Пошук по сайту

Головна сторінка   Бланки   Договори   Заповнення бланків   

1. Засідання ради

1. Засідання ради





Сторінка1/4
  1   2   3   4

Шкільний центр профілактики правопорушень

Пропонуємо для розгляду матеріали практичної діяльності шкільного центру профілактики правопорушень


1. Основна мета та задачі

  • Облік учнів, схильних до порушень дисципліни та порядку, режимних правил поведінки; до агресивної, нетолерантної поведінки у школі, поза школою, у позаурочний час, у спілкуванні з оточенням.

  • Розробка та здійснення програми діяльності з профілактики та попередження правопорушень серед неповнолітніх, особливо серед тих, хто перебуває на внутрішньошкільному обліку та на обліку у правоохоронних органах.

  • Розповсюдження та пропаганда правових знань серед неповнолітніх із метою виховання правової культури та свідомості, законослухняності, дисциплінованості.

  • Утворення у шкільному закладі атмосфери неприпустимості до будь-яких проявів антигромадської, протиправної поведінки.

2. Структура центру та форми роботи

1. Координаційна рада центру:

  • розробляє та здійснює програму роботи центру, координує роботу його підрозділів - служб;

  • приймає рішення про постановку на внутрішньошкільний облік учнів, які схильні до скоєння правопорушень або виховуються у проблемних родинах (алкоголізм, наркоманія, наявність засуджених родичів і т. п.) або перебувають на обліку у правоохоронних органах;

  • закріплює за учнями, які поставлені на внутршньошкільний облік, наставників - досвідчених педагогів, здійснює координацію їх діяльності, забезпечує їм методичну та практику допомогу;

  • організує співробітництво з кримінальною міліцію у справах неповнолітніх, службою у справах неповнолітніх держадміністрації, іншими правоохоронними органами (прокуратурою, адвокатурою).

Склад координаційної ради:

  • директор центру - голова ради, заступник директора з виховної роботи;

  • заступник директора центру - керівник освітньо-правової служби;

  • керівники МО класних керівників 1-11-х класів;

  • шкільний медичний працівник;

  • педагог-організатор дитячого колективу;

  • практичний психолог;

  • соціальний педагог.

План роботи
координаційної ради центру профілактики
та попередження правопорушень серед неповнолітніх

з/п

 

Дата

Основні заходи

Відповідальний

1.

Вересень

1. Засідання ради:

  • про закріплення обов'язків серед членів ради;

  • про затвердження плану роботи центру на перший семестр навчального року;

  • про внутрішньошкільний облік учнів, схильних до скоєння правопорушень;

  • про облік (внутрішньошкільний) учнів із проблемних родин;

  • про закріплення наставників;

  • про персональний склад дисциплінарного комітету.

 

2. Виявлення учнів, схильних до будь-яких правопорушень, а також учнів із проблемних родин.

 

3. Соціальна паспортизація класних колективів.

 

4. Практичний семінар для педагогів-наставників, закріпленими за «проблемними» учнями, які перебувають на внутрішньошкільному обліку та на обліку у правоохоронних органах

 

Голова ради, заступник директора з виховної роботи

 

 

Класні керівники

Класні керівники 1-11-х класів, соціальний психолог

Заступник директора з виховної роботи

 

 

Класні керівники, соціальний педагог

 

Класні керівники 1-11-х класів, соціальний педагог

 

 

Голова ради, практичний психолог, соціальний педагог

2.

Жовтень

1. Засідання ради:

  • про підсумки соціальної паспортизації класних колективів;

  • про роботу класних керівників 5-9-х класів щодо закріплення громадських доручень серед учнів, відвідування позашкільних закладів спорту, мистецтв, культури;

  • про програму місячника пропаганди правових знань.

 

2. Нарада з педагогами-наставниками учнів, які поставлені на внутрішньошкільний облік та облік у правоохоронних органах

 

Голова ради

 

Соціальний психолог

Класні керівники 5-9-х класів

Керівник освітньо-правової служби

 

 

Голова ради, заступник директора з виховної роботи

3.

Листопад

1. Засідання ради:

  • про підсумки роботи центру та його служб за вересень-жовтень;

  • про роботу педагогів-наставників учнів 9-11-х класів.

 

2. Загальношкільний рейд із метою виявлення порушень режимних правил роботи школи (разом з органами учнівського самоуправління).

3. Загальношкільний місячник пропаганди правових знань

 

Голова ради, керівники служб

 

Наставники

 

Голова ради, соціально-психологічна служба, педагог-організатор

 

Освітньо-правова служба

4.

Грудень

1. Засідання ради:

  • про стан виховної роботи з учнями, які потребують особливої уваги в 7-8-х класах;

  • про роботу педагогів-наставників учнів 7-8-х класів;

  • про основні напрями роботи центру на другий семестр навчального року;

  • про підсумки місячника пропаганди правових знань.

2. Загальношкільний рейд із метою виявлення порушень санітарних та режимних норм (куріння цигарок, сторонні предмети, зовнішній вигляд - разом з органами учнівського самоврядування).

3. Нарада з питань зайнятості учнів у період зимових канікул (за участю класних керівників, педагога-організатора, керівників шкільних секцій та об'єднань учнів)

 

Голова ради, класні керівники 7-8-х класів

 

Наставники

 

Керівники служб

 

Керівники освітньо-правової служби

 

 

Голова ради, соціально-психологічна служба, педагог-організатор

Заступник директора з виховної роботи

5.

Січень

1. Засідання ради:

  • про роботу дисциплінарного комітету;

  • про виконання рішення жовтневого засідання ради з питання відвідування учнями спортивних та інших позашкільних закладів і закріплення доручень (у 5-6-х класах);

  • про роботу педагогів-наставників учнів 5-6-х класів;

  • про підсумки загальношкільного рейду з виявлення порушень санітарних і режимних вимог.

2. Загальношкільний рейд з метою виявлення порушень дисципліни та порядку під час перерв і у шкільній їдальні (разом з органами учнівського самоврядування).

 

3. Спільне засідання координаційної ради та МО класних керівників 1-11-х класів за участю працівників правоохоронних органів «Стан правопорушень серед неповнолітніх за минулий рік та основні напрями роботи з вирішення цієї проблеми»

 

Голова ради, керівник комітету

 

Класні керівники 5-6-х класів

 

Наставники

 

Керівник соціально-психологічної служби

 

Соціально-психологічна служба, заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор

 

Голова ради, заступник директора з виховної роботи

6.

Лютий

1. Засідання ради:

  • про роботу освітньо-правової служби;

  • про стан виховної роботи з учнями, які потребують особливої уваги, у 1-4-х класах;

  • про підсумки загальношкільного рейду з виявлення порушень дисципліни та порядку під час перерв.

 

4. Анкетування серед учнів 9-х, 11-х класів про майбутнє працевлаштування після закінчення навчання в школі.

5. Загальношкільна конференція для батьків учнів за участю медичних фахівців накрологічного та венерологічного медичних закладів «Забезпечення здоров'я та безпеки здоров'я в сучасних умовах»

 

Голова ради, керівник служби

Класні керівники 1-4-х класів

 

Керівник соціально-психологічної служби

 

 

Практичний психолог

 

Медичний працівник, освітньо-правова служба

7.

Березень

1. Засідання ради:

  • про роботу соціально-психологічної служби;

  • про стан дисципліни, порядку та виконання режимних правил у випускних класах;

  • про роботу педагогів-наставників у 9-х, 11-х класах.

 

2. Соціологічні дослідження у 5-11-х класах «Як ми вміємо спілкуватись один з одним".

3. Спільне засідання ради та МО класних керівників 1-11-х класів за участю співробітників прокуратури «Про стан виконання законодавства України про захист прав дитини, недопущення насильства в сім'ї та попередження правопорушень у цій галузі»

 

Голова ради

Практичний психолог, соціальний педагог

 

Класні керівники 9, 11-х класів

Наставники

 

 

Практичний психолог

Голова ради, заступник директора з виховної роботи

8.

Квітень

1. Засідання ради:

  • про роботу центру та його служб за січень-березень;

  • про загальний стан дисципліни та порядку у шкільному закладі;

  • про основні напрями роботи під час літніх канікул з учнями, які перебувають на внутрішньошкільному обліку й обліку у правоохоронних органах;

  • про підсумки соціального дослідження у 5-11-х класах «Як ми вміємо спілкуватись».

2. Рейд у мікрорайоні шкільного закладу з метою виявлення стану зайнятості учнів у позашкільний час за участю робітників КМ у справах неповнолітніх

 

Голова ради, керівники служб 

Заступник директора з виховної роботи, класні керівники 1-11-х класів

 

 

 

Практичний психолог

 

 

Соціально-психологічна служба, члени ради, класні керівники

9.

Травень

1. Засідання ради:

  • про підсумки рейду в мікрорайоні школи та основні напрями роботи з усунення виявлених недоліків і зауважень;

  • про підсумки анкетування серед учнів випускних класів про майбутнє працевлаштування;

  • про основні напрями роботи школи та центру під час літніх канікул.

2. Заохочення та нагородження педагогів-наставників і керівників служб центру за сумлінну та добросовісну роботу.

3. Спільне засідання ради та МО класних керівників «Про підсумки роботи та загальний стан роботи з учнями, які потребують особливої уваги та перебувають на внутрішкільному обліку та обліку у правоохоронних органах»

 

Голова ради

Соціально-психологічна служба

 

Класні керівники 9, 11-х класів

 

Голова ради

 

Адміністрація школи

 

Голова ради, заступник директора з виховної роботи

Примітки. На кожному засіданні ради обов'язково (за графіком) розглядаються звіти учнів, які перебувають на внутрішньошкільному обліку й обліку у правоохоронних органах, про виконання учнівських обов'язків, ставлення до навчання, поведінку (у тому числі в позаурочний час), стосунки з оточенням, т. п.

Голова ради, заступник директора з виховної роботи

Примітки. Графік складається так, щоб кожний учень, який перебуває на обліку, звітував не менше одного разу на два місяці

 


2. Робота педагогів-наставників

  • За кожним учнем, який перебуває на обліку в центрі профілактики та попередження правопорушень серед неповнолітніх, рішенням координаційної ради (спільно з директором школи) закріплюється досвідчений педагог-наставник.

  • Педагог-наставник самостійно вибирає форми та методи роботи зі своїм підопічним. Координаційна рада забезпечує методичну та практичну допомогу в роботі педагогів-наставників.

  • Головним обов'язком педагога-наставника є налагодження добрих, довірчих взаємостосунків із підопічним, його батьками з метою усунення негативних умов, які можуть впливати на поведінку учня, його ставлення до учнівських обов'язків, стосунки з оточенням.

3. Статус дисциплінарного комітету школи

  • Головні цілі та задачі: розгляд питань, пов'язаних із порушеннями дисципліни та порядку на уроках і поза уроків, режимних правил роботи школи, учнівської етики, проявів неетичних , нетолерантних, агресивних стосунків між учнями, між учнями та вчителями, учнями та іншими працівниками школи.

  • Форми роботи: дисциплінарний комітет засідає щотижня. На кожному засіданні розглядаються питання неправомірної поведінки конкретних учнів, усі випадки протиправних дій під час навчального процесу, у позаурочний час.

  • Усі рішення дисциплінарного комітету повинні бути націлені не на покарання конкретного учня, а не те, щоб була дана оцінка його поведінки, щоб учень-правопорушник та інші учні чітко зрозуміли неприпустимість подібних протиправних дій і що кожний проступок не залишиться без уваги з боку колективу.

  • Склад дисциплінарного комітету призначається з числа авторитетних учителів і учнів школи. Кількість і персональний склад затверджуються на засіданні координаційної ради центру профілактики та попередження правопорушень серед неповнолітніх.

  • Рішення, які може прийняти комітет (обов'язково доводяться до відома колективів і батьків учнів):

  • попередження;

  • суворе попередження (у письмовій формі);

  • направлення офіційного листа батькам;

  • клопотання перед директором школи про оголошення догани;

  • клопотання перед директором школи про оголошення суворої догани;

  • клопотання перед адміністрацією школи про направлення відповідного представлення до кримінальної міліції у справах неповнолітніх, служби у справах неповнолітніх держадміністрації, прокуратури про притягнення учня та його батьків до відповідальності.


Проект
Примірний порядок ведення та визначення критеріїв постановки на внутрішньошкільний облік учнів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів, які вчинили злочин або схильні до їх вчинення
Постановка учнів на внутрішньошкільний облік загальноосвітнього та професійно-технічного навчальних закладів, спрямована на удосконалення роботи по профілактиці правопорушень, посилення соціального і правового захисту дітей, створенню системи роботи з учнями, які вчинили злочин або схильні до їх вчинення.

Постановка на внутрішньошкільний облік носить виключно профілактичний характер та є підставою для проведення індивідуальної профілактичної роботи в межах компетенції навчального закладу, яка регламентується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту», Конвенцією ООН про права дитини, Примірним положення про загальноосвітній навчальний заклад (затвердженим Постановою Кабінету Міністрів від 27 серпня 2010 р. № 778), Примірним статутом загальноосвітнього навчального закладу (затвердженим наказом Міністерства освіти і науки від 29 квітня 2002 р. № 284), Примірним положенням про раду загальноосвітнього навчального закладу затвердженим наказом Міністерства освіти і науки від 27 березня 2001 р. № 159, орієнтованим положенням про організацію виховної роботи в професійно-технічних навчальних закладах Міністерства освіти і науки України затвердженим наказом Міністерства освіти і науки від 16 квітня 2002 р. № 257.

Згідно з аналізом зазначених вище документів, посадових обов`язків педагогічних працівників вважаємо доцільним термін «внутрішньошкільний облік» змінити на «посилене психолого-педагогічне супроводження».

Підставою для постановки на внутрішньошкільний облік (посилене психолого-педагогічне супроводження дітей) може вважатися:

невідвідування або систематичні пропуски навчальних занять без поважних причин;

неодноразове порушення Статуту школи, систематичне невиконання домашніх завдань, відмова від роботи та порушення дисципліни на уроках;

жорстока поведінка, рукоприкладство по відношенню до інших неповнолітніх, в тому числі бійки, що привели до тілесних ушкоджень;

знущання над учнями іншої національності, віросповідання, расової приналежності (порушення Конвенції ООН про права дитини);

вчинення злочину, яке несе за собою притягнення неповнолітнього до відповідальність.

Розгляд питання про постановку на внутрішньошкільний облік (посилене психолого-педагогічне супроводження дітей) здійснюється Комісією по профілактиці правопорушень навчального закладу, яка створюється Радою навчального закладу відповідно до п. 4.3.5 Примірного статуту загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 29 квітня 2002 р. № 284 за наявності:

заяви класного керівника, вихователя або соціального педагога;

характеристик на неповнолітнього, підготовлених класним керівником вихователя, психологом, соціальним педагогом школи;

акта обстеження умов проживання неповнолітнього, складеного службою у справах дітей або кримінальною міліцією у справах неповнолітніх на замовлення навчального закладу;

довідок класного керівника, вихователя, психолога, соціального педагога про профілактичну роботу з неповнолітнім з відповідними датами, бесідами, протоколами зустрічей з батьками або особами, що їх замінюють;

виписка оцінок за останній семестр (у разі постановки на внутрішньошкільний облік (посилене психолого-педагогічне супроводження) з приводу ухилення від навчальних занять);

доповідні вчителів-предметників з приводу успішності засвоєння знань, відвідування та поведінки на уроках, інші матеріали, які підтверджують необхідність постановки на внутрішньошкільний облік неповнолітнього (посилене психолого-педагогічне супроводження).

Для постановки неповнолітнього на внутрішньошкільний облік (посилене психолого-педагогічне супроводження) на засіданні Комісії з профілактики правопорушень розглядаються питання стосовно кожного випадку окремо.

Рішення про постановку на внутрішньошкільний облік (посилене психолого-педагогічне супроводження), або відмова, фіксується у протоколі засідання Комісії із зазначенням переліку заходів з проведення профілактичної роботи, відповідним визначенням термінів та відповідальних.

У випадку прийняття рішення про постановку учня на внутрішньошкільний облік (посилене психолого-педагогічне супроводження) в протоколі зазначаються:

терміни розробки індивідуальних планів роботи з учнем класного керівника, психолога, соціального педагога;

залучення спеціалістів (медичних робітників, соціальних робітників, психологів, служби у справах неповнолітніх) для проведення консультацій з неповнолітніми, його батьками або особами, що їх замінюють;

форми, періодичності термінів контролю за поведінкою підлітка, відвідуванням ним занять, засвоєння освітніх програм;

виявлення здібностей дитини та клопотання перед закладами позашкільної освіти, щодо відвідування гуртків, за місцем проживання з наданням в подальшому інформації про проведену роботу з учнем; у випадку відвідування інших гуртків, надання характеристики на учня керівником гуртка з рекомендаціями для загальноосвітнього навчального закладу.

Підставою для зняття з внутрішньошкільного обліку (посиленого психолого-педагогічного супроводження) учня може бути:

покращення ситуації, яка була причиною постановки на внутрішньошкільний облік (посилене психолого-педагогічне супроводження):

ліквідація неуспішності;

відсутність пропусків навчальних занять;

закінчення загальноосвітнього або професійно-технічного навчального закладу;

зміна місця навчального закладу.

Рішення про зняття з внутрішньошкільного обліку (посиленого психолого-педагогічного супроводження) учнів приймається Комісією по профілактиці правопорушень на підставі спільного клопотання заступника директора з виховної роботи, соціального педагога, психолога, класного керівника, вихователя або представника служби у справах дітей за наявності відповідних документів.

Збір і узагальнення матеріалів щодо роботи з учнем, який знаходиться на внутрішньошкільному обліку (посиленому психолого-педагогічному супроводженні), покладається на особу, яка персонально в межах своїх службових обов’язків відповідає за організацію роботи по профілактиці правопорушень в загальноосвітньому та професійно-технічному навчальному закладі.

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ 

ЩОДО ПОРЯДКУ ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕВІРОК

 СТАНУ ПРАВООСВІТНЬОЇ ТА ПРАВОВИХОВНОЇ РОБОТИ В НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Відповідно до підп. 26 п. 4 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 47/5 від 14.02.2007 року, проведення перевірок стану правоосвітньої та правовиховної роботи в навчальних закладах може здійснюватися районними, міським управліннями юстиції самостійно, за дорученням Головного управління юстиції у Тернопільській області та спільно з іншими установами та організаціями на підставі спільних планів.

Для проведення перевірки стану правоосвітньої діяльності в навчальному закладі необхідно мати доручення та план перевірки.
План проведення перевірки складається у відповідності до типового плану (Зразок № 1) та надсилається до навчального закладу разом із повідомленням про проведення перевірки (Зразок № 2) за 10 днів до перевірки.

Працівник відповідного управління юстиції, уповноважений на проведення перевірки, має керуватися відповідним дорученням. Доручення повинно друкуватися на бланку, підписуватися начальником територіального управління юстиції, а його форма повинна відповідати вимогам чинного законодавства (Зразок № 3). Доручення пред’являється адміністрації навчального закладу в день перевірки.



Перевірка стану правоосвітньої та правовиховної роботи в навчальному закладі починається з ознайомлення з рішеннями педагогічної ради та наказами директора.
Слід розрізняти поняття «правоосвітня діяльність» та «правовиховна діяльність».

Правоосвітня діяльність полягає у викладанні правознавчих дисциплін, що є частиною загального освітнього процесу; залученні учнів до різноманітних освітніх заходів, спрямованих на підвищення, поглиблення знань з правознавчих навчальних дисциплін; наданні учням інформації правового характеру; здійсненні контролю за станом успішності засвоєння правознавчих дисциплін тощо.

Поняттям «правовиховна діяльність» охоплюються заходи, акцент в яких робиться не стільки на освітній, скільки на суто виховній меті – на використанні правових знань для моделювання бажаної для держави схеми поведінки дітей та підлітків (тобто з метою виховання), формуванні в них уяви про право як універсальний регулятор суспільних відносин, інформуванні їх про основні права та обов’язки. Здійснення таких заходів можливе щодо учнів і молодших класів, які ще не вивчають основи правознавства.

Безперечно, ці два поняття тісно пов’язані між собою, і нерідко застосовуються системно, в сукупності. Однак, під час ознайомлення з рішеннями педагогічної ради та наказами директора слід чітко відстежувати, на вирішення яких проблем спрямовані ці документи. Такою документацією має регламентуватися як освітній, зокрема правоосвітній процес, так і комплекс правовиховних заходів.

Документація вивчається:


  • на предмет відповідності чинному законодавству (на які нормативно-правові акти посилаються рішення, накази; на підставі яких нормативно-правових, локальних актів вони складені; чи не порушують норм чинного законодавства в галузі освіти та прав неповнолітніх;

  • на предмет стану достатньої регламентації навчального та виховного процесів (чи всі аспекти правоосвітньої та правовиховної роботи враховано в рішеннях, наказах; наскільки детальна така регламентація тощо);

  • на предмет якісної актуальності (як часто вносяться зміни у відповідну документацію; чи враховуються найновіші досягнення педагогічної науки; чи передбачаються сучасні форми і методи роботи).

Також слід з’ясувати, чи своєчасно видаються накази з питань обліку дітей та підлітків шкільного віку, призначення громадського інспектора з охорони прав дитинства, профілактики підліткової злочинності; чи розглядаються питання профілактичної роботи на нарадах при директорі, заступнику директора з навчально-виховної роботи.

Особлива увага під час перевірки має приділятися ознайомленню зі станом планування правоосвітньої та правовиховної роботи.

Слід визначити, чи складено окремі плани такої роботи, наскільки вони чіткі та детальні, чи зазначені в планах строки виконання та відповідальні виконавці, як здійснюється контроль за виконанням запланованих заходів, чи належним чином оформлені плани. Доцільним може бути ознайомлення з документацією, яка свідчить про виконання передбачених планом заходів (якщо заходи за своєю сутністю передбачають наявність таких документів), – з протоколами нарад, матеріалами лекцій, бесід, відкритих уроків, результатами тестування, анкетування тощо.

Окремо слід вивчити стан планування профілактики правопорушень, що передбачає ознайомлення з перспективним планом, планом заходів з профілактики правопорушень та окремими планами класних керівників та заступника директора з виховної роботи. Вивчається стан виконання запланованих заходів, проводиться вивчення конкретних результатів роботи. При цьому, у разі виявлення певних недоліків в плануванні чи виконанні запланованих заходів з боку навчального закладу, рекомендації не повинні обмежуватися лише посиланням на необхідність планування та здійснення такої роботи. Працівники управлінь юстиції як спеціалісти в галузі права можуть рекомендувати конкретні механізми та форми профілактичної роботи з посиланням на нормативно-правові акти та через залучення представників компетентних органів та установ.

Під час ознайомлення з формами роботи по підвищенню рівня правових знань педагогічних працівників з’ясовується:

  • чи передбачена така робота локальними актами адміністрації навчального закладу;

  • чи здійснюється планування такої роботи;

  • які конкретні форми застосовуються (семінари, лекції, практикуми, бесіди, наради, самостійне навчання, інше);

  • яка періодичність проведення таких заходів;

  • спеціалісти яких органів, установ залучаються до такої роботи;

  • яка теоретична, методична, нормативна література використовується;

  • які питання розглядаються.

Відомості про вчителя права включають в себе інформацію про рівень його освіти (назва вищого навчального закладу, рік закінчення, освітньо-кваліфікаційний рівень), профіль фахівця, проходження перепідготовки чи підвищення кваліфікації, атестацію, загальний стаж педагогічної роботи та стаж роботи в даному навчальному закладі. Слід мати на увазі, що викладання правознавчих дисциплін вчителем історії (та суспільствознавства) не вважається порушенням чи недоліком; ключовою в даному аспекті є лише своєчасність проходження курсів підвищення кваліфікації.
Перевірка стану викладання правових дисциплін полягає в ознайомленні з інформацією про:


  • програму, за якою здійснюється викладання;

  • обсяги викладання (наприклад, годин на тиждень);

  • літературу, яка використовується. Вивчаються дані про літературу (теоретичну, методичну, нормативно-правову), яку використовує вчитель, та літературу, якою забезпечені учні (назва, стан забезпеченості);

  • власні методичні розробки вчителя правознавства.


Висвітлення форм правового навчання та виховання учнів не повинно зводитись до копіювання навчально-виховних програм, планів роботи класних керівників або заступника директора з виховної роботи. Нерідко довідки переповнені зайвою інформацією про всі проведені навчальним закладом заходи із зазначенням назв таких заходів та класів, в яких вони проводилися. До того ж довідки часто містять інформацію про заходи, які дуже опосередковано або взагалі не стосуються питань правової освіти та виховання.
Завдання спеціаліста, що перевіряє стан роботи, полягає в:

  • узагальнені інформації про форми правової освіти та виховання (вся сукупність заходів систематизується за критеріями форми та методу; при цьому можливе зазначення окремих конкретних прикладів);

  • визначенні системності та комплексності в застосуванні форм правового навчання та виховання.

При ознайомленні з плануванням заходів по правовому вихованню та профілактиці правопорушень з’ясовується:

  • чи передбачено ведення внутрішньошкільного обліку (чи внесено в облікові картки учнів, які стоять на внутрішньошкільному обліку, дані про причину та дату постановки на облік, відомості про батьків, психолого-педагогічні характеристики; чи ведеться облік профілактичних бесід);

  • чи створена в навчальному закладі рада профілактики та який стан активності її роботи (чи ведеться книга протоколів засідань ради профілактики; наскільки систематично проходять засідання ради; чи обґрунтовані приймаються рішення);

  • чи перебувають учні навчального закладу на обліку в службі у справах дітей та (чи) в кримінальній міліції у справах дітей;

  • чи складено план профілактичної та корекційної роботи, наскільки успішною є його реалізація;

  • чи виносяться рекомендації психолога щодо корекції поведінки учнів з девіантною поведінкою;

  • яким чином здійснюється контроль за відвідуванням навчальних занять; чи заповнюється книга обліку відвідування, де вона зберігається;

  • чи здійснюється взаємодія навчального закладу з батьками щодо впливу на поведінку дітей через батьківський та сімейний авторитет.

Відсутність в навчальному закладі спеціалізованого кабінету права не може вважатися порушенням. Разом з тим відсутність куточка чи стенду правової інформації є недоліком. Таких стендів може бути декілька – для учнів та для педагогічного колективу. Під час перевірки аналізуються інформативний зміст стенду та періодичність його оновлення. Серед рекомендацій за наслідками такого аналізу можуть бути такі:

  • «розмістити на стенді інформацію про органи і установи, які опікуються правами неповнолітніх (адреси, телефони)»;

  • «розмістити витяги з нормативно-правових актів, що регламентують права та обов’язки учнів в навчально-виховному процесі»;

  • «розмістити витяги з нормативно-правових актів в галузі адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх».

Також доцільно рекомендувати оформлення тематичних стендів правової інформації, стіннівок, присвячених, наприклад, проведенню Тижнів правових знань, відзначенню Дня юриста, інших знаменних дат, пов‘язаних з прийняттям основних міжнародно-правових документів тощо.

Стенд (куточок) для педагогічного колективу може містити інформацію про законодавство в галузі трудових відносин, діяльності профспілок, соціального та пенсійного забезпечення.

Під час ознайомлення з роботою бібліотеки по правовому вихованню, правовому інформуванню вчителів та учнів з’ясовується стан забезпеченості фонду бібліотеки сучасною правовою літературою та періодичними юридичними виданнями; визначаються форми участі бібліотеки в правовій освіти та вихованні (які заходи проводяться на базі бібліотеки, наскільки активно учні залучаються до роботи з виданнями правового характеру, що зберігаються в бібліотеці тощо). У разі виявлення в ході перевірки правової літератури, що є морально застарілою, спеціалісти управління юстиції можуть виносити рекомендації щодо її заміни чи оновлення.

При  ознайомленні з формами роботи з батьками по підвищенню рівня їх правових знань вивчаються такі питання:

  • чи здійснюється планування такої роботи; кого визначеного відповідальним за її проведення;

  • які конкретні форми використовуються (батьківські лекторії, бесіди, семінари тощо), які питання розглядаються;

  • наскільки систематичною є така робота;

  • які органи, установи залучені до роботи щодо підвищення рівня правових знань батьків; в чому конкретно полягає участь таких органів та установ.

Під час вивчення питань співпраці навчального закладу з правоохоронними, іншими державними органами та установами, правозахисними громадськими організаціями недостатньо лише перелічити назви таких органів та установ. Слід з’ясовувати (для кожного органу, установи окремо):

наявність спільних планів роботи, договорів про співпрацю;

конкретні форми такої співпраці (з наведенням прикладів); її тривалість;

систематичність роботи.

Після завершення перевірки попередні висновки і наслідки аналізу (вивчення) правоосвітньої діяльності доводяться до відома керівника навчального закладу (або його заступника у разі відсутності). Спільно з ним необхідно обговорити й усунути можливі розбіжності та неточності у висновках і оцінках.

За підсумками перевірки складається письмова довідка, яка підписується начальником управління юстиції і направляється керівнику перевіреного навчального закладу. За матеріалами проведеного аналізу до навчального закладу, який перевірявся, направляються письмові рекомендації для врахування у подальшій роботі з зазначенням терміну подання відповіді управлінню юстиції. В залежності від виявлених недоліків копії довідок можуть бути направлені до відповідних вищестоящих органів (управлінь, відділів освіти) для того, щоб були прийняті відповідні заходи реагування та запобігання у подальшому випадкам порушення законодавства у перевіреному навчальному закладі.

Рекомендації, що виносяться за наслідками перевірки, повинні бути чіткими, конкретними та направленими на реальне покращення стану правоосвітньої та правовиховної роботи; рекомендації не можуть виходити за рамки компетенції навчального закладу та мають співвідноситися з конкретними недоліками в роботі навчального закладу.

Начальник управління юстиції в залежності від виявлених недоліків, їх характеру може прийняти рішення про проведення контрольної перевірки, про що повідомляється керівництво навчального закладу та відповідне управління (відділ) освіти.

Важливим аспектом роботи щодо перевірок стану правової освіти в навчальних закладах є здійснення контролю за своєчасним надходженням від навчальних закладів відповідей про усунення недоліків та врахування рекомендацій. Такі відповіді мають надходити до управління юстиції у місячний термін з дня надходження довідки про перевірку до навчального закладу. У випадку ненадходження зазначеної відповіді у встановлений строк начальник управління юстиції має право звернутися до управління (відділу) освіти для прийняття відповідних заходів реагування щодо керівництва навчального закладу. 

Для зберігання документації щодо проведення перевірок стану правоосвітньої та правовиховної роботи в навчальних закладах в управлінні юстиції має бути заведена окрема справа. Документи по кожній перевірці доцільно скріплювати в окремі провадження. В провадженні (на титульному аркуші якого зазначається назва навчального закладу) мають зберігатися примірники таких документів:

повідомлення навчального закладу про проведення перевірки;

доручення на проведення перевірки;

план перевірки;

довідка про проведення перевірки;

відповідь навчального закладу про врахування рекомендацій;

супровідна документація (листування);

інша документація допоміжного і довідкового характеру.

Зразок № 1
 

ТИПОВИЙ ПЛАН

проведення перевірок стану правоосвітньої та правовиховної роботи

у навчальних закладах області

1. Загальна характеристика навчального закладу: повна назва навчального закладу, форма власності, коли і ким зареєстрований статут навчального закладу, юридична адреса.

2. Наявність рішень педагогічної ради, наказів директора з питань правової освіти та правового виховання учнів.

3. Відомості про вчителя, що викладає курс “Основи правознавства” (якого рівня та профілю фахівець, коли проходив курс перепідготовки чи підвищення кваліфікації, стаж роботи на посаді).

4. Стан викладання правознавства:

- обсяг курсу, в яких класах вивчається;

- наявність кабінету (стенду, куточка) права та його робота;

- наявність наглядної агітації з питань правової інформації, публікацій в пресі (багатотиражній, стінній) на правову тематику.

5. Відомості про викладання експериментальних курсів – «Практичне право», «Громадянська освіта», «Досліджуючи гуманітарне право», «Світ права», тощо.

6. Позакласна правовиховна робота: форми і методи роботи (проведення олімпіад, конкурсів, тестів, вікторин, брейн-рингів, тижнів, місячників правових знань тощо), її ефективність.

7. Робота бібліотеки по правовому інформуванні вчителів та учнів; наявність в бібліотеці літератури на правову тематику.

8. Планування заходів по правовому вихованню та профілактиці правопорушень.

9. Наявність учнів, які притягувалися до адміністративної або кримінальної відповідальності. Наявність та ведення картотеки правопорушень.

10. Організація роботи щодо профілактики злочинності серед учнів (діяльність рад з профілактики правопорушень серед неповнолітніх).

11. Підвищення рівня правових знань педагогічних працівників.

12. Форми роботи з батьками по підвищенню рівня їх правових знань.

13. Зв’язок з правоохоронними органами, управлінням у справах сім’ї, молоді та спорту, центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, іншими установами та громадськими організаціями, які займаються правоосвітньою та правовиховною роботою.

  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Благовіщенська районна рада Кіровоградської області протокол №15...
Відкриває І веде пленарне засідання п'ятнадцятої позачергової сесії Благовіщенської районної ради сьомого скликання голова районної...

Засідання ради відділу освіти Красногвардійської районної у місті Дніпропетровську ради

Засідання методичної ради
Обговорення плану роботи методичної ради. Розподіл обов’язків між членами методичної ради

Засідання реєстраційної
Головує на загальних зборах акціонерів пат «львівський жиркомбінат» пан Чередко Костянтин Євгенович, уповноважений на те рішенням...

Схвалено
Протокол засідання методичної ради Комунального заклади Київської обласної ради Центр творчості дітей та юнацтва Київщини від 26...

Засідання наглядової ради
Права, обов’язки та відповідальність членів наглядової ради

Засідання методичної ради, методичних об’єднань, атестаційної комісії, педагогічної ради центру
Основні завдання Центру на 2015 рік. Циклограма щомісячної діяльності Центру. Внутрішкільний контроль

Засідання навчально-методичної ради від 22. 06. 2016 р
Присутні: 16 членів навчально-методичної ради згідно зі списком (список додається)

Засідання виконавчого комітету Чернівецької міської ради

Порядок денний пленарного засідання 21 чергової сесії Зеленодольської...
...

Порядок денний пленарного засідання чергової 7 4 сесії Зеленодольської...
Про внесення змін до рішення Зеленодольської міської ради ві 30 січня 2015 року №930 Про бюджет Зеленодольської міської ради на 2015...

Порядок денний та регламент засідання 35-ї сесії VІI скликання Новодністровської міської ради
Про внесення змін та доповнень до Регламенту Новодністровської міської ради VIІ скликання

Порядок денний пленарного засідання 17 чергової сесії Зеленодольської...
Про внесення змін до рішення Зеленодольської міської ради від 24 грудня 2015 року №44 Про бюджет Зеленодольської міської ради на...

Порядок денний пленарного засідання чергової 71 сесії Зеленодольської...
Про внесення змін до рішення Зеленодольської міської ради від 30 січня 2015 року №930 «Про бюджет Зеленодольської міської ради на...

Порядок денний пленарного засідання чергової 71 сесії Зеленодольської...
Про внесення змін до рішення Зеленодольської міської ради від 30 січня 2015 року №930 «Про бюджет Зеленодольської міської ради на...

Оформлення та складання протоколів
Різні види роботи у навчальному закладі як з працівниками, так І з батьками, учнями (засідання педагогічної ради, атестаційної комісії,...

Засідання педагогічної ради
Комунальний навчальний заклад «Лозуватська зш І-ІІІ ступенів №1 імені Т. Г. Шевченка»

Порядок денний пленарного засідання чергової 13 сесії Зеленодольської...
Про внесення змін до складу постійних комісій Зеленодольської міської ради VII скликання



База даних захищена авторським правом © 2020
звернутися до адміністрації




blanki-ua.com.ua


Головна сторінка

Бланки резюме
Бланк довіреності
Бланк заяв
Заява зразок
Договір розірвання
Зразок позовної заяви
Заява на паспорт