Харківська академія неперервної освіти
Завдання ІІ етапу VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка та ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
у 2015/2016 навчальному році
(листопад 2015 р.)
5 клас І. «Садок вишневий коло хати», «Вітер з гаєм розмовляє», «Реве та стогне Дніпр широкий» – твори Т.Шевченка, наповнені розмаїтими описами краси природи.
Напишіть невеликий твір-опис у художньому стилі «Світ краси природи у творчості Т.Шевченка» за мотивами вивчених творів.
Обсяг – 0,5 – 1 сторінка.
У творчій роботі використайте прості речення, ускладнені вставними словами, однорідними членами з узагальнювальним словом (по 1–2). 18 б.
(12 – за зміст і мовне оформлення; 6 – за використання речень, ускладнених вставними словами, однорідними членами з узагальнювальним словом)
ІІ. Напишіть твір-мініатюру за темою «Краса і велич дружби». 12 б.
Максимальна кількість балів – 30
Харківська академія неперервної освіти
Завдання ІІ етапу VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка та ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
у 2015/2016 навчальному році
(листопад 2015 р.)
6 клас
І. Допитливий, вразливий, цікавий до всього маленький Тарас Шевченко не вдовольнявся звичайними забавками своїх однолітків. Його вабив довколишній світ, у якому стільки незрозумілого, загадкового й дивного. Хлопчик виростав мовчазний, завжди замислений. Ніколи не тримався хати, а все бував десь на природі... Одного разу навіть ходив шукати залізних стовпів, що десь підпирають на обрії небо… У жанрі оповідання напишіть про те, як маленький Тарасик ходив шукати залізні стовпи, що підпирають на обрії небо.
Обсяг – до 1 сторінки.
У творчій роботі використайте діалог або пряму мову. Уведіть у речення 2–3 доречні фразеологізми.
18 б. (12 – за зміст і мовне оформлення; 6 – за використання діалогу чи прямої мови, фразеологізмів)
ІІ. Напишіть твір-мініатюру за темою «Зло нічого не дає, крім зла» (М.Луків). 12 б.
Максимальна кількість балів – 30 Харківська академія неперервної освіти
Завдання ІІ етапу VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка та ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
у 2015/2016 навчальному році
(листопад 2015 р.) 7 клас
І. Ви вже знаєте про нелегку долю Шевченка.
Напишіть твір-замальовку від імені письменника «Ніхто не бачить, як сирота плаче».
Обсяг – 1 – 1,5 сторінки.
У творчій роботі використайте прості речення, ускладнені поширеними звертаннями (2–3). Уведіть у речення 3–4 доречні фразеологізми.
18 б. (12 – за зміст і мовне оформлення; 6 – за використання речень, ускладнених поширеними звертаннями, фразеологізмів)
ІІ. Напишіть твір-мініатюру за темою «Люби, плекай природу нашу,
цвітінь, росою споєну» (Д.Білоус).
12 б. Максимальна кількість балів – 30
Харківська академія неперервної освіти
Завдання ІІ етапу VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка та ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
у 2015/2016 навчальному році
(листопад 2015 р.) 8 клас
І. Напишіть творчу роботу в публіцистичному стилі «Уроки життя від Великого Кобзаря».
Обсяг – 1,5 сторінки.
У творчій роботі використайте 2–3 доречні фразеологізми, 1–2 прикладки, по 2 дієприкметникові й дієприслівникові звороти. 18 б. (12 – за зміст і мовне оформлення; 6 – за використання фразеологізмів, прикладок, дієприкметникових і дієприслівникових зворотів)
ІІ. Напишіть твір-мініатюру за темою «П’ять пальців твоєї руки неоднакові. Де ж ти бачив двох подібних людей?» (В.Підпалий). 12 б. Максимальна кількість балів – 30
Харківська академія неперервної освіти
Завдання ІІ етапу VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка та ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
у 2015/2016 навчальному році
(листопад 2015 р.) 9 клас
І. Ви вже знаєте, що Т. Шевченко був позбавлений можливості жити на Батьківщині.
Напишіть ліричну сповідь від імені автора про його долю «Моя хата – мандрівочка, моя сестриця – в криниці водиця, мої перини – степові травини».
Обсяг – до 2 сторінок.
Проілюструйте висловлення цитатами (2–3) із вивчених творів Т.Шевченка. Використайте 2–3 доречні фразеологізми. Ускладніть речення риторичними звертаннями й питаннями (по 1–2). 18 б. (12 – за зміст і мовне оформлення; 6 – за використання цитат, фразеологізмів, риторичних звертань і питань)
ІІ. Напишіть твір-мініатюру за темою «Та не молися мовою чужою, бо на колінах стоячи, умреш» (Д.Павличко).
12 б. Максимальна кількість балів – 30
Харківська академія неперервної освіти
Завдання ІІ етапу VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка та ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
у 2015/2016 навчальному році
(листопад 2015 р.) 10 клас
І. Напишіть ліричну сповідь у художньому стилі за віршованими рядками з поеми «Єретик» Т. Шевченка: Господи, помилуй,
Спаси Ти нас, святая сило…
Не дай знущатися лукавим
І над Твоєю вічно-славой,
Й над нами, простими людьми! Обсяг – 2 – 3 сторінки.
Проілюструйте своє висловлення доречними прикладами з поетичних творів Т.Шевченка. У роботі використайте риторичні поширені звертання (3–4); речення, ускладнені порівняльними зворотами (2–3) і вставними словами (2–3). 18 б. (12 – за зміст і мовне оформлення; 6 – за використання риторичних поширених звертань, речень, ускладнених порівняльними зворотами і вставними словами) ІІ. Напишіть твір-мініатюру за темою «А хто від правди ступить на півметра – душа у нього сіра й напівмертва» (Л.Костенко). 12 б. Максимальна кількість балів – 30
Харківська академія неперервної освіти
Завдання ІІ етапу VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка та ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
у 2015/2016 навчальному році
(листопад 2015 р.) 11 клас
І. «Нині Україна самостверджується для себе і для світу під знаком Шевченка, під знаком Шевченка наш народ повертає собі національну самосвідомість і гідність, хоче, як сказав Янка Купала, «людьми бути». А Шевченків ідеал – Україна великої сім’ї, «вольної, нової». Україна без зла», – писав Іван Дзюба.
Напишіть есе «Україна без зла», використавши приклади із суспільно-політичного життя й вивчених творів Кобзаря.
Доберіть епіграф.
Обсяг – 2,5 – 3,5 сторінки.
У творчій роботі використайте поширені прикладки (3–4), називні речення (2–3), складні речення з різними видами зв’язку (3–4). 19 б. (12 – за зміст і мовне оформлення; 1 – за епіграф; 6 – за використання поширених прикладок, називних речень, складних речень із різними видами зв’язку) ІІ. Напишіть твір-мініатюру за темою «Мусимо бути європейцями на ґрунті українському» (П.Грабовський). 12 б. Максимальна кількість балів – 31
|