Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

На уроках з

На уроках з





Сторінка1/3
  1   2   3


Вправи з розвитку життєвих навичок

на уроках з

,,Основ здоров΄я



2011

10.03.2011
Укладач: Сатанівська Оксана Дмитрівна

Вправи з розвитку життєвих навичок на уроках

«Основ здоров’я»



Відділ освіти Уманської міської ради

Методичний кабінет

Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 ім.М.П.Бажана

Уманської міської ради Черкаської області

Вправи з розвитку життєвих навичок на уроках «Основ здоров’я»
Інформаційна збірка вправ для виконання учнями на уроках «Основ здоров’я»


Умань 2011

Укладач: Сатанівська Оксана Дмитрівна, спеціаліст вищої категорії, вчитель основ здоров’я Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11 ім.М.П.Бажана Уманської міської ради Черкаської області, керівник міської творчої групи вчителів основ здоров’я.

Автори: члени творчої групи з основ здоров’я: Бойко С.В. (спеціаліст ІІ категорії, міська гімназія), Шпеник С.В. (спеціаліст І категорії, ЗОШ № 1), Манелюк Н.О (спеціаліст ІІ категорії, ЗОШ № 3), Андрухович Н.О. (спеціаліст вищої категорії, ЗОШ № 5), Мельник А.П. (спеціаліст, НВК №7), Кравець Н.В (спеціаліст ІІ категорії, ЗОШ №9), Новакова В.П. (спеціаліст І категорії, ЗОШ № 12)

Рецензент: Ільїна Любов Василівна, методист міського методичного кабінету.

Вправи з розвитку життєвих навичок на уроках «Основ здоров’я»: Інформаційна збірка вправ для виконання учнями на уроках «Основ здоров’я»
У даній збірці зібрані розробки вправ із залученням учнів щодо здорового способу життя та розвитку життєвих навичок дітей та молоді України. Збірка містить вправи, створені на основі творчих та інноваційних підходів, цікавих за змістом, достатньо гнучких щодо пристосування до конкретних потреб будь-якої учнівської аудиторії і які базуються на життєвому досвіді та готують молодь до лідерства щодо здорового способу життя.

Для вчителів основ здоров’я, класних керівників, практичних психологів, соціальних педагогів, студентів вищих навчальних закладів, педагогів-тренерів, що впроваджують новітні освітні програми.

Схвалено засіданням методичної ради школи, протокол № 4 від 13.12.2010 року, засіданням ради міського методичного кабінету, протокол № 3 від 14.12.2010 року.
ЗМІСТ
Вступ …………………………………………………………………………….5

Як розробити план заняття ……………………………………………………..6

Вправи на очікування……………………………………………………………8

Вправи …………………………………………………………………………..16

Ігри, руханки ……………………………………………………………………43

Бібліографія …………………………………………………………………….66

ВСТУП

Сьогодні освіта України більш ніж будь-коли потребує учителів, що спроможні та бажають навчатися поруч зі своїми учнями. Навчання, що швидко просувається вперед, стало не тільки справою оволодіння статичним обсягом знань, а й питанням спроможності відкривати швидкозмінні ідеї відносно самих знань.

Викладання – це не просто читання лекції: воно виходить за рамки стояння перед класом і подання фактів з певної теми. Щоб викладання було ефективним, воно вимагає деяких професійних змін у нашому підході до викладання. Вчитель не повинен боятися визнати: «Я цього не знаю» і бути здатним сказати: «Давайте дізнаємося разом» або «Я навчаюсь у дітей у той самий час, як вони навчаються у мене».

Поради:

  • Позитивно ставтесь до своїх учнів, вивчайте їх.

  • Слухайте кожного.

  • Залучайте учнів до розробки вправ.

  • Здійснюйте оцінку і переоцінку своїх можливостей, вносьте зміни.

  • Будьте креативними.

  • Будьте відкритими до альтернативних рішень.

  • Записуйте ідеї та спостереження, як тільки вони з’являються. Навіть проста подія може стати у пригоді, коли ви бажаєте розробити освітні вправи. Спостерігайте та записуйте цікаві життєві моменти, що трапляються вам у парку, крамниці, газеті чи часописі, які ви потім зможете використати для донесення ідей здорового способу життя, або перетворити для цікавої дискусії в класі чи групової роботи.

  • Не бійтеся критики та невпевненості.

  • Сформуйте самовизначення та систему переконань щодо самого себе, відчуйте зацікавленість у набутті навичок, потрібних для вираження вашого самовизначення та переконань.

ЯК РОЗРОБИТИ ПЛАН ЗАНЯТТЯ

НАЗВА

Повинна відображати тему чи проблему, якій присвячене це конкретне заняття.
МЕТА

Визначає завдання та обґрунтування того, чим ви та ваші учні займатиметеся впродовж уроку в класі, користуйтеся цим розділом для формування проміжних цілей заняття, які є продуктом попередніх планів і заходів, та готуйте підґрунтя й учнів до майбутніх заходів щодо подальшого набуття знань і навичок.

  • Якими є цілі заняття?

  • Що ви очікуєте від учнів по завершенню заняття, чого вони мають навчитися?


НАВЧАЛЬНІ ЗАВДАННЯ – найважливіший елемент плану заняття, який базується на тому, що ваші учні робитимуть задля подальшого набуття знань, ставлень, навичок.

  • Що учні здатні робити по завершенню цього заняття?

  • За яких умов виконання учнями роботи буде вважатися завершеним?

  • Які критерії будуть визначати задовільний ступінь досягнень навчальних цілей?

  • Яким чином учні продемонструють, чого вони навчились та чи зрозуміли завдання заняття?

Слід надавати перевагу дієсловам з конкретним значенням: писати, визначати, вирішувати, малювати, складати…

МАТЕРІАЛИ

Розділ допомагає вчителям швидко визначити:

  • Скільки часу піде на підготовку ресурсів?

  • Які матеріали, книжки та обладнання потрібно підготувати?

  • Які матеріали будуть потрібні, щоб підготувати заздалегідь?


ПЕРЕБІГ ВПРАВИ

Детально крок за кроком розписати опис вправи. Включає ідеї автора, його досвід. Вправа повинна містити зрозумілу інформацію щодо її проведення, чіткі завдання, логічні зв’язки між цілями навчання та діяльністю, поетапне виконання всіх завдань.


prezent1.jpg

ВПРАВИ НА ОЧІКУВАННЯ

Сатанівська О.Д.
ОЧІКУВАННЯ «ПІСОЧНИЙ ГОДИННИК»
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

Це завдання може бути використане на будь-якому уроці-тренінгу з основ здоров’я
МЕТА:

Створити макет пісочного годинника.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:16319-confused-gold-person-holding-their-hands-out-because-they-arent-sure-what-to-do-about-seo-and-link-exchanges-to-market-their-site-clipart-illustration-graphic.jpg

Наприкінці заняття учні повинні вчити ділитись своїми враженнями.
МАТЕРІАЛИ:

Макет пісочного годинника, піщинки.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

На початку заняття ведучий просить поділитись враженнями від змін (якщо вони відбулися) за результатами попереднього заняття. Кожному учасникові ведучий роздає по три кружечки, які символізують піщинки, і пропонує написати очікування. Після цього кожен учасник зачитує своє очікування та наклеює їх у верхній частині пісочного годинника.


Андрухович Н.О.

ОЧІКУВАННЯ «ЗОЛОТА РИБКА»
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

План проведення вправи очікування може бути адаптовано до інших тем стосовно здорового способу життя, безпеки дорожнього руху.
МЕТА:

Надати учням можливість висловити свої очікування.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти – висловлювати свою точку зору чи здійснилися чиїсь очікування. Якщо так можна домалювати ставок . латаття.400_f_5603497_dhblw9bmequyjqwynp3xofpkglknx4fb.jpg
МАТЕРІАЛИ:

Малюнок золотої рибки, фломастери, стікери у вигляді луски
ДІЯЛЬНІСТЬ:

- роздайте листочки / луску/

- запропонуйте учням написати свої очікування і розмістіть їх на малюнку золотої рибки. Наша луска вкрила золоту рибку, а ми докладемо зусиль, щоб вона міцно трималася і очікування збулися.

- наприкінці заняття повертаємося до наших очікувань. Чи здійснилися ваші очікування, якщо так, можна домалювати ставок, латаття,очерет.

Манелюк Н.О.
ОЧІКУВАННЯ ВПРАВА «СВІТЛОФОР»

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ: вивчення теми "Безпека на дорозі"; налаштувати учнів на визначення мети уроку.
МЕТА: назвати, які знання, яку інформацію, які враження учні очікують отримати від цього уроку.team work.jpg
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

навчити прогнозувати, визначати головне, коротко висловлювати свою думку.
МАТЕРІАЛИ:

кружечки зеленого, жовтого і червоного кольорів; плакат із зображенням безколірного світлофора, скотч або цінники.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

учні обирають кружечок червоного, зеленого або жовтого кольору, пишуть на ньому свої очікування; якщо вони очікують нових знань, позитивних емоцій - кріплять зелений кружечок у верхнє коло світлофора; якщо вони не визначились - кріплять кружечок жовтого кольору у середнє коло ; а якщо учням не цікава ця тема, або вони знайомі з цією інформацією, то вони обирають червоний кружечок і відповідно кріплять його у нижнє коло світлофора.

Мельник А.П.
«ОЧІКУВАННЯ «МИ ЧЕКАЄМО НА ТВОЄ СМС»
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

ця вправа може бути використана до будь якої теми і типу уроку і допоможе учням знайти відповіді на цікаві питання та задовольнити очікування від уроку.
МЕТА:15065-busy-orange-employee-standing-in-front-of-their-desk-chair-two-computer-screens-and-papers-on-their-desk-while-multitasking-and-taking-multiple-phone-calls-at-once-clipart-graphic.jpg

навчити учнів правильно будувати питання, висловлювати свою думку, вмінню слухати інших.

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

учні повинні навчитись виділяти головне, продемонструвати зацікавленість та інтерес до даної теми.
МАТЕРІАЛИ:

плакат з намилюваним мобільним телефоном, кольорові стікери та фломастери.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

Учні пишуть на кольорових стікерах питання які їх найбільше цікавлять з даної теми і про що вони очікують дізнатись.


Новакова В.П.

ОЧІКУВАННЯ «МОЯ ЗЕМЛЯ»

33d7e.jpg


ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ: Основи здоров'я 5 кл.
ТЕМА:

Земля – наш спільний дім.
МЕТА:

сприяти формуванню у дітей екологічної свідомості, усвідомленню ними цінності та унікальності природи.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні:

  1. Дбати про довкілля і переконувати інших не забруднювати його.

  2. Називати дії, що сприяють збереженню навколишнього середовища.


МАТЕРІАЛИ:

малюнок глобуса – моделі Землі; вирізані фігурки голубів, на

яких будуть написані очікування.

ДІЯЛЬНІСТЬ:

Виявлення очікування ( 2 хв.)

  1. Роздати дітям фігурки голубів, на яких вони пишуть свої очікування.

  2. Прикріпити їх навколо глобуса.

Кравець Н.В.

ОЧІКУВАННЯ «ПРОДУКТИ НА НАШОМУ СТОЛІ»
ТЕМА:

Безпека харчування15179-group-of-light-blue-people-holding-a-meeting-and-trying-to-solve-a-jigsaw-around-a-large-rectangular-conference-table-in-an-office-clipart-illustration-image.jpg
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

цей план очікування може бути адаптований до будь-якої іншої теми або проблеми стосовно здоров'я та впливу незбалансованого харчування на організм дитини
МЕТА:

  • визначити перелік продуктів, які відповідають таким принципам раціонального харчування, як помірність, різноманітність, збалансованість

  • активізувати мислення учнів,

• розвивати уміння відрізняти корисні продукти від тих, які шкодять здоров'ю
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти

  1. Називати чинники, що впливають на харчування людини

  2. Пояснювати можливі наслідки незбалансованого харчування

  3. Визначати симптоми харчових отруєнь

  4. Надавати допомогу при різних видах харчових отруєнь.

МАТЕРІАЛИ:

зразки реклами продуктів з харчовими добавками, картки з фотографіями отруйних та їстівних грибів, олівці,ножиці, аркуші паперу.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

  • Кожний учасник тренінгу на окремому аркуші - наліпці записує назву продукту харчування, який входить до його раціону

  • озвучує написане,

  • прикріплює наліпку із назвою продукту на видноті,

  • учасники аналізують власні очікування та добирають із запропонованих ними ж продуктів лише ті, які відповідають принципам здорового харчування



personas


ВПРАВИ




Сатанівська О.Д.
ВПРАВА «ЧИ Є В РЕКЛАМІ ПРАВДА?»
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

Цей план занять щодо правди в рекламі може бути адаптований до інших тем стосовно здоров'я, таких як зловживання алкоголем, паління та вживання некорисної їжі.
МЕТА:44963-royalty-free-rf-clipart-illustration-of-a-discombobulated-3d-blanco-man-character-leaning-against-a-yellow-question-mark.jpg

Розказати учням про рекламу (тиск засобів масової інформації) та її негативні впливи на фізичний та психічний стан. Навчити учнів життєвих навичок, таких як критичне та креативне мислення.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  1. Визначати рекламні стратегії, що нав'язують використання певного продукту.

  2. Створити антиалкогольну та антитютюнову рекламу, застосовуючи ті самі звернення, що їх використовують у рекламі.


МАТЕРІАЛИ:

Зразки реклами алкогольних і тютюнових виробів.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

  • Нехай учні розглянуть зразки та дадуть відповіді на запитання:

  • До якої групи звернено ці зразки реклами?

  • Звідки ви це знаєте?

  • Обговоріть таке:

  • Яка мета реклами?

  • Яка мотивація тих, хто робить рекламу?

  • Як ви думаєте, на скільки ефективні застереження у рекламі? Чому?

  • Назвіть деякі шляхи ефективнішого донесення застережень до

  • аудиторії?

  • Як ця реклама впливає на підлітків?


РІЗНОВИДИ:

  • Нехай учні створять свою власну антиалкогольну та антитютюнову рекламу, застосовуючи ті самі звернення, що їх використовують у рекламі.

  • Проведіть змагання між маленькими групами з найкращої рекламної кампанії.

  • Помістіть найкращу рекламну кампанію на шкільній дошці оголошень, щоб інші учні мали змогу її побачити.


Сатанівська О.Д.
ВПРАВА «БЕЗЛЮДНИЙ ОСТРІВ»

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

ця вправа використовується в курсі вивчення тем
МЕТА:

створити умови, що дають можливість вижити на безлюдному острові
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

наприкінці заняття учні повинні вміти створювати створювати умови, необхідні для виживання в екстремальних умовах.
МАТЕРІАЛИ:

ватман, маркери, роздруковані макети різких предметів, рослин, плодів.16528-one-blue-person-in-a-group-of-gray-people-thinking-up-a-creative-idea-with-a-lightbulb-over-his-head-clipart-illustration-graphic.jpg
ДІЯЛЬНІСТЬ:

1. Ведучий на підлозі розкладає великий ватман, роздає маркери учням.

2. Оголошує завдання: Уявіть собі, що внаслідок корабельної катастрофи ви потрапили на безлюдний острів. Упродовж 20 років ви не зможете повернутися додому. Ваша задача – створити для себе умови, в яких ви б змогли вижити, а саме:

  • освоїти острів, організувати на ньому господарство;

  • налагодити суспільно-громадське життя (створити організації, розподілити обов’язки, доручення ролі);

  • установити правила та норми спільного життя на острові.

3. Після виконання всі учасники розташовані біля свого «Острова» і розповідають, як вони виконували завдання.


Сатанівська О.Д.

ВПРАВА НА ЗНАЙОМСТВО «ВЕЖА»

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

Цей план заняття із спілкування може бути адаптований до будь-якої теми або проблеми стосовно здоров'я.
МЕТА:

Навчити учнів життєвих навичок, таких як спілкування, вміння слухати, лідерство, вирішення проблем, прийняття рішень, впевненість у собі, асертивність.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  1. Визначати важливість ефективного спілкування під час роботи у групі.

  2. Назвати принаймні п'ять життєвих навичок, що їм знадобилися, щоб стати ефективною командою.credito-compra-vivienda-colombia-300x300.jpg


МАТЕРІАЛИ:

Принаймні 100 соломинок на групу, клейка плівка (скотч), ножиці.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

  • Створіть кілька маленьких груп від чотирьох до десяти учнів у кожній залежно від розміру класу. Найкраще - це група з восьми учнів.

  • Роздайте матеріали кожній групі.

  • Нехай учні побудують якомога вищу вежу (за 10 хвилин).

  • Правила такі, що учні не можуть кріпити вежу ані на підлозі, ані на стелі. Коли вежу буде закінчено, вона має стояти самостійно (принаймні 10 секунд).

  • Поки вони виконують цю вправу, ви маєте ходити від однієї групи до іншої, спостерігаючи за тим, як вони спілкуються між собою, як вони вигадують, як себе організують, як вирішують проблеми та приймають рішення.

Ця чудова гра із залученням учнів може бути використана для навчання та пояснення важливості багатьох видів навичок: спілкування, прийняття рішень, вирішення проблем, впевненості у собі та асертивності.
РІЗНОВИД:

Ви можете замінити соломинки чимось іншим, наприклад сірниками.
Бойко С.В.

ВПРАВА «ОБЕРИ КОЛІР – ОБЕРИ ХАРАКТЕР»: КОНФЛІКТИ
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

Вправа може бути застосована для навчання умінням та навичкам попередження конфліктів між учнями та вчителями, дітьми та батьками, виховання асертивності, толерантності, терпимості у взаєминах між людьми.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

1. Продемонструвати негативні наслідки конфліктів.

2. Навчити протистояти стресам, які виникають у конфліктних ситуаціях.

МАТЕРІАЛИ: кольорові стікери, тематичні ілюстрації ( електронні чи фото), заготовки з текстом ситуаційних задач.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

1.Запропонувати учням обрати з 6 кольорів (чорний, білий, жовтий, червоний, синій, зелений) - 1, найулюбленіший.

2. Об’єднати учнів у групи, запропонувати розв’язати ситуаційні ситуації за «кольоровою теорією Боно», зробити висновки.working_together_teamwork_puzzle_concept.jpg

Кольорова теорія психолога Е. де Боно заснована та твердженні про те, що кожна людина за своїм типом поведінки та типом мислення відповідає певному кольору (підсвідомо обираючи той, який найбільше імпонує типу темпераменту людини).
Чорний колір – приховує таємницю, в своїх вчинках непередбачуваний, людина, яка його обирає таємнича, критична до свої вчинків, конкретна, рішуча, у конфліктах поводиться неочікувано.
Білий колір - об’єктивний, реалістичний, людина, яка обирає його, упевнена в собі, може бути різка, згодна на компроміс, якщо отримає власну вигоду.
Червоний колір – емоційний, енергійний, людина, яка обирає його, прагматична, вчинками керують емоції, але схильна до співпраці, якщо їй це подобається.
Жовтий колір – сонячний, життєрадісний, людина, яка його обирає, оптиміст, відверта в своїх вчинках, щира, готова іти на примирення заради інших.
Зелений колір – ідейний, творчий, людина, яка його обирає, має цікавість до конфлікту,

як ситуації, в якій можна випробувати себе, свій інтелект, може провокувати конфлікти для самоствердження і сама ж їх розв’язувати.
Синій колір – символ згоди, терпимості, спокою, людина, яка обирає його, може керувати, вимоглива до себе, може примирити інших, спланувавши вчинки інших, як власні.
3. Запропонувати ситуаційні задачі, які треба розв’язати згідно вибраної «кольорової стратегії», зробивши висновок про те, як можна було запобігти конфліктам.
1.Ігор з Віталієм – добрі друзі. Ігор підробляє після школи й іноді позичає Віталієві гроші на кілька днів. Спочатку той повертав їх вчасною та останні кілька разів – невчасно. Ігор вирішив повернути гроші. В результаті - хлопці посварилися.
2. Ти відвідуєш курси водіїв, щоб отримати право на керування автомобілем. Але один з відвідувачів курсів постійно натякає на те, що ти не маєш ні хисту, ні можливостей навчитись. В результаті – кожне заняття переростає у конфлікт.
3. Субота. Уроки закінчилися. Але твоїм батькам здається, що ти недостатньо навчався протягом тижня, тому вони вимагають виконання додаткових завдань. Ти конфліктуєш з батьками, бо саме сьогодні тебе запросили на день народження.
4. Вам доручили спільну справу: підготувати газету до Дня Святого Валентина. Але виникла суперечка, бо кожен уявляє формат та дизайн газети по-своєму, а втілювати проект, як завжди, будуть одні й ті ж самі.

5. Твій однокласник повідомив, що твій найкращий друг не зовсім коректно про тебе висловлювався. Це прозвучало образливо. Ти вирішив з’ясувати стосунки з другом. Все закінчилось взаємною образою.

6. Олена щодня старанно готується до уроків. Дарина тричі просила у подруги зошит з виконаним домашнім завданням, а потім ще брала його з парти без дозволу. Вчителька оцінила роботи однаково «2 бали». Подружки посварилися.
4. Обговорити правила запобігання конфліктам, зробивши висновки про можливість реального їх застосування у спілкуванні між сучасними підлітками.

1) Поводься з іншими так, як би тобі хотілося, щоб поводилися з тобою.

2) Не ображай інших, не будь злостивим.

3) Не зосереджуй увагу на недоліках співбесідника, визнай його переваги.

4) Чесно визнач мету конфлікту, подумай, для чого це тобі.

5 ) Завжди виграє той, хто першим робить крок до примирення.

Андрухович Н.О.

БЕЗПЕКА ХАРЧУВАННЯ
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:15178-three-employees-slumped-over-in-chairs-and-sleeping-during-a-boring-staff-meeting-clipart-illustration-image.jpg

Цей план заняття з навчання безпеки харчування, зокрема про домішки що загрожують здоров’ю може бути адаптований до інших продуктів харчування, вітамінів.

МЕТА:

Навчити учнів визначати небезпечні складові харчових продуктів, передбачити наслідки їх потрапляння до організму.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ: Наприкінці заняття учні повинні вміти.

* визначати види небезпечних домішок у харчових продуктах.

* продемонструвати ефективність навичок зчитування інформації з етикеток на продуктах харчування.
МАТЕРІАЛИ:

Малюнки Е- акул, море, човен з моряками, підручник / таблиця с. 146,додаток № 3.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

* об’єднати учнів у групи

☺ консерванти

☺ барвники

☺ стабілізатори

☺ емульгатори

*роздайте матеріали кожній групі.

*нехай учні відберуть необхідні зразки Е-акул відповідно своєї назви та поінформують про наслідки небезпечної їх дії на організм людини.

*визначити чим небезпечні, ступень ризику складових на запропонованих обгортках, упаковках продуктів харчування / чіпсах, сирках, морозиві, сухариках, напоях/.

* наприкінці підсумуйте головні моменти.
Андрухович Н.О.

НАВИЧКИ СПІЛКУВАННЯ
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

Цей план заняття з формування толерантності підлітків може бути адаптовано до інших тем.
МЕТА:

Допомогти учням визначити якості що притаманні толерантній людині. Навчити учнів відповідних життєвих навичок.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти.

  • називати якості толерантної людини..

  • продемонструвати навички толерантної людини.


МАТЕРІАЛИ:

Набір карток, кожна з однією якістю людини, малюнок соняшника у середині, якого написано слово ТОЛЕРАНТНІСТЬ.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

*об’єднайте учнів у 3-и групи.

* роздайте кожній групі по 11 карточок із словами, що характеризують людину.

* кожній групі пропонується відібрати якості що притаманні толерантній людині.

* кожна група обговорює надані їй картки, приймає рішення.

*кожна група по черзі презентує свою роботу, наклеює листочки зі словами на

Малюнок соняшника. Продовжуйте доти, доки усі картки не будуть прочитані й обговорені.

Картки – листочки.

  • самостійність, - наполегливість, - скромність, - впевненість, - старанність, - сумлінність, - охайність, - організованість, - взаємодопомога, - милосердя, - людяність, - чуйність, - мудрість, - об’єктивність, - дисциплінованість, - працьовитість, - ощадливість, - відповідальність, - терпимість, - взаєморозуміння, - доброзичливість, - самостійність, - рішучість, - дбайливість.15198-group-of-colorful-and-diverse-busy-people-on-a-tight-schedule-holding-a-meeting-about-labour-hours-around-a-giant-clock-conference-table-clipart-illustration-image.jpg


Шпеник С.В.

ВПРАВА « СКРІПКА»

ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

План заняття може бути використаний під час вивчення теми «Соціальна складова здоров’я» ( прийняття рішення, ризики для здоров’я підлітків та ін.)
МЕТА: hotpick.jpg

формувати уміння відповідати за свої вчинки, розвивати уміння аналізувати певну інформацію з метою передбачення наслідків її використання.
МАТЕРІАЛИ:

кольорові скріпки.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  1. Аналізувати певну інформацію.

  2. Передбачати наслідки своїх дій.


ДІЯЛЬНІСТЬ:

  • Роздати учням по скріпці та запропонувати за 10 сек. зробити цю скріпку якомога рівнішою без допомоги інших предметів. А потім запропонувати ще 10 сек. Щоб зробити ці скріпки такими,як вони були на початку.

  • Звернути увагу учнів на те, чи скріпки знову мають початковий стан.

  • Вказати на те, що ми часто, приймаючи рішення, не замислюємося, що у разі помилки не зможемо повернути все назад. Так само як не змогли надати скріпці початкового вигляду. Кожне наше рішення та дія мають свій результат, змінюють нас, як цю скріпку.


Манелюк Н.О.

ВПРАВА «ЗНАЙДИ АЛЬТЕРНАТИВУ»
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

вивчення теми "Вплив шкідливих звичок на здоров’я підлітків" з розділу "Соціальна складова здоров’я"; визначення причин та наслідків вживання шкідливих речовин підлітками.

dreamstime_31423421-1-credit-11-7-07.jpg


МЕТА:

навчити учнів визначати причини і наслідки вживання алкоголю, тютюну, наркотичних речовин; визначати, який від діяльності може замінити причину вживання шкідливих речовин.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

проаналізувати дії та вчинки підлітків, які штовхають їх до вживання шкідливих речовин; спонукати учнів до роздумів: чому на місце тютюну, алкоголю, наркотичних речовин варто поставити спілкування, спорт, художні та мистецькі захоплення, навчання.
МАТЕРІАЛИ:

аркуші з незаповненою таблицею.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

вчитель підводить учнів до думки про те, що прожити повноцінне життя можна без алкоголю, тютюну, наркотичних речовин; поставити проблемне запитання перед учнями: то що ж штовхає підлітків до вживання шкідливих речовин? Відповіді учнів записати в першу колонку таблиці. В другу колонку таблиці записуємо альтернативний вид діяльності на кожну причину вживання шкідливих речовин.

З р а з о к т а б л и ц і

Причина вживання шкідливих речовин

Альтернативний вид діяльності




















Різновид: можна використати до теми "Вживання нецензурних слів", "Раціональне харчування", "Безпека на дорозі".

Причина

Запитання для роздумів

Альтернатива

Щоб заспокоїтись

Який спосіб вгамувати злість, образу, роздратованість ви обираєте для себе?




Для вираження самовпевненості

Чим можна виразити свою індивідуальність?




Позбутися нудьги (сумно)

Чим можна зайнятися у вільний час?




Від неробства

Які обов’язки в сім´ї може і повинен виконувати підліток?




Для хоробрості

Що ви робите коли хвилюєтесь (перед контрольною, або перед розмовою з незнайомою людиною, виступом на сцені)?




Наслідування старших

Які риси характеру (захоплення, вміння) подобаються вам у ваших батьках?




Цікавість

Які молодіжні заняття (спорт, мистецтво, екстрим) вам подобаються?




Бути «як усі»

В компанії однолітків ти прагнеш бути «як усі» чи вирізнятися ?




«В житті необхідно спробувати все»

Перед тим як спробувати «все» ти задумуєшся про наслідки?






Манелюк Н.О.
ВПРАВА НА ЗНАЙОМСТВО «ПІЗНАЙ СЕБЕ»
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

використовується у старших класах для вивчення теми "Формування особистості шляхом саморозвитку, самовизначення, самовиховання"; ця вправа передує виконанню завдання зі складання плану самовдосконалення.

60294-royalty-free-rf-clipart-illustration-of-a-3d-blue-guy-with-three-orange-question-marks.jpg


МЕТА:

вчити учнів визначати позитивні якості в людях, які їх оточують; складати позитивну колективну узагальнюючу характеристику однокласника.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

встановити доброзичливу атмосферу; активізувати пізнавальну, дослідницьку діяльність учнів; підвищити самооцінку кожного з учнів.
МАТЕРІАЛИ:

орієнтовний перелік якостей та характеристик людини; чисті аркуші.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

кожен учень отримує чистий аркуш, на якому пише своє прізвище і передає його по колу, отримуючи при цьому аркуш з прізвищем іншого учня; пише, які якості притаманні, на його думку, учневі, прізвище якого написане на аркуші, і передає його по колу далі; в кінці вправи до кожного повертається аркуш із своїм прізвищем; дитина знайомиться з позитивними якостями, які йому присвоїли однокласники.
Зразок орієнтовного переліку якостей та характеристик

Любить товариство Любить людей

Колективіст Легко знайомиться

Його всі люблять Цікавиться людьми

Мовчазний Приємний у спілкуванні

Добре тримається у товаристві Комунікабельний

Делікатний Люб’язний

Веселий Має почуття гумору

Тактовний Не любить конфліктів

Відкритий Поступливий

Щедрий Уважний

Невразливий Спокійно реагує на критику

Справедливий Лагідний

Рішучий Недріб’язковий

Оптиміст Недооцінює себе

Скромний Вірить у свої сили

Мельник А.П.

ЗНАЙОМСТВО «НЕЗВИЧАЙНА ЯРМАРКА»
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

ця вправа може бути використана до будь якої теми і типу уроку і допоможе учням більше дізнатись про себе і інших.

314130-xs.jpg


МЕТА:

навчити учнів висловлювати свою думку, вмінню слухати інших.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

учні повинні назвати все те, що їм заважає у досягнені життєвої мети і чого не вистачає.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

Полягає в тому, що учні уявляють, що знаходяться на ярмарці, де можуть продати все те, що їм заважає у досягненні мети і купити чого не вистачає.
Мельник А.П.

ВПРАВА «БУКЕТ КВІТІВ»
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

ця вправа може бути використана до теми: Готовність до дорослого життя.
МЕТА:

навчити учнів працювати в групах, досліджувати певний матеріал, висловлювати свою думку та робити висновки, вмінню слухати інших.group-people-261510.jpg
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

учні повинні навчитись вирішувати проблемні ситуації, виділяти головне, продемонструвати зацікавленість та інтерес до даної теми.
МАТЕРІАЛИ:

букет квітів, ватман, фломастери.
ДІЯЛЬНІСТЬ:

  1. клас ділиться на групи (за кольором цукерочків, які обрали);

  2. вступне слово вчителя

З древніх часів до нашого часу квіти відігравали важливу роль у житті всіх народів. Бенкети і війни, похоронні церемонії, церковні свята, весілля не обходилися без квіткового оздоблення. Квіти виступали як символ вірності і смутку, щастя, розпусти і самозакоханості, а також багато чого іншого. З квітами відзначалися і відзначаються важливі події, за допомогою квітів люди виражали і виражають сильні почуття.

Квіти за всіх часів вважалися кращим подарунком до будь-якого свята. Складені зі смаком букети завжди доречні і прийдуться по душі.

Щоб букет найбільше повно виразити свої почуття, скористайтеся мовою квітів. Ця романтична наука – «селам» з'явилася в 17 столітті в Константинополі і протягом століть допомагала закоханим краще розуміти один одного.

  1. кожній групі вчитель пропонує вибрати квіточку з букету, яка символізує певні почуття, відповідно до них, учні отримують в додаток завдання


Квітка


Значення

Завдання

Троянда

описание: c:\users\саша\desktop\rose.jpg


Кохання

Як впливає рання закоханість на підлітка?

Петунія

описание: c:\users\саша\desktop\1_petunia.jpg

Роздратування, обурення

Через що в своєму житті підліток найбільше роздратовується, як це на нього впливає?

Волошка

описание: c:\users\саша\desktop\centaurea.jpg


Простота, ніжність, делікатність.

Як захистити свою «ніжну душу» від життєвих негараздів дорослого життя

Біла гвоздика
описание: c:\users\саша\desktop\f-0203162459.jpg


Довіра

Чи можна в наш час довіряти людям?

Мак

описание: c:\users\саша\desktop\мак гибр. темно оранжевый.jpg

Краса, молодість, утіха

Вказати переваги і недоліки підліткового віку.




  1. учні вирішують проблемну ситуацію і зображають (в довільній формі) на ватмані.

  2. презентація робіт


В. П. Новакова

ВПРАВА НА ЗНАЙОМСТВО «ВИБІР ДОРОГИ»
ПРЕДМЕТ НАВЧАННЯ:

Основи здоров'я 5 кл.

18555-clipart-illustration-of-an-orange-man-walking-upwards-on-steps-that-are-held-by-blue-men-below-symbolizing-support-trust-and-achievement.jpg


  1   2   3

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

На уроках української мови
Розділ Теоретичне обґрунтування проблеми активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках. 5

Віртуальний хімічний експеримент на уроках хімії
Розділ І. Методика проведення хімічного експерименту на уроках хімії

Віртуальний хімічний експеримент на уроках хімії
Розділ І. Методика проведення хімічного експерименту на уроках хімії

Посібник «Ігрова діяльність на уроках музики в початковій школі»
Розділ Методичні основи використання казкового елементу на уроках музики

Уроках математики
Діяльнісний підхід та формування ключових компетентностей учнів на уроках математики

Розробка І використання письмових інструктажів на уроках виробничого...
В даних рекомендаціях викладено загальні педагогічні підходи до розробки та використання письмових інструктажів на уроках виробничого...

Використання інтерактивних методів навчання на уроках хімії та
Проблема над якою працюю: Розширення пізнавальної компетентності учнів на уроках хімії та формування навичок навчальної діяльності...

На уроках музичного мистецтва
Л 69 Левченко А. В. Використання інтерактивних технологій на уроках музичного мистецтва: Посібник для системи післядипломної педагогічної...

На уроках англійської мови
Метод проектів як спосіб розвитку творчих здібностей школярів на уроках англійської мови

Шабелян Ірина Миколаївна
Обгрунтовує доцільність використання орігамі на уроках математики, показує її значимість у формуванні математичних компетентностей...

На уроках української мови
Янчук Л. О. Використання ігрових технологій на уроках української мови (на прикладі вивчення теми «Іменник як частина мови» у 6 класі)....

«Інтерактивні технології навчання на уроках образотворчого мистецтва»
Основні інтерактивні методи, які я використовую на уроках образотворчого мистецтва згідно різним етапам уроку

Уроках математики в початкових класах
Анотація. В статті автор висвітлює досвід роботи по використанню усних обчислень на уроках математики, як ефективну форму роботи,...

«Використання інтерактивн их технологій на уроках української мови»
Стукан Г. В. Використання інтерактивних технологій на уроках української мови: Курсова робота. – Донецьк Донецький обліппо, 2012....

Уроках фізики. Тема «Теплові явища»
Фізика посідає особливе місце серед шкільних дисциплін. Як навчальний предмет, вона створює в учнів уявлення про наукову картину...

На уроках трудового навчання
Актуальній проблемі сучасної школи – розвитку інтересу учнів до трудового навчання, мотивації навчальної діяльності учнів. Зміст...

Методичні вказівки до проведення бесід 16 Розділ ІІ. Впровадження...
Розділ І. Організація сприймання естетичних явищ у житті І мистецтві на уроках-бесідах у 1-4 класах 6

Методичні рекомендації щодо роботи над вправами для підвищення пізнавальної...
Збірник вправ для підвищення пізнавальної активності молодших школярів на уроках природознавства



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт