій «під себе», під ідеологію своєї держави, спотворення недавньої історії пострадянського минулого нашої держави і всього світу. На захист від цього і має стати патріотичне виховання молоді. Тому Деснянська гімназія взяла за основу як одне із найважливіших завдань – виховання в учнів високого почуття громадянина, патріота своєї Вітчизни, продовжувача почесної справи своїх батьків, захисників незалежної держави України.

Звичайно, діти нашого військового містечка повинні добре знати не лише історію Великої Вітчизняної війни, а й бойовий шлях 5-ї гвардійської Звенигородської Червонопрапорної ордена Суворова ІІ ступеня повітряно – десантної дивізії, на базі якої був сформований 169 військовий навчальний центр. Тому, плануючи збір матеріалів, група активістів звернулась до колишнього директора Деснянської школи Зарічної Л.У., яка в 70-80 роки займалась пошуковою роботою, була організатором клубу «Пошук» - листуванням з ветеранами дивізії, збором інформації про їх бойові подвиги та про героїв Радянського союзу, пам’ять яких увіковічена в стелі на алеї героїв. Створенню кімнати – музею передувала велика дослідницька робота учнів та вчителів. Були підняті матеріали місцевих бібліотек, преси, архівів гарнізонного будинку офіцерів, Інтернет – ресурси, залучені спогади ветеранів війни та праці, їх листування. Після копіткої і довготривалої праці по збору інформації постало питання знаходження коштів для створення експозицій, естетичного обладнання. На допомогу прийшли небайдужі люди : батьківський комітет, селищна рада, військовий лісгосп, спонсори, учителі, учні. Останні намагались самостійно заробити гроші, проводячи благодійні концерти, акції.

Розмістити експонати, систематизувати матеріал, створити хронологічно правильні експозиції допомогли працівники гарнізонного музею Бойової Слави, вчителі історії, образотворчого мистецтва. Так виникло наше маленьке «дітище». Кімната – музей має кілька сторінок :

  1. Із історії Великої Вітчизняної війни «Пам’ять народу живе в віках».

  2. Бойовий шлях 5-ї гвардійської Звенигородської Червонопрапорної ордена Суворова ІІ ступеня повітряно – десантної дивізії.

  3. Межиріччя – партизанський край.

  4. Ми – патріоти України.

Кілька слів про експозицію «Межиріччя – партизанський край». Вона вміщує матеріали діяльності на нашій території в роки Великої Вітчизняної війни партизанського загону ім. Щорса під керівництвом Ю.О.Збанацького, розвідувальної групи К.С. Гнедаша, підпільної комсомольської організації села Виповзів. У цій добірці зібрано досить цікавий матеріал : деякі особисті речі Збанацького, унікальні архівні книги 1943 – 1947 років, спогади очевидців. Гордістю музею є невелика діарама «Партизани в бою», художня картина якої доповнена особистими речами партизан.

Найважливіший етап роботи – презентація та відкриття музею. Воно відбулося у переддень Великої Перемоги з запрошенням почесних гостей, ветеранів, учнів, батьків, учителів. Після підготовленої і проведеної учнями екскурсії, гості в змозі були почути «живий» голос ветеранів – друзів нашої гімназії, адже діти протягом багатьох зустрічей вели відеозаписи про їх бойові подвиги. Присутніх також вразила найсучасніша виставка – повідомлення гімназистів «Як моя родина брала участь у великій Вітчизняній війні» та дитячі малюнки на захист миру.

Змінюється час, але зберігаються традиції патріотичного виховання учнів через дієвий осередок - шкільний музей : через екскурсії, консультації, лекції, листування з ветеранами, масові заходи, присвячені річницям подій війни, в яких з великим задоволенням і відповідальністю беруть участь як учні, так і вчителі, співаючи патріотичні пісні, декламуючи вірші, виконуючи танки.

Проте, музей в нашій гімназії виконує не лише функції виховання, а ще й освіти. Працюючи над проектом створення кімнати-музею в Деснянській гімназії, учителі історії прийшли до висновку, що музейна справа сприяє активізації дослідницької роботи учителів та учнів з історії. Це прослідковується в :

  • пошуку та підборі музейних об'єктів , що представлені у вигляді матеріальних, художньо-ілюстративних, письмових, документальних пам' яток;

  • систематизації та оформленні музейних виставок та композицій;

  • створенні історичних панорам та діорам;

  • використанні документальних кіноплівок та телефільмів, які збільшують кількість пізнавального матеріалу;

  • монтуванні власних фільмів « Живий голос історії»;

  • застосуванні картографічного матеріалу;

  • діяльності групи « Пошук» , яка займається листуванням та зустрічами з ветеранами Великої Вітчизняної війни , зокрема з ветеранами 5-ої Звенигородської повітряно-десантної дивізії; листуванням з родичами Гнедаша К.С., дослідження партизанської діяльності

Збанацького Ю.О.;

  • налагодженні зв'язків з працівниками музеїв 169 навчального центру;

  • виявленні інтересу учнів до минулого своєї родини - написання оповідей «Участь моєї родини у Великій Вітчизняній війні» та створення історичних колажів;

  • підготовці дослідницьких та проведенні демонстративно-показових екскурсій учнями в кімнаті - музею.

  • Збір сучасних матеріалів останніх визначних історичних подій, пов’язаних з історією нашої держави та містечка.

Така копітка робота учителів та учнів може привести до більш серйозного вивчення того чи іншого аспекту теми Великої Вітчизняної війни, перерости в написання МАНівської роботи. Отже, в умовах нового освітнього простору, залучення учнів до дослідницької діяльності в музеях історичного профілю сприяє розвитку особистості, ініціює здібності до творчого саморозвитку, визначає ефективність пізнавальної діяльності, допомагає перенесенню знань, умінь і навичок дослідника у будь-яку сферу пізнавальної і практичної діяльності старшокласника, формує патріотичні почуття майбутнього свідомого громадянина України.

Складне сьогодення нашої країни вимагає оновлення експозиції кімнати – музею, доповненню її новими трагічними сторінками : «Майдан 2014 – революція Гідності» та « Україна – єдина держава. Захист Батьківщини сьогодні». Не відкрию таємницю, якщо скажу, що серед батьків, вчителів, випускників, навіть старшокласників були майданівці, які виборювали справедливість в листопаді– лютому 2014 року, які повстали проти ненависного режиму Януковича і його команди, проти корупції, бюрократії, вічної брехні. У групи активістів музею вже є деякий матеріал, який дасть можливість створити міні – експозицію « В боротьбі за Європейський вибір». І найболючіше для більшості українців і жителів нашого містечка, в тому числі і дітей – це участь чоловіків-батьків, братів, сестер у бойових діях, що наразі відбуваються на сході нашої країни. Це окремий, найактуальніший, найпатріотичніший, найпекучіший напрям роботи нашого музею. Ми продовжимо написання листів воїнам-захисникам України, нашим випускникам, проведемо конкурс малюнків для солдат « Ми за мир», організуємо благодійні концерти і акції на підтримку наших близьких – бійців батальйону територіальної оборони «Чернігів», всіх воїнів.

Учні нашої гімназії, діти військового містечка, оточеного блокпостами, швидко дорослішають, особливо зараз, і розуміють всю відповідальність перед батьками, державою – сумлінно навчатись, любити і поважати свою Батьківщину, виростати дійсними патріотами, захисниками Вітчизни. Вони беруть приклад зі своїх батьків, дуже багато обирають професію військового і нізащо не віддадуть ворогу ні кроку української землі, будуть стояти на захисті збереження цілісності і суверенітету України – рідної, коханої, найкращої в світі!

То чи варто починати справу створення музею в освітньому закладі? Певно, так. Адже, ефективна діяльність шкільного музею створює умови для підняття патріотичного виховання Ми зробили лише перший крок в розвитку музейної справи, але зрозуміли, що це дуже важливо і відповідально. Залучаємо і вас в своїх освітніх закладах, хто ще не створив музей, швидше братись до справи.

c:\documents and settings\admin\мои документы\укрjpg.jpg

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\укр2jpg.jpg

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\dscn0991.jpg

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\dscf2590.jpg

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\dscn1003.jpg

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\музі.jpg

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\паньок в.п\p5120081.jpg

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\паньок в.п\p5290126.jpg

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Дослідження та обґрунтування параметрів машини для збирання цибулі...
Аведено графи технологій вирощування цибулі ріпчастої та опис машин для збирання цієї овочевої культури. Наведено теоретичні дослідження...

Київський державний центр науково-технічної І економічної інформації
Це гострі проблеми суспільного, політичного, комерційного І юридичного значення. Якщо ці проблеми не вирішувати, то це може загальмувати...

Дослідження теми проекту: Добирання необхідної інформації; Аналіз...
Розширювати уміння користуватись образними можливостями слова для передачі думок

Глобальні проблеми сучасності: Життя чи самознищення!?
На уроці учні працюють в групах, виступають з повідомленнями, розвивають навички пошуку інформації, її систематизації та узагальнення....

«Профілактика суїцидів у системі виховної роботи»
Розділ І. Науково-психологічні дослідження проблеми суїциду у життєдіяльності людини

Повинна бути актуальною та відзначатися новизною. Формулювання теми...
Наукова робота це самостійно виконане наукове дослідження тієї чи іншої проблеми, яке відповідає науковим принципам, має певну структуру,...

Зміст
Росії та поствізантійського світу, від яких намагаємось відійти, феномену сьогоднішнього ісламського відродження та України, проблеми...

Урок 1 тема. Світ очима еколога: екологічні проблеми рідного міста (села)
«екологічні проблеми», уявлення про екологічні проблеми та шляхи їх подолання, взаємозв'язки між природою, господарською діяльністю...

Вступ. Актуальність дослідження Учитель готується до хорошого уроку все життя
При цьому особливого значення набуває креативність особистості, її здатність до творчого нестандартного мислення, вміння ефективно...

Постановка проблеми у загальному вигляді та її зв’язок із важливими...
Представлені різні теоретичні підходи до дослідження даного феномену. Підкреслюється значущість етичних настановлень керівника в...

Донецький обласний центр туризму
Назва наукової роботи повинна бути лаконічною, короткою, відповідати суті вирішеної наукової проблеми /задачі/, вказувати на мету...

Дослідження рівня розуміння підлітками основ здорового способу життя І безпечної життєдіяльності
Розділ І. Теоретичні основи проблеми формування принципів здорового способу життя учнів

Фабрики думок для вирішення соціально важливих проблем
Однак за умов обмеженості ресурсів така ідеологема стає майже нездійсненною. Тому при вирішенні соціальних проблем, постає закономірні...

М. Чернівці Соціальні мережі та їх аналіз
Дослідження в декількох академічних сферах показали, що соціальні мережі діють на багатьох рівнях, починаючи від родин, І закінчуючи...

Українська науково-практична конференція «Актуальні проблеми будівництва...
Голова – Галунько Валентин Васильович, доктор юридичних наук, професор, директор Інституту публічного права «Наукові дослідження...

Дослідження тісно пов’язана з ідеями, покладеними у “Концепції мовної...
З позицій державної мовної політики навчання іноземних мов є одним із пріоритетів сучасної освіти

Анкета «Професійні інтереси учнів»
Анкетування (лат inquirer – розслідувати, шукати) – метод збирання фактів на основі письмового самозвіту досліджуваних за спеціально...

Педагогічний аналіз як функція керівника позашкільного навчального закладу”
Педагогічний аналіз – це метод дослідження, що полягає в уявно-практичному розчленуванні цілого на складові частини: оброб-лення...



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт