І буде син, і буде мати,
І будуть люди на землі Тарас Шевченко ПРО ПРОВЕДЕННЯ ОБЛАСНОГО VІ МІЖНАРОДНОГО МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОГО КОНКУРСУ УЧНІВСЬКОЇ ТА СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА 05 ГРУДНЯ 2015 РОКУ На виконання Указу від 30 вересня 2010 року №928 «Про Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка», відповідно до Положення про Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року №571, листа Міністерства освіти і науки України від 28.09.2015 р. №1/9-465 «Про проведення VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року №571, листа Міністерства освіти і науки України від 28.09.2015 р. №1/9-465 «Про проведення VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка», наказу Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації «Про організацію та проведення І-ІІІ (ІІ) етапів VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка» від 28 жовтня 2015 р. №303/ОД, з метою вшанування творчої спадщини Великого Кобзаря, виявлення творчо обдарованої молоді, розвитку її потенціалу, виховання у молодого покоління поваги до мови і традицій свого народу, підвищення рівня мовної освіти в Україні 05 грудня 20015 року в Одеській області за підтримки Одеської обласної державної адміністрації на базі Одеської загальноосвітньої школи №1 І-ІІІ ступенів проведено ІІІ (ІІ) обласний етап VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, в якому взяли участь 182 учні 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області, 21 учень професійно-технічних навчальних закладів, 29 студентів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації та 28 студентів вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації. Разом писали: 260 учнів та студентів.
Із 182 учнів 5-11 класів писали роботи молдовською (рідною) мовою - 3 учні та болгарською – 1 учень.
Актуальні були завдання: написати від імені Тараса Шевченка лист вдячності захисникам Вітчизни; твір про зустріч з воїном АТО «Без минулого немає майбутнього», посилаючись на вивчені твори Т.Шевченка; твір-роздум «Роль слова Т.Г.Шевченка під час Революції Гідності»; твір «Герої не вмирають», посилаючись на твори Т.Шевченка; «З іменем Тараса стрічаймо свій грядущий день»; твір-роздум про героїв Небесної сотні «Українці до останнього подиху» з наведенням цитат із творів Т.Шевченка; «Як Шевченко зреагував би на сьогоднішні події в Україні?»; «Будуємо українську національну державу за цінностями й ідеалами Шевченка? (!)»; «У єдності здобудемо мир і спокій у державі», навівши цитати із творів Т.Шевченка.
Крім цього, у текстах творів потрібно було показати учасникам Конкурсу мовні, мовленнєві уміння і навички, які формують комунікативну компетентність особистості, сприяють розвиткові національної самосвідомості патріотичному, морально-етичному вихованню.
Свінтковська С.А., завідувачка науково-методичної лабораторії української мови та літератури кафедри психолого-педагогічної та суспільно-гуманітарної освіти Одеського обласного інституту удосконалення вчителів
ЗАВДАННЯ СКЛАДЕНІ ПРАЦІВНИКАМИ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ КАФЕДРИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ТА СУЦСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОЇ ОСВІТИ ОДЕСЬКОГО ОБЛАСНОГО ІНСТИТУТУ УДОСКОНАЛЕННЯ ВЧИТЕЛІВ Завдання ІІІ (обласного) етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка 5 клас
Тарас Шевченко мріяв про вільну й незалежну Україну, тому шанував людей, які боролися за світле майбутнє рідної землі. А ми знаємо, що сьогодні тисячі українців стали на захист Батьківщини. Це військовослужбовці, волонтери та інші громадяни. Саме завдяки цим людям ми можемо бачити мирне небо… Завдання: напишіть від імені Тараса Шевченка лист вдячності захисникам Вітчизни (до 2 сторінок) . У тексті використайте однорідні підмети, однорідні присудки, окличні речення, речення з одного слова. 28 балів
Завдання ІІІ (обласного) етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
6 клас Відношення до історії - окрема частина людської культури. Минуле - це не наше обтяження, а наше багатство. Потрібно пам'ятати, звідки ми взялися, як ми жили, які помилки здійснювали... І не для того, щоб їх не повторювати (на свою необхідну кількість граблів ми все одно наступимо), а для того, щоб просто залишатися людьми. Завдання: напишіть твір про зустріч з воїном АТО «Без минулого немає майбутнього», посилаючись на вивчені твори Т.Шевченка (до 2 сторінок).
. У тексті обов’язково використайте діалог, власні назви, вставні слова, окличні речення.
28 балів
Завдання ІІІ (обласного) етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
7 клас Шевченків “Кобзар” – книга, яку народ український ставить на чільне місце серед успадкованих національних скарбів. Це духовна книга народу, його Біблія. Це книга, якій судилося бути безсмертною. І народ, який має такого поета, як Шевченко, і таку вічну книгу, як “Кобзар”, – безсмертний. У цій книзі переплелися доля селянки-кріпачки з долею України, боротьба гайдамаків та козаків із боротьбою народу за щастя й волю. Завдання: напишіть твір (2,5-3 сторінки) «Той духовно є багатим, хто береться за «Кобзар». Доведіть свою думку прикладами із життя.
У тексті використайте поширені звертання, фразеологізми, речення з однорідними членами та узагальнювальними словами при них.
28 балів
Завдання
ІІІ (обласного) етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка 8 клас Шевченко – це наша душа, наша мудрість, це наша сила. Які б нещастя і муки не випадали на долю нашого народу, він вистоїть, якщо буде з нами Тарас Шевченко, його слово, пісня й дума, його заповіт. Завдання: вдумайтесь у зміст цих слів, напишіть твір-роздум (до 3 сторінок) «Роль слова Т.Г.Шевченка під час Революції Гідності» . У текст уведіть речення зі складеним іменним та складеним дієслівним присудком, узгодженим та неузгодженим означенням, прикладкою, речення з одиничним дієприслівником, що не виділяється комою. 28 балів
Завдання ІІІ (обласного) етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
9 клас Євромайдан, Єврореволюція, Революція Гідності – усі ці терміни сьогодні стали невід’ємною складовою в історії побудови української державності. Шанс на зміни в країні дістався нам дорогою ціною, ціною людських жертв, втратою території.
«Душу й тіло ми положим за нашу свободу», - ці рядки українського поета Павла Чубинського в дні Єврореволюції стали пророчими.
Завдання: напишіть твір «Герої не вмирають» (3-3,5 сторінки), посилаючись на твори Т.Шевченка. У текст уведіть складносурядні речення, неповні речення, речення з відокремленою обставиною та речення зі вставними словами. 28 балів
Завдання ІІІ (обласного) етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка 10 клас Прочитайте поезію Вадима Крищенка:
Так, є ще сила у народу,
Не зникла правда від оман.
За всі страждання в нагороду
Бог дарував
для нас Майдан.
Дивись, Європо, глянь,
Росіє,
Як ожила козацька суть.
Ми правду і свободу
сієм —
Нехай ті зерна проростуть!
Здолаємо колючі терни
І зло відкинемо старе.
І усвідомим:
«Ще не вмерла,
Іще не вмерла. І не вмре!»
|
Під звук оптимістичних
гасел
Встає вже плем’я молоде.
Тож, браття, з іменем Тараса
Стрічаймо свій
грядущий день.
Злих кривд натерпілись
доволі,
Та прагнем жить в добрі
й красі.
Ми українці — діти волі.
Нехай затямлять це усі!
|
Завдання: вдумайтесь у зміст цієї поезії, напишіть твір-роздум «З іменем Тараса стрічаймо свій грядущий день» (3,5-4 сторінки), використовуючи цитати з вивчених творів Кобзаря. У текст уведіть безсполучникові речення, складнопідрядні речення з підрядними допустовими частинами, порівняльні звороти, приклади оксиморону (оксюморону).
28 балів
Завдання ІІІ (обласного) етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
11 клас «У кожного своя доля» - нагадав нам цю життєву істину Тарас Григорович, хоч сам пішов далеко за межі своєї власної долі і, пройнявшись іншими, при ньому сущими, і нашими сьогоденними, тоді ще не народженими, заявив світові про Україну. Завдання: напишіть твір-роздум про героїв Небесної сотні «Українці до останнього подиху» (3,5-4 сторінки). У роботі наведіть цитати із творів Т. Шевченка. У тексті використайте відокремлені додатки, неповні речення, складнопідрядні речення з допустовими й наслідковими підрядними частинами. 28 балів
Завдання ІІ (обласного) етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка Для студентів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації
(негуманітарних спеціальностей)
Т.Шевченко не тільки закликав до боротьби за волю, але й до об'єднання, національного єднання. Зараз цей заклик актуальний, як ніколи, - перед лицем зовнішньої загрози:
Обнімітесь, брати мої, молю вас, благаю! Завдання: напишіть твір (до 5 сторінок) «У єдності здобудемо мир і спокій у державі». У роботі наведіть цитати із творів Т. Шевченка. У твір уведіть безсполучникові речення, риторичні оклики, вставні слова, порівняльні звороти.
28 балів
Завдання ІІ (обласного) етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка Для студентів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації
(гуманітарних спеціальностей) Ми живемо у великий час, коли в українському народові прокинувся незламний, вільнолюбний дух козацтва, коли буквально втілюються в життя і рядки нашого національного гімну – “душу й тіло ми положим за нашу свободу” і виконується “Заповіт” Шевченка – “кайдани порвіте”. І поезія Кобзаря є актуальна і пророча, як ніколи. І це вселяє в нас віру в те, що Україна все ж процвітатиме, буде такою державою, у якій:
І буде син, і буде мати,
І будуть люди на землі. Завдання: напишіть твір-роздум (до 5 сторінок) про те, яким ви уявляєте майбутнє нашої держави, використавши цитати із творів Кобзаря. Заголовок до твору підберіть самостійно. У тексті використайте складносурядні речення, речення з однорідними означеннями, відокремленими додатками, порівняльними зворотами.
28 балів
Завдання ІІ (обласного) етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка Для студентів ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації
(негуманітарних спеціальностей)
Прочитайте вірш Л. Костенко.
Кобзар співав в пустелі Косаралу,
у казематах батюшки-царя.
Кайдани, шаленіючи, бряжчали,
Щоб заглушити пісню Кобзаря. А пісня виростала у засланні.
А пісня ґрати розбивала вщент.
Правдивій пісні передзвін кайданів –
то тільки звичний акомпанемент. Завдання: напишіть твір-роздум (до 5 сторінок), узявши за тезу виділене речення у вірші Л. Костенко. Наведені аргументи підкріпіть прикладами з творів Т. Шевченка й інших українських письменників. У творі дайте відповідь на запитання:чи є актуальною ця теза для сьогодення?
У тексті використайте риторичні звертання і запитання, складні речення із безсполучниковим зв'язком та речення, що містять цитати.
28 балів
Завдання ІІ (обласного) етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації
(гуманітарний профіль) Петро Іванишин зазначає: «саме Тарас Шевченко, його ідеали, імперативи, його животворна національна ідея спонукають замислитися. Замислитися над нашим сучасним життям і запитати себе: так за чиїми зразками й підказками, за якими цінностями й ідеалами будуємо Україну? Шевченковими? Чий категоричний імператив утілюємо в життя? Шевченків? Так чи українську національну державу, свою державу-"хату", державу українського народу будуємо? Шевченкову?»
Завдання: напишіть твір-роздум (до 5 сторінок) «Будуємо українську національну державу за цінностями й ідеалами Шевченка? (!) (розділовий знак оберіть самостійно)». Наведені аргументи підкріпіть прикладами з творів Т. Шевченка й інших українських письменників.
У роботі використайте метафору, художнє перебільшення (гіперболу), синекдоху, градацію. 28 балів
Завдання ІІ (обласного) етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
Для учнів професійно-технічних навчальних закладів Уявіть, що Т.Шевченко – наш сучасник. Завдання: напишіть твір-роздум (до 3-4 сторінок) «Як Шевченко зреагував би на сьогоднішні події в Україні?». Свої аргументи підкріплюйте творами Кобзаря. У тексті використайте вставні слова, однорідні підмети, фразеологізми та відокремлені члени речення. 28 балів
ПОДАЄМО ПРОТОКОЛИ РЕЗУЛЬТАТІВ ПЕРЕВІРКИ РОБІТ ІІІ (ІІ) ОБЛАСНОГО ЕТАПУ VІ МІЖНАРОДНОГО МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОГО КОНКУРСУ УЧНІВСЬКОЇ ТА СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА |