З![]() Запорізької міської ради Запорізької області План-конспект відкритого уроку з англійської мови в 7-А класі (з поглибленим вивченням іноземної мови) на тему: Охорона природи підготувала: вчитель англійської мови, спеціаліст I категорії Дакуніна А.В. 2010 р. Тема: Охорона природи. Тип уроку: комбінований. Практична мета: удосконалювати лексико-граматичні навички з теми “The Environment”, the second conditional, modal verbs; практикувати учнів виражати особисте ставлення до проблем навколишнього середовища. Освітня мета: розвивати комунікативні навички. Розвиваюча мета: розширити кругозір учнів, прищеплювати інтерес до вивчення навколишнього середовища. Виховна мета: розвивати активну життєву позицію, спонукати до бережного ставлення та захисту навколишнього середовища. Обладнання: підручник Tim Falla, Paul A Davies “Solutions Pre-Intermediate”, Oxford; мультимедійний проектор; презентація учительська “The Earth is our home”, учнівська “Global problems of our planet”; тематична пісня “Promise Song”; відеоролики “Our planet”, “The Rainforests of Indonesia”, “Protect the Environment!”; роздатковий матеріал: граматичні вправи MultiROM Unit 8; екологічний тест “How green are you?”. (Перед початком відкритого уроку гостям пропонується переглянути тематичний відеоролик “Our planet”) I Вступна частина
T: Good morning children! P: Good morning teacher! T: I’m glad to see you. Today we have an unusual lesson. There are many guests in our class room. Great our guests please. P: Good morning! T: Thank you. Sit down, please. Who is on duty today? P: I am on duty today. T: Who is absent today? P: All are present. T: What is the day today? P: Today is Saturday. T: What is the date today? P: It is the thirteenth of March. T: Thank you. Sit down, please.
Слайд 1-2 T: The topic of our today’s lesson is “The Earth is our home”. By the end of our lesson you should be able:
Слайд 3 Here’s the plan of our lesson. You will
Фонетична розминка Слайд 4 T: Now, to make your speech more fluent and to make your sound natural, let’s speak the tongue-twister (Додаток 1).
Who’s the best? Лексична гра Слайд 5 T: Let’s play the lexical game. Take the cards (Додаток 2) and divide into two groups (red and green). Find the topic words in the word square. I’ll give one minute.
Слайд 6 T: Count the words. How many words have you found? Read the words. Ps: water, pollution, global warming, rainforest, cut, trees, rubbish, air, recycle, reuse II Основна частина
Слайд 7 T: Let’s check your home task. It’s the group project “Global problems of our planet“ (презентація учнівська). Ps: (захист групової презентації) Слайд 8 T: Now, answer the questions. What is the main problem of our city? Why? Ps: (pupil’s answers)
Граматична гра Слайд 9 T: Let’s revise some grammar rules. When do we use the Second Conditional? How do we form the sentences? Ps: We use the second conditional to describe an imaginary situation or event, and its result. We use the past tense in the if clause, and would/wouldn’t + verb in the main clause.
Слайд 10 T: Let’s play the grammar game. Take the cards (Додаток 3) and divide into two groups (red and green). Use the Second Conditional and continue the sentences. Each correct sentence gets one point.
T: Count the cards. Who’s the winner? Виконання граматичних вправ Слайд 11 T→Ps: Let’s use the computers and practice the grammar exercises (MultiROM Unit 8 grammar test). Take your places. Complete the sentences with the correct forms of the verbs. I’ll give you 3 minutes.
T: Have you done the exercise? Read the sentences. Ps: If we recycled more plastic bottles, we would not have to produce so much plastic. If we produced less plastic, we would burn less oil. If we burnt less oil, there would not be so many “greenhouse gases” in the atmosphere. If there were not so many greenhouse gases in the atmosphere, we would be able to reduce global warming. If we reduced global warming, the Earth’s climate would not change so fast. T: Take your places.
Слайд 12 T: Watch the video “The Rainforests of Indonesia”. Have you understood the text? T: Now, take the cards (Додаток 4) and read the questions. Watch the video again and answer the questions. Слайд 13
Ps: His name is Muhtar. He is 44 years old. He is a ranger because he loves the forest and wants to protect it. He cut down trees in the rainforest because he didn’t have enough money. If there weren’t any rangers, the forest would be destroyed. Слайд 14 T: What would you do if you were a ranger? Ps: (pupil’s answers).
Слайд 15 T: How do you understand the expression “green people”? Ps: (pupil’s answers). T: How green are you? Try the quiz to find out! Let’ use the computers. (Виконання екологічного тесту “How green are you” (Додаток 5). T→Ps: Are you Green? Ps: (pupil’s answers).
Слайд 16 T: Read the text (ex.3, p.76 “Teen Action”) and complete it with the words in the box. T: Let’s check the task. Key: 1. Countries; 2. environment; 3. energy; 4.letters; 5. rubbish, 6. turn off, 7. use. Слайд 17 T: Answer the questions. How old were the members of the first Youth Eco Parliament? What plans did they make? What problems did they focus on? Why did they meet in Berlin? Which of their suggestions are easy to follow? Ps: (pupil’s answers).
Слайд 18 T: Do you know any environmental organizations or clubs? Would you like to create your own environmental club? Let’s create it! Take the cards and divide into two groups (read and green). Here’s the club’s card (Додаток 6).
I’ll give you 6 minutes. (фоновий відеоролик “Protect the Environment!”) Ps: (презентація клубів з захисту навколишнього середовища). III Заключна частина Слайд 19-20
T: Invite your friends to join the club (write the invitations).
T: We love the Earth. The Earth is our home! We should help the environment. Our future is in our hands! The lesson is over. Good bye, my friends. (Звучить тематична пісня “Promise Song”) Додаток 1 Don't trouble trouble until trouble troubles you Don't trouble trouble until trouble troubles you Don't trouble trouble until trouble troubles you Don't trouble trouble until trouble troubles you Don't trouble trouble until trouble troubles you Don't trouble trouble until trouble troubles you Don't trouble trouble until trouble troubles you Don't trouble trouble until trouble troubles you Додаток 2 Find the topic words in the word square
Find the topic words in the word square
Додаток 3
Додаток 4 Watch the video and answer the questions.
Watch the video and answer the questions.
Watch the video and answer the questions.
Watch the video and answer the questions.
Додаток 5 ![]()
Додаток 6 THE ENVIRONMENTAL CLUB ![]() NAME: SLOGAN: GLOBAL PROBLEMS ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ WHAT CAN WE DO TO SOLVE THE PROBLEMS? __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ |
Підготувала Бойко Людмила Юріївна, учитель вищої категорії Прилуцької спеціалізованої школи з поглибленим вивченням інформаційних... | Мовленнєва зарядка. Warm up. Ознайомлення з правилами читання буквосполучення ck | ||
План-конспект уроку з англійської мови з використанням методів навчання лексики 26 | «Chrіstmas» та виконати після текстові вправи, перевіряючи розуміння прочитаного | ||
Дисципліна: Іноземна (англійська) мова / Іноземна (англійська) мова за професійним спрямуванням | Навчальна мета: закріпити, поглибити та узагальнити знання про прикметник як частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну... | ||
Мета: Вдосконалити вміння учнів описувати свій дім(квартиру) з опорою на текст-зразок, використовуючи прикметники місця І конструкцію... | Зміст організаційно-педагогічної діяльності та розподіл обов’язків між адміністрацією закладу | ||
Скажемо гостям на який урок ми їх запросили (на урок української мови). Девізом нашого уроку є : Рідну мову я вивчаю | Виховна: формувати ціннісне ставлення учнів до праці, людей, виховувати у дітей старанність та наполегливість, прищеплювати інтерес... | ||
Через роботу над побудовою усного висловлювання на певну тему в доцільному стилі й жанрі, вибираючи й поєднуючи різні типи мовлення,... | Сьогодні на уроці ми починаємо вивчати частини мови. Вивченням частин мови займається такий розділ граматики, як морфологія | ||
Досягнення: нагороди руо(2006, 2011) та гуо(2012), Подяка кмда(2012), Сертифікат волонтера «Євро-2012», Сертифікат про успішний курс... | Цюрупинської спеціалізованої школи І-ІІІ ст з поглибленим вивченням іноземних мов | ||
Обладнання: Мультимедійна презентація, конверти із завданням; аркуш «Шкала оцінювання» | Підручник: Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 5 класу загально- освітніх навчальних закладів. – Тернопіль: Астон, 2005.... | ||
Тема уроку: Повторення І закріплення вивченого матеріалу з теми «Мій дім. Моя кімната.» | Розглядається креативна система навчання, яка базується на засадах гуманістичної психології І пов'язана з теорією розвивального навчання;... |
![]() Головна сторінка Бланки резюме Бланк довіреності Бланк заяв Заява зразок Договір розірвання Зразок позовної заяви Заява на паспорт |