Схвалено вченою радою Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України (протокол № 1 від 21 січня 2016 року) Інструктивно-методичні матеріали для проведення експертизи електронних версій проектів підручників, поданих на конкурсний відбір проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів Згідно з Положенням про конкурсний відбір проектів підручників для учнів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 25 грудня 2015 року № 1361 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 січня 2016 року за № 59/28189, та наказу Міністерства освіти і науки України від 05 лютого 2016 року № 78 «Про проведення конкурсного відбору проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів» (далі – Конкурс) експертизі підлягають проекти підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів з певного навчального предмета, що подані на Конкурс. Кожен експерт здійснює експертизу не більше двох поданих на Конкурс електронних версій проектів підручників з певного навчального предмета відповідно до цих інструктивно-методичних матеріалів. За наявності конфлікту інтересів між авторами та видавництвами поданих на Конкурс проектів підручників експерти впродовж трьох робочих днів з дня початку експертизи (до 11 березня 2016 року) повинні письмово повідомити про такий факт до Інституту модернізації змісту освіти (далі – ІМЗО) за адресою: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 36, тел./факс (044) 248-21-61, електронна адреса: vidbir.2016@gmail.com.
Для перегляду електронних версій проектів підручників кожен експерт до 01 березня2016 року повинен зареєструватися в Репозитарії цифрового навчального контенту (далі — Репозитарій) за адресою ua.lokando.com. Експерти реєструються за звичайною процедурою реєстрації користувачів (інструкцію див. на сторінці ІНСТРУКЦІЇ на порталі Репозитарію). Увага! У полі «Назва закладу» експерт має вказати слово «експерт». Експерти матимуть змогу переглядати й завантажувати всі об’єкти, доступні звичайним зареєстрованим користувачам. Коли розпочнеться експертиза, експертам додатково будуть доступні ті електронні версії проектів підручників, експертизу якого(яких) вони здійснюють. Доступ буде відкрито з 09 березня 2016 року. Для доступу до проектів конкурсних підручників експерт має виконати такі дії. 1. Зайти на сайт Репозитарію (ua.lokando.com), вказавши свої логін і пароль. 2. Натиснути кнопку «ТЕМАТИЧНІ НАБОРИ» ліворуч, щоб відкрити перелік тематичних наборів. У верхній частині переліку має з’явитися призначений йому набір з іменем КОНКУРС. ПРЕДМЕТ. 8 КЛАС. 3. Виділити набір мишею і натиснути кнопку «ЗАСТОСУВАТИ». Панель закриється, критерій пошуку буде встановлено (на кнопці панелі «ТЕМАТИЧНІ НАБОРИ» відобразиться назва набору КОНКУРС. ПРЕДМЕТ. 8 КЛАС). 4. Натиснути кнопку «ШУКАТИ». 5. У результатах пошуку відобразиться підручник(підручники), експертизу якого(яких) експерт здійснюватиме. 6. Детальну інструкцію щодо завантаження і перегляду конкурсних підручників буде опубліковано на сторінці КОНКУРС 2016 до 09 березня 2016 року. Увага! Якщо експерт у належний час (починаючи з 09 березня 2016 року) не побачить потрібних йому проектів підручників, він має написати електронного листа на адресу: osvita@outlook.com.
Згідно вищезгаданих наказів Міністерства освіти і науки України експертиза електронних версій проектів підручників, поданих на Конкурс триватиме з 09 по 22 березня 2016 року. Експерту слід урахувати, що підручник – основне навчальне видання із систематизованим викладом змісту навчального предмета,що відповідає навчальній програмі й офіційно затверджене як таке. Метою цієї експертизи є виявлення відповідності параметрів проекту підручника (рукопису або оригінал-макету) психолого-педагогічним критеріям, що засвідчує можливість використання підручника у навчальному процесі і доцільність надання йому грифу «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України». Експертизі підлягають такі параметри проекту підручника:
Ознайомитися з навчальними програмами з усіх навчальних предметів можна на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України: 1) навчальні програми для 5-9 класів для загальноосвітніх навчальних закладів: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869088/; 2) навчальні програми для 8-9 класів для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням окремих предметів: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1384763942/. Оцінюючи проект підручника щодо відповідності його навчальній програмі, експерт має врахувати право на авторське представлення послідовності викладу навчального матеріалу в проекті підручника, уведення додаткових питань, що сприяють розкриттю сутності поняття, передбаченого навчальною програмою тощо. Слід ураховувати, що авторське бачення відповідності навчальній програмі має бути обґрунтованим і не призводити до перевантаження навчального змісту. Критерії експертизи:
Невідповідність змісту проекту підручника навчальній програмі може бути підставою для відхилення підручника.
Проект підручника має бути спрямований на досягнення цілей і завдань освіти, задовольняти потреби всіх своїх користувачів: для учнів бути цікавою й ефективною навчальною книгою; для вчителів стати основою розгортання навчального процесу, побудови власної методичної системи; для батьків бути зрозумілим порадником у наданні допомоги своїм дітям у навчанні.. Критерії експертизи:
Нова філософія шкільної освіти передбачає використання підручників нового покоління, які водночас із традиційними дидактичними функціями (інформативною, трансформаційною, мотиваційною, систематизувальною, інтегративною, самоконтролю, розвивальною, виховною тощо) виконували б ще й нові (функцію розвитку самостійної пізнавальної діяльності учнів в інформаційному просторі; функцію розвитку ключових і предметних компетентностей). Сучасний підручник – складний комплекс, що складається з текстового і позатекстового структурних компонентів, які добираються і розташовуються в окремих темах відповідно до особливостей навчального матеріалу (див. таблицю). Структура шкільного підручника
Критерії експертизи:
3.5. Відповідність гендерному підходу в освіті Текстові та позатекстові (ілюстрації, методичний апарат, апарат орієнтування) матеріали підручника позбавлені гендерних стереотипів, андроцентризму, дискримінацій за ознакою статі (сексизмів), що виявляється у:
3. Оформлення результатів експертизи Експерт письмово оформлює результати проведеної ним експертизи у вигляді розгорнутої рецензії, що завершується одним із варіантів висновку: про доцільність надання підручнику грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»; про необхідність доопрацювання проекту підручника; про відхилення проекту підручника. На останній сторінці рецензії та висновку експерт ставить свій підпис і дату заповнення. Результати експертизи й перевірки мають бути засвідчені підписом керівника закладу, у якому працює експерт, і печаткою цього закладу (за наявності). Експерти до 24 березня 2016 року передають свої експертні висновки на папері та в електронному вигляді (pdf-формат) до ІМЗО (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 36, електронна адреса: vidbir.2016@gmail.com) та в електронному вигляді (pdf-формат) в Репозитарій (lokando@outlook.com). Учасники Конкурсу мають право впродовж десяти робочих днів з моменту оприлюднення експертних висновків доопрацювати проекти підручників відповідно до результатів експертизи і подати їх до ІМЗО у термін, визначений наказом МОН України про проведення Конкурсу. Експерти, які здійснювали експертизу електронних версій проектів підручників, після подання доопрацьованих їх варіантів з 13 по 15 квітня 2016 року перевіряють ступінь доопрацювання проектів підручників відповідно до результатів експертизи у строк, визначений наказом МОН України про проведення Конкурсу. Кожен експерт письмово оформлює результати проведеної ним перевірки у вигляді довідки про стан доопрацювання проекту підручника, що завершується одним із варіантів висновку: про доцільність надання підручнику грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»; про відхилення проекту підручника. На останній сторінці довідки експерт ставить дату заповнення та свій підпис, який засвідчує підпис керівника закладу, у якому працює експерт,і печаткою цього закладу (за наявності). Експерти до 18 квітня 2016 року передають свої довідки про стан доопрацювання проекту підручника на папері та в електронному вигляді (pdf-формат) до ІМЗО (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 36, електронна адреса: vidbir.2016@gmail.com) та в електронному вигляді (pdf-формат) в Репозитарій (lokando@outlook.com). Для відправлення експертного висновку або довідки про стан доопрацювання проекту підручника в електронному вигляді необхідно врахувати, що кожному із зазначених документів має відповідати один файл. Назва файлу – це прізвище експерта (наприклад: Ткаченко.pdf). У темі електронного листа необхідно вказати назву підручника (наприклад: Геометрія. 8 клас). Увага! Експертні висновки на електронні версії проектів підручників та довідки про стан доопрацювання проектів підручників будуть оприлюднені на офіційному веб-сайті МОН України, веб-сайті ІМЗО та в Репозитарії. |
Директорам загальноосвітніх шкіл впродовж квітня травня 2014 року провести аналіз придатних для використання підручників І посібників... | Відкритого реєстру національних публічних діячів України ( додатково дописати самостійно ) | ||
В умовах відсутності підручників для організації навчально-виховного процесу у 6 класі пропонуємо використати підручники минулих... | Методичні рекомендації щодо структури, змісту та обсягів підручників І навчальних посібників з грифом Міністерства освіти І науки,... | ||
... | ... | ||
У вигляді словникових статей витлумач лексичне значення поданих слів (письмово) | Стаття. Л. Поперечна Алгоритм проведення інвентаризації бібліотечних фондів шкільних підручників. Додаток 6 | ||
Обговорити результати апробації навчальних підручників на засіданні методичної ради | Здійснити педагогічний аналіз програм, підручників, обладнання І навчальних кабінетів. Ознайомитися з календарними І тематичними... | ||
Електронна таблиця (ЕТ) це програма для обробки даних, поданих у вигляді таблиці | Під час приймання документів від заявника здійснюється перевірка повноти поданих заявником документів, відповідність їх оформлення... | ||
У покажчик включено бібліографічні описи монографій, підручників, навчальних посібників, статей із журналів, збірників І тез доповідей... | Великої Вітчизняної війни. Чи всі наші однолітки усвідомлено схилять голови цього дня, якщо з українських підручників фактично зникла... | ||
Питання, що потребують вирішення в процесі здійснення експертизи: відповідність найменувань та описів товарів, поданих на експертизу,... | Наукові роботи студентів, які є тематичним продовженням робіт, поданих на Конкурс у попередні роки, розглядаються за умови наявності... | ||
Міністерства освіти І науки, молоді та спорту України від 14. 12. 2012 №1427, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 січня... | ... |
![]() Головна сторінка Бланки резюме Бланк довіреності Бланк заяв Заява зразок Договір розірвання Зразок позовної заяви Заява на паспорт |