Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»





Сторінка1/4
  1   2   3   4



Експрес-аналіз
Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» (далі – Закон 1666)

(у форматі питання - відповідь)





з/п

Питання

Відповідь

Посилання на законодавство




Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

  1. ПРИНЦИП ЕКСТЕРИТОРІАЛЬНОСТІ

1.

В чому полягають зміни, пов'язані з відміною принципу екстериторіальності для нотаріусів?

Державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що виникають (змінюються, припиняються) у результаті вчинення нотаріальної дії - здійснює нотаріус, який вчинив таку дію, НЕЗАЛЕЖНО від місцезнаходження нерухомого майна.

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно, яку здійснює нотаріус без вчинення нотаріальної дії, може бути проведена нотаріусом тільки В МЕЖАХ області, м. Києва, м. Севастополя (звертаємо увагу - не в межах нотаріального округу, а в межах всієї області, м. Києва), у якій працює нотаріус.

Державна реєстрація обтяжень на нерухоме майно здійснюється в будь-якому разі (як у результаті нотаріальної дії, так і без вчинення нотаріальної дії ) НЕЗАЛЕЖНО від місцезнаходження нерухомого майна

Державна реєстрація права власності за спадкодавцем в порядку п.66 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, затв. Постановою 1127, також здійснюється В МЕЖАХ області, м. Києва, м. Севастополя, а не за місцем оформлення спадщини.


част. 5 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» в ред. Закону 1666; абз.3 ч.5 ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»;абз.3 ч.5 ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

2.

Якщо право власності відчужувача не зареєстроване за правилами, що діяли до 2013 року та/або не зареєстроване в ДРРП і відчужувач має бажання зареєструвати таке право в ДРРП, чи має право нотаріус здійснити таку реєстрацію права перед посвідченням правочину у разі, якщо такий об’єкт знаходиться в іншій області тощо?

(реєстрація права відчужувача перед посвідченням договору)

Ні, нотаріус не має права здійснити таку державну реєстрацію права власності на об’єкт нерухомого майна, якщо він знаходиться поза межами області, м. Києва, де працює нотаріус, оскільки така реєстрація не є результатом вчинення нотаріальної дії.

Ч. 5 ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх

3.

Реєстрація припинення іпотеки здійснюється виключно нотаріусом, який посвідчував договір іпотеки та здійснював реєстрацію іпотеки в реєстрі?

Ні. Якщо припинення іпотеки не є результатом нотаріальної дії, така державна реєстрація проводиться будь-яким нотаріусом за місцезнаходженням нерухомого майна (в межах області, м. Києва).


част. 5 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» в ред. Закону 1666; абз.3 ч.5 ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

4.


Якщо потрібно зареєструвати припинення обтяження, чи діє принцип екстериторіальності?

Так, діє. Державна реєстрація обтяжень речових прав (в тому числі припинення) проводиться будь-яким нотаріусом незалежно від місцезнаходження нерухомого майна.



абз.3 ч.5 ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

5.

Хто є компетентним суб’єктом державної реєстрації прав (реєстрації права власності, обтяжень, іпотеки, інших речових прав) щодо нерухомого майна, яке розташоване в межах АРК, а також на території зони АТО?

Наказ МЮУ “Про врегулювання відносин, пов’язаних з державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно, що розташоване на тимчасово окупованій території України” від 28.03.2016 № 898/5 встановлює наступне:

1) державна реєстрація права власності та інших речових прав на нерухоме майно, що розташоване в межах території Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, а також тимчасово окупованої території Донецької та Луганської областей, проводиться незалежно від місцезнаходження такого майна;

2) ведення реєстраційних справ у паперовій формі щодо нерухомого майна, що розташоване в межах території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, забезпечує Головне територіальне управління юстиції у Херсонській області;

3) ведення реєстраційних справ у паперовій формі щодо нерухомого майна, що розташоване в межах тимчасово окупованої території Донецької та Луганської областей, забезпечують відповідно до компетенції Головне територіальне управління юстиції у Донецькій області та Головне територіальне управління юстиції у Луганській області.

Згідно абз.2 ч.5 ст.3 Закону на підставі рішення Міністерства юстиції України державна реєстрація права власності та інших речових прав може проводитися в межах декількох адміністративно-територіальних одиниць.

Отже, будь-який державний реєстратор має право здійснювати реєстраційні дії з об’єктами нерухомого майна, розташованими у зоні проведення АТО та АРК.

ч.5 Стаття 3 «Засади державної реєстрації прав» Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» в ред. Закону 5067.

п.1 Наказу Міністерства юстиції України №898/5 від 28.03.2016р. “Про врегулювання відносин, пов’язаних з державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно, що розташоване на тимчасово окупованій території України”.

6.

Якщо заява про державну реєстрацію зареєстрована нотаріусом до набрання законної сили Закону 1666, яку норму застосовувати щодо територіальності?

Закон не має зворотньої сили - відповідно всі реєстраційні дії, які розпочаті реєстратором до набрання законної сили Законом 1666, мають бути закінчені у відповідності до редакції Закону, яка діяла на момент початку реєстраційної дії (реєстрації заяви).




2. АДМІНІСТРАТИВНИЙ ЗБІР

1.

Який розмір адміністративного збору сплачуватиметься у разі реєстрації нотаріусом права чи обтяження в результаті нотаріальної дії, в тому числі посвідчення договору іпотеки?

За державну реєстрацію ПРАВ та ОБТЯЖЕНЬ у результаті вчинення нотаріальних дій справляється адміністративний збір у розмірі 0,1 мінімальної заробітної плати (140 грн. на 2016 рік).

Це пов’язано з тим, що у нормі застосовується термін «державна реєстрація прав», який згідно ст. 2 цього закону має таке визначення: державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Отже, завжди 0,1 МЗП (в 2016 році це 140,00 грн.) незалежно від виду дії, від виду права чи обтяження.

ч. 4 ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» в ред.Закону 5067; ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»



2.


Із суми адміністративного збору, що сплачується за інформаційну довідку, яку нотаріус отримує перед посвідченням правочину (для перевірки відомостей в Державному реєстрі прав), приватний нотаріус отримуватиме 60%?

Чи отримуватиме приватний нотаріус 60% адміністративного збору за формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав?



За отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень нотаріуси до 02.11.2016р. справляли плату, розмір якої та порядок справляння встановлено Постановою КМУ №1127 від 25.12.2015р.

У відповідності до ч. 6 ст. 34 Закону за отримання інформації з Державного реєстру прав у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону, справляється не ПЛАТА а АДМІНІСТРАТИВНИЙ ЗБІР

Відповідно до ч. 3 ст. 35 Закону фінансове забезпечення приватних нотаріусів здійснюється за рахунок 60 відсотків коштів адміністративного збору, що залишається у приватних нотаріусів, які здійснили ДЕРЖАВНУ РЕЄСТРАЦІЮ ПРАВ.

Державна реєстрація прав - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно підстав для розщеплення адміністративного збору на 60 та 40 відсотків щодо приватних нотаріусів за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно немає.



абз. 4 част. 6 ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» в ред. Закону 5067,

Част. 3 ст. 35 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

3.

У разі, якщо за державною реєстрацією права чи обтяження звертаються усі співвласники, адміністративний збір за державну реєстрацію стягується із кожного співвласника?

У разі надання однієї послуги у сфері державної реєстрації прав одночасно усім співвласникам нерухомого майна адміністративний збір справляється один раз у повному обсязі.

У разі надання однієї послуги у сфері державної реєстрації прав співвласникам нерухомого майна окремо один від одного адміністративний збір справляється у повному обсязі з кожного із співвласників.

Тобто якщо співвласники у праві спільної власності звернулись усі одночасно (подана одна заява із додатками) сплачується 1 (однократно) адміністративний збір. Якщо співвласники у праві спільної власності звернулись окремо (декілька заяв) - кожний заявник сплачує адміністративний збір за своє право, адже адміністративний збір справляється за адміністративну послугу.

Абз.2 ч.7 ст.34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»


4.

Чи звільняються від сплати адміністративного збору особи за державну реєстрацію прав/обтяжень, що виникли та були належним чином зареєстровані до 01.01.2013 року?


Ці особи звільняються від сплати адміністративного збору лише у разі, якщо реєстрація здійснюється у загальний строк (тобто не менше, ніж 3-5 днів), і документи видаються відповідно не раніше 3-5 днів. Якщо реєстрація здійснюється у скорочені строки, то сплачується відповідний адміністративний збір. Так само й у інших пільгових категорій, зазначених у п.8 ст.34.

Додано абзац у пункт 8 ст.34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», згідно з яким у разі коли державна реєстрація права власності або інших речових прав, відмінних від права власності, проводиться у строки менші, ніж передбачені статтею 19 (тобто скорочені), особи, визначені пунктами 1 – 9 цієї частини (у п.1 – за реєстрацію прав, які виникли та оформлені до проведення державної реєстрації прав у порядку, визначеному цим Законом), не звільняються від сплати адміністративного збору.

5.

Чи справляється адміністративний збір у разі внесення змін до записів в ДРРП у зв’язку з перейменуванням вулиць?

Адміністративний збір не справляється за внесення змін до записів Державного реєстру прав, пов’язаних із приведенням у відповідність до Законів України у строк, визначений цими законами. Вважаємо, що це положення має пряме відношення до перейменування вулиць, що стались на підставі ЗУ «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».

Слід звернути увагу, що немає обов’язку громадян вносити такі зміни.

Ч. 8 ст.34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»


6.

Чи справляється адміністративний збір у разі реєстрації права за спадкодавцем до нотаріальної дії в порядку п.66 Порядку державної реєстрації, Постанова 1127?


Так, справляється. Підстав для звільнення від сплати адміністративного збору (п.8 ст.34 Закону) при реєстрації права власності за спадкодавцем ( в порядку п.66 Порядку 1127), немає, оскільки право власності взагалі раніше не було зареєстроване, а також підстав застосувати п. 4 ст.34 (державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальних дій) також немає, оскільки нотаріальна дія в цей час не відбувається. Таким чином, адміністративний збір справляється в загальному порядку відповідно до строків проведення реєстрації.

Ст.ст. 19, 34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»



3. ПРОЦЕДУРА РЕЄСТРАЦІЇ, ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТІВ ТА РЕЄСТРАЦІЙНОЇ СПРАВИ

1.

В які строки проводиться державна реєстрація прав в результаті вчинення нотаріальної дії?

Заява реєструється невідкладно після завершення нотаріальної дії, а всі інші дії - одразу після реєстрації заяви, але не пізніше 5 днів для прав власності та інших речових прав (крім іпотеки) та не пізніше 2 днів для реєстрації обтяжень, іпотек.

Ч.1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

2.

Який документ видається заявнику за результатом вчинення реєстраційних дій?

Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав за бажанням заявника надається у паперовій формі. Такий витяг у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора (нотаріуса) без використання спеціальних бланків.


п.7 ч.1 ст.18, абз.2 ч.1 ст. 21 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» в ред. Закону 5067
  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Закон україни про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію...
Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (Відомості Верховної Ради України, 2010 р.,...

Методичні рекомендації розроблені з метою належного виконання нотаріусами...
Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та напрацювання єдиної практики щодо формування...

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень
Відповідно до статті 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" Кабінет Міністрів...

Методичні рекомендації щодо передачі нотаріусами реєстраційних справ,...
Порядку формування та зберігання реєстраційних справ (відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав...

Міністерством юстиції винесено на громадське обговорення зміни до...
За словами Міністра юстиції Олександра Лавриновича, проект розроблено Міністерством юстиції за власною ініціативою з метою вдосконалення...

Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
Невід’ємною складовою частиною Державного реєстру прав є база даних про реєстрацію заяв І запитів та реєстраційні справи

Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо...
З питань у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

Приватний нотаріус Краснодонського міського нотаріального округу Луганської області
Закону України «Про іпотеку», ст. 73 Закону України «Про нотаріат», ст. 4 Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на...

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
Ця стаття має на меті узагальнити основні зміни та систематизувати їх таким чином, щоб був зрозумілим порядок підготовки нотаріуса...

Україна новокаховська міська рада херсонської області виконавчий комітет р І шення
Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та обтяжень» статтею 40 Закону України «Про місцеве самоврядування...

Алгоритм державної реєстрації права власності з відкриттям розділу на об’єкт
Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (тобто за правилами, що діяли під час виникнення...

Наказ
Відповідно до пунктів 6, 7 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, пунктів 8, 9 Порядку надання витягів...

Рішенням Методичної ради з питань нотаріату при Головному управлінні юстиції
«Закон №1066»). Цим законом внесено зміни до Земельного кодексу України (далі – «ЗК»), Законів України «Про землеустрій» та «Про...

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»
Частиною 3 ст. 331 Цивільного кодексу України визначено, що до завершення будівництва (створення майна) особа вважається власником...

Змінами до Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме...
Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2017 р. №925 ”Деякі питання удосконалення механізмів захисту речових прав на земельні ділянки”,...

Затверджено наказ Городенківського районного управління юстиції Івано-Франківської області
Послуга: внесення змін до записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у зв’язку з допущенням технічної помилки не...

Виправлення технічної (або іншої) помилки в державному реєстрі речових...
В державному реєстрі речових прав на нерухоме майно під час вчинення реєстраційних дій



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт